Topic: Canalul Panama
16 posts, 9944 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Canalul Panama
Robert24
Panama Canal Railway Company (PCRC) este compania feroviara care opereaza de-a lungul canalului Panama.
Ruta are 76,6 km si leaga porturile Balboa (nord-vestul Panama City) si Colon (nord, la Marea Caraibilor).
Principala activitate este transportul de containere intre cele doua porturi.
Exista si un serviciu turistic - o cursa zilnica de luni pana vineri, cu plecare din Panama City la ora 7:15 si intoarcere din Colon la ora 17:15. Calatoria dureaza putin peste o ora.
Parcul de locomotive este format din 18 locomotive de provenienta americana.
In imagine: locomotiva 1859 General Motors EMD F40PH (3000 CP) - 4 axe si locomotiva 1867 General Motors EMD SD40-2 (3000 CP) - 6 axe.
Panama Canal Railway Company (PCRC) este compania feroviara care opereaza de-a lungul canalului Panama.
Ruta are 76,6 km si leaga porturile Balboa (nord-vestul Panama City) si Colon (nord, la Marea Caraibilor).
Principala activitate este transportul de containere intre cele doua porturi.
Exista si un serviciu turistic - o cursa zilnica de luni pana vineri, cu plecare din Panama City la ora 7:15 si intoarcere din Colon la ora 17:15. Calatoria dureaza putin peste o ora.
Parcul de locomotive este format din 18 locomotive de provenienta americana.
In imagine: locomotiva 1859 General Motors EMD F40PH (3000 CP) - 4 axe si locomotiva 1867 General Motors EMD SD40-2 (3000 CP) - 6 axe.
MF_PCR.jpg (416.15 KB; downloaded 2251 times)
- stakee
-
Posted:
-
Re: Canalul Panama
stakee
Ca idee sa inteleaga lumea ce inseamna un container TEU. In primul rand TEU inseamna twenty estimated/equal/equivalent unit system, sau mai pe romanesteste sistemul echivalent/estimativ de 20 de picioare. Exista in lume doar 4 tipuri de containere dupa marime de suprafata, anume 20, 30, 40, 45 de picioare(foot), am intalnit odata un container de 10 picioare dar acesta nu intra in calcul deoarece nu poate fi manipulat de spreader(un cleste ce se agata in cele 4 colturi al containerului) majoritatea containerelor sunt de 20 si 40, celelalte doua fiind exceptii mai rar intalnite. Astfel in timp ce un container de 40 ce este manipulat singur, se pot manipula doua de 20 deodata, insa sunt si exceptii in functie de constructia spreaderului de pe macara sau stacker.
O sa va las cateva poze de pe net cu fiecare dintre obiectele specificate ca sa intelegeti ce inseamna
Doua containere de 20 de picioare, imaginativa ca un container de 40 de picioare face cat astea doua unite. Pe nava pozitionarea acestora se face lafel. langa ele se pot pune si de 40 de picioare
Stacker
Spreader
Model simplu fara pini centrali pt 20 de picioare. deasupra unui container de 40 de picioare
Spreader normal cu pini centrali pt agatarea a doua containere de 20 de picioare
Observati aici un spreader normal cum tine doua containere de 20 de picioare si in fundal un container de 40 ca sa faceti comparatie
Totodata nu va ganditi ca un container este doar cel in forma de cutie ca asta
Mai exista si cele ce cara cazane
Sau platforme/flatbed
Cu pereti
Sau fara, aici sunt 4 containere pe remorca
Sursa google
Robert24 wrote:
Poate v-ati intrebat cat costa o tranzitare a canalului.
Ei bine, pentru navele de containere se aplica o taxa in functie de incarcatura:
- fiecare container TEU cu marfa costa 72 USD
- fiecare container TEU gol costa 57,6 USD.
Chiar daca capacitatea unei nave poate fi mai mare, o nava poate trece cu maxim 4400 containere TEU.
Facand un simplu calcul, taxa de tranzit poate fi maxim 72 x 4400 = 316,800 USD.
Ca idee sa inteleaga lumea ce inseamna un container TEU. In primul rand TEU inseamna twenty estimated/equal/equivalent unit system, sau mai pe romanesteste sistemul echivalent/estimativ de 20 de picioare. Exista in lume doar 4 tipuri de containere dupa marime de suprafata, anume 20, 30, 40, 45 de picioare(foot), am intalnit odata un container de 10 picioare dar acesta nu intra in calcul deoarece nu poate fi manipulat de spreader(un cleste ce se agata in cele 4 colturi al containerului) majoritatea containerelor sunt de 20 si 40, celelalte doua fiind exceptii mai rar intalnite. Astfel in timp ce un container de 40 ce este manipulat singur, se pot manipula doua de 20 deodata, insa sunt si exceptii in functie de constructia spreaderului de pe macara sau stacker.
O sa va las cateva poze de pe net cu fiecare dintre obiectele specificate ca sa intelegeti ce inseamna
Doua containere de 20 de picioare, imaginativa ca un container de 40 de picioare face cat astea doua unite. Pe nava pozitionarea acestora se face lafel. langa ele se pot pune si de 40 de picioare
Stacker
Spreader
Model simplu fara pini centrali pt 20 de picioare. deasupra unui container de 40 de picioare
Spreader normal cu pini centrali pt agatarea a doua containere de 20 de picioare
Observati aici un spreader normal cum tine doua containere de 20 de picioare si in fundal un container de 40 ca sa faceti comparatie
Totodata nu va ganditi ca un container este doar cel in forma de cutie ca asta
Mai exista si cele ce cara cazane
Sau platforme/flatbed
Cu pereti
Sau fara, aici sunt 4 containere pe remorca
Sursa google
📖 Pagination options