Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2193 posts, 601139 views
📖 Pagination options
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Da, taxiul face parte din transportul public. Deci e o masina cu stea in frunte.
133 313 wrote:
Asta nu raspunde la intrebarea mea. Un automobil este un automobil.
Da, taxiul face parte din transportul public. Deci e o masina cu stea in frunte.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
133 313
Transport public, nu transport in comun public.
Transport public, nu transport in comun public.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Nu e in comun, insa asta e unica solutie pentru a demotiva pe soferii fitosi sa isi foloseasca la fel de mult masinile sale de lux, TAXI-ul. Asa se mai elibereaza niste spatiu pe drum si pentru parcare, si asta e unica varianta ce ar putea fi acceptata de segmentul dat.
133 313 wrote:
Transport public, nu transport in comun public.
Nu e in comun, insa asta e unica solutie pentru a demotiva pe soferii fitosi sa isi foloseasca la fel de mult masinile sale de lux, TAXI-ul. Asa se mai elibereaza niste spatiu pe drum si pentru parcare, si asta e unica varianta ce ar putea fi acceptata de segmentul dat.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Tom
Foarte corect spus, dar pentru asta, taxiul ar trebui sa fie accesibil. Daca este accesibil financiar, nu este intotdeauna fizic accesibil. La orele de varf, dispeceratele sunt super-ocupate si in unele zone nu gasesti masini. Iar pentru cei pentru care nu este chiar atat de accesibil financiar, ar trebui subventionat, la fel ca si transportul in comun: acordarea de bonuri, carduri sau alta forma prin care sa beneficieze de reducere la combustibil, pe baza kilometrilor facuti in curse cu calatori, la fel ca si restul mijloacelor de transport. Pentru transportul electric, in mod similar ar trebui sa beneficieze de reducere la consumul de electricitate.
Sa nu uitam insa ca electricitatea a fost data unor broscari, gazul unor franci, iar benzina unor rusi, austrieci, unguri sau altceva.
In acelasi timp, taximetristul care incalca regulile, bye bye licenta.
In Egiptul anilor '80, a inceput constructia masiva de pasaje si a metroului, fara ca asta sa opreasca cresterea numarului de masini si nici reducerea transportului in comun, exceptand tramvaiele din centrul vechi, cu linii fara statii terminus amenajate si care rebrusau in mijlocul drumului.
Si apropo de minoritari, ar trebui sa cam inceteze gratuitatile si facilitatile acordate diverselor "persoane defavorizate". Pentru ei exista alte variante: de la bemveu la marshrutka.
Foarte corect spus, dar pentru asta, taxiul ar trebui sa fie accesibil. Daca este accesibil financiar, nu este intotdeauna fizic accesibil. La orele de varf, dispeceratele sunt super-ocupate si in unele zone nu gasesti masini. Iar pentru cei pentru care nu este chiar atat de accesibil financiar, ar trebui subventionat, la fel ca si transportul in comun: acordarea de bonuri, carduri sau alta forma prin care sa beneficieze de reducere la combustibil, pe baza kilometrilor facuti in curse cu calatori, la fel ca si restul mijloacelor de transport. Pentru transportul electric, in mod similar ar trebui sa beneficieze de reducere la consumul de electricitate.
Sa nu uitam insa ca electricitatea a fost data unor broscari, gazul unor franci, iar benzina unor rusi, austrieci, unguri sau altceva.
In acelasi timp, taximetristul care incalca regulile, bye bye licenta.
Presupun ca asa i-au explicat consilierii, ca RATB-ul trebuie pus pe butuci(reteta din SUA anii 50-60), si sa bage banii in pasaje, deoarece asta prinde la poporul de rand(si ce sa vezi ei toti nu merg pe V3A-uri, ci pe tot felul de mertane, haudi si bavarezi) + asa se pot intoarce usor banii pentru campanii electorale.Apropo si de discutia cu minoritarii care merg mokka fara sa le faca nimeni ceva, si in America anilor '50-'60 autobuzele au fost invadate de minoritari dupa ce s'a abrogat Legea Montgomery, iar oamenii s'au orientat spre alte solutii de transport.
In Egiptul anilor '80, a inceput constructia masiva de pasaje si a metroului, fara ca asta sa opreasca cresterea numarului de masini si nici reducerea transportului in comun, exceptand tramvaiele din centrul vechi, cu linii fara statii terminus amenajate si care rebrusau in mijlocul drumului.
Si apropo de minoritari, ar trebui sa cam inceteze gratuitatile si facilitatile acordate diverselor "persoane defavorizate". Pentru ei exista alte variante: de la bemveu la marshrutka.
- BogdanN
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
BogdanN
Salutare,
Cred ca ati observat si voi ca in unele tramvaie caldura functioneaza mai bine decat in altele. Saptamana trecuta am avut norocul sa merg cu LF 408 care avea gheata de jumatate de centimetru pe geamuri in interior. Dupa ce am indurat 5 statii frigul m-am dus la vatman care mi-a aratat nervos ca incalzirea in salon e pornita si ca asa e proiectat tramvaiul si ca daca vreau caldura sa rog pe cineva sa creasca temperatura de afara. Nu prea am gustat atitudinea lui si am facut o scurta reclamatie catre RATB, astazi a venit fabulosul raspuns.
ratb2
Biroul Relatii Publice
Nr. inregistrare: 96654/
Stimate domnule Bogdan N,
Referitor la sesizarea dumneavoastra privind lipsa caldurii in unele tramvaie din linia 1, va comunicam urmatoarele:
Personalul de miscare este instruit sa ia masuri de asigurare a unui climat corespunzator in salonul de calatori. De asemenea, personalul este instruit si atentionat sa verifice permanent functionarea instalatiei de incalzire si sa anunte orice defectiune aparuta pe traseu, pentru a putea efectua la timp remedierile.
Avand in vedere ca temperaturile exterioare sunt scazute, instalatiile din unele vehicule nu reusesc intotdeauna sa faca fata, in special dimineata, pentru ca distanta intre statii fiind destul de mica, deschiderea frecventa a usilor impiedica atingerea unor valori de temperatura corespunzatoare, care sa asigure confortul termic.
Se efectueaza periodic controale, iar deficientele depistate sunt remediate.
Vom lua masuri de verificare a respectarii instructiunilor de catre toti angajatii nostri. Vom aplica sanctiuni celor care incalca aceste dispozitii si care, din rea-vointa sau neglijenta, nu asigura conditii de calatorie corespunzatoare.
Sesizarea dumneavoastra a fost transmisa Depoului Dudesti pentru a lua masurile necesare de remediere. Conducatorul de tramvai reclamat a fost atentionat asupra obligatiei de a avea o atitudine civilizata fata de calatori si de a oferi informatiile corecte solicitate de acestia. In cazul repetarii unei astfel de abateri, sanctiunea aplicata va fi mai severa.
Va multumim pentru sesizare.
Cu stima,
Constantin Tobescu
Sef Birou Relatii Publice
M-am saturat de atitudinea asta, domne e cald in tramvai ca e cald afara si e frig in tramvai ca e frig afara asa ca ciocu mic.
Toate bune.
Salutare,
Cred ca ati observat si voi ca in unele tramvaie caldura functioneaza mai bine decat in altele. Saptamana trecuta am avut norocul sa merg cu LF 408 care avea gheata de jumatate de centimetru pe geamuri in interior. Dupa ce am indurat 5 statii frigul m-am dus la vatman care mi-a aratat nervos ca incalzirea in salon e pornita si ca asa e proiectat tramvaiul si ca daca vreau caldura sa rog pe cineva sa creasca temperatura de afara. Nu prea am gustat atitudinea lui si am facut o scurta reclamatie catre RATB, astazi a venit fabulosul raspuns.
ratb2
Biroul Relatii Publice
Nr. inregistrare: 96654/
Stimate domnule Bogdan N,
Referitor la sesizarea dumneavoastra privind lipsa caldurii in unele tramvaie din linia 1, va comunicam urmatoarele:
Personalul de miscare este instruit sa ia masuri de asigurare a unui climat corespunzator in salonul de calatori. De asemenea, personalul este instruit si atentionat sa verifice permanent functionarea instalatiei de incalzire si sa anunte orice defectiune aparuta pe traseu, pentru a putea efectua la timp remedierile.
Avand in vedere ca temperaturile exterioare sunt scazute, instalatiile din unele vehicule nu reusesc intotdeauna sa faca fata, in special dimineata, pentru ca distanta intre statii fiind destul de mica, deschiderea frecventa a usilor impiedica atingerea unor valori de temperatura corespunzatoare, care sa asigure confortul termic.
Se efectueaza periodic controale, iar deficientele depistate sunt remediate.
Vom lua masuri de verificare a respectarii instructiunilor de catre toti angajatii nostri. Vom aplica sanctiuni celor care incalca aceste dispozitii si care, din rea-vointa sau neglijenta, nu asigura conditii de calatorie corespunzatoare.
Sesizarea dumneavoastra a fost transmisa Depoului Dudesti pentru a lua masurile necesare de remediere. Conducatorul de tramvai reclamat a fost atentionat asupra obligatiei de a avea o atitudine civilizata fata de calatori si de a oferi informatiile corecte solicitate de acestia. In cazul repetarii unei astfel de abateri, sanctiunea aplicata va fi mai severa.
Va multumim pentru sesizare.
Cu stima,
Constantin Tobescu
Sef Birou Relatii Publice
M-am saturat de atitudinea asta, domne e cald in tramvai ca e cald afara si e frig in tramvai ca e frig afara asa ca ciocu mic.
Toate bune.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
ADY881
Aici eu cred ca e bine sa separam categoriile de cetateni, daca generalizam putem identifica 3 tipuri de oameni(mai bine spus clase sociale)
a)saraci
b)midlle class
c) bogatanii
Pentru fiecare clasa eu consider ca sunt necesare masuri separate
a)saraci - in functie de venit, aia cei mai amarati sa le fiedecontata o parte din biletele de RATB si Metrorex(adica avem subventii din partea statului)
b)middle class - deobicei ei produc un venit deajuns ca sa isi permita niste calatorii cu taxiul (ala simplu pe Logane), de RATB si Metrorex nu mai spun(adica aici fara subventionare de bilet)(aceasta categorie e numeroasa deci trebuie atrasa nu in taxiuri ci in RATB si metrou, cu marirea calitatii serviciului furnizat de RATB, cum ? Benzi, AC in vehicule, statii cu turncheti comode=> adica avem nevoie de investitii in RATB).
c)bogatii - majoritatea au masini scumpe => comfortabile=> pe ei sub nici o forma no sa ii vezi in metrou si mai ales RATB, anume din aceasta cauza eu propun sa se infiinteze acele culoare unice RATB separate de trafic+ semaforizare, pe care sa se dea voie sa circule si taxiurilor, astfel incat bogatanii ar putea sa fie motivati sa foloseasca taxiul ala(aia cu tarif de 3,5 roni cu mertane, sau au aparut niste noi in piata "Taxiul Negru" au Skode Octavia noi, sunt taxiuri, insa nu sunt galbene, ci negre, soferul stie engleza imbracat la costum, fara manele....), deoarece el pe taxiu ar fi mers rapid prin oras (datorita faptului ca nu ar mai sta in trafic) => am scapa de multe masini de fite din trafic + locuri de parcare. Si in cazul bogatanilor nici nu trebuie sa le subevntionezi taxiul (adica doar pe bogatani trebuie sa ii stimulam sa circule pe taxiuri, si unicile subventii sunt necesare doar in straturile sarace, restul avem nevoie doare de investitii in RATB, ca sa degajam strazile de masini).
Eu asa vad problema asta.
Adica din acele benzi am fi avut de castigat toti.
Tom wrote:
Foarte corect spus, dar pentru asta, taxiul ar trebui sa fie accesibil. Daca este accesibil financiar, nu este intotdeauna fizic accesibil. La orele de varf, dispeceratele sunt super-ocupate si in unele zone nu gasesti masini. Iar pentru cei pentru care nu este chiar atat de accesibil financiar, ar trebui subventionat, la fel ca si transportul in comun: acordarea de bonuri, carduri sau alta forma prin care sa beneficieze de reducere la combustibil, pe baza kilometrilor facuti in curse cu calatori, la fel ca si restul mijloacelor de transport.
Aici eu cred ca e bine sa separam categoriile de cetateni, daca generalizam putem identifica 3 tipuri de oameni(mai bine spus clase sociale)
a)saraci
b)midlle class
c) bogatanii
Pentru fiecare clasa eu consider ca sunt necesare masuri separate
a)saraci - in functie de venit, aia cei mai amarati sa le fiedecontata o parte din biletele de RATB si Metrorex(adica avem subventii din partea statului)
b)middle class - deobicei ei produc un venit deajuns ca sa isi permita niste calatorii cu taxiul (ala simplu pe Logane), de RATB si Metrorex nu mai spun(adica aici fara subventionare de bilet)(aceasta categorie e numeroasa deci trebuie atrasa nu in taxiuri ci in RATB si metrou, cu marirea calitatii serviciului furnizat de RATB, cum ? Benzi, AC in vehicule, statii cu turncheti comode=> adica avem nevoie de investitii in RATB).
c)bogatii - majoritatea au masini scumpe => comfortabile=> pe ei sub nici o forma no sa ii vezi in metrou si mai ales RATB, anume din aceasta cauza eu propun sa se infiinteze acele culoare unice RATB separate de trafic+ semaforizare, pe care sa se dea voie sa circule si taxiurilor, astfel incat bogatanii ar putea sa fie motivati sa foloseasca taxiul ala(aia cu tarif de 3,5 roni cu mertane, sau au aparut niste noi in piata "Taxiul Negru" au Skode Octavia noi, sunt taxiuri, insa nu sunt galbene, ci negre, soferul stie engleza imbracat la costum, fara manele....), deoarece el pe taxiu ar fi mers rapid prin oras (datorita faptului ca nu ar mai sta in trafic) => am scapa de multe masini de fite din trafic + locuri de parcare. Si in cazul bogatanilor nici nu trebuie sa le subevntionezi taxiul (adica doar pe bogatani trebuie sa ii stimulam sa circule pe taxiuri, si unicile subventii sunt necesare doar in straturile sarace, restul avem nevoie doare de investitii in RATB, ca sa degajam strazile de masini).
Eu asa vad problema asta.
Adica din acele benzi am fi avut de castigat toti.
- florin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
florin
Articolul complet
Situaţie fără precedent! Au dispărut 120 de milioane de euro de la RATB
Cu toate că autobuzele sunt pline de călători, se încasează zeci de mii de euro din publicitate şi Municipalitatea subvenţionează transportul cu autobuzul sau tramvaiul cu 440 de milioane de lei anual (55%), RATB este în faliment. Potrivit datelor financiare făcute publice de ANAF, Regia a ajuns să fie cel mai mare datornic la stat: are restanţe de aproximativ 120 de milioane de euro şi este în executare silită.
Mai mult, conturile sunt blocate şi există riscul ca mijloacele de transport să fie trase pe dreapta, pentru că nu mai sunt bani de întreţinere. Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, dă vina pe cei care au condus Regia în anii trecuţi şi spune că nu mai dă niciun leu până când cineva nu răspunde de banii cheltuiţi aiurea şi pentru neplata datoriilor către ANAF. La Regie are loc, de mai bine de un an, o adevărată bătălie politică între Marian Vanghelie (sectorul 5) şi Robert Negoiţă (sectorul 3) pentru numirea directorilor, după ce USL şi-a împărţit Regiile: PSD - RATB şi PNL- RADET.
Între timp, tot mai multe autobuze Mercedes zac în depouri pentru că nu sunt piese de schimb, de investiţii nici nu se mai pune problema, iar în staţiile RATB vin tot mai puţine maşini. Reprezentanţii Primăriei Capitalei au explicat, pentru EVZ, că săptămâna viitoare vor fi chemaţi şefii Regiei la Consiliul General al Capitalei, pentru a stabili vinovaţii pentru această situaţie.
Cum s-a ajuns în această situaţie
Gratuităţi pe bandă rulantă, salarii grase, achiziţii la suprapreţ şi management defectuos, acestea sunt principalele cauze care au făcut ca Regia să ajungă în colaps financiar. Astfel, sindicaliştii spun că "situaţia financiară dezastruoasă este cauzată de gratuităţile acordate de Primăria Generală şi de primăriile de sector pentru transportul în comun, dar şi de achiziţiile la supra-preţ a unor piese, care de multe ori nici nu sunt bune pentru repararea mijloacelor de transport".
La rândul său, consilierul Victor Stan (PSD), care este şi lider de sindicat la Regie, spune că furturile interne sunt sunt la ordinea zilei: "Cu complicitatea unor şefi de autobaze şi depouri s-a furat combustibil".
Aleşii generali PDL dau vina pe edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, pentru că nu ar fi plătit toată subvenţia. "Tramvaiele neîntreţinute produc accidente tot mai des. Deşi s-a reînnoit flota de autobuze în perioda 2004-2008, multe stau în garaj din lipsă de piese de schimb", a explicat şi consilierul general Silviu Văduva. În replică, edilul-şef susţine că RATB este "într-o situaţie dificilă pentru că s-au luat bani din salariile oamenilor, cota ce trebuia plătită la ANAF, şi s-au făcut cumpărături aiurea".
Articolul complet
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Sava_6115-6315
Un ziarist spunea bine zilele trecute: cetateanul nu trebuie sa simta imersia politicului in viata de zi cu zi. La noi e invers. Drept dovada politizarea grava a regiilor RATB si RADET. In momentul de fata situatia la RATB e in felul urmator: am depistat ca pacientul (RATB) este bolnav si, in loc sa-l tratam, doctoru cauta cauzele bolii, lasand pacientul sa moara. Din pacate tot cetateanul va avea de suferit
Un ziarist spunea bine zilele trecute: cetateanul nu trebuie sa simta imersia politicului in viata de zi cu zi. La noi e invers. Drept dovada politizarea grava a regiilor RATB si RADET. In momentul de fata situatia la RATB e in felul urmator: am depistat ca pacientul (RATB) este bolnav si, in loc sa-l tratam, doctoru cauta cauzele bolii, lasand pacientul sa moara. Din pacate tot cetateanul va avea de suferit
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
133 313
Probabil ca dom' doftor n-a excelat in meseria sa de baza, de aceea s-a si lasat si s-a apucat de primareala.
Nu stiu daca dom' doftor realizeaza ca nu se poate cu coloana oficiala chiar pentru oricine. S-ar putea sa guste o gura plina din propriul medicament.
Probabil ca dom' doftor n-a excelat in meseria sa de baza, de aceea s-a si lasat si s-a apucat de primareala.
Nu stiu daca dom' doftor realizeaza ca nu se poate cu coloana oficiala chiar pentru oricine. S-ar putea sa guste o gura plina din propriul medicament.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
alchimistul
Daca tot se incepe executarea silita, propun sa se puna sechestru, inainte de toate, pe sediul de la piata Virgiliu. Iar "managementul" sa fie nevoit sa isi mute birourile intr-una din autobaze ori in vreun depou. Macar asa nu vor mai trebui sa indure trecerea Tatrelor pe sub geamurile birourilor
Daca tot se incepe executarea silita, propun sa se puna sechestru, inainte de toate, pe sediul de la piata Virgiliu. Iar "managementul" sa fie nevoit sa isi mute birourile intr-una din autobaze ori in vreun depou. Macar asa nu vor mai trebui sa indure trecerea Tatrelor pe sub geamurile birourilor
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Pensionarii din Bucureşti nu vor mai călători în RATB cu legitimaţia şi talonul de pensie. Ce se schimbă
Din vară, pensionarii bucureşteni ar putea fi nevoiţi să renunţe la legitimaţia de călătorie şi talonul de pensie, acte necesare pentru a putea călători gratuit cu mijloacele de transport în comun, şi să primească, gratuit, un card magnetic pe care să-l bifeze de fiecare dată când urcă într-un vehicul RATB.
http://www.economica.net/pensionarii-di...73101.html
Pensionarii din Bucureşti nu vor mai călători în RATB cu legitimaţia şi talonul de pensie. Ce se schimbă
Din vară, pensionarii bucureşteni ar putea fi nevoiţi să renunţe la legitimaţia de călătorie şi talonul de pensie, acte necesare pentru a putea călători gratuit cu mijloacele de transport în comun, şi să primească, gratuit, un card magnetic pe care să-l bifeze de fiecare dată când urcă într-un vehicul RATB.
http://www.economica.net/pensionarii-di...73101.html
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
133 313
Asta ar insemna ca validatorul sa fi montat PE aubobuz, langa usa, nu IN autobuz.
Asta ar insemna ca validatorul sa fi montat PE aubobuz, langa usa, nu IN autobuz.
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Sava_6115-6315
Cand vor urca toti pensionarii de la piata cu carucioare si sacose , mai valideaza tata mare
Am o curiozitate : subventiile pentru pensionari, elevi, studenti se mai platesc catre regie avand in vedere situatia grava a acesteia? Stiam ca aceste subventii ar trebui a vina de la ministerele aferente....
Cand vor urca toti pensionarii de la piata cu carucioare si sacose , mai valideaza tata mare
Am o curiozitate : subventiile pentru pensionari, elevi, studenti se mai platesc catre regie avand in vedere situatia grava a acesteia? Stiam ca aceste subventii ar trebui a vina de la ministerele aferente....
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination