Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391384 views
📖 Pagination options
- Dragos Tanase
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Dragos Tanase
Ati observat ca s-a corectat acea greseala de pe display-urile de informare de la Bombardier, odata cu introducerea garniturilor CAF, unde scrie deja corect?
Acum scrie "Change for M1 and M3", nu "Link with M1 and M3"... Sau M2 ori M4, dupa caz.
Ati observat ca s-a corectat acea greseala de pe display-urile de informare de la Bombardier, odata cu introducerea garniturilor CAF, unde scrie deja corect?
Acum scrie "Change for M1 and M3", nu "Link with M1 and M3"... Sau M2 ori M4, dupa caz.
- Costin
-
Posted:
-
- Dragos Tanase
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Dragos Tanase
Perfect, atunci!
Eu abia acum am observat, ca am fost curios cum scriu in CAF-uri si abia apoi am verificat si la Bombardiere...
Scuze...
Perfect, atunci!
Eu abia acum am observat, ca am fost curios cum scriu in CAF-uri si abia apoi am verificat si la Bombardiere...
Scuze...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Goldmund
Am mers de curand si cu un BM. Uitasem ca sunt cele mai ingrijit produse trenuri de metrou. CAF-urile arata putin mai modern, dar cum sunt lucrate in interior, e o clasa diferenta, pentru BM
Am mers de curand si cu un BM. Uitasem ca sunt cele mai ingrijit produse trenuri de metrou. CAF-urile arata putin mai modern, dar cum sunt lucrate in interior, e o clasa diferenta, pentru BM
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Mai nou s-a modificat si anuntul vocal din Bombardiere dupa modelul CAF. Se anunta de doua ori statia urmatoare. Diferenta este ca la CAF al doilea anunt este inainte de intrarea in statie, la BM2/21 am observat ca poate fi si la mijlocul interstatiei.
Mai nou s-a modificat si anuntul vocal din Bombardiere dupa modelul CAF. Se anunta de doua ori statia urmatoare. Diferenta este ca la CAF al doilea anunt este inainte de intrarea in statie, la BM2/21 am observat ca poate fi si la mijlocul interstatiei.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Aron
La Caf totusi mi se pare foarte ciudat ca in momentul in care intra in statie sa zica din nou: "Urmeaza statia....". Mai bine l-ar schimba cum era in Citaro-uri cand au venit, de ziceai la sosire in statie simplu: "Statia x,y,z"
La Caf totusi mi se pare foarte ciudat ca in momentul in care intra in statie sa zica din nou: "Urmeaza statia....". Mai bine l-ar schimba cum era in Citaro-uri cand au venit, de ziceai la sosire in statie simplu: "Statia x,y,z"
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
cris_m
Intr-adevar trebuie schimbat anuntul (lucru de care m-am plans si eu acum 2 saptamani cand am calatorit cu un iberic), deoarece este ciudat sa zica "urmeaza statia" si tu sa fii in statie deja (asta e doar o parere personala ), plus ca te nauceste de cap daca mergi mai multe statii (pe M 1/2/3 mai e cum mai e, dar daca va fi asa si pe M5 unde statiile sunt si mai dese... )
Intr-adevar trebuie schimbat anuntul (lucru de care m-am plans si eu acum 2 saptamani cand am calatorit cu un iberic), deoarece este ciudat sa zica "urmeaza statia" si tu sa fii in statie deja (asta e doar o parere personala ), plus ca te nauceste de cap daca mergi mai multe statii (pe M 1/2/3 mai e cum mai e, dar daca va fi asa si pe M5 unde statiile sunt si mai dese... )
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
oache81
Stai sa vezi la Porto unde zicea mereu inclusiv directia in care merge trenul (acolo au 1 linie principala pentru 4 sau 5 magistrale cu vreo 10 -15 statii comune dupa care se bifurca in diverse directii).Si acuma imi suna in cap "sentido Pavoa de Varzim".Cred ca am mers vreo 30 de statii la rand cu anuntul asta in cap.
Stai sa vezi la Porto unde zicea mereu inclusiv directia in care merge trenul (acolo au 1 linie principala pentru 4 sau 5 magistrale cu vreo 10 -15 statii comune dupa care se bifurca in diverse directii).Si acuma imi suna in cap "sentido Pavoa de Varzim".Cred ca am mers vreo 30 de statii la rand cu anuntul asta in cap.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Cristy
Intr-adevar e ciudat sa se spuna de doua ori "Urmeaza statia X" dar mai mult ca sigur Metrorex n-are chef sa inregistreze noi anunturi (invocand ca motiv lipsa banilor) care sa spuna "Am ajuns la statia X" sau pur si simplu numele statiei. Si ca tot vorbim de Bombardier, daca tot au de gand sa implementeze aceasta solutie si pe ele, ar trebui introduse anunturile de pe CAF-uri deoarece la ora actuala se aude foarte infundat/neclar vocea din Bm-uri.
Intr-adevar e ciudat sa se spuna de doua ori "Urmeaza statia X" dar mai mult ca sigur Metrorex n-are chef sa inregistreze noi anunturi (invocand ca motiv lipsa banilor) care sa spuna "Am ajuns la statia X" sau pur si simplu numele statiei. Si ca tot vorbim de Bombardier, daca tot au de gand sa implementeze aceasta solutie si pe ele, ar trebui introduse anunturile de pe CAF-uri deoarece la ora actuala se aude foarte infundat/neclar vocea din Bm-uri.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
puidemorosan
Daca se vrea se poate face un crop din arhivele de sunet doar cu numele statiei si nu ar trebui sa mai platesti alte inregistrari. Doar ca ar deveni prea stufoasa arhiva de pe pis controller.
Daca se vrea se poate face un crop din arhivele de sunet doar cu numele statiei si nu ar trebui sa mai platesti alte inregistrari. Doar ca ar deveni prea stufoasa arhiva de pe pis controller.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
oache81
Anuntul se aude la o comanda manuala a mecanicului?Sau e in functie de un anumit punct sau interval de timp de la plecarea in statie?.Ar fi fost ok daca e automat sa se auda al doilea anunt atunci cand incepe franarea trenului cand se apropie de statie.Cumva sincronizat cu automatizarea cand depaseste un anumit senzor din cale sa se auda anuntul.
Anuntul se aude la o comanda manuala a mecanicului?Sau e in functie de un anumit punct sau interval de timp de la plecarea in statie?.Ar fi fost ok daca e automat sa se auda al doilea anunt atunci cand incepe franarea trenului cand se apropie de statie.Cumva sincronizat cu automatizarea cand depaseste un anumit senzor din cale sa se auda anuntul.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
puidemorosan
Anuntul PIS se bazeaza pe niste triggere.
Adica, la plecarea din statie, primul trigger este setat la 50m dupa plecarea din statie.
La sosire, de asemenea, trigger-ul de activare al mesajului este la 50 m inainte de oprirea trenului in statie.
Evident ca in sistem este setata si distanta intre triggere ca masura de verificare.
Pentru a anunta mesajul inainte, se va muta trigger-ul de la sosire la 100 m inainte de statie.
Anuntul PIS se bazeaza pe niste triggere.
Adica, la plecarea din statie, primul trigger este setat la 50m dupa plecarea din statie.
La sosire, de asemenea, trigger-ul de activare al mesajului este la 50 m inainte de oprirea trenului in statie.
Evident ca in sistem este setata si distanta intre triggere ca masura de verificare.
Pentru a anunta mesajul inainte, se va muta trigger-ul de la sosire la 100 m inainte de statie.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Tom
Metrorex ar trebui sa faca ceva cu trenurile de pe M3, observ tot mai mult miscari bruste de franare si accelerare, multe dintre primele fiind legate in mod suspect de trecerea unui tren din sens opus. Astazi insa, au depasit orice limita, cu trenul 2004/1004. Dupa ce a deschis si inchis de vreo 2 ori usile la Piata Unirii, a plecat in forta, dupa care au urmat in fecare tunel episoade de accelerare si franare, iar la statia unde am coborat, dupa ce a ajus la peron, a franat atat de tare incat toti cei care stateau in picioare au fost aproape sa cada. Nici macar nu stiu unde se poate reclama asa ceva. Si par'ca pentru a se razbuna pe calatori ca vor sa urce sau coboare, de la Izvor inainte nu a mai deschis usile, doar le-a dat "liber". Nu ca asta ar fi o problema, dar cum a mers a fost una foarte serioasa.
Metrorex ar trebui sa faca ceva cu trenurile de pe M3, observ tot mai mult miscari bruste de franare si accelerare, multe dintre primele fiind legate in mod suspect de trecerea unui tren din sens opus. Astazi insa, au depasit orice limita, cu trenul 2004/1004. Dupa ce a deschis si inchis de vreo 2 ori usile la Piata Unirii, a plecat in forta, dupa care au urmat in fecare tunel episoade de accelerare si franare, iar la statia unde am coborat, dupa ce a ajus la peron, a franat atat de tare incat toti cei care stateau in picioare au fost aproape sa cada. Nici macar nu stiu unde se poate reclama asa ceva. Si par'ca pentru a se razbuna pe calatori ca vor sa urce sau coboare, de la Izvor inainte nu a mai deschis usile, doar le-a dat "liber". Nu ca asta ar fi o problema, dar cum a mers a fost una foarte serioasa.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Cristy
Eu circul zilnic pe M3 si nu pot sa zic ca am observat astfel de probleme cu trenurile pana acum. Totusi ma enerveaza la culme ca mecanicii deschid usile pe general la orice ora a zilei, chiar daca nu e aglomeratie. Ma intreb la ce s-au mai cumparat trenuri cu butoane pe fiecare usa...
O alta problema este la plecarea din statia Eroilor catre Izvor, unde cam in proportie de 85% din mecanici pleaca pe manual din statie si merg timp de un minut foarte incet.
Pe de alta parte, problemele semnalate de Tom sunt foarte dese pe M2 cand se circula la 1-2 minute, in special intre Universitate si Piata Romana unde franarile foarte bruste urmate de accelerari sunt la ordinea zilei. Probabil sistemul ATO nu are reglajele bine efectuate deoarece in Cafuri nu se petrec astfel de lucruri, mergand cu viteza constanta pana in statie.
Eu circul zilnic pe M3 si nu pot sa zic ca am observat astfel de probleme cu trenurile pana acum. Totusi ma enerveaza la culme ca mecanicii deschid usile pe general la orice ora a zilei, chiar daca nu e aglomeratie. Ma intreb la ce s-au mai cumparat trenuri cu butoane pe fiecare usa...
O alta problema este la plecarea din statia Eroilor catre Izvor, unde cam in proportie de 85% din mecanici pleaca pe manual din statie si merg timp de un minut foarte incet.
Pe de alta parte, problemele semnalate de Tom sunt foarte dese pe M2 cand se circula la 1-2 minute, in special intre Universitate si Piata Romana unde franarile foarte bruste urmate de accelerari sunt la ordinea zilei. Probabil sistemul ATO nu are reglajele bine efectuate deoarece in Cafuri nu se petrec astfel de lucruri, mergand cu viteza constanta pana in statie.
📖 Pagination options