Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1204633 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
La Eroilor2 se va organiza in viitor (cand va fi gata M5) un dispecerat secundar, deocamdata totul ramane exclusiv la PU1.
In statii nu sunt decat IDM-uri.
@sab&andrei11
Daca ma intrebi pe mine, cu mintea mea de acum, n-as fi pus la investitie niciun M si la statii niciun nume...as Fi botezat tronsoanele in ordinea construirii lor T1, T2, T3 etc si statiile S100, S101, S102 etc...asta ar fi fost echivalentul CNP indiferent de denumirea 'literara'...am vazut sistemul asta si pe aproape pe la bulgari si prin departari pe la sud-coreeni...si ar fi fost la statii mai usor de identificat si pentru turistii straini...iei metroul la statia 213 si cobori la statia 314...
De fapt, in cadrul devizelor generale fiecare statie si interstatie are un numar de identificare pentru ca devizul e impartit pe 'obiecte' si atunci stii exact ca M1T1 Ob14 corespunde sa zicem actualei statii Timpuri Noi iar M5 Ob53 e Statia si Depoul Valea Ialomitei.
La modernizarea ventilatiei evident ca MRex are o dificultate sa comunice publicului calator pe ce 'Linie M' face modernizarea pentru ca au bulibaseala cu rebotezarea M1/3 desi noi stim prea bine ca e vorba de M1T1.
La Eroilor2 se va organiza in viitor (cand va fi gata M5) un dispecerat secundar, deocamdata totul ramane exclusiv la PU1.
In statii nu sunt decat IDM-uri.
@sab&andrei11
Daca ma intrebi pe mine, cu mintea mea de acum, n-as fi pus la investitie niciun M si la statii niciun nume...as Fi botezat tronsoanele in ordinea construirii lor T1, T2, T3 etc si statiile S100, S101, S102 etc...asta ar fi fost echivalentul CNP indiferent de denumirea 'literara'...am vazut sistemul asta si pe aproape pe la bulgari si prin departari pe la sud-coreeni...si ar fi fost la statii mai usor de identificat si pentru turistii straini...iei metroul la statia 213 si cobori la statia 314...
De fapt, in cadrul devizelor generale fiecare statie si interstatie are un numar de identificare pentru ca devizul e impartit pe 'obiecte' si atunci stii exact ca M1T1 Ob14 corespunde sa zicem actualei statii Timpuri Noi iar M5 Ob53 e Statia si Depoul Valea Ialomitei.
La modernizarea ventilatiei evident ca MRex are o dificultate sa comunice publicului calator pe ce 'Linie M' face modernizarea pentru ca au bulibaseala cu rebotezarea M1/3 desi noi stim prea bine ca e vorba de M1T1.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Ceva nu se leaga daca nu ar fi existat T4. Atunci Semanatoarea-GdN este TL, dar s-a facut in 2 etape.
Logic este ca dupa Militari (M1T3), inaugurat in 1983, sa fi existat M1T4, pentru ca in 1984 a fost inaugurata statia Crangasi. Foarte probabil ca in aceasta etapa sa se fi sapat si dincolo de statia Crangasi, pana la podul Grant.
Comunistii au fost foarte rigurosi cu etapele de constructie, nu amestecau lucrurile si fiecare portiune construita avea indicativul ei.Nu cred ca si Crangasiul face parte din M1T3, chiar daca are acelasi sef de santier.
Dupa mine, M1 se oprea la Podul Grant, unde se intalnea cu M3 circulara. Apoi s-a venit cu ideea de a duce si M1 la gara si de a sparge M3 in doua bucati. Probabil asta a stat la baza mutarii statiei Grant pe actualul amplasament (Crangasi). Trebuie sa recunoastem ca distanta de la Semanatoarea la Crangasi este neobisnuit de mica (0.9m), ceea ce este neobisnuit pentru acele vremuri. Asta arata o modificare de proiect.
Ceva nu se leaga daca nu ar fi existat T4. Atunci Semanatoarea-GdN este TL, dar s-a facut in 2 etape.
Logic este ca dupa Militari (M1T3), inaugurat in 1983, sa fi existat M1T4, pentru ca in 1984 a fost inaugurata statia Crangasi. Foarte probabil ca in aceasta etapa sa se fi sapat si dincolo de statia Crangasi, pana la podul Grant.
Comunistii au fost foarte rigurosi cu etapele de constructie, nu amestecau lucrurile si fiecare portiune construita avea indicativul ei.Nu cred ca si Crangasiul face parte din M1T3, chiar daca are acelasi sef de santier.
Dupa mine, M1 se oprea la Podul Grant, unde se intalnea cu M3 circulara. Apoi s-a venit cu ideea de a duce si M1 la gara si de a sparge M3 in doua bucati. Probabil asta a stat la baza mutarii statiei Grant pe actualul amplasament (Crangasi). Trebuie sa recunoastem ca distanta de la Semanatoarea la Crangasi este neobisnuit de mica (0.9m), ceea ce este neobisnuit pentru acele vremuri. Asta arata o modificare de proiect.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
La 1 Mai e IDM(iesirea dinspre Grivita), are un calculator cu schema M4, tot acolo e si tabla cu lista de restrictii de pe M4, nu stiu daca macazele de la 1 Mai si GdN2 sunt controlate de aici sau de la dispecerat.
Azi pe M1 se circula la 4min, bine de la Basarab la Republica a stationat 1m de 4 ori, cam la fiecare a 3-a statie.
Este picat http://www.metrorex.ro , poate se schimba ceva, am vazut si un calculator de calatorie pe acolo.
La 1 Mai e IDM(iesirea dinspre Grivita), are un calculator cu schema M4, tot acolo e si tabla cu lista de restrictii de pe M4, nu stiu daca macazele de la 1 Mai si GdN2 sunt controlate de aici sau de la dispecerat.
Azi pe M1 se circula la 4min, bine de la Basarab la Republica a stationat 1m de 4 ori, cam la fiecare a 3-a statie.
Este picat http://www.metrorex.ro , poate se schimba ceva, am vazut si un calculator de calatorie pe acolo.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@sab
De fapt spunem amandoi aceleasi lucruri dar din perspective diferite.
Certamente M1 se 'intinde' pana la breteaua de urcare pe podul Grant la liceu...
Acolo e un fost PSS in care s-a amenajat o CV interstatie, se poate vedea priza de aer si in ziua de azi.
Restul tronsonului cu Basarab1 si GdN1 e TL...
Mutarea statiei Pod Grant in Crangasi e aproape sigur justificata de 'perspectiva' magistralei circulare de sud...
Restul tronsonului de la Pod Grant la Semanatoarea e 100% M1, ca dovada pot sa-ti confirm ca am proiectat personal la baza rampei principale a podului o SP interstatie si apartinea M1...QED!
Ce ti-am spus eu e ca nu am gasit in documentele 'de stat' o referire concreta la un tronson M1T4, desi logic ar fi trebuit!
Nici intre Timpuri Noi si Mihai Bravu nu-mi e prea clar care e limita de delimitare intre M1T1 si M1 T2...
Dar intre M1 si TL granita e f.f. clara!
La fel intre TL si M3.
@sab
De fapt spunem amandoi aceleasi lucruri dar din perspective diferite.
Certamente M1 se 'intinde' pana la breteaua de urcare pe podul Grant la liceu...
Acolo e un fost PSS in care s-a amenajat o CV interstatie, se poate vedea priza de aer si in ziua de azi.
Restul tronsonului cu Basarab1 si GdN1 e TL...
Mutarea statiei Pod Grant in Crangasi e aproape sigur justificata de 'perspectiva' magistralei circulare de sud...
Restul tronsonului de la Pod Grant la Semanatoarea e 100% M1, ca dovada pot sa-ti confirm ca am proiectat personal la baza rampei principale a podului o SP interstatie si apartinea M1...QED!
Ce ti-am spus eu e ca nu am gasit in documentele 'de stat' o referire concreta la un tronson M1T4, desi logic ar fi trebuit!
Nici intre Timpuri Noi si Mihai Bravu nu-mi e prea clar care e limita de delimitare intre M1T1 si M1 T2...
Dar intre M1 si TL granita e f.f. clara!
La fel intre TL si M3.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@shoppy
Toate statiile au IDM, dar practic nu se foloseste decat in situatii de exploatare 'degradata' cand se circula la 'steguletz' si 'Cale libera'!
Daca statia are macaz e un IDM mai complex...
@shoppy
Toate statiile au IDM, dar practic nu se foloseste decat in situatii de exploatare 'degradata' cand se circula la 'steguletz' si 'Cale libera'!
Daca statia are macaz e un IDM mai complex...
- tedexy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
tedexy
Exemplu concret, azi dimineata pe panoul din Preciziei se afiseaza ora plecare 7.23, de altfel ca in fiecare dimineata. La 7.23, trenul abia intra in statie la Linia 1. Precizez ca am ajuns la si 20 in statie, si trenul era deja pe linia 1 in tunel, unde a stat pana la si 23, deci nu venise cu intarziere. Ulterior, mecanicul, foarte relaxat a mai stationat aproape 3 minute, astfel incat a plecat la 9 minute dupa cel dinaintea lui. Repet, este vorba de ora 7 jumatate dimineata, zi cat se poate de lucratoare. Experienta si graficele afisate de display-urile din statie ne spun ca cel putin teoretic la aceasta ora ar trebui sa avem un interval de succedare de 6 minute. Site-ul oficial Metreorex confirma, din 15.09.2014, intre 06.00 - 09.00 ale zilelor lucratoare, intervalul de succedare pe M3 la Preciziei este de 6 minute. Am verificat de curiozitate toate ceasurile de interval pana la Politehnica si toate au avut indicatii in jurul intervalului de 9 minute, idem si la Eroilor, ceea ce exclude o eventuala problema in fata trenului in cauza. Nu cred ca mai e nevoie sa precizez ca am facut sauna in tren si am stat ca intr-o conserva de sardine. Am surprins si in poza la 8.10 minute, pentru ca alti useri mi-au cerut dovezi. Plec in fiecare dimineata de la Preciziei aproape la aceeasi ora. Concluzia mea este ca ori sunt foarte multe probleme zilnic, ori fiecare la Metrorex face ce si cum vrea si cum il taie capul, pentru ca aproape niciodata nu se respecta plecarea la 7.23, sau echivalent, foarte rar se pleaca la 6 minute succedare. Si dupa aceea ne miram ca oamenii mai forteaza intrarea in tren in unele statii.
Slasher1985 wrote:
Am mai spus de cateva ori pe aici exact acest lucru.
Acel afisaj nu poate sa ghiceasca viitorul. Si anume, daca trenul de la Preciziei nu a plecat, afisajul nu poate sa anticipeze cand va ajunge in statia Pacii. In momentul in care pleaca de la Preciziei, afisajul se schimba, adaugand noul metrou in circulatie. Altfel, afisajul indica programul de circulatie normala a trenurilor.
Exemplu concret, azi dimineata pe panoul din Preciziei se afiseaza ora plecare 7.23, de altfel ca in fiecare dimineata. La 7.23, trenul abia intra in statie la Linia 1. Precizez ca am ajuns la si 20 in statie, si trenul era deja pe linia 1 in tunel, unde a stat pana la si 23, deci nu venise cu intarziere. Ulterior, mecanicul, foarte relaxat a mai stationat aproape 3 minute, astfel incat a plecat la 9 minute dupa cel dinaintea lui. Repet, este vorba de ora 7 jumatate dimineata, zi cat se poate de lucratoare. Experienta si graficele afisate de display-urile din statie ne spun ca cel putin teoretic la aceasta ora ar trebui sa avem un interval de succedare de 6 minute. Site-ul oficial Metreorex confirma, din 15.09.2014, intre 06.00 - 09.00 ale zilelor lucratoare, intervalul de succedare pe M3 la Preciziei este de 6 minute. Am verificat de curiozitate toate ceasurile de interval pana la Politehnica si toate au avut indicatii in jurul intervalului de 9 minute, idem si la Eroilor, ceea ce exclude o eventuala problema in fata trenului in cauza. Nu cred ca mai e nevoie sa precizez ca am facut sauna in tren si am stat ca intr-o conserva de sardine. Am surprins si in poza la 8.10 minute, pentru ca alti useri mi-au cerut dovezi. Plec in fiecare dimineata de la Preciziei aproape la aceeasi ora. Concluzia mea este ca ori sunt foarte multe probleme zilnic, ori fiecare la Metrorex face ce si cum vrea si cum il taie capul, pentru ca aproape niciodata nu se respecta plecarea la 7.23, sau echivalent, foarte rar se pleaca la 6 minute succedare. Si dupa aceea ne miram ca oamenii mai forteaza intrarea in tren in unele statii.
1234.png (159.38 KB; downloaded 3267 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Pana la urma cine asigura paza la metrou acum ? Pentru ca am vazut agenti de la Nei Guard, dar si de la alta firma (ceva de genul... Est Security)
Pana la urma cine asigura paza la metrou acum ? Pentru ca am vazut agenti de la Nei Guard, dar si de la alta firma (ceva de genul... Est Security)
- cobradinberceni
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
cobradinberceni
Ai incercat sa porti o discutie cu Domnul Conductor pe tema asta?
tedexy wrote:Slasher1985 wrote:
Am mai spus de cateva ori pe aici exact acest lucru.
Acel afisaj nu poate sa ghiceasca viitorul. Si anume, daca trenul de la Preciziei nu a plecat, afisajul nu poate sa anticipeze cand va ajunge in statia Pacii. In momentul in care pleaca de la Preciziei, afisajul se schimba, adaugand noul metrou in circulatie. Altfel, afisajul indica programul de circulatie normala a trenurilor.
Exemplu concret, azi dimineata pe panoul din Preciziei se afiseaza ora plecare 7.23, de altfel ca in fiecare dimineata. La 7.23, trenul abia intra in statie la Linia 1. Precizez ca am ajuns la si 20 in statie, si trenul era deja pe linia 1 in tunel, unde a stat pana la si 23, deci nu venise cu intarziere. Ulterior, mecanicul, foarte relaxat a mai stationat aproape 3 minute, astfel incat a plecat la 9 minute dupa cel dinaintea lui. Repet, este vorba de ora 7 jumatate dimineata, zi cat se poate de lucratoare. Experienta si graficele afisate de display-urile din statie ne spun ca cel putin teoretic la aceasta ora ar trebui sa avem un interval de succedare de 6 minute. Site-ul oficial Metreorex confirma, din 15.09.2014, intre 06.00 - 09.00 ale zilelor lucratoare, intervalul de succedare pe M3 la Preciziei este de 6 minute. Am verificat de curiozitate toate ceasurile de interval pana la Politehnica si toate au avut indicatii in jurul intervalului de 9 minute, idem si la Eroilor, ceea ce exclude o eventuala problema in fata trenului in cauza. Nu cred ca mai e nevoie sa precizez ca am facut sauna in tren si am stat ca intr-o conserva de sardine. Am surprins si in poza la 8.10 minute, pentru ca alti useri mi-au cerut dovezi. Plec in fiecare dimineata de la Preciziei aproape la aceeasi ora. Concluzia mea este ca ori sunt foarte multe probleme zilnic, ori fiecare la Metrorex face ce si cum vrea si cum il taie capul, pentru ca aproape niciodata nu se respecta plecarea la 7.23, sau echivalent, foarte rar se pleaca la 6 minute succedare. Si dupa aceea ne miram ca oamenii mai forteaza intrarea in tren in unele statii.
Ai incercat sa porti o discutie cu Domnul Conductor pe tema asta?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Se fac manevre cu IVA pe m1 intre gara de nord 1, 2 si depoul ciurel. Se pare ca nu sunt suficiente IVE pe m4...
Se blocheaza m1 timp de 5 minute. Si ca sa respecte sfantul principiu al alternantei, AS de la Preciziei stationeaza.
Asta se intampla la 7 dimineata aproape in fiecare zi de joi.
Se fac manevre cu IVA pe m1 intre gara de nord 1, 2 si depoul ciurel. Se pare ca nu sunt suficiente IVE pe m4...
Se blocheaza m1 timp de 5 minute. Si ca sa respecte sfantul principiu al alternantei, AS de la Preciziei stationeaza.
Asta se intampla la 7 dimineata aproape in fiecare zi de joi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Tom
Astăzi, trenul în care eram a frânat brusc înainte de Piața Unirii și s'a oprit în tunel. A pornit aerul condiționat și s'au stins jumătate din neoanele din vagon. Trenul a plecat încet și a oprit în stație (probabil oprise chiar la intrare), iar neoanele s'au aprins din nou. Mai departe, înainte să oprească în stația în care coboram, un agent de pază s'a repezit la ușa de la cabină, a descuiat-o și a intrat acolo. Când am coborât, am văzut că era tot în cabină.
Cu 1-2 zile în urmă, un tren a oprit brusc înainte de stația Politehnica. Ce mi s'a părut interesant e că acolo părea să fie un peron, era foarte luminat și erau multe persoane care stăteau acolo. Ce este acea zonă?
Astăzi, trenul în care eram a frânat brusc înainte de Piața Unirii și s'a oprit în tunel. A pornit aerul condiționat și s'au stins jumătate din neoanele din vagon. Trenul a plecat încet și a oprit în stație (probabil oprise chiar la intrare), iar neoanele s'au aprins din nou. Mai departe, înainte să oprească în stația în care coboram, un agent de pază s'a repezit la ușa de la cabină, a descuiat-o și a intrat acolo. Când am coborât, am văzut că era tot în cabină.
Cu 1-2 zile în urmă, un tren a oprit brusc înainte de stația Politehnica. Ce mi s'a părut interesant e că acolo părea să fie un peron, era foarte luminat și erau multe persoane care stăteau acolo. Ce este acea zonă?
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Slasher1985
Spre deosebire de cazul de mai sus, in jurul orei 12:15 astazi, un tren (una dintre flori) a ratat statia Izvor si a oprit 15 metri in tunelul catre Unirii. A dat apoi cu spatele in 2 etape, in cele din urma a stationat mai multe minute cu usile deschise.
Spre deosebire de cazul de mai sus, in jurul orei 12:15 astazi, un tren (una dintre flori) a ratat statia Izvor si a oprit 15 metri in tunelul catre Unirii. A dat apoi cu spatele in 2 etape, in cele din urma a stationat mai multe minute cu usile deschise.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
In care "cap" al statiei ? Oricum nu are importanta, acolo nu sunt decat spatiile tehnice, probabil necompartimentate. Eu cred ca este vorba de capul spre Lujerului ca acolo e un "spatiu viran" cu aspect de peron.
Tom wrote:
Cu 1-2 zile în urmă, un tren a oprit brusc înainte de stația Politehnica. Ce mi s'a părut interesant e că acolo părea să fie un peron, era foarte luminat și erau multe persoane care stăteau acolo. Ce este acea zonă?
In care "cap" al statiei ? Oricum nu are importanta, acolo nu sunt decat spatiile tehnice, probabil necompartimentate. Eu cred ca este vorba de capul spre Lujerului ca acolo e un "spatiu viran" cu aspect de peron.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mindmasster
Ieri la Crangasi pe la ora 08:30 am asteptat 12 minute. Este o bataie de joc sa astepti 12 minute metrou la acea ora. Sa nu mai zic ca de la Victoriei la Pipera am facut 17 minute
tedexy wrote:Slasher1985 wrote:
Am mai spus de cateva ori pe aici exact acest lucru.
Acel afisaj nu poate sa ghiceasca viitorul. Si anume, daca trenul de la Preciziei nu a plecat, afisajul nu poate sa anticipeze cand va ajunge in statia Pacii. In momentul in care pleaca de la Preciziei, afisajul se schimba, adaugand noul metrou in circulatie. Altfel, afisajul indica programul de circulatie normala a trenurilor.
Exemplu concret, azi dimineata pe panoul din Preciziei se afiseaza ora plecare 7.23, de altfel ca in fiecare dimineata. La 7.23, trenul abia intra in statie la Linia 1. Precizez ca am ajuns la si 20 in statie, si trenul era deja pe linia 1 in tunel, unde a stat pana la si 23, deci nu venise cu intarziere. Ulterior, mecanicul, foarte relaxat a mai stationat aproape 3 minute, astfel incat a plecat la 9 minute dupa cel dinaintea lui. Repet, este vorba de ora 7 jumatate dimineata, zi cat se poate de lucratoare. Experienta si graficele afisate de display-urile din statie ne spun ca cel putin teoretic la aceasta ora ar trebui sa avem un interval de succedare de 6 minute. Site-ul oficial Metreorex confirma, din 15.09.2014, intre 06.00 - 09.00 ale zilelor lucratoare, intervalul de succedare pe M3 la Preciziei este de 6 minute. Am verificat de curiozitate toate ceasurile de interval pana la Politehnica si toate au avut indicatii in jurul intervalului de 9 minute, idem si la Eroilor, ceea ce exclude o eventuala problema in fata trenului in cauza. Nu cred ca mai e nevoie sa precizez ca am facut sauna in tren si am stat ca intr-o conserva de sardine. Am surprins si in poza la 8.10 minute, pentru ca alti useri mi-au cerut dovezi. Plec in fiecare dimineata de la Preciziei aproape la aceeasi ora. Concluzia mea este ca ori sunt foarte multe probleme zilnic, ori fiecare la Metrorex face ce si cum vrea si cum il taie capul, pentru ca aproape niciodata nu se respecta plecarea la 7.23, sau echivalent, foarte rar se pleaca la 6 minute succedare. Si dupa aceea ne miram ca oamenii mai forteaza intrarea in tren in unele statii.
Ieri la Crangasi pe la ora 08:30 am asteptat 12 minute. Este o bataie de joc sa astepti 12 minute metrou la acea ora. Sa nu mai zic ca de la Victoriei la Pipera am facut 17 minute
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
bercenicity
Acolo e accesul catre liftul dintre peron si vestibul.
andrei11 wrote:Tom wrote:
Cu 1-2 zile în urmă, un tren a oprit brusc înainte de stația Politehnica. Ce mi s'a părut interesant e că acolo părea să fie un peron, era foarte luminat și erau multe persoane care stăteau acolo. Ce este acea zonă?
In care "cap" al statiei ? Oricum nu are importanta, acolo nu sunt decat spatiile tehnice, probabil necompartimentate. Eu cred ca este vorba de capul spre Lujerului ca acolo e un "spatiu viran" cu aspect de peron.
Acolo e accesul catre liftul dintre peron si vestibul.
📖 Pagination options