Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2193 posts, 601112 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 157
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Rathgeber2523

Povestea Clarei, soferita de la RATB urmarita de numarul 69! Cum a ajuns sa conduca cea mai mare masina din Bucuresti!

Din 1988 lucreaza la Regia Autonoma de Transport Bucuresti pe linia 69. Clara Voiculescu spune ca s-a obisnuit cu glumitele colegilor, mai ales ca este nascuta in 1969, iar semnul zodiei este tot 69.

Din 1988 lucreaza la Regia Autonoma de Transport Bucuresti pe linia 69. Clara Voiculescu spune ca s-a obisnuit cu glumitele colegilor, mai ales ca este nascuta in 1969, iar semnul zodiei este tot 69.

Are 44 de ani si conduce prin traficul bucurestean un mastodont de cateva zeci de tone, dar nu vrea sa auda de masina familiei.

Clara Voiculescu a povestit pentru CANCAN.ro ca a ajuns din greseala la Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), dupa ce a fost refuzata la un alt loc de munca, dar nu regreta in niciun moment acest lucru. Chiar daca majoritatea femeilor din Regie conduc tramvaie, ea ne-a spus ca a preferat acest mijloc de transport, deoarece poate evita eventualele incidente in trafic.

De 20 de ani lucreaza pe linia 69

Referitor la linia pe care o conduce, Clara ne-a povestit ca deja nu mai aude glumitele colegilor de munca. “Au fost la inceput, dar de 20 de ani sunt pe aceasta linie. Sa va spun ceva, eu sunt nascuta in 1969, semnul zodiei este 69, eu fiind rac, iar acum conduc si pe linia 69”, ne-a spus razand soferita.

Intrebata daca acasa mai conduce, soferita ne-a spus raspicat ca nu, decat daca isi cumpara un troleibuz. “Aoleu, nu! Am permis din 1997 pentru aia mica, dar nu imi place sub nicio forma. Mi se pare prea mica pentru mine, m-am invatat cu asta”, ne-a spus Clara.

Un singur domn i-a dat flori

Clara ne-a spus ca de-a lungul anilor au fost si accidente, dar nu grave. Isi aminteste odata un baiat care a incercat sa plece de la discoteca, nu s-a asigurat si a vrut sa plece cu bara troleibuzului dupa el. De asemenea, ea isi aminteste si lucrurile frumoase. Ea ne-a spus despre un domn, care inca isi aminteste ce este acela respectul fata de soferii RATB, care ii da flori in fiecare an, de 1 si 8 Martie. Cat despre intamplarile haioase, soferita are multe de povestit.



Ea ne-a spus ca intr-o iarna, cand conducea un troleibuz articulat, un pasager s-a grabit sa ajunga la mijlocul de transport, dar a usile s-au inchis prea repede si a cazut. “La acele troleibuze oglinzile erau altfel si nu prea vedeai usile, care se si inchideau foarte repede. Un barbat a alergat sa prinda troleibuzul, si-a facut avant pe o gramada de zapada, dar cand a asarit usile I s-au inchis in nas si s-a prelins pe jos. Am oprit si l-am luat in cabina sa se usuce”, isi aminteste, razand, soferita.

Traficul din Capitala: fiecare cu legea lui

Intrebata de traficul din Capitala, soferita ne-a spus ca este greu sa stai calm cand vezi ce se intampla in jurul tau. Clara Voiculescu a spus ca cele mai mari probleme ale sale au fost cu taximetristii si proprietarii de jeep-uri. “Mai explodam si noi, nu ai cum sa nu o faci, e traficul care este. In Bucuresti cel putin se circula…, dar fiecare are legea lui, taximetristii sunt o natie speciala, mai avem si smecherii cu jeep-uri, care iarasi au o lege proprie, inveti sa eviti. Iar cu iesitul pe geam, incercam sa ne abtinem, ca iesi pe geam si s-ar putea sa nu mai intri, cam asa se circula prin Bucuresti. De intrat nu a intrat nimeni peste mine, doar pumni in geam, in usa, injurii, dar nu pot sa spun ca sunt frecvente, dar exista”, ne-a mai explicat Clara.

Cele mai multe femei care lucreaza la RATB sunt vatmanite, iar Clara este printre putinele care a ales sa conduca un mastodont pe sase roti. “S-au vehiculat ideile acestea, ca ar fi mai usor pe tramvai, dar nu este. Mie nu mi-a placut tramvaiul este un vehicul pe care il manevrezi, dar in limita liniei, nu poti sa faci stanga dreapta, nu poti sa eviti, nu poti sa faci nimic, esti legat de maini si de picioare”, ne-a povestit Clara Voiculescu.
SURSA - CANCAN.RO
61466620.jpg (56.55 KB; downloaded 3888 times)

61466618.jpg (105.93 KB; downloaded 3885 times)

61466616.jpg (82.86 KB; downloaded 3887 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective georgica2704

Cresc subvențiile pentru RATB, anul acesta. Câți bani va primi Regia pentru acoperirea biletelor .

Regia Autonomă pentru Transport București, aflată într-o stare economică foarte proastă, va primi anul acesta un ajutor substanțial de la Primăria Municipiului București, conform Proiectului de Buget pe anul 2014, proiect ce va fi supus votului Consiliului General.
Conform proiectului de Buget al Consiliului General al Municipiului București pe anul 2014, subvențiile pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif în domeniul Transporturi se va ridica la suma de 546 milioane de lei. Mai exact, aceasta este subvenția pe care o primește RATB pentru a acoperi diferențele de preț între ceea ce plătesc călătorii și costul real al serviciului de transport. Regia va fi afectată, însă, de introducerea noii accize la benzină, din primăvară.

În anul 2013, spre exemplu, subvenția pentru RATB a fost departe de a fi suficientă: Primăria alocase 390 de milioane de lei, cu 20% mai puțin față de 2012, când Primăria alocase 499 de milioane de lei.

Situația financiară proastă a RATB a făcut ca Regia să ajungă să fie executată silit de Fisc, fiind primul datornic la bugetul de stat, ca sume.

Regia datoreaza 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită.
Intreaga stire aici :http://www.b365.ro/cresc-subven-iile-pentru-ratb-anul-acesta-ca-i-bani-va-primi-regia-pentru-acoperirea-biletelor_202806.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

Pai da, regia e in faliment si  ca s-o salveze , doctoru face o operatie din pix care sa-i creasca procentele in inimile bujetarilor si pensionarilor. Sau o pregateste de privatizare catre acoliti. Dar de investitii pomeneste cineva ceva?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Nu am vazut nici tramvaie Bucur LF prevazute in bugetul pe anul asta...

 


Re: Stiri, noutati, perspective survola

Dar cum ar fi sa incerce sa creasca incasarile?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

survola wrote:
Dar cum ar fi sa incerce sa creasca incasarile?

Cu ce masuri propui sa se atinga acest target?

 


Re: Stiri, noutati, perspective crocodil

O idee ar fi sa creasca amenda de la 50ron la 250-300 macar, sa monteze automate pt  emitere sau reincarare in statii unde nu sunt tonete si cat mai multe controale. (controale cu jandarmi ) Idealul ar fi montarea acelor "bariere" la usile vehiculelor fara a se putea urca fara validare. Am vazut pe acest forum cate-va idei.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective IK4

Idealul ar fi taxator BGS, Scursese, etc. dotat cu bulan in fiecare vehicul, supraveghere video+numarare calatori la usi si suplimentat parcul pentru evitarea aglomeratiei. Fara carduri, fara validari, fara smartfoane de control.
Sau, daca nu, acelasi taxator cu un singur validator montat langa cusca lui. Nu platesti, zbori jos imediat cu un sut in c.r. Esti boschetar cu saci de PET-uri, nu mai urci in RATB, ca nu-i masina de gunoi.



Cobrador.

 


Re: Stiri, noutati, perspective survola

Poate şi un abonament către pensionari PLATIT, cu o suma modică lunară. Sau anuală, ca să nu stea mereu la coada. Ce vreau să spun e că protecţia asta socială greşit aplicată duce la falimentul general.
Şi ne putem gândi şi la preţul biletelor, ca toate cresc, numai călătoria Ratb rămâne la fel. Pe urmă ne plângem ca nu sunt tramvaie, troleibuze etc.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures georgica2704

Care sunt autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele RATB în care se fură cel mai des din buzunare.

Harta mijloacelor de transport în comun ale RATB din Bucureşti în care se fură cel mai des din buzunare a fost întocmită pe baza datelor centralizate de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Buucreşti.  
Hoţii din buzunare, care acţionează în mijloacele de transport în comun, le preferă, în mod special, pe cele aglomerate, atât la urcare, cât şi la coborâre în staţii. "Aceştia se folosesc de diferite bunuri personale (genţi, rucsacuri, ziare) pentru a-şi masca acţiunea (gesturile) şi prin abilitatea specifică acestor tipuri de infractori sustrag diferite bunuri din buzunarele/genţile călătorilor, profitând de neatenţia acestora. Infractorii îşi stabilesc, cu predilecţie, victimele din rândul persoanelor în vârstă şi persoanelor de sex femeiesc cu vârsta între 20 - 30 ani", se arată într-un comunicat al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti remis romaniatv.net.

LISTA cu mijloacele de transport în care se fură cel mai des

"Cele mai multe furturi au fost înregistrate în autobuzele 139, 104, 634, 117, 282, 182, 381, 335, troleibuzele 86, 79, 66 şi tramvaiele 32, 1, 25, 41. În ceea ce priveşte furturile săvârşite în trenurile/staţiile de metrou, acestea există, dar sunt semnificativ mai puţine decât cele în mijloacele de transport în comun ale R.A.T.B., deoarece toate staţiile de metrou sunt prevăzute cu camere de supraveghere, acest lucru făcându-i pe infractori să evite staţiile de metrou", este precizat în comunicat.

De asemenea, cele mai multe furturi din buzunare în mijloacele de transport în comun "au fost înregistrate în zona centrală a Bucureştiului, precum şi în zonele Rahova-Ferentari, Mihai Bravu, Şos. Iancului, Vatra Luminoasă, Şos. Virtuţii, b-dul Iuliu Maniu".
Intreaga stire aici :http://www.b365.ro/care-sunt-autobuzele-troleibuzele-si-tramvaiele-ratb-in-care-se-fura-cel-mai-des-din-buzunare_203014.html
As mai adauga cateva pe lista : 11, 21,69,77,300,141,323. :twisted:

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

georgica2704 wrote:
În ceea ce priveşte furturile săvârşite în trenurile/staţiile de metrou, acestea există, dar sunt semnificativ mai puţine decât cele în mijloacele de transport în comun ale R.A.T.B., deoarece toate staţiile de metrou sunt prevăzute cu camere de supraveghere, acest lucru făcându-i pe infractori să evite staţiile de metrou", este precizat în comunicat.


E un adevar, insa mai sunt:
a) intrarea in metrouri nu e gratis, ci e limitata de turnicheti
b) metroul este un transport de capaciate mare(unde nu intervenit sidndicatul jegos, sa spuna ca e bine sa se cumpre metrouri formate din o unitate), si aglomerarea se intampla mai rar decat in RATB(unde avem autobuze solo doar, datorita jegosilor grasi de la sindicate), iar aglomeratia e un strat propice pentru mizerabilii de ciorditori(nu te ajuta nici camerele din Citaro 2).
Desi eu consider cel mai important factor este a).

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

Voi incerca sa separ ideile voastre si sa le analizez, nu din punctul de expert (ce e evident ca NU sunt  :lol: ), ci din pozitia unui calator (care sunt).

crocodil wrote:
O idee ar fi sa creasca amenda de la 50ron la 250-300 macar,

Aceasta masura ar afecta strict persoanele ce sunt mai educate, golanii de prin Salaj(de pe 117), cum nu au platit, asa si nu vor plati nimic :popa: .

crocodil wrote:
sa monteze automate pt  emitere sau reincarare in statii unde nu sunt tonete si cat mai multe controale.

Aceasta masura o consider extrem de utila, si ar fi bine ca in viitor RATB-ul(daca va mai fi, ca Oprescu poate o vinde pe 2lei maine) sa ia in consideratie aceasta idee.

crocodil wrote:
(controale cu jandarmi )

Idee buna, doar ca blatistii ar putea sa vada controalele astea de la o posta, si sa coboare in statia in care vad cortegiul asta, adica efectul ar tinde spre 0.

IK4 wrote:
Idealul ar fi taxator BGS, Scursese, etc. dotat cu bulan in fiecare vehicul,

Sitemul cu taxator, este un sistem de pe timpul lui Deceneu, daca in cazul Metrorex  acest cortegiu este realistic(sunt 44 de rame=> 88gardieni), pai in cazul RATB, doar autobuze sunt 1000, si mai ai trolee, tramvaie. Nu cred ca e foarte eficienta aceasta solutie.

IK4 wrote:
supraveghere video+numarare calatori la usi

Partial implimentata (pe Citaro 2 toate au camere si o parte mica numaratori la usi), si precum vezi efect =0.

IK4 wrote:
si suplimentat parcul pentru evitarea aglomeratiei.

Buna solutie, doar ca Oprescu are alte planuri... Privatizare -> Dubizare = Eficientizare! :popa:

IK4 wrote:
Fara carduri, fara validari, fara smartfoane de control.

Sistemul cu carduri, deocamdata din cate stiu este cel mai performant, este alta treaba ca UTI a facut niste aparate deficitare, dar asta e cel mai bun variant (mult mai putin timp pierzi spre ex in comparatie cu validatoarele alea de la Metrorex, in care bagi cartela, astepti o vesnicie , dupa care primesti inapoi cartela).

survola wrote:
Poate şi un abonament către pensionari PLATIT, cu o suma modică lunară. Sau anuală, ca să nu stea mereu la coada. Ce vreau să spun e că protecţia asta socială greşit aplicată duce la falimentul general.

Aici presupun ca ai o problema cu faptul ca pensionarii calatoresc mult si ca si din cauza lor dimineata nu ai loc.
Pai daca Oprescu, ar mai da niste ferimituri ramase, dupa ce face pasajele lui inutile, si ar cumpara niste vehicule noi, sau cel putin sa le exploateze bine pe astea ce sunt, atunci in vehicul fizic(cum ar spune cinve din sectorul 5) am avea loc toti .

survola wrote:
Şi ne putem gândi şi la preţul biletelor, ca toate cresc, numai călătoria Ratb rămâne la fel. Pe urmă ne plângem ca nu sunt tramvaie, troleibuze etc.

Aici faci greseala pe care o face Oprescu, te uiti la RATB ca la SRL, care trebuie sa se autosustina, ce e gresit. Transportul public, de aia se numeste public, deoarece livreaza un serviciu public, iar profitul vine indirect prin investitiile ce se fac in preajma rutelor de transport public, prin turistii atrasi, prin marirea calitatii vietii a locuitorilor orasului(mai putini bani se cheltuie pe combustibil, mai putin timp se petrece pe drum spre munca, mai putine masini in trafic...).
Iar daca ne apucam sa marim pretul biletelor, nimic in afara de migrarea unor calatori spre cazanele bavareze de 30 de ani, nu vom obtine.
Normal este loc de mai bine, este nevoie de o eficientizare, insa majoritatea banilor ce se "pierd" in RATB, nu se duc pe subventionarea biletului prostimei, ci pe tunuri facute de politrucii de la varf si capusarele firmelor  afiliate partidelor politice. Anume de acolo trebuie sa taiam.

crocodil wrote:
Idealul ar fi montarea acelor "bariere" la usile vehiculelor fara a se putea urca fara validare. Am vazut pe acest forum cate-va idei.

IK4 wrote:
Sau, daca nu, acelasi taxator cu un singur validator montat langa cusca lui. Nu platesti, zbori jos imediat cu un sut in c.r. Esti boschetar cu saci de PET-uri, nu mai urci in RATB, ca nu-i masina de gunoi.



Cobrador.

Este bine sa ne inspiram din alte tari, insa hai sa o facem de pe exemplele bune, nu alea proaste. Cobradorul ala  :lol:, este o solutie de pe timpul lui Napoleon,
- omul ala trebuie platit,
- el si turnichetul ocupa loc (noi si asa avem doar autobuze/trolee solo, mai pune acolo si hardugia asta si va fi si mai super in orele de varf),
- deorece taxatorul este 1, accesul se va face pe 1 usa , cat timp va pierde autobuzul la fiecare oprire? nu mai zic de cazul tramvaielor.

Cu aceasta ocazie propun sa urmam un exemplu bun din Brazilia(ca de acolo este Cobradorul). Am mai zis de Curitiba, acolo au un sistem magnific de BRT,






si niste statii superbe cu turnicheti









Se poate instala si un Cobrador :lol:  daca se doreste ceva mai cu gust de manea :lol:



Iar daca  RATB-ul continua politica actuala, benzi separate pentru autobuze langa trotuar (in cel mai bun caz)



si sistemul de taxare bazat pe bunul simt al populatiei, atunci se vor mai pierde inca multi ani (50-100), multi bani.
Unica solutie de eficientiza RATB-ul este:
- separarea RATB-ului  de trafic
- organizarea culoarelor unice, adica tot RATB-ul sa circule pe centru autobuz, troleu, tramvai(nu ca in cazul sos.Pantelimon, unde idilii lu peste vor iarba intre sinele tramvaiului)



- statii comune ^^^, comode + turnicheti ca in Curitiba (la intrare in statie)
Asta daca dorim sa avem un transport rapid, comod, eficient, atractiv. Iar daca dorim sa o lalaim cu spor dambovitean putem sa ne urmam cursul de azi(spre privatizarea opresciana).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

ADY881, solutiile tale sunt foarte bune 8-) , dar implica investitii nu numai in parcul de vehicule ci  si in infrastructura. Edilii lu peste prajit nu au o asemenea mentalitate. Acum investim in pasaje pentru sporitrea traficului, iar la RATB se cresc subventiile ca sa se mai acopere din datorii...   Parerea mea este ca nu se vor face investitii in transportul public  atata timp cat macelaru sef va mai transa primaria dupa bunul plac.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

Sava_6115-6315 wrote:
Parerea mea este ca nu se vor face investitii in transportul public  atata timp cat macelaru sef va mai transa primaria dupa bunul plac.

Nu e o parere, e un adevar, nici el(Oprescu) nici altul nu vor misca un deget pentru a face  ceva bun pentru RATB.
Daca bucurestenii care inteleg ce functie indeplineste RATB-ul in oras, vom continua sa fim uniti doar pe forumuri, si nu ne vom organiza in mici proteste (cand e cazul), atat timp primarul va face ce ii place in oras, adica pasagiada (cu sens sau fara sens) banul ruleaza buzunarele corecte cu tot cu licictatii.
Anume asa, prin pasivitate, ne-am trezit cu solutia minune pe bd.Unirii unde 2 trotuare s-au facut in o parcare si un trotuar, 2 articole in ziare anti "dezvoltare", unul de asanalii  si gata este marlania. Dar ce au facut pentru un parc turcii in Istambul? Daca vom fi la fel si in continuare, vor aparea in loc de toate trotuarele pe Unirii parcari  din astea...

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 157
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use