Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5560 posts, 1202643 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Da, Sab, se circula M1 tren 1 - 3min - M1 tren 2 - 3 min - M3 tren - 3 min si de la capat, eu merg saptamanal cu M1 tren 2 pe Basarab - Republica, 3 zile din 5 e stationare aiurea pe traseu sau stationare in Costin Gerogian sau stationare la intrare in Republica, deci se poate doar asa, daca te uiti de la Uniri.
Da, Sab, se circula M1 tren 1 - 3min - M1 tren 2 - 3 min - M3 tren - 3 min si de la capat, eu merg saptamanal cu M1 tren 2 pe Basarab - Republica, 3 zile din 5 e stationare aiurea pe traseu sau stationare in Costin Gerogian sau stationare la intrare in Republica, deci se poate doar asa, daca te uiti de la Uniri.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Florinds
sab, nu prea am vazut la 2 minute... decat daca metroul dinainte era inutilizabil (gol sau prea plin si pierdea timp in statii).
destul de des il vad si la 8 min si chiar si la 0:00 (peste 10 min).
iar cand este peronul plin mi se pare inadmisibil si lipsit de respect si plin de nesimtire mecanicul care cere calatorilor sa foloseasca toate usile de acces ale trenului!! de parca ar fi cineva care sa nu foloseasca o usa prin care nu urca nimeni!
sab, nu prea am vazut la 2 minute... decat daca metroul dinainte era inutilizabil (gol sau prea plin si pierdea timp in statii).
destul de des il vad si la 8 min si chiar si la 0:00 (peste 10 min).
iar cand este peronul plin mi se pare inadmisibil si lipsit de respect si plin de nesimtire mecanicul care cere calatorilor sa foloseasca toate usile de acces ale trenului!! de parca ar fi cineva care sa nu foloseasca o usa prin care nu urca nimeni!
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Nu conteaza unde stau trenurile. Daca sunt suficiente, pot sa le amestece pe 16 cele CAF-uri cum vor ei. Nu mai avem acum probleme sa zicem ca nu putem baga pe o magistrala ca nu au semnalizare buna pt trenuri. CAF pot merge pe oricare din cele 3 magistrale, la fel si BM. Pur si simplu nu sunt suficiente trenuri indiferent cum o luam.
Este simplu. Daca ai macazele inaintea statiei, trenul care sta in statie la linia 2 trebuie sa astepte sa iasa cel de la linia 1 (linia 1 este sensul de mers spre celalat capat) si sa astepte trenul #3 sa intre la linia 1 inainte de a iesi. Deci sta 2 cicluri pe rosu, deci se dubleaza intervalul. Daca aveam macazele dupa statie (nu in forma de X -> altfel ai avea aceiasi problema), trenul care iesea din statie putea sa o faca linistit, ca nu era un macaz pus pe dos care sa il blocheze. Din cate stiu, numai AS si D2 au aceasta forma. Celelalte statii terminal sunt cu macaz simplu in spate (si in fata).
Stiu cum arata o statie de 90 de secunde. Are zona de rebrusare in spatele peroanelor folosite de calatori.Plus alte multe aspecte legate de asezarea liniilor, macazelor, lungimea liniilor de rebrusare, etc.
Dupa cum am spus, se poate obtine un interval decent de 3-4 minute pe M1 daca am avea trenuri suficiente.
Pe tronsonul comun se circula des la 2 minute (se intampla ca trenul de Republica sa plece si imediat dupa AS, deci chiar si la mai putin de 2 minute). La ore de varf se intampla si sa ai un D2 asteptand rabdator in tunel sa iasa Preciziei din statie. Am stat de curiozitate acum cateva zile o ora la eroilor sa vad cum sta treaba.
Am observat ca m1 si m3 fac des schimb de trenuri (se intampla sa vina 2 de AS inaintea unuia de republica, si cateva ore mai tarziu sa vina trenuri de republica la linia 1). Cu exceptia situatiei in care AS si Republica intra simultan in statii (sau foarte aproape unul de celalalt), la liniile 1 si 3 nu se stationeaza.
La linia 2 se intampla sa vina trenuri la mai putin de 2 minute la ore de varf.
sab wrote:mcosmin wrote:
Comenzile de trenuri ar trebui sa fie mult mai agresive, nu "luam 16 si daca ne plac mai luam inca 8". Ori luam ca sa inlocuim flota complet pt o magistrala ori ramanem cu ce avem. .
Parerea mea este ca n-au vrut sa inlocuiasca BM-urile de pe M2, ci doar IVA de pe M3...Si 16 trenuri erau suficiente pentru asta. Apoi a venit un "istet" cu ideea sa se introduca pe M2
Nu conteaza unde stau trenurile. Daca sunt suficiente, pot sa le amestece pe 16 cele CAF-uri cum vor ei. Nu mai avem acum probleme sa zicem ca nu putem baga pe o magistrala ca nu au semnalizare buna pt trenuri. CAF pot merge pe oricare din cele 3 magistrale, la fel si BM. Pur si simplu nu sunt suficiente trenuri indiferent cum o luam.
andrei11 wrote:mcosmin wrote:
Bubele mari pt M1 si M3 sunt statiile D2 si AS, care au macazele inainte de statie si nu dupa.
Explica de ce, eventual fa si niste schite, sau te ajut eu cu schitele. Stii de fapt cum ar tebui sa arata "un cap" ca sa permita metrou la 90 secunde ? Oricum sub 90 secunde e imposibil, sau ar fi un interval fals. Intervalul minim e de 90 secunde pentru ca metrourile mai trebuie sa si opreasca prin statii...
Este simplu. Daca ai macazele inaintea statiei, trenul care sta in statie la linia 2 trebuie sa astepte sa iasa cel de la linia 1 (linia 1 este sensul de mers spre celalat capat) si sa astepte trenul #3 sa intre la linia 1 inainte de a iesi. Deci sta 2 cicluri pe rosu, deci se dubleaza intervalul. Daca aveam macazele dupa statie (nu in forma de X -> altfel ai avea aceiasi problema), trenul care iesea din statie putea sa o faca linistit, ca nu era un macaz pus pe dos care sa il blocheze. Din cate stiu, numai AS si D2 au aceasta forma. Celelalte statii terminal sunt cu macaz simplu in spate (si in fata).
Stiu cum arata o statie de 90 de secunde. Are zona de rebrusare in spatele peroanelor folosite de calatori.Plus alte multe aspecte legate de asezarea liniilor, macazelor, lungimea liniilor de rebrusare, etc.
Dupa cum am spus, se poate obtine un interval decent de 3-4 minute pe M1 daca am avea trenuri suficiente.
Pe tronsonul comun se circula des la 2 minute (se intampla ca trenul de Republica sa plece si imediat dupa AS, deci chiar si la mai putin de 2 minute). La ore de varf se intampla si sa ai un D2 asteptand rabdator in tunel sa iasa Preciziei din statie. Am stat de curiozitate acum cateva zile o ora la eroilor sa vad cum sta treaba.
Am observat ca m1 si m3 fac des schimb de trenuri (se intampla sa vina 2 de AS inaintea unuia de republica, si cateva ore mai tarziu sa vina trenuri de republica la linia 1). Cu exceptia situatiei in care AS si Republica intra simultan in statii (sau foarte aproape unul de celalalt), la liniile 1 si 3 nu se stationeaza.
La linia 2 se intampla sa vina trenuri la mai putin de 2 minute la ore de varf.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Robert24
Solutia la problema de baza e aparent simpla: intre orele 7-10 si 17-20 sa se introduca trenuri suplimentare intre Crangasi si Dristor 2. In acest moment in aceste intervale se circula in conditii minime pe acest tronson la 6-7 minute. Cursa completa cu tot cu rebrusari intre Crangasi si Dristor 2 este realizabila in 40-45 de minute. Deci, ar fi nevoie teoretic de 7-8 trenuri suplimentare. Trenuri IVA inca exista si niciun calator nu ar face nazuri ca in aceste intervale intre Crangasi si Dristor 2 sa existe ranforsari cu IVA intercalate intre trenurile care fac M1 complet. Si asta e, pana vor veni suplimentele CAF, la orele de varf intre Crangasi si Dristor 2 se poate circula "manual". Nu a murit nimeni din asta...
Solutia la problema de baza e aparent simpla: intre orele 7-10 si 17-20 sa se introduca trenuri suplimentare intre Crangasi si Dristor 2. In acest moment in aceste intervale se circula in conditii minime pe acest tronson la 6-7 minute. Cursa completa cu tot cu rebrusari intre Crangasi si Dristor 2 este realizabila in 40-45 de minute. Deci, ar fi nevoie teoretic de 7-8 trenuri suplimentare. Trenuri IVA inca exista si niciun calator nu ar face nazuri ca in aceste intervale intre Crangasi si Dristor 2 sa existe ranforsari cu IVA intercalate intre trenurile care fac M1 complet. Si asta e, pana vor veni suplimentele CAF, la orele de varf intre Crangasi si Dristor 2 se poate circula "manual". Nu a murit nimeni din asta...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Nu. Incetati cu IVA. Daca bagam IVA pe tronsonul ala, dam peste cap 2 magistrale. Plus ca sunt oameni care vor sa mearga din zona Garii de Nord _ basarab in Militari. Imi aduc aminte cu groaza cand au facut experimentul cu o Iva intre Crangasi si D2, trebuia sa astept 10-15 minute un tren de Republica adevarat, care trebuia practic sa ii lase un avans de 8 minute unui IVA ca sa faca intoarcerea la Crangasi, intoarcere care paraliza ambele sensuri de circulatie. Sa pui o magistrala in interioriul altei magistrale nu e o idee buna. Daca cele 8 trenuri sunt puse sa circule Republica-D2 nu vom avea probleme, daca au si ATO.
Robert24 wrote:
Solutia la problema de baza e aparent simpla: intre orele 7-10 si 17-20 sa se introduca trenuri suplimentare intre Crangasi si Dristor 2. In acest moment in aceste intervale se circula in conditii minime pe acest tronson la 6-7 minute. Cursa completa cu tot cu rebrusari intre Crangasi si Dristor 2 este realizabila in 40-45 de minute. Deci, ar fi nevoie teoretic de 7-8 trenuri suplimentare. Trenuri IVA inca exista si niciun calator nu ar face nazuri ca in aceste intervale intre Crangasi si Dristor 2 sa existe ranforsari cu IVA intercalate intre trenurile care fac M1 complet. Si asta e, pana vor veni suplimentele CAF, la orele de varf intre Crangasi si Dristor 2 se poate circula "manual". Nu a murit nimeni din asta...
Nu. Incetati cu IVA. Daca bagam IVA pe tronsonul ala, dam peste cap 2 magistrale. Plus ca sunt oameni care vor sa mearga din zona Garii de Nord _ basarab in Militari. Imi aduc aminte cu groaza cand au facut experimentul cu o Iva intre Crangasi si D2, trebuia sa astept 10-15 minute un tren de Republica adevarat, care trebuia practic sa ii lase un avans de 8 minute unui IVA ca sa faca intoarcerea la Crangasi, intoarcere care paraliza ambele sensuri de circulatie. Sa pui o magistrala in interioriul altei magistrale nu e o idee buna. Daca cele 8 trenuri sunt puse sa circule Republica-D2 nu vom avea probleme, daca au si ATO.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
133 313
Fara iva... tot la iva ajungeti cand ramaneti fara usi!
Ati ales calea grea pentru toti.
Fereasca sfantu' sa iasa vreunul inghesuit la usa prin geam direct in tunel.
Fara iva... tot la iva ajungeti cand ramaneti fara usi!
Ati ales calea grea pentru toti.
Fereasca sfantu' sa iasa vreunul inghesuit la usa prin geam direct in tunel.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Ba o ranforsare D2 - Victoriei este absolut necesara. Se poate rembursa fara probleme in tunelul de legaturaGdN 1 - GdN 2 ( de fapt Basarab - M 4 ).
Astfel ranforsarea va fi de fapt D 2 - GdN 1.
Ba o ranforsare D2 - Victoriei este absolut necesara. Se poate rembursa fara probleme in tunelul de legaturaGdN 1 - GdN 2 ( de fapt Basarab - M 4 ).
Astfel ranforsarea va fi de fapt D 2 - GdN 1.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
bercenicity
O alta solutie cu rebrusare la Crangasi ar fi redeschiderea peronului lateral: trenurile dinpre Petrache Peonaru ar trage la peronul lateral, iar trenurile D2-Crangasi ar stationa la linia 2 peronul central, fara sa se incurce unul pe altul. Atata doar ca trenul dinspre PP ar trebui sa intre in statie cu 20-30km/h ca sa negocieze macazurile.
Ar mai trebui instalate monitoare cu care tren pleaca primul spre Basarab, plus un mecanic care sa se urce in spatele trenului care urmeaza sa rebruseze (linia 1 spre Petrache Poenaru sa fie blocata cat mai putin).
Tot sunt de parere ca ar trebui facut un tunel de legatura dinspre M4-Basarab spre M1-GNo imediat la sud de Basarab - ca sa se circule intercalat M1/M4 pe Gno-D2. Ar fi un santier dureros (inchidere partiala sau totala a traficului pe M1 intre Basarab si GNo (in cel mai rau caz ar ramane deschisa linia de legatura M1-Gno -> M4-Basarab), inchiderea catorva linii (9?-14) in Gara de Nord) dar cu organizare buna ar putea fi de scurta durata. Ca in nadejdea extinderii M4 spre sud...
O alta solutie cu rebrusare la Crangasi ar fi redeschiderea peronului lateral: trenurile dinpre Petrache Peonaru ar trage la peronul lateral, iar trenurile D2-Crangasi ar stationa la linia 2 peronul central, fara sa se incurce unul pe altul. Atata doar ca trenul dinspre PP ar trebui sa intre in statie cu 20-30km/h ca sa negocieze macazurile.
Ar mai trebui instalate monitoare cu care tren pleaca primul spre Basarab, plus un mecanic care sa se urce in spatele trenului care urmeaza sa rebruseze (linia 1 spre Petrache Poenaru sa fie blocata cat mai putin).
Tot sunt de parere ca ar trebui facut un tunel de legatura dinspre M4-Basarab spre M1-GNo imediat la sud de Basarab - ca sa se circule intercalat M1/M4 pe Gno-D2. Ar fi un santier dureros (inchidere partiala sau totala a traficului pe M1 intre Basarab si GNo (in cel mai rau caz ar ramane deschisa linia de legatura M1-Gno -> M4-Basarab), inchiderea catorva linii (9?-14) in Gara de Nord) dar cu organizare buna ar putea fi de scurta durata. Ca in nadejdea extinderii M4 spre sud...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Daca s-ar deschide linia 3 la crangasi ar fi alta treaba, dar tot nu ar trebui sa circule IVA. Sper sa dispara BM-urile de la M2 si sa le aduca pe M1 unde le este locul. Trenul care vine de la PP spre D2 nu ar trebui sa intre la linia 3 ci sa isi continue drumul, iar trenul Crangasi - D2 sa intre la linia 3. Tot s-ar incurca traficul, dar nu la fel de rau.
Daca s-ar deschide linia 3 la crangasi ar fi alta treaba, dar tot nu ar trebui sa circule IVA. Sper sa dispara BM-urile de la M2 si sa le aduca pe M1 unde le este locul. Trenul care vine de la PP spre D2 nu ar trebui sa intre la linia 3 ci sa isi continue drumul, iar trenul Crangasi - D2 sa intre la linia 3. Tot s-ar incurca traficul, dar nu la fel de rau.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
bercenicity
Eu zic ca s-ar incruca traficul mai rau... ca sa ajungi la linia 2 trenul ar putea rebrusa in tunelul Crangasi->PP si stii ca ai macar 3 min in spate. Ca sa ajungi la linia 3 de la linia 1 trebuie sa rebrusezi in tunelul PP->Crangasi si sincronizarea ar fi un pic mai dificila, zic eu.
Eu zic ca s-ar incruca traficul mai rau... ca sa ajungi la linia 2 trenul ar putea rebrusa in tunelul Crangasi->PP si stii ca ai macar 3 min in spate. Ca sa ajungi la linia 3 de la linia 1 trebuie sa rebrusezi in tunelul PP->Crangasi si sincronizarea ar fi un pic mai dificila, zic eu.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Din cate stiu eu exista macaz intre liniile 2 si 3 in ambele directii de mers, deci nu cred ca exista o problema daca de la linia 1 il baga peste 2 macaze la linia 3. Asa vei avea linia 2 libera dupa doar 1 minut, si trenul de la linia 3 poate lua linistit o pauza de 2-3 minute fara sa blocheze magistrala. Nu este necesar doar sa shimbe sensul, ci si sa reseteze sistemele. Daca ar face asta in tunel, ai bloca efectiv magistralele 1 si 3 timp de 3 minute. Asa se poate merge pe manual pana la linia 3 repede si facuta acolo toata procedura de rebrusare.
Ideal ar fi daca de la linia 1 se putea trece direct la linia 3, fara sa isi schimbe sensul de mers.
Din cate stiu eu exista macaz intre liniile 2 si 3 in ambele directii de mers, deci nu cred ca exista o problema daca de la linia 1 il baga peste 2 macaze la linia 3. Asa vei avea linia 2 libera dupa doar 1 minut, si trenul de la linia 3 poate lua linistit o pauza de 2-3 minute fara sa blocheze magistrala. Nu este necesar doar sa shimbe sensul, ci si sa reseteze sistemele. Daca ar face asta in tunel, ai bloca efectiv magistralele 1 si 3 timp de 3 minute. Asa se poate merge pe manual pana la linia 3 repede si facuta acolo toata procedura de rebrusare.
Ideal ar fi daca de la linia 1 se putea trece direct la linia 3, fara sa isi schimbe sensul de mers.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Multumesc pentru confirmare, fosta M3 (GdN-D2) nu are absolut nicio treaba cu M1, are nevoie de alta frecventa si va trebui candva sa rezolvam aceasta problema. Proiectantii se gandisera la acest lucru si fosta M3 putea sa aiba o frecventa DUBLA fata de M1. Din pacate si-a bagat coada si a iesit ce avem acum.
Chestia cu rebrusatul la Crangasi sau la GdN sunt solutii "de avarie", nu o rezolvare a problemei. Solutia adevarata este ruperea de M1. Insa in loc sa ne ocupam de problemele adevarate cum sunt aceasta si corespondenta de la Unirii (o alta CATASTROFA), vrem sa facem M6.. Sau prelungirea M4
andrei11 wrote:
Ba o ranforsare D2 - Victoriei este absolut necesara. Se poate rembursa fara probleme in tunelul de legaturaGdN 1 - GdN 2 ( de fapt Basarab - M 4 ).
Astfel ranforsarea va fi de fapt D 2 - GdN 1.
Multumesc pentru confirmare, fosta M3 (GdN-D2) nu are absolut nicio treaba cu M1, are nevoie de alta frecventa si va trebui candva sa rezolvam aceasta problema. Proiectantii se gandisera la acest lucru si fosta M3 putea sa aiba o frecventa DUBLA fata de M1. Din pacate si-a bagat coada si a iesit ce avem acum.
Chestia cu rebrusatul la Crangasi sau la GdN sunt solutii "de avarie", nu o rezolvare a problemei. Solutia adevarata este ruperea de M1. Insa in loc sa ne ocupam de problemele adevarate cum sunt aceasta si corespondenta de la Unirii (o alta CATASTROFA), vrem sa facem M6.. Sau prelungirea M4
Crangasi.jpg (15.72 KB; downloaded 2604 times)
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Este imposibil sa se modifice M1 in momentul asta. Degeaba ne gandim cum sa rezolvam. Nu o sa fie nimeni de acord sa intrerupa circulatia pe M1 pentru a se face modificarea la Gara de Nord, chiar si cu frecventa jalnica de acum transportul de suprafata nu isi permite sa primeasca fluxul masiv de calatori pe care il deserveste M1. Poate decat daca se folosesc cumva de remiza si sa faca acolo a doua statie care sa continue spre dristor 2 (M1B) si sa foloseasca actuala statie ca si capat pentru "M1A".
Cea mai ieftina si putin dureroasa metoda este sa se suplimenteze numarul de trenuri pe M1. Cu infrastructura actuala se poate circula la 2-3 minute daca am avea trenuri pentru asta.
Este imposibil sa se modifice M1 in momentul asta. Degeaba ne gandim cum sa rezolvam. Nu o sa fie nimeni de acord sa intrerupa circulatia pe M1 pentru a se face modificarea la Gara de Nord, chiar si cu frecventa jalnica de acum transportul de suprafata nu isi permite sa primeasca fluxul masiv de calatori pe care il deserveste M1. Poate decat daca se folosesc cumva de remiza si sa faca acolo a doua statie care sa continue spre dristor 2 (M1B) si sa foloseasca actuala statie ca si capat pentru "M1A".
Cea mai ieftina si putin dureroasa metoda este sa se suplimenteze numarul de trenuri pe M1. Cu infrastructura actuala se poate circula la 2-3 minute daca am avea trenuri pentru asta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Cum sa circuli la 2-3 minute pe M1 si sa mai intercalezi eventual si niste trenuri de M3 ? Niciodata M1 nu va putea fi exploatata la capacitate maxima (respectiv 1.5-2 minute) din cauza derivatiei de la Eroilor. Punct si de la capat...
Parerea mea este ca nici nu este cazul la 2-3 minute. M1 nu este si nu va fi niciodata la nivelul M2.
Cum sa circuli la 2-3 minute pe M1 si sa mai intercalezi eventual si niste trenuri de M3 ? Niciodata M1 nu va putea fi exploatata la capacitate maxima (respectiv 1.5-2 minute) din cauza derivatiei de la Eroilor. Punct si de la capat...
Parerea mea este ca nici nu este cazul la 2-3 minute. M1 nu este si nu va fi niciodata la nivelul M2.
📖 Pagination options