Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2193 posts, 601123 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 157
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective iliutu

Ce legitimatie de calatorie au acum pensionarii ? Ca ei circula in Bucuresti in baza ultimului talon de pensie!
Si sper sa puna la plata pensionarii cu pensii mai mari de o anumita suma.

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Si eu sunt de acord ca pensionarii cu un venit decent sa plateasca transportul public, insa nu in absenta impunerii unui control riguros. De ce spun asta ? Pentru ca, asa cum sunt primii la coada la taxe si impozite, la fel ar plati abonamentul RATB, chiar daca ar injura printre dinti. In acelasi timp ar ramane cocalarii care nu platesc si chiar nu ar fi etic sa-i obligam la plata doar pe cei corecti (in marea lor majoritate).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

A mai auzit cineva ceva de razii?? Oprit autobuze intre statii si legitimati toti calatorii? Ia sa se faca controale si cu personaje cu ceafa lata sa vedem cati cocalari mai merg moca. Pana la urma si controlorilor le este frica sa nu si-o ia pe coaja de la vreun grup de etnie. Legat de pensionari, poate ar trebui sa plateasca toti ca poate asa se mai cumintesc si nu mai ies din casa pe viscol, canicula, ger, furtuna.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

Sava_6115-6315 wrote:
Ia sa se faca controale si cu personaje cu ceafa lata sa vedem cati cocalari mai merg moca.

Nu cred ca daca controlori ar fi niste munti de muschi, situatia s-ar fi schimbat cu ceva. Mai este o problema, in autobuze validatoarele UTI lucreaza dupa un algoritm extraterestru, la unele iti ia cardul(valideaza) din prima, la unele trebuie sa revalidezi de vreo 3 ori, si aici s-au ars unii ce aveau calatorii si chiar au incercat sa valideze(adica sunt calatori  de bun simt), insa nestiind ca trebuie sa primeasca pe display un mesaj si un sunet specific, ei trec o data cu cardul si raman nevalidati, eu am vazut in o ruta 2 fete si o doamna ce au facut greseala asta, fetele au iest inainte dea veni controlorii, iar femeia a avut de platit, din cauza ca UTI nu poate sa faca un soft care sa vada cardul din prima.
Adica acea doamna e indreptatita sa creada, ca a luat teapa de la RATB.
Eu consider ca unica solutie pentru a avea 100% de validari, sunt statiile cu turnicheti, altfel nu ai cum.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Taxiul este un mijloc de transport public. Nu trebuie subventionat "transportul bogatanilor", ci transportul public in general, indiferent pe cine transporta. Cei care trebuie sa beneficieze de subventie sunt in cazul acesta taximetristii, cu conditia respectarii unor reguli. La fel si societatile de transport in comun. Nu vad de ce trebuie sa platim contributie de cogenerare sau certificate verzi unei firme de broscari infecti, adica altfel spus se subventioneaza o firma privata broscareasca pe banii cetatenilor si nu se pot reduce accize la benzina sau motorina unor autobuze sau taxiuri care fac un serviciu public.

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

Nu e asa mult de soft, cat e de hard. Punctul optim de pozitionare a cardului nu e pe pastila neagra ci un pic mai sus. Mai cred ca nici semnalul NFC nu e suficient de puternic. Iar tinta desenata pe validator e si ea prea mare (pastila neagra plus arcele de cerc).

Daca nu pozitionezi "corect" cardul el o sa fie la zona limita a semnalului, schimbul de date o sa se faca cu erori si, bam, lampa rosie.
Sau daca nu "ia" cardul repede, calatorul incepe sa se frustreze si sa plimbe cardul pe toata suprafata tinteti, lucru care nu ajuta deloc.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

Taxiul intra in categoria de transport public, insa e de mica capacitate => 1leu din subventie e folosit mai eficient de catre RATB, fata de folosirea lui in domeniul taximetrelor. Din aceasta cauza mi se pare inoportun sa fie subventionate si companiile de taxiuri.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Nu trebuie subventionate companiile, ci serviciul oferit de ele. Subventia in cazul taxiurilor ar trebui sa se aplice in felul urmator: se stabileste un consum mediu pe kilometru pentru un tip de masina si in functie de numarul de kilometri parcursi intr'o luna, in luna urmatoare soferul/compania primeste bonuri de benzina pe baza carora poate cumpara combustibil la un pret cu taxe reduse, pentru masina care a realizat acel numar de kilometri. Similar pentru societatile de transport. Acolo ar fi chiar mai simplu: linia X are Y kilometri, iar autobuzul Z a mers pe linia X un numar N de curse, rezultand N * Y kilometri. Cunoscandu-se consumul mediu al respectivului tip de autobuz, acesta va beneficia de un numar de bonuri de motorina cu taxe reduse. La nivel de autobaza, garaj &c, s'ar realiza o economie la achizitia de combustibil. Similar, la consumul de curent electric pentru vehiculele electrice, achitandu-se mai putin pentru electricitate in baza bonurilor de electricitate cu taxe reduse (inclusiv prostiile cu cogenerarea si certificatele maro). Evident, combustibilul si electricitatea trebuie folosite TOT pentru servicii de transport in comun, respectiv curse regulate (sau curse cu client, in cazul taxiurilor).
Daca la taxiuri bonul fiscal si raportul fiscal al aparatului poate fi utilizat ca proba a kilometrilor, nu stiu cum s'ar face pentru transportul in comun. Poate ar trebui si ele sa aiba aparate de masura sigilate, dar fara taxeze cursa. Evident, ar fi o mare pacoste pe capul soferilor, pe care nu-i va mai durea in cot de traseul setat in validatoare si nici nu vor mai putea merge fara oprire pe traseele de acces si retragere, daca sunt setate drept curse cu calatori.
Normal, vanzarea de motorina subventionata ar trebui sa fie caz penal, iar compania va face ceva pe sindicate si-i va da pe vinovati pe mana legii, pentru ca altfel ar pierde toate subventia.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

Ce sa subventioneze, taxiul? Din care bani? Ce vise taica. Da faliment RATB de la prea multe subventii si noi visam taxi subventionat.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Daca vreti transport civilizat, trebuie subventionata energia/combustibilul utilizat(a) in efectuarea curselor de transport public. Din moment ce statul iarta de datorii toti broscarii si francii, de ce nu poate reduce accizele si alte furaciuni mascate (cogenerare, certificate verzi-maro &c.) pentru transportul public? E vorba strict de ce consuma pentru curse cu calatori, nu tot curentul sau motorina din RATB sau firmele de taxi.
Si RATB nu da faliment pentru ca mai multi isi vor putea permite sa ia taxiul, mijloacele de transport in comun vor fi mai libere, calatorii vor putea ajnge la validatoare, iar controlorii isi vor face treaba. Daca nu se intampla asta, e problema managementului RATB. Daca firma de taxi face smecherii cu subventiile, bye bye licenta si vine alta.
Si inca ceva: de unde pana unde RATB nu poate face trasee comune cu metroul si pe ce considerente se intampla asta? De la primar la soferul de autobuz, ar trebui sa li se rupa de metroul lui Rex, pentru ca nu apartine de Primarie. Este exact povestea cu dubele, insa metroul lui Rex nu are licenta pentru transport de suprafata. La distantele mari intre statii, metroul este convenabil pentru unii, insa nu pentru toti.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

De aia primeste RATB subventii. Rezultatul: praf si pulbere, dezastru, pixuri aurite s.a.m.d.
Taximetria trebuie intai de toate pusa la punct cu legislatia si abia dupa cadorisita pentru ca majoritatea taximetristilor sunt niste munti bipezi de nesimtire. N-au respecta de nici o culoare regulamentul si mai sunt si obraznici cand li se pune litera legii in fata.
P.S. Ca sa fie RATB mai liber este nevoie de suplimentarea parcului insuficient. N-au clientii fideli ai RATB bani de taxi deci vorbim de-aiurea.

Nu are nimeni bani sa mai implementeze niste chestii pe principiul "hai sa vedem ce o iesi". Cine vrea subventii la taxi sa faca epurare dovedita in prealabil. Nu cazane, nu cocalari.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Da ce, TAXI - ul apartine de RATB ?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Sava_6115-6315

Nu prea inteleg unde merge discutia asta cu subventia taxiurilor. O masina cara maxim 3-4 calatori, autobuz/trolebuz - 100 calatori iar trmvaiul  - 300.
Propun urmatorul scenariu:un autobuz pe linia 381  intre Victoriei si Tineretului presupunem ca transporta 100 calatori. Ce ar insemna sa avem 20-30 de taxiuri care merg pe ruta asta in loc de un autobuz? Calatorul e multumit, plateste putin gratie subventiei, dar cu poluarea ce ne facem? Cu traficul suplimentar ce facem? Odata cu subventiile sigur va exploda si numarul  de taxiuri iar traficul va fi pe masura. Nu cred ca are rost sa comparam taxiul cu transportul in comun. Teoretic, transportul ar trebui subventionat din banii contribuabililor.
Problema la RATB nu sunt subventiile, ci managementul voit defectuos coroborat cu legislatia ambigua si cu desele schimbari politice. Situatia RATB-ului este identica cu cea a CFR-ului din multe puncte de vedere. Chiar trebuie sa vina privatii sa ne arate cum se poate face profit relativ simplu?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

Nu cred ca RATB-ul  este in halul in care este, din cauza ca sunt schimbari politice, problema majora este politizarea conducerii, adica fiecare ŢUŢER politic trebuie sa vina sa isi impuna omul sau(asa cum a venit PD-L-ul si a dat jos sefii PSD-ului, asa acum  a venit Oprescu si a dat jos oamenii PD-L-ului, si asa va fi in viitor schimbari ploitice), si acei oameni scurg banii din regie spre partid, si opereaza regia nu in interesul calatorilor, ci in interesele partidului de guvernare.
Deci asta e problema majora a RATB-ului, POLITIZAREA CONDUCERII si CAPUSAREA.
Discutia despre taxiuri a venit din partea mea, insa eu nu am propus ca taxiurile sa fie subventionate, eu am propus ca pe viitoarele benzi/culoare unice RATB, sa fie accesibile nu doar pentru vehiculele RATB si ISU, dar si pentru taxiuri(motivand aceasta masura prin ideea ca, doar cu niste taxiuri rapide se pot atrage bogatanii de pe Cayennuri, Gelentwagenuri, RAGE Roveruri, in transportul public(deoarece taxiul e transport public)=> am elibera strazile si locurile parcare de sufragerii pe roti).

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 157
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use