Topic: Lărgire si resistematizare trafic Str.N.Caranfil (2013)
181 posts, 49823 views
📖 Pagination options
- Serban
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
Serban
Orice ati zice, inguste sau nu, e altceva fata de ce era inainte.
Orice ati zice, inguste sau nu, e altceva fata de ce era inainte.
- florin
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
florin
Este într-adevăr altceva, pietonii pot sa meargă pe trotuarul de juma' de metru şi să sugă burta când trec prin dreptul stâlpilor. Sau pot să meargă pe celălalt trotuar, care e ocupat pe toată lăţimea de maşini. Aşa le trebuie săracilor care merg pe jos. O maaare îmbunătăţire!
Este într-adevăr altceva, pietonii pot sa meargă pe trotuarul de juma' de metru şi să sugă burta când trec prin dreptul stâlpilor. Sau pot să meargă pe celălalt trotuar, care e ocupat pe toată lăţimea de maşini. Aşa le trebuie săracilor care merg pe jos. O maaare îmbunătăţire!
- Serban
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
Serban
Daca te uiti pe reportajele mele din urma, o sa vezi ca sunt la fel de scandalizat de noul trend al taierii trotuarelor. Mai devreme ma refeream strict la ce s-a rezolvat prin adaugarea noii benzi.
Daca te uiti pe reportajele mele din urma, o sa vezi ca sunt la fel de scandalizat de noul trend al taierii trotuarelor. Mai devreme ma refeream strict la ce s-a rezolvat prin adaugarea noii benzi.
- AdrianD
-
Posted:
-
- Serban
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
Serban
Nu prea erau copaci pe trotuarul ingustat...s-au taiat vreo 3-4 cred, din zona scolii.
Nu prea erau copaci pe trotuarul ingustat...s-au taiat vreo 3-4 cred, din zona scolii.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
ADY881
Contrar multor aprecieri pozitive, referitor la micsorarea cozii de pe Pipera, Google Maps imi spune ca ambuteiajul de pe Pipera e la fel de mare.
Desi acum pe Caramfil spre S sunt 2 benzi pe sens, la coada de pe Pipera 0 efect, de ce oare?
In plus ca efect al largirii Caramfil, a crescut coada pe Aviatorilor, am vazut-o ieri cu ochii mei, astazi Google arata aceeasi chestie.
Contrar multor aprecieri pozitive, referitor la micsorarea cozii de pe Pipera, Google Maps imi spune ca ambuteiajul de pe Pipera e la fel de mare.
Desi acum pe Caramfil spre S sunt 2 benzi pe sens, la coada de pe Pipera 0 efect, de ce oare?
In plus ca efect al largirii Caramfil, a crescut coada pe Aviatorilor, am vazut-o ieri cu ochii mei, astazi Google arata aceeasi chestie.
- madhorsefuzzy
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
madhorsefuzzy
Masinile care alegeau alte rute acum folosesc pasajul si bd. Aviatorilor?
S-a deschis Promenada mall?
S-a marit traficul in tot Bucurestiul?
Coada o fii la fel de mare, dar se misca mult mai repede si google nu inregistreaza si asta. Asta pot sa-ti confirm personal.
Masinile care alegeau alte rute acum folosesc pasajul si bd. Aviatorilor?
S-a deschis Promenada mall?
S-a marit traficul in tot Bucurestiul?
Coada o fii la fel de mare, dar se misca mult mai repede si google nu inregistreaza si asta. Asta pot sa-ti confirm personal.
- survola
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
survola
Tocmai asta inregistreaza Google, viteza de deplasare
Tocmai asta inregistreaza Google, viteza de deplasare
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
Nightwolf
A fost deschis si Promenada, s-a cam dat peste cap acolo situatia...in alta ordine de idei putem trece la "Lucrari finalizate" acest topic ... S-a terminat complet, altceva nu o sa se mai faca in curand aici... asteptam pasajul pe sub Herastrau ...
A fost deschis si Promenada, s-a cam dat peste cap acolo situatia...in alta ordine de idei putem trece la "Lucrari finalizate" acest topic ... S-a terminat complet, altceva nu o sa se mai faca in curand aici... asteptam pasajul pe sub Herastrau ...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
Costin
Rezolvat
Nightwolf wrote:
putem trece la "Lucrari finalizate" acest topic ...
Rezolvat
- Nightwolf
-
Posted:
-
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str. N. Caranfil
ADY881
Corect, traficul ce circula pe alte artere, acum alege axa Pipera-Caramfil-Aviatorilor, si care e atunci justificarea acestui proiect in contextul in care totul a ramas la fel (cu exceptia faptului ca pe Caramfil spre sud se circula fluent)?
Soferii ce stateau anterior la coada de pe Pipera sau pe Caramfil, acum inghesuie coada de la PiataCG, daca inainte de largire, coada la PCG avea o lungime de 150 -200m, acum se aduna o coada de 400m (aidica pana in intersectia cu Str.Mircea Eliade). Nu va fi oare acelasi efect la Arcul de Triumf si in cazul in care se face pasajul PPL?
Un video care se pliaza cu situatia descrisa mai sus:
http://www.youtube.com/watch?v=Ln5ttDxpXLQ
madhorsefuzzy wrote:
Masinile care alegeau alte rute acum folosesc pasajul si bd. Aviatorilor?
Corect, traficul ce circula pe alte artere, acum alege axa Pipera-Caramfil-Aviatorilor, si care e atunci justificarea acestui proiect in contextul in care totul a ramas la fel (cu exceptia faptului ca pe Caramfil spre sud se circula fluent)?
Soferii ce stateau anterior la coada de pe Pipera sau pe Caramfil, acum inghesuie coada de la PiataCG, daca inainte de largire, coada la PCG avea o lungime de 150 -200m, acum se aduna o coada de 400m (aidica pana in intersectia cu Str.Mircea Eliade). Nu va fi oare acelasi efect la Arcul de Triumf si in cazul in care se face pasajul PPL?
Un video care se pliaza cu situatia descrisa mai sus:
http://www.youtube.com/watch?v=Ln5ttDxpXLQ
- survola
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str.N.Caranfil
survola
O "justificare" posibila e ca doar pas cu pas se pot ameliora conditiile de trafic.
Cel mai bine se observa acum la iesirea din Bucuresti spre DN1: de la Piata Presei nu mai ai nici un semafor pana la... Ploiesti, parca. Au ramas doar trecerile pentru pietoni, unde trebuie sa ai grija sa nu te fure peisajul
Cam la fel e si iesirea spre Pipera, mult mai facila (nu stiu daca mai tii minte ce cozi erau la intersectia Sos Pipera cu Floreasca si Barbu Vacarescu).
Din pacate, toata fluentizarea asta prin pasaje si prin alte lucrari dureaza prea mult, si lipsa banilor e doar o parte a problemei (vezi cazul Mihai Bravu si Piata Sudului).
O "justificare" posibila e ca doar pas cu pas se pot ameliora conditiile de trafic.
Cel mai bine se observa acum la iesirea din Bucuresti spre DN1: de la Piata Presei nu mai ai nici un semafor pana la... Ploiesti, parca. Au ramas doar trecerile pentru pietoni, unde trebuie sa ai grija sa nu te fure peisajul
Cam la fel e si iesirea spre Pipera, mult mai facila (nu stiu daca mai tii minte ce cozi erau la intersectia Sos Pipera cu Floreasca si Barbu Vacarescu).
Din pacate, toata fluentizarea asta prin pasaje si prin alte lucrari dureaza prea mult, si lipsa banilor e doar o parte a problemei (vezi cazul Mihai Bravu si Piata Sudului).
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Supralargire si resistematizare trafic Str.N.Caranfil
ADY881
Nu mai cred in fluidizarea traficului auto in oras, nu exista solutii care odata aplicate sa hotarasca problema ambuteiajelor pe viitor(nici cu sisteme de unda verde sau SMT-uri, pasaje (bulevarde express) sau autostrazi urbane (sa te uiti ce ambuteiaje se formeaza in Tokyo, ei acolo au un sitem de autostrazi urbane suspendate mult mai intins si destept ca in orasele din SUA, si japonezii platesc bani sa circule pe acele autostrazi si cu toate acestea in orele de varf tot sistemul ala e blocat). Si problema nu e in masina (ca mijloc de transport) si nu in autostrazi, ci e problema in felul in care gandeste omul (daca ar fi roboti la volan, care ar respecta in tocmai regulametul rutier, ar fi mult mai putine ambuteiaje, iar sistemul din Tokyo nu s-ar bloca).
Iar fraza auzita de la primari gen "eu voi face acest pasaj si GATA, nu vor mai fi aici ambuteiaje pe veci", asta e o utopie, oferita de politicieni crdeca din timpul in care au aparut primele ambuteiaje, asa cum faceau si arhitectii si specilistii primariei de la New York, ce spuneau ca daca ei nu vor reface centura Manhattanului(proiectul "Westway") atunci tot orasul se va inneca in ambuteiaje, insa din 1973 au trecut ceva ani, si New Yorkul traieste si e la fel de frumos.
In general mobilitatea in oras se poate asigura prin 2 metode:
a)pentru transportul privat (masina personala) ( diferite sisteme gen SMT, pasaje punctuale, autostrazi urbane).
-sau prin-
b)transportul public ( alocarea spatiului pe carosabil pentru benzi separate(terestru), dar si investirea in echiparea vehiculelor(AC....) si a statiilor, integrarea in sistemul unic SMT.
In cazul a), se poate investi, insa practica internationala a demonstrat ca pasajele si autostrazile urbane rezolva pe termen scurt problema ambuteiajelor din zona respectiva, si in un interval de timp, si acei m2 in plus de asfalt vor fi ocupati de ambuteiaj(exemplul Tokyo aici e elocvent), iar in cazul in care unele autostrazi se desfiinteaza, oamenii ce circulau pe acea autostrada isi gasesc alte rute mai convinabile, sau trec pe transportul public(daca au optiunea), asa sa intamplat in New York cu autostrada West Side Highway, ce a fost inchisa in 73, "puterea" in frunte cu primarii, tot incercau sa intregeasca inelul de autostrada ce imprejmuieste Manhattanul, insa populatia impreuna cu niste ONG-uri s-au opus si politicienii au renuntat la proiectul autostrazii Westway si au facut bulevardul de acum.
Pentru a compara situatia voi atasa mai jos niste poze de pe partea opusa a insulei cu autostrada functionala:
Autostrada (de centura) "Franklin D. Roosevelt East River Drive", si ce vedem in poza de mai jos pe langa autostrada?
Desi zona are un potential de recreare fiind litoral, splaiul este pustiu, neingrijit, ingradit... iar in partea opusa avem un maidan la fel de urat, cine ar dori sa locuiasca langa asa o sursa de zgomot si noxe?
Mai am o poza de sub autostrada, acolo deobicei se primeste zona moarta, ce e buna doar pentru un drum sau o parcare, dar in rest zonele de sub asemenea constructii sunt absolut infecte.
.
In cazul autostrazii demolate "West Side Highway" dupa inchidere, 53% din trafic a disparut. La fel sa intamplat cu cozile de la intersesctia Mihai Bravu/Vacaresti - Spl Dudesti, dupa ce au inceput constructiile pasajului, cozile au disparut, iar dupa ce va fi gata pasajul cozile vor reveni la intersectiile din preajma (pasajul de acolo e foarte util pentru oras, deoarece e pe inelul principal si ajuta lumea sa ocoleasca centrul (sau va ajuta cand cercul va functiona in regim de bulevard experess.. peste 50 de ani)deoarece Oprescu arunca bani pe bazaconii gen PPL si Pipera).
In cazulb)(transportului public) tot se face mult mai usor (asigurarea mobilitatii populatiei):
- Soferii la RATB nu sunt pustani de 18ani cu permis de Arges ,
- Un autobuz plin(100 pasageri) ocupa infinit mai putin spatiu decat ar ocupa acei 100 oameni in masini personale => ca e mai usor sa asiguri o viteza medie buna la 100 de oameni pe un autobuz, decat tot la cei 100 pe masini, e deajuns sa separi benzile RATB de trafic (linia 41), daca mai instalezi si semafoare "destepte"dedicate, transportul public pe acele benzi ar deveni extrem de rapid, eficient, predicitibil, mai aerisit....
- Si tot asta la un pret mult mai mic, decat in cazul asigurarii unui trafic fluent pentru aceeasi masa de oameni pe masini personale.
- La fel si in cazul intretinerii, niste benzi RATB sunt mult mai ieftin de intretinut decat o multitudine de pasaje sau mai ales o autostrada urbana.
- In ce priveste spatiul ocupat, iarasi benzile RATB ar ocupa mult mai putin loc, deci mult mai putin de expropriat => pret mai mic al proiectului
- Poluarea fonica si cea cu noxe, in cazul transportului iarasi e mult mai mica, iar langa artere rutiere circulate e mai bine sa nu locuiesti
- Daca ai in oras un sistem de transport public pus la punct, dispare si nevoia de parcari => bani economisiti => sursa financiara pentru largirea retelei de enzi RATB sau pentru noi spatii verzi/parcuri.
Dupa parerea mea neavizata (de agent de paza), dezvoltarea DN1 in limitele bucurestiului(de la aeroportul Baneasa spre sud) spre bulevard "express", este o greseala din urmatoarele considerente:
a) Kiseleff, Prezan, Aviatorilor sunt artere cu o istorie dupa spate (ar trebui clasate ca monumete de istorie) + dupa mine sunt cele mai frumose din Bucuresti
b) directioneaza traficul dinspre nordul tarii(de pe DN1) in o zona foarte speciala, parcul Herastrau, deja coada de pe Aviatorilor s-a dublat in urma largirii str.Caramfil, si toate noxele si poluarea fonica in cel mai frumos parc din capitala
c)traficul ala mult trece si prin zona vilelor de pe Kiseleff unde s-a hotarat soarta Romaniei, unde a locuit Mihai I(azi sediul unei banci), dupa traficul e invitat sa plece direct pe Magheru/Victoriei - si aceste artere fiind inbibate cu istorie (degeaba face acum arera Berzei/Uranus daca Kiselefful si Aviatorilor prin configuratia sa, dar si a pietii Victoriei, ce te ajuta sa te duci anume pe Magheru/Victoriei, si nicum pe noua artera).
Noi in loc sa prezervam aceasta zona, noi o spurcam cu pasaje => volume de trafic enorme => poluarea de orice fel => scaderea atractivitatii pentru noi si pentru turisti. Iar traficul de acum de pe Kiselef/Aviatorilor ar putea fi redirectionat pe alte cai spre inelul principal, pe niste axe "banale" cum ar fi Bucurestii Noi/Grivitei si Aerogarii/Floreasca <- /Vacarescu ->. Acolo ai front de munca, poti sa faci pasaje fara numar, asa si primarul va fi fericit(pentru punctele bifate) si sponsorii electorali.. pardon firmele de constructie cu proiecte cu dedicatie.
Aici sunt partial deacord cu tine, cozi erau, insa nu din cauza lipsei pasajului Pipera(BV), ci din cauza ca sos. Pipera era de fapt o straduta cu 1 banda pe sens + lipsa pasajului peste CF (spre Constanta), iar latirea ei la 3 benzi pe sens era o necesitate, insa pasajul Pipera(BV) este o lucrare inutila, ilogica, de bifat in lista de realizari.
Daca primarul tot trebuia sa hraneasca pe domnul Costel patronu si pe doamna Paulina cu niste bani, trebuia sa faca pasajul pe axa N-S adica dinspe Vacarescu spre (viitoarea) str.Avionului, dar in acest caz aparea o problema, pasajul nu se vedea atat de bine de la intrarea in statia de metrou(cum se vede acum)
Din ce axa face parte sos.Pipera? de era nevoie de aceasta pasarela? Ce totusi vom fluidiza cu ea (in viitor)?
Sa spunem ca spre N-E ar ajunge in A3 (adica jumatea de pasarela spre Voluntari se va justifica in viitor, ca acum ii foloseste doar lui GIGI si lui MRU), dar jumatatea pasarelei ce te aduce inevitabil in intersectia de tip "T" in Caramfil, tot asa ramane? adica un ambuteiaj vesnic, sau poate PMB are in plan peste 200 de ani un tunel sub parc si lac, sa se faca legatura cumva,cu Expozitiei?
In concluzie: adevarul de multe ori e la mijloc, si in acest caz cred ca e la fel, adica orasul are nevoie si de infrastructura rutiera "calitativa", adica solutii punctiforme (pasaje rutiere) in zone si pe axe corecte (pe inele) inclusiv DNCB, cat de utila ar fi fost pasarela de pe Pipera spre ex, construita peste centura in continuarea sos Oltenitei sau pe Prelungirea Ghencea, dar si de infrastructura pentru transportul public (benzile/culoar unic RATB + Semaforizare + Benzi pt biciclete), astfel daca primaria ar alege calea de mijloc, atunci s-ar fi ameliorat situatia in trafic(deoarece o parte ar fi trecut pe transportul public).
Acea "cale de mijloc" eu o vad in urmatorul mod:
a) infiintarea benzilor RATB(pe centru) pe arterele existente
b) in cazul proiectarii unor noi artere, sa fie incluse benzile RATB din proiect
c) in cazul proiectarii noilor pasaje rutiere, pe centru sa fie rezervat un spatiu pentru liniile RATB, respectv statie. in Bucuresti exista cateva exemple deja, pasajul Municii(avea statie de tramvai in loc de cea de metrou), pasajul Obor (la fel ca si in cazul Muncii, doar ca pasajul e genial, are pasaj pietonal +conexiuni statia linia 21, cu parcare subterana in 2 nivele).
P.S. a 2-a concluzie, Primaria trebuie sa ne ofere si variante alterntive (benzi RATB + benzi bicilete), in afara de pasaje noi si mult asfalt, cred ca ajunge 23 de ani de discriminare a pietonilor si biciclistilor.
Scuzati pentru acest offtopic de dimensiuni faraonice, promit sa ma abtin pe viitor.
survola wrote:
O "justificare" posibila e ca doar pas cu pas se pot ameliora conditiile de trafic.Cel mai bine se observa acum la iesirea din Bucuresti spre DN1: de la Piata Presei nu mai ai nici un semafor pana la... Ploiesti, parca.Au ramas doar trecerile pentru pietoni, unde trebuie sa ai grija sa nu te fure peisajul
Cam la fel e si iesirea spre Pipera, mult mai facila (nu stiu daca mai tii minte ce cozi erau la intersectia Sos Pipera cu Floreasca si Barbu Vacarescu).
Din pacate, toata fluentizarea asta prin pasaje si prin alte lucrari dureaza prea mult, si lipsa banilor e doar o parte a problemei (vezi cazul Mihai Bravu si Piata Sudului).
Nu mai cred in fluidizarea traficului auto in oras, nu exista solutii care odata aplicate sa hotarasca problema ambuteiajelor pe viitor(nici cu sisteme de unda verde sau SMT-uri, pasaje (bulevarde express) sau autostrazi urbane (sa te uiti ce ambuteiaje se formeaza in Tokyo, ei acolo au un sitem de autostrazi urbane suspendate mult mai intins si destept ca in orasele din SUA, si japonezii platesc bani sa circule pe acele autostrazi si cu toate acestea in orele de varf tot sistemul ala e blocat). Si problema nu e in masina (ca mijloc de transport) si nu in autostrazi, ci e problema in felul in care gandeste omul (daca ar fi roboti la volan, care ar respecta in tocmai regulametul rutier, ar fi mult mai putine ambuteiaje, iar sistemul din Tokyo nu s-ar bloca).
Iar fraza auzita de la primari gen "eu voi face acest pasaj si GATA, nu vor mai fi aici ambuteiaje pe veci", asta e o utopie, oferita de politicieni crdeca din timpul in care au aparut primele ambuteiaje, asa cum faceau si arhitectii si specilistii primariei de la New York, ce spuneau ca daca ei nu vor reface centura Manhattanului(proiectul "Westway") atunci tot orasul se va inneca in ambuteiaje, insa din 1973 au trecut ceva ani, si New Yorkul traieste si e la fel de frumos.
In general mobilitatea in oras se poate asigura prin 2 metode:
a)pentru transportul privat (masina personala) ( diferite sisteme gen SMT, pasaje punctuale, autostrazi urbane).
-sau prin-
b)transportul public ( alocarea spatiului pe carosabil pentru benzi separate(terestru), dar si investirea in echiparea vehiculelor(AC....) si a statiilor, integrarea in sistemul unic SMT.
In cazul a), se poate investi, insa practica internationala a demonstrat ca pasajele si autostrazile urbane rezolva pe termen scurt problema ambuteiajelor din zona respectiva, si in un interval de timp, si acei m2 in plus de asfalt vor fi ocupati de ambuteiaj(exemplul Tokyo aici e elocvent), iar in cazul in care unele autostrazi se desfiinteaza, oamenii ce circulau pe acea autostrada isi gasesc alte rute mai convinabile, sau trec pe transportul public(daca au optiunea), asa sa intamplat in New York cu autostrada West Side Highway, ce a fost inchisa in 73, "puterea" in frunte cu primarii, tot incercau sa intregeasca inelul de autostrada ce imprejmuieste Manhattanul, insa populatia impreuna cu niste ONG-uri s-au opus si politicienii au renuntat la proiectul autostrazii Westway si au facut bulevardul de acum.
Pentru a compara situatia voi atasa mai jos niste poze de pe partea opusa a insulei cu autostrada functionala:
Autostrada (de centura) "Franklin D. Roosevelt East River Drive", si ce vedem in poza de mai jos pe langa autostrada?
Desi zona are un potential de recreare fiind litoral, splaiul este pustiu, neingrijit, ingradit... iar in partea opusa avem un maidan la fel de urat, cine ar dori sa locuiasca langa asa o sursa de zgomot si noxe?
Mai am o poza de sub autostrada, acolo deobicei se primeste zona moarta, ce e buna doar pentru un drum sau o parcare, dar in rest zonele de sub asemenea constructii sunt absolut infecte.
.
In cazul autostrazii demolate "West Side Highway" dupa inchidere, 53% din trafic a disparut. La fel sa intamplat cu cozile de la intersesctia Mihai Bravu/Vacaresti - Spl Dudesti, dupa ce au inceput constructiile pasajului, cozile au disparut, iar dupa ce va fi gata pasajul cozile vor reveni la intersectiile din preajma (pasajul de acolo e foarte util pentru oras, deoarece e pe inelul principal si ajuta lumea sa ocoleasca centrul (sau va ajuta cand cercul va functiona in regim de bulevard experess.. peste 50 de ani)deoarece Oprescu arunca bani pe bazaconii gen PPL si Pipera).
In cazulb)(transportului public) tot se face mult mai usor (asigurarea mobilitatii populatiei):
- Soferii la RATB nu sunt pustani de 18ani cu permis de Arges ,
- Un autobuz plin(100 pasageri) ocupa infinit mai putin spatiu decat ar ocupa acei 100 oameni in masini personale => ca e mai usor sa asiguri o viteza medie buna la 100 de oameni pe un autobuz, decat tot la cei 100 pe masini, e deajuns sa separi benzile RATB de trafic (linia 41), daca mai instalezi si semafoare "destepte"dedicate, transportul public pe acele benzi ar deveni extrem de rapid, eficient, predicitibil, mai aerisit....
- Si tot asta la un pret mult mai mic, decat in cazul asigurarii unui trafic fluent pentru aceeasi masa de oameni pe masini personale.
- La fel si in cazul intretinerii, niste benzi RATB sunt mult mai ieftin de intretinut decat o multitudine de pasaje sau mai ales o autostrada urbana.
- In ce priveste spatiul ocupat, iarasi benzile RATB ar ocupa mult mai putin loc, deci mult mai putin de expropriat => pret mai mic al proiectului
- Poluarea fonica si cea cu noxe, in cazul transportului iarasi e mult mai mica, iar langa artere rutiere circulate e mai bine sa nu locuiesti
- Daca ai in oras un sistem de transport public pus la punct, dispare si nevoia de parcari => bani economisiti => sursa financiara pentru largirea retelei de enzi RATB sau pentru noi spatii verzi/parcuri.
Cel mai bine se observa acum la iesirea din Bucuresti spre DN1: de la Piata Presei nu mai ai nici un semafor pana la... Ploiesti, parca.
Dupa parerea mea neavizata (de agent de paza), dezvoltarea DN1 in limitele bucurestiului(de la aeroportul Baneasa spre sud) spre bulevard "express", este o greseala din urmatoarele considerente:
a) Kiseleff, Prezan, Aviatorilor sunt artere cu o istorie dupa spate (ar trebui clasate ca monumete de istorie) + dupa mine sunt cele mai frumose din Bucuresti
b) directioneaza traficul dinspre nordul tarii(de pe DN1) in o zona foarte speciala, parcul Herastrau, deja coada de pe Aviatorilor s-a dublat in urma largirii str.Caramfil, si toate noxele si poluarea fonica in cel mai frumos parc din capitala
c)traficul ala mult trece si prin zona vilelor de pe Kiseleff unde s-a hotarat soarta Romaniei, unde a locuit Mihai I(azi sediul unei banci), dupa traficul e invitat sa plece direct pe Magheru/Victoriei - si aceste artere fiind inbibate cu istorie (degeaba face acum arera Berzei/Uranus daca Kiselefful si Aviatorilor prin configuratia sa, dar si a pietii Victoriei, ce te ajuta sa te duci anume pe Magheru/Victoriei, si nicum pe noua artera).
Noi in loc sa prezervam aceasta zona, noi o spurcam cu pasaje => volume de trafic enorme => poluarea de orice fel => scaderea atractivitatii pentru noi si pentru turisti. Iar traficul de acum de pe Kiselef/Aviatorilor ar putea fi redirectionat pe alte cai spre inelul principal, pe niste axe "banale" cum ar fi Bucurestii Noi/Grivitei si Aerogarii/Floreasca <- /Vacarescu ->. Acolo ai front de munca, poti sa faci pasaje fara numar, asa si primarul va fi fericit(pentru punctele bifate) si sponsorii electorali.. pardon firmele de constructie cu proiecte cu dedicatie.
Cam la fel e si iesirea spre Pipera, mult mai facila (nu stiu daca mai tii minte ce cozi erau la intersectia Sos Pipera cu Floreasca si Barbu Vacarescu).
Aici sunt partial deacord cu tine, cozi erau, insa nu din cauza lipsei pasajului Pipera(BV), ci din cauza ca sos. Pipera era de fapt o straduta cu 1 banda pe sens + lipsa pasajului peste CF (spre Constanta), iar latirea ei la 3 benzi pe sens era o necesitate, insa pasajul Pipera(BV) este o lucrare inutila, ilogica, de bifat in lista de realizari.
Daca primarul tot trebuia sa hraneasca pe domnul Costel patronu si pe doamna Paulina cu niste bani, trebuia sa faca pasajul pe axa N-S adica dinspe Vacarescu spre (viitoarea) str.Avionului, dar in acest caz aparea o problema, pasajul nu se vedea atat de bine de la intrarea in statia de metrou(cum se vede acum)
Din ce axa face parte sos.Pipera? de era nevoie de aceasta pasarela? Ce totusi vom fluidiza cu ea (in viitor)?
Sa spunem ca spre N-E ar ajunge in A3 (adica jumatea de pasarela spre Voluntari se va justifica in viitor, ca acum ii foloseste doar lui GIGI si lui MRU), dar jumatatea pasarelei ce te aduce inevitabil in intersectia de tip "T" in Caramfil, tot asa ramane? adica un ambuteiaj vesnic, sau poate PMB are in plan peste 200 de ani un tunel sub parc si lac, sa se faca legatura cumva,cu Expozitiei?
In concluzie: adevarul de multe ori e la mijloc, si in acest caz cred ca e la fel, adica orasul are nevoie si de infrastructura rutiera "calitativa", adica solutii punctiforme (pasaje rutiere) in zone si pe axe corecte (pe inele) inclusiv DNCB, cat de utila ar fi fost pasarela de pe Pipera spre ex, construita peste centura in continuarea sos Oltenitei sau pe Prelungirea Ghencea, dar si de infrastructura pentru transportul public (benzile/culoar unic RATB + Semaforizare + Benzi pt biciclete), astfel daca primaria ar alege calea de mijloc, atunci s-ar fi ameliorat situatia in trafic(deoarece o parte ar fi trecut pe transportul public).
Acea "cale de mijloc" eu o vad in urmatorul mod:
a) infiintarea benzilor RATB(pe centru) pe arterele existente
b) in cazul proiectarii unor noi artere, sa fie incluse benzile RATB din proiect
c) in cazul proiectarii noilor pasaje rutiere, pe centru sa fie rezervat un spatiu pentru liniile RATB, respectv statie. in Bucuresti exista cateva exemple deja, pasajul Municii(avea statie de tramvai in loc de cea de metrou), pasajul Obor (la fel ca si in cazul Muncii, doar ca pasajul e genial, are pasaj pietonal +conexiuni statia linia 21, cu parcare subterana in 2 nivele).
P.S. a 2-a concluzie, Primaria trebuie sa ne ofere si variante alterntive (benzi RATB + benzi bicilete), in afara de pasaje noi si mult asfalt, cred ca ajunge 23 de ani de discriminare a pietonilor si biciclistilor.
Scuzati pentru acest offtopic de dimensiuni faraonice, promit sa ma abtin pe viitor.
📖 Pagination options