Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1204708 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Nu stiu cum e cu M 3, poate ne spune # sab ce frecventa ar trebui sa aiba, dar M 1 pe relatia D 2 --> Crangasi ar trebui sa aiba o frecventa de un metrou la 4 minute intre anumite intervale orare. Eu spun ca e perfect posibil, chiar si acum.
Asta ar insemna ca de la Crangasi spre Unirii sa "scape" un metrou la 8 minute.
Eu spun ca e posibil daca se reactiveaza linia 3 de la Crangasi si daca exista mecanici de schimb care sa rebruseze metroul la Crangasi.
Nu stiu cum e cu M 3, poate ne spune # sab ce frecventa ar trebui sa aiba, dar M 1 pe relatia D 2 --> Crangasi ar trebui sa aiba o frecventa de un metrou la 4 minute intre anumite intervale orare. Eu spun ca e perfect posibil, chiar si acum.
Asta ar insemna ca de la Crangasi spre Unirii sa "scape" un metrou la 8 minute.
Eu spun ca e posibil daca se reactiveaza linia 3 de la Crangasi si daca exista mecanici de schimb care sa rebruseze metroul la Crangasi.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Asta ar insemna sa fie 8 min si pe M3 (ceea ce este prea mult), fie sa fie 2 M3 la 1 M1 la Eroilor. Oricum 8 min este foarte rau pentru cei de la Titan sau Georgian. Trebuie sa te gandesti si la aceste cartiere, ce este acolo la ora de varf.
M3 are acum o frecventa acceptabila (5-6 min).
Asta ar insemna sa fie 8 min si pe M3 (ceea ce este prea mult), fie sa fie 2 M3 la 1 M1 la Eroilor. Oricum 8 min este foarte rau pentru cei de la Titan sau Georgian. Trebuie sa te gandesti si la aceste cartiere, ce este acolo la ora de varf.
M3 are acum o frecventa acceptabila (5-6 min).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Si pana la urma care e solutia ?
Ok, cea ideala ar fi un metrou la 5 minute pe ramuri si evident la 2,5 minute pe trunchi. E posibil ? Adica nu daca e posibil, e economic ?
Oricum e clar ca ne trebuie mai multe metrouri.
Păi acum in Balta Alba pe ramura nu e un metrou la 8 minute ? E mai des ? Nu cred, pentru ca la mine la Iancului cam tot asa vine.
Si pana la urma care e solutia ?
Ok, cea ideala ar fi un metrou la 5 minute pe ramuri si evident la 2,5 minute pe trunchi. E posibil ? Adica nu daca e posibil, e economic ?
Oricum e clar ca ne trebuie mai multe metrouri.
Păi acum in Balta Alba pe ramura nu e un metrou la 8 minute ? E mai des ? Nu cred, pentru ca la mine la Iancului cam tot asa vine.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Parerea mea este ca nu este un metrou la 8 min la Titan. Dar cel mai bine ne poate spune cineva care sta in zona. Daca ar fi la 8 min la Titan nu s-ar mai face alternanta M1-M3 de care se plang anumite persoane, pentru ca M3 la 8 min este doar o exceptie.
Mai multe trenuri...relativ. Cele 8 care vin vor fi toate pe M2, iar de pe M2 vor veni max 5 trenuri (daca mai rezista pana atunci.. ). Putine pentru cei care viseaza 2M1-1M3. Asta daca nu le baga pe toate 5 pe M4, sa rezolvam discutia...
Solutia ete cea pe care am spus-o. Despartirea de M1 in cel mai scurt timp. De aceea nu inteleg de ce vrem sa facem M6, care va avea fix aceeasi problema. Si acolo este nevoie de metrouri dese doar pe o portiune, pana la Complexul Comercial Baneasa, iar la aeroport max 1 metrou la 20-30 min. Dar nu am vazut nimic care sa prevada un astfel de mod de circulatie pe M6.
Pe termen scurt se poate incerca solutia cu metrouri pana la Crangasi, dar, din moment ce a fost incercata si nu este pusa in aplicare, inseamna ca exista o problema.
Parerea mea este ca nu este un metrou la 8 min la Titan. Dar cel mai bine ne poate spune cineva care sta in zona. Daca ar fi la 8 min la Titan nu s-ar mai face alternanta M1-M3 de care se plang anumite persoane, pentru ca M3 la 8 min este doar o exceptie.
Mai multe trenuri...relativ. Cele 8 care vin vor fi toate pe M2, iar de pe M2 vor veni max 5 trenuri (daca mai rezista pana atunci.. ). Putine pentru cei care viseaza 2M1-1M3. Asta daca nu le baga pe toate 5 pe M4, sa rezolvam discutia...
Solutia ete cea pe care am spus-o. Despartirea de M1 in cel mai scurt timp. De aceea nu inteleg de ce vrem sa facem M6, care va avea fix aceeasi problema. Si acolo este nevoie de metrouri dese doar pe o portiune, pana la Complexul Comercial Baneasa, iar la aeroport max 1 metrou la 20-30 min. Dar nu am vazut nimic care sa prevada un astfel de mod de circulatie pe M6.
Pe termen scurt se poate incerca solutia cu metrouri pana la Crangasi, dar, din moment ce a fost incercata si nu este pusa in aplicare, inseamna ca exista o problema.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Florinds
e clar, acele trenuri in plus care intra la GN sunt ca sarpele care zboara. o zi zboara, una nu zboara, astazi e ziua in care nu zboara.
eu nu am coborat niciodata dintr-un asemenea tren care sa se retraga. de asemenea. nu l-am vazut intrand liber in statie si merg in general cand sunt ore de varf.
daca vin la Iancului la 6-8 min si tinand cont ca au probabil toate au aceeasi viteza, si in Titan vin tot la 6-8 min.
chiar daca probabil e mai mare viteza pe M1 decat pe M3, nu mi se pare normal sa fie acelasi interval de succedare pe ambele magistrale.
de asemenea, de ce sa avem 2 magistrale cand traseul este comun pentru 70% din statii.
e clar, acele trenuri in plus care intra la GN sunt ca sarpele care zboara. o zi zboara, una nu zboara, astazi e ziua in care nu zboara.
eu nu am coborat niciodata dintr-un asemenea tren care sa se retraga. de asemenea. nu l-am vazut intrand liber in statie si merg in general cand sunt ore de varf.
daca vin la Iancului la 6-8 min si tinand cont ca au probabil toate au aceeasi viteza, si in Titan vin tot la 6-8 min.
chiar daca probabil e mai mare viteza pe M1 decat pe M3, nu mi se pare normal sa fie acelasi interval de succedare pe ambele magistrale.
de asemenea, de ce sa avem 2 magistrale cand traseul este comun pentru 70% din statii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
1) In fiecare zi lucratoare - fix la aceleasi ore - trenurile alea "zboara".
2) Ce ai inteles ca"viteza e mai mare pe M 1 decat pe M 3" ? Care viteza, maxima, medie, de exploatare, precizeaza.
3)Pentru ca cerinta UE sa finalizam statiile din Balta Alba de pe M 3 a fost sa avem magistrale, nu racorduri. Pe de alta parte din vremea Comunistilor Idealisti oamenii si-au dat seama ca in actuala configuratie statia Republica era depasita ca si rebrusment pentru trenurile care ar fi venit si de la D 2 si din Militari. Si mai tine cont ca este si naveta aia de 3 ori / ora de la Antilopa.
4) Desenul acela de pe harti reprezinta "Roza Vanturilor", directia vanturilor dominante din regiunea Bucuresti.
1) In fiecare zi lucratoare - fix la aceleasi ore - trenurile alea "zboara".
2) Ce ai inteles ca"viteza e mai mare pe M 1 decat pe M 3" ? Care viteza, maxima, medie, de exploatare, precizeaza.
3)Pentru ca cerinta UE sa finalizam statiile din Balta Alba de pe M 3 a fost sa avem magistrale, nu racorduri. Pe de alta parte din vremea Comunistilor Idealisti oamenii si-au dat seama ca in actuala configuratie statia Republica era depasita ca si rebrusment pentru trenurile care ar fi venit si de la D 2 si din Militari. Si mai tine cont ca este si naveta aia de 3 ori / ora de la Antilopa.
4) Desenul acela de pe harti reprezinta "Roza Vanturilor", directia vanturilor dominante din regiunea Bucuresti.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Florinds
1. pai da un exemplu concret, la ce ora intampla. ca sa stiu sa le gasesc. eu merg luni-vineri intre 07:30-08:30 si seara intre 17:30-18:00 nu am vazut niciodata vreun tren gol care sa preia oameni sau care sa se goleasca la GN. poate sunt altele orele de varf? sa nu mint, poate am vazut 2-3 trenuri pe an, dar au fost in tranzit, au venit goale, au plecat goale prin statie. deci cu ce ajuta asta, doar sa se reseteze cronometrul?
2. viteza maxima si medie, pe M1 pentru statiile noi (PV2-D2) fata de M3, de la Eroilor spre Preciziei.
3. ok, de acord atunci.
4. foarte interesant
1. pai da un exemplu concret, la ce ora intampla. ca sa stiu sa le gasesc. eu merg luni-vineri intre 07:30-08:30 si seara intre 17:30-18:00 nu am vazut niciodata vreun tren gol care sa preia oameni sau care sa se goleasca la GN. poate sunt altele orele de varf? sa nu mint, poate am vazut 2-3 trenuri pe an, dar au fost in tranzit, au venit goale, au plecat goale prin statie. deci cu ce ajuta asta, doar sa se reseteze cronometrul?
2. viteza maxima si medie, pe M1 pentru statiile noi (PV2-D2) fata de M3, de la Eroilor spre Preciziei.
3. ok, de acord atunci.
4. foarte interesant
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
1) Un handicap ( major ) de-al meu e ca nu mai circul cu metroul, decat rareori.
Poti sa-ti dau un exemplu de acum ceva ani, fix pe la ora 21,00 - 21 si foarte putin un BM se retragea in remiza GdN 1 venind ( cu calatori evident ) din directia Crangasi. Pe vremea aia cam la ora aceea luam metroul de la GdN 1 spre Iancului si se intampla aceeai faza.
Evident ca acel BM iesea din remiza la un moment dat, dar nu stiu cand.
2) Viteza maxima este foarte greu de stabilit. Pentru viteza medie e mai simplu, cu
Harta Google,
https://www.google.ro/maps/@44.4378258,26.0932643,11z
stabilesti cat mai exact cu putinta lungimea traseului, apoi iei un metrou din statia A in statia B ( de exemplu intre statiile D 2 si GdN 1 ) si cronometrezi timpul intre 2 pasi, adica de exemplu intre 2 plecari, adica de cand pleaca din D2 si pana cand pleaca din GdN 1.
Faci chestia asta de cel putin 3 ori, faci media si afli viteza medie. Dar iti ia ceva timp. Ca sa castigi totusi putin timp poti cronometra si de la A la B si de la B la A.
1) Un handicap ( major ) de-al meu e ca nu mai circul cu metroul, decat rareori.
Poti sa-ti dau un exemplu de acum ceva ani, fix pe la ora 21,00 - 21 si foarte putin un BM se retragea in remiza GdN 1 venind ( cu calatori evident ) din directia Crangasi. Pe vremea aia cam la ora aceea luam metroul de la GdN 1 spre Iancului si se intampla aceeai faza.
Evident ca acel BM iesea din remiza la un moment dat, dar nu stiu cand.
2) Viteza maxima este foarte greu de stabilit. Pentru viteza medie e mai simplu, cu
Harta Google,
https://www.google.ro/maps/@44.4378258,26.0932643,11z
stabilesti cat mai exact cu putinta lungimea traseului, apoi iei un metrou din statia A in statia B ( de exemplu intre statiile D 2 si GdN 1 ) si cronometrezi timpul intre 2 pasi, adica de exemplu intre 2 plecari, adica de cand pleaca din D2 si pana cand pleaca din GdN 1.
Faci chestia asta de cel putin 3 ori, faci media si afli viteza medie. Dar iti ia ceva timp. Ca sa castigi totusi putin timp poti cronometra si de la A la B si de la B la A.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Tocmai am stationat in spatele unuia care s-a retras. A fost in jur de 11:30 cand s-a retras in remiza. Acolo mai era deja unul. Cand am plecat la 9:00 nu era nici unul in remiza.
In timpul verii iesea din remiza unul la 8:30. Probabil acum ies din remiza mai devreme, pe la 6-7 dimineata.
Unul din ele pleaca de la Dristor 2 fix catre gara de nord pe la 11:20 seara, cu calatori, probabil il gara acolo noaptea.
Florinds wrote:
e clar, acele trenuri in plus care intra la GN sunt ca sarpele care zboara. o zi zboara, una nu zboara, astazi e ziua in care nu zboara.
eu nu am coborat niciodata dintr-un asemenea tren care sa se retraga. de asemenea. nu l-am vazut intrand liber in statie si merg in general cand sunt ore de varf.
daca vin la Iancului la 6-8 min si tinand cont ca au probabil toate au aceeasi viteza, si in Titan vin tot la 6-8 min.
chiar daca probabil e mai mare viteza pe M1 decat pe M3, nu mi se pare normal sa fie acelasi interval de succedare pe ambele magistrale.
de asemenea, de ce sa avem 2 magistrale cand traseul este comun pentru 70% din statii.
Tocmai am stationat in spatele unuia care s-a retras. A fost in jur de 11:30 cand s-a retras in remiza. Acolo mai era deja unul. Cand am plecat la 9:00 nu era nici unul in remiza.
In timpul verii iesea din remiza unul la 8:30. Probabil acum ies din remiza mai devreme, pe la 6-7 dimineata.
Unul din ele pleaca de la Dristor 2 fix catre gara de nord pe la 11:20 seara, cu calatori, probabil il gara acolo noaptea.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Florinds
ok, si intre GN si Crangasi? Crangasi si Basarab sunt statii f. aglomerate.
plus ca degeaba vine un tren aglomerat si apoi unul gol. cei din trenul aglomerat nu se vor da jos la GN pentru a elibera. toti calatorii se grabesc dimineata.
ok, si intre GN si Crangasi? Crangasi si Basarab sunt statii f. aglomerate.
plus ca degeaba vine un tren aglomerat si apoi unul gol. cei din trenul aglomerat nu se vor da jos la GN pentru a elibera. toti calatorii se grabesc dimineata.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
...Cand se intorc de la D2 spre republica.
Florinds wrote:
ok, si intre GN si Crangasi? Crangasi si Basarab sunt statii f. aglomerate.
plus ca degeaba vine un tren aglomerat si apoi unul gol. cei din trenul aglomerat nu se vor da jos la GN pentru a elibera. toti calatorii se grabesc dimineata.
...Cand se intorc de la D2 spre republica.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu cred ca viteza este mai mare pe M1 fata de M3.
Si M1 cu M3 nu au in comun decat 7 statii, ceea ce inseamna sub 50% din lungimea M3 si cam 30% din M1. Dar care ar fi propunerea daca ar fi sa nu avem 2 magistrale ?
Florinds wrote:
chiar daca probabil e mai mare viteza pe M1 decat pe M3, nu mi se pare normal sa fie acelasi interval de succedare pe ambele magistrale.
de asemenea, de ce sa avem 2 magistrale cand traseul este comun pentru 70% din statii.
Nu cred ca viteza este mai mare pe M1 fata de M3.
Si M1 cu M3 nu au in comun decat 7 statii, ceea ce inseamna sub 50% din lungimea M3 si cam 30% din M1. Dar care ar fi propunerea daca ar fi sa nu avem 2 magistrale ?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Mai multe trenuri pe M1.
Mesaj modificat de admin.
Motiv: Nu se da "quote" la mesajul anterior.
Mai multe trenuri pe M1.
Mesaj modificat de admin.
Motiv: Nu se da "quote" la mesajul anterior.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Tot 2 magistrale vom avea si daca sunt mai multe trenuri pe una dintre ele.
Tot 2 magistrale vom avea si daca sunt mai multe trenuri pe una dintre ele.
📖 Pagination options