Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 626880 views
📖 Pagination options
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Sunt de acord cu Metamorph, si eu merg cu bicicleta si stiu cum e sa parcurgi jumatate din bucuresti sa ajungi intr-un loc sa te plimbi in voie.
Ca s-ar putea sa gasim pusti care sa se plimbe cu bicicleta in metrou sau in statii, de asta trebuie sa se ocupe cei de la paza, dar sa poti sa transporti bicicleta mi se pare ceva normal.
Mai adaug un motiv, sa zicem ca mergand pe strada faci pana si te afli in partea cealalta a orasului. Cum ajungi acasa? Normal cu un mijloc de transport in comun, dar cum in autobuze si trolebuze nu ai loc... folosesti tramvaiul si acum metroul. Nu mai zic daca te prinde o ploaie/furtuna si esti departe de casa...
Mi se pare o idee foarte buna.
Sunt de acord cu Metamorph, si eu merg cu bicicleta si stiu cum e sa parcurgi jumatate din bucuresti sa ajungi intr-un loc sa te plimbi in voie.
Ca s-ar putea sa gasim pusti care sa se plimbe cu bicicleta in metrou sau in statii, de asta trebuie sa se ocupe cei de la paza, dar sa poti sa transporti bicicleta mi se pare ceva normal.
Mai adaug un motiv, sa zicem ca mergand pe strada faci pana si te afli in partea cealalta a orasului. Cum ajungi acasa? Normal cu un mijloc de transport in comun, dar cum in autobuze si trolebuze nu ai loc... folosesti tramvaiul si acum metroul. Nu mai zic daca te prinde o ploaie/furtuna si esti departe de casa...
Mi se pare o idee foarte buna.
- Radu Marius Garnita
-
Posted:
-
Re: Stiri
Radu Marius Garnita
Eu traversez zilnic cel putin jumatate de Bucuresti, nu pentru a merge la munca, doar asa, de antrenament. Port mereu cu mine una bucata camera de rezerva + petice pentru a rezolva orice pana care poate aparea, deci invariabil nu folosesc mijloace de transport pentru a ajunge acasa.
Tot ce conteaza este ca toti utilizatorii de biciclete sa gaseasca curajul sa coboare pe carosabil pentru ca acolo trebuie facute pistele de biciclete, nu pe trotuare cum sunt acum. Dar pana o sa le avem pe acelea, trebuie convinse autoritatile ca si noi existam in trafic si suind bicicleta intr-un mijloc de transport in comun nu o sa ne vada nimeni. Pur si simplu au gasit o cale sa ne ignore in continuare, pentru ca asta este punctul slab al majoritatii utilizatorilor de biciclete: le este frica de trafic.
Asa pot sa va zic ca zilele trecute am traversat tot orasul cu un prieten, pe care l-am invatat acum 2 luni sa mearga pe bicicleta, prin mijlocul traficului si nu pe strazi laturalnice, ci pe strazi principale, plus ca l-am scos si din Bucuresti pe un drum destul de circulat. Omul s-a descurcat foarte bine, tinand cont ca este incepator, important este ca a avut curajul sa mearga rand in rand cu automobilele. El de ce a putut si altii nu pot?
Ploaia chiar nu conteaza daca iti place sa pedalezi, exista buletine meteo care pot fi consultate in prealabil (sa stii ce sanse sunt sa ploua si in ce cantitati), exista echipament pentru ploaie (daca esti suficient de prins de microbul pedalatului), deci nu ar trebui sa apara probleme aici.
Eu traversez zilnic cel putin jumatate de Bucuresti, nu pentru a merge la munca, doar asa, de antrenament. Port mereu cu mine una bucata camera de rezerva + petice pentru a rezolva orice pana care poate aparea, deci invariabil nu folosesc mijloace de transport pentru a ajunge acasa.
Tot ce conteaza este ca toti utilizatorii de biciclete sa gaseasca curajul sa coboare pe carosabil pentru ca acolo trebuie facute pistele de biciclete, nu pe trotuare cum sunt acum. Dar pana o sa le avem pe acelea, trebuie convinse autoritatile ca si noi existam in trafic si suind bicicleta intr-un mijloc de transport in comun nu o sa ne vada nimeni. Pur si simplu au gasit o cale sa ne ignore in continuare, pentru ca asta este punctul slab al majoritatii utilizatorilor de biciclete: le este frica de trafic.
Asa pot sa va zic ca zilele trecute am traversat tot orasul cu un prieten, pe care l-am invatat acum 2 luni sa mearga pe bicicleta, prin mijlocul traficului si nu pe strazi laturalnice, ci pe strazi principale, plus ca l-am scos si din Bucuresti pe un drum destul de circulat. Omul s-a descurcat foarte bine, tinand cont ca este incepator, important este ca a avut curajul sa mearga rand in rand cu automobilele. El de ce a putut si altii nu pot?
Ploaia chiar nu conteaza daca iti place sa pedalezi, exista buletine meteo care pot fi consultate in prealabil (sa stii ce sanse sunt sa ploua si in ce cantitati), exista echipament pentru ploaie (daca esti suficient de prins de microbul pedalatului), deci nu ar trebui sa apara probleme aici.
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Stiri
Metamorph
pai foarte bine daca faci asa si daca ti se pare ok metoda asta.dar asta nu inseamna ca permiterea accesului la metrou cu bicicleta te impiedica sa faci la fel in continuare.nu te incurca cu nimic si poti sa te plimbi asa cum te simti tu mai bine.incepand de acum e permis accesul cu bicicleta la metrou,nu obligatoriu.o facilitate oferita biciclistilor inseamna tocmai atentie acordata si nu ignoranta plus ca sa nu uitam ca aceasta decizie s-a luat tocmai in urma unei dezbateri publice.daca tu si altii nu te vei folosi de aceasta facilitate...ok...no problem.dar pentru noi ceilalti chiar e un lucru util.
Radu Marius Garnita wrote:
Eu traversez zilnic cel putin jumatate de Bucuresti, nu pentru a merge la munca, doar asa, de antrenament. Port mereu cu mine una bucata camera de rezerva + petice pentru a rezolva orice pana care poate aparea, deci invariabil nu folosesc mijloace de transport pentru a ajunge acasa.
Tot ce conteaza este ca toti utilizatorii de biciclete sa gaseasca curajul sa coboare pe carosabil pentru ca acolo trebuie facute pistele de biciclete, nu pe trotuare cum sunt acum. Dar pana o sa le avem pe acelea, trebuie convinse autoritatile ca si noi existam in trafic si suind bicicleta intr-un mijloc de transport in comun nu o sa ne vada nimeni. Pur si simplu au gasit o cale sa ne ignore in continuare, pentru ca asta este punctul slab al majoritatii utilizatorilor de biciclete: le este frica de trafic.
Asa pot sa va zic ca zilele trecute am traversat tot orasul cu un prieten, pe care l-am invatat acum 2 luni sa mearga pe bicicleta, prin mijlocul traficului si nu pe strazi laturalnice, ci pe strazi principale, plus ca l-am scos si din Bucuresti pe un drum destul de circulat. Omul s-a descurcat foarte bine, tinand cont ca este incepator, important este ca a avut curajul sa mearga rand in rand cu automobilele. El de ce a putut si altii nu pot?
Ploaia chiar nu conteaza daca iti place sa pedalezi, exista buletine meteo care pot fi consultate in prealabil (sa stii ce sanse sunt sa ploua si in ce cantitati), exista echipament pentru ploaie (daca esti suficient de prins de microbul pedalatului), deci nu ar trebui sa apara probleme aici.
pai foarte bine daca faci asa si daca ti se pare ok metoda asta.dar asta nu inseamna ca permiterea accesului la metrou cu bicicleta te impiedica sa faci la fel in continuare.nu te incurca cu nimic si poti sa te plimbi asa cum te simti tu mai bine.incepand de acum e permis accesul cu bicicleta la metrou,nu obligatoriu.o facilitate oferita biciclistilor inseamna tocmai atentie acordata si nu ignoranta plus ca sa nu uitam ca aceasta decizie s-a luat tocmai in urma unei dezbateri publice.daca tu si altii nu te vei folosi de aceasta facilitate...ok...no problem.dar pentru noi ceilalti chiar e un lucru util.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri
shoppy
Conteaza mai putin unde e facuta pista, important e sa fie facuta bine si sa nu fie blocata. De asemenea e important ca si piotonii sa aiba loc, ca daca tot trotuarul mai putin pista e ocupat de masini/buticuri, atunci e clar ca pietonii merg pe pista si degeaba mai e pista.
Conteaza mai putin unde e facuta pista, important e sa fie facuta bine si sa nu fie blocata. De asemenea e important ca si piotonii sa aiba loc, ca daca tot trotuarul mai putin pista e ocupat de masini/buticuri, atunci e clar ca pietonii merg pe pista si degeaba mai e pista.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri
Gabi23
Defilarea studentelor si cartelele ude
Ziarul "Ring" a pornit in cautarea povestilor de la metrou
Metroul a devenit unul dintre spaţiile în care mulţi dintre noi petrecem timp aproape zilnic. Inevitabil, o parte din poveştile care definesc viaţa noastră de zi cu zi se petrec în staţiile sau în trenurile subterane. Ziarul „ring vă invită să vă spuneţi propriile poveşti din fiecare staţie de metrou şi să alcătuim împreună harta poveştilor din subteranul bucureştean.
Am început călătoria noastră în prima staÅ£ie de metrou din care a plecat vreodată un tren subteran în BucureÅŸti. Fosta „Semănătoareaâ€, de pe Magistrala 1, se numeÅŸte acum „Petrache Poenaru†şi poveÅŸtile celor care lucrează aici încep să înlocuiască povestea primului călător, Nicolae CeauÅŸescu, cel care a pornit de aici în 1979.
„Petrache Poenaru†este o staÅ£ie liniÅŸtită, aflăm de la angajaÅ£ii Metrorex. Agentul Cezar Tănăsescu spune că este mai mic decât metroul cu un an. Regula pe care a respectat-o de când lucrează la metrou a fost că „mai bine este să nu te iei cu ei la bătaie, chiar ÅŸi atunci când întâlneÅŸti persoane agresive din când în cândâ€. A venit din Teleorman ÅŸi se aÅŸtepta să găsească la fosta staÅ£ie „Semănătoarea†muncitori care lucrează pe fosta platformă industrială. ÃŽn realitate, muncitorii care coboară aici, la metrou, sunt destul de rari, mai ales pentru că în zonă acum s-au deschis multe birouri. ÃŽn schimb, pentru controlorul de acces din această staÅ£ie, tinerii sunt cei care animă atmosfera.
„Mai sunt drăgălaÅŸii, care sunt mai viteji, sar (săritorii le spunem noi) peste barele de la acces, ori încearcă să intre câte doi. â€Lucrează din 1993 la Metrou ÅŸi este de acord că niciodată muncitorii nu au fost problema în această staÅ£ie. Elevii ÅŸi studenÅ£ii sunt cei care te fac de multe ori să te miri că poÅ£i să auzi aÅŸa ceva de la un călător. Faptul că în apropiere se află complexul studenÅ£esc are ÅŸi partea sa bună, pentru că imediat ce începe anul universitar e plăcut să vezi studentele care coboară aici, spune unul dintre angajaÅ£i.
Mai aglomerată este staÅ£ia „CrângaÅŸiâ€. Controlorul de acces pe care îl găsim aici spune că este una dintre cele mai aglomerate staÅ£ii la care a lucrat. Aici se face legătura ÅŸi cu tramvaiele care merg spre Drumul Taberei ÅŸi Casa Presei Libere, dar un adevărat puhoi de oameni umple staÅ£ia imediat ce se deschide ÅŸtrandul din apropiere. Pe lângă cartelele ÅŸi banii uzi cu care se întâmplă să se întoarcă de la ÅŸtrand unii călători, angajaÅ£ii metrorex din această staÅ£ie au o listă întreagă de poveÅŸti care te pot face să zâmbeÅŸti. „Într-o seară, târziu, a venit un domn puÅ£in mai ameÅ£it, cu un buchet de flori în braÅ£e. Trecuse deja ultimul metrou, aÅŸa că nu mai avea de ce să intre pe peron. «Of, ÅŸi i-am luat ÅŸi flori soÅ£iei, ca să nu se supere că am băut», a zis. Åži mi-a lăsat mie florile spunând că ajunge târziu acasă dacă a pierdut metroul ÅŸi oricum o să-l certe consoarta.â€
Romantism în subteran
Cei care întârzie sau pierd ultimul metrou sunt o categorie aparte. „Într-o zi, un domn a venit nervos la noi pentru că nu mergea scara rulantă. Mi-a spus că a mers ÅŸi la cealaltă ieÅŸire ÅŸi nu mergea nici acolo, iar acum o să întârzie acasă o jumătate de oră. Voia să îi dăm o adeverinţă de la Metrorex să o arate soÅ£iei că a întârziat o jumătate de oră din cauza scărilor rulante, pentru că i se întâmplă a doua oară ÅŸi soÅ£ia abia l-a crezut ÅŸi prima datăâ€, ne povesteÅŸte unul dintre controlorii de acces.
Călătorii încearcă să facă un ban la Metrou
La staÅ£ia „CrângaÅŸiâ€, calătorii caută piaÅ£a, ÅŸtrandul sau parcul în care se mai Å£in din când în când concerte. Dar cei mai mulÅ£i dintre cei care cer indicaÅ£ii aici întreabă de băncile deschise în zonă.
Casiera de aici spune că, pe an ce trece, călătorii sunt tot mai irascibili. I s-a întâmplat să aibă discuÅ£ii cu o călătoare care spunea că a cumpărat o cartelă de 10 călătorii la 11 dimineaÅ£a ÅŸi s-a întors la 12 ÅŸi jumătate că i s-a dat rest numai 2 lei la o bancnotă de 50 de lei. „Iar când i-am cerut să îmi arate măcar cartela, nu avea decât o cartelă de două călătorii. Pe noi nu ne apără nimeni în asemenea cazuriâ€, încheie femeia povestea revoltată. StaÅ£ia „CrângaÅŸi†deserveÅŸte trei cartiere (GiuleÅŸti, CrângaÅŸi, Drumul Taberei), aÅŸa că în fiecare zi sunt destule persoane care îşi aduc în faÅ£a celor ce lucrează aici problemele de la suprafaţă. Cei care aÅŸteaptă aici metroul pot să remarce dincolo de coloanele din marginea staÅ£iei trenuri oprite. Aici se găseÅŸte una dintre liniile de garare ale companiei.
http://www.ziarulring.ro/stiri/18174/de ... telele-ude
Defilarea studentelor si cartelele ude
Ziarul "Ring" a pornit in cautarea povestilor de la metrou
Metroul a devenit unul dintre spaţiile în care mulţi dintre noi petrecem timp aproape zilnic. Inevitabil, o parte din poveştile care definesc viaţa noastră de zi cu zi se petrec în staţiile sau în trenurile subterane. Ziarul „ring vă invită să vă spuneţi propriile poveşti din fiecare staţie de metrou şi să alcătuim împreună harta poveştilor din subteranul bucureştean.
Am început călătoria noastră în prima staÅ£ie de metrou din care a plecat vreodată un tren subteran în BucureÅŸti. Fosta „Semănătoareaâ€, de pe Magistrala 1, se numeÅŸte acum „Petrache Poenaru†şi poveÅŸtile celor care lucrează aici încep să înlocuiască povestea primului călător, Nicolae CeauÅŸescu, cel care a pornit de aici în 1979.
„Petrache Poenaru†este o staÅ£ie liniÅŸtită, aflăm de la angajaÅ£ii Metrorex. Agentul Cezar Tănăsescu spune că este mai mic decât metroul cu un an. Regula pe care a respectat-o de când lucrează la metrou a fost că „mai bine este să nu te iei cu ei la bătaie, chiar ÅŸi atunci când întâlneÅŸti persoane agresive din când în cândâ€. A venit din Teleorman ÅŸi se aÅŸtepta să găsească la fosta staÅ£ie „Semănătoarea†muncitori care lucrează pe fosta platformă industrială. ÃŽn realitate, muncitorii care coboară aici, la metrou, sunt destul de rari, mai ales pentru că în zonă acum s-au deschis multe birouri. ÃŽn schimb, pentru controlorul de acces din această staÅ£ie, tinerii sunt cei care animă atmosfera.
„Mai sunt drăgălaÅŸii, care sunt mai viteji, sar (săritorii le spunem noi) peste barele de la acces, ori încearcă să intre câte doi. â€Lucrează din 1993 la Metrou ÅŸi este de acord că niciodată muncitorii nu au fost problema în această staÅ£ie. Elevii ÅŸi studenÅ£ii sunt cei care te fac de multe ori să te miri că poÅ£i să auzi aÅŸa ceva de la un călător. Faptul că în apropiere se află complexul studenÅ£esc are ÅŸi partea sa bună, pentru că imediat ce începe anul universitar e plăcut să vezi studentele care coboară aici, spune unul dintre angajaÅ£i.
Mai aglomerată este staÅ£ia „CrângaÅŸiâ€. Controlorul de acces pe care îl găsim aici spune că este una dintre cele mai aglomerate staÅ£ii la care a lucrat. Aici se face legătura ÅŸi cu tramvaiele care merg spre Drumul Taberei ÅŸi Casa Presei Libere, dar un adevărat puhoi de oameni umple staÅ£ia imediat ce se deschide ÅŸtrandul din apropiere. Pe lângă cartelele ÅŸi banii uzi cu care se întâmplă să se întoarcă de la ÅŸtrand unii călători, angajaÅ£ii metrorex din această staÅ£ie au o listă întreagă de poveÅŸti care te pot face să zâmbeÅŸti. „Într-o seară, târziu, a venit un domn puÅ£in mai ameÅ£it, cu un buchet de flori în braÅ£e. Trecuse deja ultimul metrou, aÅŸa că nu mai avea de ce să intre pe peron. «Of, ÅŸi i-am luat ÅŸi flori soÅ£iei, ca să nu se supere că am băut», a zis. Åži mi-a lăsat mie florile spunând că ajunge târziu acasă dacă a pierdut metroul ÅŸi oricum o să-l certe consoarta.â€
Romantism în subteran
Cei care întârzie sau pierd ultimul metrou sunt o categorie aparte. „Într-o zi, un domn a venit nervos la noi pentru că nu mergea scara rulantă. Mi-a spus că a mers ÅŸi la cealaltă ieÅŸire ÅŸi nu mergea nici acolo, iar acum o să întârzie acasă o jumătate de oră. Voia să îi dăm o adeverinţă de la Metrorex să o arate soÅ£iei că a întârziat o jumătate de oră din cauza scărilor rulante, pentru că i se întâmplă a doua oară ÅŸi soÅ£ia abia l-a crezut ÅŸi prima datăâ€, ne povesteÅŸte unul dintre controlorii de acces.
Călătorii încearcă să facă un ban la Metrou
La staÅ£ia „CrângaÅŸiâ€, calătorii caută piaÅ£a, ÅŸtrandul sau parcul în care se mai Å£in din când în când concerte. Dar cei mai mulÅ£i dintre cei care cer indicaÅ£ii aici întreabă de băncile deschise în zonă.
Casiera de aici spune că, pe an ce trece, călătorii sunt tot mai irascibili. I s-a întâmplat să aibă discuÅ£ii cu o călătoare care spunea că a cumpărat o cartelă de 10 călătorii la 11 dimineaÅ£a ÅŸi s-a întors la 12 ÅŸi jumătate că i s-a dat rest numai 2 lei la o bancnotă de 50 de lei. „Iar când i-am cerut să îmi arate măcar cartela, nu avea decât o cartelă de două călătorii. Pe noi nu ne apără nimeni în asemenea cazuriâ€, încheie femeia povestea revoltată. StaÅ£ia „CrângaÅŸi†deserveÅŸte trei cartiere (GiuleÅŸti, CrângaÅŸi, Drumul Taberei), aÅŸa că în fiecare zi sunt destule persoane care îşi aduc în faÅ£a celor ce lucrează aici problemele de la suprafaţă. Cei care aÅŸteaptă aici metroul pot să remarce dincolo de coloanele din marginea staÅ£iei trenuri oprite. Aici se găseÅŸte una dintre liniile de garare ale companiei.
http://www.ziarulring.ro/stiri/18174/de ... telele-ude
- Mrs
-
Posted:
-
Re: Stiri
Mrs
http://www.gandul.info/financiar/bechte ... 823377?p=2
Bechtelul din subteran“, luat din nou la puricat. Contractul cu Alstom, greu de reziliat
Chiar dacă nu-l poate rezilia, pentru că penalităţile ar fi prea mari, conducerea Metrorex a angajat o firmă specializată care să ia din nou la puricat contractul de întreţinere a trenurilor de metrou, semnat cu francezii de la Alstom
Contractul de întreţinere a trenurilor de metrou, semnat în 2003 de ministrul de la acea vreme al Transporturilor, Miron Mitrea, cu societatea franceză Alstom, va fi luat din nou la puricat, de această dată de o firmă specializată, angajată de Metrorex.
"Am organizat o licitaţie, iar săptămâna aceasta vom semna contractul cu câştigătorul, firma de consultanţă Seneca. Peste două luni de zile vom avea raportul de audit, în urma căruia vom încerca să revizuim unele clauze", a declarat pentru Gânduldirectorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. Auditul se va face din punct de vedere tehnic, juridic şi economic.
publicitate Contractul semnat în 2003 şi validat printr-o hotărâre de Guvern încredinţează Alstom pentru 15 ani mentenanţa trenurilor de metrou, pentru un "preţ estimat" de 239,75 milioane de euro. Cum contractul este net favorabil părţii franceze, Udrişte nici nu speră că va putea fi reziliat: "Dacă decidem rezilierea, costurile vor fi foarte mari pentru partea română, din penalităţi. Aşa se întâmplă cu orice contract «venit, făcut», cum este şi cazul celui cu Bechtel".
Directorul a explicat că tot ce se poate obţine este revizuirea unor clauze, aşa cum s-a întâmplat şi în 2007. "Trebuie însă ca şi ei (Alstom - n.red.) să fie de acord cu aceste revizuiri", a completat Udrişte. Decizia de a lua la puricat contractul a fost luată ca urmare a unor discuţii purtate de conducerea Metrorex cu ministrul Radu Berceanu şi cu sindicatele de la metrou, dar şi în urma unei solicitări în acest sens a Curţii de Conturi.
Contactat de Gândul, directorul general al Alstom Transport România SA, Gabriel Stanciu, a refuzat să facă orice comentariu oficial legat de încercarea Metrorex de a revizui clauzele contractuale.
Întreţinerea trenurilor cu propriii salariaţi, mult mai ieftină
Potrivit declaraţiilor preşedintelui Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, atunci când întreţinerea şi repararea trenurilor erau asigurate de angajaţii Metrorex, operaţiunea nu costa mai mult de zece milioane de euro pe an. Aceasta în condiţiile în care, la acea vreme, numărul trenurilor vechi era mult mai mare decât în prezent. Făcând un calcul simplu, rezultă că, după ce activitatea a fost preluată de francezi, costurile au ajuns la aproape 16 milioane de euro pe an.
În afară de sindicalişti, care au criticat modul în care a fost întocmit contractul încă de la semnarea lui, şi unii membri în conducerea Metrorex şi-au exprimat dezacordul faţă de situaţia creată. La începutul anului, Tudorel Ghica, la acea vreme membru în Consiliul de Administraţie al Metrorex, a trimis o adresă către conducerea societăţii prin care-şi exprima nemulţumirea faţă de sumele în continuă creştere care trebuie plătite către Alstom Transport
Chiar dacă nu-l poate rezilia, pentru că penalităţile ar fi prea mari, conducerea Metrorex a angajat o firmă specializată care să ia din nou la puricat contractul de întreţinere a trenurilor de metrou, semnat cu francezii de la Alstom
"S-a început jaful Metrorex, fiind obligaţi efectiv la plata oricărei facturi valorice emise de prestatorul Alstom SA şi nejustificate temeinic, încălcându-se astfel interesul public şi social al acestui contract", considera Ghica, referindu-se la un act adiţional din vara lui 2006. Documentul respectiv prevede că, începând cu al treilea an al derulării contractului, preţul se actualizează şi se revizuieşte "în concordanţă cu modificările indicatorilor INS raportaţi la structura de costuri a SC Alstom Transport SA" şi, totodată, ţine cont de noua structură de parc de vagoane utilizate pentru circulaţie.
Udrişte a susţinut însă, într-un raport întocmit la începutul lunii februarie, că prin acest act adiţional compania de stat a economisit 136 milioane de lei pe parcursul a cinci ani de derulare a contractului.
Mai sunt nouă ani de contract
Contractul a intrat în vigoare în 2004 şi va expira abia în 2019. Iniţial, statul român era cel care se angajase că va plăti, de la buget, contravaloarea serviciilor prestate de Alstom Transport România SA. Acest lucru nu s-a mai întâmplat însă în ultimii ani. "Guvernul nu s-a ţinut de cuvânt şi din 2008 nu a mai dat bani pentru a plăti aceste servicii. De aceea, suntem în urmă cu jumătate de an la plata facturilor, s-au acumulat arierate, iar Metrorex a ajuns pe lista societăţilor monitorizate de Fondul Monetar Internaţional, chiar dacă nu are pierderi şi nici datorii la bugetul statului", a mai spus Udrişte. Pentru perioada august-decembrie 2009, Metrorex are datorii către Alstom Transport de peste 100 milioane de lei.
http://www.gandul.info/financiar/bechte ... 823377?p=2
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
Berceanu anunţă scumpiri: 9% la tren, 11% la metrou
Ministrul Transporturilor susţine că tarifele pentru călătoriile cu trenul şi metroul se vor majora în perioda următoare.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat luni că tarifele de călătorie cu trenul ar putea creşte cu 8-9%, iar cu metroul cu 10-11%, însă nu a precizat o dată de la care ar putea fi operate aceste majorări.
Potrivit lui Berceanu, din partea ministerului au fost depuse documentele în acest sens, iar acestea urmează să fie aprobate de guvern.
Ultima creştere a preţului biletelor de tren a avut loc în septembrie 2007, în timp ce, la metrou, preţul cartelelor de călătorie a fost majorat ultim oară în aprilie 2009.
http://www.realitatea.net/berceanu-anun ... 34517.html
Berceanu anunţă scumpiri: 9% la tren, 11% la metrou
Ministrul Transporturilor susţine că tarifele pentru călătoriile cu trenul şi metroul se vor majora în perioda următoare.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat luni că tarifele de călătorie cu trenul ar putea creşte cu 8-9%, iar cu metroul cu 10-11%, însă nu a precizat o dată de la care ar putea fi operate aceste majorări.
Potrivit lui Berceanu, din partea ministerului au fost depuse documentele în acest sens, iar acestea urmează să fie aprobate de guvern.
Ultima creştere a preţului biletelor de tren a avut loc în septembrie 2007, în timp ce, la metrou, preţul cartelelor de călătorie a fost majorat ultim oară în aprilie 2009.
http://www.realitatea.net/berceanu-anun ... 34517.html
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dr2005
În schimb, nea' Berceanu, acest mare taur castrat (să nu zic cuvântul din 3 litere) al transporturilor române, trece în tăcere acest DOCUMENT care, practic, scoate complet CFR-ul de pe majoritatea secţiilor secundare, secţii care NU VOR FI ÎNCHIRIATE, ci închise, nefiind neinteroperabile (deci nu se pot închiria).
La pagina 11 a documentului:
Sistarea operării trenurilor de călători pe secţii de circulaţie cu încasări reduse, astfel:
a.[...]trecerea unui numar de 6
secţii în secţii neinteroperabile şi concesionarea acestora sau închiderea totală, efectul va fi
reducerea a 200.000 tren-km în următoarele patru luni, cu o economie financiară de aprox. 4,7
milioane lei, reducerea fiind direct influenţată de decizia CFR SA.
Nr. crt. Sectia RTFC km tren-km / zi
1 Bucuresti - Oltenita Bucuresti 79 316
2 Rosiori - Alexandria Craiova 34 379
3 Argeselu - Campulung-Golesti Craiova 55 220
4 Rosiori - Turnu Magurele Craiova 50 457
5 Oraviţa- Anina Timişoara 33 198
6 Oraviţa- Iam Timişoara 27 154
b. Conform HG 1409/2007, au fost licitate şi urmează a fi preluate un numar de 3 secţii declarate
ca secţii neinteroperabile, măsura va avea ca efect reducerea a 35.000 tren-km, cu o
economie financiara de aprox. 1,1 milioane lei pentru ultimele două luni.
Secţiile care vor fi preluate sunt următoarele:
Nr. crt. Sectia RTFC km tren-km /zi
1 Buda - Slanic Bucuresti 34 227
2 Ploiesti Nord - Maneciu Bucuresti 44 176
3 Simeria - Hunedoara Timisoara 15 184
c. Urmare analizei comune CNCF CFR SA - CFR Călători, referitoare la rezultatele economicofinanciare
pe anumite secţii de circulaţie, se propune a nu se mai opera pe 7 secţii de circulaţie
(indiferent de clasificarea acestora în secţii neinteroperabile/interoperabile), cu modificarea
obligatorie a Contractului de Servicii Publice pentru 2010 încheiat cu MTI , acest lucru avand
ca efect reducerea a cca. 200.000 tren-km, cu o economie financiară de aprox. 4,8 milioaneâ
lei în următoarele patru luni .
Secţiile propuse sunt următoarele:
Nr.crt. Sectia RTFC km tren-km / zi
1 Babeni - Alunu Craiova 40,6 139
2 Strehaia - Motru Craiova 31 177
3 Podu Olt - Porumbacu Brasov 19 247
4 Giurgiu -Gradistea Buc 49 196
5 Livezeni - Lupeni Timisoara 17 170
6 (Barlad)Zorleni - Falciu Nord hcv Iasi 70 280
7 Medgidia - Negru Voda Constanta 58 348
d. Pe lângă secţiile menţionate la pct. c, sunt o serie de secţii declarate ca neinteroperabile de
CNCF CFR SA, prevăzute în HG 1409/2007, pe care CFR Călători nu va mai opera, cu
modificarea corespunzătoare a Contractului de Servicii Publice pentru 2010 încheiat cu MTI,
acest lucru având ca efect reducerea a cca 150.000 tren-km, cu o economie financiară de
aprox. 2,8 milioane lei în următoarele patru luni .
Secţiile propuse sunt următoarele:
Nr.crt. Sectia RTFC km tren-km /zi
1 Caransebes - Boutari Timisoara 70 420
2 Jebel - Liebling Timisoara 10 20
3 Carpinis - Ionel Timisoara 31 186
4 (Piteşti) Vâlcele- Curtea de Argeş Craiova 16 160
5 Dornisoara - Floreni Iasi 22 88
6 Crasna - Husi Iasi 33 330
7 Marasesti - Panciu Galati 18 36
e. Pentru fiecare secţie vicinală pe care CFR Călători operează cu mai mult de 4 trenuri
personale pe zi s-a realizat o analiză detaliată a raportului venituri/cheltuieli.
Ca urmare, se propune reducerea de tren-km proporţional cu utilizarea trenurilor, mergând
până la un numar minimal de 4 trenuri pe zi şi secţie. Pentru cele 8 secţii luate în calcul rezultă o
reducere de aproximativ 123.000 tren-km, cu o economie financiară de aproximativ 3 milioane lei
pentru trim. IV 2010.
Nr.crt. Sectia RTFC Nr. trenuri programate Nr. trenuri de anulat
1 Târovişte-Pietroşiţa Bucureşti 8 3
2 Videle-Giurgiu BucureÅŸti 8 2
3 Arad-Curtici TimiÅŸoara 14 4
4 TimiÅŸoara- Jimbolia TimiÅŸoara 14 4
5 Caransebeş- Reşiţa Timişoara 12 4
6 Satu Mare- Halmeu Cluj 15 8
7 Galaţi- Bârlad Galaţi 10 4
8 Constanţa- Mangalia Constanţa 10 2
De asemenea, se propune întreprinderea tuturor demersurilor pentru reducerea cu 10% a
pachetului minim social pentru perioada septembrie – decembrie 2010, prevăzut în Actul Adiţional
pe anul 2010 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2008-2011, cu menţinerea
compensaţiei pe anul în curs.
În schimb, nea' Berceanu, acest mare taur castrat (să nu zic cuvântul din 3 litere) al transporturilor române, trece în tăcere acest DOCUMENT care, practic, scoate complet CFR-ul de pe majoritatea secţiilor secundare, secţii care NU VOR FI ÎNCHIRIATE, ci închise, nefiind neinteroperabile (deci nu se pot închiria).
La pagina 11 a documentului:
Sistarea operării trenurilor de călători pe secţii de circulaţie cu încasări reduse, astfel:
a.[...]trecerea unui numar de 6
secţii în secţii neinteroperabile şi concesionarea acestora sau închiderea totală, efectul va fi
reducerea a 200.000 tren-km în următoarele patru luni, cu o economie financiară de aprox. 4,7
milioane lei, reducerea fiind direct influenţată de decizia CFR SA.
Nr. crt. Sectia RTFC km tren-km / zi
1 Bucuresti - Oltenita Bucuresti 79 316
2 Rosiori - Alexandria Craiova 34 379
3 Argeselu - Campulung-Golesti Craiova 55 220
4 Rosiori - Turnu Magurele Craiova 50 457
5 Oraviţa- Anina Timişoara 33 198
6 Oraviţa- Iam Timişoara 27 154
b. Conform HG 1409/2007, au fost licitate şi urmează a fi preluate un numar de 3 secţii declarate
ca secţii neinteroperabile, măsura va avea ca efect reducerea a 35.000 tren-km, cu o
economie financiara de aprox. 1,1 milioane lei pentru ultimele două luni.
Secţiile care vor fi preluate sunt următoarele:
Nr. crt. Sectia RTFC km tren-km /zi
1 Buda - Slanic Bucuresti 34 227
2 Ploiesti Nord - Maneciu Bucuresti 44 176
3 Simeria - Hunedoara Timisoara 15 184
c. Urmare analizei comune CNCF CFR SA - CFR Călători, referitoare la rezultatele economicofinanciare
pe anumite secţii de circulaţie, se propune a nu se mai opera pe 7 secţii de circulaţie
(indiferent de clasificarea acestora în secţii neinteroperabile/interoperabile), cu modificarea
obligatorie a Contractului de Servicii Publice pentru 2010 încheiat cu MTI , acest lucru avand
ca efect reducerea a cca. 200.000 tren-km, cu o economie financiară de aprox. 4,8 milioaneâ
lei în următoarele patru luni .
Secţiile propuse sunt următoarele:
Nr.crt. Sectia RTFC km tren-km / zi
1 Babeni - Alunu Craiova 40,6 139
2 Strehaia - Motru Craiova 31 177
3 Podu Olt - Porumbacu Brasov 19 247
4 Giurgiu -Gradistea Buc 49 196
5 Livezeni - Lupeni Timisoara 17 170
6 (Barlad)Zorleni - Falciu Nord hcv Iasi 70 280
7 Medgidia - Negru Voda Constanta 58 348
d. Pe lângă secţiile menţionate la pct. c, sunt o serie de secţii declarate ca neinteroperabile de
CNCF CFR SA, prevăzute în HG 1409/2007, pe care CFR Călători nu va mai opera, cu
modificarea corespunzătoare a Contractului de Servicii Publice pentru 2010 încheiat cu MTI,
acest lucru având ca efect reducerea a cca 150.000 tren-km, cu o economie financiară de
aprox. 2,8 milioane lei în următoarele patru luni .
Secţiile propuse sunt următoarele:
Nr.crt. Sectia RTFC km tren-km /zi
1 Caransebes - Boutari Timisoara 70 420
2 Jebel - Liebling Timisoara 10 20
3 Carpinis - Ionel Timisoara 31 186
4 (Piteşti) Vâlcele- Curtea de Argeş Craiova 16 160
5 Dornisoara - Floreni Iasi 22 88
6 Crasna - Husi Iasi 33 330
7 Marasesti - Panciu Galati 18 36
e. Pentru fiecare secţie vicinală pe care CFR Călători operează cu mai mult de 4 trenuri
personale pe zi s-a realizat o analiză detaliată a raportului venituri/cheltuieli.
Ca urmare, se propune reducerea de tren-km proporţional cu utilizarea trenurilor, mergând
până la un numar minimal de 4 trenuri pe zi şi secţie. Pentru cele 8 secţii luate în calcul rezultă o
reducere de aproximativ 123.000 tren-km, cu o economie financiară de aproximativ 3 milioane lei
pentru trim. IV 2010.
Nr.crt. Sectia RTFC Nr. trenuri programate Nr. trenuri de anulat
1 Târovişte-Pietroşiţa Bucureşti 8 3
2 Videle-Giurgiu BucureÅŸti 8 2
3 Arad-Curtici TimiÅŸoara 14 4
4 TimiÅŸoara- Jimbolia TimiÅŸoara 14 4
5 Caransebeş- Reşiţa Timişoara 12 4
6 Satu Mare- Halmeu Cluj 15 8
7 Galaţi- Bârlad Galaţi 10 4
8 Constanţa- Mangalia Constanţa 10 2
De asemenea, se propune întreprinderea tuturor demersurilor pentru reducerea cu 10% a
pachetului minim social pentru perioada septembrie – decembrie 2010, prevăzut în Actul Adiţional
pe anul 2010 la Contractul de servicii publice pentru perioada 2008-2011, cu menţinerea
compensaţiei pe anul în curs.
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri
George
Pai asa ne intoarcem in epoca de piatra: in loc sa se gaseasca solutii de revitalizare a transportului feroviar local, il inchidem de ne intoarcem pe la 1850. Regele Carol cred ca s-ar intoarce in mormant....
Ma gandesc de ceva vreme daca nu ar fi o solutie ca liniile de interes regional (local) sa fie date in administrarea consiliilor judetene, eventual a mai multor cj impreuna. Presiunea locala ar fi mult mai mare, in sensul operarii decente a liniilor, renovarea garilor s.a.m.d. De altfel, daca ma gandesc la o linie precum Sibiu - Copsa Mica (Medias), este clar ca am de 100 x mai multa incredere in nemtii de la CJ Sibiu, decat in Berceanu & CO...
Ca exemplu, atat in Germania, cat si in Italia, exista o anumita regionalizare a transportului feroviar, in Germania acesta fiind oricum foarte strans legat - din perspectiva zonarii tarifare, a interconectarii - cu transportul local. De ex., in Italia,garile din zona Parcului National Cinque Terre sunt toate deservite de personalul parcului national, care asigura si intretinerea garii. Sunt sigur ca in pofida tuturor obstacolelor politice, birocratice si legale se pot gasi solutii in aceasta directie. Probabil insa nu cu Radu Berceanu...
Pai asa ne intoarcem in epoca de piatra: in loc sa se gaseasca solutii de revitalizare a transportului feroviar local, il inchidem de ne intoarcem pe la 1850. Regele Carol cred ca s-ar intoarce in mormant....
Ma gandesc de ceva vreme daca nu ar fi o solutie ca liniile de interes regional (local) sa fie date in administrarea consiliilor judetene, eventual a mai multor cj impreuna. Presiunea locala ar fi mult mai mare, in sensul operarii decente a liniilor, renovarea garilor s.a.m.d. De altfel, daca ma gandesc la o linie precum Sibiu - Copsa Mica (Medias), este clar ca am de 100 x mai multa incredere in nemtii de la CJ Sibiu, decat in Berceanu & CO...
Ca exemplu, atat in Germania, cat si in Italia, exista o anumita regionalizare a transportului feroviar, in Germania acesta fiind oricum foarte strans legat - din perspectiva zonarii tarifare, a interconectarii - cu transportul local. De ex., in Italia,garile din zona Parcului National Cinque Terre sunt toate deservite de personalul parcului national, care asigura si intretinerea garii. Sunt sigur ca in pofida tuturor obstacolelor politice, birocratice si legale se pot gasi solutii in aceasta directie. Probabil insa nu cu Radu Berceanu...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri
Costin
Deci pe linia Sibiu-Fagaras-Brasov nu se va mai relua traficul, podul acela nu se va mai repara in veci si singura optiune de ajuns in Sibiu dinspre sud ramane prin Medias, forever?! Berceanul sa'si vada de avioanele lui, si daca asta ii place, sa inventeze avionul-duba, sau duba-avion, dupa preferinte, si sa ramana cu ea in aer pe vecie. Cu duba, desigur.
Autoritatile locale au introdus conceptul de duba in Romania, desigur, cu girul autoritatilor centrale. "Nemtii de la CJ Sibiu" sunt vanduti lui Ilie Carabulea, patron a muuuuuulte firme de autobuze/autocare (are si dube, dar putine, e drept). Alora sa le dai caile ferate? Sau autoritatilor locale din Buzau, Galati, Hunedoara, Ialomita etc?
Berceanu wrote:
3 Podu Olt - Porumbacu Brasov 19 247
Deci pe linia Sibiu-Fagaras-Brasov nu se va mai relua traficul, podul acela nu se va mai repara in veci si singura optiune de ajuns in Sibiu dinspre sud ramane prin Medias, forever?! Berceanul sa'si vada de avioanele lui, si daca asta ii place, sa inventeze avionul-duba, sau duba-avion, dupa preferinte, si sa ramana cu ea in aer pe vecie. Cu duba, desigur.
George wrote:
Ma gandesc de ceva vreme daca nu ar fi o solutie ca liniile de interes regional (local) sa fie date in administrarea consiliilor judetene, eventual a mai multor cj impreuna. Presiunea locala ar fi mult mai mare, in sensul operarii decente a liniilor, renovarea garilor s.a.m.d. De altfel, daca ma gandesc la o linie precum Sibiu - Copsa Mica (Medias), este clar ca am de 100 x mai multa incredere in nemtii de la CJ Sibiu, decat in Berceanu & CO...
Autoritatile locale au introdus conceptul de duba in Romania, desigur, cu girul autoritatilor centrale. "Nemtii de la CJ Sibiu" sunt vanduti lui Ilie Carabulea, patron a muuuuuulte firme de autobuze/autocare (are si dube, dar putine, e drept). Alora sa le dai caile ferate? Sau autoritatilor locale din Buzau, Galati, Hunedoara, Ialomita etc?
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Actiunea privind accesul in metrou in zilele de weekend a biciclistilor a fost bine primita de catre acestia, constatandu-se modul civilizat in care s-a inteles demersul nostru, neinregistrandu-se nici un eveniment....
Pe aceeasi linie se inscrie si actiunea de montare a unor rastele cu destinatia “parcare biciclete†in proximitatea acceselor la principalele statii de metrou, pentru parcarea de catre biciclisti a bicicletelor si in alte zile decat cele de weekend si continuarea calatoriei cu metroul.
S-a finalizat astazi montarea de rastele pentru depozitarea bicicletelor, pe parcursul timpului in care biciclistii utilizeaza metroul, la statia Piata Victoriei 1, accesul dinspre Guvern, urmand a se continua amenajarea de parcari pentru biciclete, suprateran, si la alte statii de metrou.
Continua seria proiectelor culturale in metroul bucureÅŸtean cu:
Memento Michael Jackson...
Pentru aproximativ o jumatate de ora ,duminica 29 august 2010, Metrorex va fi locul de desfaÅŸurare a unei inedite manifestari organizate ÅŸi prezentate de Fan Club Michael Jackson, un memento in onoarea inegalabilului artist Michael Jackson.
Fanii sai vor prezenta un moment artistic de dans , in statia de metrou Piata Unirii 1, incepând cu ora 18.00. Prin acest act de comunicare vizuala se doreste sensibilizarea tinerilor utilizatori ai metroului fata de valorile promovate de marele artist, mult prea devreme disparut.
Va invitam, aÅŸadar sa ne fiti alaturi!
Sursa: www.metrorex.ro
Actiunea privind accesul in metrou in zilele de weekend a biciclistilor a fost bine primita de catre acestia, constatandu-se modul civilizat in care s-a inteles demersul nostru, neinregistrandu-se nici un eveniment....
Pe aceeasi linie se inscrie si actiunea de montare a unor rastele cu destinatia “parcare biciclete†in proximitatea acceselor la principalele statii de metrou, pentru parcarea de catre biciclisti a bicicletelor si in alte zile decat cele de weekend si continuarea calatoriei cu metroul.
S-a finalizat astazi montarea de rastele pentru depozitarea bicicletelor, pe parcursul timpului in care biciclistii utilizeaza metroul, la statia Piata Victoriei 1, accesul dinspre Guvern, urmand a se continua amenajarea de parcari pentru biciclete, suprateran, si la alte statii de metrou.
Continua seria proiectelor culturale in metroul bucureÅŸtean cu:
Memento Michael Jackson...
Pentru aproximativ o jumatate de ora ,duminica 29 august 2010, Metrorex va fi locul de desfaÅŸurare a unei inedite manifestari organizate ÅŸi prezentate de Fan Club Michael Jackson, un memento in onoarea inegalabilului artist Michael Jackson.
Fanii sai vor prezenta un moment artistic de dans , in statia de metrou Piata Unirii 1, incepând cu ora 18.00. Prin acest act de comunicare vizuala se doreste sensibilizarea tinerilor utilizatori ai metroului fata de valorile promovate de marele artist, mult prea devreme disparut.
Va invitam, aÅŸadar sa ne fiti alaturi!
Sursa: www.metrorex.ro
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri
Tom
Facand legatura intre cele doua subiecte, m-as imbraca in frac, mi-as pune o peruca din aceea veche si as intra in statia de metrou insotit de bikeri Hell's Angels, cantand "Rock Me Amadeus" si promovand valorile altui mare artist si el mult prea devreme disparut... out of the dark, into the light Cei care nu sunt in costumatia potrivita pot sa vina insa Naked... I just wanna make it Jeanny, I'm coming home
Facand legatura intre cele doua subiecte, m-as imbraca in frac, mi-as pune o peruca din aceea veche si as intra in statia de metrou insotit de bikeri Hell's Angels, cantand "Rock Me Amadeus" si promovand valorile altui mare artist si el mult prea devreme disparut... out of the dark, into the light Cei care nu sunt in costumatia potrivita pot sa vina insa Naked... I just wanna make it Jeanny, I'm coming home
📖 Pagination options