MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stațiile Piața Victoriei 1 și 2

137 posts, 51385 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 andrei11

misterr wrote:
2. Problema turnicheților: chiar dacă se respecta proiectul inițial, nu era deplasată stația lui M1 etc., indiferent unde ar fi fost scările, tot erau dincolo de linia turnicheților. Evident că în orice variantă nu erau suficienți turnicheții actuali, trebuiau reamplasați / adăugați alții noi.

In varianta originala turnichetii ar fi fost complet in alta parte, cumva si  perpendiculari  pe cei actuali.
In varianta originala acesul in statie ( M 1 ) s-ar fi facut prin 2 "guri", si anume
1) Prima : acolo unde sunt actualmente cele 2 scari rulante ce urca de la peron la nivelul vestibulului
2) A doua : la ora actuala face parte din spatiile tehnice fotografiate de tine  acum mai bine de un an de zile.
Cred ca golul tehnologic nici nu mai exista ca atare ( ma refer la al doilea acces )
Si o poza. O poza face mai mult decat o mie de cuvinte.
Pana ce o sa ma apuc de desenat, "mergem" pe schita lui rosetti din Almanah, se aproprie cat de cat de adevar, cel putin in faza aceasta a discutiilor.
Stii ca daca avem putina fantezie putem sa inauguram accesele din statia de tramvai la metrou in forma originala ?
Dar pentru aceasta
1) Trebuie sa dau o fuga pe teren, si
2) Trebuie instalati turnicheti la nivelul peronului statiei de tramvai.
Crezi ca sunt in stare cei de la PMB de asa ceva ? Turnicheti ( care apartin de Ministerul Transporturilor ) pe peronul Primariei ? ( NICIODATA )  :twisted:
7-24-2014 1-28-56 PM.png (495.31 KB; downloaded 8471 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 sab

misterr wrote:
Tot nu înțeleg niște chestii:

1. Din moment ce peroanele stațiilor de tramvai din pasaj se întind pe toată lungimea pasajului, de ce scările de corespondență cu metroul trebuiau să fie fix unde este scara fixă ce coboară din vestibul la linia lui M1, nici mai în față nici mai în spate. .

Statia de tramvai trebuia sa comunice intr-un mod eficient cu complexul celor 2 statii de metrou. Pentru aceasta, scara trebuia sa dea undeva in vestibulul comun. Ca atare, singura solutie era zona actualei scari fixe. Orice alta solutie era deficitara.
O scara in capatul celalalt (spre Buzesti) insemna sa se strabata toata statia M1 ca sa se ajunga la M2. Plus turnicheti suplimentari.
O scara in zona noii corespondente dintre M1 si M2 insemna sa se urce si sa se coboare celebra scara din statia M2 pentru cei care luau metroul pe M1 + M2 catre centru. Asta pentru ca zona actualei corespondente era in proiect in afara statiei M1, deci era exclus sa se poata folosi zona cu scari rulante pentru o corespondenta cu ambele statii.
Faptul ca trebuia sa urci si sa cobori scara in curba adauga flux de calatori celui propriu de la metrou , adica cei care nu aveau incotro si erau nevoiti sa faca aceasta transbordare incomoda.  Doar calatorii din tramvaie care mergeau  catre Pipera ar fi fost avantajati daca scara de la tramvai dadea in zona noii corespondente M2-M1.
Linia turnichetilor era, cel mai probabil, asa cum a figurat-o andrei11, asa ca cea mai eficienta solutie pentru corespondenta tramvai-metrou era in zona actualei scari fixe de pe M1. Orice alta solutie facea corespondenta neatractiva.

Poate lamurim si ce rol au avut/au aceste scari fixe de sub cele rulante existente la iesirea de la peronul catre Pipera, aproape de noua corespondenta.
victoriei1_166.jpg (46.27 KB; downloaded 8317 times)

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 misterr

Aha, am înțeles, mulțumesc!
andrei11 wrote:
Stii ca daca avem putina fantezie putem sa inauguram accesele din statia de tramvai la metrou in forma originala ?
Dar pentru aceasta trebuie instalati turnicheti la nivelul peronului statiei de tramvai.
Crezi ca sunt in stare cei de la PMB de asa ceva ? Turnicheti ( care apartin de Ministerul Transporturilor ) pe peronul Primariei ? ( NICIODATA )  :twisted:
Eu mă gîndisem la niște lifturi, cu turnicheți la intrarea în lift (pe peronul stației de tramvai).

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 DocOctavius

sab wrote:
misterr wrote:
Poate lamurim si ce rol au avut/au aceste scari fixe de sub cele rulante existente la iesirea de la peronul catre Pipera, aproape de noua corespondenta.

Scarile rulante au nevoie de inspectii periodice si de service. Pentru asta exista diferite metode insa cea mai rapida este sa existe un spatiu tehnic prin care o persoana sa poata inspecta toata scara. Acesta uneori este in lateralul scarii si in alte situatii este chiar sub scara in sine. Bineinteles ca datorita unghiului scarilor rulante si aceste tunele ar avea nevoie de o scara paralela, care cel mai ieftin si usor de intretinut este din beton din timpul constructiei initiale.
Sunt si unele scari unde am vazut service-ul periodic facut demontand toate treptele scarii ca apoi tehnicienii sa urce in patru labe trasi cu o sfoara de colegi ca sa inspecteze sinele pe care ruleaza treptele, sa unga o cutie de vaselina pe ele, apoi sa reasambleze toata scara doar pentru ca nu aveau alt mod de acces.

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 andrei11

Nu, sub scarile fixe din statiile Piata Victoriei mai exista niste scari fixe, parca ar mai exista un nivel sub actualul nivel, indiferent unde ne-am afla. Nu au legatura scarile semnalate de sab cu scarile rulante.
De fapt aceste scari fixe de sub scarile fixe vizibile au fost distruse cu ocazia montarii scarilor rulante.

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 subway guru

BEI, voi mai aberati mult???
Statia de metrou e AC, statia de tramvai nu...o legatura intre ele inseamna ca statia nu mai poate fi adapost!
Tranca, tranca, tranca fleanca...
Cand nu ai cunostintele de baza e asa de usor sa deraiezi pe carari abatute... :popa:

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 DocOctavius

Cand au montat noile scari rulante intre cele doua statii de metrou Victoriei au demontat/demolat acea usa masiva... Nu tin minte sa se fi construit/montat una noua. In acest caz complexul statiilor de metrou mai poate fi considerat adapost?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 sab

subway guru wrote:
Statia de metrou e AC, statia de tramvai nu...o legatura intre ele inseamna ca statia nu mai poate fi adapost!

???? In cazul in care se facea proiectul initial, nu era legatura ????
Poate de aceea nici nu s-a mai facut statia de tramvai, sa nu  strice "adapostul". ;)

Scara aceea fixa este posibil sa dea intr-un spatiu nefolosit, cum este cel semnalat de mister in pagina anterioara. Dupa amplasamentul scarilor, ar putea sa dea in "galeria Lascar Catargiu", unde se intentiona sa se faca o parcare (a se vedea schita postata de andrei11 tot in pagina anterioara).
Desi, totusi, scarile respective par sa duca sub statia M2. Cam jos pentru o parcare.

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 misterr

Ce adăpost civil??? Asta era acum 50 de ani! Acum nu mai e războiul militar, e războiul economic.
Oricum, la anul se pune în funcțiune scutul antirachetă de la Deveselu. Sîntem sub umbrelă -> nu ne plouă. Putem să dăm drumul la stația de tramvai!

Scutul antirachetă de la Deveselu, operaţional anul viitor

Primele elemente ale scutului antirachetă de la Deveselu au ajuns în România

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 andrei11

subway guru wrote:
BEI, voi mai aberati mult???
Statia de metrou e AC, statia de tramvai nu...

E un non sens ce spui, asa cum se izoleaza statia de exterior datorita acceselor naturale, că omul mai iese si la exterior dupa ce coboara din metrou, nu coboara pe peron si apoi iaurmatoarea caruta, mai are treaba si la cota 0, tot asa se izola statia si de linia de tramvai, mai ales ca linia de tramvai are peron de vreo 250 metri, iar statia de metrou e lunga de numai 120 ( peronul ), + ipotetice spatii tehnice, maxim 200 metri. Tot sa faci legaturi intime intre statii, cu tot cu usile de inchidere.
Apropo de aceste usi, am informatii ( pe surse credibile ) ca in multe cazuri nici nu mai exista sau ca nu au existat niciodata. Oricum in multe cazuri usile urmau sa fie montate ulterior si asa a ramas. Nici usile care sigileaza tunelurile nu mai sunt functionale ( de mult ), ba mai mult nici nu inchid ermetic statia, ca in cazul statiei GdN 1  - tunelul spre Victoriei.
E o secretomanie periculoasa vizavi de unele aspecte ale statiilor de metrou, ramasa de vremea ailalta.
Scarile semnalate de sab exista si sub scarile rulante care duc spre vestibulul central al lui M 1 / M 2 spre Universitate.
Exista cu siguranta inca un nivel sub actualul nivel cel putin pe o portiune insemnata a statiei daca nu pe sub toata statia.
<< Tranca, tranca, tranca fleanca...
Cand nu ai cunostintele de baza e asa de usor sa deraiezi pe carari abatute...>>

Eu tot nu inteleg doua chestii, doua, una doua :
1) Ce [BIP] are legatura statia de tramvai cu statiile de metrou ? Accesele pietonale in pasaj nu sunt accese tehnologice, sunt accese pentru prostime sa ia tramvaiul. Alea de ce au fost facute si mai ales modernizate ? Ce e asa de greu sa se faca statie acolo ? Nu ma fa sa caut ca singur ai spus ( si nesilit de nimeni ) ca legatura metrou - tramvai nu s-a mai realizat pentru ca s-a intervenit asupra statiei de metrou prin translatarea ei spre Stefan cel Mare cu 50 metri si realizarea unei noi legaturi vestibul / peron fata de cea din proiect (  scarile fixe actuale ). Stai sa caut, ca gasesc.
2) De ce la Piata Hurmuzachi / Muncii / Bariera Vergului tramvaiul 1 nu avea statie decat intr-un sens, in celalalt nu, gabarit de statie fiind.
Da asta e off, sau mai degraba tine de Oprescu, PGMB, nu tine de Ministerul Transporturilor.
Concluzia
Sunt convins ca in Complexul Victoriei :
a) A fost gandita o statie de tramvai. ( Asta e sigur, nu mai trebuie demonstrat, exista scari, exista loc de peroane ).
b) S-au gandit la o legatura directa intre statia de tramvai si statiile de metrou, adica fara iesirea la cota 0 si apoi revenirea in pamant. Si aici aveau loc berechet, statia de metrou fiind plasata fix sub statia de tramvai.

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 aztec

Uitati un lucru.
Proiectul a fost facut in epoca "socialismului multilateral dezvoltat". Acolo parca era Consiliul de Ministri.

Apoi ce a fost primul, pasajul sau metroul? :)  ;)
Daca a fost pasajul, normal ca putea fi facut si cu statie de tramvai folosibila..cumva. Insa sa ne gandim si la siguranta calatorului daca ar fi strict de tramvai... cine ar dori sa coboare acolo sau sa astepte tramvaiul in plina zi.... in loc izolat aproape total . Utila poate, sigura, nu prea(bine de cand cu camerele video, ar putea creste gradul de incredere, nu de siguranmta), ar scurta mersul pe jos pt a face legatura tramvai-metrou...(sau accesa metroul la Dinamo )
Apoi a venit metroul si s-au gandit ca la o adica se poate sau nu folosi acest acces, dar cel mai probabil nu din cauze de AC. Api revenim la Consiliu de ministri, oare nu ar fi ciudat sa nu fie si o oarecare legatura cu anumite spatii ce pot fi folosite si in alt scop decat strict legate de metrou.
Din cate s-a mai vehiculat, sunt anumite "spatii tehnice" destul de vaste ce pot fi folosite si in alte scopuri, chiar de parcare subterana, idee vehiculata de pe vremea lui Nastase..

 


Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 andrei11

Complexul Victoriei - cele 2 statii de metrou, pasajul rutier, statia de tramvai a fost un complex ce a beneficiat de un proiect unitar, asta cu toate ca a fost realizat pe etape, la diferenta de ceva ani.
Asadar in momentul in care s-a construit M 2 s-a construit - pe o distanta de 35 - 40  metri ( aproximativ ) si o bucatica din M 1 precum si o bucatica din pasajul rutier / linia de tramvai, precum si legatura tehnologica M 1 / M 2 pe bucatica ce revenea lui M 2.
Dupa 3 - 4 ani cand s-a ajuns la constructia statiei lui M 1 s-a construit atat statia lui M 1 cat si pasajul rutier. Oricum statia lui M 1 si pasajul rutier - ca si structura de rezistenta - sunt intim legate intre ele, fiind practic una peste alta ( bine, statia de metrou vizibila e evident mai ingusta, se incadreaza sub liniile de tramvai si peronul tramvaiului, dar categoric are aceeasi structura de rezistenta ca si a pasajului rutier ).
Modificarile cerute de Ceausescu s-au facut in perimetrul acestei structuri de rezistenta, nu s-a modificat nimic din structura de rezistenta a pasajului. Statia este "trasa" spre Dinamo cu circa 50 metri.
Bine, exista o anomalie la iesirea spre gara, dar cand voi ajunge acolo cu desenele prin bunavointa lui guru o sa ne lamurim.
Spatiile tehnologice rezultate ( unde vor sa se amenajeze parcari ) sunt "victime colaterale", ele au rezultat din cauza ca statiile de metrou sunt la nivelul minus 3 si minus 2, deoarece pasajul rutier este la nivelul minus 1.
In proiectul initial exista o legatura intre statia de tramvai si statiile de metrou.
Cat priveste securitatea in statia de tramvai, eu am prins in viata 2 statii de tramvai subterane - la Muncii si Obor, erau pline de oameni, nu se punea problema ca sa fii singur in statia de tramvai.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Comentarii despre statiile Piata Victoriei 1 si 2 sab

@aztec. Complexul este unitar, asa cum spune andrei11. Nu este ca la Unirii/Lujerului, cu pasaje rutiere construite ulterior (bine, pasajele nu au legatura cu metroul, dar ca idee, sunt constructii dupa proiecte total diferite).
Clar statia de tramvai trebuia sa dea in vestibulul de pe M1, este scris negru pe alb.
Un amanunt demn de mentionat (nu stiu cati il cunosc) este ca, la inaugurare, accesul in statia M2 se facea doar pe la peronul catre Pipera. Cei care mergeau spre centru trebuiau sa parcurga "balconul". Accesul din statia M1 nu era inca deschis (statia M1 fiind construita ulterior).
Iar accesul din celalalt capat al statiei M2, cel de la Kiseleff, a fost si el deschis mai tarziu.
Text Almanah Scanteia.jpg (110.13 KB; downloaded 8072 times)

 


  • hsr
  • Posted:
  •  

Imagini vechi Piata Victoriei 2, Piata Romana hsr

Salutare tuturor!

In primul rand vreau sa multumesc tuturor pentru toate informatiile de pe acest site, mi-au ajutat foarte mult pentru disertatie si diploma.

Caut de ceva timp imagini cu Piata Victoriei 2 cu vechiul finisaj, dar singura imagine este dintr-un film de prezentare al metroului de pe TVR (imagine atasata). Are cineva mai multe imagini cu acest finisaj? (PS: Defapt mai am una de sus din vestibul facuta de curand dupa ce au demolat un magazin dar sunt interesat de imagini la nivelul peronului). Am incercat sa o contactez si pe arhitecta pe FB, dar nu am primit raspuns, asta a fost acum 1 an  :D.

Tot asa, caut si imagini cu Piata Romana din perioada 2000-2004/2005, pana sa se introduca paznicii si noile trenuri Bombardier, cand statia era plina de graffiti. Stiu ca majoritatea forumistilor de aici (daca nu toti) sunteti impotriva graffitiului in spatiul metroului, dar eu sunt de parere ca poate fi si frumoasa aceasta arta urbana.







 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433415 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use