Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"
4373 posts, 994450 views
📖 Pagination options
- DAF SB220
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
DAF SB220
Probabil la ele acasa puteau si inca pot, dar in Bucuresti abia ca mai ramane jumatate de metru intre doua V3A-uri cand trec...
Probabil la ele acasa puteau si inca pot, dar in Bucuresti abia ca mai ramane jumatate de metru intre doua V3A-uri cand trec...
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
Robert24
Crede-ma ca am circulat de multe ori cu ele, si treceau unul pe langa altul in linia 34...
Crede-ma ca am circulat de multe ori cu ele, si treceau unul pe langa altul in linia 34...
- DAF SB220
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
DAF SB220
Inseamna ca aberatia citita de mine de pe alt forum, nu e adevarata. In Bucuresti, as fi inteles ca au avut si remorci. E adevarat?
Inseamna ca aberatia citita de mine de pe alt forum, nu e adevarata. In Bucuresti, as fi inteles ca au avut si remorci. E adevarat?
- andrei11
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
bercenicity
Daca e aia la care ma gandesc eu, inca se mai fabrica - google "Masina de spalat Albatros" - acuma e de plastic
Dar ca masina de spalat nu avea tambur, ci doar o cuva cu un agitator pe lateral. Doar storcatorul avea un tambur vertical.
Iar masinile de spalat automate moderne au si programe scurte de 30 min
andrei11 wrote:puidemorosan wrote:
Este o problema care se rezolva cu versiunea plc 1.30 de sw. In 2 saptamani
Prin anii '970 existau niste masini de spalat foarte mişto, puneai rufele in tambur, detergent, apa calda pana la semn, inchideai capacul si intr-un sfert de ora aveai rufele spalate. Goleai apa (in cada - prin furtun cu o pompa inclusa in masina, dar trebuia sa-i dai comanda separata ), puneai apa rece fara detergent, le mai invarteai 1 minut, goleai apa. Eventual mai faceai operatia asta inca odata, eventual puneai si un inalbitor.
Apoi scoteai rufele si le introduceai in centrifuga - care era langa tambur si aveai rufele stoarse. Centrifuga pornea numai prin inchiderea capacului si se oprea cand deschideai capacul, avand inclusa si frana.
Pe cuvant de onoare ca in jumatate de ora aveai rufele uscate si curate, este adevarat, trebuia sa intervii de 3 - 4 - 5 ori in procesul de spalare, asa cum am precizat mai sus.
Cine are urechi sa auda si cine are ochi sa vada, asta apropo de citatul pe care l-am dat din puidemorosan, ca are legatura.
Daca e aia la care ma gandesc eu, inca se mai fabrica - google "Masina de spalat Albatros" - acuma e de plastic
Dar ca masina de spalat nu avea tambur, ci doar o cuva cu un agitator pe lateral. Doar storcatorul avea un tambur vertical.
Iar masinile de spalat automate moderne au si programe scurte de 30 min
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Upss , ai dreptate, avea ceva pe lateral care intorcea rufele, mea culpa. Un fel de elice sa spun asa. Dar nu cred ca - i spunea Albatros. ( Albalux poate )
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este ca tehnologia asta avansata ne face sa nu mai gandim. Ideea este sa ne usureze munca si sa elimine greselile umane, dar rezultatul este ca ne lenevim, nu ne transferam energiile spre altceva.
Cine mai stie pe de rost numerele de telefon sau cine mai schimba programele la televizor manual ? Am impresia ca la televizoarele astea noi nici nu mai poti sa schimbi programele manual.
Marile imperii au fost conduse fara internet si fara telefon mobil.
Daca unui avion / vapor îi cade GPS - ul, gata, nu mai stiu oamenii sa se ghideze dupa soare / dupa stele.
Problema este ca majoritatea din noi involuam si nu evoluam cu noile tehnologii, la teatru nu mai exista sufleuri, exista promtere, am vazut o piesa de teatru la National cu Rebenciug, maestru avea promterul in spatele salii, de multe ori citea de acolo. Acum nu spun ca actorii nu-si invata rolurile, dar cu promterul e mult mai usor.
Acum un milion de ani am vazut piesa Doi pe un balansoar cu maestrii Mihai Fotino si ... ( imi pare rau ca-mi scapa numele, dar nu vreau sa inventez ).
( Sala Atelier )
Maestru a citit o scrisoare destul de lunga, dupa ce a terminat de citit a aratat-o publicului, era o foaie alba de hartie pe ambele fete. Au fost 2 - 3 minute de aplauze, dupa care s-a reluat piesa.
Partenera a fost poate Coca Andronescu ? Nu stiu, sapati si voi pe autotstiitorul Google, poate descoperiti.
_________________
PS : Acum nu spun ca masinile automate nu-si fac treaba, dar prea depinzi de zeci de mii de contacte si circuite. Iar nu spun ca nu sunt fiabile, dar eu prefer lucrurile mai simple si mai clare, care te fac sa si gandesti un pic. Si care in final te duc in aceeasi directie.
Da, folosesc programe scurte la masina de spalat, dar sunt ferm convins ca daca mi se strica imi cumpar un Albatros. Masina asta am primit-o cadou, nu era s-o arunc.
Si sa revin la tema de unde am plecat, mare efort e sa anunte mecanicul statiile si pe ce parte sunt peroanele, stiu, e prea mult de invatat pe de rost. Oricum in tunel cu ATO poti sa si atipesti, nu ? Sau facem ca frantuzii, punem in functiune trenuri fara mecanic.
Upss , ai dreptate, avea ceva pe lateral care intorcea rufele, mea culpa. Un fel de elice sa spun asa. Dar nu cred ca - i spunea Albatros. ( Albalux poate )
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este ca tehnologia asta avansata ne face sa nu mai gandim. Ideea este sa ne usureze munca si sa elimine greselile umane, dar rezultatul este ca ne lenevim, nu ne transferam energiile spre altceva.
Cine mai stie pe de rost numerele de telefon sau cine mai schimba programele la televizor manual ? Am impresia ca la televizoarele astea noi nici nu mai poti sa schimbi programele manual.
Marile imperii au fost conduse fara internet si fara telefon mobil.
Daca unui avion / vapor îi cade GPS - ul, gata, nu mai stiu oamenii sa se ghideze dupa soare / dupa stele.
Problema este ca majoritatea din noi involuam si nu evoluam cu noile tehnologii, la teatru nu mai exista sufleuri, exista promtere, am vazut o piesa de teatru la National cu Rebenciug, maestru avea promterul in spatele salii, de multe ori citea de acolo. Acum nu spun ca actorii nu-si invata rolurile, dar cu promterul e mult mai usor.
Acum un milion de ani am vazut piesa Doi pe un balansoar cu maestrii Mihai Fotino si ... ( imi pare rau ca-mi scapa numele, dar nu vreau sa inventez ).
( Sala Atelier )
Maestru a citit o scrisoare destul de lunga, dupa ce a terminat de citit a aratat-o publicului, era o foaie alba de hartie pe ambele fete. Au fost 2 - 3 minute de aplauze, dupa care s-a reluat piesa.
Partenera a fost poate Coca Andronescu ? Nu stiu, sapati si voi pe autotstiitorul Google, poate descoperiti.
_________________
PS : Acum nu spun ca masinile automate nu-si fac treaba, dar prea depinzi de zeci de mii de contacte si circuite. Iar nu spun ca nu sunt fiabile, dar eu prefer lucrurile mai simple si mai clare, care te fac sa si gandesti un pic. Si care in final te duc in aceeasi directie.
Da, folosesc programe scurte la masina de spalat, dar sunt ferm convins ca daca mi se strica imi cumpar un Albatros. Masina asta am primit-o cadou, nu era s-o arunc.
Si sa revin la tema de unde am plecat, mare efort e sa anunte mecanicul statiile si pe ce parte sunt peroanele, stiu, e prea mult de invatat pe de rost. Oricum in tunel cu ATO poti sa si atipesti, nu ? Sau facem ca frantuzii, punem in functiune trenuri fara mecanic.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
Hawkuletz
Aici e voie sa aber... filosofam?
Sunt de parere ca tehnologia ii face "sa nu mai gandeasca" doar pe aceia care oricum nu se dadeau in vant dupa activitatea respectiva. Eu constat ca automatizarea a redus intr-adevar cantitatea de munca umana. Exemplul cu masina de spalat este chiar graitor, in copilarie aveam acasa asa ceva si imi amintesc ca spalatul insemna totusi o corvoada, chiar si cu acea masina Albalux. Ma rog, era varianta fara storcator, dar si cu, tot ar fi o cantitate serioasa de munca. Pe de alta parte, cand a venit prima masina "Automatic" lucrurile s-au schimba semnificativ in bine, in sensul ca de cand incepea activitatea automata pana la sfarsit, gospodina (mama) avea 45-90m pentru alta activitate (functie de programul masinii). Nu trebuia sa stea sa se invarta pe langa masina asteptand sa termine de agitat ca sa le clateasca si apoi sa le stoarca. Per total cantitatea de munca s-a redus (cantitate mai mare de rufe spalate odata, lipsa caratului galetii cu apa de la chiuveta la masina, lipsa mutatului rufelor cu mana intre cuva 1 si storcator, etc.), iar calitatea timpului intre episoadele de munca (descarcat/incarcat masina) a crescut (lipsa intreruperilor).
Referitor la avioane (si probabil si vapoare) sunt mai multe aspecte.
1. Intr-adevar nu mai exista "navigator" in avion (si nici inginer de bord; nici radiofonist), dar asta nu inseamna ca daca "pica" GPS-ul, gata s-au ratacit. Inainte de sistemul GPS s-a introdus (la sol) o retea de radiofaruri care sa ghideze avioanele; acestea sunt inca in functiune iar echipamentele de radionavigatie sunt inca obligatorii la bordul avioanelor comerciale si pot fi folosite ca sistem de rezerva in cazul in care nu functioneaza GPS-ul. Oricum, dintr-un avion de linie ar fi cam complicat sa se apuce cineva sa masoare azimutul stelelor cu sextantul. Apropos, inainte de GPS exista INS - Inertial Navigation System - Sistem de Navigatie Inertiala - un soi de computer (la inceput *cred* ca analogic) care folosind accelerometre si giroscoape putea determina cu precizie suficienta pozitia avionului pe glob.
2. Ce-i drept insa, introducerea GPS-ului si a altor automatizari nu au usurat sarcina echipajului, pentru ca in loc de 5-4-3 oameni acum sunt doar 2. Deci sunt mai putine sarcini, dar si mai putini care sa le efectueze. Pe de alta parte insa, acum o calatorie cu avionul are un cost mult mai mic decat acum 20 de ani. Deci ceea ce s-a intamplat, *de fapt* este ca datorita automatizarii, suntem mult mai multi cei care au posibilitatea de a calatori.
In sfarsit lenea de a gandi si de a tine minte numere de telefon. Poate ca este potential mai util sa ne folosim creierul pentru alte activitati decat sa tinem minte un sir arbitrar de cifre. Sunt de acord ca erau un exercitiu intelectual, dar daca tinem la exercitii intelectuale putem rezolva Sudoku sau purta discutii pe forumuri
Cat priveste fiabilitatea automatelor vs cea umana. Sigur ca si automatele sunt facute de oameni (deci supuse greselii), dar cred ca si aici este un echilibru; pana la urma nu cred ca se apuca nimeni sa spuna ca INDUSI ori ATP diminueaza vigilenta mecanicului, nu? Si pana la urma - ce mi-a povestit si mie un mecanic de pe M2 acum vreo cativa ani, nu stiu in ce masura e adevarat - numai cu ATO poate scoate timpul optim (cel mai scurt) intre statii, daca merge pe "manual" sigur intarzie. Mai clar, timpul de mers intre statii in conditiile circulatiei "pe manual" este mai lung decat daca se foloseste ATO.
Cat despre anunturile din metrou, daca e mecanicul e ragusit sau are alta problema vocala doar calatorii au de suferit; pe cand asa rata de probleme este mult diminuata. Si - pentru ca problema, daca nu ma insel, a pornit de la anunturile audio in CAF - nu isi mai aduce nimeni aminte in cate rame IVA difuzoarele paraiau, haraiau si faceau tot felul de zgomote de nu intelegea calatorul nimic din "urmeaza statia"?
PS: Faptul ca o corectie aparent banala dureaza ceva pana sa fie implementata imi aduce aminte de un fragment din "Ce-ți pasă ție de părerile altora?" de Feynman, in care povesteste cum la rachetele purtatoare ale navetei spatiale s-a pus problema sa fie trase 4 linii cu vopsea pe circumferinta pentru identificare mai usoara a unor gauri diametral opuse - nu s-a facut din cauza costurilor: "Dar cat poate sa coste sa tragi 4 linii cu vopsea?" - raspunsul a fost "Sa tragi 4 linii nu e scump, dar sa refaci toata documentatia si toate procedurile de lucru este".
tl;dr: Automatizarea e buna ca ne da mai mult timp sa aberam pe forumuri + mai multe calatorii si mai sigure.
Aici e voie sa aber... filosofam?
Sunt de parere ca tehnologia ii face "sa nu mai gandeasca" doar pe aceia care oricum nu se dadeau in vant dupa activitatea respectiva. Eu constat ca automatizarea a redus intr-adevar cantitatea de munca umana. Exemplul cu masina de spalat este chiar graitor, in copilarie aveam acasa asa ceva si imi amintesc ca spalatul insemna totusi o corvoada, chiar si cu acea masina Albalux. Ma rog, era varianta fara storcator, dar si cu, tot ar fi o cantitate serioasa de munca. Pe de alta parte, cand a venit prima masina "Automatic" lucrurile s-au schimba semnificativ in bine, in sensul ca de cand incepea activitatea automata pana la sfarsit, gospodina (mama) avea 45-90m pentru alta activitate (functie de programul masinii). Nu trebuia sa stea sa se invarta pe langa masina asteptand sa termine de agitat ca sa le clateasca si apoi sa le stoarca. Per total cantitatea de munca s-a redus (cantitate mai mare de rufe spalate odata, lipsa caratului galetii cu apa de la chiuveta la masina, lipsa mutatului rufelor cu mana intre cuva 1 si storcator, etc.), iar calitatea timpului intre episoadele de munca (descarcat/incarcat masina) a crescut (lipsa intreruperilor).
Referitor la avioane (si probabil si vapoare) sunt mai multe aspecte.
1. Intr-adevar nu mai exista "navigator" in avion (si nici inginer de bord; nici radiofonist), dar asta nu inseamna ca daca "pica" GPS-ul, gata s-au ratacit. Inainte de sistemul GPS s-a introdus (la sol) o retea de radiofaruri care sa ghideze avioanele; acestea sunt inca in functiune iar echipamentele de radionavigatie sunt inca obligatorii la bordul avioanelor comerciale si pot fi folosite ca sistem de rezerva in cazul in care nu functioneaza GPS-ul. Oricum, dintr-un avion de linie ar fi cam complicat sa se apuce cineva sa masoare azimutul stelelor cu sextantul. Apropos, inainte de GPS exista INS - Inertial Navigation System - Sistem de Navigatie Inertiala - un soi de computer (la inceput *cred* ca analogic) care folosind accelerometre si giroscoape putea determina cu precizie suficienta pozitia avionului pe glob.
2. Ce-i drept insa, introducerea GPS-ului si a altor automatizari nu au usurat sarcina echipajului, pentru ca in loc de 5-4-3 oameni acum sunt doar 2. Deci sunt mai putine sarcini, dar si mai putini care sa le efectueze. Pe de alta parte insa, acum o calatorie cu avionul are un cost mult mai mic decat acum 20 de ani. Deci ceea ce s-a intamplat, *de fapt* este ca datorita automatizarii, suntem mult mai multi cei care au posibilitatea de a calatori.
In sfarsit lenea de a gandi si de a tine minte numere de telefon. Poate ca este potential mai util sa ne folosim creierul pentru alte activitati decat sa tinem minte un sir arbitrar de cifre. Sunt de acord ca erau un exercitiu intelectual, dar daca tinem la exercitii intelectuale putem rezolva Sudoku sau purta discutii pe forumuri
Cat priveste fiabilitatea automatelor vs cea umana. Sigur ca si automatele sunt facute de oameni (deci supuse greselii), dar cred ca si aici este un echilibru; pana la urma nu cred ca se apuca nimeni sa spuna ca INDUSI ori ATP diminueaza vigilenta mecanicului, nu? Si pana la urma - ce mi-a povestit si mie un mecanic de pe M2 acum vreo cativa ani, nu stiu in ce masura e adevarat - numai cu ATO poate scoate timpul optim (cel mai scurt) intre statii, daca merge pe "manual" sigur intarzie. Mai clar, timpul de mers intre statii in conditiile circulatiei "pe manual" este mai lung decat daca se foloseste ATO.
Cat despre anunturile din metrou, daca e mecanicul e ragusit sau are alta problema vocala doar calatorii au de suferit; pe cand asa rata de probleme este mult diminuata. Si - pentru ca problema, daca nu ma insel, a pornit de la anunturile audio in CAF - nu isi mai aduce nimeni aminte in cate rame IVA difuzoarele paraiau, haraiau si faceau tot felul de zgomote de nu intelegea calatorul nimic din "urmeaza statia"?
PS: Faptul ca o corectie aparent banala dureaza ceva pana sa fie implementata imi aduce aminte de un fragment din "Ce-ți pasă ție de părerile altora?" de Feynman, in care povesteste cum la rachetele purtatoare ale navetei spatiale s-a pus problema sa fie trase 4 linii cu vopsea pe circumferinta pentru identificare mai usoara a unor gauri diametral opuse - nu s-a facut din cauza costurilor: "Dar cat poate sa coste sa tragi 4 linii cu vopsea?" - raspunsul a fost "Sa tragi 4 linii nu e scump, dar sa refaci toata documentatia si toate procedurile de lucru este".
tl;dr: Automatizarea e buna ca ne da mai mult timp sa aberam pe forumuri + mai multe calatorii si mai sigure.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Ok, ai dreptate, eu oricum fac parte din alta generatie. ( )
Cu o singura afirmatie nu sunt de acord,
Si - pentru ca problema, daca nu ma insel, a pornit de la anunturile audio in CAF - nu isi mai aduce nimeni aminte in cate rame IVA difuzoarele paraiau, haraiau si faceau tot felul de zgomote de nu intelegea calatorul nimic din "urmeaza statia"?
N-are nici o legatura anuntul - facut de mecanic sau automat - cu / calitatea difuzoarelor. Nu esti de acord ?
Eu am prins prin anii '970 la Skodele Karosa anuntul statiilor facut de sofer, pentru ca soferul avea microfon. Basca aveau cutie de viteza automata.
______________
N-am inteles cu aberatiile pe forum, dar in sfarsit, nu conteaza. Oricum suntem la Club, asadar discutiile sunt permise.
Ok, ai dreptate, eu oricum fac parte din alta generatie. ( )
Cu o singura afirmatie nu sunt de acord,
Si - pentru ca problema, daca nu ma insel, a pornit de la anunturile audio in CAF - nu isi mai aduce nimeni aminte in cate rame IVA difuzoarele paraiau, haraiau si faceau tot felul de zgomote de nu intelegea calatorul nimic din "urmeaza statia"?
N-are nici o legatura anuntul - facut de mecanic sau automat - cu / calitatea difuzoarelor. Nu esti de acord ?
Eu am prins prin anii '970 la Skodele Karosa anuntul statiilor facut de sofer, pentru ca soferul avea microfon. Basca aveau cutie de viteza automata.
______________
N-am inteles cu aberatiile pe forum, dar in sfarsit, nu conteaza. Oricum suntem la Club, asadar discutiile sunt permise.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
Hawkuletz
Da, sunt de acord ca sunt lucruri diferite. Paragraful a ramas putin orfan, ideea era ca odata cu avansul tehnologic cresc si pretentiile oamenilor la perfectiune sau ceva cat mai apropiat de aceasta. Impresia mea este ca se dezbate destul de mult pe marginea unei probleme relativ neimportante.
Intr-adevar nu exista o legatura cu restul discutiei despre automatizare, greseala mea.
Problema cu anuntul facut de mecanic era calitatea vocii mecanicului, pozitia sa fata de microfon, plus efortul (la propriu) facut pentru a repeta la nesfarsit acelasi anunt; mai ales daca il incerca o raceala sau alta problema respiratorie.
Intr-adevar suntem din generatii diferite, nu am prins acele autobuze.
Referitor la aberatiile pe forum era o autoironie - adica eu aberam de zor: ditamai mesajul.
Da, sunt de acord ca sunt lucruri diferite. Paragraful a ramas putin orfan, ideea era ca odata cu avansul tehnologic cresc si pretentiile oamenilor la perfectiune sau ceva cat mai apropiat de aceasta. Impresia mea este ca se dezbate destul de mult pe marginea unei probleme relativ neimportante.
Intr-adevar nu exista o legatura cu restul discutiei despre automatizare, greseala mea.
Problema cu anuntul facut de mecanic era calitatea vocii mecanicului, pozitia sa fata de microfon, plus efortul (la propriu) facut pentru a repeta la nesfarsit acelasi anunt; mai ales daca il incerca o raceala sau alta problema respiratorie.
Intr-adevar suntem din generatii diferite, nu am prins acele autobuze.
Referitor la aberatiile pe forum era o autoironie - adica eu aberam de zor: ditamai mesajul.
- andrei11
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Pentru# cobradinberceni
De acord cu tine, dar pentru astfel de observatii vezi ca ai rubrica dedicata.
PS : Si tot asa, ca o observatie neutra, foloseste cu incredere functia "Edit" cand scrii doua mesaje la rand in interval de 2 minute. Te las singur s-o descoperi.
Punctul 8 din regulament, regulament pe care sunt sigur ca l-ai citit.
Pentru# cobradinberceni
cobradinberceni wrote:
PS: Interveni se scrie cu un singur i, asta doar daca te intreaba cineva.
De acord cu tine, dar pentru astfel de observatii vezi ca ai rubrica dedicata.
PS : Si tot asa, ca o observatie neutra, foloseste cu incredere functia "Edit" cand scrii doua mesaje la rand in interval de 2 minute. Te las singur s-o descoperi.
Punctul 8 din regulament, regulament pe care sunt sigur ca l-ai citit.
- cobradinberceni
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
cobradinberceni
Daca imi explici si cauza pentru care nu mai pot edita un mesaj dupa o anumita perioada de timp, promit sa inteleg.
Daca imi explici si cauza pentru care nu mai pot edita un mesaj dupa o anumita perioada de timp, promit sa inteleg.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Clubul "Flacara Rosiatica"
andrei11
Ia legatura cu Administratia ( pune o intrebare ), in mod normal ai vreo 60 minute la dispozitie ca sa poti corecta mesajul sau sa adaugi altceva fara sa fi nevoit sa scrii 2 mesaje la rand in interval de 2 minute. Si mie mi se intampla sa-mi mai vina ceva in minte imediat dupa ce postez mesajul si merge sa-l editez ca sa-l completez.
Ia legatura cu Administratia ( pune o intrebare ), in mod normal ai vreo 60 minute la dispozitie ca sa poti corecta mesajul sau sa adaugi altceva fara sa fi nevoit sa scrii 2 mesaje la rand in interval de 2 minute. Si mie mi se intampla sa-mi mai vina ceva in minte imediat dupa ce postez mesajul si merge sa-l editez ca sa-l completez.
📖 Pagination options