Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183490 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Gara de Nord - București
Utilizator anonim
Bucureşti Nord (în nomenclatorul CFR: Bucureşti Nord Grupa A, popular Gara de Nord) este cea mai mare staţie feroviară a României, situată în municipiul Bucureşti. Din această gară pleacă şi sosesc zilnic aproape 200 de trenuri (numărul acesta este mai mare iarna şi vara când se pun în circulaţie trenuri suplimentare spre litoral şi Valea Prahovei). Este deservită de trenuri ale Căilor Ferate Române si companii private, precum si trenuri internationale.
Bucureşti Nord este capătul liniei şi are un număr de opt peroane şi paisprezece linii.
Din Gara de Nord se poate ajunge direct la Aeroportul Internaţional Henri Coandă, cu trenul operat de către Compania CFR CALATORI.
Clădirea gării imită arhitectura Gării de Nord din Paris, Franţa. Ultima restaurare a avut loc în 1997-1999.
Gara este deservită de diverse rute de autobuze, troleibuze, tramvaie, o linie Expres (780) care face legătura cu aeroportul internaţional Henri Coandă şi de o staţie de metrou, aflată pe magistralele M1 şi M4.
Din anul 1872, când s-a deschis această gară, s-a dat în exploatare circulaţia feroviară pe linia Roman–Galaţi–Bucureşti–Piteşti. Staţia a fost denumită iniţial Gara Târgoviştei urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală. Chiar dacă la început această gară nu era concepută pentru a deveni principala gară a Bucureştiului, odată cu trecerea anilor aceasta a devenit principalul nod feroviar al Capitalei dar şi al României. Ea a fost construită între anii 1868-1872 fiind concepută în formă de U formată din două corpuri paralele legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, şi de-a lungul timpului i s-au adus modificări. Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea şase linii pentru plecări şi patru linii pentru sosiri. Din august 1944 s-au refacut instalaţiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile şi peroanele au fost prelungite pentru a se obţine lungimi utile de 350 m. Perioada dintre 1950 şi 1990 a cunoscut o creştere foarte mare a traficului feroviar, dar din anul 1990 numărul călătorilor a scăzut de câteva ori, proces care s-a manifestat în toată România.
Cateva poze din zona Gara de Nord€
Bucureşti Nord (în nomenclatorul CFR: Bucureşti Nord Grupa A, popular Gara de Nord) este cea mai mare staţie feroviară a României, situată în municipiul Bucureşti. Din această gară pleacă şi sosesc zilnic aproape 200 de trenuri (numărul acesta este mai mare iarna şi vara când se pun în circulaţie trenuri suplimentare spre litoral şi Valea Prahovei). Este deservită de trenuri ale Căilor Ferate Române si companii private, precum si trenuri internationale.
Bucureşti Nord este capătul liniei şi are un număr de opt peroane şi paisprezece linii.
Din Gara de Nord se poate ajunge direct la Aeroportul Internaţional Henri Coandă, cu trenul operat de către Compania CFR CALATORI.
Clădirea gării imită arhitectura Gării de Nord din Paris, Franţa. Ultima restaurare a avut loc în 1997-1999.
Gara este deservită de diverse rute de autobuze, troleibuze, tramvaie, o linie Expres (780) care face legătura cu aeroportul internaţional Henri Coandă şi de o staţie de metrou, aflată pe magistralele M1 şi M4.
Din anul 1872, când s-a deschis această gară, s-a dat în exploatare circulaţia feroviară pe linia Roman–Galaţi–Bucureşti–Piteşti. Staţia a fost denumită iniţial Gara Târgoviştei urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală. Chiar dacă la început această gară nu era concepută pentru a deveni principala gară a Bucureştiului, odată cu trecerea anilor aceasta a devenit principalul nod feroviar al Capitalei dar şi al României. Ea a fost construită între anii 1868-1872 fiind concepută în formă de U formată din două corpuri paralele legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, şi de-a lungul timpului i s-au adus modificări. Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea şase linii pentru plecări şi patru linii pentru sosiri. Din august 1944 s-au refacut instalaţiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile şi peroanele au fost prelungite pentru a se obţine lungimi utile de 350 m. Perioada dintre 1950 şi 1990 a cunoscut o creştere foarte mare a traficului feroviar, dar din anul 1990 numărul călătorilor a scăzut de câteva ori, proces care s-a manifestat în toată România.
Cateva poze din zona Gara de Nord€
- falizwim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti (Sosiri si plecari)
falizwim
Numele de "Gara Targovistei" si-o datoreaza localizarii ei pe "Podul Targovistei" (actuala cale a Grivitei).
"Gara Filaret" s-a recordat la ea in Sep.1873.
G.T. fost inaugurata oficial pe data de 1 Sep.1872, la ora 7:00 AM cu trenul care a plecat pe ruta: Bucuresti-Galati.
VIN RUSII
Pe 26 Apr.1872 sosesc in Gara Targovistei primele trupe rusesti care intentionau sa treaca Dunarea in Bulgaria.
A doua zi si a patra zi, au plecat spre Calafat primele doua esaloane romane, primul fiind asistat pe peron de regele Carol I si de principesa Elisabeta.
Doua luni mai tarziu vine si tarul Alexandru II, iar - doua zile dupa el soseste si cancelarul Rusiei.
Pe 15 Dec.1878 vine SUB ESCORTA generalul Osman Pasa (dupa capitularea lui de la Plevna), iar doua zile dupa aceea, pleaca in prizonierat la MAMA RUSIA. (Inca nu existau lagare de concentrare in Siberia, ... sau da )
Utilizator anonim wrote:
Bucureşti Nord
Din anul 1872, când s-a deschis această gară, s-a dat în exploatare circulaţia feroviară pe linia Roman–Galaţi–Bucureşti–Piteşti. Staţia a fost denumită iniţial Gara Târgoviştei urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală. Ea a fost construită între Septembrie 1868 - Septembrie 1872 fiind concepută în formă de U ...
Numele de "Gara Targovistei" si-o datoreaza localizarii ei pe "Podul Targovistei" (actuala cale a Grivitei).
"Gara Filaret" s-a recordat la ea in Sep.1873.
G.T. fost inaugurata oficial pe data de 1 Sep.1872, la ora 7:00 AM cu trenul care a plecat pe ruta: Bucuresti-Galati.
falizwim wrote:
Istoria se repeta
VIN RUSII
Pe 26 Apr.1872 sosesc in Gara Targovistei primele trupe rusesti care intentionau sa treaca Dunarea in Bulgaria.
A doua zi si a patra zi, au plecat spre Calafat primele doua esaloane romane, primul fiind asistat pe peron de regele Carol I si de principesa Elisabeta.
Doua luni mai tarziu vine si tarul Alexandru II, iar - doua zile dupa el soseste si cancelarul Rusiei.
Pe 15 Dec.1878 vine SUB ESCORTA generalul Osman Pasa (dupa capitularea lui de la Plevna), iar doua zile dupa aceea, pleaca in prizonierat la MAMA RUSIA. (Inca nu existau lagare de concentrare in Siberia, ... sau da )
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Saptamana trecuta s-au executat lucrari de intretinere la liniile de intrare pe peronanele Garii de Nord.
Saptamana trecuta s-au executat lucrari de intretinere la liniile de intrare pe peronanele Garii de Nord.
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Cam era timpul. Acolo oricum ar trebui schimbate toate liniile vechi si mai ales macazele de la iesirea din gara, care par la pamant. Trenurile circula extrem de incet in acea zona, liniile par strambe, uneori vizibil cu ochiul liber.
Ceea ce e extrem de deranjant in ultima vreme este ca adesea trenurile pleaca cu intarziere din Gara de Nord, fiind aduse cam la ora la care trebuiau sa plece. Mi se pare halucinant si nu inteleg daca e o problema tehnica sau delasarea personalului CFR.
Cam era timpul. Acolo oricum ar trebui schimbate toate liniile vechi si mai ales macazele de la iesirea din gara, care par la pamant. Trenurile circula extrem de incet in acea zona, liniile par strambe, uneori vizibil cu ochiul liber.
Ceea ce e extrem de deranjant in ultima vreme este ca adesea trenurile pleaca cu intarziere din Gara de Nord, fiind aduse cam la ora la care trebuiau sa plece. Mi se pare halucinant si nu inteleg daca e o problema tehnica sau delasarea personalului CFR.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Lucrările făcute sunt doar nişte cârpeli... utilajele respective nu au aranjat decât câteva linii, restul se burau manual, cu lopata (!) joi, pentru că nu se poate băga maşina de burat în traversele de lemn.
Macazele acelea vor mai sta mult şi bine aşa. În plus, din cauza unor macaze peste care se trece cu 5 km/h, s-a ajuns ca unele trenuri să le ocolească (dacă e posibil), astfel că se lochează simultan mai multe linii. În plus, parcursul trenurilor în Gara de Nord e făcut cu posteriorul... s-a ajuns să plece trenuri de Braşov de la linia 1 şi trenuri de Craiova de la linia 3 şi să îşi taie parcursul unul altuia să poată ieşi, ducând la întârzieri. În plus, se ţin la intrare trenurile care trebuie aduse din revizie pentru a permite altor trenuri să intre în revizie (!), trenuri care ar mai fi putut aştepta câteva minute. Apoi se ţin la semnal trenurile care sosesc la timp pentru a putea fi garate întârziat trenurile ce urmau să plece.
Lucrările făcute sunt doar nişte cârpeli... utilajele respective nu au aranjat decât câteva linii, restul se burau manual, cu lopata (!) joi, pentru că nu se poate băga maşina de burat în traversele de lemn.
Macazele acelea vor mai sta mult şi bine aşa. În plus, din cauza unor macaze peste care se trece cu 5 km/h, s-a ajuns ca unele trenuri să le ocolească (dacă e posibil), astfel că se lochează simultan mai multe linii. În plus, parcursul trenurilor în Gara de Nord e făcut cu posteriorul... s-a ajuns să plece trenuri de Braşov de la linia 1 şi trenuri de Craiova de la linia 3 şi să îşi taie parcursul unul altuia să poată ieşi, ducând la întârzieri. În plus, se ţin la intrare trenurile care trebuie aduse din revizie pentru a permite altor trenuri să intre în revizie (!), trenuri care ar mai fi putut aştepta câteva minute. Apoi se ţin la semnal trenurile care sosesc la timp pentru a putea fi garate întârziat trenurile ce urmau să plece.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Este clar ca orice lucrare este doar pentru ameliorarea uzurilor, pentru a reface toata zona dintre Podul Grant si Gara de Nord ar trebui investit urgent pentru a nu se mai pierde minute bune cu iesirea si intrarea in gara.
Este clar ca orice lucrare este doar pentru ameliorarea uzurilor, pentru a reface toata zona dintre Podul Grant si Gara de Nord ar trebui investit urgent pentru a nu se mai pierde minute bune cu iesirea si intrarea in gara.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Intrarea într-o gară înfundată, idiferent dacă este linie directă sau abătută, se face cu maxim 30 km/h. La fel se face şi ieşirea în abatere, indiferent de staţia din care se iese, iar la ieşirea dintr-o gară înfundată se face proba de eficienţă a frânei, ceea ce oricum nu permite ieşirea cu viteză mare. Problema e că peste macazele respective se trece cu 15 km/h sau chiar cu 5. De ce nu ,,reciclează" nişte macaze mai bune de pe Bucureşti - Constanţa sau Câmpina - Predeal? Acelea măcar permit circulaţia în siguranţă la 30 km/h.
Intrarea într-o gară înfundată, idiferent dacă este linie directă sau abătută, se face cu maxim 30 km/h. La fel se face şi ieşirea în abatere, indiferent de staţia din care se iese, iar la ieşirea dintr-o gară înfundată se face proba de eficienţă a frânei, ceea ce oricum nu permite ieşirea cu viteză mare. Problema e că peste macazele respective se trece cu 15 km/h sau chiar cu 5. De ce nu ,,reciclează" nişte macaze mai bune de pe Bucureşti - Constanţa sau Câmpina - Predeal? Acelea măcar permit circulaţia în siguranţă la 30 km/h.
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Am observat ca este o "manie" prosteasca a proiectelor de reabilitare de pana acum sa nu cuprinda garile din capat.
Am reabilitat Bucuresti - Campina, insa nici Campina si nici...Bucuresti nu au fost incluse in proiect (ce mai contau cateva sute de metri in plus? macar rezolvau probleme grave).
Am aflat cu stupoare si regret ca nici gara Predeal nu e inclusa in proiectul de reabilitare Campina - Predeal (desi linia Predeal - Brasov fusese reabilitata pana prin 2000, practic mai lipsea doar gara Predeal si tot tronsonul Bucuresti - Brasov era modernizat).
Acum aflam ca pe Bucuresti - Constanta in proiect nu au fost cuprinse podurile de peste Dunare (!!!), ca si cum erau neimportante, iar despre gara Constanta pun mana in foc ca nu e cuprinsa in proiect. De fapt e sigur, pentru ca liniile noi se opresc inainte de gara.
In tot cazul, un proiect de reabilitare a garii din Bucuresti, care se afla intr-o stare jalnica si inauntru si pe afara, e absolut necesar, ma mir ca nu se vede utilitatea lui ca o carte de vizita pentru un alt Bucuresti decat cel gri din anii 80 si cel haotic si strident de dupa.
Am observat ca este o "manie" prosteasca a proiectelor de reabilitare de pana acum sa nu cuprinda garile din capat.
Am reabilitat Bucuresti - Campina, insa nici Campina si nici...Bucuresti nu au fost incluse in proiect (ce mai contau cateva sute de metri in plus? macar rezolvau probleme grave).
Am aflat cu stupoare si regret ca nici gara Predeal nu e inclusa in proiectul de reabilitare Campina - Predeal (desi linia Predeal - Brasov fusese reabilitata pana prin 2000, practic mai lipsea doar gara Predeal si tot tronsonul Bucuresti - Brasov era modernizat).
Acum aflam ca pe Bucuresti - Constanta in proiect nu au fost cuprinse podurile de peste Dunare (!!!), ca si cum erau neimportante, iar despre gara Constanta pun mana in foc ca nu e cuprinsa in proiect. De fapt e sigur, pentru ca liniile noi se opresc inainte de gara.
In tot cazul, un proiect de reabilitare a garii din Bucuresti, care se afla intr-o stare jalnica si inauntru si pe afara, e absolut necesar, ma mir ca nu se vede utilitatea lui ca o carte de vizita pentru un alt Bucuresti decat cel gri din anii 80 si cel haotic si strident de dupa.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Un proiect de modernizare a Gării de Nord (în fine, mai mult de ,,reparaţie curentă") a apărut acum vreo 10 ani... s-au înlocuit liniile 1, 2 şi 3, iar linia 4 s-a făcut cu traverse, şine şi material mărunt de cale ferată recuperate de prin alte părţi, durând vreo 10 ani toată linia plus încă un an jumate pentru peron (făcut în grabă, prin turnarea de asfalt direct peste pământ, înainte cu o săptămână de Zilele Feroviare 2009). Tot acum vreo 10 ani s-a făcut şi un proiect de înlocuirea a acoperişului gării, acoperiş înlocuit de vreo 5 ori de atunci.
În Gara Câmpina s-au înlocuit deja o parte din linii (cele directe şi macazurile sunt noi, abătutele sunt ,,second hand" din piese în stare bună rămase după înlocuiri), s-a refăcut clădirea şi o parte din peroane.
Singura staţie unde nu s-a făcut nimic (nici tunel, nici peroane, nici şinele, nici reabilitarea clădirii) este Sinaia... acolo, ca urmare a traficului feroviar ridicat, s-a mai amenajat un peron (!) din pământ tasat (adică noroi pe timp de ploaie).
Predealul nu cred să fie cuprins în vreo modernizare. Deşi cel puţin clădirea gării ar avea nevoie de o curăţenie generală şi o zugrăveală.
Un proiect de modernizare a Gării de Nord (în fine, mai mult de ,,reparaţie curentă") a apărut acum vreo 10 ani... s-au înlocuit liniile 1, 2 şi 3, iar linia 4 s-a făcut cu traverse, şine şi material mărunt de cale ferată recuperate de prin alte părţi, durând vreo 10 ani toată linia plus încă un an jumate pentru peron (făcut în grabă, prin turnarea de asfalt direct peste pământ, înainte cu o săptămână de Zilele Feroviare 2009). Tot acum vreo 10 ani s-a făcut şi un proiect de înlocuirea a acoperişului gării, acoperiş înlocuit de vreo 5 ori de atunci.
În Gara Câmpina s-au înlocuit deja o parte din linii (cele directe şi macazurile sunt noi, abătutele sunt ,,second hand" din piese în stare bună rămase după înlocuiri), s-a refăcut clădirea şi o parte din peroane.
Singura staţie unde nu s-a făcut nimic (nici tunel, nici peroane, nici şinele, nici reabilitarea clădirii) este Sinaia... acolo, ca urmare a traficului feroviar ridicat, s-a mai amenajat un peron (!) din pământ tasat (adică noroi pe timp de ploaie).
Predealul nu cred să fie cuprins în vreo modernizare. Deşi cel puţin clădirea gării ar avea nevoie de o curăţenie generală şi o zugrăveală.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
La Gara de Nord s-a inceput cu inaltarea peronului liniei 14, care se vroia o legatura rapida la statia de metrou, dupaia s-au bagat acolo trenurile de Constanta, ca pe alea erau cele mai moderne vagoane, acum e tinuta pentru manevra locomotivelor privatilor(GFR si TFG) la Bucuresti Calatori, buna organizare...
La Gara de Nord s-a inceput cu inaltarea peronului liniei 14, care se vroia o legatura rapida la statia de metrou, dupaia s-au bagat acolo trenurile de Constanta, ca pe alea erau cele mai moderne vagoane, acum e tinuta pentru manevra locomotivelor privatilor(GFR si TFG) la Bucuresti Calatori, buna organizare...
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Cand zic modernizare, ma gandesc la o reabilitare ca lumea a intregii gari, eventual o suprastructura de sticla si metal care sa acopere toate peroanele (ganditi-va la gari mari pe afara, imi vine in minte Frankfurt Hbf, sau Muenchen Hbf).
Vise?
Da, poate, dar si in Romania abia iesita de sub papucul turcesc calea ferata era un vis, si totusi Carol I ne-a facut cai ferate. Deci trebuie un pic de viziune, interes si curajul de a investi in viitor.
Cand zic modernizare, ma gandesc la o reabilitare ca lumea a intregii gari, eventual o suprastructura de sticla si metal care sa acopere toate peroanele (ganditi-va la gari mari pe afara, imi vine in minte Frankfurt Hbf, sau Muenchen Hbf).
Vise?
Da, poate, dar si in Romania abia iesita de sub papucul turcesc calea ferata era un vis, si totusi Carol I ne-a facut cai ferate. Deci trebuie un pic de viziune, interes si curajul de a investi in viitor.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Trenuri mai trag la linia 14... unele trenuri de Constanta, chiar de Timisoara (!), ca sa taie toata gara la intrare / iesire, sa blocheze tot.
shoppy wrote:
La Gara de Nord s-a inceput cu inaltarea peronului liniei 14, care se vroia o legatura rapida la statia de metrou, dupaia s-au bagat acolo trenurile de Constanta, ca pe alea erau cele mai moderne vagoane, acum e tinuta pentru manevra locomotivelor privatilor(GFR si TFG) la Bucuresti Calatori, buna organizare...
Trenuri mai trag la linia 14... unele trenuri de Constanta, chiar de Timisoara (!), ca sa taie toata gara la intrare / iesire, sa blocheze tot.
- gabriels
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
gabriels
La Gara se lucreza de peste o luna la acoperisul cladirii.Din cate am vazut e o lucrare destul de serioasa avand in vedere marimea si forma cladirii.
La Gara se lucreza de peste o luna la acoperisul cladirii.Din cate am vazut e o lucrare destul de serioasa avand in vedere marimea si forma cladirii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
În fiecare an se schimbă acoperişul gării... şi anul trecut l-au schimbat (şi tot nigea prin el) şi acum 2 ani...
În fiecare an se schimbă acoperişul gării... şi anul trecut l-au schimbat (şi tot nigea prin el) şi acum 2 ani...
📖 Pagination options