Topic: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (PLS)
1661 posts, 438901 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
misterr
Evident, că doar nu ia nimeni pămîntul în buzunar acasă.
La viteza de 1inel/h, ar însemna peste 30m³/h de pămînt, adică 0,5m³/min, adică 10litri/s (o găleată are cam 10litri)
Evident, că doar nu ia nimeni pămîntul în buzunar acasă.
La viteza de 1inel/h, ar însemna peste 30m³/h de pămînt, adică 0,5m³/min, adică 10litri/s (o găleată are cam 10litri)
misterr wrote:~1,5m³, făcusem în cap prima dată și n-avea cum.
~0.15m³, adică 150 litri.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
Goldmund
Deci cartita face un inel/h(chiar vroiam sa intreb asta!). Daca ar sapa normal, in cat timp s-ar ajunge de la Academia Militara la urmatoarea statie? Si dupa care, ce se intampla? Va merge mai departe cu sapatura pana la urmatoarea statie? Mersi anticipat pentru raspuns.
Deci cartita face un inel/h(chiar vroiam sa intreb asta!). Daca ar sapa normal, in cat timp s-ar ajunge de la Academia Militara la urmatoarea statie? Si dupa care, ce se intampla? Va merge mai departe cu sapatura pana la urmatoarea statie? Mersi anticipat pentru raspuns.
- radudd
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
radudd
Din ultimele foto de la AM reiese ca elementele componente ale inelelor de tunel sunt coborate direct pe platforma masinii care le transporta catre zona de preluare a utilajului de sapat.
Cum sunt / cu ce sunt pozitionate pe banda utilajului si cum se va face aceasta transbordare in continuare, in interiorul tunelului?
In practica ar inseamna ca masina care le transporta sa faca ture inainte/inapoi pentru a incarca la AM piesele pentru inele?
Daca da, banda transportoare a pamantului sapat unde are loc in tunel? Paralel cu o latura a tunelului?
Daca da, unde intoarce masina de transport, sau inapoi merge in marsarier?
Nu cumva totusi se va face o "alimentare" cu elementele pentru inele si undeva pe parcurs, prin spatiul altei statii?
Din ultimele foto de la AM reiese ca elementele componente ale inelelor de tunel sunt coborate direct pe platforma masinii care le transporta catre zona de preluare a utilajului de sapat.
Cum sunt / cu ce sunt pozitionate pe banda utilajului si cum se va face aceasta transbordare in continuare, in interiorul tunelului?
In practica ar inseamna ca masina care le transporta sa faca ture inainte/inapoi pentru a incarca la AM piesele pentru inele?
Daca da, banda transportoare a pamantului sapat unde are loc in tunel? Paralel cu o latura a tunelului?
Daca da, unde intoarce masina de transport, sau inapoi merge in marsarier?
Nu cumva totusi se va face o "alimentare" cu elementele pentru inele si undeva pe parcurs, prin spatiul altei statii?
- icee
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
icee
BI-COMPONENT = 2 COMPONENTE
asta înseamnă ca separat sunt inerte, iar impreuna se activeaza.
Toate materialele se cara de la ACM.
BI-COMPONENT = 2 COMPONENTE
asta înseamnă ca separat sunt inerte, iar impreuna se activeaza.
Toate materialele se cara de la ACM.
- radudd
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
radudd
In concluzie masina de transport se va intoarce la ACM in marsarier si banda transportoare este cumva paralela cu calea sa de rulare. Daca aceasta banda transportoare are o pana se opreste tot.
In concluzie masina de transport se va intoarce la ACM in marsarier si banda transportoare este cumva paralela cu calea sa de rulare. Daca aceasta banda transportoare are o pana se opreste tot.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
andrei11
1) Masina de transport nu are marşarier, are 2 capete, ca locomotivele disel / locomotivele electrice.
2) Daca banda transportoare se opreste, evident ca se opreste tot. Vezi banda transportoare de la Canalul Dunare - Marea Neagra, care transporta pamant pentru portul Constanta - Sud / Agigea. Bine, pamantul de acolo nu este pamant de la Cernavoda, dar stiu ca banda transportoare avea o lungime considerabila, poate guru stie.
3) Desi nu pare, tunelul acela este destul de incapator, diametrul interior este de 6,5 metri, pentru un bloc comunist cu apartamente la parter inseamna parterul, plus etajul intâi plus mai "pişcă" putin si din etajul 2.
1) Masina de transport nu are marşarier, are 2 capete, ca locomotivele disel / locomotivele electrice.
2) Daca banda transportoare se opreste, evident ca se opreste tot. Vezi banda transportoare de la Canalul Dunare - Marea Neagra, care transporta pamant pentru portul Constanta - Sud / Agigea. Bine, pamantul de acolo nu este pamant de la Cernavoda, dar stiu ca banda transportoare avea o lungime considerabila, poate guru stie.
3) Desi nu pare, tunelul acela este destul de incapator, diametrul interior este de 6,5 metri, pentru un bloc comunist cu apartamente la parter inseamna parterul, plus etajul intâi plus mai "pişcă" putin si din etajul 2.
- radudd
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
radudd
Greu de dedus din foto ca masina cu pricina are doua posturi de conducere / la ambele capete.
In poza unde apare "intreaga" am banuit ca in partea din spate s-ar afla spatiul / cutia pentru acumulatori - crezand ca este electrica. De fapt cum este alimentata?
Greu de dedus din foto ca masina cu pricina are doua posturi de conducere / la ambele capete.
In poza unde apare "intreaga" am banuit ca in partea din spate s-ar afla spatiul / cutia pentru acumulatori - crezand ca este electrica. De fapt cum este alimentata?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
Aho, aho, copii si frati,
stati putin si nu-ntrebati,
ca serverul mi-l inundati,
si-l blocati...cu atatea intrebari odata!
Pe rand...
@misterr:
nu se sapa nimic 'demo', demo s-a sapat pe 17 septembrie la proba de sistem, din 25 septembrie se sapa 'in viu'!
Injectia de umplere se face simultan cu avansul...
1. componenta unu se prepara la gura tunelului si se pompeaza in fron, acolo se amesteca si componenta doi (intaritorul) si se pompeaza prin fusta scutului...
2. estimare eronata...hai sa refacem impreuna socotelile:
Spatiul anular rezulta din diferenta de diametru intre capul taietor si diametrul exterior al tunelului...
Luam D=6.60m
d=5.70m diametrul nominal interior al tunelului+0.3m+0.30m (grosimea boltarilor)=6.30m
Volumul de umplut e V=pi x (D2-d2)/4/ml=3,14x(6,6x6,6-6,3x6,3)/4/ml=3,14x(43,56-39,69)/4/ml=3,14x3,87/4/ml=12,1518/4/ml=3,04mc/ml
Pentru un avans complet de 1,50m rezulta un volum de injectat de cca. 4,56mc
Volumul real e mai mare, injectarea se face sub presiune, pana se atinge o anumita 'presiune de refuz', ceea ce face ca materialul de injectie sa piarda o parte din compunenta 'apa' prin exfiltrare...
Complicata treaba...nu?
misterr wrote:subway guru wrote:Înseamnă că cei cîțiva cm care se sapă acum „demo” ca să vadă dl. Ponta, dna. Mănescu etc., se sapă „pe uscat”, și abia săptămîna viitoare, cînd pornește cu adevărat mașina și nu se mai oprește, se începe grouting-ul, pentru că ăla nu se mai poate opri (se întărește prin tubulatură și e greu de curățat pentru repornire).
La noi se va utiliza o injectie bicomponent.
Întrebări:
1. Cum se face transportul acestui material de etanșare prin tunel pînă la TBM: la butoi cu titi-carul, ca și inelele, sau prin conducte?
2. Cam care e cantitatea de material consumată pe metru liniar de tunel? Încerc o estimare, considerînd dimensiunile inelelor, și îmi dă ~0.15m³, adică 150 litri.
Aho, aho, copii si frati,
stati putin si nu-ntrebati,
ca serverul mi-l inundati,
si-l blocati...cu atatea intrebari odata!
Pe rand...
@misterr:
nu se sapa nimic 'demo', demo s-a sapat pe 17 septembrie la proba de sistem, din 25 septembrie se sapa 'in viu'!
Injectia de umplere se face simultan cu avansul...
1. componenta unu se prepara la gura tunelului si se pompeaza in fron, acolo se amesteca si componenta doi (intaritorul) si se pompeaza prin fusta scutului...
2. estimare eronata...hai sa refacem impreuna socotelile:
Spatiul anular rezulta din diferenta de diametru intre capul taietor si diametrul exterior al tunelului...
Luam D=6.60m
d=5.70m diametrul nominal interior al tunelului+0.3m+0.30m (grosimea boltarilor)=6.30m
Volumul de umplut e V=pi x (D2-d2)/4/ml=3,14x(6,6x6,6-6,3x6,3)/4/ml=3,14x(43,56-39,69)/4/ml=3,14x3,87/4/ml=12,1518/4/ml=3,04mc/ml
Pentru un avans complet de 1,50m rezulta un volum de injectat de cca. 4,56mc
Volumul real e mai mare, injectarea se face sub presiune, pana se atinge o anumita 'presiune de refuz', ceea ce face ca materialul de injectie sa piarda o parte din compunenta 'apa' prin exfiltrare...
Complicata treaba...nu?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
Inseamna ca avansul pentru 1,5m s-a terminat si se monteaza inelul de boltari!
AdrianD wrote:
Daca nu iese pamant pe banda aia rulanta de afara, inseamna ca nu se sapa?
Inseamna ca avansul pentru 1,5m s-a terminat si se monteaza inelul de boltari!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
1inel/h e cam mult, ar insemna L=24h x 1,50m /zi=36ml/zi
Hai sa socotim doar pentru un inel, indiferent in cat timp:
Vexcavat=pi x D2/4=3,14x6,6x6,6/4=34,2mc/ml (teoretic)
In realitate volumul excavat e mai mare (datorita decompresiei, infoierii, sapare in extraprofil, etc...), e cam 36mc/ml
Deci pt un inel se scot 36x1,5=54mc circa...
Acum nu-ti ramane decat sa socotesti in...basculante!
misterr wrote:
Evident, că doar nu ia nimeni pămîntul în buzunar acasă.
La viteza de 1inel/h, ar însemna peste 30m³/h de pămînt, adică 0,5m³/min, adică 10litri/s (o găleată are cam 10litri)misterr wrote:~1,5m³, făcusem în cap prima dată și n-avea cum.
~0.15m³, adică 150 litri.
1inel/h e cam mult, ar insemna L=24h x 1,50m /zi=36ml/zi
Hai sa socotim doar pentru un inel, indiferent in cat timp:
Vexcavat=pi x D2/4=3,14x6,6x6,6/4=34,2mc/ml (teoretic)
In realitate volumul excavat e mai mare (datorita decompresiei, infoierii, sapare in extraprofil, etc...), e cam 36mc/ml
Deci pt un inel se scot 36x1,5=54mc circa...
Acum nu-ti ramane decat sa socotesti in...basculante!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
Un inel pe ora inseamna viteza record...deocamdata merge cu 3inelex1,50m/12h...
De la AM la Orizont sunt 530m, ia o viteza medie zilnica de 12-max15m/zi si socoteste si singur...
Ce se intampla mai departe?
se 'transleaza' magaoaia prin statie si se reincepe 'distractia' intre Orizont si Favorit!
Goldmund wrote:
Deci cartita face un inel/h(chiar vroiam sa intreb asta!). Daca ar sapa normal, in cat timp s-ar ajunge de la Academia Militara la urmatoarea statie? Si dupa care, ce se intampla? Va merge mai departe cu sapatura pana la urmatoarea statie? Mersi anticipat pentru raspuns.
Un inel pe ora inseamna viteza record...deocamdata merge cu 3inelex1,50m/12h...
De la AM la Orizont sunt 530m, ia o viteza medie zilnica de 12-max15m/zi si socoteste si singur...
Ce se intampla mai departe?
se 'transleaza' magaoaia prin statie si se reincepe 'distractia' intre Orizont si Favorit!
- icee
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
icee
Cum stam cu tasarea solului pana acum ?
Cum stam cu tasarea solului pana acum ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
Fluxul de alimentare cu boltari e in felul urmator:
Se aduc din depozite la fata locului, la suprafata;
Se incarca cu macaraua pe 'kikicar';
Se transporta cu kikicarul pana in zona saniilor;
Se preiau de catre un palan pe cablu, dotat cu 'ventuza', se transleaza deasupra benzii transportoare metalice inferioare, se rotesc si se pun pe banda;
Banda-i aduce in zona bratului erector;
Sunt preluati de bratul erector, tot cu 'ventuza' si se monteaza botar cu boltar la pozitie, ultimul boltar montat e cel mic, 'cheia', care e in forma de pana, si se introduce in 'lung'.
That's all!
Exact, face naveta AM-Cartita!
Banda transportoare de pamant e in 'creasta' tunelului, nu impiedica circulatia masinutelor...
Nu intoarce, are doua cabine la ambele capete pt driver, 'rebruseaza'!
Nu.
radudd wrote:
Din ultimele foto de la AM reiese ca elementele componente ale inelelor de tunel sunt coborate direct pe platforma masinii care le transporta catre zona de preluare a utilajului de sapat.
Cum sunt / cu ce sunt pozitionate pe banda utilajului si cum se va face aceasta transbordare in continuare, in interiorul tunelului?
Fluxul de alimentare cu boltari e in felul urmator:
Se aduc din depozite la fata locului, la suprafata;
Se incarca cu macaraua pe 'kikicar';
Se transporta cu kikicarul pana in zona saniilor;
Se preiau de catre un palan pe cablu, dotat cu 'ventuza', se transleaza deasupra benzii transportoare metalice inferioare, se rotesc si se pun pe banda;
Banda-i aduce in zona bratului erector;
Sunt preluati de bratul erector, tot cu 'ventuza' si se monteaza botar cu boltar la pozitie, ultimul boltar montat e cel mic, 'cheia', care e in forma de pana, si se introduce in 'lung'.
That's all!
radudd wrote:
In practica ar inseamna ca masina care le transporta sa faca ture inainte/inapoi pentru a incarca la AM piesele pentru inele?
Exact, face naveta AM-Cartita!
radudd wrote:
Daca da, banda transportoare a pamantului sapat unde are loc in tunel? Paralel cu o latura a tunelului?
Banda transportoare de pamant e in 'creasta' tunelului, nu impiedica circulatia masinutelor...
radudd wrote:
Daca da, unde intoarce masina de transport, sau inapoi merge in marsarier?
Nu intoarce, are doua cabine la ambele capete pt driver, 'rebruseaza'!
radudd wrote:
Nu cumva totusi se va face o "alimentare" cu elementele pentru inele si undeva pe parcurs, prin spatiul altei statii?
Nu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari Statia Academia Militara (punct TBM)
subway guru
Exact
Poate ai vrut sa zici AM?
icee wrote:
BI-COMPONENT = 2 COMPONENTE
asta înseamnă ca separat sunt inerte, iar impreuna se activeaza.
Exact
icee wrote:
Toate materialele se cara de la ACM.
Poate ai vrut sa zici AM?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination