Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1204555 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
George
Daca imi permiteti sa ma "bag" si eu nitel in discutia asta, mai greu pare de manevrat, de pilotat un avion care se misca intr-un spatiu tridimensional, putand sa schimbe si altitudinea, nu doar directia si care nu are "elemente de ghidaj" fata de metrou, care circula pe niste sine, deci este "ghidat" si trebuie "doar" sa respecte elementele de semnalizare. Daca semnalizarea functioneaza, totul este foarte strict si nu prea pot interveni incidente.
Empiric vorbind, mai degraba m-as crede in stare sa conduc un metrou - sigur, dupa un instructaj - decat un avion plin cu pasageri, pe care sa ma puna cineva sa-l asez lin pe pista, in asa fel incat sa nu iasa in decor si sa nu se faca zob.
Cu tot cu ILS (Instrument Landing System) mi se pare ca provocarile in cazul unui traseu de aterizare sunt mult, mult mai mari.
Cat despre situatii de genul ruperea sinei, in cazul unui avion ele ar echivala cu defectiuni ale aparatului la care nu ma gandesc cu placere - e ca in filmele alea cand supereroul aterizeaza pentru prima oara un avion de calatori care mai merge cu un singur motor...nu stiu daca asta tine si in viata reala!
Daca imi permiteti sa ma "bag" si eu nitel in discutia asta, mai greu pare de manevrat, de pilotat un avion care se misca intr-un spatiu tridimensional, putand sa schimbe si altitudinea, nu doar directia si care nu are "elemente de ghidaj" fata de metrou, care circula pe niste sine, deci este "ghidat" si trebuie "doar" sa respecte elementele de semnalizare. Daca semnalizarea functioneaza, totul este foarte strict si nu prea pot interveni incidente.
Empiric vorbind, mai degraba m-as crede in stare sa conduc un metrou - sigur, dupa un instructaj - decat un avion plin cu pasageri, pe care sa ma puna cineva sa-l asez lin pe pista, in asa fel incat sa nu iasa in decor si sa nu se faca zob.
Cu tot cu ILS (Instrument Landing System) mi se pare ca provocarile in cazul unui traseu de aterizare sunt mult, mult mai mari.
Cat despre situatii de genul ruperea sinei, in cazul unui avion ele ar echivala cu defectiuni ale aparatului la care nu ma gandesc cu placere - e ca in filmele alea cand supereroul aterizeaza pentru prima oara un avion de calatori care mai merge cu un singur motor...nu stiu daca asta tine si in viata reala!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Pai tocmai asta-i, un avion are elemente proprii de ghidare 3D, un auto 2D, tzugul doar 1D...in afara de frana si acceleratie nu are nimic, de aceea infrastructura este esentiala pentru ghidarea corecta si siguranta circulatiei...
Si nu, o sina rupta e echivalenta doar cu un stalp de telegraf, un morcov sau un gropan in sosea/pista de decolare/aterizare...
Pai tocmai asta-i, un avion are elemente proprii de ghidare 3D, un auto 2D, tzugul doar 1D...in afara de frana si acceleratie nu are nimic, de aceea infrastructura este esentiala pentru ghidarea corecta si siguranta circulatiei...
Si nu, o sina rupta e echivalenta doar cu un stalp de telegraf, un morcov sau un gropan in sosea/pista de decolare/aterizare...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@andrei11
Cam amesteci lucrurile si nici tie nu-ti e prea clar ce 'risc' vrei sa calculezi...
Riscul de accident/km...ori /ora/minut/secunda/luna/an...ori per pasager transportat?
Eu pornisem de la responsabilitatea pilotului/mecanicului...si asta e una...
Daca vorbim de riscul pasagerului, e alta...
Daca vorbim de fiabilitatea sistemului de transport e si mai alta...
Iar daca vorbim de riscul 'financiar', intram pe cu totul alta carare...vorbim de costul unui singur accident/nr de victime inmultit cu rata de accidente...
Nu uita ca metroul e mass-transit system, avionul nu...multi calatori ingramaditi intr-o singura unitate de transport...
Dar ca sa continuam, ar trebui sa ne precizam/conturam cat de cat ideile, ca sa nu amestecam merele cu perele...
@andrei11
Cam amesteci lucrurile si nici tie nu-ti e prea clar ce 'risc' vrei sa calculezi...
Riscul de accident/km...ori /ora/minut/secunda/luna/an...ori per pasager transportat?
Eu pornisem de la responsabilitatea pilotului/mecanicului...si asta e una...
Daca vorbim de riscul pasagerului, e alta...
Daca vorbim de fiabilitatea sistemului de transport e si mai alta...
Iar daca vorbim de riscul 'financiar', intram pe cu totul alta carare...vorbim de costul unui singur accident/nr de victime inmultit cu rata de accidente...
Nu uita ca metroul e mass-transit system, avionul nu...multi calatori ingramaditi intr-o singura unitate de transport...
Dar ca sa continuam, ar trebui sa ne precizam/conturam cat de cat ideile, ca sa nu amestecam merele cu perele...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Si aici ai dreptate, de aceea astept un "numitor comun" ca sa putem studia metroul si avionul cu aceeasi unitate de masura. Eu nu stiu care e unitatea asta de masura. Adica nu mi-e conturata clar in minte.
Uite, vezi ? La o "catastrofa" CFR / metrou mor 30 de oameni din cei 1200, pe cand la una aviatica mor toti. De aceea nu mi-e clar cine are mai multa responsabilitate. Cifra de 30 am spus-o din burta. La Moscova cati oameni au murit, ca nu stau sa caut, dar oricum mult mai putini decat erau transportati.
De aceea astept un numitor comun ca sa putem discuta.
Dar responsabilitatea celor de la Cernavoda - pod / centrala nucleara in ce unitate de masura se masoara, comparativ cu metroul / avionul ? Tot merele si perelele sunt de vina.
Si aici ai dreptate, de aceea astept un "numitor comun" ca sa putem studia metroul si avionul cu aceeasi unitate de masura. Eu nu stiu care e unitatea asta de masura. Adica nu mi-e conturata clar in minte.
Uite, vezi ? La o "catastrofa" CFR / metrou mor 30 de oameni din cei 1200, pe cand la una aviatica mor toti. De aceea nu mi-e clar cine are mai multa responsabilitate. Cifra de 30 am spus-o din burta. La Moscova cati oameni au murit, ca nu stau sa caut, dar oricum mult mai putini decat erau transportati.
De aceea astept un numitor comun ca sa putem discuta.
Dar responsabilitatea celor de la Cernavoda - pod / centrala nucleara in ce unitate de masura se masoara, comparativ cu metroul / avionul ? Tot merele si perelele sunt de vina.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Daca vorbim din punctul de vedere al riscului pasagerului se zice 'inginereste' ca riscul e cel mai mic la avion, adica ai muuult mai multe sanse de a nu o mierli decat daca incaleci o bicicleta...
Dar opinia publica judeca oarecum cu alta unitate de masura...e mai important efectul socio-financiar al unei singure catastrofe de proportii decat riscul zilnic...asumat!
Traduc:
E mult mai de 'impact' ca au dat coltzul 300 oameni intr-un singur accident aviatic decat miile de fraieri ce o mierlesc zilnic in nenumaratele accidente de circulatie pe sosele...
Din punct de vedere strict 'metroul din Bucuresti', n-a murit nimeni in 35ani...cu exceptia sinucigasilor...siguranta 100%...dar ulciorul nu merge la apa la infinit!
P.S.
La Moskwa cica au fost 21 de cadavre...daca-l credem pe Putin...
Dar daca ar fi fost 1200???
Era tragedie nationala si doliu de trei zile...
Dezavantajul aviatiei e ca si un incident minor se poate solda cu o prabusire, cu sanse minime de supravietuire...de aceea sunt si masurile de ISO9000 asa de aspre in aviatie (si in nuclear, datorita implicatiilor colaterale).
Ca sa facem si o gluma macabra, am niste prieteni din copilarie aviatori de linie, si cand am avut sansa sa zbor cu ei, m-au invitat in cabina de pilotaj (nu-ti poti inchipui ce senzatie e, intr-un fel e diferenta dintre mersul in vagonul de metrou comparativ cu cel din cabina mecanicului inmultit cu 100)...si 'golanii' aia ai mei de prieteni ma intrebau:
-Ai o carioca?
-Pentru ce?
-Ca sa-ti faci niste 'tatuaje' personalizate pe corp, pe maini, pe picioare...sa stie aia sa te adune in batista si sa te dea relativ 'intreg' sotiei ca sa fie sigura ca-ti face tie si nu altuia 'cele crestinesti'!!!
P.P.S.
Hai sa revenim la ipotezele tale initiale si sa le comentam un pic...cine stie...poate ne mai clarificam ceva...ca niste date avem totusi la indemana, trebuie doar sa le intelegem si sa le interpretam cu propriul nostru cerebel!
@Nightwolf
Ne dai o idee cam cati morti se inregistreaza pe strazile Capitalei pe an?
Daca vorbim din punctul de vedere al riscului pasagerului se zice 'inginereste' ca riscul e cel mai mic la avion, adica ai muuult mai multe sanse de a nu o mierli decat daca incaleci o bicicleta...
Dar opinia publica judeca oarecum cu alta unitate de masura...e mai important efectul socio-financiar al unei singure catastrofe de proportii decat riscul zilnic...asumat!
Traduc:
E mult mai de 'impact' ca au dat coltzul 300 oameni intr-un singur accident aviatic decat miile de fraieri ce o mierlesc zilnic in nenumaratele accidente de circulatie pe sosele...
Din punct de vedere strict 'metroul din Bucuresti', n-a murit nimeni in 35ani...cu exceptia sinucigasilor...siguranta 100%...dar ulciorul nu merge la apa la infinit!
P.S.
La Moskwa cica au fost 21 de cadavre...daca-l credem pe Putin...
Dar daca ar fi fost 1200???
Era tragedie nationala si doliu de trei zile...
Dezavantajul aviatiei e ca si un incident minor se poate solda cu o prabusire, cu sanse minime de supravietuire...de aceea sunt si masurile de ISO9000 asa de aspre in aviatie (si in nuclear, datorita implicatiilor colaterale).
Ca sa facem si o gluma macabra, am niste prieteni din copilarie aviatori de linie, si cand am avut sansa sa zbor cu ei, m-au invitat in cabina de pilotaj (nu-ti poti inchipui ce senzatie e, intr-un fel e diferenta dintre mersul in vagonul de metrou comparativ cu cel din cabina mecanicului inmultit cu 100)...si 'golanii' aia ai mei de prieteni ma intrebau:
-Ai o carioca?
-Pentru ce?
-Ca sa-ti faci niste 'tatuaje' personalizate pe corp, pe maini, pe picioare...sa stie aia sa te adune in batista si sa te dea relativ 'intreg' sotiei ca sa fie sigura ca-ti face tie si nu altuia 'cele crestinesti'!!!
P.P.S.
Hai sa revenim la ipotezele tale initiale si sa le comentam un pic...cine stie...poate ne mai clarificam ceva...ca niste date avem totusi la indemana, trebuie doar sa le intelegem si sa le interpretam cu propriul nostru cerebel!
@Nightwolf
Ne dai o idee cam cati morti se inregistreaza pe strazile Capitalei pe an?
- cristeapalin
-
Posted:
-
Spatiile comerciale Metrorex
cristeapalin
Pana la urma, in urma scandalului aparut cu sindicatul Metrorex, despre care s a scris si in presa, ce s a mai intamplat cu spatiile comerciale?
Cine se ocupa acum de inchiriere?
Care sunt conditiile?
Stie cineva ceva?
Pana la urma, in urma scandalului aparut cu sindicatul Metrorex, despre care s a scris si in presa, ce s a mai intamplat cu spatiile comerciale?
Cine se ocupa acum de inchiriere?
Care sunt conditiile?
Stie cineva ceva?
- chevic
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
chevic
Scriu aici, sper sa nu supar pe nimeni.
1. Merg cu metroul de la Dristor la Teclu. Trebuie sa fii foarte atent ce scrie pe tren nu pe monitor ca te trezesti ca ajungi in alta parte. Asa incat in ultima vreme am vazut metrou pe care scrie Pantelimon in loc de Republica. Alta data urcandu-ma din gresala in metrou ca pe monitor scria Saligny am auzit mecanicul spunand : trenul merge in directia Republica - Pantelimon. S-a drumul la statia Pantelimon ? Si daca da unde e ea exact?
2. Iau metroul de la Muncii la Dristor 2. De multe ori opresc mecanicii cu cativa metri sau(si nu glumesc) catva zeci de centrimetrii inainte de un punct de oprire virtual. Stau asa cateva secunde(uneori zeci de secunde) si mai pornesc trenul pentru cativa coti. De ce ? Raspunsul probabil ar fi pentru ca ultima usa nu e pe peron si oamenii nu au pe unde sa coboare. Dar nu cred ca e asta pentru ca am prins la Dristor 1 cand mecanicul a ratat punctul de oprire si usa era in dreptul zidului si a trebuit sa mergem la usa a doua ca sa putem cobori. Deci se poate.
Scriu aici, sper sa nu supar pe nimeni.
1. Merg cu metroul de la Dristor la Teclu. Trebuie sa fii foarte atent ce scrie pe tren nu pe monitor ca te trezesti ca ajungi in alta parte. Asa incat in ultima vreme am vazut metrou pe care scrie Pantelimon in loc de Republica. Alta data urcandu-ma din gresala in metrou ca pe monitor scria Saligny am auzit mecanicul spunand : trenul merge in directia Republica - Pantelimon. S-a drumul la statia Pantelimon ? Si daca da unde e ea exact?
2. Iau metroul de la Muncii la Dristor 2. De multe ori opresc mecanicii cu cativa metri sau(si nu glumesc) catva zeci de centrimetrii inainte de un punct de oprire virtual. Stau asa cateva secunde(uneori zeci de secunde) si mai pornesc trenul pentru cativa coti. De ce ? Raspunsul probabil ar fi pentru ca ultima usa nu e pe peron si oamenii nu au pe unde sa coboare. Dar nu cred ca e asta pentru ca am prins la Dristor 1 cand mecanicul a ratat punctul de oprire si usa era in dreptul zidului si a trebuit sa mergem la usa a doua ca sa putem cobori. Deci se poate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
1) Statia Pantelimon a fost deschisa - conform Metrorex - in Ianuarie 1990.
Se afla la intersectia a 3 strazi ( bulevarde ) si anume : Sos Garii Catelu / Sos Dudesti - Pantelimon / sos Pantelimon.
Mai degraba este cunoscuta ca si statia Antilopa.
Nu toate trenurile ajung acolo, majoritatea se opresc in statia Republica. Din statia Republica in statia Pantelimon circula 3 metrouri / ora, asadar aproximativ unul la 20 minute. Pana acum cateva zile exista o pendula Pantelimon - Republica, posibil ca acum unele trenuri sa circule Dristor 2 - Pantelimon. O perioada s-a mai circulat asa.
2) E o problema cu baliza de oprire probabil, desi eu nu am prins "fenomenul" in statia Dristor 2 ( sau nu am fost eu atent ). Oricum folosesc rar metroul, nu va bazati pe mine.
1) Statia Pantelimon a fost deschisa - conform Metrorex - in Ianuarie 1990.
Se afla la intersectia a 3 strazi ( bulevarde ) si anume : Sos Garii Catelu / Sos Dudesti - Pantelimon / sos Pantelimon.
Mai degraba este cunoscuta ca si statia Antilopa.
Nu toate trenurile ajung acolo, majoritatea se opresc in statia Republica. Din statia Republica in statia Pantelimon circula 3 metrouri / ora, asadar aproximativ unul la 20 minute. Pana acum cateva zile exista o pendula Pantelimon - Republica, posibil ca acum unele trenuri sa circule Dristor 2 - Pantelimon. O perioada s-a mai circulat asa.
2) E o problema cu baliza de oprire probabil, desi eu nu am prins "fenomenul" in statia Dristor 2 ( sau nu am fost eu atent ). Oricum folosesc rar metroul, nu va bazati pe mine.
- satanistu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
satanistu
In legatura cu 2, nu e normal sa opreasca ca sa i se faca loc in statie, avand loc numai de 2 metrouri?
In legatura cu 2, nu e normal sa opreasca ca sa i se faca loc in statie, avand loc numai de 2 metrouri?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Nu, la pct 2 s-a referit ca metroul odata intrat pe linia din statie nu opreste la punctul fix, ci cu un metru - doi - trei inaintea punctului fix, iar peronul avand 120 metri lungime rezulta ca ultima usa ramane in tunel.
Nu, la pct 2 s-a referit ca metroul odata intrat pe linia din statie nu opreste la punctul fix, ci cu un metru - doi - trei inaintea punctului fix, iar peronul avand 120 metri lungime rezulta ca ultima usa ramane in tunel.
- satanistu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
satanistu
Ciudat atunci... niciodata nu am prins o usa ramasa in tunel...
Ciudat atunci... niciodata nu am prins o usa ramasa in tunel...
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
PinkyHog
Am prins eu la Iancului. A oprit prea devreme si ultima usa ramasese in tunel, fapt pentru care a mai dat un pic in fata. Cu toate astea peronul mi se pare ca e ori cat trenul ori un pic mai scurt deoarece cabina ramane in tunel.
Valabil si pentru calatoria cu metroul. Platesc cu direct cu cardul (mai putin la Bazilescu ) paypass si gata. Plus ca e cel mai ieftin: 1.40 lei / calatorie.
Am prins eu la Iancului. A oprit prea devreme si ultima usa ramasese in tunel, fapt pentru care a mai dat un pic in fata. Cu toate astea peronul mi se pare ca e ori cat trenul ori un pic mai scurt deoarece cabina ramane in tunel.
misterr wrote:
Se tinde spre renunțarea la banii fizici și trecerea la banii electronici.
Valabil si pentru calatoria cu metroul. Platesc cu direct cu cardul (mai putin la Bazilescu ) paypass si gata. Plus ca e cel mai ieftin: 1.40 lei / calatorie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
La Iancului nu e mai scurta statia, are fix 120 metri. Intr-adevar usa de la cabina ramane in tunel, dar daca stai odata in fata trenului o sa vezi ca nu opreste unde trebuie, ci mai in fata cu 1 - 2 metri de perete. Habar nu am de ce.
La Iancului nu e mai scurta statia, are fix 120 metri. Intr-adevar usa de la cabina ramane in tunel, dar daca stai odata in fata trenului o sa vezi ca nu opreste unde trebuie, ci mai in fata cu 1 - 2 metri de perete. Habar nu am de ce.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Singura statie cu peron mai scurt decat trenul este Parc Bazilescu
Singura statie cu peron mai scurt decat trenul este Parc Bazilescu
📖 Pagination options