Topic: Controverse privind lucrarile de infrastructura
274 posts, 115308 views
📖 Pagination options
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ADY881
Nu mai inteles corect, asta a fost un exemplu, in care am vrut sa subliniez costul ridicat al infrastructurii auto si eficienta scazuta in mediul urban, in rest interzicerea circulatiei auto in orase este de domeniul SF. Eu vreau sa subliniez, eu nu sunt ultras al TP de suprafata(cum altii sunt ultrasi auto, ultrasi metrou, ultrasi bicicleta, ultrasi religie......), precum ai vazut anterior eu sunt ANTI:
- pasaje rutiere PPL, Pipera, latirea Caramfil (din simplul motiv ca unul va motiva circulatia in o zona superba al orasului si este pe o artera care te motiveaza sa traverseszi centrul, altul uneste o alta artera unicata cu o comuna de bogatani(transformand in orele de varf Bd.Beijing in o parcare)
- pasaje pietonale subterane in locuri incorecte (PPL, Kiseleff, Arc, Victoriei, Romana...) din simplul motiv ca ele sunt anti omenesti, costa mult, si motiveaza traversarea centrului
- parcari moca in centru, in locul spatiilor verzi, de banii comuni (asemenea proiecte ca ala de pe Bd.Unrii, L.Rebreanu)
- exagerare cu liniile de metrou (M6, statii dese pe M5), atat timp cat poti sa faci un transport calitate de mare capacitate teran
- proiecte tampite cu TP (privatizarea RATB, inlocuirea troleelor cu autobuze "electrice")
Si sunt PRO:
- pasaje rutiere bine gandite, in locuri corecte, care includ TP cum ar fi: Basarab, Mihai Bravu/spl.Unirii, Grigorescu/spl.Unirii, Victoriei, Obor, Muncii..
- pasaje pietonale subterane in locuri corecte, vor fi necesare pasaje sub sau peste A3(cand pe langa vor creste imobile de birouri), vor fi necesare sub strapungerea A1->spl.Independentei
- parcari civilizate in locuri corecte, facute in PPP de banii beneficiarilor, nu de aia comuni (prin civilizate am in vedere parcari subterane/supraterane, de dorit automatizate
- politica normala la cap in domeniul TP - unde ai nevoie sa faci metrou, unde ai mai putin pasageri faci LRT, unde si mai putini faci BRT...
Adica daca citesti matul de sus, ai putea sa faci o concluzie, ca eu nu sunt autofob, ci sunt contra fraudarii banilor publici.
Eu am calculat, si se poate usor, in contextul in care un om in masina ocupa de 4 ori mai mult spatiu in comparatie cu unul in TP, insa cum am scris mai sus nu de asta merge vorba, eu as fi entuziasmat daca pentru mobilitatea alternativa(TP, biciclete, pietoni) s-ar cheltui 50% din bugetul municipal si de cealata parte 50% s-ar continua proiectele rutiere, UTILE orasului.
Consider ca centrul trebuie abordat etapizat:
1)renuntarea la asfalt pe Victoriei(inlocuirea cu piatra cubica), treceri de pietoni la nivel cu trotuarul, renuntarea la benzile speciale de dreapta, stanga pe Victorei si alte artere majore din centru
2) construirea unor benzi separate pentru RATB pe Magheru(pe centru)
3)Ingustarea carosabilului pe Magheru
Si de ce nu s-a facut pana acum ?
ce ar incurca donatorii de organe sa isi inmatriculeze "bolidele" in Bulgaria?
....................................... sa isi scoata placutele de inmatriculare?
=> eu de fapt am vrut sa spun ca solutia perfecta in cazul axei DN1-Kiseleff- Victoriei, este revenirea la pavaraea istorica, cu piatra cubica + ridarea trecerilor de pietoni la nivelul tortuarelor si gata nu va mai fi urma de donator.
deoarece niste politisti stau in boscheti, problema este ca ei descurajeaza sa circule rapid doar aia pe dacii 1100, in rest aia cu "bolzii" si motoare sunt la o distanta de o acceleratie de viteza de 150km/h, dupa ce trec de politisti => ei au efect 0 barat.
Pricipuiul este foarte simplu dupa care s-au facut cozi:
eu asa vad problema
Un proiect bun pentru timpul sau, daca ar depinde de mine, eu as moderniza DNCB, exact dupa exemplul acestui proiect, cu deosebirea ca eu as face intre sensuri o linie de CF cu statii intermodale.
Iar in oras sa reproduci asa ceva, inseamna sa iti bati joc de oameni.
Si care ar fi efectul acestor banuti in viata acestor oameni?
Eu zic ca ar fi minuscul, ce efect ar avea cateva 10 de autobuze noi (combinate cu niste benzi BRT)?
andrei11 wrote:
Tu ai calculat vreodata cat TP ti-ar trebui daca ai interzice brusc toata circulatia auto particulara dinorasul Bucuresti ?.
Nu mai inteles corect, asta a fost un exemplu, in care am vrut sa subliniez costul ridicat al infrastructurii auto si eficienta scazuta in mediul urban, in rest interzicerea circulatiei auto in orase este de domeniul SF. Eu vreau sa subliniez, eu nu sunt ultras al TP de suprafata(cum altii sunt ultrasi auto, ultrasi metrou, ultrasi bicicleta, ultrasi religie......), precum ai vazut anterior eu sunt ANTI:
- pasaje rutiere PPL, Pipera, latirea Caramfil (din simplul motiv ca unul va motiva circulatia in o zona superba al orasului si este pe o artera care te motiveaza sa traverseszi centrul, altul uneste o alta artera unicata cu o comuna de bogatani(transformand in orele de varf Bd.Beijing in o parcare)
- pasaje pietonale subterane in locuri incorecte (PPL, Kiseleff, Arc, Victoriei, Romana...) din simplul motiv ca ele sunt anti omenesti, costa mult, si motiveaza traversarea centrului
- parcari moca in centru, in locul spatiilor verzi, de banii comuni (asemenea proiecte ca ala de pe Bd.Unrii, L.Rebreanu)
- exagerare cu liniile de metrou (M6, statii dese pe M5), atat timp cat poti sa faci un transport calitate de mare capacitate teran
- proiecte tampite cu TP (privatizarea RATB, inlocuirea troleelor cu autobuze "electrice")
Si sunt PRO:
- pasaje rutiere bine gandite, in locuri corecte, care includ TP cum ar fi: Basarab, Mihai Bravu/spl.Unirii, Grigorescu/spl.Unirii, Victoriei, Obor, Muncii..
- pasaje pietonale subterane in locuri corecte, vor fi necesare pasaje sub sau peste A3(cand pe langa vor creste imobile de birouri), vor fi necesare sub strapungerea A1->spl.Independentei
- parcari civilizate in locuri corecte, facute in PPP de banii beneficiarilor, nu de aia comuni (prin civilizate am in vedere parcari subterane/supraterane, de dorit automatizate
- politica normala la cap in domeniul TP - unde ai nevoie sa faci metrou, unde ai mai putin pasageri faci LRT, unde si mai putini faci BRT...
Adica daca citesti matul de sus, ai putea sa faci o concluzie, ca eu nu sunt autofob, ci sunt contra fraudarii banilor publici.
Eu am calculat, si se poate usor, in contextul in care un om in masina ocupa de 4 ori mai mult spatiu in comparatie cu unul in TP, insa cum am scris mai sus nu de asta merge vorba, eu as fi entuziasmat daca pentru mobilitatea alternativa(TP, biciclete, pietoni) s-ar cheltui 50% din bugetul municipal si de cealata parte 50% s-ar continua proiectele rutiere, UTILE orasului.
andrei11 wrote:
Inclusiv daca ai introduce interdictia de a tranzita centrul, sa vedem pe unde ai reorganiza circulatia masinilor ?
Consider ca centrul trebuie abordat etapizat:
1)renuntarea la asfalt pe Victoriei(inlocuirea cu piatra cubica), treceri de pietoni la nivel cu trotuarul, renuntarea la benzile speciale de dreapta, stanga pe Victorei si alte artere majore din centru
2) construirea unor benzi separate pentru RATB pe Magheru(pe centru)
3)Ingustarea carosabilului pe Magheru
andrei11 wrote:
Si lasati-ma cu treaba asta cu 200 km / h, se introduc ( multe ) radare fixe pe traseu, sa vezi ce se calmeaza baietii.
Si de ce nu s-a facut pana acum ?
ce ar incurca donatorii de organe sa isi inmatriculeze "bolidele" in Bulgaria?
....................................... sa isi scoata placutele de inmatriculare?
=> eu de fapt am vrut sa spun ca solutia perfecta in cazul axei DN1-Kiseleff- Victoriei, este revenirea la pavaraea istorica, cu piatra cubica + ridarea trecerilor de pietoni la nivelul tortuarelor si gata nu va mai fi urma de donator.
andrei11 wrote:
Si acum pe la Fantana Miorita se circula cu 55 km / h pe la ora 1,00 din noapte.Prietenii stiu de ce !
deoarece niste politisti stau in boscheti, problema este ca ei descurajeaza sa circule rapid doar aia pe dacii 1100, in rest aia cu "bolzii" si motoare sunt la o distanta de o acceleratie de viteza de 150km/h, dupa ce trec de politisti => ei au efect 0 barat.
andrei11 wrote:
De cand s-a deschis Pasajul de peste Gârlă Dristor si Baba Novac au devenit intersectii imposibile, chiar si in orele "calme".
Pricipuiul este foarte simplu dupa care s-au facut cozi:
eu asa vad problema
andrei11 wrote:
De ăştia ce spui ?
Un proiect bun pentru timpul sau, daca ar depinde de mine, eu as moderniza DNCB, exact dupa exemplul acestui proiect, cu deosebirea ca eu as face intre sensuri o linie de CF cu statii intermodale.
Iar in oras sa reproduci asa ceva, inseamna sa iti bati joc de oameni.
Adrian Rosca wrote:
Cu banii astia se putea face si altceva, de exemplu: fiecare pensionar sa fi primit 75 bani pe luna timp de un an, fiecare bugetar 1.4 lei iar fiecare copil si adolescent 25 bani.
Si care ar fi efectul acestor banuti in viata acestor oameni?
Eu zic ca ar fi minuscul, ce efect ar avea cateva 10 de autobuze noi (combinate cu niste benzi BRT)?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Robert24
Tu chiar nu intelegi ca prin asa masuri (slava Domnului ca macar aia de la Primarie nu gandesc asa!!!) in loc de fluidizare, s-ar creea ambuteiaje si mai mari, si nu doar pe aceste strazi, ci si pe cele alternative?
Consider ca centrul trebuie abordat etapizat:
1)renuntarea la asfalt pe Victoriei(inlocuirea cu piatra cubica), treceri de pietoni la nivel cu trotuarul, renuntarea la benzile speciale de dreapta, stanga pe Victorei si alte artere majore din centru
2) construirea unor benzi separate pentru RATB pe Magheru(pe centru)
3)Ingustarea carosabilului pe Magheru
Tu chiar nu intelegi ca prin asa masuri (slava Domnului ca macar aia de la Primarie nu gandesc asa!!!) in loc de fluidizare, s-ar creea ambuteiaje si mai mari, si nu doar pe aceste strazi, ci si pe cele alternative?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Robert24
Si cum sa pui benzi pentru transport pe centru? Te crezi la Nisa?...
Si cum sa pui benzi pentru transport pe centru? Te crezi la Nisa?...
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ADY881
Exact! Asta e si ideea sa creezi conditii cat mai incomode pentru aia ce traverseaza centrul.
Problema majora in ideea de a fluidiza un centru european, consta in faptul ca centrul european are niste caracteristici:
a)O retea de strazi intorotochiate
b)Strazi inguste
c) imposibilitatea de a lati strazile existente
d) nu ai loc de parcari
e) trecerile de pietoni dese
Si toate aceste caracteristici sunt opuse termenului de fluidizare a transportului privat. Desigur poti sa incerci(cum face astazi PMB), insa aceste masuri intra in conflict grav, cu ideea de centru european (care prin definitie trebuie sa fie human-friendly, nu car-friendly). Si daca tot incerci, primesti un pachet intreg de probleme impreuna cu "fluidizarea" temoprara al transportului privat, printre care sunt:
a) atragerea unui numar mai mare de masini in zona centrala
b)poluarea in crestere(CO2 si fonica)
c) din a)=> ai nevoie de mai multi bani pentru a menegeria consecintele ambuteiajelor
d) din a) si b) => poti sa spui PA turistilor(cine ar fi vrut sa viziteze un oras care este plin de masini, in care nu ai verdeata(dupa ce faci pe ele parcari moca, gen Bd. Unirii), in care nu exista infrastructura pietonala si pentru biciclete, in care transportul public de suprafata sta in ambuteiaj(asta fiind principiul "democratic", inteles pe mioriticeste:"daca automobilistii stau la semafor, sa stea si amaratii astia din autobuze, ce dracu!" . Si poti sa ai cele mai superbe imobile, cea mai "smechera" si interesanta cultura, ca nici dracu nu va dori sa vina in asa un Bucuresti car-friendly).
Eu in primul rand ma cred in UE, nu in vreo uniune africana (unde sunt sigur CA CArmacii oraselor lor, gandesc in felul asta "masina=vaca sfanta"). Daca vrem sa avem un oras comod, ar fi bine sa renuntam la mitizarea masinii si sa incepem sa investim si in transportul public(si alte mijloace de transport alternativ).
In ce priveste pozitionarea benzilor separate ale TP, benzile pe centru au un sir de avantaje fata de alea care se implimenteaza la noi(care au ca efect "frectia la un picior de lemn"), insa no sa mai reiau, am scris anterior acele avantaje.
Desigur tu poate iti doresi un oras in care niste strazi unicate(gen Magheru), sa aiba cate 4 benzi pe un sens si inca 3 pe alt sens, insa eu sper ca orasul asta va primi un primar care sa faca Magheru (si alte artere istorice), o artera prietenoasa cu omul( 1 banda spre centru + 2 benzi spre N, pe centru carosabilului benzi RATB, intre tortuarele largite si partea pentru transportul privat niste benzi pentru biciclete).
Ceva de gen
Robert24 wrote:
]
Tu chiar nu intelegi ca prin asa masuri (slava Domnului ca macar aia de la Primarie nu gandesc asa!!!) in loc de fluidizare, s-ar creea ambuteiaje si mai mari, si nu doar pe aceste strazi, ci si pe cele alternative?
Exact! Asta e si ideea sa creezi conditii cat mai incomode pentru aia ce traverseaza centrul.
Problema majora in ideea de a fluidiza un centru european, consta in faptul ca centrul european are niste caracteristici:
a)O retea de strazi intorotochiate
b)Strazi inguste
c) imposibilitatea de a lati strazile existente
d) nu ai loc de parcari
e) trecerile de pietoni dese
Si toate aceste caracteristici sunt opuse termenului de fluidizare a transportului privat. Desigur poti sa incerci(cum face astazi PMB), insa aceste masuri intra in conflict grav, cu ideea de centru european (care prin definitie trebuie sa fie human-friendly, nu car-friendly). Si daca tot incerci, primesti un pachet intreg de probleme impreuna cu "fluidizarea" temoprara al transportului privat, printre care sunt:
a) atragerea unui numar mai mare de masini in zona centrala
b)poluarea in crestere(CO2 si fonica)
c) din a)=> ai nevoie de mai multi bani pentru a menegeria consecintele ambuteiajelor
d) din a) si b) => poti sa spui PA turistilor(cine ar fi vrut sa viziteze un oras care este plin de masini, in care nu ai verdeata(dupa ce faci pe ele parcari moca, gen Bd. Unirii), in care nu exista infrastructura pietonala si pentru biciclete, in care transportul public de suprafata sta in ambuteiaj(asta fiind principiul "democratic", inteles pe mioriticeste:"daca automobilistii stau la semafor, sa stea si amaratii astia din autobuze, ce dracu!" . Si poti sa ai cele mai superbe imobile, cea mai "smechera" si interesanta cultura, ca nici dracu nu va dori sa vina in asa un Bucuresti car-friendly).
Robert24 wrote:
Si cum sa pui benzi pentru transport pe centru? Te crezi la Nisa?...
Eu in primul rand ma cred in UE, nu in vreo uniune africana (unde sunt sigur CA CArmacii oraselor lor, gandesc in felul asta "masina=vaca sfanta"). Daca vrem sa avem un oras comod, ar fi bine sa renuntam la mitizarea masinii si sa incepem sa investim si in transportul public(si alte mijloace de transport alternativ).
In ce priveste pozitionarea benzilor separate ale TP, benzile pe centru au un sir de avantaje fata de alea care se implimenteaza la noi(care au ca efect "frectia la un picior de lemn"), insa no sa mai reiau, am scris anterior acele avantaje.
Desigur tu poate iti doresi un oras in care niste strazi unicate(gen Magheru), sa aiba cate 4 benzi pe un sens si inca 3 pe alt sens, insa eu sper ca orasul asta va primi un primar care sa faca Magheru (si alte artere istorice), o artera prietenoasa cu omul( 1 banda spre centru + 2 benzi spre N, pe centru carosabilului benzi RATB, intre tortuarele largite si partea pentru transportul privat niste benzi pentru biciclete).
Ceva de gen
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Nightwolf
Eu cand spun ca romanul e expert in fotbal, femei si tot ce tine de trafic.....
Eu cand spun ca romanul e expert in fotbal, femei si tot ce tine de trafic.....
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Robert24
Iar cei care au pregatire in domeniu sunt doar niste fraieri care au pierdut vremea la studii....
Iar cei care au pregatire in domeniu sunt doar niste fraieri care au pierdut vremea la studii....
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Sorin62
Intru și eu în discuție: în anul 2011 (http://data.worldbank.org/indicator/IS.VEH.NVEH.P3) numărul de autovehicule la mia de locuitori era:
România ........237,
Monaco ..........842,
Liechtenstein ...826,
Luxemburg ......741,
Malta ............709 !!!
Italia ............682,
Spania _.........593,
Norvegia ........591,
Germania .......588,
Austria ..........585,
Portugalia ._....584,
Franța .._.......582,
Slovenia ._......568,
Belgia ...........562,
Polonia .._......554,
Olanda ..........531,
Suedia ..........525,
Slovacia ........382,
Ungaria .........345, etc
Da' la noi - "fără autoturisme", "biciclete și pietoni", "transport în comun"...
Intru și eu în discuție: în anul 2011 (http://data.worldbank.org/indicator/IS.VEH.NVEH.P3) numărul de autovehicule la mia de locuitori era:
România ........237,
Monaco ..........842,
Liechtenstein ...826,
Luxemburg ......741,
Malta ............709 !!!
Italia ............682,
Spania _.........593,
Norvegia ........591,
Germania .......588,
Austria ..........585,
Portugalia ._....584,
Franța .._.......582,
Slovenia ._......568,
Belgia ...........562,
Polonia .._......554,
Olanda ..........531,
Suedia ..........525,
Slovacia ........382,
Ungaria .........345, etc
Da' la noi - "fără autoturisme", "biciclete și pietoni", "transport în comun"...
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Nightwolf
Pai io vad ca suntem pe ultimul loc...
Pai io vad ca suntem pe ultimul loc...
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ADY881
Asta este raspunsul promis pe acest topicReconstructie Calea Victoriei la acest mesaj:
Acum un exemplu din Frankfurt, care este mai aplicabil pentru Magheru datorita latimii. In orasul precizat mai sus exista o strada Zeil, incepand din anii 30 artera tot a fost largita pentru a acomoda cat mai mult trafic privat:
Niste poze:
Anii 60, nu seamna aceasta imgine cu ce avem noi astazi pe Magheru si Victoriei?
1954, aici se poate vedea o alta parte a strazii inainte de pietonalizare, piata in triunghi din imagine astazi arata asa http://old.wikimapia.org/#lat=50.1135111&lon=8.679171&z=19&l=29&m=h
1958, inca o imagine a pietii triunghiulare de langa strada Zeil, imaginea este facuta din acest imobil http://old.wikimapia.org/#lat=50.1141071&lon=8.680201&z=18&l=29&m=h, iar obiectivul era indreptat spre S-V, stfel incat in departare se vad aceste imobile http://goo.gl/maps/xlN0y, deci coada de 3benzi/sens din imagine se afla pe strada Rossmarkt, acum este o banda/sens.
1951, alta imagine ce imi aduce aminte a situatia de astazi de pe Magheru si Victoriei, masinile circula pe 3 benzi pe sens, iar pietonii sunt inghesuiti sub blocuri pe un trotuar micut.
Aceasta imagine imi aduce aminte de piata Revolutiei, care astazi este la fel strangulata pe de o parte de calea Victoriei cu a ei 18benzi/sens de azi(si cu 4 ramase in proiecutul Primariei) si pe de alta parte de parcarile alea oribile de langa Ateneu.
Anii 60, o alta persepctiva a strazii Zeil si pietii triunghiulare, poza este facuta de aici http://old.wikimapia.org/#lat=50.1138474&lon=8.6781544&z=18&l=29&m=h, cu obiectivul spre E
Strada Zeil, poza este luata din acest imobil http://old.wikimapia.org/#lat=50.1141948&lon=8.6824621&z=18&l=29&m=h, cu obiectivul spre E.
Anii 60, aici se vede imobilul Operei Veche, iar in fata ei trece starda Bokenhemier, si o parcare in stil mioritic in fata (Ateneu), astazi asa arata zona http://goo.gl/maps/yhOc4, aceasta strada continua strada Zeil spre E
SI tot asta sa continuat pana in momentul in care primaria in 1972 a inchis arterele care circulau prin acea zona, si a facut o zona pietonala enorma in loc, 1,2km de bulevard cu cel putin 2benzi pe sens a fost desfiintat, Zeil si Bokenhemier fiind unele dintre cele mai late aretre din Frankfurt care traversau centrul(pe relatia E-V). Acum comform logicii tale, orasul care este si mai mic ca Bucurestiul (deci soferii din Frankfurt au mai putine artere ca alternativa), ar trebui sa moara dpvd economic.
Insa nu, orasul sa dezvoltat poate si mai bine ca in anii 60, se estimeaza ca artera Zeil in forma sa pietonala aduce anual un profit de 800miloane de euro datorita magazinelor si restaurantelor care sa afla pe ea, iar centrul sa umplut de zgarie nori http://binged.it/1ogWuKD
, ceea ce ne spune ca este o cerere ridicata de spatii de birouiri, deci activitatea economica este in plina desfasurare, si inchiderea pentru masini a celei mai mari artere nu a influentat cu nimic dezvoltarea economica in rau, ba chiar invers.
Si niste imagini cu rezultatul pietonailzarii, strada Zeil:
Nu ati fi vrut ca si Victoriei si Magheru sa arate la fel?
Surse poze si info: http://muslimahsuitcase.blogspot.ro/2010/10/frankfurts-my-zeil-shopping-centre.html
http://www.tenneck.eu/Frankfurt-am-Main/DSC06339
http://500px.com/photo/25655339/frankfurt-zeil-at-night-by-phil-wornath
http://diarmidweirphotography.co.uk/frankfurt-february/
http://shelf3d.com/i/Frankfurt
Asta este raspunsul promis pe acest topicReconstructie Calea Victoriei la acest mesaj:
Robert24 wrote:
Ce nu se intelege de multi din pacate, atata vreme cat gatuiesti deplasarea pe anumite artere in oras, nu inseamna ca descurajezi deplasarea cu masina, ci, din contra, o si mai mare aglomeratie in toata zona adiacenta!
Acum un exemplu din Frankfurt, care este mai aplicabil pentru Magheru datorita latimii. In orasul precizat mai sus exista o strada Zeil, incepand din anii 30 artera tot a fost largita pentru a acomoda cat mai mult trafic privat:
Niste poze:
Anii 60, nu seamna aceasta imgine cu ce avem noi astazi pe Magheru si Victoriei?
1954, aici se poate vedea o alta parte a strazii inainte de pietonalizare, piata in triunghi din imagine astazi arata asa http://old.wikimapia.org/#lat=50.1135111&lon=8.679171&z=19&l=29&m=h
1958, inca o imagine a pietii triunghiulare de langa strada Zeil, imaginea este facuta din acest imobil http://old.wikimapia.org/#lat=50.1141071&lon=8.680201&z=18&l=29&m=h, iar obiectivul era indreptat spre S-V, stfel incat in departare se vad aceste imobile http://goo.gl/maps/xlN0y, deci coada de 3benzi/sens din imagine se afla pe strada Rossmarkt, acum este o banda/sens.
1951, alta imagine ce imi aduce aminte a situatia de astazi de pe Magheru si Victoriei, masinile circula pe 3 benzi pe sens, iar pietonii sunt inghesuiti sub blocuri pe un trotuar micut.
Aceasta imagine imi aduce aminte de piata Revolutiei, care astazi este la fel strangulata pe de o parte de calea Victoriei cu a ei 18benzi/sens de azi(si cu 4 ramase in proiecutul Primariei) si pe de alta parte de parcarile alea oribile de langa Ateneu.
Anii 60, o alta persepctiva a strazii Zeil si pietii triunghiulare, poza este facuta de aici http://old.wikimapia.org/#lat=50.1138474&lon=8.6781544&z=18&l=29&m=h, cu obiectivul spre E
Strada Zeil, poza este luata din acest imobil http://old.wikimapia.org/#lat=50.1141948&lon=8.6824621&z=18&l=29&m=h, cu obiectivul spre E.
Anii 60, aici se vede imobilul Operei Veche, iar in fata ei trece starda Bokenhemier, si o parcare in stil mioritic in fata (Ateneu), astazi asa arata zona http://goo.gl/maps/yhOc4, aceasta strada continua strada Zeil spre E
SI tot asta sa continuat pana in momentul in care primaria in 1972 a inchis arterele care circulau prin acea zona, si a facut o zona pietonala enorma in loc, 1,2km de bulevard cu cel putin 2benzi pe sens a fost desfiintat, Zeil si Bokenhemier fiind unele dintre cele mai late aretre din Frankfurt care traversau centrul(pe relatia E-V). Acum comform logicii tale, orasul care este si mai mic ca Bucurestiul (deci soferii din Frankfurt au mai putine artere ca alternativa), ar trebui sa moara dpvd economic.
Insa nu, orasul sa dezvoltat poate si mai bine ca in anii 60, se estimeaza ca artera Zeil in forma sa pietonala aduce anual un profit de 800miloane de euro datorita magazinelor si restaurantelor care sa afla pe ea, iar centrul sa umplut de zgarie nori http://binged.it/1ogWuKD
, ceea ce ne spune ca este o cerere ridicata de spatii de birouiri, deci activitatea economica este in plina desfasurare, si inchiderea pentru masini a celei mai mari artere nu a influentat cu nimic dezvoltarea economica in rau, ba chiar invers.
Si niste imagini cu rezultatul pietonailzarii, strada Zeil:
Nu ati fi vrut ca si Victoriei si Magheru sa arate la fel?
Surse poze si info: http://muslimahsuitcase.blogspot.ro/2010/10/frankfurts-my-zeil-shopping-centre.html
http://www.tenneck.eu/Frankfurt-am-Main/DSC06339
http://500px.com/photo/25655339/frankfurt-zeil-at-night-by-phil-wornath
http://diarmidweirphotography.co.uk/frankfurt-february/
http://shelf3d.com/i/Frankfurt
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Robert24
Tu ai fost vreodata pe Zeil sau vorbesti din poze?.... Cum poti face o comparatie atat de puerila intre Magheru si Zeil?.....
Tu ai fost vreodata pe Zeil sau vorbesti din poze?.... Cum poti face o comparatie atat de puerila intre Magheru si Zeil?.....
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ADY881
Ce importanta, de unde vorbesc eu, unii se duc si vad ceea ce vor sa vada. Iar referitor la comparatie, intre Zeil si Magheru s-au Victoriei, nu inteleg ce este atat de puieril?
Este o artera care traverseaza centrul?
Este o artera care este flancata de imobile istorice (in cazul german ce a mai ramas dupa 45)?
Zeil este o artera cu potential turistic(fructificat din 72)?
Fii mai explicit, de ce ti se par aceste cazuri atat de diferite?
Ce importanta, de unde vorbesc eu, unii se duc si vad ceea ce vor sa vada. Iar referitor la comparatie, intre Zeil si Magheru s-au Victoriei, nu inteleg ce este atat de puieril?
Este o artera care traverseaza centrul?
Este o artera care este flancata de imobile istorice (in cazul german ce a mai ramas dupa 45)?
Zeil este o artera cu potential turistic(fructificat din 72)?
Fii mai explicit, de ce ti se par aceste cazuri atat de diferite?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ByOnu
Desi este superb, trebuie sa fiu de acord ca nu este aplicabil aici dintr-un singur motiv crucial de-a dreptul. Bucurestiul are doua artere care taie orasul N-S si V-E, iar niciuna nu prea are alternative. Putem considera C.V. o alternativa la Magheru, dar acesta nu are capacitatea de a prelua traficul de pe 4 benzi pe sens (cate are Magheru intre Romana si Universitate), nu mai zic de faptul ca C.V. este cu sens unic. Exista cumva o alternativa adevarata la Magheru intre Unirii si Romana de exemplu? Eu nu stiu niciuna.
In schimb, traficul pe Magheru trebuie reamenajat, este inadmisibil sa ai portiuni cu 8 benzi si trotuar de 2m. Eu l-as face in felul urmator:
2 benzi: Romana > Universitate
3 benzi: Universitate > Romana (pentru ca nu exista alternative)
1 banda/sens pentru transportul in comun
1 banda pentru biciclete + latirea trotuarului estic, nereabilitat.
Desi este superb, trebuie sa fiu de acord ca nu este aplicabil aici dintr-un singur motiv crucial de-a dreptul. Bucurestiul are doua artere care taie orasul N-S si V-E, iar niciuna nu prea are alternative. Putem considera C.V. o alternativa la Magheru, dar acesta nu are capacitatea de a prelua traficul de pe 4 benzi pe sens (cate are Magheru intre Romana si Universitate), nu mai zic de faptul ca C.V. este cu sens unic. Exista cumva o alternativa adevarata la Magheru intre Unirii si Romana de exemplu? Eu nu stiu niciuna.
In schimb, traficul pe Magheru trebuie reamenajat, este inadmisibil sa ai portiuni cu 8 benzi si trotuar de 2m. Eu l-as face in felul urmator:
2 benzi: Romana > Universitate
3 benzi: Universitate > Romana (pentru ca nu exista alternative)
1 banda/sens pentru transportul in comun
1 banda pentru biciclete + latirea trotuarului estic, nereabilitat.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
ADY881
@ByOnu, eu nu m-am refreit atat la Magheru in exemplul de mai sus (desi Zeil era mai aproape de el) si cum spui tu trebuie modernizat si el, cat am vrut sa ii demonstrez lui @Robert24, ca chiar daca si inchizi o artera importanta in oras, nu se intampla nimic rau, iar cu aplicarea unui transport public civilizat, cine are treaba neaprat in centru isi lasa masina undeva in afara, se urca in transportul public si ajunge in locul potrivit, cine doar vrea sa o ia pe calea mai scurta(adica aia ce traverseaza centrul) ar putea sa o ia pe inelul principal.
Insa asta este problema, ca atunci cand circuli in oras doar pe masina devii dependent de ea si nu mai poti intelege la ce mai trebuie trotuare mari pe o artera isotrica, acei oameni nu inteleg ca in centru nu exista loc pentru toti in masini, iar unii ajung sa conduca orase si iau decizii in numele nostru.
Terenul din centru poate fi exploatat mult mai eficient, daca nu sta sub o banda umpluta cu masini sau sub un loc de parcare, si exemplul centrului vechi asta a demonstrat(inclusiv ala de mai sus).
Pe Victoriei, desi lucrarile nu sunt gata si cresterile de trotuar pe alocuri nu sunt vizibile, oamenii deja au inceput sa investeasca in noi magazine si terase.
Mai ales ca in cazul Victoriei acele 2 bezi au fost "translatate"pe Buzesti-Brezei, adica nu prea sa micsorat suprafata de drum, doar ca un pic trebuie sa ocolesti.
@ByOnu, eu nu m-am refreit atat la Magheru in exemplul de mai sus (desi Zeil era mai aproape de el) si cum spui tu trebuie modernizat si el, cat am vrut sa ii demonstrez lui @Robert24, ca chiar daca si inchizi o artera importanta in oras, nu se intampla nimic rau, iar cu aplicarea unui transport public civilizat, cine are treaba neaprat in centru isi lasa masina undeva in afara, se urca in transportul public si ajunge in locul potrivit, cine doar vrea sa o ia pe calea mai scurta(adica aia ce traverseaza centrul) ar putea sa o ia pe inelul principal.
Insa asta este problema, ca atunci cand circuli in oras doar pe masina devii dependent de ea si nu mai poti intelege la ce mai trebuie trotuare mari pe o artera isotrica, acei oameni nu inteleg ca in centru nu exista loc pentru toti in masini, iar unii ajung sa conduca orase si iau decizii in numele nostru.
Terenul din centru poate fi exploatat mult mai eficient, daca nu sta sub o banda umpluta cu masini sau sub un loc de parcare, si exemplul centrului vechi asta a demonstrat(inclusiv ala de mai sus).
Pe Victoriei, desi lucrarile nu sunt gata si cresterile de trotuar pe alocuri nu sunt vizibile, oamenii deja au inceput sa investeasca in noi magazine si terase.
Mai ales ca in cazul Victoriei acele 2 bezi au fost "translatate"pe Buzesti-Brezei, adica nu prea sa micsorat suprafata de drum, doar ca un pic trebuie sa ocolesti.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Controverse privind lucrarile de infrastructura
Robert24
1. Daca faceai comparatia lui Zeil cu Victoriei te mai intelegeam. Dar cu Magheru chiar nu ai nimerit-o deloc!
Zeil este o artera foarte-foarte comerciala. Nu e cazul pe Magheru, nici macar pe Victoriei.
2. In acest moment nu avem un transport civilizat. Cand vom avea un parc circulant cel putin dublu fata de cel prezent, curat, prevazut cu AC functional, pe care sa te poti baza, atunci DA, poti veni cu idei de restrictionare a traficului. Pana atunci sunt doar vorbe in vant!
3. Nu ai reusit sa imi demonstrezi absolut nimic! Doar citezi niste articole gasite pe net...
4. FOARTE IMPORTANT! Ti s-a mai spus de X ori sa scrii corect romaneste! Daca nu vrei / nu poti, mai bine nu mai scrie! Echipa administrativa S-A SATURAT sa iti corecteze mesajele!
1. Daca faceai comparatia lui Zeil cu Victoriei te mai intelegeam. Dar cu Magheru chiar nu ai nimerit-o deloc!
Zeil este o artera foarte-foarte comerciala. Nu e cazul pe Magheru, nici macar pe Victoriei.
2. In acest moment nu avem un transport civilizat. Cand vom avea un parc circulant cel putin dublu fata de cel prezent, curat, prevazut cu AC functional, pe care sa te poti baza, atunci DA, poti veni cu idei de restrictionare a traficului. Pana atunci sunt doar vorbe in vant!
3. Nu ai reusit sa imi demonstrezi absolut nimic! Doar citezi niste articole gasite pe net...
4. FOARTE IMPORTANT! Ti s-a mai spus de X ori sa scrii corect romaneste! Daca nu vrei / nu poti, mai bine nu mai scrie! Echipa administrativa S-A SATURAT sa iti corecteze mesajele!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination