Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate
256 posts, 122372 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
sab
@andrei11 Mai era in plan si racordul Colentina/Voluntari-Parc Obor.
Daca ne uitam putin, cele 5 racorduri erau niste "raze" care plecau din M1 sau M2. De aceea am spus ca banuiala mea este ca acesta a fost motivul unirii M1 cu M3, sa avem doar doua magistrale si din ele niste racorduri punctuale. Cu o M3 independenta, lucrurile se complicau putin, era nevoie de o schimbare in plus.
Nu se mai doare o magistrala mare, gen Rahova-Colentina sau M4, asa cum o dorim acum, pana la Gara Progresu. Racordul asta ciudat Rahova-Pieptanari era o combinatie intre M4 si M7 si practic punea punct planurilor pentru cele 2 magistrale. Bine ca nu a apucat s fie facut, la fel ca M3 pe traseul initial catre Pantelimon, ca nici la M5 nu ne-am mai fi gandit azi...
@nokia2110 Mjoritatea erau racorduri, adica functionau independent, cu transbordarea calatorilor . Singura exceptie era racordul din Balta Alba (NG-AS), prevazut inca de atunci sa functioneze ca o ramificatie a M1. Probabil are legatura cu diminuarea capacitatii remizei de la Republica, dupa cum se stie, o linie a fost dezafectata si dedicata legaturii cu Pnatelimon
@andrei11 Mai era in plan si racordul Colentina/Voluntari-Parc Obor.
Daca ne uitam putin, cele 5 racorduri erau niste "raze" care plecau din M1 sau M2. De aceea am spus ca banuiala mea este ca acesta a fost motivul unirii M1 cu M3, sa avem doar doua magistrale si din ele niste racorduri punctuale. Cu o M3 independenta, lucrurile se complicau putin, era nevoie de o schimbare in plus.
Nu se mai doare o magistrala mare, gen Rahova-Colentina sau M4, asa cum o dorim acum, pana la Gara Progresu. Racordul asta ciudat Rahova-Pieptanari era o combinatie intre M4 si M7 si practic punea punct planurilor pentru cele 2 magistrale. Bine ca nu a apucat s fie facut, la fel ca M3 pe traseul initial catre Pantelimon, ca nici la M5 nu ne-am mai fi gandit azi...
@nokia2110 Mjoritatea erau racorduri, adica functionau independent, cu transbordarea calatorilor . Singura exceptie era racordul din Balta Alba (NG-AS), prevazut inca de atunci sa functioneze ca o ramificatie a M1. Probabil are legatura cu diminuarea capacitatii remizei de la Republica, dupa cum se stie, o linie a fost dezafectata si dedicata legaturii cu Pnatelimon
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Da, ai dreptate, am uitat de Colentina.
Daca s-ar fi dus M 3 in Pantelimon s-ar fi limitat M 5 la Iancului ( cu niste demolari de rigoare ), nu era pierderea mult prea mare.
Si la ora actuala Pantelimonul cu un tramvai destept nu are nevoie de metrou.
Da, ai dreptate, am uitat de Colentina.
Daca s-ar fi dus M 3 in Pantelimon s-ar fi limitat M 5 la Iancului ( cu niste demolari de rigoare ), nu era pierderea mult prea mare.
Si la ora actuala Pantelimonul cu un tramvai destept nu are nevoie de metrou.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
alchimistul
Este adevarat faptul ca initial M2 trebuia sa fie construit pe Giurgiului pana la Gara Progresul, ulterior tovarasul schimband planul si stabilind traseul actual ?
Este adevarat faptul ca initial M2 trebuia sa fie construit pe Giurgiului pana la Gara Progresul, ulterior tovarasul schimband planul si stabilind traseul actual ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Nu, M 2 trebuia sa lege Platforma Pipera de IMGB de la prima strigare.
Nu, M 2 trebuia sa lege Platforma Pipera de IMGB de la prima strigare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
sab
Trebuie nuantat putin. Planul din 1953 prevedea, intr-adevar, o linie de metrou Casa Scanteii-Progresu, dar era un simplu desen.
Planul dupa care au inceput lucrarile in 1975, prevedea, asa cum spune andrei11, o linie Pipera-IMGB.
Eu nici nu cred ca s-a pus vreodata serios problema metroului pe Giurgiului in vremea lui Ceausescu ,pentru simplul motiv ca la IMGB era o mare platforma industriala, spre deosebire de zona Giurgiului, care nu avea industrie. Asa cum nu cred ca s-a pus problema metroului n Dr Taberei.
Ce a schimbat Ceausescu la M2 este faptul ca initial traseul era drept prin Parcul Tineretului, fara sa ajunga la Pieptanari (Eroii Revolutiei).
Trebuie nuantat putin. Planul din 1953 prevedea, intr-adevar, o linie de metrou Casa Scanteii-Progresu, dar era un simplu desen.
Planul dupa care au inceput lucrarile in 1975, prevedea, asa cum spune andrei11, o linie Pipera-IMGB.
Eu nici nu cred ca s-a pus vreodata serios problema metroului pe Giurgiului in vremea lui Ceausescu ,pentru simplul motiv ca la IMGB era o mare platforma industriala, spre deosebire de zona Giurgiului, care nu avea industrie. Asa cum nu cred ca s-a pus problema metroului n Dr Taberei.
Ce a schimbat Ceausescu la M2 este faptul ca initial traseul era drept prin Parcul Tineretului, fara sa ajunga la Pieptanari (Eroii Revolutiei).
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
Robert24
In urma cu vreo 15 ani vorbeam cu un fost inginer Metrorex mai in varsta si spunea ca in anii 70 se lua in calcul magistrala N-S cu bransamente: de la Tineretului / Eroii Revolutiei spre IMGB si spre Giurgiului. Si stiu ca imi spusese ca similar se propusese si in nord spre Pipera si parca spre Bucurestii Noi (Laromet) de la Piata Victoriei. Dar astea erau doar planuri marete in sedinte de partid...
Pana la urma e clar, ca dorinta principala a lui Ceausescu era ca metroul sa ajunga in marile zone industriale.
In urma cu vreo 15 ani vorbeam cu un fost inginer Metrorex mai in varsta si spunea ca in anii 70 se lua in calcul magistrala N-S cu bransamente: de la Tineretului / Eroii Revolutiei spre IMGB si spre Giurgiului. Si stiu ca imi spusese ca similar se propusese si in nord spre Pipera si parca spre Bucurestii Noi (Laromet) de la Piata Victoriei. Dar astea erau doar planuri marete in sedinte de partid...
Pana la urma e clar, ca dorinta principala a lui Ceausescu era ca metroul sa ajunga in marile zone industriale.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Ceea ce era si logic, la o adica.
Plus ca tot in perioada socialista aparusera si ideea racordurilor, se putea realiza si racordul de pe Giurgiului sau pusa o naveta de tramvaie formate din 2 cupluri V3A de la Jilava ( unde avea capul tramvaiul ) pana la Bellu, si aici te urcai sau in M 2 sau in racordul care ar fi venit de la Rahova si care era in plan.
Robert24 wrote:
Pana la urma e clar, ca dorinta principala a lui Ceausescu era ca metroul sa ajunga in marile zone industriale.
Ceea ce era si logic, la o adica.
Plus ca tot in perioada socialista aparusera si ideea racordurilor, se putea realiza si racordul de pe Giurgiului sau pusa o naveta de tramvaie formate din 2 cupluri V3A de la Jilava ( unde avea capul tramvaiul ) pana la Bellu, si aici te urcai sau in M 2 sau in racordul care ar fi venit de la Rahova si care era in plan.
- sab
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
sab
Ma indoiesc, asa cum am spus, zona prea nu avea potential industrial. Doar capatul de linie. Si nici cine stie ce blocuri. Dar asta se rezolva usor, se demola si se construiau.
Insa sa nu uitam ce traseu avea racordul propus in 1988 :
Deci cam ca in schita. In aceste conditii ma intreb de ce a fost facuta amorsa de la Piptanari. Probabil, ca si cea de la Eroilor, "poate-poate"...
Este clar ca un alt racord (pe Giugiului) si o alta statie (Pieptanari 3) cam ieseau din carti... Daca apuca sa se construiasca racordul asta, azi cred puteam spune adio planurilor pentru M4 si M7.
Bine, hai sa nu spunem totusi "adio"... se puteau face totusi M4 si M7 prin inglobarea unor parti din acest racord, dar devenea mai dificil, trebuiau modificari, opriri ale circulatiei pe acest racord pentro o vreme indelungata, statii noi (de corespondenta intre M4 si M7),etc...
andrei11 wrote:
se putea realiza si racordul de pe Giurgiului .
Ma indoiesc, asa cum am spus, zona prea nu avea potential industrial. Doar capatul de linie. Si nici cine stie ce blocuri. Dar asta se rezolva usor, se demola si se construiau.
Insa sa nu uitam ce traseu avea racordul propus in 1988 :
Racordul Rahova – Magistrala 2 are traseul situat intre Sos. Magurele si statia de metrou Pieptanari din Magistrala 2 pe sos. Alexandriei, Calea Rahovei si sos. Viilor.
In varianta 1, pe traseul in lungime de 6,0 km sunt prevazute 6 statii: Alexandria, Rahova, Electromoagnetica, Tudor Vladimirescu, Filaret si Pieptanari 2. In varianta 2 traseul se mentine, iar statia Tudor Vladimirescu este amplasata pe sos. Viilor si se renunta la statia Filaret. Deci in aceasta varianta lungimea de traseu este de 6,0 km cu 5 statii: Alexandria, Rahova, Electromagnetica, Tudor Vladimirescu si Pieptanari 2.
Racordarea la magistrala 2 se va face prin realizarea statiei Pieptanari 2.
Racordul va functiona independent pe traseul prezentat, statiile Pieptanari 1 si Pieptanari 2 asigurand trecerea calatorilor de pe acest racord pe magistrala 2.
Acest racord este prevazut in ambele variante cu o statie de intretinere si parcare a ramelor, amplasata in prelungirea statiei de metrou Alexandria.
Deci cam ca in schita. In aceste conditii ma intreb de ce a fost facuta amorsa de la Piptanari. Probabil, ca si cea de la Eroilor, "poate-poate"...
Este clar ca un alt racord (pe Giugiului) si o alta statie (Pieptanari 3) cam ieseau din carti... Daca apuca sa se construiasca racordul asta, azi cred puteam spune adio planurilor pentru M4 si M7.
Bine, hai sa nu spunem totusi "adio"... se puteau face totusi M4 si M7 prin inglobarea unor parti din acest racord, dar devenea mai dificil, trebuiau modificari, opriri ale circulatiei pe acest racord pentro o vreme indelungata, statii noi (de corespondenta intre M4 si M7),etc...
Racord 2.jpg (106.57 KB; downloaded 6131 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Da, dar cum am spus mai sus, un cuplu de 2 V3A - uri la cadenta normala rezolvau problema de la Bellu la Jilava ( la fabrica de curele*).
PS : Pentru o magistrala Rahova - Giurgiului nu era nevoie de o statie Pieptanari 3, se descurcau si cu doua. Proiectantii nostrii erau la inaltime in privinta asta.
Daca voi avea timp si daca imi explica cineva pe MP cum se posteaza poze pe Flick(e)r voi face o schita. Am deja cont pe Flickr dar ma uit ca [bip] la poarta noua, nu ma prind.
_______________________
* In paranteza fie spus, se fabricau curele foarte proaste acolo, mi-am facut mii de nervi profesionali inainte de 1989 cu ale lor curele.
Da, dar cum am spus mai sus, un cuplu de 2 V3A - uri la cadenta normala rezolvau problema de la Bellu la Jilava ( la fabrica de curele*).
PS : Pentru o magistrala Rahova - Giurgiului nu era nevoie de o statie Pieptanari 3, se descurcau si cu doua. Proiectantii nostrii erau la inaltime in privinta asta.
Daca voi avea timp si daca imi explica cineva pe MP cum se posteaza poze pe Flick(e)r voi face o schita. Am deja cont pe Flickr dar ma uit ca [bip] la poarta noua, nu ma prind.
_______________________
* In paranteza fie spus, se fabricau curele foarte proaste acolo, mi-am facut mii de nervi profesionali inainte de 1989 cu ale lor curele.
- sab
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
sab
Da, sa nu uitam ce se prevedea in primavara lui 88:
Statia Pieptanari 3 ar fi aparut doar in cazul in care aveam doua racorduri, cel care venea din Rahova si altul de pe Giurgiului. Altfel, bineinteles ca erau suficiente doua statii.
Da, sa nu uitam ce se prevedea in primavara lui 88:
Se vor prezenta propuneri pentru sistemul de trafic integrat, metrou, tramvai si tren electric, precum si pentru programul de realizare al acestuia. Nu se vor prevedea noi linii de metrou in capitala, urmand ca circulatia principala sa se realizeze prin dezvoltarea liniilor de tramvai si realizarea trenului electric
.
andrei11 wrote:
Pentru o magistrala Rahova - Giurgiului nu era nevoie de o statie Pieptanari 3, se descurcau si cu doua. Proiectantii nostrii erau la inaltime in privinta asta.
Statia Pieptanari 3 ar fi aparut doar in cazul in care aveam doua racorduri, cel care venea din Rahova si altul de pe Giurgiului. Altfel, bineinteles ca erau suficiente doua statii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Tocmai asta am precizat, nu era nevoie de 3 statii pentru alte 2 racorduri ( Rahova - Bellu si Jilava - Bellu ). Cu doua ne descurcam.
Cum se foloseste Flikr - ul ăsta, stie cineva ?
De unde ai citatul acesta ? Ce este aceea tren electric ? Ca doar nu se referea la vreo linie deja electrificata, bunaoara Bucuresti - Craiova.
Probabil ca racordurile acelea 4 - 5 se realizau, nu ? Si dupa aceea inceta constructia liniilor de metrou. Dar Inelara Sud ce era cu ea ? Mai era in carti ?
Tocmai asta am precizat, nu era nevoie de 3 statii pentru alte 2 racorduri ( Rahova - Bellu si Jilava - Bellu ). Cu doua ne descurcam.
Cum se foloseste Flikr - ul ăsta, stie cineva ?
De unde ai citatul acesta ? Ce este aceea tren electric ? Ca doar nu se referea la vreo linie deja electrificata, bunaoara Bucuresti - Craiova.
Probabil ca racordurile acelea 4 - 5 se realizau, nu ? Si dupa aceea inceta constructia liniilor de metrou. Dar Inelara Sud ce era cu ea ? Mai era in carti ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
sab
Inelara eu zic ca a cazut cu ocazia modificarilor de la fosta M3. Bine, au reinviat dupa 89, dar, parerea mea este ca trebuie sa se faca cu un traseu putin schimbat.
Citatul este de la "File de poveste"... viewtopic.php?f=200&t=1629&start=84
Nu stiu la ce se refera exact "trenul electric", dar banuiesc ca este vorba de celebrul proiect al trenului subteran care sa lege garile din Bucuresti. Ca doar in 25 ani nu s-a proiectat nimic nou...Totul era gandit dinainte de 89. Cum spunea cineva, astia n-au reusit decat sa varuiasca cateva blocuri dupa 89... A se citi "izola termic".
Si cum faceai 2 racorduri cu o singura statie noua ? Celalalt racord oprea in statia actuala ?
Inelara eu zic ca a cazut cu ocazia modificarilor de la fosta M3. Bine, au reinviat dupa 89, dar, parerea mea este ca trebuie sa se faca cu un traseu putin schimbat.
Citatul este de la "File de poveste"... viewtopic.php?f=200&t=1629&start=84
Nu stiu la ce se refera exact "trenul electric", dar banuiesc ca este vorba de celebrul proiect al trenului subteran care sa lege garile din Bucuresti. Ca doar in 25 ani nu s-a proiectat nimic nou...Totul era gandit dinainte de 89. Cum spunea cineva, astia n-au reusit decat sa varuiasca cateva blocuri dupa 89... A se citi "izola termic".
Si cum faceai 2 racorduri cu o singura statie noua ? Celalalt racord oprea in statia actuala ?
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
Mircea G
thor5 wrote:Gresit si rauvoitor scris !sab wrote:
............
Aici cred ca ai dreptate, cam in 1986, spre toamna, s-a rupt filmul rau de tot. Imi aduc aminte ca incepusera rationalizari din ce in ce mai dese la orice, de la benzina, mancare, incalzire, apa calda, gaze si chiar pana la curentul electric. Situatia economica era dezastruoasa pentru ca Ceausescu se incapatana sa plateasca datoria externa a tarii cu orice pret. ..............
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
andrei11
Nu, in statia noua, Pieptanari 2.
Dureaza pana fac schitele.
Nu, in statia noua, Pieptanari 2.
Dureaza pana fac schitele.
📖 Pagination options