Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

404 posts, 156076 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 29
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

SE poate face tot cu ajutorul unor simple sensuri unice, el posibil ca vorbea de exproprieri in cazul in care Regina Maria ramane cu sens dublu si linie pe centru. Dar ce daca sa faci R.Maria artera cu unic sens (Rahova-Unirii), iar linie lui 32 sa fie trasa mai spre trortuar ?

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Punctul pe I reprezinta metroul M 7 acolo. Alte investitii n-au sens.
Regina Maria nu e bulevard, e uliţă.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

andrei11 wrote:
Regina Maria nu e bulevard, e uliţă.

Daca acolo muti linia de tramvai pe lateral, poti obtine 2 benzi pentru un sens unic, ce e arhisuficient pentru centru si pentru o artera ce te aduce in centru.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Aduci usor pe toti in centru si lasa-i acolo! Inapoi la fel de usor cum ii mai duci?....

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

Robert24 wrote:
Aduci usor pe toti in centru si lasa-i acolo! Inapoi la fel de usor cum ii mai duci?....

Nustiu despre care directie m-ai intrebat, daca de Piata Unirii - Dristor se sensul se poate organiza pe spl.Unirii-O.Goga-Calea Vitan.
Daca m-ai intrebat cum ajung soferii din Piata Unrii in Rahova pe sensurile mele unice, pai se poate intoarce in Piata Unrii-Spl.Independentei-Bd.Natiunilor Unite-Izvor-Calea 13 Septembrie. Mai pe scurt poti sa te orientezi singur pe o schita


 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Aoleu... Imaginatia pe hartie nu are limite  :roll:
Iti recomand un curs de urbanism. Vorbim dupa...

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

Despre ce fel de urbanism vorbesti? Am propus doar o idee ce ar elimina multe cnflicte de trafic(prin instituirea unor sensuri unice), si transformarea unei artere  ca Unirii in bulevard pietonal(ce ar demotiva soferii sa mai vina prin centru si sa foloseasca alte rute) cam atat, iar referitor la urbanism, nustiu ce aplicare ar fi avut el aici.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul thor5

Mie nu mi se pare viabila traversarea Pietei Unirii cu tramvaiul la nivel stradal. Ar strica parcul si ar incurca traficul, care si asa e foarte incurcat. Daca vii din nord in sud , trebuie sa ocolesti toata piata si sa stai la nu stiu cate semafoare: la magazin Unirea, la Han, la banca Reliigiilor (fosta), la fantana mare, ba chiar si la hotel horoscop.
Sa traversezi tramvaiul prin subteran mi se pare utopic, cum au spus si alti comentatori (din cauza de metrouri, rau, pasaj rutier, galerii metrorex, etc). Nu vad rostul, pentru ca dupa aceea tot trebuie sa urci dealul de pe Bd.Coposu. Apoi, trebuie sa ne gandim cum ar circula acele tramvaie, avand in vedere ca si Bd. Regina Maria, precum si Calea Calarasilor sunt artere foarte inguste, s-ar forma blocaje si cozi de tramvaie care ar bloca frecvent toata Piata Unirii.

Traversarea pe sus (suprateran) a tramvaielor ar putea fi o solutie tehnica viabila, dar mi-e teama ca urbanistii si arhitectii se vor opune indarjit (asa cum au facut si in cazul Catedralei), din considerente ce tin de meseria lor (nu antagonizez).

Eu m-as gandi mai repede la o solutie eleganta, gen telecabina sau, si mai bine, gen monorail. In felul acesta solutia ar fi mai zvelta, nu ar zgaria ochiul - urbanistic vorbind, si ar putea fi si un punct de atractie turistic. Rampele de urcare-coborare ar putea fi pe deal: pe Bd. Coposu, si pe dealul Mitropoliei cu transbordare rapida la tramvaiele 21, 14, 56, 32, autobuze, etc.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Telecabina poate pe dealul Mitropoliei. Asta ar fi tot ce lipsea de la Parlament pana la Rondul Alba Iulia, sa se vada o telecabina in zare.
Las' ca n-o sa incurce tramvaiul cu nimic. Si asa 116,117, 313 si 385 intorc la cucuieti ca sa acopere fix portiunea cu tramvai lipsa dintre Sf. Vineri si Mitropolie.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Am mai scris cu siguranta asta mai in spate sau pe alt topic.
In urma cu vreo 12 ani am vazut un proiect foarte bun, care presupunea o solutie pe estacade. Tramvaiul incepea sa urce de la Pta Regina Maria si cobora lin la Pta sf Vineri. In Piata Unirii se urmarea aleea vestica prin estul ei si apoi pe mijlocul aleii nordice. Statia la Unirii era prevazuta in dreptul statiei de metrou de pe aleea vestica.
O asemenea solutie nu trebuie sa fie privita ca ceva urat. Exista multe solutii deja implementate care arata foarte bine.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Merge si pe sol. Domnii soferi trebuie sa inteleaga ca tramvaiul nu incurca traficul ci face parte din el. Tramvaiul nu iese de pe linie sa parcheze neregulamentar.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

thor5 wrote:
Mie nu mi se pare viabila traversarea Pietei Unirii cu tramvaiul la nivel stradal. Ar strica parcul si ar incurca traficul, care si asa e foarte incurcat. Daca vii din nord in sud , trebuie sa ocolesti toata piata si sa stai la nu stiu cate semafoare: la magazin Unirea, la Han, la banca Reliigiilor (fosta), la fantana mare, ba chiar si la hotel horoscop.

Nu sunt deacord, tramvaiul nu are cum sa incurce nici traficul(in viitor presupun ca primaria totusi va investi in PTM, ce e o parte componenta a SMT-ului din Bucuresti), adica totul ce e necesar asta e cohones politic, sa separi cateva benzi pentru RATB si sa instalezi semafoare separate pentru RATB.
Referitor la semafoare, tu vii cu ideea ca din cauza semafoarelor traficul "sta" si daca ele ar fi fost desfiintate, atunci traficul ar merge "brici", ce e fals datorita urmatoarelor chestii:
a)Astazi nu mai suntem in anii 60, avem SMT-uri, care pot regla semafoarele in timp real(adica semafoarele nu mai trebuie privite ca niste dusmani pentru soferi)
b) In zona centrala chiar nu e obligator sa organizezi o circulatie fluenta a transportului privat, datorita faptului ca asta ar atrage traficul din oras sa traverseze centrul, eu consider necesar sa se lucreze la sincornizarea semafoarelor pe Inelul Principal si pe alte artere principale ce se afla intre Inelul Principal si DNCB, iar zona centrala poate fi lasata nesioncornizata (parerea mea).
Tot tramvaiul nu are cum sa strice nici parcul, poti sa faci o alee frumoasa pavata cu piatra (pe unde sa treaca tramvaiul) si niste treceri semaforizate. Uite ce strica "Parcul Unirii" asta e improvizatia facuta dupa 1989, cand parcul a fost sectionat in doua, de catre benzile de circulatie a Bd. Unirii, daca acele benzi s-ar desfiinta, ar aduce mai mult folos.


thor5 wrote:
Sa traversezi tramvaiul prin subteran mi se pare utopic, cum au spus si alti comentatori (din cauza de metrouri, rau, pasaj rutier, galerii metrorex, etc). Nu vad rostul, pentru ca dupa aceea tot trebuie sa urci dealul de pe Bd.Coposu. Apoi, trebuie sa ne gandim cum ar circula acele tramvaie, avand in vedere ca si Bd. Regina Maria, precum si Calea Calarasilor sunt artere foarte inguste, s-ar forma blocaje si cozi de tramvaie care ar bloca frecvent toata Piata Unirii.

Nu e atat de utopic cat scump, ar fi incurcat sigur pasajul rutier Unirii(pe care eu daca as fi primar (in urma masurilor de descurajare a traversarii centrului) l-as fi prefacut in parcare, si astfel s-ar putea sparge o portiune pentru linia subterana), insa nici mie nu imi place varianta asta.
Referitor la latimea arterelor, da in configuratia de astazi sunt inguste, aiurea... Insa se pot face artere cu sens unic(Regina Maria, Calea Calarasilor), pe RM eu linia de tramvai as fi trecut-o pe lateral si as face artera cu sens unic spre P.Unirii, iar  pe Calarasi as face la fel sens unic spre P.Unirii(iar pentru evitarea exproprierilor scumpe, as trece linia de tramvai pe Matei Basarab, formand o noua artera pietonala din M.B.).


thor5 wrote:
Traversarea pe sus (suprateran) a tramvaielor ar putea fi o solutie tehnica viabila, dar mi-e teama ca urbanistii si arhitectii se vor opune indarjit (asa cum au facut si in cazul Catedralei), din considerente ce tin de meseria lor (nu antagonizez).

Da e mai viabila si mai ieftina decat tunelul, insa  si eu fiind agent de paza, pot sa zic ca ar fi o solutie inestetica. Si aici e inteles de ce ar fi uratit piata o asemenea infrastructura:
a) Orice estacada e urata prin definitie(uitati-va la Basarab, cand ploua din inbinarile parapetilor cu pasajul, curge rugina pe pasaj, si totul ramane asa)
b) Un asemenea pod ar creea zone moarte, care sunt evitate de oamenii normali, si sunt un magnet pentru  tot felul de deligventi, sau tot felul de grabiti sa faca nevoile sale( cat de multi isi fac nevoile  sub pasajul Basarab, chiar unii nu au rusine si se duc langa statia tramvaiului 1 in triunghiurile formate de pilonii podului si fac ...) Nu cred ca a-ti vrea asa ceva in Piata Unirii.
c)Argumetul turistic - un pod de gen ar strica privelistea spre Casa Poporului (posibil ca acum multi m-ar scuipa in fata, insa asta este, pentru ea vin cei mai multi turisti in Bucuresti si Romania), dar si spre Patriarhie..

thor5 wrote:
Eu m-as gandi mai repede la o solutie eleganta, gen telecabina sau, si mai bine, gen monorail. In felul acesta solutia ar fi mai zvelta, nu ar zgaria ochiul - urbanistic vorbind, si ar putea fi si un punct de atractie turistic. Rampele de urcare-coborare ar putea fi pe deal: pe Bd. Coposu, si pe dealul Mitropoliei cu transbordare rapida la tramvaiele 21, 14, 56, 32, autobuze, etc.

Nu sunt deacord, si aceasta solutie zgarie ochiul, este nepractic  sa te dai jos din 32, sa te urci in monorail - traversezi P.Unirii, cobori din monorail, te urci in 21. Nustiu pe cine ar atrage din masina un asemenea traseu. Ce zici de niste tramvaie istorice gen V09 pe Unirii, nu crezi ca ele ar atrage mai multi turisti?
133 313 wrote:
Telecabina poate pe dealul Mitropoliei. Asta ar fi tot ce lipsea de la Parlament pana la Rondul Alba Iulia, sa se vada o telecabina in zare.

133 313 wrote:
Las' ca n-o sa incurce tramvaiul cu nimic. Si asa 116,117, 313 si 385 intorc la cucuieti ca sa acopere fix portiunea cu tramvai lipsa dintre Sf. Vineri si Mitropolie.

Deacord cu ambele afirmatii.

Robert24 wrote:
Am mai scris cu siguranta asta mai in spate sau pe alt topic...... O asemenea solutie nu trebuie sa fie privita ca ceva urat. Exista multe solutii deja implementate care arata foarte bine.

Nu are cum un pod din beton sa fie frumos.
Eu cred ca cea mai buna varianta in cazul dat e varianta cea mai simpla(si ieftina), traversarea pe "pamant"






ps As putea fi inciriminat ca visez cu ochii deschisi, insa varianta mea e mai usor de realizat(niste sensuri unice, niste mutari de linii de tramvai+separare) decat niste tunele pe sub P.Unirii sau estacade.
PTM = Publc Transport Management
SMT = Sistem de Management al Traficului

133 313 wrote:
Merge si pe sol. Domnii soferi trebuie sa inteleaga ca tramvaiul nu incurca traficul ci face parte din el. Tramvaiul nu iese de pe linie sa parcheze neregulamentar.

Exact, insa nu doar face ci si elibereaza drumul de masini(cu ocazia fireasCA CA reteaua sa fie pusa la punct(si la noi mai e de lucrat aici), ca sa atraga soferii din masini), fiecare tramvai plin = cu 300 de masini in "-" de pe strazi.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Da, e o idee de luat in seama.
Intrebare
Pe Coposu e sens unic ? Daca da, pe de-andaretelea pe unde e ?
Daca e sens unic, presupun ca se vine spre Piata Unirii, nu ?

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Robert24

Pe sol nu se va dori niciodata sa se faca ceva in Piata Unirii.
Sunt doua variante mari si late: subteran (fie pre-metrou, fie direct metrou), suprateran (unde tipa arhitectii).

Iata o solutie interesanta in Haga:



(imagine de pe wikipedia)

sau



(flickr: Bart van Damme)

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 29
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433591 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use