Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1204901 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor
http://www.b365.ro/transportul-in-subte ... 92802.html
Aerul din metroul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor şi favorizează apariţia cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureştenii care circulă cu metroul sunt expuşi acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.
Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România. "Încă din faza de proiectare aşa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile şi nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce ştiam noi toţi cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din Bucureşti şi care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depăşeşte de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut şi la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă în Bucureşti", a declarat, joi, Ion Rădoi.
Liderul de sindicat a mai precizat, în cadrul conferinţei de joi, în care anunţa iminenţa unei greve generale la metrou, că, în medie, din '90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureştean pierd 15 colegi, în fiecare an, înainte de a ieşi la pensie.
După ce a comparat modul în care acţionează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto şi cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roţilor de şine. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acţiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariţiei unor afecţiuni canceroase.
„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentraţie al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp", a comentat doctorul Karlsson.
În opinia expertului, rezultatele obţinute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou.
Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor
http://www.b365.ro/transportul-in-subte ... 92802.html
Aerul din metroul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor şi favorizează apariţia cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureştenii care circulă cu metroul sunt expuşi acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.
Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România. "Încă din faza de proiectare aşa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile şi nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce ştiam noi toţi cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din Bucureşti şi care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depăşeşte de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut şi la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă în Bucureşti", a declarat, joi, Ion Rădoi.
Liderul de sindicat a mai precizat, în cadrul conferinţei de joi, în care anunţa iminenţa unei greve generale la metrou, că, în medie, din '90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureştean pierd 15 colegi, în fiecare an, înainte de a ieşi la pensie.
După ce a comparat modul în care acţionează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto şi cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roţilor de şine. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acţiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariţiei unor afecţiuni canceroase.
„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentraţie al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp", a comentat doctorul Karlsson.
În opinia expertului, rezultatele obţinute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Părerea mea sinceră e că ne aflăm în treabă. Alţii au metrou de vreo sută de ani.
Părerea mea sinceră e că ne aflăm în treabă. Alţii au metrou de vreo sută de ani.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu cred ca ne aflam in treaba. Nu stiu cati bani s-au investit un ultimii 25 ani in prizele de ventilatie cu tot ce inseama ele, inclusiv filtre. Cred ca nimic, ocupati cu lucrurile prin care se sifoneaza mai usor, gen M4 si M6.
Daca te uiti cu atentie in BM-uri, sunt zone negre de praf in jurulul gurilor de ventilatie si chiar si in jurul difuzoarelor, daca personalul responsabil cu intretinerea nu le sterge cu mare atentie. Si BM-urile cica au filtre. Daca scapa atat chiar si cu filtre,clar este o problema.
Poate nu o fi depasita de 8 ori limita, poate nu o fi chiar asa de cancerigen, dar sigur o problema exista. Si cand mai vezi ca se folosesc mini-locomotive diesel care trec uneori nonsalante prin tuneluri si statii, atunci cand exista calatori, chiar te apuna nebunia.
Nu cred ca ne aflam in treaba. Nu stiu cati bani s-au investit un ultimii 25 ani in prizele de ventilatie cu tot ce inseama ele, inclusiv filtre. Cred ca nimic, ocupati cu lucrurile prin care se sifoneaza mai usor, gen M4 si M6.
Daca te uiti cu atentie in BM-uri, sunt zone negre de praf in jurulul gurilor de ventilatie si chiar si in jurul difuzoarelor, daca personalul responsabil cu intretinerea nu le sterge cu mare atentie. Si BM-urile cica au filtre. Daca scapa atat chiar si cu filtre,clar este o problema.
Poate nu o fi depasita de 8 ori limita, poate nu o fi chiar asa de cancerigen, dar sigur o problema exista. Si cand mai vezi ca se folosesc mini-locomotive diesel care trec uneori nonsalante prin tuneluri si statii, atunci cand exista calatori, chiar te apuna nebunia.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
ca noi nu MAIavem nevoie de asa ceva
Avem un utilaj special pentru spalat tunelurile in Dep. IMGB, dar nu cred ca a mai fost folosit dupa '90.
Oricum, exact cum se spunea mai sus, s-a dus de rapa toata izolarea fonica a vagoanelor (nu mai vorbim de curent). Ma contraziceam acum vreo doi ani cu cineva pe tema ramelor IVA, eu fiind sustinatorul. El insa mi-a zis ca nu le suporta pentru simplul motiv ca nu poti purta o conversatie cu cel de langa tine din cauza izolarii fonice pe care o stim cu totii la IVA. NU mai este nicio diferenta acum, pur si simplu nu ma mai inteleg cu cel de langa mine in BM, galagia si curentul sunt foarte puternice. Deci, pentru ce sa mai cumparam trenuri noi daca conditiile sunt aceleasi ca in '79? Lasati IVEle la locul lor, nu trebuie sa mai aruncam bani pe ferestre rabatabile.
sab wrote:
...sa spele tunelurile ... Dar n-ai sa vezi, ca noi nu avem nevoie de asa ceva...
ca noi nu MAIavem nevoie de asa ceva
Avem un utilaj special pentru spalat tunelurile in Dep. IMGB, dar nu cred ca a mai fost folosit dupa '90.
Oricum, exact cum se spunea mai sus, s-a dus de rapa toata izolarea fonica a vagoanelor (nu mai vorbim de curent). Ma contraziceam acum vreo doi ani cu cineva pe tema ramelor IVA, eu fiind sustinatorul. El insa mi-a zis ca nu le suporta pentru simplul motiv ca nu poti purta o conversatie cu cel de langa tine din cauza izolarii fonice pe care o stim cu totii la IVA. NU mai este nicio diferenta acum, pur si simplu nu ma mai inteleg cu cel de langa mine in BM, galagia si curentul sunt foarte puternice. Deci, pentru ce sa mai cumparam trenuri noi daca conditiile sunt aceleasi ca in '79? Lasati IVEle la locul lor, nu trebuie sa mai aruncam bani pe ferestre rabatabile.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Prizele de aer, centralele de ventilatie sunt ok, au filtre, atenuatoare de zgomot si umidificatoare de aer...au ele alte 'hibe', dar nu astea cu praful...
Dar daca nu dai cu mopul prin tunele de ani de zile, degeaba pui pres la usa de intrare...
sab wrote:
Solutia corecta ar fi sa spele tunelurile
Prizele de aer, centralele de ventilatie sunt ok, au filtre, atenuatoare de zgomot si umidificatoare de aer...au ele alte 'hibe', dar nu astea cu praful...
Dar daca nu dai cu mopul prin tunele de ani de zile, degeaba pui pres la usa de intrare...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
misterr
Interesant, nu știam că centralele de ventilație de la metrou fac și umidificare!
Evident, e vorba de sezonul de iarnă, cînd temperatura din interior e mai mare decît cea exterioară, și umiditatea aerului scade (vara e invers, ar trebui făcută deumidificare (uscare), dar asta e o utopie...).
Dar chiar și așa, cu tot gerul de afară, mira-m-aș să scadă iarna umiditatea în subteran sub limita de 20% pentru oameni. Eu eram convins că umiditatea naturală din subteran e suficientă ca să asigure cei 20% pentru confortul călătorilor...
Pentru cei care vor să se joace cu valorile de temperatură, umiditate relativă, conținut de apă în aer etc., pun aici diagrama entalpiei pentru apă.
P.S. Că tot veni vorba, evident că tratarea aerului în ramele de metrou prin încălzire/răcire/umidificare/deumidificare e un non-sens, atîta timp cît în subteran valorile de temperatură și umiditate sînt ok și vara și iarna. E suficientă ventilația forțată, dar făcută cum trebuie, adică să fie asigurate valorile corespunzătoare de număr de schimburi de aer pe oră, viteza aerului, numărul de particule etc., nu rîsul de acum.
Interesant, nu știam că centralele de ventilație de la metrou fac și umidificare!
Evident, e vorba de sezonul de iarnă, cînd temperatura din interior e mai mare decît cea exterioară, și umiditatea aerului scade (vara e invers, ar trebui făcută deumidificare (uscare), dar asta e o utopie...).
Dar chiar și așa, cu tot gerul de afară, mira-m-aș să scadă iarna umiditatea în subteran sub limita de 20% pentru oameni. Eu eram convins că umiditatea naturală din subteran e suficientă ca să asigure cei 20% pentru confortul călătorilor...
Pentru cei care vor să se joace cu valorile de temperatură, umiditate relativă, conținut de apă în aer etc., pun aici diagrama entalpiei pentru apă.
nomograma T-H.zip
nomograma T-H.zip (359.75 KB; downloaded 187 times)
P.S. Că tot veni vorba, evident că tratarea aerului în ramele de metrou prin încălzire/răcire/umidificare/deumidificare e un non-sens, atîta timp cît în subteran valorile de temperatură și umiditate sînt ok și vara și iarna. E suficientă ventilația forțată, dar făcută cum trebuie, adică să fie asigurate valorile corespunzătoare de număr de schimburi de aer pe oră, viteza aerului, numărul de particule etc., nu rîsul de acum.
- bercenicity
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Asa da !
andrei11
Nu e de la noi, trebuie sa va duceti acolo sa faceti poze !
Reţea de metrou de 175 de kilometri, construită în cinci ani.
Arabia Saudita a contractat Bechtel (SUA), FCC (Spania) şi Ansaldo (Italia) pentru construcţia unei reţele de metrou cu 175 kilometri de linie în capitala Riad, investiţie de peste 22 miliarde de dolari, potrivit Mediafax.
Bechtel a câştigat un contract de 9,4 miliarde de dolari, FCC va executa lucrări evaluate la 7,8 miliarde de dolari, iar Ansaldo a obţinut o comandă de 5,2 miliarde de dolari.
Reţeaua va avea şase linii şi va face legătura între centrul oraşului, clădirile guvernului, universităţi, zone comerciale, aeroport şi cartierul financiar.
Lucrările de construcţie vor începe în primul trimestru al anului viitor şi vor dura aproximativ cinci ani.
Sursa
Nu e de la noi, trebuie sa va duceti acolo sa faceti poze !
Reţea de metrou de 175 de kilometri, construită în cinci ani.
Arabia Saudita a contractat Bechtel (SUA), FCC (Spania) şi Ansaldo (Italia) pentru construcţia unei reţele de metrou cu 175 kilometri de linie în capitala Riad, investiţie de peste 22 miliarde de dolari, potrivit Mediafax.
Bechtel a câştigat un contract de 9,4 miliarde de dolari, FCC va executa lucrări evaluate la 7,8 miliarde de dolari, iar Ansaldo a obţinut o comandă de 5,2 miliarde de dolari.
Reţeaua va avea şase linii şi va face legătura între centrul oraşului, clădirile guvernului, universităţi, zone comerciale, aeroport şi cartierul financiar.
Lucrările de construcţie vor începe în primul trimestru al anului viitor şi vor dura aproximativ cinci ani.
Sursa
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Chiar si in conditiile in care ferestrele sunt deschise, cu toate ca izolarea fonica are de suferit , totusi BM-urile sunt mai silentioase decat IVE-le. Nu numai ferestrele conduc la acest rezultat (atunci cand sunt inchise), ci si caroseria, boghiurile si multe alte componente.
Partea interesanta este ca am observat foarte multe persoane care nu par deranjate atat de mult de zgomot, cat mai ales de atmosfera irespirabila din trenurile astea "minune" numite BM, preferand sa deschida geamurile.
Asa ca nu pare o solutie "de tataie", ci una care se impunea in lipsa A/C-ului.
Cat despre praf...uitati-va dupa el intr-un loc mai putin obisnuit. La semnalele de alarma. Este un curent maricel in dreptul lor (desi nu cred ca ar trebui...) . Si o sa vedeti cat de negre sunt plasticele care le acopera. Semn ca filtrele...fac fata
Da-mi voie sa te contrazic. Mie mi se pare ca temperatura in subteran nu este OK, mai ales vara. Atunci cand este aglomerat, in statii este sufocant de cald. Sau poate nu se introduce suficient aer proaspat, nu stiu care este cauza, dar nu este deloc ok...
Poate fi si din cauza ca metroul nostru este in cea mai mare parte la mica adancime, ca atare diferenta de temperatura fata de suprafata exista, dar nu este asa semnificativa, astfel incat sa compenseze caldura care se acumuleaza de la rame si de la calatori. Cand cobori la Unirii 2 se simte imediat diferenta la nivelul peronului, dar la Unirii 1 de exemplu este mult mai cald. Pacat insa ca la U2 miroase ...a "parfum" de WC si de 25 de ani nu se rezolva "izvorul" din dreptul pasajului de corespondenta.
P.S. Din ce am inteles, aparatele de A/C existente in statii (si nu sunt deloc putine...) sunt folosite mai ales pentru dezumidificare, deci lucrurile nu stau chiar asa bine nici la capitolul umiditate. Altfel, daca lucrurile ar fi roze (si temperatura si umiditate), la ce le mai trebuie A/C ?
ByOnu wrote:
NU mai este nicio diferenta acum, pur si simplu nu ma mai inteleg cu cel de langa mine in BM, galagia si curentul sunt foarte puternice. Deci, pentru ce sa mai cumparam trenuri noi daca conditiile sunt aceleasi ca in '79? Lasati IVEle la locul lor, nu trebuie sa mai aruncam bani pe ferestre rabatabile.
Chiar si in conditiile in care ferestrele sunt deschise, cu toate ca izolarea fonica are de suferit , totusi BM-urile sunt mai silentioase decat IVE-le. Nu numai ferestrele conduc la acest rezultat (atunci cand sunt inchise), ci si caroseria, boghiurile si multe alte componente.
Partea interesanta este ca am observat foarte multe persoane care nu par deranjate atat de mult de zgomot, cat mai ales de atmosfera irespirabila din trenurile astea "minune" numite BM, preferand sa deschida geamurile.
Asa ca nu pare o solutie "de tataie", ci una care se impunea in lipsa A/C-ului.
Cat despre praf...uitati-va dupa el intr-un loc mai putin obisnuit. La semnalele de alarma. Este un curent maricel in dreptul lor (desi nu cred ca ar trebui...) . Si o sa vedeti cat de negre sunt plasticele care le acopera. Semn ca filtrele...fac fata
misterr wrote:
evident că tratarea aerului în ramele de metrou prin încălzire/răcire/umidificare/deumidificare e un non-sens, atîta timp cît în subteran valorile de temperatură și umiditate sînt ok și vara și iarna. .
Da-mi voie sa te contrazic. Mie mi se pare ca temperatura in subteran nu este OK, mai ales vara. Atunci cand este aglomerat, in statii este sufocant de cald. Sau poate nu se introduce suficient aer proaspat, nu stiu care este cauza, dar nu este deloc ok...
Poate fi si din cauza ca metroul nostru este in cea mai mare parte la mica adancime, ca atare diferenta de temperatura fata de suprafata exista, dar nu este asa semnificativa, astfel incat sa compenseze caldura care se acumuleaza de la rame si de la calatori. Cand cobori la Unirii 2 se simte imediat diferenta la nivelul peronului, dar la Unirii 1 de exemplu este mult mai cald. Pacat insa ca la U2 miroase ...a "parfum" de WC si de 25 de ani nu se rezolva "izvorul" din dreptul pasajului de corespondenta.
P.S. Din ce am inteles, aparatele de A/C existente in statii (si nu sunt deloc putine...) sunt folosite mai ales pentru dezumidificare, deci lucrurile nu stau chiar asa bine nici la capitolul umiditate. Altfel, daca lucrurile ar fi roze (si temperatura si umiditate), la ce le mai trebuie A/C ?
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
misterr
Aparatele de A/C din stații (bănuiesc că te referi la cele instalate de comercianții din incinte) sînt altă aberație tehnică, pentru că în loc să aibe compresorul (agregatul frigorific) montat în exteriorul stației (cum ar fi corect dpdv. tehnic), este montat tot în interior, și atunci nu fac decît să încălzească și mai mult spațiile comune din stații. Din punctul meu de vedere, e tot o soluție gen tataie... Îmi pare rău, ce să facem, dacă eu sînt inginer și ei covrigari, cofetari, chiloțari etc.!
E ca și cum ai încerca să faci răcoare în casă ținînd deschisă ușa de la frigider (am întîlnit oameni care chiar făceau asta cu convingere, și n-au înțeles cînd am încercat să le explic că e... un pic... greșit).
Aparatele de A/C din stații (bănuiesc că te referi la cele instalate de comercianții din incinte) sînt altă aberație tehnică, pentru că în loc să aibe compresorul (agregatul frigorific) montat în exteriorul stației (cum ar fi corect dpdv. tehnic), este montat tot în interior, și atunci nu fac decît să încălzească și mai mult spațiile comune din stații. Din punctul meu de vedere, e tot o soluție gen tataie... Îmi pare rău, ce să facem, dacă eu sînt inginer și ei covrigari, cofetari, chiloțari etc.!
E ca și cum ai încerca să faci răcoare în casă ținînd deschisă ușa de la frigider (am întîlnit oameni care chiar făceau asta cu convingere, și n-au înțeles cînd am încercat să le explic că e... un pic... greșit).
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
misterr
De ce întârzie şi frânează brusc trenurile de metrou din Capitală
De ce întârzie şi frânează brusc trenurile de metrou din Capitală
În ultima perioadă, trenurile de metrou înregistrează întârzieri şi frânează uneori brusc, generând panică în rândul călătorilor. Reprezentanţii Metrorex spun că aceste incidente se produc din cauza unor modificări ce vizează sistemul de conducere a trenurilor.
De aproximativ o lună, trenurile de pe magistrala de metrou M2 frânează brusc, pe sensul de mers Pipera - Berceni, în special între staţiile Piaţa Unirii 2 - Tineretului. Asemenea incidente se produc des, în special în jurul orei 19.00. Bucureştenii care călătoresc des cu metroul au observat de multe ori aceste incidente, iar unii au făcut sesizări la Metrorex şi au reclamat frânările prea bruşte.
Reprezentanţii Metrorex spun că aceste incidente au loc din cauza unor modificări ce vizează sistemul de conducere a trenurilor. "Deoarece suntem în plină derulare a procedurii de implementare a sistemului automat de conducere şi monitorizare a trenurilor, uneori apar deranjamente în funcţionarea acestei instalaţii care au ca rezultat întârzieri de trenuri, frânări bruşte etc. Ca măsură pentru asigurarea siguranţei circulaţiei, independent de modul de intervenţie al mecanicului trenului, se produce frânarea trenurilor. Aceste deranjamente sunt în studiu în cadrul compartimentelor specializate ale S.C.T.M.B."METROREX" S.A. şi considerăm că într-un interval de timp scurt împreună cu fabricantul instalaţiei, aceste deranjamente vor fi eliminate. Cazul respectiv a fost prelucrat cu tot personalul de exploatare, în vederea îmbunătăţirii modului de comunicare cu publicul călător, în special în cazul unor disfuncţionalităţi apărute în circulaţie. Până în prezent am primit doua sesizări referitoare la frânările prea bruşte", a declarat, pentru B365.ro, Evelyne Croitoru, purtătorul de cuvânt al Metrorex.
De ce întârzie şi frânează brusc trenurile de metrou din Capitală
De ce întârzie şi frânează brusc trenurile de metrou din Capitală
În ultima perioadă, trenurile de metrou înregistrează întârzieri şi frânează uneori brusc, generând panică în rândul călătorilor. Reprezentanţii Metrorex spun că aceste incidente se produc din cauza unor modificări ce vizează sistemul de conducere a trenurilor.
De aproximativ o lună, trenurile de pe magistrala de metrou M2 frânează brusc, pe sensul de mers Pipera - Berceni, în special între staţiile Piaţa Unirii 2 - Tineretului. Asemenea incidente se produc des, în special în jurul orei 19.00. Bucureştenii care călătoresc des cu metroul au observat de multe ori aceste incidente, iar unii au făcut sesizări la Metrorex şi au reclamat frânările prea bruşte.
Reprezentanţii Metrorex spun că aceste incidente au loc din cauza unor modificări ce vizează sistemul de conducere a trenurilor. "Deoarece suntem în plină derulare a procedurii de implementare a sistemului automat de conducere şi monitorizare a trenurilor, uneori apar deranjamente în funcţionarea acestei instalaţii care au ca rezultat întârzieri de trenuri, frânări bruşte etc. Ca măsură pentru asigurarea siguranţei circulaţiei, independent de modul de intervenţie al mecanicului trenului, se produce frânarea trenurilor. Aceste deranjamente sunt în studiu în cadrul compartimentelor specializate ale S.C.T.M.B."METROREX" S.A. şi considerăm că într-un interval de timp scurt împreună cu fabricantul instalaţiei, aceste deranjamente vor fi eliminate. Cazul respectiv a fost prelucrat cu tot personalul de exploatare, în vederea îmbunătăţirii modului de comunicare cu publicul călător, în special în cazul unor disfuncţionalităţi apărute în circulaţie. Până în prezent am primit doua sesizări referitoare la frânările prea bruşte", a declarat, pentru B365.ro, Evelyne Croitoru, purtătorul de cuvânt al Metrorex.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Cred ca o sa astepti mult si bine. Problemele noastre NU sunt si problemele lor, asa cum le place lor sa spuna cand fac greva. Acolo este lucrare grea, nu se baga...
La felul cum stau datele problemei acum, s-ar putea sa ai mare dreptate. Din pacate... Lunga si ingusta.
Pai cine ar mai merge vreo 6 statii cand poate sa mearga doar 2 ? Este logic sa se schimbe la Unirii.
Doar persoanele cu dizabilitati ar putea sa schimbe la Victoriei, pentru ca la Unirii nu prea au cum decat iesind pe la suprafata si traversand bulevarde circulate. Asta daca rezolva pana atunci si statia Eroilor1 din punct de vedere al lifturilor. Altfel, parca vad ca or sa coboare la Unirii doar ca sa ia metroul in celalat sens, catre Victoriei, singurul loc unde pot sa schimbe cu M2.
In alta ordine de idei...cica in perioada 22-24.10 se desfasoara un sodaj de opinie in randul calatorilor cu privire la nivelul de satifactie in calatoria cu metroul. Ceea ce este interesant este ca acest sondaj nu este popularizat pe pagina Metrorex. Doar niste anunturi pe monitoarele cu graficul de circulatie si anunturi firave in statie in care se spune ca te-ar chestona personalul lor prezent in statii. Insa eu nu am vazut pe nimeni... Voi ?
andrei11 wrote:
1) Astept cu interes rezolvarea corespondentei de la Unirii pentru noi, cei multi si valizi, intr-un mod decent si intr-un interval de timp rezonabil, mai ales ca M 7 nu se prea justifica, dupa datele documentate ale excolegei Dominatirx.
Cred ca o sa astepti mult si bine. Problemele noastre NU sunt si problemele lor, asa cum le place lor sa spuna cand fac greva. Acolo este lucrare grea, nu se baga...
andrei11 wrote:
2) Mi-e frica ca la Universitatii se va face o corespondenta in total dezinteres fata de nevoile majoritatii, deci inghesuita si in stil Unirii.
La felul cum stau datele problemei acum, s-ar putea sa ai mare dreptate. Din pacate... Lunga si ingusta.
andrei11 wrote:
Pana sa ajunga la Universitate, M 5 va incarca si mai mult corespondenta de la Unirii, pentru ca nimeni nu va coresponda cu M 2 la Victoriei.
Pai cine ar mai merge vreo 6 statii cand poate sa mearga doar 2 ? Este logic sa se schimbe la Unirii.
Doar persoanele cu dizabilitati ar putea sa schimbe la Victoriei, pentru ca la Unirii nu prea au cum decat iesind pe la suprafata si traversand bulevarde circulate. Asta daca rezolva pana atunci si statia Eroilor1 din punct de vedere al lifturilor. Altfel, parca vad ca or sa coboare la Unirii doar ca sa ia metroul in celalat sens, catre Victoriei, singurul loc unde pot sa schimbe cu M2.
In alta ordine de idei...cica in perioada 22-24.10 se desfasoara un sodaj de opinie in randul calatorilor cu privire la nivelul de satifactie in calatoria cu metroul. Ceea ce este interesant este ca acest sondaj nu este popularizat pe pagina Metrorex. Doar niste anunturi pe monitoarele cu graficul de circulatie si anunturi firave in statie in care se spune ca te-ar chestona personalul lor prezent in statii. Insa eu nu am vazut pe nimeni... Voi ?
- Wadan
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Wadan
Astazi am auzit si eu anuntul facut de Metrorex in statie referitor la sondaj, dar nu m-a intrebat nimeni de sanatate si chiar m-am uitat sa vad daca e cineva pe acolo.
Astazi am auzit si eu anuntul facut de Metrorex in statie referitor la sondaj, dar nu m-a intrebat nimeni de sanatate si chiar m-am uitat sa vad daca e cineva pe acolo.
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
stefan_br
Astazi in jurul orelor 12-13 pe M1 se circula groaznic.Intervalul de succedare in statie era de 13-15 minute.Stie cineva ce s-a intamplat?
Astazi in jurul orelor 12-13 pe M1 se circula groaznic.Intervalul de succedare in statie era de 13-15 minute.Stie cineva ce s-a intamplat?
📖 Pagination options