Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196513 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse
aztec
Pentru doritori, azi am gasit la un Anticariat urmatoarele carti, la un pret accesibil, adica 10 lei bucata.
Din pacate fara utilaje romanesti in cazul trenurilor(nu amgasit inca vre-o referire)
si urmatoarea, unde am gasit si referiri la autocamioane romanesti (Roman-DAC)din pacate doar putine cuvinte si modele/poze
PS, nu stiu daca sa spun aici unde(sa nu se considere reclama) sau pe PM...
Pentru doritori, azi am gasit la un Anticariat urmatoarele carti, la un pret accesibil, adica 10 lei bucata.
Din pacate fara utilaje romanesti in cazul trenurilor(nu amgasit inca vre-o referire)
si urmatoarea, unde am gasit si referiri la autocamioane romanesti (Roman-DAC)din pacate doar putine cuvinte si modele/poze
PS, nu stiu daca sa spun aici unde(sa nu se considere reclama) sau pe PM...
- DAF SB220
-
Posted:
-
Re: Diverse
DAF SB220
Se pare ca la autobaza Titan au inceput sa revina autobuzele Rocar de Simon, dar varianta de... hartie
Picture 003 by kaba_adrian97, on Flickr
Se pare ca la autobaza Titan au inceput sa revina autobuzele Rocar de Simon, dar varianta de... hartie
Picture 003 by kaba_adrian97, on Flickr
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse
aztec
Va rog nu-mi murdariti topicul
Revin cu informati privind cartile postate mai sus, daca este cineva interesat(cu toate ca nu prea am vazut entuziasti)
Acumnu stiu politica forumului privitoare la linkuri catre carti (si catre o librarie)... daca incalca vre-o regula va rog stergeti postarea.
Eu o consider o informatien utila...am pus doar ce cred ca au un pret rezonabil si recomandarea mea e sa le vedeti la fata locului, pt ca este important ce contin si daca merita in opinia voastra sa dati banii...
Sub fiecare poza este si un link catre maimulte informatii, linkul;emic detot, sa nu se vada/creada ca e reclama.
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/guide-to-the-locomotives-of-the-world-a-global-encyclopaedia-of-the-greatest-trains-illustrated
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/steam-engines-book-and-dvd_2
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/the-complete-book-of-locomotives
http://www.anticexlibris.ro/the-world-s-greatest-railways-an-illustrated-encyclopedia-with-over-600-photographs
Va rog nu-mi murdariti topicul
Revin cu informati privind cartile postate mai sus, daca este cineva interesat(cu toate ca nu prea am vazut entuziasti)
Acumnu stiu politica forumului privitoare la linkuri catre carti (si catre o librarie)... daca incalca vre-o regula va rog stergeti postarea.
Eu o consider o informatien utila...am pus doar ce cred ca au un pret rezonabil si recomandarea mea e sa le vedeti la fata locului, pt ca este important ce contin si daca merita in opinia voastra sa dati banii...
Sub fiecare poza este si un link catre maimulte informatii, linkul;emic detot, sa nu se vada/creada ca e reclama.
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/guide-to-the-locomotives-of-the-world-a-global-encyclopaedia-of-the-greatest-trains-illustrated
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/steam-engines-book-and-dvd_2
http://www.anticexlibris.ro/tehnica-inginerie/trenuri-vapoare/the-complete-book-of-locomotives
http://www.anticexlibris.ro/the-world-s-greatest-railways-an-illustrated-encyclopedia-with-over-600-photographs
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Diverse
Robert24
Fiind vorba de carti privind tematica acestui forum, linkurile sunt chiar binevenite
Fiind vorba de carti privind tematica acestui forum, linkurile sunt chiar binevenite
- Costin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Costin
Cred ca e mai bine sa pastram acest topic pentru "diverse" dar in legatura cu tematica forumului (am schimbat si titlul). Discutiile complet in afara tematicii raman la "flacara rosiatica": viewtopic.php?f=104&t=1109&p=163338#p163015
Cred ca e mai bine sa pastram acest topic pentru "diverse" dar in legatura cu tematica forumului (am schimbat si titlul). Discutiile complet in afara tematicii raman la "flacara rosiatica": viewtopic.php?f=104&t=1109&p=163338#p163015
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
aztec
Clasament al drumurilor pe tari... interesant.
Pt a nu cauta, din 144 locuri, Romania locul 121.
http://www.driving.co.uk/news/news-unit...est-roads/
News: United Arab Emirates tops the league table for world’s best roads
Unruffled Arab Emirates steamrollers Germany
WHERE ARE the best roads in the world? It may sound like the subject of a pub quiz, but new research by the august World Economic Forum claims to have found the answer: the United Arab Emirates.
The tiny Gulf state topped the league in a survey, published last week, of 14,000 businessmen and academics. Respondents were asked to rate the standard of roads in 144 economies around the world on a scale on which 7 represented “extensive and efficient” and 1 “extremely underdeveloped”. The UAE recorded a score of 6.6.
There were some surprising results: Portugal, a country once synonymous with dodgy hire cars and rutted coastal tracks, came second — presumably a result of EU infrastructure grants used to improve its road network — followed by Austria, France and Holland. Germany, often thought of by British drivers as having the best roads in Europe, was 13th.
Britain’s roads fared less well: a score of 5.2 put it in 30th place, behind Taiwan, Croatia and Cyprus and level with Puerto Rico and Namibia.
Motorists contemplating a driving holiday would be advised to avoid East Timor. The country’s potholed and flooded roads scored 1.9 in the survey and placed the Indian Ocean nation joint bottom in the world alongside Guinea.
WEC competitiveness rankings 2014-2015: quality of roads
Rank Nation Score
1 United Arab Emirates 6.6
2 Portugal 6.3
3 Austria 6.3
4 France 6.2
5 Netherlands 6.1
6 Singapore 6.1
7 Hong Kong SAR 6.0
8 Oman 6.0
9 Switzerland 6.0
10 Japan 5.9
11 Spain 5.9
12 Taiwan, China 5.9
13 Germany 5.9
14 Finland 5.9
15 Luxembourg 5.7
16 United States 5.7
17 Croatia 5.6
18 Korea, Rep 5.6
19 Malaysia 5.6
20 Sweden 5.5
21 Denmark 5.4
22 Bahrain 5.4
23 Canada 5.3
24 Cypru 5.3
25 Ireland 5.3
26 Saudi Arabia 5.3
27 Belgium 5.3
28 Namibia 5.2
29 Puerto Rico 5.2
30 United Kingdom 5.2
31 Chile 5.1
32 Sri Lanka 5.1
33 Barbados 5.1
34 Qatar 5.0
35 New Zealand 4.9
36 Lithuania 4.9
37 South Africa 4.9
38 Slovenia 4.9
39 Iceland 4.9
40 Turkey 4.9
41 Swaziland 4.9
42 Mauritius 4.8
43 Australia 4.8
44 Panama 4.7
45 Israel 4.7
46 Rwanda 4.7
47 El Salvador 4.6
48 Kuwait 4.6
49 China 4.6
50 Thailand 4.5
51 Morocco 4.5
52 Mexico 4.4
53 Dominican Republic 4.4
54 Estonia 4.4
55 Greece 4.3
56 Bhutan 4.3
57 Italy 4.3
58 Hungary 4.2
59 Kenya 4.2
60 Seychelles 4.2
61 Jordan 4.1
62 Gambia, The 4.1
63 Iran, Islamic Rep. 4.1
64 Cape Verde 4.0
65 Georgia 4.0
66 Trinidad and Tobago 4.0
67 Botswana 4.0
68 Lao PDR 4.0
69 Azerbaijan 4.0
70 Suriname 4.0
71 Albania 3.9
72 Indonesia 3.9
73 Côte d’Ivoire 3.9
74 Norway 3.9
75 Pakistan 3.8
76 India 3.8
77 Ethiopia 3.8
78 Guatemala 3.7
79 Ghana 3.7
80 Armenia 3.7
81 Czech Republic 3.7
82 Slovak Republic 3.7
83 Tunisia 3.7
84 Jamaica 3.7
85 Malta 3.7
86 Zambia 3.6
87 Philippines 3.6
88 Nicaragua 3.6
89 Poland 3.5
90 Uruguay 3.5
91 Macedonia, FYR 3.4
92 Senegal 3.4
93 Cambodia 3.4
94 Mali 3.4
95 Bolivia 3.3
96 Honduras 3.3
97 Lesotho 3.3
98 Montenegro 3.3
99 Malawi 3.3
100 Zimbabwe 3.3
101 Burundi 3.2
102 Peru 3.2
103 Guyana 3.2
104 Vietnam 3.2
105 Uganda 3.2
106 Bulgaria 3.1
107 Algeria 3.1
108 Latvia 3.1
109 Tajikistan 3.0
110 Argentina 3.0
111 Sierra Leone 3.0
112 Tanzania 3.0
113 Kazakhstan 3.0
114 Serbia 2.9
115 Nepal 2.9
116 Cameroon 2.9
117 Bangladesh 2.9
118 Egypt 2.9
119 Costa Rica 2.8
120 Lebanon 2.8
121 Romania 2.8
122 Brazil 2.8
123 Kyrgyz Republic 2.7
124 Russian Federation 2.7
125 Nigeria 2.7
126 Colombia 2.7
127 Venezuela 2.6
128 Chad 2.6
129 Madagascar 2.6
130 Mongolia 2.6
131 Yemen 2.5
132 Burkina Faso 2.5
133 Paraguay 2.5
134 Myanmar 2.4
135 Gabon 2.4
136 Haiti 2.4
137 Mauritania 2.3
138 Angola 2.3
139 Ukraine 2.2
140 Moldova 2.1
141 Mozambique 2.1
142 Libya 2.1
143 Guinea 1.9
144 Timor-leste 1.9
Clasament al drumurilor pe tari... interesant.
Pt a nu cauta, din 144 locuri, Romania locul 121.
http://www.driving.co.uk/news/news-unit...est-roads/
News: United Arab Emirates tops the league table for world’s best roads
Unruffled Arab Emirates steamrollers Germany
WHERE ARE the best roads in the world? It may sound like the subject of a pub quiz, but new research by the august World Economic Forum claims to have found the answer: the United Arab Emirates.
The tiny Gulf state topped the league in a survey, published last week, of 14,000 businessmen and academics. Respondents were asked to rate the standard of roads in 144 economies around the world on a scale on which 7 represented “extensive and efficient” and 1 “extremely underdeveloped”. The UAE recorded a score of 6.6.
There were some surprising results: Portugal, a country once synonymous with dodgy hire cars and rutted coastal tracks, came second — presumably a result of EU infrastructure grants used to improve its road network — followed by Austria, France and Holland. Germany, often thought of by British drivers as having the best roads in Europe, was 13th.
Britain’s roads fared less well: a score of 5.2 put it in 30th place, behind Taiwan, Croatia and Cyprus and level with Puerto Rico and Namibia.
Motorists contemplating a driving holiday would be advised to avoid East Timor. The country’s potholed and flooded roads scored 1.9 in the survey and placed the Indian Ocean nation joint bottom in the world alongside Guinea.
WEC competitiveness rankings 2014-2015: quality of roads
Rank Nation Score
1 United Arab Emirates 6.6
2 Portugal 6.3
3 Austria 6.3
4 France 6.2
5 Netherlands 6.1
6 Singapore 6.1
7 Hong Kong SAR 6.0
8 Oman 6.0
9 Switzerland 6.0
10 Japan 5.9
11 Spain 5.9
12 Taiwan, China 5.9
13 Germany 5.9
14 Finland 5.9
15 Luxembourg 5.7
16 United States 5.7
17 Croatia 5.6
18 Korea, Rep 5.6
19 Malaysia 5.6
20 Sweden 5.5
21 Denmark 5.4
22 Bahrain 5.4
23 Canada 5.3
24 Cypru 5.3
25 Ireland 5.3
26 Saudi Arabia 5.3
27 Belgium 5.3
28 Namibia 5.2
29 Puerto Rico 5.2
30 United Kingdom 5.2
31 Chile 5.1
32 Sri Lanka 5.1
33 Barbados 5.1
34 Qatar 5.0
35 New Zealand 4.9
36 Lithuania 4.9
37 South Africa 4.9
38 Slovenia 4.9
39 Iceland 4.9
40 Turkey 4.9
41 Swaziland 4.9
42 Mauritius 4.8
43 Australia 4.8
44 Panama 4.7
45 Israel 4.7
46 Rwanda 4.7
47 El Salvador 4.6
48 Kuwait 4.6
49 China 4.6
50 Thailand 4.5
51 Morocco 4.5
52 Mexico 4.4
53 Dominican Republic 4.4
54 Estonia 4.4
55 Greece 4.3
56 Bhutan 4.3
57 Italy 4.3
58 Hungary 4.2
59 Kenya 4.2
60 Seychelles 4.2
61 Jordan 4.1
62 Gambia, The 4.1
63 Iran, Islamic Rep. 4.1
64 Cape Verde 4.0
65 Georgia 4.0
66 Trinidad and Tobago 4.0
67 Botswana 4.0
68 Lao PDR 4.0
69 Azerbaijan 4.0
70 Suriname 4.0
71 Albania 3.9
72 Indonesia 3.9
73 Côte d’Ivoire 3.9
74 Norway 3.9
75 Pakistan 3.8
76 India 3.8
77 Ethiopia 3.8
78 Guatemala 3.7
79 Ghana 3.7
80 Armenia 3.7
81 Czech Republic 3.7
82 Slovak Republic 3.7
83 Tunisia 3.7
84 Jamaica 3.7
85 Malta 3.7
86 Zambia 3.6
87 Philippines 3.6
88 Nicaragua 3.6
89 Poland 3.5
90 Uruguay 3.5
91 Macedonia, FYR 3.4
92 Senegal 3.4
93 Cambodia 3.4
94 Mali 3.4
95 Bolivia 3.3
96 Honduras 3.3
97 Lesotho 3.3
98 Montenegro 3.3
99 Malawi 3.3
100 Zimbabwe 3.3
101 Burundi 3.2
102 Peru 3.2
103 Guyana 3.2
104 Vietnam 3.2
105 Uganda 3.2
106 Bulgaria 3.1
107 Algeria 3.1
108 Latvia 3.1
109 Tajikistan 3.0
110 Argentina 3.0
111 Sierra Leone 3.0
112 Tanzania 3.0
113 Kazakhstan 3.0
114 Serbia 2.9
115 Nepal 2.9
116 Cameroon 2.9
117 Bangladesh 2.9
118 Egypt 2.9
119 Costa Rica 2.8
120 Lebanon 2.8
121 Romania 2.8
122 Brazil 2.8
123 Kyrgyz Republic 2.7
124 Russian Federation 2.7
125 Nigeria 2.7
126 Colombia 2.7
127 Venezuela 2.6
128 Chad 2.6
129 Madagascar 2.6
130 Mongolia 2.6
131 Yemen 2.5
132 Burkina Faso 2.5
133 Paraguay 2.5
134 Myanmar 2.4
135 Gabon 2.4
136 Haiti 2.4
137 Mauritania 2.3
138 Angola 2.3
139 Ukraine 2.2
140 Moldova 2.1
141 Mozambique 2.1
142 Libya 2.1
143 Guinea 1.9
144 Timor-leste 1.9
- lecter
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
lecter
Cred ca oricine zice ca Laos are drumuri mai bune decat Norvegia ar trebui sa se caute...idem India vs. Cehia...in India imparti drumurile cu tot felul de lighioane care le traverseaza te miri pe unde...
Cred ca oricine zice ca Laos are drumuri mai bune decat Norvegia ar trebui sa se caute...idem India vs. Cehia...in India imparti drumurile cu tot felul de lighioane care le traverseaza te miri pe unde...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Treaba e logica, daca Laos n-are drumuri logic ca sunt mai bune decat in Norvegia, or mai avea si ei ( norvegienii ) o groapa, o denivelare ceva. Daca n-ai drumuri, adica se cheama ca nu ai nici gropi, denivelari, adica la o adica stai mai bine decat ăia care au ( drumuri ) dar si gropi. Daca clasificarea drumurilor o faci dupa numarul de gropi, daca n-ai nici una ( pentru ca n-ai drumuri ) se cheama ca e mai ok decat unul cu drumuri multe si gropi putine.
Treaba e logica, daca Laos n-are drumuri logic ca sunt mai bune decat in Norvegia, or mai avea si ei ( norvegienii ) o groapa, o denivelare ceva. Daca n-ai drumuri, adica se cheama ca nu ai nici gropi, denivelari, adica la o adica stai mai bine decat ăia care au ( drumuri ) dar si gropi. Daca clasificarea drumurilor o faci dupa numarul de gropi, daca n-ai nici una ( pentru ca n-ai drumuri ) se cheama ca e mai ok decat unul cu drumuri multe si gropi putine.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
shoppy
http://leenks.com/link523024.html hobanat in Rusia.
http://leenks.com/link523024.html hobanat in Rusia.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Tom
În timpul liber mă mai joc cu un simulator de "modelism feroviar" (Bahn) și construiesc un oraș virtual cu transport public (tramvai &c), plus rețeaua feroviară adiacenta.
Din câte observ, rețelelele feroviare au tot felul de linii și conexiuni între ele care par redundante și nu am găsit nicăieri o explicație privind motivele pentru care se construiesc astfel.
De exemplu, în imaginea atașată, un tren venind dinspre partea de jos a imaginii are 3 variante pentru a intra pe linia din stânga-sus, la fel și de pe liniile din dreapta-jos, care au tot 3 și respectiv două variante.
Care ar fi traseul corect urmat de un tren pe aceste linii și care este motivul pentru care se construiesc așa? Cel puțin la tramvaie, știu că se evită folosirea unui număr mare de aparate de cale.
În timpul liber mă mai joc cu un simulator de "modelism feroviar" (Bahn) și construiesc un oraș virtual cu transport public (tramvai &c), plus rețeaua feroviară adiacenta.
Din câte observ, rețelelele feroviare au tot felul de linii și conexiuni între ele care par redundante și nu am găsit nicăieri o explicație privind motivele pentru care se construiesc astfel.
De exemplu, în imaginea atașată, un tren venind dinspre partea de jos a imaginii are 3 variante pentru a intra pe linia din stânga-sus, la fel și de pe liniile din dreapta-jos, care au tot 3 și respectiv două variante.
Care ar fi traseul corect urmat de un tren pe aceste linii și care este motivul pentru care se construiesc așa? Cel puțin la tramvaie, știu că se evită folosirea unui număr mare de aparate de cale.
rail_1.jpg (600.69 KB; downloaded 7181 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
TibiV
Nu sunt de specialitate...
Dar gandeste-te invers: un tren venind din stnga-sus poate are de ale intre liniile 1,2 si 3 ale garii (am senzatia ca poza este la intrarea/iesirea dintr-o gara). Evident ca intr-o gara pot fi ocupate mai multe linii, iar directa trebuie lasata libera pentru trenurile fara oprire...
Iar daca la intrarea in gara ai acest sistem, evident trebuie sa aiba copia simetrica la iesire...
Pentru linia ca coboara/urca spre/dinspre partea de jos a imaginii, probabil este vorba chiar de redundanta... Este defect macazul 2 (sau este deja mutat pentru trenul de la linia 3 care va trece pe acolo peste 3 minute) intra pe primul macaz.
Nu bag mana in foc, doar am incercat un exercitiu de logica...
Tom wrote:
în imaginea atașată, un tren venind dinspre partea de jos a imaginii are 3 variante pentru a intra pe linia din stânga-sus, la fel și de pe liniile din dreapta-jos, care au tot 3 și respectiv două variante.
Nu sunt de specialitate...
Dar gandeste-te invers: un tren venind din stnga-sus poate are de ale intre liniile 1,2 si 3 ale garii (am senzatia ca poza este la intrarea/iesirea dintr-o gara). Evident ca intr-o gara pot fi ocupate mai multe linii, iar directa trebuie lasata libera pentru trenurile fara oprire...
Iar daca la intrarea in gara ai acest sistem, evident trebuie sa aiba copia simetrica la iesire...
Pentru linia ca coboara/urca spre/dinspre partea de jos a imaginii, probabil este vorba chiar de redundanta... Este defect macazul 2 (sau este deja mutat pentru trenul de la linia 3 care va trece pe acolo peste 3 minute) intra pe primul macaz.
Nu bag mana in foc, doar am incercat un exercitiu de logica...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Solutia e mai simpla si se aplica cu succes inclusiv in Gara de Nord Bucuresti, Ploiesti, etc.
Am dat 2 exemple in care avem o situatie in care ies doua trenuri in acelasi timp din gara. Dar mai pot face si alte combinatii.
Pentru traseul prezentat de mine mai jos calculatorul va selecta totdeauna numai varianta verde, chit ca nu mai circula nici un tren. Alege totdeauna varianta cu cele mai putine potentiale conflicte de trafic, indiferent de cate macaze sunt pe abatuta.
Solutia e mai simpla si se aplica cu succes inclusiv in Gara de Nord Bucuresti, Ploiesti, etc.
Am dat 2 exemple in care avem o situatie in care ies doua trenuri in acelasi timp din gara. Dar mai pot face si alte combinatii.
1.png (1.54 MB; downloaded 7166 times)
2.png (1.53 MB; downloaded 7167 times)
Pentru traseul prezentat de mine mai jos calculatorul va selecta totdeauna numai varianta verde, chit ca nu mai circula nici un tren. Alege totdeauna varianta cu cele mai putine potentiale conflicte de trafic, indiferent de cate macaze sunt pe abatuta.
3.png (1.55 MB; downloaded 7161 times)
4.png (1.55 MB; downloaded 7163 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Parcari inteligente, semafoare reglate automat si stalpi de iluminat cu senzori. Orasele care se transforma in "smart city" (VIDEO)
http://cdn.drm.protv.ro/stirileprotv.ro/2016/10/04/d84215bba3e82e4cbd0d7aee8aa0e4d7.ism/d84215bba3e82e4cbd0d7aee8aa0e4d7-audio_eng=61669-video_eng=750000.m3u8
Orasele mari din Romania se pregatesc sa se transforme in orase inteligente.
Semafoarele se vor regla automat in functie de trafic, pubelele vor anunta firmele de salubritate cand s-au umplut, iar stalpii vor ilumina doar cand vor sesiza miscare pe trotuar. Pana sa se apuce autoritatile de lucru, unii dezvoltatori IT au inceput deja propriile afaceri, care vor contura asa-numitul "smart city".
Tehnologia le poate face locuitorilor viata mai usoara si poate reduce cheltuielile publice.
Conceptul de Smart City presupune si un iluminat de tip smart. Pentru asta este nevoie insa de stalpi inteligenti care, evident, ar ilumina trotuarul doar daca pe acolo trec oameni. Alt exemplu, aplicatii de parcare inteligenta. Autoritatile pot stabili, in functie de semnalele telefoanelor, ce parcari sunt aglomerate si unde mai sunt locuri.
Cosmin Ochisor, investment management: "Daca vreau sa ajung la blocul x, nu te duce la adresa respectiva, ci te duce undeva in zona, unde probabilitatea este cea mai mare sa gasesti un loc de parcare."
In Bucuresti suntem, in cel mai bun caz, la stadiul de proiecte pilot.
Un inceput timid de proiect Smart City gasim in sectorul 3, unde exista anumite pubele speciale cu senzori care anunta firma de salubritate ca s-au umplut si trebuie sa vina sa ridice gunoiul.
Ca de obicei, firmele IT au simti profitul si s-au miscat repede. O firma din Cluj, de pilda, pune la dispozitie masini de inchiriat prin intermediul unei aplicatii. Doritorii pot gasi aceste masini in tot orasul.
Iulian Padurariu, reprezentantul companiei: "Pe acea aplicatie vede unde este cea mai apropiata masina, merge pana la ea, deschide cu telefonul mobil, pleaca, o lasa unde are treaba si cam asta e."
Pe de alta parte, Ministerul Comunicatiilor crede ca viitorul este al senzorilor care vor impanzi orasele inteligente.
Corneliu Manescu, directia societatea informationala Ministerul Comunicarii: "Putem vorbi de adaptarea parcului transportului in comun in functie de gradul de utilizare din ziua respectiva sau de la orele respectiva."
Asa ca Ministerul a inceput sa pregateasca un ghid cu ajutorul caruia primariile vor crea o infrastructura de senzori. Sustine ca abia dupa ce va fi gata autoritatile locale vor putea investi temeinic in sistemul smart city.
Parcari inteligente, semafoare reglate automat si stalpi de iluminat cu senzori. Orasele care se transforma in "smart city" (VIDEO)
http://cdn.drm.protv.ro/stirileprotv.ro/2016/10/04/d84215bba3e82e4cbd0d7aee8aa0e4d7.ism/d84215bba3e82e4cbd0d7aee8aa0e4d7-audio_eng=61669-video_eng=750000.m3u8
Orasele mari din Romania se pregatesc sa se transforme in orase inteligente.
Semafoarele se vor regla automat in functie de trafic, pubelele vor anunta firmele de salubritate cand s-au umplut, iar stalpii vor ilumina doar cand vor sesiza miscare pe trotuar. Pana sa se apuce autoritatile de lucru, unii dezvoltatori IT au inceput deja propriile afaceri, care vor contura asa-numitul "smart city".
Tehnologia le poate face locuitorilor viata mai usoara si poate reduce cheltuielile publice.
Conceptul de Smart City presupune si un iluminat de tip smart. Pentru asta este nevoie insa de stalpi inteligenti care, evident, ar ilumina trotuarul doar daca pe acolo trec oameni. Alt exemplu, aplicatii de parcare inteligenta. Autoritatile pot stabili, in functie de semnalele telefoanelor, ce parcari sunt aglomerate si unde mai sunt locuri.
Cosmin Ochisor, investment management: "Daca vreau sa ajung la blocul x, nu te duce la adresa respectiva, ci te duce undeva in zona, unde probabilitatea este cea mai mare sa gasesti un loc de parcare."
In Bucuresti suntem, in cel mai bun caz, la stadiul de proiecte pilot.
Un inceput timid de proiect Smart City gasim in sectorul 3, unde exista anumite pubele speciale cu senzori care anunta firma de salubritate ca s-au umplut si trebuie sa vina sa ridice gunoiul.
Ca de obicei, firmele IT au simti profitul si s-au miscat repede. O firma din Cluj, de pilda, pune la dispozitie masini de inchiriat prin intermediul unei aplicatii. Doritorii pot gasi aceste masini in tot orasul.
Iulian Padurariu, reprezentantul companiei: "Pe acea aplicatie vede unde este cea mai apropiata masina, merge pana la ea, deschide cu telefonul mobil, pleaca, o lasa unde are treaba si cam asta e."
Pe de alta parte, Ministerul Comunicatiilor crede ca viitorul este al senzorilor care vor impanzi orasele inteligente.
Corneliu Manescu, directia societatea informationala Ministerul Comunicarii: "Putem vorbi de adaptarea parcului transportului in comun in functie de gradul de utilizare din ziua respectiva sau de la orele respectiva."
Asa ca Ministerul a inceput sa pregateasca un ghid cu ajutorul caruia primariile vor crea o infrastructura de senzori. Sustine ca abia dupa ce va fi gata autoritatile locale vor putea investi temeinic in sistemul smart city.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
mcosmin
Sper sa prind ziua cand semafoarele nu mai dau verde simultan la directii care se intretaie...
Sau sa dea verde la pietoni si masini in acelasi timp...
sau multe alte anomalii ale traficului de prin Bucuresti...
Sper sa prind ziua cand semafoarele nu mai dau verde simultan la directii care se intretaie...
Sau sa dea verde la pietoni si masini in acelasi timp...
sau multe alte anomalii ale traficului de prin Bucuresti...
📖 Pagination options