Topic: Iluminat public
1112 posts, 266247 views
📖 Pagination options
- chriss
-
Posted:
-
Iluminat public
chriss
M-am tot uitat pe aici sa vad daca exista un topic legat de iluminatul public,investitii pe mai departe,mentenanta etc.
Ce va pot spune este ca in anumite zone din Bucuresti iluminatul stradal lasa mult de dorit,chiar in zone centrale cum ar fi de ex str Mihai Eminescu unde de saptamani bune nu arde un bec,vina se da de la unii la alti ca Electrica,daca te duci la Electrica,Luxten ar fi de vina.Astept pareri opinii mai ales din teren.Ce investitii mai au de facut?
M-am tot uitat pe aici sa vad daca exista un topic legat de iluminatul public,investitii pe mai departe,mentenanta etc.
Ce va pot spune este ca in anumite zone din Bucuresti iluminatul stradal lasa mult de dorit,chiar in zone centrale cum ar fi de ex str Mihai Eminescu unde de saptamani bune nu arde un bec,vina se da de la unii la alti ca Electrica,daca te duci la Electrica,Luxten ar fi de vina.Astept pareri opinii mai ales din teren.Ce investitii mai au de facut?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
shoppy
Pe bd. Constantinescu(foasta Campina) s-a instalat iluminat cu leduri, sunt cam albastrii dar marge binisor.
Pe bd. Constantinescu(foasta Campina) s-a instalat iluminat cu leduri, sunt cam albastrii dar marge binisor.
- fider
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
fider
Iluminatul cu leduri este in teste de mult timp in diferite zone ale orasului, inclusiv pe strazile de langa parcul Sebastian. Referitor strict la felinare, am ceva dubii privind:
- rezistenta la mizerie a radiatoarelor pentru racire
- durata de viata a ledurilor
Plusuri si minusuri la iluminat stradal cu leduri:
+ calitate mai buna a luminii la un pret relativ scazut
+ montare usoara
+ functionare teoretic excelenta la temperaturi de -15 la -20 de grade
+ aprindere instantanee
+- sistem optic acceptabil, exista si variante clasice de felinare mult mai performante
- sistem scump, va necesita intretinere critica la radiatoarele pentru racire
- risc ridicat de defectare completa la supraincalzire si supratensiuni
- putere luminoasa insuficienta (inca)
- durata relativ scurta de viata a ledurilor (estimat sub 5 ani), pericol de a fi folosite pana la 10-15 ani cu leduri lipsa doar pentru ca mai dau inca lumina
Oricum, in final nu cred ca iluminatul cu leduri era cea mai buna solutie pentru Bucuresti. Poate este mai ieftin initial dar am dubii ca va fi intretinut corect sau ca se estimeaza corect costurile schimbarii felinarelor defecte in viitor.
La capitolul lumina alba, au fost cateva experimente cu acest sistem pe felinare obisnuite dar am mari dubii ca se va apela la el. Este de cel putin doua ori mai scump decat varianta clasica cu lumina galbena. Teste s-au facut in cel putin 3 locuri din care amintesc: Piata Regina Maria, alveolele stradale de pe Bd. Kiseleff, Bd. Eroilor.
Iluminatul cu leduri este in teste de mult timp in diferite zone ale orasului, inclusiv pe strazile de langa parcul Sebastian. Referitor strict la felinare, am ceva dubii privind:
- rezistenta la mizerie a radiatoarelor pentru racire
- durata de viata a ledurilor
Plusuri si minusuri la iluminat stradal cu leduri:
+ calitate mai buna a luminii la un pret relativ scazut
+ montare usoara
+ functionare teoretic excelenta la temperaturi de -15 la -20 de grade
+ aprindere instantanee
+- sistem optic acceptabil, exista si variante clasice de felinare mult mai performante
- sistem scump, va necesita intretinere critica la radiatoarele pentru racire
- risc ridicat de defectare completa la supraincalzire si supratensiuni
- putere luminoasa insuficienta (inca)
- durata relativ scurta de viata a ledurilor (estimat sub 5 ani), pericol de a fi folosite pana la 10-15 ani cu leduri lipsa doar pentru ca mai dau inca lumina
Oricum, in final nu cred ca iluminatul cu leduri era cea mai buna solutie pentru Bucuresti. Poate este mai ieftin initial dar am dubii ca va fi intretinut corect sau ca se estimeaza corect costurile schimbarii felinarelor defecte in viitor.
La capitolul lumina alba, au fost cateva experimente cu acest sistem pe felinare obisnuite dar am mari dubii ca se va apela la el. Este de cel putin doua ori mai scump decat varianta clasica cu lumina galbena. Teste s-au facut in cel putin 3 locuri din care amintesc: Piata Regina Maria, alveolele stradale de pe Bd. Kiseleff, Bd. Eroilor.
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
nokia2010
Mai sunt încă în Bucureşti lămpi (felinare) tronconice. Pe la mine prin cartier (Obor - Iancului) mai sunt 2, dar cu abajurul de pexiglas. Cu abajurul de sticlă mată mai găseşti
- 1) În curtea Institului de microbiologie de lângă Spit. Victor Babeş (Şos. Mihai Bravu cu Str. Baba Novac) - sunt 3 în stare perfectă de funcţionare;
- 2) În curtea Fac. de Electronică. Au o adevărată colecţie pe acolo: cu abajur de sticlă mată, cu abajur de pexiglas, fără abajur, ba chiar şi una din aia cu abajur albastru.
P.S. În anii '80 s-a introdus abajururile din pexiglas deoarece existau destui deştepţi care trăgeau cu praştia în abajur!
Tom wrote:
O intrebare off-topic doar din cauza numelui Luxten. Unde as mai putea gasi lampi de acest tip, in forma originala, ca in imagine?
Mai sunt încă în Bucureşti lămpi (felinare) tronconice. Pe la mine prin cartier (Obor - Iancului) mai sunt 2, dar cu abajurul de pexiglas. Cu abajurul de sticlă mată mai găseşti
- 1) În curtea Institului de microbiologie de lângă Spit. Victor Babeş (Şos. Mihai Bravu cu Str. Baba Novac) - sunt 3 în stare perfectă de funcţionare;
- 2) În curtea Fac. de Electronică. Au o adevărată colecţie pe acolo: cu abajur de sticlă mată, cu abajur de pexiglas, fără abajur, ba chiar şi una din aia cu abajur albastru.
P.S. În anii '80 s-a introdus abajururile din pexiglas deoarece existau destui deştepţi care trăgeau cu praştia în abajur!
- Tom
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
Tom
Merçi pentru raspuns. Problema este insa daca posesorii sunt dispusi sa renunte la ele sau daca au in plan sa le schimbe si sa scape de ele. Vreau sa-mi pun in curte asa ceva, dar sa fie cu abajur de sticla, nu de pexiglas.
Continuand putin off-topcul, prin 1986 au inceput sa inlocuiasca felinarele tronconice cu niste lampi mai mici, fabricate de o firma care inca mai exista undeva prin Oltenia (par'ca in Bals). Se mai gasesc inca lampi din acelea la stalpii din parcarea din zona statiei Piata Romana. Lampile cu abajur din pexiglas au aparut dupa 1987, de fapt cred ca s'a schimbat doar abajurul si capacul, restul lampii ramanand la fel.
Merçi pentru raspuns. Problema este insa daca posesorii sunt dispusi sa renunte la ele sau daca au in plan sa le schimbe si sa scape de ele. Vreau sa-mi pun in curte asa ceva, dar sa fie cu abajur de sticla, nu de pexiglas.
Continuand putin off-topcul, prin 1986 au inceput sa inlocuiasca felinarele tronconice cu niste lampi mai mici, fabricate de o firma care inca mai exista undeva prin Oltenia (par'ca in Bals). Se mai gasesc inca lampi din acelea la stalpii din parcarea din zona statiei Piata Romana. Lampile cu abajur din pexiglas au aparut dupa 1987, de fapt cred ca s'a schimbat doar abajurul si capacul, restul lampii ramanand la fel.
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
nokia2010
E vorba de celebrele C.E.T. 125. Primele aveau aşezate becul la 45 de grade (cum sunt cele de la Acad. Militară). Eu le-am zărit prima dată în Floreasca. Dar nu erau fabricate de "EL.BA." Timişoara? "EL.BA." mai fabrică şi acum lămpi de genul, dar varianta a 2-a, cu becul poziţionat normal (adică vertical).
O tronconică mi-aş pune şi eu dacă aş sta la curte (numai să găsesc una de vânzare).
Tronconice (care arătau sau nu ca alea din România) au existat şi în U.R.S.S., Bulgaria, Ungaria, R.F.G., Marea Britanie.
E vorba de celebrele C.E.T. 125. Primele aveau aşezate becul la 45 de grade (cum sunt cele de la Acad. Militară). Eu le-am zărit prima dată în Floreasca. Dar nu erau fabricate de "EL.BA." Timişoara? "EL.BA." mai fabrică şi acum lămpi de genul, dar varianta a 2-a, cu becul poziţionat normal (adică vertical).
O tronconică mi-aş pune şi eu dacă aş sta la curte (numai să găsesc una de vânzare).
Tronconice (care arătau sau nu ca alea din România) au existat şi în U.R.S.S., Bulgaria, Ungaria, R.F.G., Marea Britanie.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
Dr2005
Lămpi din acelea se mai găsesc prin unele staţii de cale ferată (ci nu staţii C.F.R. cum le zic mulţi, pentru că unele sunt private... ori e linia privată, ori e clădirea vândută ori ambele).
Lămpi din acelea se mai găsesc prin unele staţii de cale ferată (ci nu staţii C.F.R. cum le zic mulţi, pentru că unele sunt private... ori e linia privată, ori e clădirea vândută ori ambele).
- Victor92
-
Posted:
-
Re: LUXTEN!ILUMINATUL PUBLIC
Victor92
Astfel de lampi se mai gasesc si in curtea Insitutului Oncologic, dar si in parcul care leaga spitalul de Fundeni .
Astfel de lampi se mai gasesc si in curtea Insitutului Oncologic, dar si in parcul care leaga spitalul de Fundeni .
- burli
-
Posted:
-
Iluminat public
burli
Propun ca aici sa discutam si sa spunem despre iluminatul din Bucuresti
locuiesc linga podul Grant si spun ca sub pod unde este o parcare amenajata ad-hoc si iluminta destul de slab, cit breteaua de jos sensul de mers Crangasi spre Giulesti-maternitate imediat dupa breteaua de urcare spre Turda, s-a lucrat la spatiul verde si un mic utilaj a rupt cablul subteran care subtraversa breteaua supusa mai sus si a lasat cam 5-6 stalpi fata curent , am reclamat la Luxten acest aspect si nu se intampla nimic de 2 saptamani
Propun ca aici sa discutam si sa spunem despre iluminatul din Bucuresti
locuiesc linga podul Grant si spun ca sub pod unde este o parcare amenajata ad-hoc si iluminta destul de slab, cit breteaua de jos sensul de mers Crangasi spre Giulesti-maternitate imediat dupa breteaua de urcare spre Turda, s-a lucrat la spatiul verde si un mic utilaj a rupt cablul subteran care subtraversa breteaua supusa mai sus si a lasat cam 5-6 stalpi fata curent , am reclamat la Luxten acest aspect si nu se intampla nimic de 2 saptamani
- emilacke
-
Posted:
-
Re: Iluminat public
emilacke
La Luxten trebuie sa insisti ca sa se rezolve. Si eu am facut vreo 3 sesizari, doua pe site si una telefonica si s-a rezolvat pana la urma.
La Luxten trebuie sa insisti ca sa se rezolve. Si eu am facut vreo 3 sesizari, doua pe site si una telefonica si s-a rezolvat pana la urma.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Iluminat public
Aron
Am observat ca luna asta, cel putin in sec 6, au inlocuit becurile arse de pe principalele bulevarde si strazi si nu numai. De-a lungul liniei 41 a fost inlocuit tot. Acuma de la inlocuirea becurilor a dus si la arderea altora:))...de exemplu Strada Brasov e in bezna intre bd Ghencea si Tricodava... Dar e bine ca au initiativa de a repara toate becurile, Dr. Taberei fiind mai mult in bezna de cand cu lucrarile la M5
Am observat ca luna asta, cel putin in sec 6, au inlocuit becurile arse de pe principalele bulevarde si strazi si nu numai. De-a lungul liniei 41 a fost inlocuit tot. Acuma de la inlocuirea becurilor a dus si la arderea altora:))...de exemplu Strada Brasov e in bezna intre bd Ghencea si Tricodava... Dar e bine ca au initiativa de a repara toate becurile, Dr. Taberei fiind mai mult in bezna de cand cu lucrarile la M5
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Iluminat public
subway guru
Asta-i cea mai tare poanta posibila...
S-au ars becurile...din cauza metroului...
Dar scumpirea benzinei? tot din cauza metroului???...ori seceta din agricultura...tot din cauza metroului??? si vizele Schengen...tot din cauza metroului??? Ai scapat treaba cu 'gazele de sera'...dar nu e timpul pierdut!
Chiar nu putem fi un pic mai seriosi in afirmatii???...ori facem numai 'asocieri' dintr-astea 'psihedelice'...tot ce e 'nasol' se trage de la metrou...tot ce e 'misto' e ...de unde???
Oare nu e mai normal sa te intrebi cine si de ce nu si-a facut 'datoria' ca sa ai 'iluminat public' decent si functional???
dj_exemplar wrote:
... Dar e bine ca au initiativa de a repara toate becurile, Dr. Taberei fiind mai mult in bezna de cand cu lucrarile la M5
Asta-i cea mai tare poanta posibila...
S-au ars becurile...din cauza metroului...
Dar scumpirea benzinei? tot din cauza metroului???...ori seceta din agricultura...tot din cauza metroului??? si vizele Schengen...tot din cauza metroului??? Ai scapat treaba cu 'gazele de sera'...dar nu e timpul pierdut!
Chiar nu putem fi un pic mai seriosi in afirmatii???...ori facem numai 'asocieri' dintr-astea 'psihedelice'...tot ce e 'nasol' se trage de la metrou...tot ce e 'misto' e ...de unde???
Oare nu e mai normal sa te intrebi cine si de ce nu si-a facut 'datoria' ca sa ai 'iluminat public' decent si functional???
- Aron
-
Posted:
-
Re: Iluminat public
Aron
Pardon, my bad, nu asta a fost intentia. cand se lucra la devierile de retea si toate cele stalpii de langa santiere numai erau aprinse, dar acum functioneste si ele
Pardon, my bad, nu asta a fost intentia. cand se lucra la devierile de retea si toate cele stalpii de langa santiere numai erau aprinse, dar acum functioneste si ele
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Iluminat public
Gabi23
Pe Bd. Iuliu Maniu se lucrează la montarea de noi stâlpi de iluminat, de această dată acestia fiind puşi pe spaţiul verde ce separă sensurile de mers. Lucrarea a început de la Liceul "Iuliu Maniu" şi au ajuns cu săpăturile şi montarea stâlpilor pâna în zona Master. Totuşi se ridică problema vechilor stâlpi care sunt în administrarea RATB şi susţin reţeaua pe care circulă troleibuzele liniilor 61 şi 62. Practic, în condiţiile actuale, cei vechi rămân la fel de şubreziţi şi degradaţi şi nu vor mai avea corpurile de iluminat.
Pe Bd. Iuliu Maniu se lucrează la montarea de noi stâlpi de iluminat, de această dată acestia fiind puşi pe spaţiul verde ce separă sensurile de mers. Lucrarea a început de la Liceul "Iuliu Maniu" şi au ajuns cu săpăturile şi montarea stâlpilor pâna în zona Master. Totuşi se ridică problema vechilor stâlpi care sunt în administrarea RATB şi susţin reţeaua pe care circulă troleibuzele liniilor 61 şi 62. Practic, în condiţiile actuale, cei vechi rămân la fel de şubreziţi şi degradaţi şi nu vor mai avea corpurile de iluminat.
Bd Iuliu Maniu - 02.06.2014.jpg (368.82 KB; downloaded 11539 times)
Bd Iuliu Maniu - 02.06.2014 (1).jpg (390.48 KB; downloaded 11541 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination