Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 390762 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Robert24
Dupa ce am vizitat 37 de tari, pot spune fara nicio strangere de inima ca BM-urile noastre sunt in top 5. Mi-au placut mai mult BM-urile din Stockholm, cele mai noi trenuri din Munchen (Siemens), si Siemens-urile din Viena.
Uitati-va intai ce au altii! Si atunci o sa realizati cat de bune sunt trenurile noastre. Din pacate enorm de multi blameaza BM-urile referindu-se la climatizare. Dar nu asta conteaza in primul rand la un tren de metrou. Faptul ca dupa mai mult de 1 milion de km de exploatare aproape zilnica nu au nicio problema serioasa cred ca spune multa.
Iar pentru cei care cred ca lucrez la BM sau ca as fi platit de ei, sa stea linistiti. Nu e cazul!
Dupa ce am vizitat 37 de tari, pot spune fara nicio strangere de inima ca BM-urile noastre sunt in top 5. Mi-au placut mai mult BM-urile din Stockholm, cele mai noi trenuri din Munchen (Siemens), si Siemens-urile din Viena.
Uitati-va intai ce au altii! Si atunci o sa realizati cat de bune sunt trenurile noastre. Din pacate enorm de multi blameaza BM-urile referindu-se la climatizare. Dar nu asta conteaza in primul rand la un tren de metrou. Faptul ca dupa mai mult de 1 milion de km de exploatare aproape zilnica nu au nicio problema serioasa cred ca spune multa.
Iar pentru cei care cred ca lucrez la BM sau ca as fi platit de ei, sa stea linistiti. Nu e cazul!
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Imi pare rau Robert, dar nu reusesti sa ma convingi.
Faptul ca ele sunt fiabile este un lucru bun, dar nu poate inlocui confortul nostru pe parcursul calatoriei.
Imi pare rau Robert, dar nu reusesti sa ma convingi.
Faptul ca ele sunt fiabile este un lucru bun, dar nu poate inlocui confortul nostru pe parcursul calatoriei.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
iliutu
Trebuie sa intelegeti ca reducerea confortului se datoreaza numarului redus de trenuri in circulatie, si nu trenurilor in sine.
Trebuie sa intelegeti ca reducerea confortului se datoreaza numarului redus de trenuri in circulatie, si nu trenurilor in sine.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
iliutu
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Mda, si trenuri suficiente nu vom avea niciodata pe M1/M3. Iar unde se poate circula la 2 minute punem trenuri noi, posibil si cu ventilatie mai buna. Unde nu se poate circula la interval rezonabile, in parte din lipsa trenurilor, in parte si datorita bifurcatiei de la Eroilor/NG, ducem BM-urile.
Iar EI, cand au comandat BM-urile, nu s-au gandit ca va fi aglomeratie (probabil au calculat ventilatia necesara la vreo 20-30 calatori /vagon) . Hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca sunt un esec din punct de vedere al ventilatiei si al barelor de sustinere. Nu este vina celor care le-au construit, ci a celor care au intocmit caietul de sarcini.
iliutu wrote:
Trebuie sa intelegeti ca reducerea confortului se datoreaza numarului redus de trenuri in circulatie, si nu trenurilor in sine.
Mda, si trenuri suficiente nu vom avea niciodata pe M1/M3. Iar unde se poate circula la 2 minute punem trenuri noi, posibil si cu ventilatie mai buna. Unde nu se poate circula la interval rezonabile, in parte din lipsa trenurilor, in parte si datorita bifurcatiei de la Eroilor/NG, ducem BM-urile.
Iar EI, cand au comandat BM-urile, nu s-au gandit ca va fi aglomeratie (probabil au calculat ventilatia necesara la vreo 20-30 calatori /vagon) . Hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca sunt un esec din punct de vedere al ventilatiei si al barelor de sustinere. Nu este vina celor care le-au construit, ci a celor care au intocmit caietul de sarcini.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Si???...ce, s-a sfarsit lumea, nu exista solutii, ne bagam gheara-n gat ca pitzigoiul tembel?
Hai sa fim seriosi...
Daca exista o problema, trebuie cautate cauzele si solutiile de remediere si indreptare a situatiei, daca vrei doar sa faci crime de les-majestate din orice spanac, instalezi ghilotine si spanzuratori pe esafod in piete publice!
Cui foloseste???
Doar in eventualitatea ca in loc de paine vrei sa dai doar circ ieftin...
Ce nu tine nici de foame si nici nu rezolva ceva...
Si???...ce, s-a sfarsit lumea, nu exista solutii, ne bagam gheara-n gat ca pitzigoiul tembel?
Hai sa fim seriosi...
Daca exista o problema, trebuie cautate cauzele si solutiile de remediere si indreptare a situatiei, daca vrei doar sa faci crime de les-majestate din orice spanac, instalezi ghilotine si spanzuratori pe esafod in piete publice!
Cui foloseste???
Doar in eventualitatea ca in loc de paine vrei sa dai doar circ ieftin...
Ce nu tine nici de foame si nici nu rezolva ceva...
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Si care ar fi solutia ? Bare se mai pot adauga ? Instalatia de ventilatie poate fi schimbata/imbunatatita ? Probabil ca NU la ambele.
Iar solutia cu geamurile rabatabile este una de "avarie".
Si care ar fi solutia ? Bare se mai pot adauga ? Instalatia de ventilatie poate fi schimbata/imbunatatita ? Probabil ca NU la ambele.
Iar solutia cu geamurile rabatabile este una de "avarie".
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Raspunsuri tehnice exista la orice problema...ramane doar chestiunea de oportunitate si economicitate, ca nu ne-a facut mama nababi...ca daca eram, nu mergeam cu metroul!
P.S.
Iarta-mi tonul, dar in seara asta sunt tare suparat si 'oparit'...
Raspunsuri tehnice exista la orice problema...ramane doar chestiunea de oportunitate si economicitate, ca nu ne-a facut mama nababi...ca daca eram, nu mergeam cu metroul!
P.S.
Iarta-mi tonul, dar in seara asta sunt tare suparat si 'oparit'...
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Daca existau solutii, ar fi trebuit sa la aplice in 10 ani. Sau nu si-au dat seama ca au o problema?
Daca, sa spunem, ca problema ventilatiei a fost "adresata" (desi intr-un mod scump si nu neaparat bun prin instalarea geamurilor), la bare chiar n-au facut nimic. Iar BM-urile din seria 1 sufera chiar si mai mult la acest capitol.
Daca existau solutii, ar fi trebuit sa la aplice in 10 ani. Sau nu si-au dat seama ca au o problema?
Daca, sa spunem, ca problema ventilatiei a fost "adresata" (desi intr-un mod scump si nu neaparat bun prin instalarea geamurilor), la bare chiar n-au facut nimic. Iar BM-urile din seria 1 sufera chiar si mai mult la acest capitol.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Te intreb si eu...e o problema 'capitala'?...dar sa raspunzi ferm...de exemplu...Da, nu merg cu metroul ca n-are suficiente bare...oare?
Nu zic ca nu se poate mai bine, totdeauna e loc de mai bine, dar e oare asta principala problema ce trebuie adresata cu maxima prioritate, sau sunt alte lucruri mult mai grave si mai presante???...dar vreau un raspuns logic si cinstit!
Ca asa as putea carcoti si eu, ca nu merg cu metroul ca n-am loc pe scaun si scaunele nu sunt capitonate...
Te intreb si eu...e o problema 'capitala'?...dar sa raspunzi ferm...de exemplu...Da, nu merg cu metroul ca n-are suficiente bare...oare?
Nu zic ca nu se poate mai bine, totdeauna e loc de mai bine, dar e oare asta principala problema ce trebuie adresata cu maxima prioritate, sau sunt alte lucruri mult mai grave si mai presante???...dar vreau un raspuns logic si cinstit!
Ca asa as putea carcoti si eu, ca nu merg cu metroul ca n-am loc pe scaun si scaunele nu sunt capitonate...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
andrei11
Hm...
1)Problema capitala evident ca nu e, te deplasezi din punctul R in punctul K.
2) E destul de stânjenitor sa te sprijini pe vecini ca n-ai de ce sa te tii. Evident ca nu e problema capitala, dar nu e in firescul lucrurilor.
3) Tot aşa, lipsa ventilatiei nu e o problema capitala, totusi nu e confortabil sa transpiri intens, pana la urma se ajunge si transpirat si sprijinit de vecini din punctul R in puncul K.
Pana la urma si vehiculul din imagine se cheama ca e tramvai, te duce din punctul R in punctul K...
Hm...
1)Problema capitala evident ca nu e, te deplasezi din punctul R in punctul K.
2) E destul de stânjenitor sa te sprijini pe vecini ca n-ai de ce sa te tii. Evident ca nu e problema capitala, dar nu e in firescul lucrurilor.
3) Tot aşa, lipsa ventilatiei nu e o problema capitala, totusi nu e confortabil sa transpiri intens, pana la urma se ajunge si transpirat si sprijinit de vecini din punctul R in puncul K.
Pana la urma si vehiculul din imagine se cheama ca e tramvai, te duce din punctul R in punctul K...
t1.jpg (62.86 KB; downloaded 4239 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Dragul meu, hai sa nu ne aflam degeaba in treaba si sa ne starcim creierii cum sa calatoareasca sardinele agatate in carlig...nu e mai normal sa ne gandim ce trebuie facut ca sa calatoreasca oamenii omeneste?
Tu cum zici?...ne preocupa soarta sardinelor sau a oamenilor?...ca daca vine trinul la intervale omenesti se poate trece si peste lipsa unor amarate de bare...eu asa zic, si nu cred ca gresesc prea mult...
Dragul meu, hai sa nu ne aflam degeaba in treaba si sa ne starcim creierii cum sa calatoareasca sardinele agatate in carlig...nu e mai normal sa ne gandim ce trebuie facut ca sa calatoreasca oamenii omeneste?
Tu cum zici?...ne preocupa soarta sardinelor sau a oamenilor?...ca daca vine trinul la intervale omenesti se poate trece si peste lipsa unor amarate de bare...eu asa zic, si nu cred ca gresesc prea mult...
- IK4
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
IK4
Ba chiar se datoreaza si trenurilor in sine. Daca pentru Metrorez trenurile noi reprezinta (momentan) un avantaj din punct de vedere al mentenantei si exploatarii, pentru calatori sunt un pas inapoi in privinta confortului, fiind batute la fund de IVA - un tren realizat in anii '70. Si culmea, chiar de o intreprindere din Romania!
Iata cateva exemple de ce, din punctul de vedere al unui simplu calator:
- Ventilatie naturala (prin ferestre rabatabile) foarte buna, fara a se genera curenti periculosi de aer pe culoar datorita lungimii acestuia. Pana la aparitia BM1/2 nu s-a pus niciodata problema AC-ului, deoarece chiar nu s-a simtit nevoia;
- Spatiu generos pe scaune, nu esti facut chisalita daca se aseaza in laterale langa tine doi mai umflati sau unii cu pufoaicele pe ei;
- Spatiu generos de stationare in picioare si pentru eventuale bagaje la capetele fara post de conducere;
- Retea de bare de sprijin bine gandita;
- Calatorii isi gasesc imediat dupa urcare o pozitie stabila deoarece nu exista posibilitatea deplasarii intre vagoane in timpul mersului;
- Timp redus de urcare/coborare si incarcare relativ uniforma in vagoane, deoarece calatorii se vad obligati sa asteapte pe toata lungimea peronului, nu sa stea gramada langa scari la capetele acestuia pentru a umbla apoi prin tren sa-si caute un loc in timpul mersului;
- Ambianta placuta, cu materiale, culori si forme mai prietenoase, geamuri mai multe, fara senzatia ca ai intrat intr-o casoleta din plastic;
- Calitate buna a mersului, fara zgomote la demaraj si franare, fara smucituri, fara opriri bruste in tunel, fara opriri ratate in statii (inainte sau dupa peron).
iliutu wrote:
Trebuie sa intelegeti ca reducerea confortului se datoreaza numarului redus de trenuri in circulatie, si nu trenurilor in sine.
Ba chiar se datoreaza si trenurilor in sine. Daca pentru Metrorez trenurile noi reprezinta (momentan) un avantaj din punct de vedere al mentenantei si exploatarii, pentru calatori sunt un pas inapoi in privinta confortului, fiind batute la fund de IVA - un tren realizat in anii '70. Si culmea, chiar de o intreprindere din Romania!
Iata cateva exemple de ce, din punctul de vedere al unui simplu calator:
- Ventilatie naturala (prin ferestre rabatabile) foarte buna, fara a se genera curenti periculosi de aer pe culoar datorita lungimii acestuia. Pana la aparitia BM1/2 nu s-a pus niciodata problema AC-ului, deoarece chiar nu s-a simtit nevoia;
- Spatiu generos pe scaune, nu esti facut chisalita daca se aseaza in laterale langa tine doi mai umflati sau unii cu pufoaicele pe ei;
- Spatiu generos de stationare in picioare si pentru eventuale bagaje la capetele fara post de conducere;
- Retea de bare de sprijin bine gandita;
- Calatorii isi gasesc imediat dupa urcare o pozitie stabila deoarece nu exista posibilitatea deplasarii intre vagoane in timpul mersului;
- Timp redus de urcare/coborare si incarcare relativ uniforma in vagoane, deoarece calatorii se vad obligati sa asteapte pe toata lungimea peronului, nu sa stea gramada langa scari la capetele acestuia pentru a umbla apoi prin tren sa-si caute un loc in timpul mersului;
- Ambianta placuta, cu materiale, culori si forme mai prietenoase, geamuri mai multe, fara senzatia ca ai intrat intr-o casoleta din plastic;
- Calitate buna a mersului, fara zgomote la demaraj si franare, fara smucituri, fara opriri bruste in tunel, fara opriri ratate in statii (inainte sau dupa peron).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
andrei11
Desi nu obisnuiesc sa postez numai sa postez, observatii bune ale lui IK4
Desi nu obisnuiesc sa postez numai sa postez, observatii bune ale lui IK4
📖 Pagination options