Topic: Știri și articole din presă
490 posts, 171353 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Sorin Oprescu: Circulaţia pe sub Pasajul Basarab ar putea fi reluată după 15 septembrie
Circulaţia rutieră pe arterele de sub Pasajul Basarab ar putea fi reluată după 15 septembrie, a spus, sâmbătă, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, în timpul vizitei pe care a făcut-o la şantierul pasajului împreună cu edilul Romei, Giovanni Alemanno.
În cea de a doua zi a vizitei sale la Bucureşti, primarul Romei, Giovanni Alemanno, a mers împreună cu Sorin Oprescu la şantierul de la Pasajul Basarab. Edilul şef al Capitalei a spus că lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalizate în acest an, iar circulaţia rutieră pe sub pasaj ar putea fi reluată după 15 septembrie.
"Anul acesta se termină (Pasajul Basarab - n.r.), aşa cum am promis. Se lansează acum deasupra Griviţei podul hobanat, după care se montează şi se lasă în aşteptare şi încercare o perioadă de timp, pentru că nu e de joacă cu treaba asta", a declarat Oprescu, adăugând că până în prezent s-au executat lucrări în proporţie de 85%.
Edilul Romei, Giovanni Alemanno, a discutat cu inginerii italieni, spanioli şi români prezenţi pe şantier, care i-au spus că Pasajul Basarab este cel mai lat din Europa aflat în construcţie, având o lăţime de 44 de metri.
Circulaţia pe mai multe porţiuni de drum din zona Pasajului Basarab este închisă temporar pentru realizarea lucrărilor la acest obiectiv.
http://www.realitatea.net/sorin-oprescu...17120.html
Sorin Oprescu: Circulaţia pe sub Pasajul Basarab ar putea fi reluată după 15 septembrie
Circulaţia rutieră pe arterele de sub Pasajul Basarab ar putea fi reluată după 15 septembrie, a spus, sâmbătă, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, în timpul vizitei pe care a făcut-o la şantierul pasajului împreună cu edilul Romei, Giovanni Alemanno.
În cea de a doua zi a vizitei sale la Bucureşti, primarul Romei, Giovanni Alemanno, a mers împreună cu Sorin Oprescu la şantierul de la Pasajul Basarab. Edilul şef al Capitalei a spus că lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalizate în acest an, iar circulaţia rutieră pe sub pasaj ar putea fi reluată după 15 septembrie.
"Anul acesta se termină (Pasajul Basarab - n.r.), aşa cum am promis. Se lansează acum deasupra Griviţei podul hobanat, după care se montează şi se lasă în aşteptare şi încercare o perioadă de timp, pentru că nu e de joacă cu treaba asta", a declarat Oprescu, adăugând că până în prezent s-au executat lucrări în proporţie de 85%.
Edilul Romei, Giovanni Alemanno, a discutat cu inginerii italieni, spanioli şi români prezenţi pe şantier, care i-au spus că Pasajul Basarab este cel mai lat din Europa aflat în construcţie, având o lăţime de 44 de metri.
Circulaţia pe mai multe porţiuni de drum din zona Pasajului Basarab este închisă temporar pentru realizarea lucrărilor la acest obiectiv.
http://www.realitatea.net/sorin-oprescu...17120.html
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Tavi
Modificari in circulatia trenurilor, din cauza lucrarilor la Pasajul Basarab
Circulatia trenurilor care pleaca din Gara de Nord va fi modificata in perioada 16 - 20 iunie, in vederea continuarii lucrarilor la Pasajul Basarab, informeaza CFR Calatori.
Lucrarile vizeaza asezarea tablierului metalic la Podul Hobanat, peste calea ferata din statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti), in cadrul proiectului Pasajul Basarab.
Astfel, in perioada 16 - 19 iunie, trenul Intercity 594 Timisoara Nord - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Nord Gr. B (Bucuresti Basarab), in loc de statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti).
In zilele de 16/17, 17/18, 18/19 si 19/20 iunie, trenul Rapid 375-2 "Pannonia" Budapesta - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Nord Gr. B (Bucuresti Basarab) in loc de statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti).
In zilele de 18/19 si 19/20 iunie, trenul Rapid 375-2 "Pannonia" Budapesta - Bucuresti Nord va avea oprire si in statia Chitila, pentru detasarea grupei de vagoane de la Curtici pentru Mangalia, care vor forma trenul Rapid 13989/-2 pentru relatia Chitila - Bucuresti Baneasa - Mangalia, in zilele de 19 si 20 iunie.
De asemenea, in zilele de 19 si 20 iunie, trenul Rapid 989 Bucuresti Nord - Bucuresti Baneasa - Lehliu - Constanta - Mangalia se anuleaza, iar pe 19 si 20 iunie va circula suplimentar trenul Rapid 13989/-2 pe relatia Chitila - Pajura - Bucuresti Baneasa - Lehliu - Fetesti - Constanta - Mangalia, cu plecare din Chitila la ora 1,36 si sosire in Mangalia la ora 7,39.
In data de 17/18 iunie, trenul Rapid 1003/-2 Vadu Siretului - Vicsani - Dornesti - Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu Nord - Ruse se anuleaza pe relatia Vicsani - Giurgiu Nord si va circula ca tren Rapid 1003/13003/-2 pe ruta ocolitoare Vadu Siretului - Vicsani - Buzau - Ploiesti Sud - Chitila - Pajura (linia 700) - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Bucuresti Triaj Post 17 - Bucurestii Noi - Chiajna - Videle - Radulesti - Giurgiu Nord - Ruse, cu sosire in Vicsani la ora 15,52/ plecare la ora 17.00 si sosire in Giurgiu Nord, la ora 3.50/plecare la ora 4,05.
In data de 18/19 iunie, trenul Rapid 1004/-1 Ruse - Giurgiu Nord - Videle - Bucuresti Nord - Dornesti - Vicsani - Vadu Siretului se anuleaza pe relatia Giurgiu Nord - Vicsani si va circula ca tren Rapid 1004/13004/-1 pe ruta ocolitoare Ruse - Giurgiu Nord - Radulesti - Videle - Chiajna - Bucurestii Noi - Bucuresti Triaj Post 17 - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Pajura (linia 700) - Chitila - Ploiesti Sud - Buzau - Vicsani - Vadu Siretului, cu sosire in Giurgiu Nord, la ora 1.25/plecare la ora 1.40 si sosire in Vicsani la ora 12.03/plecare la ora 12,45.
Modificari in circulatia trenurilor, din cauza lucrarilor la Pasajul Basarab
Circulatia trenurilor care pleaca din Gara de Nord va fi modificata in perioada 16 - 20 iunie, in vederea continuarii lucrarilor la Pasajul Basarab, informeaza CFR Calatori.
Lucrarile vizeaza asezarea tablierului metalic la Podul Hobanat, peste calea ferata din statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti), in cadrul proiectului Pasajul Basarab.
Astfel, in perioada 16 - 19 iunie, trenul Intercity 594 Timisoara Nord - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Nord Gr. B (Bucuresti Basarab), in loc de statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti).
In zilele de 16/17, 17/18, 18/19 si 19/20 iunie, trenul Rapid 375-2 "Pannonia" Budapesta - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Nord Gr. B (Bucuresti Basarab) in loc de statia Bucuresti Nord Gr. A (Gara de Nord Bucuresti).
In zilele de 18/19 si 19/20 iunie, trenul Rapid 375-2 "Pannonia" Budapesta - Bucuresti Nord va avea oprire si in statia Chitila, pentru detasarea grupei de vagoane de la Curtici pentru Mangalia, care vor forma trenul Rapid 13989/-2 pentru relatia Chitila - Bucuresti Baneasa - Mangalia, in zilele de 19 si 20 iunie.
De asemenea, in zilele de 19 si 20 iunie, trenul Rapid 989 Bucuresti Nord - Bucuresti Baneasa - Lehliu - Constanta - Mangalia se anuleaza, iar pe 19 si 20 iunie va circula suplimentar trenul Rapid 13989/-2 pe relatia Chitila - Pajura - Bucuresti Baneasa - Lehliu - Fetesti - Constanta - Mangalia, cu plecare din Chitila la ora 1,36 si sosire in Mangalia la ora 7,39.
In data de 17/18 iunie, trenul Rapid 1003/-2 Vadu Siretului - Vicsani - Dornesti - Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu Nord - Ruse se anuleaza pe relatia Vicsani - Giurgiu Nord si va circula ca tren Rapid 1003/13003/-2 pe ruta ocolitoare Vadu Siretului - Vicsani - Buzau - Ploiesti Sud - Chitila - Pajura (linia 700) - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Bucuresti Triaj Post 17 - Bucurestii Noi - Chiajna - Videle - Radulesti - Giurgiu Nord - Ruse, cu sosire in Vicsani la ora 15,52/ plecare la ora 17.00 si sosire in Giurgiu Nord, la ora 3.50/plecare la ora 4,05.
In data de 18/19 iunie, trenul Rapid 1004/-1 Ruse - Giurgiu Nord - Videle - Bucuresti Nord - Dornesti - Vicsani - Vadu Siretului se anuleaza pe relatia Giurgiu Nord - Vicsani si va circula ca tren Rapid 1004/13004/-1 pe ruta ocolitoare Ruse - Giurgiu Nord - Radulesti - Videle - Chiajna - Bucurestii Noi - Bucuresti Triaj Post 17 - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Pajura (linia 700) - Chitila - Ploiesti Sud - Buzau - Vicsani - Vadu Siretului, cu sosire in Giurgiu Nord, la ora 1.25/plecare la ora 1.40 si sosire in Vicsani la ora 12.03/plecare la ora 12,45.
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Tavi
Statia Gara de Nord din Capitala nu este operabila in perioada 22-25 iunie 2010, intre orele 00.05 - 04.20 din cauza unor lucrari de reabilitare a Pasajului Rutier Basarab.
Astfel, trenurile de calatori vor pleca/ sosi din/in statii adiacente, se arata intr-un comunicat remis marti Ziare.com.
CFR Calatori cere scuze pentru disconfortul creat si roaga calatorii sa urmareasca mesajele transmise prin megafon in statia Bucuresti Nord, pentru a nu se crea confuzii.
Modificari in programul trenurilor
- In zilele de 22, 23 si 24 iunie, trenul Intecity 594 Caransebes - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Basarab in loc de statia Bucuresti Nord.
- In zilele de 22/23, 23/24 si 24/25 iunie, trenul Rapid 375-2 'Pannonia' Budapesta -Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Basarab in loc de statia Bucuresti Nord
- In zilele de 23, 24 si 25 iunie 2010, trenul Rapid 989 Bucuresti Nord - Mangalia va circula ca tren Rapid 13989/-2, cu plecare din statia Chitila la ora 01.31 si cu opriri in statiile: Bucuresti Baneasa, Fetesti, Constanta, statiuni de pe litoral, Mangalia, urmand ca intre statiile Bucuresti Nord si Bucuresti Baneasa, calatorii sa fie preluati cu autobuze.
Calatorii care au achizitionat bilet pentru acest tren se vor prezenta la Biroul de Informatii din cadrul Garii de Nord, de unde vor fi transportati spre Gara Baneasa.
- in zilele de 22/23, 23/24 si 24/25 iunie 2010, trenul Rapid 375-2 'Pannonia' Budapesta - Bucuresti Nord va avea oprire si in statia Chitila, pentru detasarea grupei de vagoane de la Curtici pentru Mangalia, care vor forma trenul Rapid 13989/-2 pentru relatia Chitila - Bucuresti Baneasa - Mangalia, in zilele de 23, 24 si 25 iunie 2010;
- in data de 24/25 iunie 2010, trenul Rapid 1003/-2 Vadu Siretului - Vicsani - Dornesti - Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu Nord - Ruse se anuleaza pe relatia Vicsani - Giurgiu Nord si va circula ca tren Rapid 1003/13003/-2, pe ruta ocolitoare: Vadu Siretului - Vicsani - Buzau - Ploiesti Sud - Chitila - Pajura (linia 700) - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Bucuresti Triaj Post 17 - Bucurestii Noi - Chiajna - Videle - Radulesti - Giurgiu Nord - Ruse cu sosire in Vicsani la ora 15.52/ plecare la ora 17.00 si sosire in Giurgiu Nord la ora 03.50/plecare la ora 04.05;
- in data de 23 iunie 2010, trenul Rapid 1004/-1 Ruse - Giurgiu Nord - Videle - Bucuresti Nord - Dornesti - Vicsani - Vadu Siretului se anuleaza pe relatia Giurgiu Nord - Ungheni Prut Hm si va circula ca tren Rapid 1004/13004/-1, pe ruta ocolitoare: Ruse - Giurgiu Nord - Radulesti - Videle - Chiajna - Bucurestii Noi - Bucuresti Triaj Post 17 - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Pajura (linia 700) - Chitila - Ploiesti Sud - Buzau - Pascani Triaj H - Iasi - Nicolina - Ungheni Prut Hm, cu sosire in Giurgiu Nord la ora 01.25/plecare la ora 01.40 si sosire in Ungheni Prut Hm la ora 12.04/plecare la ora 12.39.
Statia Gara de Nord din Capitala nu este operabila in perioada 22-25 iunie 2010, intre orele 00.05 - 04.20 din cauza unor lucrari de reabilitare a Pasajului Rutier Basarab.
Astfel, trenurile de calatori vor pleca/ sosi din/in statii adiacente, se arata intr-un comunicat remis marti Ziare.com.
CFR Calatori cere scuze pentru disconfortul creat si roaga calatorii sa urmareasca mesajele transmise prin megafon in statia Bucuresti Nord, pentru a nu se crea confuzii.
Modificari in programul trenurilor
- In zilele de 22, 23 si 24 iunie, trenul Intecity 594 Caransebes - Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Basarab in loc de statia Bucuresti Nord.
- In zilele de 22/23, 23/24 si 24/25 iunie, trenul Rapid 375-2 'Pannonia' Budapesta -Bucuresti Nord va avea sosirea in statia Bucuresti Basarab in loc de statia Bucuresti Nord
- In zilele de 23, 24 si 25 iunie 2010, trenul Rapid 989 Bucuresti Nord - Mangalia va circula ca tren Rapid 13989/-2, cu plecare din statia Chitila la ora 01.31 si cu opriri in statiile: Bucuresti Baneasa, Fetesti, Constanta, statiuni de pe litoral, Mangalia, urmand ca intre statiile Bucuresti Nord si Bucuresti Baneasa, calatorii sa fie preluati cu autobuze.
Calatorii care au achizitionat bilet pentru acest tren se vor prezenta la Biroul de Informatii din cadrul Garii de Nord, de unde vor fi transportati spre Gara Baneasa.
- in zilele de 22/23, 23/24 si 24/25 iunie 2010, trenul Rapid 375-2 'Pannonia' Budapesta - Bucuresti Nord va avea oprire si in statia Chitila, pentru detasarea grupei de vagoane de la Curtici pentru Mangalia, care vor forma trenul Rapid 13989/-2 pentru relatia Chitila - Bucuresti Baneasa - Mangalia, in zilele de 23, 24 si 25 iunie 2010;
- in data de 24/25 iunie 2010, trenul Rapid 1003/-2 Vadu Siretului - Vicsani - Dornesti - Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu Nord - Ruse se anuleaza pe relatia Vicsani - Giurgiu Nord si va circula ca tren Rapid 1003/13003/-2, pe ruta ocolitoare: Vadu Siretului - Vicsani - Buzau - Ploiesti Sud - Chitila - Pajura (linia 700) - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Bucuresti Triaj Post 17 - Bucurestii Noi - Chiajna - Videle - Radulesti - Giurgiu Nord - Ruse cu sosire in Vicsani la ora 15.52/ plecare la ora 17.00 si sosire in Giurgiu Nord la ora 03.50/plecare la ora 04.05;
- in data de 23 iunie 2010, trenul Rapid 1004/-1 Ruse - Giurgiu Nord - Videle - Bucuresti Nord - Dornesti - Vicsani - Vadu Siretului se anuleaza pe relatia Giurgiu Nord - Ungheni Prut Hm si va circula ca tren Rapid 1004/13004/-1, pe ruta ocolitoare: Ruse - Giurgiu Nord - Radulesti - Videle - Chiajna - Bucurestii Noi - Bucuresti Triaj Post 17 - Ram. Pajura - Bucuresti Baneasa - Ram. Pajura - Pajura (linia 700) - Chitila - Ploiesti Sud - Buzau - Pascani Triaj H - Iasi - Nicolina - Ungheni Prut Hm, cu sosire in Giurgiu Nord la ora 01.25/plecare la ora 01.40 si sosire in Ungheni Prut Hm la ora 12.04/plecare la ora 12.39.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Un reportaj Antena 1 din zona pasajului, normal ca nu au avut rabdarea sa urmareasca miscarea in timpul impingerii din cauza ca este insesizabila ochiului...
http://observator.antena1.ro/social/Con ... 13675.html
Un reportaj Antena 1 din zona pasajului, normal ca nu au avut rabdarea sa urmareasca miscarea in timpul impingerii din cauza ca este insesizabila ochiului...
http://observator.antena1.ro/social/Con ... 13675.html
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
mindmasster
La inceputul comentariului spune ca "este vorba de 9m " si la final "in decurs de 4h cei 6m de pod au traversat calea ferata" . Sunt 9 m din cate stiu eu
La inceputul comentariului spune ca "este vorba de 9m " si la final "in decurs de 4h cei 6m de pod au traversat calea ferata" . Sunt 9 m din cate stiu eu
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
9m au fost azi noapte, 6m peste o saptamana. In iulie ultimele 3 lansari pana pe 20 iulie, cate 2-4m.
mindmasster wrote:
La inceputul comentariului spune ca "este vorba de 9m " si la final "in decurs de 4h cei 6m de pod au traversat calea ferata" . Sunt 9 m din cate stiu eu
9m au fost azi noapte, 6m peste o saptamana. In iulie ultimele 3 lansari pana pe 20 iulie, cate 2-4m.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Pasajul Basarab mai înghite 63 de milioane de euro
Consilierii generali au aprobat ieri o suplimentare de fonduri de încă 63 de milioane de euro, după ce în anul 2007, valoarea lucrării ajunsese la 225 de milioane de euro. Când a fost pusă piatra de temelie a pasajului Basarab, în 2006, acesta urma să fie finalizat în trei ani şi să coste 74 de milioane de euro.
După ce au comentat cu privire la noile fonduri de care are nevoie “cea mai spectaculoasă lucrare urbană din ţară”, aşa cum a numit primarul Sorin Oprescu Pasajul Basarab, consilierii au votat totuşi cheltuirea a încă 63 de milioane de euro din bugetul municipalităţii pentru finalizarea ei. „Cred că ar trebui trasă la răspundere firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru că nu au ştiut să ne spună de la început care este valoarea totală a lucrării”, a declarat indignat, consilierul Victor Stan.
Primarul a explicat însă că proiectul a suferit mai multe modificări şi că banii sunt necesari şi pentru realizarea unui „trotuar rulant” care va plimba bucureştenii de la staţia de tramvai de pe pasaj până pe peronul gării. „Trebuie lărgite străzile Griviţei şi Banu Manta pentru a putea fi preluat traficul, iar parcările de pe Titulescu vor trebui desfiinţate pentru că sunt exact în calea pasajului, urmînd să facem altele în spatele blocurilor”, a declarat primarul Sorin Oprescu.
De asemenea, Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei a explicat că diferenţa de costuri se datorează cumpărării de beton mai bun pentru că lucrarea trebuie să aibp un grad crescut de ridicare la seism iar procesul lung al finalizării exproprierilor a determinat execuţia de lucrări provizorii de deviere ale reţelelor de utilităţi publice.
Gata după nouă ani
Cea mai mare lucrare din Capitală de după Revoluţie este şi una dintre cele mai scumpe investiţii ale municipalităţii. Proiectat în 2001, Pasajul suprateran Basarab a fost dezbătut cinci ani, pentru ca abia în noiembrie 2006 să se pună piatra de temelie. Iniţial, printr-o hotărâre din anul 2004 i se alocă proiectului suma de 74 de milioane de euro.
După un an, proiectul se modifică, lungimea pasajului creşte de la 1.124 de metri la 1.900 de metri, iar valoarea lui se ridică la suma de 178 de milioane de euro. În anul 2007, deşi proiectul nu se modifică, necesită o investiţie de 222,4 milioane de euro, cu 44 de milioane de euro mai mult decât se estimase. Costurile suplimentare sunt puse pe seama exproprierilor şi a supralărgirii podului Grozăveşti.
Cel mai mare proiect din ţară
Costurile nu se opresc aici pentru că noul termen de finalizare al podului este luna ianuarie a anului viitor, iar facturile lucrărilor desfăşurate în lunile octombrie şi noiembrie ale anului acesta vor fi achitate în 2011. În schimbul efortului financiar, autorităţile le promit bucureştenilor un pod habotat, adică pe cabluri, lung cât două terenuri de fotbal, cu câte patru benzi de circulaţie, două pe fiecare sens, plus două linii de tramvai pe direcţia Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Pod Grozăveşti, cu realizarea unei staţii de tramvai pe pasaj în zona Gării Basarab – Bulevardul Dinicu Golescu.
Fezabilitatea autostrăzii suspendate, la preţ dublu
Consilierii municipali au aprobat ieri alocarea a 33,3 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al proiectului “Închidere inel median de circulaţie în zona nord a Capitalei/autostrada urbană PUZ”, adică vestita autostradă suspendată. Valoarea totală se modifică de la 15,7 milioane de lei la 33, 3 milioane. Primarul Sorin Oprescu a declarat că în toamna acestui an va începe construcţia la mult mediatizata autostradă suspendată, proiectul de bază al campaniei sale electorale.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...70461.html
Pasajul Basarab mai înghite 63 de milioane de euro
Consilierii generali au aprobat ieri o suplimentare de fonduri de încă 63 de milioane de euro, după ce în anul 2007, valoarea lucrării ajunsese la 225 de milioane de euro. Când a fost pusă piatra de temelie a pasajului Basarab, în 2006, acesta urma să fie finalizat în trei ani şi să coste 74 de milioane de euro.
După ce au comentat cu privire la noile fonduri de care are nevoie “cea mai spectaculoasă lucrare urbană din ţară”, aşa cum a numit primarul Sorin Oprescu Pasajul Basarab, consilierii au votat totuşi cheltuirea a încă 63 de milioane de euro din bugetul municipalităţii pentru finalizarea ei. „Cred că ar trebui trasă la răspundere firma care a făcut studiul de fezabilitate pentru că nu au ştiut să ne spună de la început care este valoarea totală a lucrării”, a declarat indignat, consilierul Victor Stan.
Primarul a explicat însă că proiectul a suferit mai multe modificări şi că banii sunt necesari şi pentru realizarea unui „trotuar rulant” care va plimba bucureştenii de la staţia de tramvai de pe pasaj până pe peronul gării. „Trebuie lărgite străzile Griviţei şi Banu Manta pentru a putea fi preluat traficul, iar parcările de pe Titulescu vor trebui desfiinţate pentru că sunt exact în calea pasajului, urmînd să facem altele în spatele blocurilor”, a declarat primarul Sorin Oprescu.
De asemenea, Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei a explicat că diferenţa de costuri se datorează cumpărării de beton mai bun pentru că lucrarea trebuie să aibp un grad crescut de ridicare la seism iar procesul lung al finalizării exproprierilor a determinat execuţia de lucrări provizorii de deviere ale reţelelor de utilităţi publice.
Gata după nouă ani
Cea mai mare lucrare din Capitală de după Revoluţie este şi una dintre cele mai scumpe investiţii ale municipalităţii. Proiectat în 2001, Pasajul suprateran Basarab a fost dezbătut cinci ani, pentru ca abia în noiembrie 2006 să se pună piatra de temelie. Iniţial, printr-o hotărâre din anul 2004 i se alocă proiectului suma de 74 de milioane de euro.
După un an, proiectul se modifică, lungimea pasajului creşte de la 1.124 de metri la 1.900 de metri, iar valoarea lui se ridică la suma de 178 de milioane de euro. În anul 2007, deşi proiectul nu se modifică, necesită o investiţie de 222,4 milioane de euro, cu 44 de milioane de euro mai mult decât se estimase. Costurile suplimentare sunt puse pe seama exproprierilor şi a supralărgirii podului Grozăveşti.
Cel mai mare proiect din ţară
Costurile nu se opresc aici pentru că noul termen de finalizare al podului este luna ianuarie a anului viitor, iar facturile lucrărilor desfăşurate în lunile octombrie şi noiembrie ale anului acesta vor fi achitate în 2011. În schimbul efortului financiar, autorităţile le promit bucureştenilor un pod habotat, adică pe cabluri, lung cât două terenuri de fotbal, cu câte patru benzi de circulaţie, două pe fiecare sens, plus două linii de tramvai pe direcţia Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Pod Grozăveşti, cu realizarea unei staţii de tramvai pe pasaj în zona Gării Basarab – Bulevardul Dinicu Golescu.
Fezabilitatea autostrăzii suspendate, la preţ dublu
Consilierii municipali au aprobat ieri alocarea a 33,3 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al proiectului “Închidere inel median de circulaţie în zona nord a Capitalei/autostrada urbană PUZ”, adică vestita autostradă suspendată. Valoarea totală se modifică de la 15,7 milioane de lei la 33, 3 milioane. Primarul Sorin Oprescu a declarat că în toamna acestui an va începe construcţia la mult mediatizata autostradă suspendată, proiectul de bază al campaniei sale electorale.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...70461.html
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
telvanni
De la inceputul SF-ului pana la inceputul lucrarilor trec cel putin 3 ani. Se poate si 2 ani dar nu la o asemenea lucrare. Deci iar ne vinde nea Doftoru' gogosi.
Domnule reporter termenul corect este HOBANAT. Habotat ...nici nu exista.
Utilizator anonim wrote:
Consilierii municipali au aprobat ieri alocarea a 33,3 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al proiectului “Închidere inel median de circulaţie în zona nord a Capitalei/autostrada urbană PUZ”, adică vestita autostradă suspendată. Valoarea totală se modifică de la 15,7 milioane de lei la 33, 3 milioane. Primarul Sorin Oprescu a declarat că în toamna acestui an va începe construcţia la mult mediatizata autostradă suspendată, proiectul de bază al campaniei sale electorale.
De la inceputul SF-ului pana la inceputul lucrarilor trec cel putin 3 ani. Se poate si 2 ani dar nu la o asemenea lucrare. Deci iar ne vinde nea Doftoru' gogosi.
Domnule reporter termenul corect este HOBANAT. Habotat ...nici nu exista.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Mai bine "sabotat" vorbind de articolul cu pricina
Mai bine "sabotat" vorbind de articolul cu pricina
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Chev Celios
- plouis
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
plouis
autorii difera. as zice, putin mai artistice in click, fara sa incerc sa supar pe cineva. treaba pe care o face andrei aici merita felicitari.
autorii difera. as zice, putin mai artistice in click, fara sa incerc sa supar pe cineva. treaba pe care o face andrei aici merita felicitari.
- darknight
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
darknight
Circulaţia pe Şoseaua Orhideelor va fi închisă începând de luni şi până în 15 septembrie, pentru lucrări la Pasajul Basarab, a anunţat Primăria Capitalei.
http://www.jurnalul.ro/stire-trafic/cir...52596.html
Circulaţia pe Şoseaua Orhideelor va fi închisă începând de luni şi până în 15 septembrie, pentru lucrări la Pasajul Basarab, a anunţat Primăria Capitalei.
http://www.jurnalul.ro/stire-trafic/cir...52596.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Ultimele restricţii de trafic pentru Pasajul Basarab
ŞANTIER Circulaţia autoturismelor este închisă de astăzi până la 15 septembrie pe Şoseaua Orhideelor pentru lucrările finale la cel mai lat pod din Europa. Pasajul Basarab este gata în proporţie de 90%, iar bucureştenii vor putea circula pe acesta până la începutul anului viitor.
Cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din Capitală de după ’89, Pasajul Basarab, este aproape de finalizare, spun autorităţile locale. După ani întregi de nervi înduraţi în trafic, bucureştenii pot admira acum una dintre cele mai impunătare construcţii.
Pentru finalizarea lucrărilor în zona Grozăveşti, traficul rutier va fi oprit, începând de astăzi, pe Şoseaua Orhideelor, între Strada Constantin Ghercu şi Podul Grozveşti. Restricţiile în această zonă vor dura până la 15 septembrie, dată ce va coincide, potrivit municipalităţii, cu reluarea circulaţiei rutiere pe sub pasaj.
Circulaţie redeschisă în trei săptămâni
„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie. În zona Gării Basarab nu vom putea da drumul la circulaţia la sol la 15 septembrie, din cauza lucrărilor la podul hobanat (n.r. pod suspendat prin cabluri). De asemenea, pe podul hobanat, din cauza testelor şi încercărilor, se va circula abia la începutul anului, deşi pasajul ca structură va fi gata la sfârşitul lui 2010“, a declarat directorul Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, Ion Dedu. Întârzierea este explicabilă, potrivit reprezentantului Primăriei, în condiţiile în care avem cel mai lat pod hobanat din Europa, iar la circulaţie se va da drumul doar în condiţii de siguranţă maximă.
Rute ocolitoare
Şoferii mai au de îndurat câteva săptămâni de restricţii în trafic. Începând de astăzi este interzis virajul la stânga pe sensul de mers dinspre Calea Plevnei spre Şoseaua Orhideelor. „Ca rută ocolitoare avem Calea Giuleşti-Strada Boişoara- Cristian Pascal- Bulevardul Regiei- Şoseaua Orhideelor“, a explicat subinspectorul Brigăzii Rutiere, Laura Snae. De asemenea, conducătorilor auto li se pregăteşte o altă restricţie de circulaţie în zona Giuleşti, în circa o săptămână.
La Grozăveşti, una dintre cele mai evoluate zone în privinţa lucrărilor, muncitorii lucrau de zor ieri, în jurul prânzului. „Săpăm la canalizarea de apă, apoi avem de betonat. E muncă multă, dar terminăm până la toamnă“, a spus unul dintre ei, în timp ce săpa cu târnăcopul. Majoritatea bucureştenilor sunt mulţumiţi de evoluţia lucrărilor. „Pasajul ăsta credeam că nu se va mai termina. Construcţia este cu adevărat impresionantă. Faţă de acum doi ani, lucrările au evoluat. Păcat că, noi, şoferii, trebuie să îndurăm încă restricţiile în trafic“, a spus Maria, de profesie cadru didactic.
Ani de procese cu expropriaţii
Printre bucureştenii nemulţumiţi se numără şi cei care au fost expropriaţi. „La început ne-au fost luaţi 196 de metri pătraţi şi mai nou vor alţi 80 de metri pătraţi. Una a fost înţelegerea iniţială, alta fac. De trei ani de zile ne judecăm“, s-a plâns una dintre proprietarele unor clădiri de birouri din Grozăveşti, Carmen Ayash. În replică, reprezentantul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, a spus că problemele sunt explicabile în contextul în care proprietăţile sunt aşezate pe reţelele edilitare.
Traseul podului
Potrivit machetei iniţiale din 2006, Pasajul Basarab pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor –Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti. Pasajul Basarab îi costă pe bucureşteni nu mai puţin de 559.000.000 de lei. În prezent, lucrările la cel mai lat pasaj din Europa sunt gata în proporţie de 90%.
„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie“
Ion Dedu, director Primăria Capitalei
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...68380.html
Ultimele restricţii de trafic pentru Pasajul Basarab
ŞANTIER Circulaţia autoturismelor este închisă de astăzi până la 15 septembrie pe Şoseaua Orhideelor pentru lucrările finale la cel mai lat pod din Europa. Pasajul Basarab este gata în proporţie de 90%, iar bucureştenii vor putea circula pe acesta până la începutul anului viitor.
Cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din Capitală de după ’89, Pasajul Basarab, este aproape de finalizare, spun autorităţile locale. După ani întregi de nervi înduraţi în trafic, bucureştenii pot admira acum una dintre cele mai impunătare construcţii.
Pentru finalizarea lucrărilor în zona Grozăveşti, traficul rutier va fi oprit, începând de astăzi, pe Şoseaua Orhideelor, între Strada Constantin Ghercu şi Podul Grozveşti. Restricţiile în această zonă vor dura până la 15 septembrie, dată ce va coincide, potrivit municipalităţii, cu reluarea circulaţiei rutiere pe sub pasaj.
Circulaţie redeschisă în trei săptămâni
„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie. În zona Gării Basarab nu vom putea da drumul la circulaţia la sol la 15 septembrie, din cauza lucrărilor la podul hobanat (n.r. pod suspendat prin cabluri). De asemenea, pe podul hobanat, din cauza testelor şi încercărilor, se va circula abia la începutul anului, deşi pasajul ca structură va fi gata la sfârşitul lui 2010“, a declarat directorul Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, Ion Dedu. Întârzierea este explicabilă, potrivit reprezentantului Primăriei, în condiţiile în care avem cel mai lat pod hobanat din Europa, iar la circulaţie se va da drumul doar în condiţii de siguranţă maximă.
Rute ocolitoare
Şoferii mai au de îndurat câteva săptămâni de restricţii în trafic. Începând de astăzi este interzis virajul la stânga pe sensul de mers dinspre Calea Plevnei spre Şoseaua Orhideelor. „Ca rută ocolitoare avem Calea Giuleşti-Strada Boişoara- Cristian Pascal- Bulevardul Regiei- Şoseaua Orhideelor“, a explicat subinspectorul Brigăzii Rutiere, Laura Snae. De asemenea, conducătorilor auto li se pregăteşte o altă restricţie de circulaţie în zona Giuleşti, în circa o săptămână.
La Grozăveşti, una dintre cele mai evoluate zone în privinţa lucrărilor, muncitorii lucrau de zor ieri, în jurul prânzului. „Săpăm la canalizarea de apă, apoi avem de betonat. E muncă multă, dar terminăm până la toamnă“, a spus unul dintre ei, în timp ce săpa cu târnăcopul. Majoritatea bucureştenilor sunt mulţumiţi de evoluţia lucrărilor. „Pasajul ăsta credeam că nu se va mai termina. Construcţia este cu adevărat impresionantă. Faţă de acum doi ani, lucrările au evoluat. Păcat că, noi, şoferii, trebuie să îndurăm încă restricţiile în trafic“, a spus Maria, de profesie cadru didactic.
Ani de procese cu expropriaţii
Printre bucureştenii nemulţumiţi se numără şi cei care au fost expropriaţi. „La început ne-au fost luaţi 196 de metri pătraţi şi mai nou vor alţi 80 de metri pătraţi. Una a fost înţelegerea iniţială, alta fac. De trei ani de zile ne judecăm“, s-a plâns una dintre proprietarele unor clădiri de birouri din Grozăveşti, Carmen Ayash. În replică, reprezentantul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, a spus că problemele sunt explicabile în contextul în care proprietăţile sunt aşezate pe reţelele edilitare.
Traseul podului
Potrivit machetei iniţiale din 2006, Pasajul Basarab pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor –Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti. Pasajul Basarab îi costă pe bucureşteni nu mai puţin de 559.000.000 de lei. În prezent, lucrările la cel mai lat pasaj din Europa sunt gata în proporţie de 90%.
„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie“
Ion Dedu, director Primăria Capitalei
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...68380.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
-Stadiu lucrari - Pasaj Basarab-
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de N – V.
Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent (largit) si a caii ferate in zona Garii de Nord, urmand a fi realizat intr-o zona cu o mare concentrare de cladiri rezidentiale si comerciale, intens tranzitata de vehicule de toate tipurile.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime si rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.
Contractul a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durata a executiei de 45 de luni si cu o perioada de garantie de 120 de luni.
Principalele date tehnice de contract:
- Piloti forati: 20.000 m
- Betoane armate in structura: 76.000 mc
- Tabliere metalice: 6.200 to
- Mixturi asfaltice: 32.000 to
- Linie dubla de tramvai: 4 km
- Relocari itilitati: 30 km
Valoarea totala a contractului: 160.738.329 Euro cu TVA inclus.
S-au executat:
- Coloane forate: 621 buc.
- Radiere din beton armat: 93 buc.
- Elevatii pile: 136 buc.
- Stalpii pionului central hobanat: 2 buc. x 79, 50 ml
- Demolari imobile: 25 buc.
- Demolari structuri panouri publicitare: 2 buc.
S-a executat zidul de sprijin pentru delimitarea complexului comercial Carrefour: 202, 50 ml
S-a finalizat infrastructura si suprastructura tablierului din beton armat: 100%
S-a finalizat infrastructura si suprastructura Podului pe Arce: 98%
(fara calea de rulare, parapeti si asfaltare)
S-a finalizat montarea tablierului metalic al Podului Hobanat: 95.5%
Dupa data de 01.09.2010 se va demara actiunea de montare a hobanelor si de turnare a dalei de beton peste Podul Hobanat, continuandu-se apoi cu efectuarea reglajelor, a testelor si incercarilor finale ale podului, odata cu executarea finisajelor.
Pe data de 15.09.2010 se va relua circulatia la sol pe toata zona afectata, cu exceptia perimetrului Plevnei – Gara Basarab, unde din cauza lucrarilor la Podul Hobanat, reluarea circulatiei se va face la sfarsitul acestui an.
Din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile sunt finalizate in proprortie de aproximativ 90%.
2010-08-28
-Stadiu lucrari - Pasaj Basarab-
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de N – V.
Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent (largit) si a caii ferate in zona Garii de Nord, urmand a fi realizat intr-o zona cu o mare concentrare de cladiri rezidentiale si comerciale, intens tranzitata de vehicule de toate tipurile.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime si rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.
Contractul a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durata a executiei de 45 de luni si cu o perioada de garantie de 120 de luni.
Principalele date tehnice de contract:
- Piloti forati: 20.000 m
- Betoane armate in structura: 76.000 mc
- Tabliere metalice: 6.200 to
- Mixturi asfaltice: 32.000 to
- Linie dubla de tramvai: 4 km
- Relocari itilitati: 30 km
Valoarea totala a contractului: 160.738.329 Euro cu TVA inclus.
S-au executat:
- Coloane forate: 621 buc.
- Radiere din beton armat: 93 buc.
- Elevatii pile: 136 buc.
- Stalpii pionului central hobanat: 2 buc. x 79, 50 ml
- Demolari imobile: 25 buc.
- Demolari structuri panouri publicitare: 2 buc.
S-a executat zidul de sprijin pentru delimitarea complexului comercial Carrefour: 202, 50 ml
S-a finalizat infrastructura si suprastructura tablierului din beton armat: 100%
S-a finalizat infrastructura si suprastructura Podului pe Arce: 98%
(fara calea de rulare, parapeti si asfaltare)
S-a finalizat montarea tablierului metalic al Podului Hobanat: 95.5%
Dupa data de 01.09.2010 se va demara actiunea de montare a hobanelor si de turnare a dalei de beton peste Podul Hobanat, continuandu-se apoi cu efectuarea reglajelor, a testelor si incercarilor finale ale podului, odata cu executarea finisajelor.
Pe data de 15.09.2010 se va relua circulatia la sol pe toata zona afectata, cu exceptia perimetrului Plevnei – Gara Basarab, unde din cauza lucrarilor la Podul Hobanat, reluarea circulatiei se va face la sfarsitul acestui an.
Din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile sunt finalizate in proprortie de aproximativ 90%.
2010-08-28
📖 Pagination options