Topic: Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni)
13 posts, 9397 views- didi
-
Posted:
-
Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni)
didi
Micuta locomotiva a fabricii de hirtie din Busteni se afla la intrarea in orasul Busteni dinspre Bucuresti.Aceasta serie a fost construita prima data in anul 1899 . Locomotiva este de tip BO-BO, fabricata in anul 1913 la AEG Berlin.Fabrica a mai avut inca 2 astfel de locomotive dar soarta lor nu se mai cunoaste.
Micuta locomotiva a fabricii de hirtie din Busteni se afla la intrarea in orasul Busteni dinspre Bucuresti.Aceasta serie a fost construita prima data in anul 1899 . Locomotiva este de tip BO-BO, fabricata in anul 1913 la AEG Berlin.Fabrica a mai avut inca 2 astfel de locomotive dar soarta lor nu se mai cunoaste.
- didi
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
didi
Final fericit pentru micuta locomotiva.Ea a fost revopsita si expusa in gara Busteni alaturi de un vagon
Final fericit pentru micuta locomotiva.Ea a fost revopsita si expusa in gara Busteni alaturi de un vagon
- electrica023
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
electrica023
Una de asta parca era expusa pe la Dej. Sau sa fie aceeasi ?
Una de asta parca era expusa pe la Dej. Sau sa fie aceeasi ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
ByOnu
Erau doua sau trei si la Oradea daca nu ma insel. Una gri intr-o intersectie si alta galbena in curtea depoului de tramvaie. Foarte frumoase.
Banuiesc ca si ele intra tot aici, nu la utilaje sau vehicule de interventii.
Erau doua sau trei si la Oradea daca nu ma insel. Una gri intr-o intersectie si alta galbena in curtea depoului de tramvaie. Foarte frumoase.
Banuiesc ca si ele intra tot aici, nu la utilaje sau vehicule de interventii.
- stakee
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
stakee
Da asa este insa este o diferenta, cele trei locomotive din Oradea sunt alimentate prin retea/catenara. Exemplarul ce l-am pus mai sus din Dej, merge pe baterii. Dar toate aceste 4 locomotive difera de cea de la Busteni prin faptul ca ea este de ecartament ingust, iar restul este pe cel standard de 1435mm
Ca seamana umpic cu ele asta doar de estetica, principiul de functionare insa nu il cunosc, adica daca difera sau e lafel
Da asa este insa este o diferenta, cele trei locomotive din Oradea sunt alimentate prin retea/catenara. Exemplarul ce l-am pus mai sus din Dej, merge pe baterii. Dar toate aceste 4 locomotive difera de cea de la Busteni prin faptul ca ea este de ecartament ingust, iar restul este pe cel standard de 1435mm
Ca seamana umpic cu ele asta doar de estetica, principiul de functionare insa nu il cunosc, adica daca difera sau e lafel
- 133 313
-
Posted:
-
- bibi
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
shoppy
Erau 3 locomotive la Busteni.
Prima si cea mai veche era un B-B (sau Bo-Bo(oricum BO-BO este gresit)) care folosea incarcatura de lemne ca balaast, mai tarziu a fost modificata in B(era doar un boghiu cu o cabina si pantograf deasupra) si nu se mai folosea, pasionatii au reusit sa realizeze un acord intre Fabrica de Hartie si Metrorex pentru ca ea sa fie reconditionata de catre Metrorex, pasionatii au reusit sa o livreze la Metrorex dar apoi Metrorex nu a mai facut nimic si in final a dat o hartie oficiala ca nu a existat nici un aranjament si nu a avut niciodata asa ceva in inventarul lor, cel mai probabil s-a furat tot cuprul si restul s-a dat la fier vechi(persista si teoria conspiratiei ca ar fi fost vanduta unui colectionar strain). Toata poveste in Jurnalul feroviar.
Celelalte 2 locomotive sunt mai noi, una a ajuns la Dej si cealalta s-a aflat o vreme la una dintre portile fabricii (cea de sub pasajul cu M300) iar apoi a fost mutata in Gara Busteni.
Erau 3 locomotive la Busteni.
Prima si cea mai veche era un B-B (sau Bo-Bo(oricum BO-BO este gresit)) care folosea incarcatura de lemne ca balaast, mai tarziu a fost modificata in B(era doar un boghiu cu o cabina si pantograf deasupra) si nu se mai folosea, pasionatii au reusit sa realizeze un acord intre Fabrica de Hartie si Metrorex pentru ca ea sa fie reconditionata de catre Metrorex, pasionatii au reusit sa o livreze la Metrorex dar apoi Metrorex nu a mai facut nimic si in final a dat o hartie oficiala ca nu a existat nici un aranjament si nu a avut niciodata asa ceva in inventarul lor, cel mai probabil s-a furat tot cuprul si restul s-a dat la fier vechi(persista si teoria conspiratiei ca ar fi fost vanduta unui colectionar strain). Toata poveste in Jurnalul feroviar.
Celelalte 2 locomotive sunt mai noi, una a ajuns la Dej si cealalta s-a aflat o vreme la una dintre portile fabricii (cea de sub pasajul cu M300) iar apoi a fost mutata in Gara Busteni.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
Utilizator anonim
Recent locomotiva a trecut printr-o cosmetizare.
Recent locomotiva a trecut printr-o cosmetizare.
20200711_200320 (1).jpg (704 KB; downloaded 5335 times)
- sss
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
sss
Inainte era batjocorita, acum este hidoasa! Nici nu stiu cum e mai bine...
Inainte era batjocorita, acum este hidoasa! Nici nu stiu cum e mai bine...
- bibi
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust
bibi
Ar fi arătat mult mai bine fără acele brizbrizuri tricolore.
Ar fi arătat mult mai bine fără acele brizbrizuri tricolore.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni)
ByOnu
Imposibil. Nu poti sa nu marchezi corespunzator pamantul dacic.
Imposibil. Nu poti sa nu marchezi corespunzator pamantul dacic.
- shoppy
-
Posted:
-