Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2193 posts, 601080 views
📖 Pagination options
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Sava_6115-6315
La noi cu greu o sa vezi lumea in strada, la proteste de orice fel. Multi dintre noi nu au constiinta civica, iar orice manifestatie e etichetata repede ca fiind politica si e "aruncata" la gunoi. Pleava iese doar momita, corporatistii ies dupa serviciu, adica seara si in week-end, cand ii injura cocalarii care merg in cluburi,iar pe restul nu-i intereseaza, ba pe deasupra mai si injura ca-i incurca protestul.
Ar fi o ideie buna sa initiem intalniri aici pe forum si sa iesim la proteste. Poate asa vom face cunoscute si altora problemele urbei si directiile gresite pe care actioneaza capete luminate. Pana la urma toti de aici avem nemultumiri legate de infrastructura, RATB si multe altele, nemultumiri reale de care ne izbim zi de zi si pe care autoritatile le ocolesc cu nesimtire!
La noi cu greu o sa vezi lumea in strada, la proteste de orice fel. Multi dintre noi nu au constiinta civica, iar orice manifestatie e etichetata repede ca fiind politica si e "aruncata" la gunoi. Pleava iese doar momita, corporatistii ies dupa serviciu, adica seara si in week-end, cand ii injura cocalarii care merg in cluburi,iar pe restul nu-i intereseaza, ba pe deasupra mai si injura ca-i incurca protestul.
Ar fi o ideie buna sa initiem intalniri aici pe forum si sa iesim la proteste. Poate asa vom face cunoscute si altora problemele urbei si directiile gresite pe care actioneaza capete luminate. Pana la urma toti de aici avem nemultumiri legate de infrastructura, RATB si multe altele, nemultumiri reale de care ne izbim zi de zi si pe care autoritatile le ocolesc cu nesimtire!
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Ai dreptate, desi nu toti avem chiar aceeasi puncte de vedere asupra unor probleme, in majoritate noi toti ne intalnim la ideea, ca vrem o infrastructura de calitate in oras, dar si in tara.
Ai dreptate, desi nu toti avem chiar aceeasi puncte de vedere asupra unor probleme, in majoritate noi toti ne intalnim la ideea, ca vrem o infrastructura de calitate in oras, dar si in tara.
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
georgica2704
Ce avere are noul director general al RATB.
Daniel Florentin Doman, noul director general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), deţine mai multe proprietăţi, dar nu are maşină şi nici credite sau conturi de economii în bănci, potrivit declaraţiei de avere.
După luni întregi de provizorat, Daniel Florentin Doman a fost numit director general al RATB, pe 21 ianuarie 2014, în urma concursului organizat la nivelul Regiei.
Potrivit declaraţiei de avere, publicată pe site-ul instituţiei, directorul general al RATB are un teren intravilan de 2.000 mp, situat în comuna Joiţa, judeţul Giurgiu, pe care l-a cumpărat în 2010. De asemenea, şeful RATB are trei apartamente în Bucureşti şi o casă de locuit, cu o suprafaţă de 350 mp, în comuna Joiţa, judeţul Giurgiu, pe care Doman şi-a construit-o în 2013. Din cele trei apartamente Doman deţine doar unul în cotă-parte de 100%. Acest apartament are o suprafaţă de 85 mp şi a fost cumpărat de şeful RATB în 2002. Celelalte două apartamente din Bucureşti, în suprafaţă de 64 mp şi, respectiv, 80 mp, au fost moştenite de Daniel Doman împreună cu Doman Ana şi, respectiv, Doman Marilena, în ambele situaţii Daniel Doman având o cotă parte de 50%.
Potrivit declaraţiei de avere, directorul general al RATB nu are o maşină proprie şi nici împrumuturi sau conturi de economii.
În ceea ce priveşte veniturile actualului şef al RATB, acesta a obţinut, în 2013, în calitate de şef departament şi
inginer la RATB, un salariu de 57.928 lei, echivalentul unei remuneraţii lunare de 4.827,3 lei.
Soţia şefului RATB, Marilena Doman, a câştigat, în 2013, ca sociolog la RATB, suma de 19.820 lei, echivalentul unui salariu lunar de 1.651,6 lei.
Intrega stire aici:http://www.b365.ro/ce-avere-are-noul-director-general-al-ratb_203258.html
Ce avere are noul director general al RATB.
Daniel Florentin Doman, noul director general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), deţine mai multe proprietăţi, dar nu are maşină şi nici credite sau conturi de economii în bănci, potrivit declaraţiei de avere.
După luni întregi de provizorat, Daniel Florentin Doman a fost numit director general al RATB, pe 21 ianuarie 2014, în urma concursului organizat la nivelul Regiei.
Potrivit declaraţiei de avere, publicată pe site-ul instituţiei, directorul general al RATB are un teren intravilan de 2.000 mp, situat în comuna Joiţa, judeţul Giurgiu, pe care l-a cumpărat în 2010. De asemenea, şeful RATB are trei apartamente în Bucureşti şi o casă de locuit, cu o suprafaţă de 350 mp, în comuna Joiţa, judeţul Giurgiu, pe care Doman şi-a construit-o în 2013. Din cele trei apartamente Doman deţine doar unul în cotă-parte de 100%. Acest apartament are o suprafaţă de 85 mp şi a fost cumpărat de şeful RATB în 2002. Celelalte două apartamente din Bucureşti, în suprafaţă de 64 mp şi, respectiv, 80 mp, au fost moştenite de Daniel Doman împreună cu Doman Ana şi, respectiv, Doman Marilena, în ambele situaţii Daniel Doman având o cotă parte de 50%.
Potrivit declaraţiei de avere, directorul general al RATB nu are o maşină proprie şi nici împrumuturi sau conturi de economii.
În ceea ce priveşte veniturile actualului şef al RATB, acesta a obţinut, în 2013, în calitate de şef departament şi
inginer la RATB, un salariu de 57.928 lei, echivalentul unei remuneraţii lunare de 4.827,3 lei.
Soţia şefului RATB, Marilena Doman, a câştigat, în 2013, ca sociolog la RATB, suma de 19.820 lei, echivalentul unui salariu lunar de 1.651,6 lei.
Intrega stire aici:http://www.b365.ro/ce-avere-are-noul-director-general-al-ratb_203258.html
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Robert24
Linia urbana 236 - jenant...
http://www.ratb.ro/docpdf2/236%20COMPLE...20PARK.pdf
http://www.ratb.ro/docpdf2/236%20PIATA%20OPEREI.pdf
1 singur autobuz, 2 ore la pranz pauza - 11 curse in timpul saptamanii, 12 curse in weekend
Linia urbana 236 - jenant...
http://www.ratb.ro/docpdf2/236%20COMPLE...20PARK.pdf
http://www.ratb.ro/docpdf2/236%20PIATA%20OPEREI.pdf
1 singur autobuz, 2 ore la pranz pauza - 11 curse in timpul saptamanii, 12 curse in weekend
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Sava_6115-6315
Apropo: daca vreau sa iau autobuzul din traseu si nu de la capete, la ce ore astept in statii? Sau totul e la "bulan"?
Apropo: daca vreau sa iau autobuzul din traseu si nu de la capete, la ce ore astept in statii? Sau totul e la "bulan"?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Robert24
Nu ai nicio certitudine ca acele ore se vor respecta si de la capete, ce sa mai vorbim de traseu...
Iar de la Piata Operei sigur nu pleaca conform programului ca nu stationeaza...
Nu ai nicio certitudine ca acele ore se vor respecta si de la capete, ce sa mai vorbim de traseu...
Iar de la Piata Operei sigur nu pleaca conform programului ca nu stationeaza...
- Budy187
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Budy187
Pe linia lui 16, la Pipera
Pe linia lui 16, la Pipera
IMG_2012.jpg (490.25 KB; downloaded 3962 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Costin
Asa e si pe Mihalache, probabil si pe Sincai, Basarabia si Chisinau... Dar noi modernizam Pantelimonul.
Asa e si pe Mihalache, probabil si pe Sincai, Basarabia si Chisinau... Dar noi modernizam Pantelimonul.
- crocodil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
crocodil
Rupturi de genul sunt prin tot Bucurestiul ! La despartirea liniei 1,11 de 7 si 25 sens Sura Mare e o ruptura de 3 luni. Am intrebat o echipa de interventie si au spus ca nu au electrozi. Au pus niste pietre sa mai atenueze caderea boghiurilor de pe o linie pe alta.
Rupturi de genul sunt prin tot Bucurestiul ! La despartirea liniei 1,11 de 7 si 25 sens Sura Mare e o ruptura de 3 luni. Am intrebat o echipa de interventie si au spus ca nu au electrozi. Au pus niste pietre sa mai atenueze caderea boghiurilor de pe o linie pe alta.
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Sava_6115-6315
Dupa ultimele zapezi , pe Ion Mihalache au crapat toate sudurile din toamna. E jale pe portiunea Turda-Dr Felix. Linia e zdrente si vatmanii mai dau si forja! Locuiesc la bulevard si se aude groaznic. Nu vreau sa stiu cu va fi la vara cand voi dormi cu geamurile deschise. Ca bonus, 46-le scartaie ingrozitor pe racordul Dr Felix-Ion Mihalache-Victoriei.
De asemena am observat probleme mari cu linia si la intersectia Ion Mihalache cu Clabucet. Pana nu vor incepe sa deraieze tramvaie, nimic nu se va schimba.
Cel putin tronsonul Turda-Dr Felix are in jur de 20 ani de cand s-a montat linia in sistem de placi. In ultimii ani au fost numai carpeli de proasta calitate. Au mai schimbat din placi in operatiuni ah-hoc peste noapte, dar cele ramase sunt vai de steaua lor. Aici trebuie o reparatie capitala!
Dupa ultimele zapezi , pe Ion Mihalache au crapat toate sudurile din toamna. E jale pe portiunea Turda-Dr Felix. Linia e zdrente si vatmanii mai dau si forja! Locuiesc la bulevard si se aude groaznic. Nu vreau sa stiu cu va fi la vara cand voi dormi cu geamurile deschise. Ca bonus, 46-le scartaie ingrozitor pe racordul Dr Felix-Ion Mihalache-Victoriei.
De asemena am observat probleme mari cu linia si la intersectia Ion Mihalache cu Clabucet. Pana nu vor incepe sa deraieze tramvaie, nimic nu se va schimba.
Cel putin tronsonul Turda-Dr Felix are in jur de 20 ani de cand s-a montat linia in sistem de placi. In ultimii ani au fost numai carpeli de proasta calitate. Au mai schimbat din placi in operatiuni ah-hoc peste noapte, dar cele ramase sunt vai de steaua lor. Aici trebuie o reparatie capitala!
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Mesaj preluat din topicul Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii -> Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului.
Din mesajul tau pot sesiza doua probleme, pe care tu ca cetatean platitor de taxe(adica unul dintre care finanteaza regia, adica ai dreptul sa le ceri lor un serviciu calitativ), le imputi RATB-ului:
1)Lipsa profitului
2)Sifonarea banului public in cadrul regiei
Din partea mea au as mai putea sa le mai imput alte probleme(ineficienta, murdaria in statii si vehicule, aglomeratia....), insa tu m-ai intrebat doar despre punctele 1 si 2.
1)Lipsa profitului - este o problema falsa, aceasta sintagma populista a fost introdusa in public de catre catre politicenii populisti(care pot spala bani mai multi pe asfaltari si pasagiade) , care sa propagat repede prin populatie fiind preluata de Mass-media(jurnalistii carora au facut scoala primara la fara fregventa) si raspandita in popor. De fapt transport public civilizat profitabil nu exista, sau se poate numi o utopie asemeni comunismului(care in cuvinte arata bine). Si profitabilitate in acest domeniu nu exista si in tarile vestice (la care noi toti ne inchinam, cel putin eu ), la ei tot transportul public se subventioneaza(diferenta fata de noi constand in felul cum utilizeaza ei acei bani), inclusiv companiile de transport pe cale ferata(adica CFR calatori - profitabil, la fel este o gogoasa populista).
Profit in acest domeniu se poate realiza in 2 cazuri:
a) de catre privati ce au dube - ei fac profit pe seamacompacatarii oamenilor in dube => nu ai un comfort minimal, dar si din evaziune fiscala + subventii de la stat(ca altfel statul ar fi fost incriminat de favorizare(RATB) de catre agentia antimonopol ) = profit.
Si nu uita ca privatii nu fac statii (adapostul ala). Adica privatul face profit pe carca noastra, e un alt fel de coruptie.
Intrebarea este daca noi ne dorim asa un transport public?
Eu nu(am practicat sportul extrem in Chisinau in orele de varf, sa circul cu duba, am circulat cu fata lipta de partbrizul dubei, deoarece am urcat la mijlocul rutei ).
b) companiile de stat - daca nu se sifoneaza banii, ar putea fi profitabile, daca calatorii ar fi achitat 100% din pretul biletului => preturi enorme pentru calatorie, nustiu cine ar mai circula pe transportul public. => ar aparea o multime de cazane cu placute bulgaresti/baltice.
Daca asta este ce iti doresti, eu nu.
2)Sifonarea banului public in cadrul regiei - aici avem o problema adevarata, veche ca si democratia mioritica. Majoritatea banilor sifonati sunt pe mana sefilor politruci(profesionisti sau nu), pusi in functie de partidele de la putere. Dar exista si gainarii facute de angajatii civili, cu furaciunea din motorina, consumabile...
Daca in cazul gainariilor, putem face ceva chiar noi(muritorii de rand), in caz de vara un sofer nu porneste AC(daca e pe Citaro2), atunci solutia ar fi, sa memorati numarul de parc dar si placuta de inmatriculare al autobuzului si sa scrieti niste scrisori spre administratia RATB-ului, pai in cazul sefilor politruci, aici ar putea sa ne ajute doar interventia de pe Olimp, daca UE pe bune le-ar pasa de banii nostri ar trimite peste RATB un control de la OLAF(aia nu mai tin cu Basescu sau cu Ponta). Dar asta este o utopie, politicenii mioritici nu sunt prosti sa isi taie craca de sub picioare, nu vor permite ca un OLAF sa vina sa faca curatenie la noi, tot ANAF-ul sclav politic, va ascunde mizeria sub pres.
Adica solutia la problema profitabilitatii nu exista(deoarece este o afirmatie populista), iar la problema sifonarii banilor, eu vad unica solutie in constituirea unei societati civile, care ar urma contractele incheiate de regie, si in caz de abuzuri, ar fi sesizat oraganele, pana cand ele nu ar fi inceput sa isi indeplineasca functia sa. Insa pentru acea societate civila, sunt necesari multi oameni, multi din ei specialisti (care sa stie ce si cat costa), nu doi speriati.
Cu aceasta ocazie nu va propun sa innfiintam noi societatea civila , ci va propun sa iesim in strada sa ne aratam pozitia contra Pasajului de la PPL, sa cerem in loc benzi RATB.
Daca iarasi toti vom sta dupa calculatoare si doar vom da like-uri pe Facebook, cineva de sus iarasi se va mai inbogati cu niste bani(ce puteau fi investiti in ceva util societatii, nu in X5-uri,Q7 si noi posete pentru pitipoancele politicienilor), nu e deajuns sa ne dorim benzi RATB(sau pur si simplu un transport civilizat) si doar sa scriem despre asta pe forumuri(chiar daca si unele chestii sunt preluate de asa situri ca B365, si respectiv au ceva efect asupra unor consilieri, sau regii de stat).
Insa activitatea pe net nu e suficienta, trebuie sa ne adunam sa demonstram, sa creem presiune mediatica asupra decidentilor din trunul ala negru.
Mesaj preluat din topicul Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii -> Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului.
MNP wrote:
Off topic - Am si eu o curiozitate: in semnatura ta scrie ca banii aferenti unui pasaj sa se dea RATB-ului. De ce? A dovedit cumva acesta ca este o companie serioasa, profitabila si are nevoie de capital pentru modernizare sau extindere? Sau nu mai ajung banii sifonati de maretii sefi?
Din mesajul tau pot sesiza doua probleme, pe care tu ca cetatean platitor de taxe(adica unul dintre care finanteaza regia, adica ai dreptul sa le ceri lor un serviciu calitativ), le imputi RATB-ului:
1)Lipsa profitului
2)Sifonarea banului public in cadrul regiei
Din partea mea au as mai putea sa le mai imput alte probleme(ineficienta, murdaria in statii si vehicule, aglomeratia....), insa tu m-ai intrebat doar despre punctele 1 si 2.
1)Lipsa profitului - este o problema falsa, aceasta sintagma populista a fost introdusa in public de catre catre politicenii populisti(care pot spala bani mai multi pe asfaltari si pasagiade) , care sa propagat repede prin populatie fiind preluata de Mass-media(jurnalistii carora au facut scoala primara la fara fregventa) si raspandita in popor. De fapt transport public civilizat profitabil nu exista, sau se poate numi o utopie asemeni comunismului(care in cuvinte arata bine). Si profitabilitate in acest domeniu nu exista si in tarile vestice (la care noi toti ne inchinam, cel putin eu ), la ei tot transportul public se subventioneaza(diferenta fata de noi constand in felul cum utilizeaza ei acei bani), inclusiv companiile de transport pe cale ferata(adica CFR calatori - profitabil, la fel este o gogoasa populista).
Profit in acest domeniu se poate realiza in 2 cazuri:
a) de catre privati ce au dube - ei fac profit pe seamacompacatarii oamenilor in dube => nu ai un comfort minimal, dar si din evaziune fiscala + subventii de la stat(ca altfel statul ar fi fost incriminat de favorizare(RATB) de catre agentia antimonopol ) = profit.
Si nu uita ca privatii nu fac statii (adapostul ala). Adica privatul face profit pe carca noastra, e un alt fel de coruptie.
Intrebarea este daca noi ne dorim asa un transport public?
Eu nu(am practicat sportul extrem in Chisinau in orele de varf, sa circul cu duba, am circulat cu fata lipta de partbrizul dubei, deoarece am urcat la mijlocul rutei ).
b) companiile de stat - daca nu se sifoneaza banii, ar putea fi profitabile, daca calatorii ar fi achitat 100% din pretul biletului => preturi enorme pentru calatorie, nustiu cine ar mai circula pe transportul public. => ar aparea o multime de cazane cu placute bulgaresti/baltice.
Daca asta este ce iti doresti, eu nu.
2)Sifonarea banului public in cadrul regiei - aici avem o problema adevarata, veche ca si democratia mioritica. Majoritatea banilor sifonati sunt pe mana sefilor politruci(profesionisti sau nu), pusi in functie de partidele de la putere. Dar exista si gainarii facute de angajatii civili, cu furaciunea din motorina, consumabile...
Daca in cazul gainariilor, putem face ceva chiar noi(muritorii de rand), in caz de vara un sofer nu porneste AC(daca e pe Citaro2), atunci solutia ar fi, sa memorati numarul de parc dar si placuta de inmatriculare al autobuzului si sa scrieti niste scrisori spre administratia RATB-ului, pai in cazul sefilor politruci, aici ar putea sa ne ajute doar interventia de pe Olimp, daca UE pe bune le-ar pasa de banii nostri ar trimite peste RATB un control de la OLAF(aia nu mai tin cu Basescu sau cu Ponta). Dar asta este o utopie, politicenii mioritici nu sunt prosti sa isi taie craca de sub picioare, nu vor permite ca un OLAF sa vina sa faca curatenie la noi, tot ANAF-ul sclav politic, va ascunde mizeria sub pres.
Adica solutia la problema profitabilitatii nu exista(deoarece este o afirmatie populista), iar la problema sifonarii banilor, eu vad unica solutie in constituirea unei societati civile, care ar urma contractele incheiate de regie, si in caz de abuzuri, ar fi sesizat oraganele, pana cand ele nu ar fi inceput sa isi indeplineasca functia sa. Insa pentru acea societate civila, sunt necesari multi oameni, multi din ei specialisti (care sa stie ce si cat costa), nu doi speriati.
Cu aceasta ocazie nu va propun sa innfiintam noi societatea civila , ci va propun sa iesim in strada sa ne aratam pozitia contra Pasajului de la PPL, sa cerem in loc benzi RATB.
Daca iarasi toti vom sta dupa calculatoare si doar vom da like-uri pe Facebook, cineva de sus iarasi se va mai inbogati cu niste bani(ce puteau fi investiti in ceva util societatii, nu in X5-uri,Q7 si noi posete pentru pitipoancele politicienilor), nu e deajuns sa ne dorim benzi RATB(sau pur si simplu un transport civilizat) si doar sa scriem despre asta pe forumuri(chiar daca si unele chestii sunt preluate de asa situri ca B365, si respectiv au ceva efect asupra unor consilieri, sau regii de stat).
Insa activitatea pe net nu e suficienta, trebuie sa ne adunam sa demonstram, sa creem presiune mediatica asupra decidentilor din trunul ala negru.
- MNP
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
MNP
Multumesc de raspuns dar, tot nu am inteles de ce ar trebui sa se dea mai multi bani RATB-ului.
Multumesc de raspuns dar, tot nu am inteles de ce ar trebui sa se dea mai multi bani RATB-ului.
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
georgica2704
RATB: 70% din parcul auto are nevoie de reparatii.
Aproape trei sferturi dintre mijloacele de transport in comun din Bucuresti au nevoie de reparatii, sustin soferii RATB.
Parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti este format din peste 1.500 de autobuze, troleibuze si tramvaie, insa mai putin de 400 sunt sigure pentru calatori, informeaza Digi 24.
“Starea tehnica a vehiculelor, in momentul de fata, este deteriorata in proportie de 70 la suta din numarul total de vehicule”, afirma Alexandru Mihalache, lider de sindicat.
Mai mult, pentru ca autovehiculele sa functioneze, soferii sunt nevoiti sa cumpere piese de schimb din banii lor. Angajatii spun ca nu sunt obligati sa cumpere piesele, dar daca nu o fac, tot ei au de suferit. Reprezentantii RATB au spus ca nu au timp sa isi spuna punctul de vedere in legatura cu acest subiect, potrivit sursei citate.
Regia de transport public are datorii la stat de aproape 100 de milioane de euro si nu poate organiza licitatii sa cumpere piese pentru ca Fiscul i-a blocat conturile. Momentan, RATB primeste o subventie din partea Primariei Capitalei.
Stirea de aici :http://www.mondonews.ro/ratb-70-din-parcul-auto-are-nevoie-de-reparatii/
RATB: 70% din parcul auto are nevoie de reparatii.
Aproape trei sferturi dintre mijloacele de transport in comun din Bucuresti au nevoie de reparatii, sustin soferii RATB.
Parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti este format din peste 1.500 de autobuze, troleibuze si tramvaie, insa mai putin de 400 sunt sigure pentru calatori, informeaza Digi 24.
“Starea tehnica a vehiculelor, in momentul de fata, este deteriorata in proportie de 70 la suta din numarul total de vehicule”, afirma Alexandru Mihalache, lider de sindicat.
Mai mult, pentru ca autovehiculele sa functioneze, soferii sunt nevoiti sa cumpere piese de schimb din banii lor. Angajatii spun ca nu sunt obligati sa cumpere piesele, dar daca nu o fac, tot ei au de suferit. Reprezentantii RATB au spus ca nu au timp sa isi spuna punctul de vedere in legatura cu acest subiect, potrivit sursei citate.
Regia de transport public are datorii la stat de aproape 100 de milioane de euro si nu poate organiza licitatii sa cumpere piese pentru ca Fiscul i-a blocat conturile. Momentan, RATB primeste o subventie din partea Primariei Capitalei.
Stirea de aici :http://www.mondonews.ro/ratb-70-din-parcul-auto-are-nevoie-de-reparatii/
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Si din aceasta cauza tot(mentenanta parcului de vehicule la nivel de NICARGUA), insa sa ma exprim mai simplu, ca sus am prea complicat.
In oras, avem o problema cu ambuteiajele, din cauza acestor ambuteiaje, se pierd multi bani, creste poluarea, scade calitatea vietii(atat a soferilor care pierd timpul si nervii stand in cozi lungi, dar si celorlalti locuitori care merg periodic pe masini sau deloc).
Aceste probleme sunt prezente peste tot in lume (in orase), ficare oras icearca sa hotarasca aceasta problema prin diferite metode, cum ar fi:
a)dezvoltarea exclusiva a retelii de rumuri in orasele problematice - adica se latesc drumuri, se construiesc autostrazi urbane, bulevarde express, parcari fara numar(de banii bugetari).....
b)dezvoltarea retelii rutiere concomitent cu retaua de transport public - adica se construiesc si bulevarde express, pasaje si paracari, insa se mai investesc bani si in transport public.
c)demotivarea utilizarii auto si micsorarea retelii destinate masinilor/ investirea majoritatii banilor in transport public, infrastructura ptr biciclete.
Practica internationala (de cand a aparut automobilul), ne demonstreaza ca solutie momentana si definitiva pentru a hotara problema congestiei nu exista, nu conteaza daca asfaltezi 75% din teritoriul orasului, faci autostrada peste autostrada, parcare de n-spe etaje langa fiecare bloc. Oricum au fost, sunt si vor fi ambutieaje in orase mari. Spre ex in presa sec 19, multi jurnalisti scriau despre ambuteiajele de carute in oraesele mari, si scriau ca daca idilii nu vor face ceva in cativa zeci de ani orasul va fi innecat in fecalii de cal. Deci problema ambuiteiajelor vine la pachet cu URBANIZAREA si dezvoltarea economica, daca ai un satuc acolo nu vei avea ambuteiaje (deoarece nu ai lumea multa, respectiv masini), sau daca ai un oras mort dpvd economic, tot ai putine conditii sa se formeze mari probleme in trafic(deorece oamenii tineri apti de munca pleaca in orase in ascensiune).
Cazul a) - aceasta situatie deobicei se formeaza cand statul se afla la inceputul dezvoltarii economice, culturale, dar e si caracterizat de lipsa totala a societatii civile(care sa controleze cumva activitatea carmacilor) - prin aceasta perioada au trecut toate tarile civilizate din UE in anii 1900-90, SUA la fel a inceput in anii 1900 insa pe majoritatea teritoriului sau continua perioada si in zilele noastre(cu mici exceptii San Francisco, Portland, partial New York), si restul lumii aflate in stare de dezvoltare (America centrala si de sud, Asia, Africa, tarile CSI si alte tari post comuniste), continua perioada asta si azi (si Romania din cate vad face parte de aici).
La aceasta solutie apeleaza politicienii, atunci cand intre populatia condusa exista un mare grad de incultura => nu exista societate civila => apar multe drumuri fara sens => ambuteiaje kilometrice, poluare, scaderea calitatii vietii a populatiei de rand, IMBOGATIREA FABULOASA A POLITICIENILOR SI FIRMELOR DE CONSTRCTII(la noi PA&CO, UMB Spedition, EuroConstruct...)
b) - aceasta situatie apare in tarile care au ajuns la un nivel oarecare de dezvoltare economica => populatia are mai multi bani => are mai mult timp liber => poate apare societatea civila, care poate presa politicienii corupti, sa faca pe langa drumuri si transport public si infrastructura rutiera doar in locurile corecte - prin aceasta perioda trec azi asa tari ca Italia, Spania, Grecia, Portugalia..
Adica societatea civila in acest caz se transforma in o putere in stat (indirect) pe langa cele 3 de baza (institutionale formate din indivizi corupti ce fac cumetrii intre ei(contrar principiului separatie a put...)) si pe langa Mass-media (ce tot reprezinta o putere, insa din pacate si ea in Romania este viciata si se fac cumetrii, stim toti ce post cu ce partid tine si cui ii face propaganda). Devin putere in stat, din simplul motiv ca ea, asemeni unui ANAF, cauta abuzuri in actiunile facute de catre idili, iar cand sunt gasite, sunt scoase la suprafata, iar prin proteste atrage atentia mass-media, si politicianul corupt sub presiunea publica cedeaza.
c) - acest caz se intampla, cand mentalitatea colectiva ajunge la apogeul sau. Atunci cand daca un functionar este doar banuit ca a furat ceva, el este facut automat de catre toata societatea, o persoana indezirabila. Pe langa mentalitate superioara, masele au un grad ridicat de cultura, se intereseaza unde ajung taxele platite de ei. Nustiu exact cand a inceput aceast perioada, insa pot enumera tarile in care exista asa ceva: Elvetia, Norvegia, Suedia, Finlanda(poate Germania). Acolo nu doar poporul e format din alta stofa, ci si politicienii(cel putin o parte), astfel incat toti isi dau seama aproximativ cum functionaeaza un oras, si nimeni nu cere primarului majit de mici, loc de pracare sub geam. Acolo se iau masuri de "omenizare" a oraselor (ce tremen am nascut ) - se infiinteaza multe zone pietonale, se perfectioneaza transportul public, se elimina parcarile frauduloase, se iau masuri de limitare a traficului auto.
Acum Oprescu vrea sa duca Bucurestiul pe calea a)"dezvoltarea exclusiva a retelii de rumuri in orasele problematice" dion urmatoarele motive:
1)FINACIAR - Sa devii primar nu e gratis, pentru campania electorala e nevoie de banet greu, iar partidele nu detin banii necesari(ele doar se ocupa cu traficul de influenta), respectiv se fac partipriuri, cu diferite firme(care detin banetul), ele "doneaza" banetul pentru campania electorala, iar viitorul primar (neoficial) le promite ca vor primi contracte cu primaria. Primarul ajunge primar - se organizeaza licitatii(cu premeditare), unde se invita compania "donatorului" si alte cateva companii de fata, licitatia se trucheaza, si ce sa vezi, miracol, donatorul a castigat licitatia. Cum furi mai multi bani?
- cu un pasaj inutil(o banda are o capacitate de transport de ~1000oameni/ora/sens), ce complica situatia ambuteiajelor si mai mult(respectiv primarul isi asigura front de munca pentru anii viitori(ex PPL azi - maine Arcul de triumf - poimane Piata Victoriei - ... Piata Romana si uite asa faci o artera perfecta de pompare a traficului in centru, si dupa il si vad pe domn Primar "pai uite, mosule, ce coada lunga avem la Unirii, e nevoie de pasaj, mosule")
- cu transport public destept ( Ce are o capacitate de transport de ~30000oameni/ora/sens), ce in timp poate atrage soferii din ambutieaje, si care costa infinit mai putin (dpvd al banilor consumati pe persoana transportata), si nu necesita in viitor alte investitii. Pai ce vor face bietii primari, vor muri de foame, ei si firmele aserivite.
2)ELECTORAL - un pasaj prinde mult mai bine la populatia (in majoritate putin educata, si eu sunt de acolo) Romaniei, care a fost speriata fortat 24 de ani de RATB, astfel intarind si mai mult visul de a naviga taramul bucurestean cu masina privata. Uite asa apar prejudecati intre populatie "RATB-ul nu poate furniza un serviciu calitativ, deci sa investim in METROU peste tot si PASAJE RUTIERE peste tot". Deci ideea cu pasaje aduce voturi.
Daca noi, astia ce suntem mai informati in ce priveste transportul public si potentialul lui ascuns, tot vom levita pe langa calculator, fara sa ne facem vizibili, Oprescu va face din Bucuresti, Detroit. Nu va entuziasmati, Detroitul azi nu e un fel de New York, este un oras in prag de faliment, depopulat, abandonat, dar plin de autostrazi urbane si parcari, niste imagini:
Gara Centrala
Zona centrala (partea istorica)
Centrul (nou), avem in imagini niste scartaie nori din anii 30 cred
Si o perla a Detroitului abandonat, ce incununa autocentrismul american, Michigan Theather, care astazi a devenit un mandru parking.
Iar aici in loc de parcari, erau decat imobile istorice, deoarece e centru.
Deci fiti atenti ce va doriti, ca poate sa se infaptuiasca.
Cine nu vrea un oras asfaltat, sa ma insoteasca la protest.
Si din aceasta cauza tot(mentenanta parcului de vehicule la nivel de NICARGUA), insa sa ma exprim mai simplu, ca sus am prea complicat.
In oras, avem o problema cu ambuteiajele, din cauza acestor ambuteiaje, se pierd multi bani, creste poluarea, scade calitatea vietii(atat a soferilor care pierd timpul si nervii stand in cozi lungi, dar si celorlalti locuitori care merg periodic pe masini sau deloc).
Aceste probleme sunt prezente peste tot in lume (in orase), ficare oras icearca sa hotarasca aceasta problema prin diferite metode, cum ar fi:
a)dezvoltarea exclusiva a retelii de rumuri in orasele problematice - adica se latesc drumuri, se construiesc autostrazi urbane, bulevarde express, parcari fara numar(de banii bugetari).....
b)dezvoltarea retelii rutiere concomitent cu retaua de transport public - adica se construiesc si bulevarde express, pasaje si paracari, insa se mai investesc bani si in transport public.
c)demotivarea utilizarii auto si micsorarea retelii destinate masinilor/ investirea majoritatii banilor in transport public, infrastructura ptr biciclete.
Practica internationala (de cand a aparut automobilul), ne demonstreaza ca solutie momentana si definitiva pentru a hotara problema congestiei nu exista, nu conteaza daca asfaltezi 75% din teritoriul orasului, faci autostrada peste autostrada, parcare de n-spe etaje langa fiecare bloc. Oricum au fost, sunt si vor fi ambutieaje in orase mari. Spre ex in presa sec 19, multi jurnalisti scriau despre ambuteiajele de carute in oraesele mari, si scriau ca daca idilii nu vor face ceva in cativa zeci de ani orasul va fi innecat in fecalii de cal. Deci problema ambuiteiajelor vine la pachet cu URBANIZAREA si dezvoltarea economica, daca ai un satuc acolo nu vei avea ambuteiaje (deoarece nu ai lumea multa, respectiv masini), sau daca ai un oras mort dpvd economic, tot ai putine conditii sa se formeze mari probleme in trafic(deorece oamenii tineri apti de munca pleaca in orase in ascensiune).
Cazul a) - aceasta situatie deobicei se formeaza cand statul se afla la inceputul dezvoltarii economice, culturale, dar e si caracterizat de lipsa totala a societatii civile(care sa controleze cumva activitatea carmacilor) - prin aceasta perioada au trecut toate tarile civilizate din UE in anii 1900-90, SUA la fel a inceput in anii 1900 insa pe majoritatea teritoriului sau continua perioada si in zilele noastre(cu mici exceptii San Francisco, Portland, partial New York), si restul lumii aflate in stare de dezvoltare (America centrala si de sud, Asia, Africa, tarile CSI si alte tari post comuniste), continua perioada asta si azi (si Romania din cate vad face parte de aici).
La aceasta solutie apeleaza politicienii, atunci cand intre populatia condusa exista un mare grad de incultura => nu exista societate civila => apar multe drumuri fara sens => ambuteiaje kilometrice, poluare, scaderea calitatii vietii a populatiei de rand, IMBOGATIREA FABULOASA A POLITICIENILOR SI FIRMELOR DE CONSTRCTII(la noi PA&CO, UMB Spedition, EuroConstruct...)
b) - aceasta situatie apare in tarile care au ajuns la un nivel oarecare de dezvoltare economica => populatia are mai multi bani => are mai mult timp liber => poate apare societatea civila, care poate presa politicienii corupti, sa faca pe langa drumuri si transport public si infrastructura rutiera doar in locurile corecte - prin aceasta perioda trec azi asa tari ca Italia, Spania, Grecia, Portugalia..
Adica societatea civila in acest caz se transforma in o putere in stat (indirect) pe langa cele 3 de baza (institutionale formate din indivizi corupti ce fac cumetrii intre ei(contrar principiului separatie a put...)) si pe langa Mass-media (ce tot reprezinta o putere, insa din pacate si ea in Romania este viciata si se fac cumetrii, stim toti ce post cu ce partid tine si cui ii face propaganda). Devin putere in stat, din simplul motiv ca ea, asemeni unui ANAF, cauta abuzuri in actiunile facute de catre idili, iar cand sunt gasite, sunt scoase la suprafata, iar prin proteste atrage atentia mass-media, si politicianul corupt sub presiunea publica cedeaza.
c) - acest caz se intampla, cand mentalitatea colectiva ajunge la apogeul sau. Atunci cand daca un functionar este doar banuit ca a furat ceva, el este facut automat de catre toata societatea, o persoana indezirabila. Pe langa mentalitate superioara, masele au un grad ridicat de cultura, se intereseaza unde ajung taxele platite de ei. Nustiu exact cand a inceput aceast perioada, insa pot enumera tarile in care exista asa ceva: Elvetia, Norvegia, Suedia, Finlanda(poate Germania). Acolo nu doar poporul e format din alta stofa, ci si politicienii(cel putin o parte), astfel incat toti isi dau seama aproximativ cum functionaeaza un oras, si nimeni nu cere primarului majit de mici, loc de pracare sub geam. Acolo se iau masuri de "omenizare" a oraselor (ce tremen am nascut ) - se infiinteaza multe zone pietonale, se perfectioneaza transportul public, se elimina parcarile frauduloase, se iau masuri de limitare a traficului auto.
Acum Oprescu vrea sa duca Bucurestiul pe calea a)"dezvoltarea exclusiva a retelii de rumuri in orasele problematice" dion urmatoarele motive:
1)FINACIAR - Sa devii primar nu e gratis, pentru campania electorala e nevoie de banet greu, iar partidele nu detin banii necesari(ele doar se ocupa cu traficul de influenta), respectiv se fac partipriuri, cu diferite firme(care detin banetul), ele "doneaza" banetul pentru campania electorala, iar viitorul primar (neoficial) le promite ca vor primi contracte cu primaria. Primarul ajunge primar - se organizeaza licitatii(cu premeditare), unde se invita compania "donatorului" si alte cateva companii de fata, licitatia se trucheaza, si ce sa vezi, miracol, donatorul a castigat licitatia. Cum furi mai multi bani?
- cu un pasaj inutil(o banda are o capacitate de transport de ~1000oameni/ora/sens), ce complica situatia ambuteiajelor si mai mult(respectiv primarul isi asigura front de munca pentru anii viitori(ex PPL azi - maine Arcul de triumf - poimane Piata Victoriei - ... Piata Romana si uite asa faci o artera perfecta de pompare a traficului in centru, si dupa il si vad pe domn Primar "pai uite, mosule, ce coada lunga avem la Unirii, e nevoie de pasaj, mosule")
- cu transport public destept ( Ce are o capacitate de transport de ~30000oameni/ora/sens), ce in timp poate atrage soferii din ambutieaje, si care costa infinit mai putin (dpvd al banilor consumati pe persoana transportata), si nu necesita in viitor alte investitii. Pai ce vor face bietii primari, vor muri de foame, ei si firmele aserivite.
2)ELECTORAL - un pasaj prinde mult mai bine la populatia (in majoritate putin educata, si eu sunt de acolo) Romaniei, care a fost speriata fortat 24 de ani de RATB, astfel intarind si mai mult visul de a naviga taramul bucurestean cu masina privata. Uite asa apar prejudecati intre populatie "RATB-ul nu poate furniza un serviciu calitativ, deci sa investim in METROU peste tot si PASAJE RUTIERE peste tot". Deci ideea cu pasaje aduce voturi.
Daca noi, astia ce suntem mai informati in ce priveste transportul public si potentialul lui ascuns, tot vom levita pe langa calculator, fara sa ne facem vizibili, Oprescu va face din Bucuresti, Detroit. Nu va entuziasmati, Detroitul azi nu e un fel de New York, este un oras in prag de faliment, depopulat, abandonat, dar plin de autostrazi urbane si parcari, niste imagini:
Gara Centrala
Zona centrala (partea istorica)
Centrul (nou), avem in imagini niste scartaie nori din anii 30 cred
Si o perla a Detroitului abandonat, ce incununa autocentrismul american, Michigan Theather, care astazi a devenit un mandru parking.
Iar aici in loc de parcari, erau decat imobile istorice, deoarece e centru.
Deci fiti atenti ce va doriti, ca poate sa se infaptuiasca.
Cine nu vrea un oras asfaltat, sa ma insoteasca la protest.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination