Transportul în lumeAsia

 

Topic: Coreea de Nord

11 posts, 6680 views
Coreea de Nord aztec

O plimbare prin centrul capitalei, filmata cu un GoPro.
Se pot extrage diverse amanunte privind transportul public de suprafata, autobuze trolee si aglomeratia din statii...interesant de urmarit.
Ca fapt divers, pare ca masinile au prioritate la trecerile de pietoni(nu a oprit in primele 7 min deloc)... prima oprire la semafor apare dupa 7 min. Se pare singura.
Exista si piste de biciclete...(ex. min 20)






O alta filmare cu trolee





Metrou





Tramvaie






O pagina cu descrierea retelei de metrou si tramvaie
http://www.pyongyang-metro.com/
PS. cum se pot insera direct video de pe youtube? Adica sa apara direct filmuletul, nu link?

Editat de admin

 



Re: Coreea de nord - Phenian bercenicity

O vizita a intregii retele de metrou din Phenian: http://www.earthnutshell.com/stopping-a...ang-metro/

Teaser - coborare in subteran pe muzica patriotica: https://vimeo.com/161278886

 


Re: Coreea de Nord - Phenian Goldmund

Filmari facute anul trecut de un german fascinat de ...25 ani de cand exista tramvai in Phenian(...), care are acces direct la autoritatile de acolo(!)
Imaginile reprezinta in mare transportul in comun la nivelul anilor 70-80, sec. 20 din Europa de Est(multe comentarii asemanatoare)
Mereu imi spun: ce noroc cu anul 1989, cu NATO si UE...Daca mai comparam cu ce exista azi in Seoul, realizam diferentele,  diferentele uriase chiar si pe fetele amaratilor de pe strazile din Phenian.
Totusi sunt interesante astfel de reportaje:

http://www.youtube.com/watch?v=2at3dmLg8lY

PS
Reporterul german e incantat ca a surprins si ultimul tip de tren metrou care este intr-adevar ...modern, totusi muzica patriotica din trenuri aduce aminte de "1984", Orwell.

 


Re: Coreea de Nord - Phenian cris_m

Foarte interesant. Chiar trebuie sa ai un curaj nebunesc, as putea spune sa realizezi un astfel de reportaj intr-o asemenea tara. Eu chiar ma intreb daca este facut cu aprobarea autoritatilor sau pe şest. Daca e valabil al doilea caz, atunci chiar a avut noroc sa nu atraga atentia politiei (mai apare din cand in cand in filmulet) si sa paraseasca tara cu materialul video.

Oricum, felicitarile mele autorului pentru oferirea unor imagini pe care noi cei mai tineri nu am avut cum sa le traim pe viu ca sa stim cum a fost defapt... :?

 


Re: Coreea de Nord - Phenian andrei11

cris_m wrote:
Eu chiar ma intreb daca este facut cu aprobarea autoritatilor sau pe şest.
Goldmund wrote:
Filmari facute anul trecut de un german fascinat de ...25 ani de cand exista tramvai in Phenian(...), care are acces direct la autoritatile de acolo(!)

 


Re: Coreea de Nord - Phenian Aron

Si pe transphoto.ru luna trecuta au aparut o gramda de poze cu transportul de acolo. Ce pot sa zic, Orasul luceste, e luna peste tot unde te uiti. Mai ca te pune pe ganduri rau.

 



Re: Coreea de Nord - Phenian shoppy

Cand au venit RailAway la noi in anii 90 la noi ai zice ca singurele asezari sunt ghetourile de tigani si singurele vehicule rutiere coviltirele cu tigani, oare de ce?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Coreea de Nord - Phenian Tom

În primul rând, cei care se duc pentru tematici din acestea (tramvaie &c), nu se duc acolo cu mâna'n buzunar, indiferent de modul în care efectiv ajung acolo. Trebuie menționat că multe tramvaie de acolo, în special T4 sunt aduse din fosta RDG sau din Cehia/Cehoslovacia (2nd hand de la Praga). În mod sigur cei în cauză fie au contactat pe cineva care a fost acolo când s'au adus tramvaiele (poate chiar ei au fost) sau au cerut o recomandare de pe undeva și au depus-o la ambasadă. De asta probabil coreenii le-au dat acces, pentru că știau că tramvaiul și troleibuzul nu iese din oraș prin zone unde nu trebuie filmat și că nu prea ai ce politică să inserezi într'un film în care zdrăngăne tramvaiul.
Poate și de la noi dacă s'ar duce cineva și ar anunța de dinainte, ar putea să mai profite de bunele relații care erau între Ceaușescu și Kim Il Sung. Pentru că sigur de Ceaușescu au auzit coreenii, poate și de Hagi, dar de manele și de Dracula cu siguranță că nu.
Dar în ceea ce privește tramvaiele, e interesant că au dispărut complet celebrele KT4K, transformate de chinezi în vagoane monobloc, dar care nu prea au avut viață lungă. De asta cred că nici nemții n'au filmat tot, probabil prin depouri la ei or mai fi rable cum erau odată și prin Depoul Giulești.
Altceva interesant este că unele vagoane motor T6B5 sau T4 au fost transformate în remorci, fără pantograf și cu cabina dacă nu desființată, cel puțin neoperațională.
Am văzut că au și niște troleibuze despre care se zice că ar fi fabricate la ei. Nu știu cât de adevărat este, dar dacă e așa, nu arată rău pentru nivelul lor.

 



Home page  • 
Parent forum: Asia  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433071 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use