Topic: Discuții diverse
799 posts, 255749 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Este protejarea calatorilor de catre CFR, ca sa nu mai coboare din caldura in frigul de afara.
Si asta e abia inceputul, cel putin pana joia viitoare vor fi maxime de -10 grade.
Gabi23 wrote:
Cat de cald o fi fost in vagoanele CFR zilele astea oare?
Este protejarea calatorilor de catre CFR, ca sa nu mai coboare din caldura in frigul de afara.
Si asta e abia inceputul, cel putin pana joia viitoare vor fi maxime de -10 grade.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Aşa se întâmplă când rămâne uşa deschisă în mers. În plus, la vagoanele compartimentate, sunt mai multe zone de temperatură, astfel că, în mod normal, temperatura în peroanele de acces poate fi mai mică şi cu 10 grade decât cea din compartimente, că doar de aia ai şi uşă care separă culoarul de peronul de acces şi mai ai şi uşă la compartimente.
Desigur, un sistem de încălzire reuşeşte să menţină aceşti parametri dacă uşa de acces e închisă. Că de nu... degeaba asiguri tu 13 grade acolo, dacă e uşa deschisă şi viscoleşte prin ea...
Aşa se întâmplă când rămâne uşa deschisă în mers. În plus, la vagoanele compartimentate, sunt mai multe zone de temperatură, astfel că, în mod normal, temperatura în peroanele de acces poate fi mai mică şi cu 10 grade decât cea din compartimente, că doar de aia ai şi uşă care separă culoarul de peronul de acces şi mai ai şi uşă la compartimente.
Desigur, un sistem de încălzire reuşeşte să menţină aceşti parametri dacă uşa de acces e închisă. Că de nu... degeaba asiguri tu 13 grade acolo, dacă e uşa deschisă şi viscoleşte prin ea...
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Emisiunea Romania te Iubesc din data de 21.03.2010 unde sa vorbit despre situatia CFR.
Prima parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -mica.html
A doua parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -ii-a.html
Emisiunea Romania te Iubesc din data de 21.03.2010 unde sa vorbit despre situatia CFR.
Prima parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -mica.html
A doua parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -ii-a.html
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
mindmasster
Recomand , mai ales a 2-a parte . Unde am ajuns cu calea ferata . Sincer am ramas socat .
Chev Celios wrote:
Emisiunea Romania te Iubesc din data de 21.03.2010 unde sa vorbit despre situatia CFR.
Prima parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -mica.html
A doua parte: http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te ... -ii-a.html
Recomand , mai ales a 2-a parte . Unde am ajuns cu calea ferata . Sincer am ramas socat .
- Mihai Calin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Mihai Calin
E foarte trist tot ce se intampla. Constat ca incet, incet ajungem spre faliment. Fara ca cineva sa vrea sa miste un deget, iar cei ce vor nu au puterea necesara. Vorbesc de toate domenile.
mindmasster wrote:
Recomand , mai ales a 2-a parte . Unde am ajuns cu calea ferata . Sincer am ramas socat .
E foarte trist tot ce se intampla. Constat ca incet, incet ajungem spre faliment. Fara ca cineva sa vrea sa miste un deget, iar cei ce vor nu au puterea necesara. Vorbesc de toate domenile.
- smokeone
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
smokeone
Nu numai ca este foarte trist,este extrem de trist ce se petrece.Calea ferata ar trebui sa fie un mijloc de transport rapid care sa strabata toata tara.
In momentul de fata este un mijloc de transport incet cu multe trasee inchise si zone periculoase.
Daca as avea un AK47 chiar eu l-as impusca pe Radu Berceanu.O sa ziceti ca sunt prea brutal,nu,nu sunt prea brutal.
Radu Berceanu este un ministru care il intereseaza doar sa-si mareasca averea,nu ii pasa de nimic,se mandreste ca a facut 40 si ceva de km de autostrada in 4 ani de zile,se lauda doar cu proiecte,etc.
Eu chiar nu pot sa-l suport cand il vad pe ecran cu zambetu ala fals si cand nu stie sa dea nicio explicatie la tot se ce intampla(greve la CFR din cauza banilor,infrastructura proasta din care chiar au rezultat multe accidente,intarzieri,etc)
Oare chiar nu se poate face nimic ?
Nu numai ca este foarte trist,este extrem de trist ce se petrece.Calea ferata ar trebui sa fie un mijloc de transport rapid care sa strabata toata tara.
In momentul de fata este un mijloc de transport incet cu multe trasee inchise si zone periculoase.
Daca as avea un AK47 chiar eu l-as impusca pe Radu Berceanu.O sa ziceti ca sunt prea brutal,nu,nu sunt prea brutal.
Radu Berceanu este un ministru care il intereseaza doar sa-si mareasca averea,nu ii pasa de nimic,se mandreste ca a facut 40 si ceva de km de autostrada in 4 ani de zile,se lauda doar cu proiecte,etc.
Eu chiar nu pot sa-l suport cand il vad pe ecran cu zambetu ala fals si cand nu stie sa dea nicio explicatie la tot se ce intampla(greve la CFR din cauza banilor,infrastructura proasta din care chiar au rezultat multe accidente,intarzieri,etc)
Oare chiar nu se poate face nimic ?
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
smokeone eu imi iau o mitraliera da-ia catea(parca asa ii zice)si mergem in guvern,parlament si la presedintie si ii radem pe toti.
smokeone eu imi iau o mitraliera da-ia catea(parca asa ii zice)si mergem in guvern,parlament si la presedintie si ii radem pe toti.
- smokeone
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
smokeone
Cu unii parlamentari inca n-am nimic,am doar cu hotii care au furat pana n-au mai putut sau isi bat joc de noi( Boc,Berceanu,Udrea,Mitrea,Vladescu,Nastase,Iliescu si inca cativa).
Daca de exemplu CFR-ul falimenteaza,cine se incumeta sa il cumpere? Trebuie refacuta infrastructura,schimbate vagoane,locomotive,etc.
Ca sa avem trenuri de viteza ar insemna sa fie infrastructura pusa la punct,sa se introduca trenuri de viteza,sa se puna gard de protectie pe margini,sa fie pazit pt a nu mai permite hotilor sa fure elemente de la calea ferata,etc.
Decat sa caute bani sau sa ceara fonduri de la UE pt fonduri,se prefera sa sporeasca numarul restrictiilor,nr accidentelor,sa se calatoreasca cu comfort 0,etc.
Cel mai probabil cred ca CFR-ul o sa se duca de rapa,trenurile o sa fie inlocuite de autocare..
PACAT!
Cu unii parlamentari inca n-am nimic,am doar cu hotii care au furat pana n-au mai putut sau isi bat joc de noi( Boc,Berceanu,Udrea,Mitrea,Vladescu,Nastase,Iliescu si inca cativa).
Daca de exemplu CFR-ul falimenteaza,cine se incumeta sa il cumpere? Trebuie refacuta infrastructura,schimbate vagoane,locomotive,etc.
Ca sa avem trenuri de viteza ar insemna sa fie infrastructura pusa la punct,sa se introduca trenuri de viteza,sa se puna gard de protectie pe margini,sa fie pazit pt a nu mai permite hotilor sa fure elemente de la calea ferata,etc.
Decat sa caute bani sau sa ceara fonduri de la UE pt fonduri,se prefera sa sporeasca numarul restrictiilor,nr accidentelor,sa se calatoreasca cu comfort 0,etc.
Cel mai probabil cred ca CFR-ul o sa se duca de rapa,trenurile o sa fie inlocuite de autocare..
PACAT!
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Nu stiu daca ati vazut la televizor dar au murit lovite de o masina doua matusi ale lui Boc.
Vezi Boc,Dumnezeu nu culcate.
Nu stiu daca ati vazut la televizor dar au murit lovite de o masina doua matusi ale lui Boc.
Vezi Boc,Dumnezeu nu culcate.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: News
Goldmund
OK,unii sunt pentru pastrarea Liniei de Centura Feroviara.Insa e clar pentru toata lumea ca tarile dezvoltate au ales alta cale:cea rutiera:mult mai ieftina,dar mai ales mai eficienta si mult,mult mai rapida..As putea sa spun si eu ca cine s-a concentrat pe "feroviar"(au fost tarile comuniste)si nu este de acord cu scoaterea Liniei de Centura,are azi -probabil-firme care se ocupa cu transportul materialelor de constructii-singurele marfuri ce nu cer neaparat "just in time"(care ar fi singura modalitate optima de transport eficient!)Or,just in time nu poti face pe caile ferate!Nu e posibil.
Pentru ca sunt mai nou aici,as vrea sa precizez ca sunt un fan al trenurilor,locomotivelor ,de la "pufaitori",pana la "electrice" si trenuri de mare viteza,colectionez trenulete-in special din "Epoche II"-intre 1918-1945(in H0,de la Fleischmann,Roco,Trix,etc.)sunt abonat la reviste germane de specialitate.Dar cunosc orase superdezvoltate,precum München,Stuttgart,Frnkfurt am Main,care-si datoreaza dezvoltarea lor din sec.al 19-lea si inceputul sec. al 20 cailor ferate,dar dupa 1945 in mare masura,o datoreaza autostrazilor si marilor aeroporturi.
Si eu sunt de parere ca timpul trenurilor inca nu a apus-din contra!Caile ferate au viitor,insa asa cum Bucurestiul folosea caile ferate pana la poarta fiecarei uzine,ca in sec. 19,nu se mai poate!Dar a iesit o lege care stipuleaza clar ca toate platformele industriale din oras trebuie mutate(cu tot cu cai ferate)undeva in fara granitelor orasului-Atunci?
Oricum,exista tari si tari,optiuni si alegeri.Fiecare poate argumenta pro sau contra....Si aici e vorba de ambuteiajele din Bucuresti si imprejurimi si solutiile adecvate.Si nu sunt prea multe solutii
Vreau si eu sa cunosc,daca stie cineva,cat ar costa expropierile pentru o noua autostrada de ocolire a Capitalei(in miliarde euro),doar segmentul din Nord....si cand va fi gata....
Eu presupun de pe acum ca actuala Centura Rutiera a Capitalei,asa cum este proiectata,pe doua benzi/sens,cu intersectiile existente/proiectate,cu o cale ferata in paralel,dupa ce va fi finalizata va produce programat,probleme noi.Asa cred eu
OK,unii sunt pentru pastrarea Liniei de Centura Feroviara.Insa e clar pentru toata lumea ca tarile dezvoltate au ales alta cale:cea rutiera:mult mai ieftina,dar mai ales mai eficienta si mult,mult mai rapida..As putea sa spun si eu ca cine s-a concentrat pe "feroviar"(au fost tarile comuniste)si nu este de acord cu scoaterea Liniei de Centura,are azi -probabil-firme care se ocupa cu transportul materialelor de constructii-singurele marfuri ce nu cer neaparat "just in time"(care ar fi singura modalitate optima de transport eficient!)Or,just in time nu poti face pe caile ferate!Nu e posibil.
Pentru ca sunt mai nou aici,as vrea sa precizez ca sunt un fan al trenurilor,locomotivelor ,de la "pufaitori",pana la "electrice" si trenuri de mare viteza,colectionez trenulete-in special din "Epoche II"-intre 1918-1945(in H0,de la Fleischmann,Roco,Trix,etc.)sunt abonat la reviste germane de specialitate.Dar cunosc orase superdezvoltate,precum München,Stuttgart,Frnkfurt am Main,care-si datoreaza dezvoltarea lor din sec.al 19-lea si inceputul sec. al 20 cailor ferate,dar dupa 1945 in mare masura,o datoreaza autostrazilor si marilor aeroporturi.
Si eu sunt de parere ca timpul trenurilor inca nu a apus-din contra!Caile ferate au viitor,insa asa cum Bucurestiul folosea caile ferate pana la poarta fiecarei uzine,ca in sec. 19,nu se mai poate!Dar a iesit o lege care stipuleaza clar ca toate platformele industriale din oras trebuie mutate(cu tot cu cai ferate)undeva in fara granitelor orasului-Atunci?
Oricum,exista tari si tari,optiuni si alegeri.Fiecare poate argumenta pro sau contra....Si aici e vorba de ambuteiajele din Bucuresti si imprejurimi si solutiile adecvate.Si nu sunt prea multe solutii
Vreau si eu sa cunosc,daca stie cineva,cat ar costa expropierile pentru o noua autostrada de ocolire a Capitalei(in miliarde euro),doar segmentul din Nord....si cand va fi gata....
Eu presupun de pe acum ca actuala Centura Rutiera a Capitalei,asa cum este proiectata,pe doua benzi/sens,cu intersectiile existente/proiectate,cu o cale ferata in paralel,dupa ce va fi finalizata va produce programat,probleme noi.Asa cred eu
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: News
Dominatrix
Daca stai in Germania, cred ca stii ce sistem ingenios au implemetat in Dresda cu tramvaie de marfa. Si la Amsterdam au facut la fel, si cel putin acolo, cred ca sistemul functioneaza bine, fiindca vor sa-l extinda, daca nu ma insel.
Goldmund wrote:Acest lucru s-a intamplat nu pentru ca transportul rutier e neaparat mai ieftin sau mai rapid, ci pentru ca administratiile occidentale au considerat ca traficul urban va fi descongestionat optimizand infrastructura pentru traficul rutier. In Australia si America de Nord, sistemul functioneaza si acum foarte bine datorita spatiilor largi si dezvoltarii de tip suburban al oraselor; in Europa, situatia nu sta tocmai asa, dovada ca inca de prin anii '70 au aparut idei de incurajare a altor forme de transport - metrou usuratic sau Stadtbahn (in germana), conceptul de tram-train (ca la Karlsruhe, Essen etc.), trenuri suburbane etc.. Ce a implementat Bucurestiul din toate asta: pai are cateva linii de metrou usor, o mocanita intre Gara si Aeroport - care nu te lasa la aeroport, ci in camp, incercari timide de construire a unor inele exterioare de autostrada (Ciurel, Splai Dudesu, autostrada lui dr. Oetker etc.). Ceea ce se face acum la Bucuresti este similar cu solutiile "tarilor dezvoltate" in anii '50 - '60.
OK,unii sunt pentru pastrarea Liniei de Centura Feroviara.Insa e clar pentru toata lumea ca tarile dezvoltate au ales alta cale:cea rutiera:mult mai ieftina,dar mai ales mai eficienta si mult,mult mai rapida..
Goldmund wrote:Fals, in America de Nord, patria autostrazilor si a transportului rutier, mai mult de jumatate din traficul de marfa se efectueaza cu trenul, nu rutier. In Europa, e in jur de 20 - 25%. Asta pentru ca raportul dintre numarul de tone-kilometri tranportati pe unitate de energie consumata este cel mai mare la transportul feroviar. Si acolo conceptul de "just in time" conteaza mai mult decat in Romania. Iar tractiunea acolo se face cu preponderenta cu locomotive Diesel, nu electric, asa cum e in Europa de Vest, si totusi tot cu transportul feroviar ies in castig. Cu cat volumul de marfuri transportate e mai mare, cu atat transportul feroviar e mai eficient. Vezi si exemplele lui Dr2005 cateva mesaje mai sus.
As putea sa spun si eu ca cine s-a concentrat pe "feroviar"(au fost tarile comuniste)si nu este de acord cu scoaterea Liniei de Centura,are azi -probabil-firme care se ocupa cu transportul materialelor de constructii-singurele marfuri ce nu cer neaparat "just in time"(care ar fi singura modalitate optima de transport eficient!)Or,just in time nu poti face pe caile ferate!Nu e posibil.
Daca stai in Germania, cred ca stii ce sistem ingenios au implemetat in Dresda cu tramvaie de marfa. Si la Amsterdam au facut la fel, si cel putin acolo, cred ca sistemul functioneaza bine, fiindca vor sa-l extinda, daca nu ma insel.
Goldmund wrote:Aceasta dezvoltare a fost urmarea politicilor zonale de folosinta a terenurilor (sau PUZ-uri cum se spune la noi). In Vest, n-au avut conducatori luminati care au inghesuit mii de oameni in cutii de chibrituri de 10 etaje, fara locuri de parcare, iar orasele vestice au fost gandite duapa 1945 cu o densitate mica sau medie. Cu cat densitatea populatiei/locurilor de munca scade, cu atat atractivitatea transportului in comun e mai mica, deci automobilul devine o solutie mai practica de tranport. De aceea si infrastructura din orasele de care vorbesti a fost gandita pentru optimizarea traficului rutier, nu a altceva. Acum se concentreaza si ei pe metrou, Stadtbahn etc..
Dar cunosc orase superdezvoltate,precum München,Stuttgart,Frnkfurt am Main,care-si datoreaza dezvoltarea lor din sec.al 19-lea si inceputul sec. al 20 cailor ferate,dar dupa 1945 in mare masura,o datoreaza autostrazilor si marilor aeroporturi.
Goldmund wrote:Cu asta sunt de acord; in mare parte caile ferate industriale au fost scoase din oras, si cele care au mai ramas vor avea probabil aceeasi soarta (vezi linia Bucuresti Vest - Bucuresti Progresu). Cu toate astea, tot prost se circula. Totusi, nu inteleg cu ce incurca linia de centura. Aia e oricum la periferia orasului.
Si eu sunt de parere ca timpul trenurilor inca nu a apus-din contra!Caile ferate au viitor,insa asa cum Bucurestiul folosea caile ferate pana la poarta fiecarei uzine,ca in sec. 19,nu se mai poate!Dar a iesit o lege care stipuleaza clar ca toate platformele industriale din oras trebuie mutate(cu tot cu cai ferate)undeva in fara granitelor orasului-Atunci?
Goldmund wrote:Nu ai cum sa scoti calea ferata de Centura pentru ca trenurile de marfa trebuie sa ocoleasca Bucurestiul cumva. Doar nu vrei sa treaca prin Bucuresti Nord? Problema traficului pe Centura se poate rezolva prin realizarea unor intersectii denivelate cu calea ferata, dar de la cine sa te astepti la asa ceva: de la dr. Oetker si carnatarii lui?
Eu presupun de pe acum ca actuala Centura Rutiera a Capitalei,asa cum este proiectata,pe doua benzi/sens,cu intersectiile existente/proiectate,cu o cale ferata in paralel,dupa ce va fi finalizata va produce programat,probleme noi.Asa cred eu
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: News
Dr2005
Mă uit la ţările alea comuniste precum Austria, Germania, Elveţia ş.a.. E drept, au autostrăzi, însă mare parte din transportul public interurban se face cu trenul, nu pe măreţele autostrăzi. De altfel, mă îndoiesc că vreuna din aceste ţări a mai investit recent sume consistente în autostrăzi noi (nu vorbesc de menţinerea celor existente) din simplul motiv că nu este nevoie, având în vedere că cine are marfă multă o duce cu trenul, iar călătorii pot folosi orice de la Regio la ICE pentru a ajunge la destinaţie, la un preţ mai mic decât cel al benzinei consumate (nu mai zic de vignete, taxe de autostradă - dacă sunt ş.a.)
În niciun caz nu pot fi de acord cu o asemenea lege! O fabrică nu o iei cu macaraua şi o muţi unde vrei tu. Costurile sunt ENORME, înseamnă faliment pentru aproape toate afacerile afectate. În plus, căile ferate interioare pot fi folosite pentru trenuri de călători pe timp de zi, iar pe timp de noapte pentru trenuri de marfă. Se practică sistemul ăsta în majoritatea oraşelor mari ale Europei, inclusiv pe S45-ul Vienez şi prin tunelele feroviare de sub centrul Vienei (m-am întâlnit pe la 10:30 noaptea cu marfarul pe acolo... era clar că marfa merge undeva în oraş, că altfel ocolea Viena direct).
Ideea că infrastructura rutieră (şi atât) aduce dezvoltare unei zone e complet falsă. Inevitabil, o asemenea zonă se va umple de autoturisme, iar odată ce vor începe blocajele, claxoanele şi ridicarea maşinilor parcate ilegal pe trotuar, pe trecerile de pietoni ş.a. automat zona va deveni neatractivă. În schimb, dacă asiguri soluţii rapide pentru transportul călătorilor în zona respectivă, în cel mai nefericit caz (cel în care ai de transportant cantităţi mici de mărfuri, diferite între ele, pe rute diferite într ele - deci nu poţi face un tren din ele) îţi poţi face aprovizionarea pe cale auto, mai ales că traficul va fi mai lejer. Deci: tu îţi cari marfa cum trebuie, angajaţii îţi ajung la timp la muncă şi nu mai vin cu nervi cât pentru o săptămână din cauza traficului. Îmi vin în minte zonele Băneasa şi Pipera din Bucureşti... acum câţiva ani, atraşi de apropierea de DN1 (pt. Băneasa) şi de străzile relativ bune, mulţi oameni s-au mutat în aceste zone, s-au construit clădiri de birouri ş.a.. Acum, mulţi încearcă să scape de acolo. De ce? Nu au alternative, singura soluţie e să piardă 3 ore în trafic (Băneasa) sau să se înghesuie până la refuz în M2 (Pipera), pentru că alte alternative nu au.
S-a vorbit despre americani... nici ruşii nu sunt mai prejos, mai pun ei câte 4 locomotive duble de 4000 CP una, cu o foţă de tracţiune la cârlig de vreo 900 kN (de 3 ori mai mult decât la un EA de'al nostru) şi pun câte 60-70 de vagoane. Chiar dacă Rusia ar fi brăzdată de autostrăzi... cât ar costa să transportţi atâta marfă? Un vagon are o încărcătură de 40 t, un camion de doar 20 (în cel mai fericit caz). Câte camioane şi remorci îţi trebuie? Câte ore fac şoferii pe drum? Chiar dacă pe autostradă merge TIRul cu 110 km/h, e mai eficient să meargă trenul câte 8 ore non-stop cu 50 km/h , după aia să se schimbe locomotiva ş.a.m.d. şi ciclul se reia... nu ai de plată şoferi, vignete, reparaţii la maşină din cauza gropilor ş.a..
Goldmund wrote:
Insa e clar pentru toata lumea ca tarile dezvoltate au ales alta cale:cea rutiera:mult mai ieftina,dar mai ales mai eficienta si mult,mult mai rapida..As putea sa spun si eu ca cine s-a concentrat pe "feroviar"(au fost tarile comuniste)si nu este de acord cu scoaterea Liniei de Centura,are azi -probabil-firme care se ocupa cu transportul materialelor de constructii-singurele marfuri ce nu cer neaparat "just in time"(care ar fi singura modalitate optima de transport eficient!)Or,just in time nu poti face pe caile ferate!Nu e posibil.
Mă uit la ţările alea comuniste precum Austria, Germania, Elveţia ş.a.. E drept, au autostrăzi, însă mare parte din transportul public interurban se face cu trenul, nu pe măreţele autostrăzi. De altfel, mă îndoiesc că vreuna din aceste ţări a mai investit recent sume consistente în autostrăzi noi (nu vorbesc de menţinerea celor existente) din simplul motiv că nu este nevoie, având în vedere că cine are marfă multă o duce cu trenul, iar călătorii pot folosi orice de la Regio la ICE pentru a ajunge la destinaţie, la un preţ mai mic decât cel al benzinei consumate (nu mai zic de vignete, taxe de autostradă - dacă sunt ş.a.)
Dar a iesit o lege care stipuleaza clar ca toate platformele industriale din oras trebuie mutate(cu tot cu cai ferate)undeva in fara granitelor orasului-Atunci?
În niciun caz nu pot fi de acord cu o asemenea lege! O fabrică nu o iei cu macaraua şi o muţi unde vrei tu. Costurile sunt ENORME, înseamnă faliment pentru aproape toate afacerile afectate. În plus, căile ferate interioare pot fi folosite pentru trenuri de călători pe timp de zi, iar pe timp de noapte pentru trenuri de marfă. Se practică sistemul ăsta în majoritatea oraşelor mari ale Europei, inclusiv pe S45-ul Vienez şi prin tunelele feroviare de sub centrul Vienei (m-am întâlnit pe la 10:30 noaptea cu marfarul pe acolo... era clar că marfa merge undeva în oraş, că altfel ocolea Viena direct).
Ideea că infrastructura rutieră (şi atât) aduce dezvoltare unei zone e complet falsă. Inevitabil, o asemenea zonă se va umple de autoturisme, iar odată ce vor începe blocajele, claxoanele şi ridicarea maşinilor parcate ilegal pe trotuar, pe trecerile de pietoni ş.a. automat zona va deveni neatractivă. În schimb, dacă asiguri soluţii rapide pentru transportul călătorilor în zona respectivă, în cel mai nefericit caz (cel în care ai de transportant cantităţi mici de mărfuri, diferite între ele, pe rute diferite într ele - deci nu poţi face un tren din ele) îţi poţi face aprovizionarea pe cale auto, mai ales că traficul va fi mai lejer. Deci: tu îţi cari marfa cum trebuie, angajaţii îţi ajung la timp la muncă şi nu mai vin cu nervi cât pentru o săptămână din cauza traficului. Îmi vin în minte zonele Băneasa şi Pipera din Bucureşti... acum câţiva ani, atraşi de apropierea de DN1 (pt. Băneasa) şi de străzile relativ bune, mulţi oameni s-au mutat în aceste zone, s-au construit clădiri de birouri ş.a.. Acum, mulţi încearcă să scape de acolo. De ce? Nu au alternative, singura soluţie e să piardă 3 ore în trafic (Băneasa) sau să se înghesuie până la refuz în M2 (Pipera), pentru că alte alternative nu au.
S-a vorbit despre americani... nici ruşii nu sunt mai prejos, mai pun ei câte 4 locomotive duble de 4000 CP una, cu o foţă de tracţiune la cârlig de vreo 900 kN (de 3 ori mai mult decât la un EA de'al nostru) şi pun câte 60-70 de vagoane. Chiar dacă Rusia ar fi brăzdată de autostrăzi... cât ar costa să transportţi atâta marfă? Un vagon are o încărcătură de 40 t, un camion de doar 20 (în cel mai fericit caz). Câte camioane şi remorci îţi trebuie? Câte ore fac şoferii pe drum? Chiar dacă pe autostradă merge TIRul cu 110 km/h, e mai eficient să meargă trenul câte 8 ore non-stop cu 50 km/h , după aia să se schimbe locomotiva ş.a.m.d. şi ciclul se reia... nu ai de plată şoferi, vignete, reparaţii la maşină din cauza gropilor ş.a..
- Tom
-
Posted:
-
Re: News
Tom
Camionul in anumite tari a inlocuit trenul din cauza problemelor cauzate de infrastructura feroviara invechita si prost intretinuta, asa cum inmultirea masinilor personale, inceputa inca din anii '80, s'a facut pe fondul proastei organizari a transportului in comun. E adevarat ca nu doar la Bucuresti, ci si in alte orase ca Varsovia, omul s'a trezit ca nu se poate duce la "biz" cu tramvaiul, chiar daca sta o ora cu masina in trafic.
Cel putin in Romania, unde soseaua aia de centura a capitalei e facuta cu picioarele, nu exista spre autostrada acces pe centura dinspre oras si nici spre oras prin viraj dreapta, calea ferata e chiar in intersectie in alte parti cum ar fi la Domnesti, iar traficul este infernal, plus ca de partea cealalta trenurile merg in pierdere, cu aurolaci si cetateni discriminati care incalca drepturile omului ale celorlalti din tren, intarzieri de sute de minute si deraieri pe motiv ca discriminatii au desfacut niste suruburi sa le dea la fier vechi. Asta este infrastructura feroviara romaneasca.
Am preferat s'o duc pe mama s'o urc intr'un autocar si sa vin s'o iau cand s'a intors decat s'o duc la un tren unde urca toti nespalatii, fac ce vor si coboara la prima.
Prefer sa trimit marfa cu un camion, in timp ce CFR mi-a cerut preturi exorbitante pentru a trimite aceeasi marfa si -ul stia cand ajunge si daca ajunge.
Nu e vina mea ca se intampla aceste lucruri, iar asta o spun milioane de oameni, in timp ce guvernul jupoaie pensionarii si firmele mici si el cheltuie pe imaginea proprie cat pentru renovarea completa a Garii de Nord + Basarab.
Ati putea spune ca ajung la vorba mea din alt topic, ca ne rezolvam fiecare problemele cum ne putem descurca fiecare. Atunci, haideti sa iesim in strada pentru cai ferate ca in Europa, pentru transport in comun civilizat si pentru servicii publice de calitate.
Camionul in anumite tari a inlocuit trenul din cauza problemelor cauzate de infrastructura feroviara invechita si prost intretinuta, asa cum inmultirea masinilor personale, inceputa inca din anii '80, s'a facut pe fondul proastei organizari a transportului in comun. E adevarat ca nu doar la Bucuresti, ci si in alte orase ca Varsovia, omul s'a trezit ca nu se poate duce la "biz" cu tramvaiul, chiar daca sta o ora cu masina in trafic.
Cel putin in Romania, unde soseaua aia de centura a capitalei e facuta cu picioarele, nu exista spre autostrada acces pe centura dinspre oras si nici spre oras prin viraj dreapta, calea ferata e chiar in intersectie in alte parti cum ar fi la Domnesti, iar traficul este infernal, plus ca de partea cealalta trenurile merg in pierdere, cu aurolaci si cetateni discriminati care incalca drepturile omului ale celorlalti din tren, intarzieri de sute de minute si deraieri pe motiv ca discriminatii au desfacut niste suruburi sa le dea la fier vechi. Asta este infrastructura feroviara romaneasca.
Am preferat s'o duc pe mama s'o urc intr'un autocar si sa vin s'o iau cand s'a intors decat s'o duc la un tren unde urca toti nespalatii, fac ce vor si coboara la prima.
Prefer sa trimit marfa cu un camion, in timp ce CFR mi-a cerut preturi exorbitante pentru a trimite aceeasi marfa si -ul stia cand ajunge si daca ajunge.
Nu e vina mea ca se intampla aceste lucruri, iar asta o spun milioane de oameni, in timp ce guvernul jupoaie pensionarii si firmele mici si el cheltuie pe imaginea proprie cat pentru renovarea completa a Garii de Nord + Basarab.
Ati putea spune ca ajung la vorba mea din alt topic, ca ne rezolvam fiecare problemele cum ne putem descurca fiecare. Atunci, haideti sa iesim in strada pentru cai ferate ca in Europa, pentru transport in comun civilizat si pentru servicii publice de calitate.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination