Topic: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
12 posts, 8763 views- ByOnu
-
Posted:
-
Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
ByOnu
http://adevarul.ro/locale/craiova/elect...index.html
Electroputere Craiova a construit prima locomotivă Diesel 1250 CP după o stagnare de 24 de ani
Locomotiva Diesel 1250 CP a fost proiectată şi realizată de Electroputere VFU-Reloc S.A, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpiller. Vehiculul motor de cale ferată a fost finalizat, iar astăzi va fi prezentat.
Locomotiva Diesel hidraulică 1250 CP a fost produsă în special penbtru export, iar reprezentanţii companiei au declarat că opt astfel de vehicule motor de cale ferată vor ajunge în occident. „Locomotiva se numeşte Terra Nova şi face parte dintre primele trei proiecte ale lui Caterpillar. În fapt, în Electroputere VFU Craiova- Reloc Craiova s-a creat o linie de fabricaţie pentru aceste locomotive care sunt proiectate a fi utilizate pe căi ferate cu ecartament îngust, ecartament medii până la căi ferate largi din spaţiul CSI. Este o locomotivă versatilă care poate funcţiona oriunde la nivel mondial. Este o locomotivă a viitorului ce întruneşte condiţiile stagiul 3B pentru emisii poluante care nu este încă obligatoriu în UE“, a spus Graţian Călin, managerul general Reloc S.A.
Prima locomotivă construită la Craiova după 24 de ani are două motoare, are două transmisii hidraulice şi două cutii de viteză. Reprezentanţii companiei Electroputere VFU-Reloc nu au vrut să facă public preţul unui astfel de vehicul, însă au anunţat că până la sfîrşitul acestui an se vor crea 100 de noi locuri de muncă. Compania poate produce trei locomotive pe lună şi are deja un precontract în Europa de Vest pentru opt locomotive.
Firma Reloc S.A este deţinută de Grampet Grup. iar în prezent se numeşte Electroputere VFU-Reloc S.A Craiova. În anul 2012 a cumpărat producţia de locomotive de la Electroputere şi o parte a brandului respectiv. În ultimii 50 de ani la Craiova s-au fabricat peste 8000 de locomotive. Electroputere Craiova a înregistrat anul trecut pierderi de 13,1 milioane de euro. Uzina era cunoscută peste hotare în perioada comunistă pentru locomotivele şi echipamentele electrice realizate de muncitorii olteni.
Bani pentru investiţii Nicolae Ceauşescu a aprobat dezvoltarea uzinei de la Craiova în scopul construirii din anul 1967, a locomotivei electrice tip CoCo, seria 060-EA. Tot în aceaşi perioadă s-au adoptat măsuri pentru producerea de aparataj de înaltă tensiune şi motoare electrice (circa 3.000 de bucăţi pe an) şi realizarea a 360 de locomotive Diesel-electrice tip 060 DA şi 89 de locomotive electrice tip CoCo. La sfîrşitul anului 1969, Electroputere a realizat 150 de locomotive Diesel-electrice şi electrice pe an. În perioada 1966-1970 au fost făcut investiţii la uzina din Craiova în valoare de 450 de milioane de lei. Până în anul 1989 au fost construite peste 1.400 de locomotive Diesel-electrice şi aproape 1.000 de locomotive electrice. Vândută pe bucăţi Imediat după revoluţie, Electroputere Craiova a început să aibă din ce în ce mai puţine comeni, iar situaţia a devenit una critică. Uzina a fost scoasă la privatizare, iar în anul 2007 grupul Al Arrab din Arabia Saudită a preluat de la stat pachetul majoritar de acţiuni ale Electroputere, pentru suma de 2,3 mil. euro. Omul de afaceri Fatih Taher a promis la vremea respectivă că va face investiţii de câteva zeci de milioane de euro. A promis că o să producă la Craiova locomotive pentru a le exporta în Orientul Mijlociu. Producţia de locomotive a devenit o amintire, Taher a fost interesat doar de activele şi terenurile societăţii. A vândut uzina în urmă cu doi ani pe bucăţi.
Sunt foarte confuz, unde au facut-o? Mai produce altcineva locomotive in tara in afara de Softronic? Vad ca au si locomotive 60/62 in reabilitare.
http://adevarul.ro/locale/craiova/elect...index.html
Electroputere Craiova a construit prima locomotivă Diesel 1250 CP după o stagnare de 24 de ani
Locomotiva Diesel 1250 CP a fost proiectată şi realizată de Electroputere VFU-Reloc S.A, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpiller. Vehiculul motor de cale ferată a fost finalizat, iar astăzi va fi prezentat.
Locomotiva Diesel hidraulică 1250 CP a fost produsă în special penbtru export, iar reprezentanţii companiei au declarat că opt astfel de vehicule motor de cale ferată vor ajunge în occident. „Locomotiva se numeşte Terra Nova şi face parte dintre primele trei proiecte ale lui Caterpillar. În fapt, în Electroputere VFU Craiova- Reloc Craiova s-a creat o linie de fabricaţie pentru aceste locomotive care sunt proiectate a fi utilizate pe căi ferate cu ecartament îngust, ecartament medii până la căi ferate largi din spaţiul CSI. Este o locomotivă versatilă care poate funcţiona oriunde la nivel mondial. Este o locomotivă a viitorului ce întruneşte condiţiile stagiul 3B pentru emisii poluante care nu este încă obligatoriu în UE“, a spus Graţian Călin, managerul general Reloc S.A.
Prima locomotivă construită la Craiova după 24 de ani are două motoare, are două transmisii hidraulice şi două cutii de viteză. Reprezentanţii companiei Electroputere VFU-Reloc nu au vrut să facă public preţul unui astfel de vehicul, însă au anunţat că până la sfîrşitul acestui an se vor crea 100 de noi locuri de muncă. Compania poate produce trei locomotive pe lună şi are deja un precontract în Europa de Vest pentru opt locomotive.
Firma Reloc S.A este deţinută de Grampet Grup. iar în prezent se numeşte Electroputere VFU-Reloc S.A Craiova. În anul 2012 a cumpărat producţia de locomotive de la Electroputere şi o parte a brandului respectiv. În ultimii 50 de ani la Craiova s-au fabricat peste 8000 de locomotive. Electroputere Craiova a înregistrat anul trecut pierderi de 13,1 milioane de euro. Uzina era cunoscută peste hotare în perioada comunistă pentru locomotivele şi echipamentele electrice realizate de muncitorii olteni.
Bani pentru investiţii Nicolae Ceauşescu a aprobat dezvoltarea uzinei de la Craiova în scopul construirii din anul 1967, a locomotivei electrice tip CoCo, seria 060-EA. Tot în aceaşi perioadă s-au adoptat măsuri pentru producerea de aparataj de înaltă tensiune şi motoare electrice (circa 3.000 de bucăţi pe an) şi realizarea a 360 de locomotive Diesel-electrice tip 060 DA şi 89 de locomotive electrice tip CoCo. La sfîrşitul anului 1969, Electroputere a realizat 150 de locomotive Diesel-electrice şi electrice pe an. În perioada 1966-1970 au fost făcut investiţii la uzina din Craiova în valoare de 450 de milioane de lei. Până în anul 1989 au fost construite peste 1.400 de locomotive Diesel-electrice şi aproape 1.000 de locomotive electrice. Vândută pe bucăţi Imediat după revoluţie, Electroputere Craiova a început să aibă din ce în ce mai puţine comeni, iar situaţia a devenit una critică. Uzina a fost scoasă la privatizare, iar în anul 2007 grupul Al Arrab din Arabia Saudită a preluat de la stat pachetul majoritar de acţiuni ale Electroputere, pentru suma de 2,3 mil. euro. Omul de afaceri Fatih Taher a promis la vremea respectivă că va face investiţii de câteva zeci de milioane de euro. A promis că o să producă la Craiova locomotive pentru a le exporta în Orientul Mijlociu. Producţia de locomotive a devenit o amintire, Taher a fost interesat doar de activele şi terenurile societăţii. A vândut uzina în urmă cu doi ani pe bucăţi.
Sunt foarte confuz, unde au facut-o? Mai produce altcineva locomotive in tara in afara de Softronic? Vad ca au si locomotive 60/62 in reabilitare.
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Locomotive TerraNova
stefan_br
Locomotiva Terra Nova a fost expusa la linia 13 a Garii de Nord, in zilele de 10 si 11 iunie cu ocazia Infratrans 2015.
Locomotiva Terra Nova a fost expusa la linia 13 a Garii de Nord, in zilele de 10 si 11 iunie cu ocazia Infratrans 2015.
- Costin
-
Posted:
-
- stefan_br
-
Posted:
-
- FoFo650
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
Gabi23
Postul de conducere:
Postul de conducere:
813-001-0 - 11.06.2015 (1).JPG (107.68 KB; downloaded 7291 times)
813-001-0 - 11.06.2015 (6).JPG (109.86 KB; downloaded 7285 times)
813-001.JPG (79.28 KB; downloaded 7280 times)
813-001-0 - 11.06.2015 (4).JPG (80.82 KB; downloaded 7287 times)
813-001-0 - 11.06.2015 (5).JPG (82.41 KB; downloaded 7286 times)
813-001-0 - 11.06.2015 (3).JPG (104.36 KB; downloaded 7285 times)
813-001-0 - 11.06.2015 (2).JPG (52.59 KB; downloaded 7284 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
Utilizator anonim
In prezent locomotiva opereaza in Croatia, pentru Train Croatia, filiala Grampet de acolo, unde au dus si mai multe EAuri ex GFR/Train Hungary/Rolling Stock.
Foto: Zvonko Šuster
In prezent locomotiva opereaza in Croatia, pentru Train Croatia, filiala Grampet de acolo, unde au dus si mai multe EAuri ex GFR/Train Hungary/Rolling Stock.
Foto: Zvonko Šuster
terranova.jpg (128.04 KB; downloaded 5246 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
Gabi23
A rămas singura construită? Din ce se observă, vizibil, au modificat farurile pentru o lumină mai bună.
A rămas singura construită? Din ce se observă, vizibil, au modificat farurile pentru o lumină mai bună.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
Utilizator anonim
A ramas singura momentan, nu se stie daca se vor mai construi, cei de la Reloc spuneau ca au comenzi, dar nu stiu cat de clare erau.
Locomotiva a lucrat o perioada in zona Brazi, apoi a trecut printr-un RR pentru a fi optimizata.
A ramas singura momentan, nu se stie daca se vor mai construi, cei de la Reloc spuneau ca au comenzi, dar nu stiu cat de clare erau.
Locomotiva a lucrat o perioada in zona Brazi, apoi a trecut printr-un RR pentru a fi optimizata.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
bercenicity
Din cate vad in primul post din topic sunt alte boghiuri fata de pozele ulterioare.
Din cate vad in primul post din topic sunt alte boghiuri fata de pozele ulterioare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 813 ("TerraNova")
Utilizator anonim
Erau niste boghiuri „clasice” alea, probabil pentru probe/poza.
Erau niste boghiuri „clasice” alea, probabil pentru probe/poza.