Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcția de parcări în București

878 posts, 270487 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 63
 
 

📖 Pagination options

Re: Constructia de parcari in Bucuresti Robert24

Foarte bine! Macar de s-ar face ceva!
Tare mi-e ca o sa dea unei firme "care trebuie" si o sa isi bata joc. Iar Primaria oricum o sa colecteze o suma foarte mica.
Si sper ca in zonele unde exista deja parcari sub / supraterane sa desfiinteze parcarile de pe stradute.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Constructia de parcari in Bucuresti Utilizator anonim

Oricum pentru oras costul parcarii gratuite, nu numai in centru, este unul enorm. In prezent situatia este alarmanta, abia mai avem loc sa circulam pe trotuarele principale. In zonele dintre blocuri este si mai rau, abia mai ai loc sa circuli pe stradute, uneori fiind greu sa te feresti cand te intersectezi cu o masina.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti URANUS

Sursa: B365.RO

Autogară subterană și parcare, legate printr-un tunel cu Gara de Nord

Primăria Capitalei va porni până la sfârșitul anului licitația pentru construirea unei parcări sub parcul din fața Ministerului Transporturilor. Construcţia va asigura 1.100 de locuri de parcare şi va avea trei nivele. Unul dintre nivele va fi destinat maşinilor mari şi va funcţiona ca autogară. Tot în acest an, municipalitatea va relicita și parcările subterane de la Piața Charles de Gaulle, Walter Mărăcineanu și Piața Dorobanți.

Primăria Capitalei vrea să construiască o parcare subterană vizavi de Ministerul Transporturilor. Mai exact, noua parcare ar urma să fie construită sub parcul situat între Gara de Nord și Ministerul Transporturilor. Până la sfârșitul acestui an, municipalitatea va porni licitația în vederea încheierii unui parteneriat public-privat.

"Parcarea de la Gara de Nord va intra pentru prima oară la licitație. Acolo a fost o problemă de litigiu pe un teren, care s-a rezolvat între timp. Parcarea va fi amplasată sub parcul din fața Ministerului Transporturilor și va fi interconectată cu gara. Deci se va ieși pietonal în gară, iar nivelul 1 va fi destinat autocarelor. Astfel, toate autocarele internaționale vor fi obligate să stea acolo", a explicat pentru B365.ro, Bogdan Hreapcă, director general al Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei.

Noua construcție va asigura 1.100 de locuri de parcare şi va avea trei nivele.

Tot până la sfârșitul acestui an, Primăria Capitalei va relicita și parcările subterane de la Piața Charles de Gaulle, Walter Mărăcineanu și Piața Dorobanți.

"La parcarea de la Charles de Gaulle ajunsesem la capăt cu contractul, însă, din păcate, firma respectivă a intrat în insolvență și am fost nevoiți să anulăm contractul. Astfel, Charles de Gaulle, Dorobanți și Walter Mărăcineanu se vor relicita. Ele au mai fost licitate o dată, am avut prezență la fiecare dintre ele, companii internaționale sau companii naționale cu internaționale la un loc. Din păcate, stăm un pic mai complicat în ce privește apetența marilor companii care se ocupă cu zona asta de parcări. Pentru că nu s-a reușit încă în București rezolvarea parcării supraterane oriunde, inclusiv în locurile unde nu ai voie să parchezi. Cel mai bun exemplu pentru un investitor astăzi este Universitatea. În mod normal, parcarea de la Universitate ar trebui să aibă un procent de ocupare de 90%, pe 24 de ore. Acolo unde este ea așezată. O parcare cu o vizibilitate mai mare decât cea de la Universitate este aproape imposibil să o construiești", spune Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Charles de Gaulle va avea trei nivele și 603 locuri. Unul din nivele va fi amenajat ca zonă comercială cu mici magazine și cafenele.  Accesul în parcare se va face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, dar şi de pe Bulevardul Constantin Prezan şi de pe Calea Dorobanţilor, de asemenea de pe părţile laterale ale acestor artere.

Parcarea de la Walter Mărăcineanu va fi construită pe două nivele, va avea 240 de locuri şi un cost estimat de 8,46 de milioane de euro. Deasupra parcării va fi amenajată o piaţetă de 4.000 de metri pătraţi, după modelul celei de la Universitate. "Va fi o lucrare extrem de utilă şi din punct de vedere urbanistic, pentru că aici va fi a doua piaţetă redată bucureştenilor. Există acolo o piaţetă pe care nu o folosim şi care se află în faţa Parcului Cişmigiu. Vom realiza practic o zonă pietonală înainte de parc. Va fi o parcare care va deservi zona Cişmigiu", a precizat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Piaţa Dorobanţilor va avea 254 de locuri și va fi construită sub Calea Dorobanţilor între parc şi benzinăria situată vizavi de parc. Intrarea se va face de pe bulevard, din lateral, de pe ambele sensuri. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

http://www.b365.ro/parcare-subterana-vi...12853.html

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Serban

Am gasit poza asta cu parcarea de la Piata Universitatii, care a fost preluata si refacuta de Interparking. S-au terminat lucrarile? Aveti mai multe poze?
10504924_10152111116911876_2083467211086784432_o.jpg (226.23 KB; downloaded 3634 times)

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Constructia de parcari in Bucuresti ADY881

Ce frumos arata! Am fost pe acolo inainte de reparatii, era asemanatoare cu un garaj semiabandonat.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti andrei11

Scuze, dar aceea e parcarea de la Inter, nu de la Universitate.  :o

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti fuscobal

Am luat si eu o oferta pentru epoxidica de la cei ce au executat la universitate (4M) si m-a dat pe spate la 40Euro/mp dar m-am uitat chiar zilele trecute si calitatea ei este foarte buna (nu are inca testul varstei dar pana acum se comporta impecabil) ! Revenind la parcarea de la Universitate, va vine sa credeti ca abia am reusit sa cobor in parcare din cauza unor dobitoci care parcasera sus chiar in buza intrarii ?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti iliutu

Eu as pune la suprafata o taxa de 10 lei/15 min. Asa as rezolva cate ceva. Daca nu platesti, blocarea rotii si ridicarea masinii !

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Serban

@andrei stiu, dar nu stiu care este denumirea ei oficiala. N-am spus ca e parcarea de la Inter pentru a nu se intelege de cei care nu cunosc ca ar fi parcarea privata a hotelului. Geografic vorbind, este la Piata Universitatii.

@fuscobal asta apropo de vesnica scuza a soferilor: "Domne, nu-s parcari"

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti earthchild

iliutu wrote:
Eu as pune la suprafata o taxa de 10 lei/15 min. Asa as rezolva cate ceva. Daca nu platesti, blocarea rotii si ridicarea masinii !

Parcarile pe stradutele din centru sunt demult administrate de MTaP srl (mafia tiganeasca a parcagiilor) in colaborare cu politia rutiera romana. Si smenul este de 10-15 lei/zi.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti alchimistul

Cu 10-15 lei pe zi se cotizeaza la "bugetul statului" pentru a fi lasati sa isi desfasoare activitatea in bune conditiuni ? :twisted:

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Nightwolf

earthchild wrote:
iliutu wrote:
Eu as pune la suprafata o taxa de 10 lei/15 min. Asa as rezolva cate ceva. Daca nu platesti, blocarea rotii si ridicarea masinii !

Parcarile pe stradutele din centru sunt demult administrate de MTaP srl (mafia tiganeasca a parcagiilor) in colaborare cu politia rutiera romana. Si smenul este de 10-15 lei/zi.


Prietene n-are treaba politia rutiera cu parcangii. Am mai explicat aici faptul ca problema parcangiilor tine EXCLUSIV de POLITIA LOCALA si SECTIA DE POLITIE (ord. publica). E atat de greu de inteles acest lucru? Ai macar idee cate amenzi se dau pt parcare neregulamentara in zona centrala in fiecare zi? Si nu ma lua cu ridicarile ca nu tine...

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti misterr

ANALIZA: Șoferii fac legea parcării, în Capitală. PROPUNERI:15 parcări subterane cu 8.827 locuri

NEWS • 10 August 2015 - 08:12 • Nicoleta Vieru

Bucureștiul nu are o strategie a parcărilor. Șoferii parchează oriunde doresc, pentru orice durată și practic gratuit. Se blochează benzile de circulație, traseele mijloacelor de transport în comun și trotuarele. Aproape nimeni nu plătește, pentru că nici cei care ar trebui să amendeze șoferii nu își fac treaba. Primăria Capitalei pare interesată de soluționarea problemei parcărilor. A comandat și a plătit mai multe studii și strategii în domeniul parcărilor. Studiile au rămas însă în sertare, pentru că municipalitatea nu a implementat niciunul dintre aceste planuri. Primarul general, Sorin Oprescu, declară de peste patru ani că va construi mai multe parcări subterane în oraș. Din cele șase construcții, doar una fost finalizată. Nici cu parcările de suprafață nu s-a realizat un progres în ultimii ani. Un proiect în acest sens a fost prezentat Consiliului General al Municipiului București în această primăvară, dar a fost respins.

Peste 90% dintre șoferii din București își parchează mașina gratuit la locul de destinație, iar mai bine de jumătate fac acest lucru pe domeniul public, la bordură sau pe trotuare. Iar Primăria Capitalei a încurajat acest lucru în ultimii ani prin lipsa unei strategii în domeniu. Sau mai exact prin lipsa unei strategii pentru eliberarea zonelor de la suprafață.

"Politica de promovare a mai multor spații de parcare disponibile a condus la transformarea spațiilor publice, în diverse piețe, scuaruri și cercuri extinse, în spații de parcare municipale, bazate doar pe spațiul de la suprafața terenului. Efectul este de parcare gratuită nelimitată cu abuzuri agresive asupra trotuarelor, spațiilor publice și chiar a benzilor de circulație sau a celor prioritare transportului public, ocupate de mașini parcate. Accesul nerestricționat la parcare gratuită, în special în centrul orașului este un element cheie care contribuie la degradarea mediului urban și a zonelor pietonale", se precizează în raportul preliminar pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Regiunea București-Ilfov (PMUD).

Se estimează că în București sunt aproximativ 205.000 locuri de parcare la bordură pe stradă, dar în același timp, există aproximativ 100.000 de mașini parcate ilegal. Cu toate acestea, rareori există repercusiuni pentru șoferii care ocupă abuziv spațiile publice.

"Șoferii parchează oriunde doresc, pentru orice durată și practic gratuit. Deoarece nu există penalizarea parcărilor neregulamentare, se pot observa cazuri de parcări pe două sau chiar trei rânduri de la bordură. Această strategie a redus semnificativ capacitatea stradală disponibilă", se meționează în raportul pentru PMUD.

În ciuda vizitelor oficiale realizate de reprezentanții Primăriei Capitalei în marile capitale europene, există o rezistență crescută din partea municipalității în aplicare modelelor europene. Marea majoritate a orașelor europene au pus în aplicare un sistem de management al parcărilor, în cadrul căruia cele mai multe locuri de parcare pe stradă din zonele cu cerere ridicată sunt reglementate, parcarea în perioadele cu cerere ridicată este taxată și în multe cazuri durata de parcare este limitată pentru a descuraja navetiștii să-și folosească propriile mașini.

"Nici una dintre aceste metode nu există în București. Au fost identificate câteva planuri de management al parcărilor pentru București care au fost pregătite în ultimii ani. Nici unul dintre aceste planuri nu a fost implementat, din cauza obiecțiilor factorilor de decizie (n.r. Primăria Capitalei)", se precizează în raportul preliminar pentru PMUD.

Problema parcărilor din oraș a fost abordată și de actorii din domeniul privat care au propus Primăriei sisteme de administrare a parcărilor (PMS) moderne care să fie inanțate în întregime de sectorul priva, urmând ca veniturile să fie împărțite cu muncipalitatea. "Aceste eforturi nu au fost promovate de factorii de decizie ai municipiului", se precizează în documentul citat.

Studii și strategii plătite, dar lăsate în sertare

În 2008, orașul a primit și aprobat un studiu cuprinzător privind strategia parcărilor în București, finanțat de BERD și realizat de Inocsa. Cele mai multe dintre recomandările cuprinse în studiu nu au fost însă implementate de Primăria Capitalei. O componentă cheie a studiului recomanda trecerea de la parcarea la bordură la parcări subterane gestionate de municipalitate, aplicând taxe în conformitate cu obiectivele de management al traficului și de management a cererii de călătorie. S-a realizat chiar și o listă preferențială pentru implementare imediată, dar nici una dintre aceste propuneri nu a fost implementată, se menționează în documentul citat.

În 2013, un alt studiu, care viza controlul traficului în centrul orașului, includea o serie de construcții pentru facilități de parcare, unele destinate rezidenților și altele pentru vizitatori.

Propunere: 15 parcări subterane - 8.827 de locuri

Parcaj subteran Esplanada Gara Băneasa - 100 locuri
Parcaj subteran Piața Presei Libere - 1.633 locuri
Parcaj subteran Parcul Herăstrău - Pavilionul H - Parc de distracții - 410 locuri
parcaje subterane Piața Domenii - 188 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Charles de Gaulle - 831 locuri
Pasaj subteran cu parcare Pescăruș - 175 locuri
parcaj subteran Piața Dorobanți - 360 locuri
Pasaj subteran cu parcare Șos. Ștefan cel Mare Bloc Perla - 417 locuri
Parcaj subteran Șos. Ștefan cel Mare - Aleea Circului - 580 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Amzei - 196 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Walter Mărăcineanu - 276 locuri
Parcaj subteran strada Edgar Quinet - 380 locuri
Pasaj subteran cu parcare Piața Alba Iulia - 2.190 locuri
Parcaj subteran Piața Muncii - 821 locuri
Parcaj subteran Piața Sudului - 270 locuri.
Dintre cele 15 parcări, doar cinci au fost abordate în discursurile publice ale primarului general, Sorin Oprescu, respectiv parcările de la: Piața Charles de Gaulle, Piața Alba Iulia, Edgar Quinet, Piața Dorobanți și Piața Walter Mărăcineanu. Acestea ar urma să fie realizate în parteneriat public-privat, după modelul celei de la Piața Universității, construită de firma Interparking. De câțiva ani, primarul anunță termene pentru începerea lucrărilor, însă și în acest moment, aceste parcări există doar pe hârtie.

În luna februarie a acestui an, Sorin Oprescu anunța că în 2015 vor începe lucrările la trei noi parcări subterane pe strada Edgar Quinet, pe strada Walter Mărăcineanu (lângă Cișmigiu) și la Gara de Nord, sub parcul din fața gării.

"Imediat, cum se încălzește și dă soarele, încep lucrările la parcarea de la Edgar Quinet", spunea pe 26 februarie Sorin Oprescu.

Lucrările nu au început nici acum.

Se ia în calcul privatizarea parcărilor de suprafață

Primăria Capitalei a avut totuși o inițiativă pentru reglementarea parcărilor de la suprafață. În luna februarie, a prezentat Consiliului General al Municipiului București un studiu pentru managementul parcărilor de suprafață. Studiul propunea introducerea unui sistem automatizat de plăți și supraveghere și instalarea de parcometre și bariere. De asemenea, documentul propunea și două variante de administrare a locurilor de parcare din București: de către Primăria Capitalei sau de către un operator privat. Varianta finală urma să fie aleasă tot de Consiliul General. Proiectul Primăriei a fost însă respins de consilierii generali.

Câte locuri de parcare sunt în București

Administrația Străzilor gestionează în mod direct 24 de parcări, cu o capacitate aproximativă de 5.700 de locuri. Alte spații sunt autorizate operatorilor privați. Estimările arată că, în total, există aproximativ 8.000 de locuri de parcare în 140 de parcări amenajate, se arată în raportul interimar al PMUD.

Acestora li se adaugă și 175.453 de locuri de parcare de reședință, distribuite astfel:

Sector 1 - 8.000

Sector 2 - 23.000

Sector 3 - 50.855

Sector 4 - 39.408

Sector 5 - 18.650

Sector 6 - 35.540.

Planul de Mobilitate Urbană pentru Regiunea București-Ilfov este realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consultin, ambele alese în cadrul unei licitaţii realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 63
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use