Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1390025 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Ba se poate!
Doar ca va costa mai mult (tara plateste!)
andrei11 wrote:
Dominatrix, imi pare rau, mai du-te si tu la vecinul la care ai facut referire si vezi ca pasajele (rutiere) vor exista, desi in prima etapa se va construi obligatoriu numai unul din ele, cel care leaga Dr. Taberei de centru. Fara acest pasaj statia de metrou de acolo nu se poate construi.
Ba se poate!
Doar ca va costa mai mult (tara plateste!)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Daca se poate, inseamnă ca se poate "strecura" si M 6 pe deasupra lui M 1 si pe sub tramvai la Victoriei. Nu stiu de ce, dar vag am impresia ca ar trebui sa apas pe butonul "replay"...
PS. Stii la fel de bine ca si mine ca pasajul rutier Razoare - axa dr. Taberei - Eroilor este intim legat de statia de metrou "Academia Militara"
Daca se poate, inseamnă ca se poate "strecura" si M 6 pe deasupra lui M 1 si pe sub tramvai la Victoriei. Nu stiu de ce, dar vag am impresia ca ar trebui sa apas pe butonul "replay"...
PS. Stii la fel de bine ca si mine ca pasajul rutier Razoare - axa dr. Taberei - Eroilor este intim legat de statia de metrou "Academia Militara"
- subway guru
-
Posted:
-
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Insfarsit au facut un plan adevrat, cu un traseu posibil. Insa nu inteleg 2 chestii :
- Dece vor statii atat de apropiate ? Cum sa mai spus pe acest forum, M5 pratic ar fi un "tramvai subteran". Statile costa bani seriosi, si degeaba sunt statii la 400 de metri una de alta. Propun renuntarea la statile Drumul Taberei 34, Orizont si Hasdeu.
- Dece tin chiar atat la statia Valea Ialomitei ? Acolo statia e degeaba, find foarte aproape de statia Brancusi. Probabil va devine o statie gen Pantelimon/Antilopa, cu trenuri la 20 sau 30 de minute, deci inutila. Depoul poate sa fie acolo fara probleme, dar statia e inutila.
In orice caz, aici vorbim de o linie ce se va realiza in ani buni, poate in 10, poate chiar in 15, deci proiectul are timpul sa se mai schimbe.
Insfarsit au facut un plan adevrat, cu un traseu posibil. Insa nu inteleg 2 chestii :
- Dece vor statii atat de apropiate ? Cum sa mai spus pe acest forum, M5 pratic ar fi un "tramvai subteran". Statile costa bani seriosi, si degeaba sunt statii la 400 de metri una de alta. Propun renuntarea la statile Drumul Taberei 34, Orizont si Hasdeu.
- Dece tin chiar atat la statia Valea Ialomitei ? Acolo statia e degeaba, find foarte aproape de statia Brancusi. Probabil va devine o statie gen Pantelimon/Antilopa, cu trenuri la 20 sau 30 de minute, deci inutila. Depoul poate sa fie acolo fara probleme, dar statia e inutila.
In orice caz, aici vorbim de o linie ce se va realiza in ani buni, poate in 10, poate chiar in 15, deci proiectul are timpul sa se mai schimbe.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Stai linistit, primul tronson va fi Valea Ialomitei - Eroilor si asa va ramane pentru mult timp. Asa "miros" eu. Subway guru ne poate spune daca stie ceva de statia BRANCUSI? Este foarte important daca stie cineva daca statia Brancusi intra in primul tronson al lu M 5. nu din cele ce se scrie, ci din realitate. Noi care nu stim nici macar cand va incepe constructia propriuzisa nu avem de unde sa stim daca statia Brancusi intra in etapa I.
Stai linistit, primul tronson va fi Valea Ialomitei - Eroilor si asa va ramane pentru mult timp. Asa "miros" eu. Subway guru ne poate spune daca stie ceva de statia BRANCUSI? Este foarte important daca stie cineva daca statia Brancusi intra in primul tronson al lu M 5. nu din cele ce se scrie, ci din realitate. Noi care nu stim nici macar cand va incepe constructia propriuzisa nu avem de unde sa stim daca statia Brancusi intra in etapa I.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
subway guru
Loturile scoase acum la licitatie cuprind lucrarile de constructii pentru:
Sectiunea Raul Doamnei Hasdeu a primului tronson al Magistralei 5 de metrou care cuprinde urmatoarele statii:
1. Raul Doamnei
2. Brancusi
3. Romancierilor
4. Parc Drumul Taberei
5. Drumul Taberei 34
6. Favorit
7. Orizont
8. Academia Militara
9. Eroilor 2
10. Valea Ialomitei
Loturile scoase acum la licitatie cuprind lucrarile de constructii pentru:
Sectiunea Raul Doamnei Hasdeu a primului tronson al Magistralei 5 de metrou care cuprinde urmatoarele statii:
1. Raul Doamnei
2. Brancusi
3. Romancierilor
4. Parc Drumul Taberei
5. Drumul Taberei 34
6. Favorit
7. Orizont
8. Academia Militara
9. Eroilor 2
10. Valea Ialomitei
- DanCld
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DanCld
Revenim: linia va avea cumva 2 capete? Adica trenurile vor circula alternativ catre Valea Ialomitei (capat curent troleibuze) si Raul Doamnei? Cam asa reiese din proiect. Numele "Brancusi" pare dat statiei dintre cele 2 "vai", intre Romancierilor si Raul Doamnei.
Revenim: linia va avea cumva 2 capete? Adica trenurile vor circula alternativ catre Valea Ialomitei (capat curent troleibuze) si Raul Doamnei? Cam asa reiese din proiect. Numele "Brancusi" pare dat statiei dintre cele 2 "vai", intre Romancierilor si Raul Doamnei.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
1. In legatura cu distanta dintre statii, ma bucur ca in sfarsit se va construi un metrou in adevaratul sens al cuvantului, nu un tren de scurt parcurs subteran. Ca mijloc de transport urban, metroul trebuie sa aiba statii dese, cam 700 - 800 de m intre ele, eventual mai departate in zonele periferice. Metroul bucurestean are o medie de 1,2 km distanta intre statii, ceea ce il clasifica mai degraba ca tren de scurt parcurs, dar nu paraseste limitele administrative ale orasului, ceea ce il face metrou. Struto-camila rezultata functioneaza prost, pentru ca preia doar 25% din transportul public. Daca se respectau standardele de constructie europene, la aceiasi lungime de retea s-ar fi preluat cu mult mai multi calatori, dar asta ar fi presupus un numar mai mare de statii pe reteaua existenta. Deci ideea cu statii dese, mai ales in Drumul Taberei care a fost dintotdeauna un cartier aglomerat mi se pare foarte buna.
2. Nu prea inteleg eu cum vor face depou la Valea Ialomitei. Planurile sunt foarte neclare, si cred ca depoul, in planul actual, cu 5 linii, va fi prea mic pentru intreaga linie pana la Universitate. Sper sa nu repete aberatia cu Pantelimon/Antilopa. Eventual ar putea face o linie tehnica pana la depou, iar statia Valea Ialomitei sa fie construita mai tarziu, daca fluxul de calatori o justifica. La fel s-a facut de exemplu si la Praga, la o statie de metrou de langa un depou, care s-a deschis cu cativa ani mai tarziu decat restul liniei.
DeSimon wrote:
Insfarsit au facut un plan adevrat, cu un traseu posibil. Insa nu inteleg 2 chestii :
- Dece vor statii atat de apropiate ? Cum sa mai spus pe acest forum, M5 pratic ar fi un "tramvai subteran". Statile costa bani seriosi, si degeaba sunt statii la 400 de metri una de alta. Propun renuntarea la statile Drumul Taberei 34, Orizont si Hasdeu.
- Dece tin chiar atat la statia Valea Ialomitei ? Acolo statia e degeaba, find foarte aproape de statia Brancusi. Probabil va devine o statie gen Pantelimon/Antilopa, cu trenuri la 20 sau 30 de minute, deci inutila. Depoul poate sa fie acolo fara probleme, dar statia e inutila.
1. In legatura cu distanta dintre statii, ma bucur ca in sfarsit se va construi un metrou in adevaratul sens al cuvantului, nu un tren de scurt parcurs subteran. Ca mijloc de transport urban, metroul trebuie sa aiba statii dese, cam 700 - 800 de m intre ele, eventual mai departate in zonele periferice. Metroul bucurestean are o medie de 1,2 km distanta intre statii, ceea ce il clasifica mai degraba ca tren de scurt parcurs, dar nu paraseste limitele administrative ale orasului, ceea ce il face metrou. Struto-camila rezultata functioneaza prost, pentru ca preia doar 25% din transportul public. Daca se respectau standardele de constructie europene, la aceiasi lungime de retea s-ar fi preluat cu mult mai multi calatori, dar asta ar fi presupus un numar mai mare de statii pe reteaua existenta. Deci ideea cu statii dese, mai ales in Drumul Taberei care a fost dintotdeauna un cartier aglomerat mi se pare foarte buna.
2. Nu prea inteleg eu cum vor face depou la Valea Ialomitei. Planurile sunt foarte neclare, si cred ca depoul, in planul actual, cu 5 linii, va fi prea mic pentru intreaga linie pana la Universitate. Sper sa nu repete aberatia cu Pantelimon/Antilopa. Eventual ar putea face o linie tehnica pana la depou, iar statia Valea Ialomitei sa fie construita mai tarziu, daca fluxul de calatori o justifica. La fel s-a facut de exemplu si la Praga, la o statie de metrou de langa un depou, care s-a deschis cu cativa ani mai tarziu decat restul liniei.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Asa cum rezulta din desenele pe care le cunoastem, depoul Valea Ialomitei arata cam in felul urmator : 3 linii de garare ( stocare ) si 2 linii de interventii curente / intretinere. Ar mai fi si cele 2 linii ale statiei propriuzise. Mai apoi alte 3 statii nu le mai amintesc acum - au cate o linie de rezerva ( gen linia care se gaseste la Unirii I sau Brancoveanu ). Si sa nu uitam o treaba esentiala : metrouri mai pot veni si de la depoul Crangasi ! De ce uitam treaba asta ? Oricum M 5 trebuie sa aiba conexiune cu reteaua existenta, si nu o poate avea decat la Eroilor.
Asa cum rezulta din desenele pe care le cunoastem, depoul Valea Ialomitei arata cam in felul urmator : 3 linii de garare ( stocare ) si 2 linii de interventii curente / intretinere. Ar mai fi si cele 2 linii ale statiei propriuzise. Mai apoi alte 3 statii nu le mai amintesc acum - au cate o linie de rezerva ( gen linia care se gaseste la Unirii I sau Brancoveanu ). Si sa nu uitam o treaba esentiala : metrouri mai pot veni si de la depoul Crangasi ! De ce uitam treaba asta ? Oricum M 5 trebuie sa aiba conexiune cu reteaua existenta, si nu o poate avea decat la Eroilor.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Din cate am inteles, se vor cumpara 37 de trenuri noi, din care 21 vor fi folosite pe M5. Nu cred ca ai unde sa garezi 21 de trenuri pe M5, daca depoul va avea numai 5 linii, din care e de presupus ca se vor utiliza pentru garare numai 3. Remizele din traseu sunt "cantitate neglijabila" iar liniile curente trebuie sa ramana libere noaptea pentru intretinere + trenurile de lucru. Cred ca ideea cu aducerea de trenuri de pe alta magistrala (de la Crangasi, Ciurel, Militari etc.) e greu de aplicat in practica, fiindca s-ar crea blocaje in zona racordului de la Eroilor. Ca manevra ocazionala, ar merge. Zilnic, nu prea cred.
Din cate am inteles, se vor cumpara 37 de trenuri noi, din care 21 vor fi folosite pe M5. Nu cred ca ai unde sa garezi 21 de trenuri pe M5, daca depoul va avea numai 5 linii, din care e de presupus ca se vor utiliza pentru garare numai 3. Remizele din traseu sunt "cantitate neglijabila" iar liniile curente trebuie sa ramana libere noaptea pentru intretinere + trenurile de lucru. Cred ca ideea cu aducerea de trenuri de pe alta magistrala (de la Crangasi, Ciurel, Militari etc.) e greu de aplicat in practica, fiindca s-ar crea blocaje in zona racordului de la Eroilor. Ca manevra ocazionala, ar merge. Zilnic, nu prea cred.
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Poate posteaza un binevoitor si aici pozele(..din alta parte..), eu nu am timp sa o fac, pt a se intelege de ce vorbim.
Din pacate nu se mai aude nimic nou pe partea oficiala.
Adica licitatia si atribuirea ei catre cineva, sa inceapa odata lucrarea asta ...
Poate posteaza un binevoitor si aici pozele(..din alta parte..), eu nu am timp sa o fac, pt a se intelege de ce vorbim.
Din pacate nu se mai aude nimic nou pe partea oficiala.
Adica licitatia si atribuirea ei catre cineva, sa inceapa odata lucrarea asta ...
- MetrouFan
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
MetrouFan
Dar ia in considerare faptul ca pe o linie se pot gara 2 trenuri daca au loc.
Dominatrix wrote:
Din cate am inteles, se vor cumpara 37 de trenuri noi, din care 21 vor fi folosite pe M5. Nu cred ca ai unde sa garezi 21 de trenuri pe M5, daca depoul va avea numai 5 linii, din care e de presupus ca se vor utiliza pentru garare numai 3. Remizele din traseu sunt "cantitate neglijabila" iar liniile curente trebuie sa ramana libere noaptea pentru intretinere + trenurile de lucru. Cred ca ideea cu aducerea de trenuri de pe alta magistrala (de la Crangasi, Ciurel, Militari etc.) e greu de aplicat in practica, fiindca s-ar crea blocaje in zona racordului de la Eroilor. Ca manevra ocazionala, ar merge. Zilnic, nu prea cred.
Dar ia in considerare faptul ca pe o linie se pot gara 2 trenuri daca au loc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
21 de trenuri pentru M 5 ? Si unde vor circula 21 de trenuri pe 15 km ( cale dubla )(7,5 km dus, 7,5 km intors) ? Cred ca este o informatie luata aiurea, sau cine stie la ce s-a gandit respectivul care a dat aceasta informatie. Nu prea au unde sa incapa atatea trenuri. Mai mult de 8 trenuri in total nu cred ca vor fi pentru ca pur si simplu "s-ar calca in picioare" - pardon, in roti Referitor la depoul Ciurel, pentru 4 trenuri care se vor retrage acolo - presupunand ca la depoul V. Ialomitei sunt garate 3 rame, in statia V. Ialomitei altele 2, nu cred ca este incurcatura asa de mare la "Eroilor", mai ales ca iesirea in traseu / retragerea se face in afara orelor de circulatie.
Pe o linie se poate gara maxim o rama / 6 vagoane, nu incap 2 rame / linie.
21 de trenuri pentru M 5 ? Si unde vor circula 21 de trenuri pe 15 km ( cale dubla )(7,5 km dus, 7,5 km intors) ? Cred ca este o informatie luata aiurea, sau cine stie la ce s-a gandit respectivul care a dat aceasta informatie. Nu prea au unde sa incapa atatea trenuri. Mai mult de 8 trenuri in total nu cred ca vor fi pentru ca pur si simplu "s-ar calca in picioare" - pardon, in roti Referitor la depoul Ciurel, pentru 4 trenuri care se vor retrage acolo - presupunand ca la depoul V. Ialomitei sunt garate 3 rame, in statia V. Ialomitei altele 2, nu cred ca este incurcatura asa de mare la "Eroilor", mai ales ca iesirea in traseu / retragerea se face in afara orelor de circulatie.
Pe o linie se poate gara maxim o rama / 6 vagoane, nu incap 2 rame / linie.
- MetrouFan
-
Posted:
-
📖 Pagination options