Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 224844 views
📖 Pagination options
- ebujie
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
ebujie
Despre ce inseamna riscul de accident trebuie sa prind o duba sau micobuz parcat (de fapt conform legislatiei rutiere in vigoare, stationat) o sa iti fac poze, daca nu reusesc in 3-4 zile vin cu un photoshop ....
In regulamentul de aplicare, la art. 5 alineatul 40 avem:
La intrarea / iesirea din aceste zone nu exista nici un semn de genul:
Acesta fiind semnul destinat zonelor rezidentiale. Daca e sa ma gandesc mai bine singurele locuri unde am vazut asemenea indicatoare sunt (zona de blocuri/camine militare Lt. N Gaina (statia de pe M5 Orizont) / Academia militara)
Despre ce inseamna riscul de accident trebuie sa prind o duba sau micobuz parcat (de fapt conform legislatiei rutiere in vigoare, stationat) o sa iti fac poze, daca nu reusesc in 3-4 zile vin cu un photoshop ....
In regulamentul de aplicare, la art. 5 alineatul 40 avem:
.zona rezidentiala - perimetrul dintr-o localitate unde se aplica reguli speciale de circulatie, avand intrarile si iesirile semnalizate in conformitate cu prevederile legale.
La intrarea / iesirea din aceste zone nu exista nici un semn de genul:
Acesta fiind semnul destinat zonelor rezidentiale. Daca e sa ma gandesc mai bine singurele locuri unde am vazut asemenea indicatoare sunt (zona de blocuri/camine militare Lt. N Gaina (statia de pe M5 Orizont) / Academia militara)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Da, ai dreptate, dar sunt asimilate lor. Nu in litera legii, in spiritul ei.
Te astept cu photoshop-ul, chiar sunt interesat de situatie.
Da, ai dreptate, dar sunt asimilate lor. Nu in litera legii, in spiritul ei.
Te astept cu photoshop-ul, chiar sunt interesat de situatie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Mirce G, de ce crezi ca s-ar respecta mai bine regurile de circulatie daca semnul ar fi deasupra strazii si nu in lateral ? Chiar ma intereseaza parerea ta ( si a altora ). Mie mi se pare ok si cum e acum.
Mirce G, de ce crezi ca s-ar respecta mai bine regurile de circulatie daca semnul ar fi deasupra strazii si nu in lateral ? Chiar ma intereseaza parerea ta ( si a altora ). Mie mi se pare ok si cum e acum.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Mircea G
Poate pare ciudat , caci noi ne consideram animalul perfect , dar nu este asa .
Problema asta cu vederea am descoperit acum citiva ani cind mi-am luat niste ochelari de vedere mai speciali . Toti doctorii spuneau ca ii pot face dar la risc , nu ii voi putea purta decit daca ma " ajuta " creierul !? Prima oara am crezut ca este ceva spus la misto , apoi am inceput sa caut informatii si am vazut ce se intimpla cu ei , si ca doctorii aveau dreptate . Aceste lentile au un grad mare de " aberatie " la vederea pe laterala , " aberatie " care se suprapune cu cea a vederii naturale ( cu imaginea oferita de vederea naturala ), deci creierul trebuie sa poata face " fata " la asa ceva , sa poata recompune imaginea . Din acest motiv multi care si-au facut acest tip de ochelari , nu ii pot purta .
Da , in loc sa previzualizez , am trimis , asa ca fac continuarea in editare .....
Deci citind despre acest mod de formare al imagini si despre cum vedem in realitate si ce , am ajuns la concluzia ca cel mai eficient mod de semnalizare rutiera este IN FATA , fix pe directia de mers . Documentarele de la tv , descriau si ele fenomenul acesta si chiar erau amuzante " testele " cind un subiect concentrat pe ceva " inainte " , nu reusea sa vada ceva aflat la 1 m in laterala lui , indiferent cit de " saritoare in ochi " era imaginea .
andrei11 wrote:A respecta sau a nu respecta un semn de circulatie insemna prima oara sa il vezi , apoi decizia iti apartine . Problema este ca , demonstrat stiintific , desi vederea omului " pare " aproape de 180gr deschidere , in realitate unghiul de vedere clar si sigur este extrem de mic , citeva grade in fata . Ce pare ca vedem pe lateral fata de acest unghi , sint imagini recompuse de creier , din secvente luate la distanta in timp si recompuse . Creierul stie ca noi avem nevoie de o imagine " panoramica " si el asta ne ofera dar de multe ori detaliile lipsesc din ea ! Pt a vedea clar tot ce este in fata noastra , ar trebui sa scanam in permanenta cu vederea , stinga -dreapta , lucru aproape imposibil , obositor , asa ca de multe ori , si fara sa ne dam seama , privirea ramine ca atunci cind " privim in gol " cum se spune popular , deci pe laterale nu percepem nimic sau mai nimic .
Mirce G, de ce crezi ca s-ar respecta mai bine regurile de circulatie daca semnul ar fi deasupra strazii si nu in lateral ? Chiar ma intereseaza parerea ta ( si a altora ). Mie mi se pare ok si cum e acum.
Poate pare ciudat , caci noi ne consideram animalul perfect , dar nu este asa .
Problema asta cu vederea am descoperit acum citiva ani cind mi-am luat niste ochelari de vedere mai speciali . Toti doctorii spuneau ca ii pot face dar la risc , nu ii voi putea purta decit daca ma " ajuta " creierul !? Prima oara am crezut ca este ceva spus la misto , apoi am inceput sa caut informatii si am vazut ce se intimpla cu ei , si ca doctorii aveau dreptate . Aceste lentile au un grad mare de " aberatie " la vederea pe laterala , " aberatie " care se suprapune cu cea a vederii naturale ( cu imaginea oferita de vederea naturala ), deci creierul trebuie sa poata face " fata " la asa ceva , sa poata recompune imaginea . Din acest motiv multi care si-au facut acest tip de ochelari , nu ii pot purta .
Da , in loc sa previzualizez , am trimis , asa ca fac continuarea in editare .....
Deci citind despre acest mod de formare al imagini si despre cum vedem in realitate si ce , am ajuns la concluzia ca cel mai eficient mod de semnalizare rutiera este IN FATA , fix pe directia de mers . Documentarele de la tv , descriau si ele fenomenul acesta si chiar erau amuzante " testele " cind un subiect concentrat pe ceva " inainte " , nu reusea sa vada ceva aflat la 1 m in laterala lui , indiferent cit de " saritoare in ochi " era imaginea .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
In principiu ai probabil dreptate, dar :
1) Nu toata lumea care merge pe strada trebuie sa aiba si carnet de conducere.
2) Cel putin in foarte multe tari semnele rutiere, semafoare sunt puse in lateral si nu in fata & sus.
Concluzia,
Fiind si conducator auto - cu testele fizice & psihologice la zi, si stiind ca semnele de circulatie sunt puse pe trotuar la coltul strazii, te uiti dupa ele.
Asta e, daca nu reusesti te lasi de meserie.
Parerea mea proprie este ca nu se stie legislatie rutiera, de aceea sunt accidente acolo si nu ca nu ai vazut semnul de circulatie.
Daca nu esti in stare sa procesezi informatiile rutiere folosesti RATB - ul sau taxiul, gata cu sofatul.
Asadar cand ajungi la o intersectie din astea de drumuri de aceeasi categorie nu te mai uiti in fata, ci dupa semnele de circulatie,pentru ca stii unde sa le cauti.Nu le cauti, te uiti dupa ele. Pentru ca stii ca sunt acolo.
Da, am prins si eu ceva cu o gorila pe care nu am vazut-o din prima. ( La Tv, evident ). Acum nu bag mana-n foc ca nici nu era in prima secventa.
In principiu ai probabil dreptate, dar :
1) Nu toata lumea care merge pe strada trebuie sa aiba si carnet de conducere.
2) Cel putin in foarte multe tari semnele rutiere, semafoare sunt puse in lateral si nu in fata & sus.
Concluzia,
Fiind si conducator auto - cu testele fizice & psihologice la zi, si stiind ca semnele de circulatie sunt puse pe trotuar la coltul strazii, te uiti dupa ele.
Asta e, daca nu reusesti te lasi de meserie.
Parerea mea proprie este ca nu se stie legislatie rutiera, de aceea sunt accidente acolo si nu ca nu ai vazut semnul de circulatie.
Daca nu esti in stare sa procesezi informatiile rutiere folosesti RATB - ul sau taxiul, gata cu sofatul.
Asadar cand ajungi la o intersectie din astea de drumuri de aceeasi categorie nu te mai uiti in fata, ci dupa semnele de circulatie,pentru ca stii unde sa le cauti.Nu le cauti, te uiti dupa ele. Pentru ca stii ca sunt acolo.
Mircea G wrote:
Documentarele de la tv , descriau si ele fenomenul acesta si chiar erau amuzante " testele " cind un subiect concentrat pe ceva " inainte " , nu reusea sa vada ceva aflat la 1 m in laterala lui , indiferent cit de " saritoare in ochi " era imaginea .
Da, am prins si eu ceva cu o gorila pe care nu am vazut-o din prima. ( La Tv, evident ). Acum nu bag mana-n foc ca nici nu era in prima secventa.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Mircea G
Problema cu vederea este valabila la toti oamenii .
Din pacate studiul a venit dupa aparitia " soferitului " deci ar trebui regindita semnalistica nu renuntarea la sofat .
Daca la aceste deficiente de vedere adaugam si evenimentele din trafic care ne distrag atentia plus timpul extrem de scurt pt prelucrarea si luarea unor decizii ....sansa de aparitie la stiri este maxima .
Din pacate multi soferi renunta la " scanat " drumul deorece merg pe convingerea ca daca apare ceva pe lateral vor vedea si apoi vor focaliza ( demonstrat gresit ) iar administratorii de drumuri nu cunosc aceste lucruri si continua sa puna semne aiurea ( demonstrat gresit .)
Evident ca pt a fura banii este simplu sa iei niste tevi sa le infigi in beton , sa spui ca ai semnalizat drumul si mult mai greu sa faci o semnalizare deasupra , eventual si iluminata , dar rezultatele se vad .
Problema cu vederea este valabila la toti oamenii .
Din pacate studiul a venit dupa aparitia " soferitului " deci ar trebui regindita semnalistica nu renuntarea la sofat .
Daca la aceste deficiente de vedere adaugam si evenimentele din trafic care ne distrag atentia plus timpul extrem de scurt pt prelucrarea si luarea unor decizii ....sansa de aparitie la stiri este maxima .
Din pacate multi soferi renunta la " scanat " drumul deorece merg pe convingerea ca daca apare ceva pe lateral vor vedea si apoi vor focaliza ( demonstrat gresit ) iar administratorii de drumuri nu cunosc aceste lucruri si continua sa puna semne aiurea ( demonstrat gresit .)
Evident ca pt a fura banii este simplu sa iei niste tevi sa le infigi in beton , sa spui ca ai semnalizat drumul si mult mai greu sa faci o semnalizare deasupra , eventual si iluminata , dar rezultatele se vad .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Poate ai dreptate, nu sunt de specialitate, dar eu nu am nici o dificultate sa vad semnele de pe marginea drumului, si sa le si interpretez.
Cu celalalte lucruri nu sunt de acord, nu e obligatoriu ca toata lumea sa conduca masina. ( Spre asta se tinde din pacate ).
Poate ai dreptate, nu sunt de specialitate, dar eu nu am nici o dificultate sa vad semnele de pe marginea drumului, si sa le si interpretez.
Cu celalalte lucruri nu sunt de acord, nu e obligatoriu ca toata lumea sa conduca masina. ( Spre asta se tinde din pacate ).
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Mircea G
andrei11 wrote:Asa zic si eu , asa zic si aia care au patit ceva ... Important ar fi sa adaptam totul dupa cum s-a demonstrat ca ar fi normal . Asta ar creste gradul de siguranta rutiera .nu este obligatoriu ca toti sa conduca , dar nici nu poti impiedica . Sistemul este gindit pt majoritari , nu pt o minoritate de " asi " , asa ca meru va fi o confruntare intre soferi si babalaii soselelor ....
Poate ai dreptate, nu sunt de specialitate, dar eu nu am nici o dificultate sa vad semnele de pe marginea drumului, si sa le si interpretez.
Cu celalalte lucruri nu sunt de acord, nu e obligatoriu ca toata lumea sa conduca masina. ( Spre asta se tinde din pacate ).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Costin
Dpdv legislativ exista o solutie pentru orice problema... Nu exista semnalizare (sau nu vezi semnele la timp), atunci incetinesti/opresti si acorzi prioritate de dreapta. Chiar daca iti iei niste injuraturi de la ceilalti, asta se numeste conducere preventiva. Daca te infigi ca berbecul in intersectie, iti asumi ca poate veni un berbec din alta parte care face la fel. Indiferent ce semn ai, e de bun simt sa te astepti la "berbeci"
Strict in zona devierilor din Bucurestii Noi, daca berbecul e obisnuit sa mearga intins pe bulevard cu 70-80 km/h, atunci din obisnuinta merge la fel si pe deviere. Posibil asta sa fie explicatia accidentelor, chiar daca din ea rezulta ca berbecii sunt prosti. Oricum, sunt multi soferi care n'ar trebui sa fie soferi...
Dpdv legislativ exista o solutie pentru orice problema... Nu exista semnalizare (sau nu vezi semnele la timp), atunci incetinesti/opresti si acorzi prioritate de dreapta. Chiar daca iti iei niste injuraturi de la ceilalti, asta se numeste conducere preventiva. Daca te infigi ca berbecul in intersectie, iti asumi ca poate veni un berbec din alta parte care face la fel. Indiferent ce semn ai, e de bun simt sa te astepti la "berbeci"
Strict in zona devierilor din Bucurestii Noi, daca berbecul e obisnuit sa mearga intins pe bulevard cu 70-80 km/h, atunci din obisnuinta merge la fel si pe deviere. Posibil asta sa fie explicatia accidentelor, chiar daca din ea rezulta ca berbecii sunt prosti. Oricum, sunt multi soferi care n'ar trebui sa fie soferi...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Păi tocmai aici e neânţelegerea, devierea are prioritate pe tot parcursul. La străduţele care intersectează deviereas-au schimbat unele prioritati, adica omul avea prioritate si acum are cedeaza / stop.
Păi tocmai aici e neânţelegerea, devierea are prioritate pe tot parcursul. La străduţele care intersectează deviereas-au schimbat unele prioritati, adica omul avea prioritate si acum are cedeaza / stop.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
aztec
Citeam intro carte de legislatie rutiera din anii '60 cum ca timpl de reactie fiziologic necesar pt a evita, frana sau a face ceva e de cca 1.6-2 secunde, in functie de om. Bine ,daca esti pilot militar sau de raliu esti antrenat si poti reduce acest timp, dar vorbim de masele de soferi normali.
Deci timpul trecut de cand se face rosu si il vedem,pana prelucreaza creerul informatia si transmite la picior si acesta apasa pedala este de 1.6 secunde.
Poate de aceea la americani distanta intre masini se calculeaza la 2 secunde de cand aceasta a trecut printr-un punct si nu in metri-picioare sau altceva, indiferent de viteza. Poatte de aceea exista portocaliu la semafor sau pastra limitele de viteza in oras....
Citeam intro carte de legislatie rutiera din anii '60 cum ca timpl de reactie fiziologic necesar pt a evita, frana sau a face ceva e de cca 1.6-2 secunde, in functie de om. Bine ,daca esti pilot militar sau de raliu esti antrenat si poti reduce acest timp, dar vorbim de masele de soferi normali.
Deci timpul trecut de cand se face rosu si il vedem,pana prelucreaza creerul informatia si transmite la picior si acesta apasa pedala este de 1.6 secunde.
Poate de aceea la americani distanta intre masini se calculeaza la 2 secunde de cand aceasta a trecut printr-un punct si nu in metri-picioare sau altceva, indiferent de viteza. Poatte de aceea exista portocaliu la semafor sau pastra limitele de viteza in oras....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Imposibil sa fie 2 secunde. E mult mai mica. Bine, depinde de mai multi factori acest interval, dar in mod normal nu poate fi 2 secunde.
Imposibil sa fie 2 secunde. E mult mai mica. Bine, depinde de mai multi factori acest interval, dar in mod normal nu poate fi 2 secunde.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Devierea traficului in zona lucrarilor
Adrian Rosca
Politia Rutiera dixit:
Politia Rutiera dixit:
"În Municipiul Bucureşti, reglementările rutiere se avizează de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei. Propunerile formulate în vedrea creşterii siguranţei rutiere pe arterele menţionate au fost analizate în şedinţa comisiei din 05.12.2013, stabilindu-se următoarele:
• Infiinţarea a două noi treceri pentru pietoni la intersecţiile Str. Varful Înalt - Str. Mânăstirea Dealului şi Str. Manăstirea Dealului – Str. Romeo Popescu;
• Înlocuirea indicatoarelor rutiere cu semnificaţia „ Cedează trecerea” cu unele având semnificaţia „Oprire” şi instalarea acestora pe ambele laturi ale arterei, la intersecţia Str. Varful Înalt - Str. Mânăstirea Dealului ;
• Instalarea unei oglinzi rutiere pe Str. Vârful Înalt pentru asigurarea celor care pătrund în intersecţia Str. Varful Înalt - Str. Mânăstirea Dealului ;
• Propunerile de instalare a dispozitivelor pentru limitarea vitezei pe Str. Mânăstirea Dealului au fost respinse, întrucât pe această arteră de circula deviat autobuzele liniei 112.
Reglementările rutiere vor fi realizate de societatea de construcţii care execută lucrarile la magistrala 4 Metrou."
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Devierea traficului in zona lucrarilor
Nightwolf
Ce treaba are politia rutiera cu ce ai citat tu acolo? Ca, ori eu nu ma prind, ori tu nu sti sa faci diferenta intre Primarie si Politie ...
Ce treaba are politia rutiera cu ce ai citat tu acolo? Ca, ori eu nu ma prind, ori tu nu sti sa faci diferenta intre Primarie si Politie ...
📖 Pagination options