Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)
3208 posts, 898755 views
📖 Pagination options
- br101
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Robert24
Modernizarea a ceva vechi este doar o solutie temporara care in final duce la costuri de exploatare mult mai mari.
Astra in acest moment, fara a incheia un contract de asociere cu una din marile companii fabricante de echipamente feroviare, nu poate fi in stare sa fabrice un tren modern la standardele zilelor noastre.
Pana la urma, singura solutie, privind o investitie pe termen lung, deci nu luand in considerare doar costurile de achizitie, este achizitionarea de trenuri noi, indiferent ca pe ele scrie CAF, BM, Siemens, Alstom etc. Totul se reduce in final la TCO (Total Cost of Ownership). Iar o modernizare, indiferent cum ar fi facuta, duce la un TCO crescut.
Modernizarea a ceva vechi este doar o solutie temporara care in final duce la costuri de exploatare mult mai mari.
Astra in acest moment, fara a incheia un contract de asociere cu una din marile companii fabricante de echipamente feroviare, nu poate fi in stare sa fabrice un tren modern la standardele zilelor noastre.
Pana la urma, singura solutie, privind o investitie pe termen lung, deci nu luand in considerare doar costurile de achizitie, este achizitionarea de trenuri noi, indiferent ca pe ele scrie CAF, BM, Siemens, Alstom etc. Totul se reduce in final la TCO (Total Cost of Ownership). Iar o modernizare, indiferent cum ar fi facuta, duce la un TCO crescut.
- br101
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
br101
Am inteles, insa nu am putut sa ma abtin, daca chiar exista comentarii negative prin lume vis-a-vis trenurile noi pt. Bucuresti.
Am inteles, insa nu am putut sa ma abtin, daca chiar exista comentarii negative prin lume vis-a-vis trenurile noi pt. Bucuresti.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
subway guru
Comentariile alea 'negative' porneau de la ideea ca noile trenuri se cumpara din fonduri UE.
Absolut fals!
Trenurile se cumpara din bani romanesti printr-un credit 'RAMBURSABIL' de la BEI.
Deci flacaii aia habar nu au despre ce vorbesc si de aici si supararea, sa nu indrazneasca sa ne spuna ei ce sa facem si cum sa facem cu banii nostri, ca nici noi nu comentam ce fac ei cu banii lor!
Capisci?
Comentariile alea 'negative' porneau de la ideea ca noile trenuri se cumpara din fonduri UE.
Absolut fals!
Trenurile se cumpara din bani romanesti printr-un credit 'RAMBURSABIL' de la BEI.
Deci flacaii aia habar nu au despre ce vorbesc si de aici si supararea, sa nu indrazneasca sa ne spuna ei ce sa facem si cum sa facem cu banii nostri, ca nici noi nu comentam ce fac ei cu banii lor!
Capisci?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
subway guru
http://www.metrorex.ro/_read306-1
16 Decembrie 2013.
Metrorex informeaza publicul despre faptul ca au sosit în Bucuresti primele doua trenuri noi de metrou CAF.
Atat ele cat si celelalte 14 achizitionate vor fi puse în circulatie cu calatori dupa finalizarea testelor de tip, obtinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si efectuarea probelor de anduranta în circulatie normala fara calatori (20.000km).
Se estimeaza punerea în circulatie cu calatori a primelor trenuri CAF pana în luna mai a anului viitor.
Noile trenuri CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem îmbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor între usi.
Trenurile au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita în cei 114 m lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h.
Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat, cu 4.940.000 euro fara TVA, si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor în functiune).
Cele 16 trenuri CAF costa 97 de milioane de euro, fara TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmand a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivita.
Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta în Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii în toamna anului 2009.
Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat.
Noile trenuri de metrou au cate doua locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusa, au un sistem de autodiagnoza care informeaza imediat mecanicul asupra eventualelor defectiuni ale trenului si cum se pot remedia aceste probleme, dar si un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încat, atunci cand trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiza amanuntita a defectiunilor trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi tine doar de latura tehnica a trenului si nu vizeaza furnizarea de internet gratuit pentru calatori.
Trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului calator (indicatoare frontale si laterale pentru vizualizarea directiei de mers a trenului), semnalizari suplimentare acustice si video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilatie fortata în vagoanele de pasageri precum si geamuri rabatabile.
http://www.metrorex.ro/_read306-1
16 Decembrie 2013.
Metrorex informeaza publicul despre faptul ca au sosit în Bucuresti primele doua trenuri noi de metrou CAF.
Atat ele cat si celelalte 14 achizitionate vor fi puse în circulatie cu calatori dupa finalizarea testelor de tip, obtinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si efectuarea probelor de anduranta în circulatie normala fara calatori (20.000km).
Se estimeaza punerea în circulatie cu calatori a primelor trenuri CAF pana în luna mai a anului viitor.
Noile trenuri CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem îmbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor între usi.
Trenurile au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita în cei 114 m lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h.
Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat, cu 4.940.000 euro fara TVA, si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor în functiune).
Cele 16 trenuri CAF costa 97 de milioane de euro, fara TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmand a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivita.
Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta în Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii în toamna anului 2009.
Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat.
Noile trenuri de metrou au cate doua locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusa, au un sistem de autodiagnoza care informeaza imediat mecanicul asupra eventualelor defectiuni ale trenului si cum se pot remedia aceste probleme, dar si un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încat, atunci cand trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiza amanuntita a defectiunilor trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi tine doar de latura tehnica a trenului si nu vizeaza furnizarea de internet gratuit pentru calatori.
Trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului calator (indicatoare frontale si laterale pentru vizualizarea directiei de mers a trenului), semnalizari suplimentare acustice si video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilatie fortata în vagoanele de pasageri precum si geamuri rabatabile.
- br101
-
Posted:
-
- AndreyCFR
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
AndreyCFR
Imagini mai clare cu interiorul
Imagini mai clare cu interiorul
Cabina
Bucare©k.c.28.jpg (184.59 KB; downloaded 4994 times)
Bucare©k.c.36.jpg (257.6 KB; downloaded 4991 times)
Bucare©k.c.38.jpg (262.1 KB; downloaded 5006 times)
Bucare©k.c.42.jpg (244.47 KB; downloaded 5003 times)
Bucare©k.c.56.jpg (203.32 KB; downloaded 4992 times)
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
133 313
Termenul vehiculat pentru primele doua in trafic cu calatori inteleg ca este luna mai... Mai 2014 sper.
Pana atunci inteleg ca metrorex va insista in continuare cu distributia BM-urilor astfel incat pe M 1-3 sa nu se prea vada roata de IVA. Si implicit cu batjocura de a cumpara calatorii si a te vedea nevoit sa iesi la suprafata sa iei altceva cand un sfert de peron nu poate sa urce in 2 trenuri succesive.
Termenul vehiculat pentru primele doua in trafic cu calatori inteleg ca este luna mai... Mai 2014 sper.
Pana atunci inteleg ca metrorex va insista in continuare cu distributia BM-urilor astfel incat pe M 1-3 sa nu se prea vada roata de IVA. Si implicit cu batjocura de a cumpara calatorii si a te vedea nevoit sa iesi la suprafata sa iei altceva cand un sfert de peron nu poate sa urce in 2 trenuri succesive.
- puidemorosan
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Utilizator anonim
Oficial in prima parte a lui martie vor intra in circulatie.
Referitor la IVA, in zile lucratoare pe M3 sunt putin peste jumatate din trenuri, iar in weekend daca sunt doua e mult, dar uneori nu am vazut deloc. Si aglomeratie oricum este, e ca la 41, oricat de multe ture ai baga tot full sunt.
Oficial in prima parte a lui martie vor intra in circulatie.
Referitor la IVA, in zile lucratoare pe M3 sunt putin peste jumatate din trenuri, iar in weekend daca sunt doua e mult, dar uneori nu am vazut deloc. Si aglomeratie oricum este, e ca la 41, oricat de multe ture ai baga tot full sunt.
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
sab
Eu nu inteleg de au "inflorit" barele de pe mijlocul culoarului. Era suficienta o bara smpla, ca la la IVA. Infloriturile vor bloca circulatia. Daca se tine cineva de "infloritura" si altcineva de bara de la usa, adio...
Si solutia de la prima usa este ciudata, sa te "agati" inclusiv in dreptul usii. Unii vor "dormi" in dreptul acelor usi si vor ingreuna accesul.
Eu nu inteleg de au "inflorit" barele de pe mijlocul culoarului. Era suficienta o bara smpla, ca la la IVA. Infloriturile vor bloca circulatia. Daca se tine cineva de "infloritura" si altcineva de bara de la usa, adio...
Si solutia de la prima usa este ciudata, sa te "agati" inclusiv in dreptul usii. Unii vor "dormi" in dreptul acelor usi si vor ingreuna accesul.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Robert24
Sunt chiar eficiente acele bare "inflorite" in aglomeratie. Am avut placerea de a le utiliza in Spania, si sunt chiar mult mai ok decat o simpla bara care devine... neincapatoare. Si nu deranjeaza deloc!
Sunt chiar eficiente acele bare "inflorite" in aglomeratie. Am avut placerea de a le utiliza in Spania, si sunt chiar mult mai ok decat o simpla bara care devine... neincapatoare. Si nu deranjeaza deloc!
- misterr
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
misterr
A încercat cineva cu fundul scaunele? Din poze pare că sînt făcute ca la Bombardier, să te scurgi din ele la vale. De la IVA puteau să păstreze ca amintire măcar scaunele, erau geniale. Sau să fi trimis o banchetă de IVA la CAF să înțeleagă cum trebuie făcute (care e prototipul fundului românesc) și să o reproducă.
A încercat cineva cu fundul scaunele? Din poze pare că sînt făcute ca la Bombardier, să te scurgi din ele la vale. De la IVA puteau să păstreze ca amintire măcar scaunele, erau geniale. Sau să fi trimis o banchetă de IVA la CAF să înțeleagă cum trebuie făcute (care e prototipul fundului românesc) și să o reproducă.
📖 Pagination options