Transportul în lumeEuropaUcraina / Україна

 

Topic: Ucraina - Kharkov

59 posts, 35768 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Ucraina - Kharkov Aron

LAZ-E183A1 pe linia 12, si o incrucisare a 3 retele de troleibuz



 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Aproape de centru exista o mica gara, o mica linie de tren si un mic tren pentru cei mici :D ..Mai exact este un tren pentru copii care vor sa se plimbe cu trenul...iar totul este pe masura lor, atat trenul cat si gara de unde pleaca, avand casa de bilete, anunt vocal prin care se zice ca vine/pleaca trenul. La capatul celalalt al liniei este un spatiu verde foarte extins si umbros...acolo cei mici se pot juca 20 min pana cand trenul pleaca inapoi...traseul are in jur de 4 km

















 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Fata de finala de la noi....In Kharkov de exemplu, o sa bage 22 de troleibuze pe o ruta nou incepand de la aeroport, trecand prin toate punctele principae ale orasului pana undeva in nordul orasului unde se situeaza fan zone-ul, intervalul de timp este de 5 minute, iar cel mai important lucru este ca pe strazile unde circula linia de troleibuze cu suporteri se interzice sub orice fel masinilor. Adica inafara de transportul in comun, politia, si chestii de genul gaze, apa, etc. Numai are voie nimeni sa circule pe strazile/blvd pe care au traseu troleibuzele, decat sa-l traverseze.

Iar pentru cine stie rusa:



 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

#7068 pe linia 8 in alt oras, in alta tara, si aproape acelasi tramvai ca si la noi :)



 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

:shock:  :shock:  Foarte tare mai nou se inchiriaza troleibuze si pentru nunti :lol: ....e o idee destul de misto si unica in felul sau.







Pe firma scrie:
in prima poza: NUNTA
in a 2-a poza: NUNTA!! DIMA+CRISTINA

 


Re: Ucraina - Kharkov stakee

@ Aron

Ce ecartament are acest tren de copii?

 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

750mm :D deci cu 10 mm mai mic fata de mocanita

 


Re: Ucraina - Kharkov stakee

Multam colegu :)

 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Iata ce tunning avea DAC-217E, care e casat acuma. Eu personal m-am plimbat cu el iar vara chiar ajutau acele geamuri fumurii sa nu orbesti de la soare, iar ultima usa avea mereu o roata acolo desi nu stiu motivul pentru care nu il foloseau. sursa: transphoto.ru







 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Si mai era unul care era la fel de ingrijit, de data asta e vorba de ROCAR E217. sursa e aceeasi:D





si asa arata imediat dupa 'RK'



 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Tom wrote:
De curiozitate, daca ai mentionat Ukraïna, ai idee cam cat de aglomerate sunt autobuzele pe la ei? Daca sunt ca aici, tanti aia nici daca arata asa:



nu face fata calatorilor.
Sistemul s'a practicat la Iasi si s'a renuntat la el. Ar fi bine de intrebat pe cei de acolo daca a fost bun sau nu.


Deci ideea e in felul urmator: Atasez o harta ca sa fie mai usor de explicat.




Ca locatie unde imi petrec eu verile este in nordul orasului, iar pe baza hartii asta ar inseamna acolo unde sunt rutele troleibuzelor 2, 12, 18, 40. Si daca te uiti pe harta deja poti sa tragi prima concluzie in legatura cum fucntioneaza aceste linii. Se intersecteaza in multe puncte, si uneori dubleaza destul de mult alte liniii. Ca interval de succedare, liniile 2 si 12 stau cel mai bine la capitolul asta(5-6 min in timpul saptamanii). Celelalte 2(18 si 40) sunt mai mult de ajutor pentru cele 2 linii. Deci eu persoanl nu urcat niciodata intr-un troleibuz (oricare ar fi linia) in care sa fie plin pana la refuz, si am avut treaba cu ele si la ore gen 8 dimineata sau 6 seara, deci doamna bu bilete rareori sau niciodata intampina dificultati in a patrula vehculul pentru a vinde biletele. Sunt in total 24 linii de troleibuz, 11 de tramvai, iar la autobuze e un pic mai complicat, sunt 11 linii principale de autobuze, iar dupa vine un numar de 153 de linii de MARSHRUTKA, daca ar fi sa raportam la Bucuresti ar insemna maxi-taxi, dar au acelas statut ca si liniile de autobuz iar parcul difera de la minibuze la MAN-uri si productia autohotona LAZ. Deci ar veni 153 + 11 = 164 linii de autobuze(asta numai in oras. Bucurestiul are aprox 70 de linii mi se pare :? ). 2 dintre cele mai importante care trec prin zona pe care am discutat-o mai sus este 305e si 119e. Ambele pleaca de la marginea cartierului, traverseaza orasul prin centru si se duc in sud la iesirea din oras unde se afla aeroportul(un fel de 381 al nostru combinat cu 783). Se bifurca la un moment dat dar in proportie de 70% se dubleaza si aparent pe nimeni nu ii deranjeaza faptul ca mai multe linii duc in acelasi loc. Dar la autobuze se plateste biletul la sofer, dar nu se face cu urcare la prima usa decat la capete, pe restul traeului se bazeaza pe civilizatia calatorului care nu da gres. Pe langa acestea se adauga 55 de linii preorasenesti. Care pleaca de la marginea orasului(avand capatul amenajat ca pentru curse internationale cu afisaje electronice informative si anuntarea urmatorului autobuz care pleaca si de la ce peron), si la fel se dubleaza mult dar au traseu mai scurt decat celelalte. Exista destul de multe linii de genul lui 668 inainte sa fie prelungit, deci sa nu plece din cartier, dar care la fel au eficienta destul de buna. Ca o conlcuzie, orasul Kharkov este mai mic decat Bucurestiul, iar faptul ca sunt atatea linii de transport in comun se ajunge ca intr-o statie sa vina un mijloc de transport in maxim 3 minute in foarte multe zone ale orasului. La tramvai e cam lenesa treaba, dar din ce am observat toamna trecuta cand am facut din nou o vizita, se apucau serios de rabilitarea sistemului. Referitor la doamnele care vand bilete, am vazut di toate cum s-ar spune. De la persoane cum e in poza, pana la Doamne care mananca cam mult porc :lol: . Mai tarziu o sa fac o descriere la cateva linii specificate mai sus. Sper ca te-a ajutat raspunsul Tom, daca ai intrebari, te rog pune :D  :mrgreen:

 


Re: Ucraina - Kharkov Gabriel Cristian

Ce norocos esti ca poti sa le vorbesti limba , sa te bagi in seama cu ele , :D Si eu am auzit ca sunt mult peste noi , ca si transport ma refer , am un prieten care a fost  la Minsk  de mai multe ori , si pot spune ca ma ramas oarecum oau  , de ce mi-a povestit :D

 


Re: Ucraina - Kharkov Aron

Hmm, deci sunt peste noi la capitolul civilizatie si probabil management. Ca aspect negativ este ca au un parc circulant invechit sau la mana a 2-a. S-au mai scos acuma cu LAZ-urile astea care sunt destul de fiabile. Am circulat cu ele si chiar sunt placute. Aaa si pe langa LAZ-uri mai au autobuzele, tot marca autohtona, BOGDAN. Deci plusuri si minusuri. Asta cam peste tot exista, la noi plusul ar fi ca avem un parc circulant  destul de modern, dar nimanui nu prea ii pasa de calatori.

Situatia parcului circulant la troleibuze este urmatorul(asta la data de 1.1.2013, dar nu sunt mari diferente fata de ce e acuma):
1. LAZ-E301 - 52 de bucati






2. LAZ-E183 - 22 de bucati






3. ROCAR-E217 - 19 bucati (Dac-urile s-au casat)






4. ZIU-683 - 3 bucati






5. ZIU-682 - 134 bucati(multe dintre ele au fost modernizate iar ca model se numesc ZIU-682G)
Varianta originala:





Varianta modernizata:






6. IUMZ-T1 - 16 bucati:






toate informatiile si photo: gortransport.kharkov.ua si de acolo tot o sa postez informatii si poze, asta ca sa nu scriu mereu sursa :)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Ucraina - Kharkov Tom

Aron wrote:
Sper ca te-a ajutat raspunsul Tom, daca ai intrebari, te rog pune.
Спасибі pentru informatii. Si sigur mai am intrebari.
Marshrutka sunt private sau sunt tot ale companiei de transport? Se merge cu ele tot in stilul maxi-taxi din Romania?
Cat costa calatoria? Dar abonamentul pe zi sau luna?

In rest, felicitari fostei URSS ca nu a facut praf transportul public. Din punctul asta de vedere, cred ca ar fi o greseala ca Ukraïna sa intre in noua U(E)RSS.

Si o ultima intrebare: e safe de mers pe acolo, ca oras? N'as risca sa ma duc singur sau fara cineva care sa cunoasca zona. Poate daca ajung unde mi-am propus sa ma duc, trec si pe la Kharkov :) Apropo de asta, trebuie remarcat, daca tot ai mentionat cate trasee si cate autobuze are orasul, ca orasul Pripyat avea in 1986 un parc de autobuze aproape cat orasul Iasi, la o populatie de 4-5 ori mai mica. La Kiev nu vreau sa ma gandesc, comparativ cu Bucuresti :twisted:

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Ucraina / Україна  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433361 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use