MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5560 posts, 1202654 views
 
Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Statia eroilor nu este o problema daca nu avem IVA.

Poate am exagerat putin cu 2 minute, dar la 3-4 tot se poate circula si intercala si M3. Doar ca nu se va pastra alternanta 1 M1 1 M3. Va fi mai cel mai probabil 2 M1 1 M3.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Repet, este justificat pe M1 un interval de 2-3 minute  ? Si cand spun M1 ma refer la intreaga M1. Eu cred ca exageram...
P.S La 3 min si succesiunea 2M1-1M3 inseamna M3 la 9 min. Excelent... :shock:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

M 1 e  evident o strutocamila si e rupta practic in doua tronsoane distincte, respectiv D2 - Victoriei care e aglomerata la maxim - desi pe deasupra e tramvaiul 1 si Crangasi - Republica cu incarcatura maxima Unirii - Republica. Si aici e o problema pentru ca sunt multi care vin nu stiu de unde, apoi schimba D1 / D 2 si se duc nu stiu unde.
Si ramura D 2 - Victoriei e o problema cu ea pentru ca practic 85 % din oamenii care ajung in D 2 se duc spre D 1.
Ca o observatie personala, pentru ca-mi fac veacul in Piata Iancului, bipolaritatea statiei Piata iancului este statia Eroilor, deci indiferent in ce directie iau metroul in Iancului ajung in acelasi timp la Eroilor.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

sab wrote:
Repet, este justificat pe M1 un interval de 2-3 minute  ? Si cand spun M1 ma refer la intreaga M1. Eu cred ca exageram...
P.S La 3 min si succesiunea 2M1-1M3 inseamna M3 la 9 min. Excelent... :shock:



Facusem calculul pt 2 minute, nu 3.

La 2 minute, cu alternanta 2 M1 1 m3, pe m3 se poate circula la minim 5 minute, cea ce nu este foarte rau (tine minte, distanta de 2 minute se aplica doar intre 2 trenuri consecutive de M1, nu intre trenuri M1-M3).

La 3 minute, deja perioada nu mai este 2 M1 1 M3, ci mai degraba

M1 M3 M1 M1 M3 -> asta chiar se intampla la ore de varf, atata timp cat se poate tine ritmul cu numarul redus de trenuri.

In fine, alternanta la eroilor este putin importanta. Se poate schimba regula relativ absurda de acum cu o regula de tipul "primul venit primul servit, M1 are prioritate daca M3 are un interval mai mic de 5 minute". Astea sunt lucruri care tin de semnalizare, si pot fi usor rezolvate.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

nu este numai problema D2->Victoriei, de fapt D2->Basarab, mai este si problema Crangasi->Obor, in celalalt sens, la ore de varf.
Cred ca e clar ca intervalul de succedare ar trebui sa fie mai mic pe M1 decat pe M3. Pentru Grozavesti si Semanatoarea, care au trafic redus, nu trebuie pedepsite celelalte statii, si ma refer aici chiar si la Titan.
In plus, pe M3 avem doar un sens interesant, dinspre Militari dimineata si catre Militari seara, pe cand dincolo sunt ambele sensuri foarte circulate.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Aha, deci si de acolo se vine masiv dimieata, de la Crangasi, de fapt probabil de la tramvaiul 41 / Dr, Taberei. In sfarsit m-am lamurit, pentru mine era un mister  :!:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Problema Crangasiului va fi rezolvata in curand, speram. Adica Dr Taberei va avea metrou si nu va mai folosi lumea asa mult tramvaiul 41 sa ajunga la M Crangasi. Aglomeratia se va transfera la Eroilor si atunci sa te tii...
Florinds wrote:
Pentru Grozavesti si Semanatoarea, care au trafic redus, nu trebuie pedepsite celelalte statii, si ma refer aici chiar si la Titan..
Cu Titanul este fix aceeasi problema cu Militariul, cartier muncitoresc, aglomeratie dimineata si seara. Ba chiar densitatea bocurilor este mai mica in Titan.
Repet, metroul de M1 vine aproape gol la ora de varf la Eroilor, spre deosebire de M3 care este plin. Aici este problema. Deci cei de pe M1 , partea de V nu circula catre Unirii, prefera sa schimbe la Victoriei (si pentru ca schimbul acolo este mai facil decat catastrofa de la Unirii). Si din aceasta dilema nu prea putem iesi, pentru ca nu avem cum sa marim frecventa doar pe o parte a M1 si pe alt tronson sa circulam la 6 minute sau mai mult, asa cum se justifica, de fapt. Chestia cu "hai sa punem metrou pana la Crangasi" poate fi o incercare, dar nu are cum sa fie o solutie pe termen lung, cu macazurile existente acolo.
Deci singura solutie pe termen lung este ruperea tronsonului D2-GdN de M1. Oare este posibil sa mai sapi acum sub actuala statie GdN, avand in vedere ca avem pereti mulati turnati la adancime mare ? Sau este un proiect ingropat pentru totdeauna, ca si linia de legatura de la Unirii ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Asa, metrou gol vom avea mereu in mai multe statii, si la Saligny, si la Dristor 2, si la Pacii sau Preciziei, e imposibil sa ai mereu aceeasi incarcare a trenului peste tot. intervalul trebuie gandit pentru maximul de calatori care nu pot urca in tren, nu pentru minim.
nu cred ca se va rezolva cu traficul de la Crangasi odata cu inaugurarea M5, 41 acopera mai multe zone. inclusiv cei de la Lujerului care vor sa ajunga in Victoriei de ex. iau 41 2-3 statii, schimba la Crangasi si au 3 statii pana in Victoriei, 15-20 minute, 10 minute daca nu asteapta deloc. doar nu o sa mearga pana la Eroilor, si apoi sa ia toata bucla din Regie. Crangasi insusi este un cartier foarte mare, pot sa vina si ceilalti din celalalt sens (Turda, Pod etc).
de asemenea, din cauza dezastrului de la RATB cu din ce in ce mai putine autobuze, trolee, toata lumea se muta in metrou, chiar si cei care nu au metrou in zona. cred ca o iau razna daca il vad iar pe oparescu primar.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

andrei11 wrote:
Aha, deci si de acolo se vine masiv dimieata, de la Crangasi, de fapt probabil de la tramvaiul 41 / Dr, Taberei. In sfarsit m-am lamurit, pentru mine era un mister  :!:



La crangasi cam tot timpul este lume multa.

Repet,  cea mai simpla si putin costitistoare metoda este sa se bage mai multe trenuri pe M1 si sa se renunte la prostia monumentala reprezentata de alternanta perfecta la Eroilor (care oricum se deregleaza la inceputul orelor de varf cand se baga trenuri mai mult pe M1 de la Gara de Nord).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Problema 100 % este la numarul de trenuri si nu la alternanta. Si la faptul ca am vaga impresie ca nu se bazeaza pe ATO. Dar asta e impresia mea fata de ATO si e valabila strict pentru M1 / M 3. Oricum mi se intampla de multe ori sa vad pe M 1 - zona D 2 - Crangasi semnalul verde in loc de rosu / alb. Am spus ca mi se pare, dar nu. Am pierdut odata trei metrouri ca sa fac observatie directa, asadar a plecat metroul din statia Dinamo spre Victoriei, s-a facut rosu, apoi rosu alb. Cu ceva secunde inainte sa intre urmatorul metrou in statie din rosu alb s-a facut verde. A plecat si al doilea metrou, ciclul s-a reluat, rosu, apoi rosu alb, apoi cand sa apara si al treilea metrou iarasi verde. N-am inteles care e smecheria, dar in sfarsit. Evident ca era vorba de BM - uri si nu de IVA.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Costin

Mie mi se pare necesara o pendula Crangasi - Dristor2. In primul rand, s-a pus problema aglomeratiei pe tronsonul GDN-D2 sau Victoriei-D2. Fals. La ore de varf, trenul vine cam 60% plin de la Crangasi, iar la Basarab se umple pana pe la 80% cu calatorii de pe M4. GDN are un flux mai mic la ora de varf decat Basarab, iar la Victoriei se face un schimb de calatori proportional (cati coboara, cam tot atatia urca). Mai ales ca se poate profita de linia 3 de la Crangasi. Anul trecut, cand se facea o asemenea pendula cu IVA, nu se dadeau peste cap programele pe M1, se circula cadentat cu respectarea programului mai bine ca acum (deci rezulta ca nici la Eroilor nu apareau dereglari, cu toate ca acolo se intercalau pe traseu si mai multe IVA).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

andrei11 wrote:
Problema 100 % este la numarul de trenuri si nu la alternanta. Si la faptul ca am vaga impresie ca nu se bazeaza pe ATO. Dar asta e impresia mea fata de ATO si e valabila strict pentru M1 / M 3. Oricum mi se intampla de multe ori sa vad pe M 1 - zona D 2 - Crangasi semnalul verde in loc de rosu / alb. Am spus ca mi se pare, dar nu. Am pierdut odata trei metrouri ca sa fac observatie directa, asadar a plecat metroul din statia Dinamo spre Victoriei, s-a facut rosu, apoi rosu alb. Cu ceva secunde inainte sa intre urmatorul metrou in statie din rosu alb s-a facut verde. A plecat si al doilea metrou, ciclul s-a reluat, rosu, apoi rosu alb, apoi cand sa apara si al treilea metrou iarasi verde. N-am inteles care e smecheria, dar in sfarsit. Evident ca era vorba de BM - uri si nu de IVA.


Cea ce vezi tu se datoreaza prezentei unei IVA pe traseu. BM-urile tot cu ATO pleaca (adica nu cu comanda manuala, am urmarit asta), si nu fac diferenta intre alb+rosu si verde (poti sa observi asta pe M3 la ore de varf cand apar faimoasele IVA, si pe tronsonul comun). Acel verde pur si simplu indica cale libera pana in urmatoarea statie. Suspectez ca sistemul de semnalizare are doua moduri de functionare: ATO si ATO+IVA.

In modul "ATO" nu se mai aprinde beculetul verde chiar daca tronsonul pana in urmatoarea statie este liber, in timp ce in "ATO+IVA" acel beculet se aprinde.

Cat despre statia eroilor...

Alternanta are treaba cu principiul 1 tren M1 urmat de un tren M3. ATO este un factor care are urmatoarele efecte asupra alternantei:

a) trenurile nu mai stationeaza decat atunci cand intra amandoua in statie (ma refer la liniile 1 si 3). Asta probabil din cauza macazului care uneste liniile 1 si 3 in afara statiei. Un alt efect al acelui macaz este ca trenul de la linia 1 stationeaza mai mult decat cel de la linia 3, datorita faptului ca pe linia 1 viteza maxima este mai mare.

b) Inaintea orelor de varf, cand se baga trenuri noi in circulatie, nu se mai respecta alternanta, si se merge pe principiul "primul venit - primul servit". ATO ajuta aici permitand trenurilor sa stationeze mai putin.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Florinds wrote:
metrou gol vom avea mereu in mai multe statii, si la Saligny, si la Dristor 2, si la Pacii sau Preciziei, e imposibil sa ai mereu aceeasi incarcare a trenului peste tot.

Nu vorbim de capat de linie, esta absolut normal ca spre capat de linie sa ramana metroul gol sau sa nu se umple inca de la primele 2 statii. Dar cand in mijlocul M1 ai un astfel de "gol", acest lucru trebuie sa spuna ceva. Daca cei de pe M1 prefera in proportie mare sa nu ajunga la Eroilor, inseamna ca M1 (D2-GdN -poate chiar Crangasi) nu prea are ce cauta pe acolo. Totul s-a rupt cand s-a creat o posibilitate noua de schimbare la Victoriei pentru M1. Cei de la Crangasi nu aveau ce sa caute la Victoriei. Aici s-a dereglat totul, tot aici este rezolvarea.
Nu trenuri mai multe, atat timp cat ele vor ajunge goale la Eroilor si vor circula goale pe 2/3 din actuala M1. Este aberant sa pui mai multe trenuri, care sa circule si mai goale (fata de cum sunt acum) dincolo de Crangasi. Oricum trenuri mai multe nu vom avea, nici macar dupa ce vin cele 8 CAF-uri noi. Abia se acopera M2 si se elibereaza cateva trenuri pentru M1+M3, dar in niciun caz sa se puna 2M1-1M3.
mcosmin wrote:
Facusem calculul pt 2 minute, nu 3..

Tocmai picase intervalul de 2 minute ca fiind nerealist, a se vedea citatul de mai jos :
mcosmin wrote:
Poate am exagerat putin cu 2 minute, dar la 3-4 tot se poate circula si intercala si M3. Doar ca nu se va pastra alternanta 1 M1 1 M3. Va fi mai cel mai probabil 2 M1 1 M3.

Iar la 3 minute, asta da la calcul, un metrou de M3 la 9 minute, ceea ce este aberant.
La 2 minute pe M1, inseamna 1 M3 la 6 minute. Adica ne intoarcem cam de unde am plecat, tocmai cand s-a reusit cat de cat imbunatatirea frecventei si pe M3 catre 5 min la ora de varf. Tinand cont si de faptul ca M1 pleaca din Eroilor cu viteza mica, inseamna si un plus de stationare pt M3 la Eroilor.  Asa cum am aratat, la 2 minute pe M1 metrourile vor fi aproape goale .Deci solutia nu este viabila.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Citeste mai bine, M3 nu e obligat sa plece la 2 minute de M1. Oricum, intervalul pe parcurs nu va ramane la 2 minute, e fizic imposibil. Putem sa ne raportam doar la plecarile din capete. In fine.

Tot bagatul mai multor trenuri pe M1 este solutia.

 


Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433246 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use