Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391377 views
📖 Pagination options
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Cristy
Eu cred ca pe calator il intereseaza mai mult zgomotul din timpul calatoriei propriu-zise, adica in interiorul trenului. La Bm izolarea fonica este net superioara fata de Iva, unde trebuie sa tipi ca sa te poti intelege cu cineva. In ceea ce priveste distribuirea calatorilor, tot Bm-urile ies castigatoare deoarece vagoanele comunica intre ele, iar calatorii nu vor sta ca sardinele daca s-au urcat in primul vagon, cum e in cazul Ivelor. O alta bila alba pentru Bm este si calitatea mersului, datorita sistemelor ATO/ATP, care ofera o accelerare uniforma, precum si o franare lina. Intr-adevar, mai sunt si momente cand se intampla sa franeze brusc, dar asta cred ca e strict o problema de optimizare a ATO/ATP, deci nu sunt trenurile de vina. In privinta ambiantei eu zic ca lumina calda din Bm-uri iti ofera o ambianta mai placuta decat clasica lumina albastruie de neon a Ivelor, care e totodata mai obositoare pentru ochiul uman. Cel mai mare minus al Bm-urilor sunt, intr-adevar, scaunele, unde Iva castiga detasat. Cat despre ventilatie, consider ca daca trenurile ar rula cu ventilatia fortata la nivelul maxim, nu ar fi nicio problema, si hai sa fim recunoscatori ca daca toate magistralele ar avea intervale de succedare de 3, maxim 4 minute, alta ar fi fost situatia, si Bm-urile n-ar mai fi fost atat de criticate ca fiind niste rebuturi pe langa Ive.
Eu cred ca pe calator il intereseaza mai mult zgomotul din timpul calatoriei propriu-zise, adica in interiorul trenului. La Bm izolarea fonica este net superioara fata de Iva, unde trebuie sa tipi ca sa te poti intelege cu cineva. In ceea ce priveste distribuirea calatorilor, tot Bm-urile ies castigatoare deoarece vagoanele comunica intre ele, iar calatorii nu vor sta ca sardinele daca s-au urcat in primul vagon, cum e in cazul Ivelor. O alta bila alba pentru Bm este si calitatea mersului, datorita sistemelor ATO/ATP, care ofera o accelerare uniforma, precum si o franare lina. Intr-adevar, mai sunt si momente cand se intampla sa franeze brusc, dar asta cred ca e strict o problema de optimizare a ATO/ATP, deci nu sunt trenurile de vina. In privinta ambiantei eu zic ca lumina calda din Bm-uri iti ofera o ambianta mai placuta decat clasica lumina albastruie de neon a Ivelor, care e totodata mai obositoare pentru ochiul uman. Cel mai mare minus al Bm-urilor sunt, intr-adevar, scaunele, unde Iva castiga detasat. Cat despre ventilatie, consider ca daca trenurile ar rula cu ventilatia fortata la nivelul maxim, nu ar fi nicio problema, si hai sa fim recunoscatori ca daca toate magistralele ar avea intervale de succedare de 3, maxim 4 minute, alta ar fi fost situatia, si Bm-urile n-ar mai fi fost atat de criticate ca fiind niste rebuturi pe langa Ive.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
andrei11
IVA - anului 2014 ar fi beneficiat de izolare fonica specifica anului 2014, este la fel cum ai compara o Dacie 1300 ed. 1980 cu o Dacie ed. 2014.
Chesatia cu "vagoanele comunica intre ele" asa cum a spus si IK4 e cu dus si intors, a explicat IK4 unde e problema.
1) La IVA aveai o repartizare uniforma a calatorilor pe tot peronul, timp de transfer in statii scazut.
2) La BM totata lumea se inghesuie la primul si ultimul vagon, ca dupa aia" se descurca ei", rezulta ca sta trenul in statie cat o zi de post ca lumea e lenesa, nu se repartizeaza pe toata lungimea peronului.
Puah, ATO / ATP nu are de-a face cu confortul calatorilor, e ca la dacii, Daciile din anul 2015 beneficiaza ( si ) de cutii automate de viteza, si de injectie directa,blablabla, nu mai exista carburator. Sa nu amestecam siguranta circulatiei versus confortul calatorilor.
Nu sistemul ATO / ATP confera o accelerare / franare mai fina, ci treaba asta tine de sistemul de automatizare, de motor, nu ma pricep prea bine, dar iarasi e cum ai compara motorul unui troleibuz TV 2 cu motorul unui troleibuz de generatie actuala. Pe langa faptul ca s-ar fi putut monta si pe o IVA generatia 2014 ( !! ) ATO / ATP.
Chestia cu neoanele e de rasu - plansu, daca consideri necesar poti pune si neoane roz sau verzi si la BM si la IVA.
Trenurile BM nu au problema ca nu functioneaza cu ventilatia fortata data la maxim, ci pur si simplu au o problema in priectarea instalatiei,e deficitara.
BM - urile nu sunt niste rebuturi fata de IVE, dar :
1) Trebuie reproiectata instalatia de ventilatie.
2) Trebuie puse mai multe bare. Chestia cu barele se poate face chiar foarte simplu, nu trebuie un proiect de zeci de mii de euro ca sa-ti dai seama unde si cate bare mai trebuie puse.
PS : Asa de bune au fost BM - urile, vad ca s-a renuntat la ele, ultimele achizitii nu mai sunt BM - uri. Ce spui de acest ultim aspect ?
PS 2 : Da, uitasem, la BM - uri intr-adevar sunt prea putine geamuri. In IVA e mai placut.
IVA - anului 2014 ar fi beneficiat de izolare fonica specifica anului 2014, este la fel cum ai compara o Dacie 1300 ed. 1980 cu o Dacie ed. 2014.
Chesatia cu "vagoanele comunica intre ele" asa cum a spus si IK4 e cu dus si intors, a explicat IK4 unde e problema.
1) La IVA aveai o repartizare uniforma a calatorilor pe tot peronul, timp de transfer in statii scazut.
2) La BM totata lumea se inghesuie la primul si ultimul vagon, ca dupa aia" se descurca ei", rezulta ca sta trenul in statie cat o zi de post ca lumea e lenesa, nu se repartizeaza pe toata lungimea peronului.
Puah, ATO / ATP nu are de-a face cu confortul calatorilor, e ca la dacii, Daciile din anul 2015 beneficiaza ( si ) de cutii automate de viteza, si de injectie directa,blablabla, nu mai exista carburator. Sa nu amestecam siguranta circulatiei versus confortul calatorilor.
Nu sistemul ATO / ATP confera o accelerare / franare mai fina, ci treaba asta tine de sistemul de automatizare, de motor, nu ma pricep prea bine, dar iarasi e cum ai compara motorul unui troleibuz TV 2 cu motorul unui troleibuz de generatie actuala. Pe langa faptul ca s-ar fi putut monta si pe o IVA generatia 2014 ( !! ) ATO / ATP.
Chestia cu neoanele e de rasu - plansu, daca consideri necesar poti pune si neoane roz sau verzi si la BM si la IVA.
Trenurile BM nu au problema ca nu functioneaza cu ventilatia fortata data la maxim, ci pur si simplu au o problema in priectarea instalatiei,e deficitara.
BM - urile nu sunt niste rebuturi fata de IVE, dar :
1) Trebuie reproiectata instalatia de ventilatie.
2) Trebuie puse mai multe bare. Chestia cu barele se poate face chiar foarte simplu, nu trebuie un proiect de zeci de mii de euro ca sa-ti dai seama unde si cate bare mai trebuie puse.
PS : Asa de bune au fost BM - urile, vad ca s-a renuntat la ele, ultimele achizitii nu mai sunt BM - uri. Ce spui de acest ultim aspect ?
PS 2 : Da, uitasem, la BM - uri intr-adevar sunt prea putine geamuri. In IVA e mai placut.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Cristy
Nu stiu sa raspund clar cu privire la faptul de ce s-a renuntat la Bombardier in favoarea Caf, deoarece nu stiu cum functioneaza aceste licitatii organizate de Metrorex cu privire la achizitionarea de material rulant.
Totusi, ca o concluzie, singurii vinovati de aceste lipsuri ale Bm-urilor sunt desteptii care au intocmit caietul de sarcini pentru ele, si care probabil n-au circulat in viata lor cu metroul bucurestean.
Nu stiu sa raspund clar cu privire la faptul de ce s-a renuntat la Bombardier in favoarea Caf, deoarece nu stiu cum functioneaza aceste licitatii organizate de Metrorex cu privire la achizitionarea de material rulant.
Totusi, ca o concluzie, singurii vinovati de aceste lipsuri ale Bm-urilor sunt desteptii care au intocmit caietul de sarcini pentru ele, si care probabil n-au circulat in viata lor cu metroul bucurestean.
- andrei11
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Robert24
Nu s-a renuntat la BM pentru ca asa s-a vrut, ci pur si simplu pentru ca altii au fost mai ieftini...
Haideti sa nu reincepem pentru a n-a oara razboiul dintre vechi si nou. Pur si simplu nu are rost. IVA cu exceptia catorva rame pe M4 va fi istorie in scurt timp.
Nu s-a renuntat la BM pentru ca asa s-a vrut, ci pur si simplu pentru ca altii au fost mai ieftini...
Haideti sa nu reincepem pentru a n-a oara razboiul dintre vechi si nou. Pur si simplu nu are rost. IVA cu exceptia catorva rame pe M4 va fi istorie in scurt timp.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Cristy
Margareta pe M3 in statia Lujerului, plus o calatorie intre Piata Unirii si Lujerului.
P7090558 by Craisti, on Flickr
Margareta pe M3 in statia Lujerului, plus o calatorie intre Piata Unirii si Lujerului.
P7090558 by Craisti, on Flickr
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
shoppy
Licitatiile de achizitii publice se desfasoara cam in felul urmator:
- odata ce s-a stabilit un buget orientativ, beneficiarul face o descriere scurta si caietul de sarcini(de obicei copy-paste cu ce da producatorul preferat si modificat astfel incat sa nu poata fi indeplinit de producatorii ce se doresc eliminati)
- cei interesati citesc pe site scurta descriere si daca sunt interesati cumpara caietul de sarcini
- cei care considera ca indeplinesc caietul de sarcini depun toate actele, documentele financiare si documentatii necesare
- dupa expirarea termenului limita, se analizeaza documentatia si se descalifica cei care nu intrunesc conditiile financiare, juridice si de documentatie(expeditive), exista un termen limita pentru depunerea si unul pentru solutionarea contestatiilor
- dupa expirarea termenului de solutionare a contestatiilor exista un termen limita pentru depunerea ofertelor materiale pentru cei care nu au fost descalificati
- dupa expirarea termenului de depunere a ofertelor, se deschid plicurile si se anunta castigatorului
- dupa desemnarea castigatorului are loc o sedinta de inginerie in care documentatia tehnica a producatorul castigator este luata la puricat punct cu punct si producatorul trebuie sa convinga ca produsul lui chiar indeplineste toate opunctele tehnice din caietul de sarcini
- daca nu se trece de sednta de inginerie atunci licitatia se anuleaza si se reia, tot acum pierzatorii nemultumiti pot actiona in instanta daca nu le convine rezultatul
Licitatiile de achizitii publice se desfasoara cam in felul urmator:
- odata ce s-a stabilit un buget orientativ, beneficiarul face o descriere scurta si caietul de sarcini(de obicei copy-paste cu ce da producatorul preferat si modificat astfel incat sa nu poata fi indeplinit de producatorii ce se doresc eliminati)
- cei interesati citesc pe site scurta descriere si daca sunt interesati cumpara caietul de sarcini
- cei care considera ca indeplinesc caietul de sarcini depun toate actele, documentele financiare si documentatii necesare
- dupa expirarea termenului limita, se analizeaza documentatia si se descalifica cei care nu intrunesc conditiile financiare, juridice si de documentatie(expeditive), exista un termen limita pentru depunerea si unul pentru solutionarea contestatiilor
- dupa expirarea termenului de solutionare a contestatiilor exista un termen limita pentru depunerea ofertelor materiale pentru cei care nu au fost descalificati
- dupa expirarea termenului de depunere a ofertelor, se deschid plicurile si se anunta castigatorului
- dupa desemnarea castigatorului are loc o sedinta de inginerie in care documentatia tehnica a producatorul castigator este luata la puricat punct cu punct si producatorul trebuie sa convinga ca produsul lui chiar indeplineste toate opunctele tehnice din caietul de sarcini
- daca nu se trece de sednta de inginerie atunci licitatia se anuleaza si se reia, tot acum pierzatorii nemultumiti pot actiona in instanta daca nu le convine rezultatul
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Utilizator anonim
In urma sosirii trenurilor CAF, trenurile BM1 (florile) vor migra catre depourile Pantelimon si Militari si vor circula in special pe M1 si izolat pe M3, pentru M2 vor ramane la Berceni maxim 7 bucati. Trenurile BM21 vor migra in totalitate de pe M2 catre M1/3 si vor fi repartizate cu prioritate catre M3.
In urma sosirii trenurilor CAF, trenurile BM1 (florile) vor migra catre depourile Pantelimon si Militari si vor circula in special pe M1 si izolat pe M3, pentru M2 vor ramane la Berceni maxim 7 bucati. Trenurile BM21 vor migra in totalitate de pe M2 catre M1/3 si vor fi repartizate cu prioritate catre M3.
2110.JPG (476.29 KB; downloaded 5810 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
ByOnu
Trebuie mentionat ca hala de parcare a Depoului Militari a fost proiectata prost, as putea zice. Pe lungime iti incape fix o rama de 6 vagoane si 4 vagoane (deci lungimea halei este undeva la 210 m in loc de 250 m cat ar necesita doua rame puse pe aceiasi linie cu un spatiu de trecere intre ele). Ce facem, mai taiem din BM? Sper ca odata cu modernizarea care s-a vehiculat in presa acum doua luni, sa se extinda hala cu cei 30-40 m necesari.
Nu de alta, dar ar fi primele BM-uri tinute afara, iar in Militari baietii veseli sunt ca la ei acasa (intra prin rame, in cabine, n-au nicio treaba), iar paza se face ca ploua, ca doar nu-i vorba de siguranta a mii de calatori (in schimb, daca faci o poza esti terorist cu acte in regula).
Trebuie mentionat ca hala de parcare a Depoului Militari a fost proiectata prost, as putea zice. Pe lungime iti incape fix o rama de 6 vagoane si 4 vagoane (deci lungimea halei este undeva la 210 m in loc de 250 m cat ar necesita doua rame puse pe aceiasi linie cu un spatiu de trecere intre ele). Ce facem, mai taiem din BM? Sper ca odata cu modernizarea care s-a vehiculat in presa acum doua luni, sa se extinda hala cu cei 30-40 m necesari.
Nu de alta, dar ar fi primele BM-uri tinute afara, iar in Militari baietii veseli sunt ca la ei acasa (intra prin rame, in cabine, n-au nicio treaba), iar paza se face ca ploua, ca doar nu-i vorba de siguranta a mii de calatori (in schimb, daca faci o poza esti terorist cu acte in regula).
- IK4
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
IK4
Eu nu inteleg tampenia asta cu repartizarea prioritara ba pe M2, ba pe M3... Acum vor sa ia BM21 (cu niste bare in plus) de pe M1 care e cea mai importanta magistrala (circulara cu trecere prin cele doua gari principale) si are frecventa cea mai proasta si sa le bage pe M3 care oricum vine mai bine... Baietii astia au ceva in cap, sau i-a prostit de tot mirosul de la zeama ce se scurge pe peroane din cosurile de gunoi negolite cate o saptamana?
Trenurile trebuie repartizate in mod uniform pe toate magistralele, fara preferintele lui x si y, simpli lefegii la stat pe bani publici. Inclusiv CAF-urile, care sunt singurele trenuri cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati. Daca n-ar fi fost niste Jaf-uri, i-as fi facut chiar eu o plangere Metrorexului pentru discriminare si nerespectarea normelor UE referitoare la dotarea vehiculelor cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati. Dar cum eu personal ca si calator nu le prea vreau pe M1, le las asociatiilor de profil aceasta oportunitate.
Utilizator anonim wrote:
In urma sosirii trenurilor CAF, trenurile BM1 (florile) vor migra catre depourile Pantelimon si Militari si vor circula in special pe M1 si izolat pe M3, pentru M2 vor ramane la Berceni maxim 7 bucati. Trenurile BM21 vor migra in totalitate de pe M2 catre M1/3 si vor fi repartizate cu prioritate catre M3.
Eu nu inteleg tampenia asta cu repartizarea prioritara ba pe M2, ba pe M3... Acum vor sa ia BM21 (cu niste bare in plus) de pe M1 care e cea mai importanta magistrala (circulara cu trecere prin cele doua gari principale) si are frecventa cea mai proasta si sa le bage pe M3 care oricum vine mai bine... Baietii astia au ceva in cap, sau i-a prostit de tot mirosul de la zeama ce se scurge pe peroane din cosurile de gunoi negolite cate o saptamana?
Trenurile trebuie repartizate in mod uniform pe toate magistralele, fara preferintele lui x si y, simpli lefegii la stat pe bani publici. Inclusiv CAF-urile, care sunt singurele trenuri cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati. Daca n-ar fi fost niste Jaf-uri, i-as fi facut chiar eu o plangere Metrorexului pentru discriminare si nerespectarea normelor UE referitoare la dotarea vehiculelor cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati. Dar cum eu personal ca si calator nu le prea vreau pe M1, le las asociatiilor de profil aceasta oportunitate.
- stakee
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
stakee
Poate ca este o intrebare aiurita dar este vreo diferenta vizibila exterioara la caroseria/cutia dintre o rama BM2 si o rama BM21?
Poate ca este o intrebare aiurita dar este vreo diferenta vizibila exterioara la caroseria/cutia dintre o rama BM2 si o rama BM21?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
bercenicity
Nu e tocmai caroserie, dar e diferenta exterioara: antena de balize (imediat dupa primul boghiu) e mai mare/rotunjita la BM2 si mai mica/patratoasa la BM21
Nu e tocmai caroserie, dar e diferenta exterioara: antena de balize (imediat dupa primul boghiu) e mai mare/rotunjita la BM2 si mai mica/patratoasa la BM21
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Slasher1985
Ne pregatim oare de nepasare fata de starea BM-urilor?
Am avut "succesul" de a calatori cu 1115/2115, Praga la distanta de o saptamana. Spre dezamagirea mea, usa de langa una dintre cabine si interiorul catre cabina erau "date" cu graffiti. Dupa 7 zile, aceste insemne nu disparusera. Ne vom bate joc si de aceste trenuri acum ca avem "jucarii" noi???
Ne pregatim oare de nepasare fata de starea BM-urilor?
Am avut "succesul" de a calatori cu 1115/2115, Praga la distanta de o saptamana. Spre dezamagirea mea, usa de langa una dintre cabine si interiorul catre cabina erau "date" cu graffiti. Dupa 7 zile, aceste insemne nu disparusera. Ne vom bate joc si de aceste trenuri acum ca avem "jucarii" noi???
- stakee
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
stakee
📖 Pagination options