MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)

1182 posts, 364157 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 85
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex shoppy

Ideea de baza a achizitiilor din bani publici este sa nu se dea nimanui sanse in plus pe criterii de patriotism, nepotism sau altele.
Daca statul roman vrea sa dea o sansa industriei locale atunci sa faca proiecte de cercetare, dezvoltare, imprumuturi cu dobanzi mici si altele, bine, nu o sa ia peste noapte contract de 50 de metrouri dar o sa poata face cate ceva, uite cum face URAC(cvasi-ilegal e drept) tramvaie pentru RATB, asa are cifra de afaceri si are istorie in furnizarea de tramvaie, a mai incercat Astra sa faca ceva cu URAC, pacat ca nu a iesit, poate ca atunci cand chiar vor fi sanse sa se faca ceva Astra se uneste imediat sau cumpara pe URAC...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex 133 313

Eu zic ca statul nu trebuie sa mai faca mare branza. Ba mai bine sa nu faca nimic, ca le face cu piciorul. Sa externalizeze si sa normalizeze ce mai este prin ograda lui. Metroul este transport public LOCAL. Nu national. Sa se actioneze in consecinta. Fabricile si uzinele au trecut prin "tranzitie", unele gafaind, altele cu coliva in brate. Tranzitia nu este numai petru cei inafara cumetriei.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex IK4

ADY881 wrote:
Eu cred ca au trecut timpurile comunismului in care romanii trebuiau tot sa produca in tara, asta e ... Ceea ce am vrut sa spun este faptul ca, nu orice fabrica poate face tehnica moderna la costuri normale, pentru asta trebuie sa ai o traditie(si CAF-ul spre deosebire de Astra Arad, o are fiind infiintata in 1917 si nefiind in regimul comunist)

Pentru documentarea celor care stiu doar sa arunce cu rahat in tot ce-i romanesc:

"ASTRA Vagoane Călători a fost înființată în anul 1891 la Arad, de către industriașul austriac Johann Weitzer sub denumirea de “Fabrica de mașini, vagoane și Turnătoria de fier a societății pe acțiuni Johann Weitzer din Arad” « Johann Weitzer’sche Maschinen-Waggonfabrik und Eisengiesserei Actien-Gesellschaft in Arad », fiind singura și principala fabrică de vagoane din sud-estul Europei. În anul 1921 firma ia numele ASTRA Arad, iar anul 1948 este naționalizată și își continuă activitatea sub diverse denumiri precum Uzina de Vagoane Arad, și până în 1990 Întreprinderea de Vagoane Arad IVA."

Aceasta ASTRA tocmai livreaza acum catre RegioJet 73 de vagoane cu dotari si confort similare RailJet ce vor circula pe ruta Praga-Hamburg. De ce n-au luat si aia de la marele Siemens, sau de la CAF cu marea lui traditie?

Poze de la InnoTrans 2014:
























Voi chiar credeti ca nu puteau face un metrou acum in 2014 cu toata tehnologia care este disponibila pe piata? Ganditi-va ca l-au facut in '77 pe cel care inca mai circula si azi, reinventand chiar roata in anumite privinte datorita lipsei accesului la tehnologie. Cate accidente mortale cauzate de IVA au fost in aproape 40 de ani de exploatare? Nu cumva zero?

Ok, au trecut timpurile comunismului, nu mai trebuie produs nimic in Romania. Luati de la spanioli ca va dau aia de munca cand o sa fiti someri. In Spania, la capsuni.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex shoppy

Din ce am inteles CAF nu lucreaza la convertizoare decat cu Kawasaki in ciuda termenelor de livrare foarte proaste, credeti ca daca se duce Astra sa cumpere 450 de convertizoare ii baga cineva in seama?, sau ii baga da le da un pret si un termen cu 30% peste Kawaski, deci ce metrouri sa mai construiesti asa, dintr-o data?
Daca o luam asa pe gandire si exemple comuniste atunci si eu daca vreau sa ma apuc azi sa produc metrou imi iese, platesc specialisti, cumpar fiare de la aia, motoare de la ailalti, convertizoare de la aialalti si tot asa, daca bag destui bani pana la urma sigur imi iese si cel mai bun metrou din lume daca vreau, intrebarile sunt altele:
- o sa fiu mai competitiv decat firmele cu vechine in domeniu? - sigur ca nu
- are statul vreo garantie ca in timpul constructiei sau a garantiei nu vand toate jucariile si inchid sandramaua? - sigur ca nu

De aceea se fac licitatiile pe bani publici asa cum se fac si tot de aceea exista masuri si legi impotriva celor abonati la contestatii; daca Astra nu au facut nimic ilegal atunci bravo lor si hou incompetentilor care au organizat licitatia, daca au facut ceva ilegal atunci sa suporte consecintele ca asa e civilizat.

Eu unu ma asteptam Softronic sa se bage, sau Sofronic + Astra, da cum Softronic sta la cutie inseamna ca stiu ei ce stiu.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex ADY881

- Referitor la traditie - traditia in Astra Arad sa intrerupt odata cu intrarea intreprinderii in comunizm(si nationalizarea ei), in timp ce aia (privatii din vest) tot investeau bani grei in cerecetare, la noi se ocupau cu spionaj industrial (V3A) sau cu copy+paste(licenta ASEA pentru lococmotivele electrice spre, camioanele Roman ex). Si eu nu vreau sa afirm ca romanii sunt prosti, sau ca nu sunt capabili sa proiecteze si sa produca de la 0 un vehicul ferioviar, acest lucuru e posibil, insa am ajunge la dilema urmatoare:
- sau sa improvizam ceva in cativa ani din poze de pe net, care ar putea sa se dezintegreze pe drum, dar din nationalism puieril sa cumparam pentru CFR asa ceva.
- sau sa investim multi bani in cercetare zeci de ani, ca sa ii ajungem pe aia din vest(ceea ce este putin probabil stiind ca invatamantul de baza este praf si asa se tine intentionat (deoarece un popor needucat este mai usor sa il manipulezi)).

Sau exista calea usoara, sa cumperi licenta de la aceeasi intreprinderi vestice (cum a si facut ASTRA Arad, de la Siemens(cazul Imperio), insa aici iarasi ajungem la o dilema:
- sau il producem si il asamblam la nivelul fabricii vestice => produsul finit va costa mai mult ca analogul din Germania.
- sau economisim la materiale, asambalam la nivel mioritic => produs mai iefitin decat produsul initial.
Si adevarul ca forta de munca la noi este mai ieftina, cred ca ar fi echivalat  de costul licentelor  si de lacomia afaceristilor mioritici.

Una este sa asamblezi niste vagoane, si alta este sa produci tramvaie, locomotive, automotoare, metrouri. Diferenta intre ele fiind tehnologia aplicata in ele. In vagon poti sa iei un boghiu din 77, sa vopsesti o caroserie, sa montezi niste geamuri, sa montezi niste aparate de AC, o mocheta si niste scaune cu sistem multimedia integrat, toate aceste tehnologii nu se afla sub incidenta unei licente....
iar boghiul unui tramvai lowfloor da, boghiul unui tren HSR da, sistemul de dirijare a motoarelor de tractiune din o rama de metrou da........ Astia din vest in timpul cercetarilor, au studiat aceste chestii ani intregi (inclusiv materiale din care se fac), au documentatia din anii trecuti(experienta lor)..... Iar intreprinderile noastre sunt la nivelul copy+paste. Este bine sa ne ocupam de ceea ce stim sa facem(agricultura), sau ceea ce este simplu(industrie alimentara), iar dezvoltarea foratata a intreprinderilor (care necesita tehnologii avanasate), de catre stat nu poate duce decat la falimentul acelor intreprinderi si la bani pierduti din buget (care puteau fi investiti in invatamant) .
De ce am amintit regimul comunist?
Din simplul motiv ca acel regim avea un cerc de state colonii sau partenere, care de fapt serveau ca piata de desfacere, unde cu brio isi desfaceau  produsele (inclusiv trenuri, masini, camioane....), acum cand acest lagar a cazut, acest model de dezvoltare nu mai functionaza.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Aron

trolling much? De nu ai povestit despre comunism in vreo 3 topice diferite... :roll:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex 133 313

Ma gandesc ce faceau chinezii daca stateau si plangeau ca n-au traditie. Doar orez.   :roll:
Deci inteleg ca este peste putinta noastra sa facem convertizoare acum si in vecii vecilor amin. Pai da, ca Fabrica de Electronica si Automatizari Bucuresti a cam ajuns mall. Intrebati la Romenergo si Raiffeisen, ce, de ce, cum si cand. Si vai ce surpriza, Electroaparataj tot mall a ajuns! Era sa le insoteasca si Electromagnetica dar mall-ul a aterizat mai la stanga. Oricum, au inconjurat-o. :twisted: Etcetera. Asa ca metrou niet. Tzoale, sandale si mancare. Sa nu mai strambe nimeni din nas la caf-uri.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex survola

Haideţi să nu mai ne comparăm cu China...

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex puidemorosan

Totusi, discutia este un pic inutila. Vorbind de CAF. Firma se axeaza pe trenuri suburbane, regionale si tramvaie cam 75% din productie, locomotive 5%, trenuri de mare viteza 20%. Pana la urma faci un produs pe care poti avea certitudinea ca-l poti vinde. Faptul ca Astra vroia sa faca un metrou doar pentru a vinde in Romania m-i se pare total neserios. Daca REM sunt o directie a ta de dezvoltare, pai incepe odata sa proiectezi, sa bagi bani in asa ceva. Cate tramvaie Imperio au vandut?

 



Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex tedexy

Domnilor, daca in tara asta nu o sa mai producem nimic, o sa ajungem chiar o natiune de "mergatori la mall". Sunt dezamagit sa vad ca multi inca gandesc asa. Ce legatura are promovarea productiei industrial autohtone cu comunismul? Nici una. Comunismul a fost, a trecut. Ar trebui sa incercam sa trecem peste. Din pacate multa lume este bine indoctrinata in asa fel incat sa nu mai gandeasca out of the box. Daca Astra ar fi putut sa livreze ceva bun, de ce sa nu i se acorde o sansa. In urma licitatiei , bineinteles, fie ca cel mai bun sa castige. Doar ca la noi criteriul de baza pentru castigarea unei licitatii este cu totul altul, pe care cred ca il stim cu totii bine.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Cristy

Si cine ar avea incredere in Astra sa cumpere trenuri de metrou daca in ultimii 20 de ani n-a mai produs nimic? Cate Imperio au vandut de la lansarea din 2011? 6 bucati, la Arad, si atat. Un proiect mort de la inceput, si asa s-ar intampla si cu metroul, cu toate licentele lor luate de la Siemens.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex tedexy

De la CAF cine ar avea incredere? Daca o luam asa. Au venit de trei luni si deja zboara suruburile din ele. Nu e vorba de ASTRA aici neaparat ci de faptul ca ar trebui sa mai si producem ceva in afara de a consuma.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex puidemorosan

De la un coleg de forum citire:
¨France
Nantes Tramway
Besançon Tramway
Germany
Freiburg tram (2015-2017)
Netherlands
Articulated units of Amsterdam
Portugal
EMUs (UQE´S) for (Lisboa)
Sweden
Stockholm Tram
United Kingdom
British Rail Class 332 (Heathrow Express)
British Rail Class 333 (Northern Rail)
New Midland Metro vehicles
Northern Ireland Railways Class 3000 and Class 4000
Edinburgh Trams
United States
RT Regional Transit
Light Rail of Sacramento, California Class 200
PAAC Port Authority of Allegheny County
Pittsburgh Light Rail, Pennsylvania Class 4300
WMATA
Washington metro, 5000-Series
MTA of Harris County
METRORail
Amtrak
Viewliner II
Missouri
Kansas City Streetcar
Ohio
Cincinnati Streetcar
MBTA
MBTA Green Line Type 9 LRV (On order, to be delivered 2017-2019)¨

Ceva intrebari?

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 85
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433500 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use