Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareMersul trenurilor de călători

 

Topic: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2013-2014

29 posts, 9189 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Mersul Trenurilor de Călători CFR 2013-2014 Der Hofmeister

Deschid acest topic în speranța unor discuții avizate pe subiectul unor propuneri pertinente care ar putea îmbunătăți în mod ipotetic calitatea serviciilor CFR Călători începând cu MT 2013-2014 prin adaptarea la cerințele publicului călător. Contrar cu exemplele negative de pe alte forum-uri, unde discuțiile degenerează ca într-un sat fără câini și delirul e la ordinea zilei, aici voi încerca să fiu foarte strict în ceea ce privește disciplina dialogului pentru a nu se ajunge la un circ cu idei care mai de care mai fanteziste. Așadar, rămâneți în linia impusă de titlul topicului: ”Propuneri pertinente”. Evident, cu specificarea clară a magistralei/secției și a trenului (în cazul în care nu există la ora actuală, se acceptă și precizarea unor numerotări cât mai aproapiate de realitate) și, pe cât posibil, realizarea trasei de circulație cu timpi de plecare/sosire, alte detalii de teren și eventuale restricții/încrucișări ce ar putea apărea.

Vă mulțumesc! Să înceapă dezbaterea!

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 stefan_br

Foarte buna ideea de a ne spune si noi un punct de vedre, fireste sustinut cu argumente.As incepe eu cu trenurile de pe relatia Galati-Bucuresti Nord.
Iata cum as vedea eu situatia, mai intai, Galati->Bucuresti
IR1670 Galati-Braila-Bucuresti Nord (via Urziceni).IR1670 ar fi actualul 10572, caruia i-as elimina oprirea din Urziceni.
IR1672 Galati-Braila-Bucuresti Nord (via Urziceni).Plecare din Galati in jurul orei 7:30, trenul urmand sa ajunga in Bucuresti in jurul orei 11.Acest 1672 ar urma sa inlocuiasca actualul 1578 care circula prin Buzau, impreuna cu trenul de Brasov.De mentionat ca aceasta varianta implica rebrusarea locomotivei in statia Ploiesti Sud si o oprire de 15-20 de minute (sa nu mai pun la socoteala si ocolul care se face).Pentru cei ce doresc sa ajunga in zona Buzualui sau a Ploiestiului ar ramane IR1732 Galati-Brasov, cu aceiasi ora de plecare din Galati.

IR1570 Galati-Braila-bucuresti Nord (via Ploiesti Sud).Acest tren ar fi actualul 1572.

IR1674 Galati-Braila-Bucuresti Nord (via Urziceni).Acest tren ar fi actualul 10574.

si retururile:
IR1671 Bucuresti Nord-Braila-Galati (via Urziceni).Acest tren este actualul 10571.
IR1571 Bucuresti Nord-Braila Galati (aceleasi ore, ca si in actualul mers).
IR1673 Bucuresti Nord-Braila-Galati (via Urziceni).Acest tren ar fi actualul 10573, pe care l-as muta la ora 15:30.
IR1675 Bucuresti Nord-Braila-Galati (via Urziceni).Acest  tren ar fi actualul 1577, caruia nu-i vad rostul prin Ploiesti Sud.Trenul dubleaza IR1731.IR1675 ar urma sa plece din  Bucuresti in jurul orei 18:30, fiind o varianta mai ieftina si mai rapida spre deosebire de actuala varianta, prin Ploiesti Sud.

Bonus, perechea speciala de week-end:
IR1573 Bucuresti Nord-Braila-Galati, cu plecare la ora 12:30 din Bucuresti Nord si fara oprire in Mizil!Circula Vinerea.
IR1572 Galati-Braila-Bucuresti Nord, cu plecare in jurul orei 10 din Galati (fara oprire in Mizil).Circula Duminica.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Celestin Draganescu

Studiind din 2007 ceea ce se intampla de cand au introdus IR-urile alcatuite din Desiro pe Bucuresti - Targoviste, se dovedeste a fi extrem de necesara introducerea unui tren direct (IR) sau o legatura (R) la Titu cu plecare la 19:37 din Targoviste (legatura la trenul de 19:15 din Pitesti) si plecare 20:18 din Titu (legatura pentru trenul de la 19:20 din Bucuresti). In mod exceptional, plecare la 21:18 din Titu pentru legatura la trenul de 20:20 din Bucuresti.

Am multe alte propuneri/sperante dar cel putin asta sa se materializeze. Microbuzele si autocarele circula la interval de 30 min, tarif 15 RON fata de 25 (IR).

Aaaaa si sa nu uit: ELIMINAREA REZERVARII OBLIGATORII PENTRU DISTANTELE SCURTE (~100 km) PARCUSE CU IR!

Acum, lasand glumele la o parte, deoarece gandirea logica este o gluma pentru "compartimentul mers tren" al CFR Calatori, propun pentru noul MT multe trenuri inutile Bucuresti - Ploiesti, IR Bucuresti - Buzau fara logica, inca un tren Bucuresti - Brasov - Sf. Gheorghe - Deda  intercalat intre cele doua deja existente la interval de 1 ora, anularea lui 1745/1746 si anularea tuturor trenurilor intre orele 9 si 15 pe toate sectiile, un singur tren pre zi Sibiu - Brasov la ora 03:00 cu retur la 00:00, IR oprit obligatoriu in toate statiile si haltele (inclusiv Bobolia h. si Cuci Hm.) si alte astfel de masuri pentru a trai un faliment glorios.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Robert24

In primul rand pe Bucuresti - Ploiesti Vest - Brasov - .... si pe Bucuresti - Ploiesti Sud - Buzau - .... cadentare la o ora dupa modelul:

Pe M300
- 05:30 - Buc - Bv - Sibiu - ...
- 06:30 - Buc - Bv - Sighisoara - ...
- 07:30 - Buc - Bv - Sf. Gheorghe - ...
si asa mai departe, astfel incat la fiecare 3 ore sa existe un tren spre Sibiu (M200), Sighisoara (M300) si Sf. Gheorghe (M400)

Pe M500
- 05:00 - Buc - Buzau - Bacau - ...
- 06:00 - Buc - Buzau - Braila - Galati
- 07:00 - Buc - Buzau - Tecuci - ...
si asa mai departe, astfel incat la fiecare 3 ore sa existe un tren spre Bacau (M500), Galati (M700) si Iasi (M600)

Orice tren care circula pana la Ploiesti se desfiinteaza!
Anumite trenuri pot fi limitate la orele pranzului doar pana la Brasov, respectiv Buzau.

Nu e greu, se poate face foarte repede asa ceva, vointa sa fie.
O sa revin cu date mai concrete.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Der Hofmeister

Împreună cu amicul Andi David, am încercat să propunem o nouă schemă de trafic pentru distanța București Nord - Brașov și retur (M 300). Mai avem de lucru, pentru că trebuie ușor rafinată în părțile esențiale. Personal, nu cred în puterea trenurilor Regio din simplul motiv că tariful redus și desele opriri sunt total contraproductive pentru cifrele privind venitul realizat. După părerea mea de economist, accentul ar trebui să fie pus pe rangul superior și în special pe introducerea unor trenuri IR cu puține opriri, a unor IC-uri foarte rapide și a unor trenuri RE care să suplinească vechile accelerate și să asigure un preț mai mic pentru călătorii cu posibilități ceva mai reduse. Așadar, numărul trenurilor Regio ar trebui să se reducă și să se circule cu strictul necesar - direcția principală de acțiune ar trebui să se axeze în mod ferm pe zona urbană. Iar atragerea de noi călători nu se poate baza decât pe un transport rapid, eficient și confortabil. Nimeni nu dorește să parcurgă mai mult timp decât e necesar din punctul A până în punctul B. Bineînțeles, o reducere de preț pentru toate rangurile de tren ar fi benefică, concomitent cu o eventuală creștere a subvenției acordate de către minister.

Vom reveni în curând cu o formă finală a propunerilor noastre, care respectă principiul cadențării și umple golurile actuale cu trenuri noi pentru a înlesni legături cât mai utile cu capitala și dinspre capitală.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 autob368

Propunere pentru noul mers de tren din decembrie am pentru Bucuresti Nord-Urziceni-Braila-Galati si Bucuresti Nord-Timisoara Nord.
1. Bucuresti Nord-Urziceni-Faurei-Braila-Barbosi-Galati:
- IR1771 (notat asa datorita numerotatiei M700) Bucuresti Nord (5.45) - Urziceni - Faurei - Braila - Barbosi - Galati (9.30)
- IR1773 Bucuresti Nord (10.30) - Urziceni - Faurei - Braila - Barbosi - Galati (14.15)
- IR1675 Bucuresti Nord (15.00) - Ploiesti Sud - Mizil - Buzau - Faurei - Braila - Barbosi - Galati (19.10)
- IR1775 Bucuresti Nord (17.45) - Urziceni - Faurei - Braila - Barbosi - Galati (21.30)
Returul ar fi:
- IR1774 Galati (5.55) - Barbosi - Braila - Faurei - Urziceni - Bucuresti Nord (9.40)
- IR1676 Galati (9.30) - Barbosi - Braila - Faurei - Ploiesti Sud - Bucuresti Nord (13.40)
- IR1776 Galati (12.00) - Barbosi - Braila - Faurei - Urziceni - Bucuresti Nord (15.45)
- IR1772 Galati (17.55) - Barbosi - Braila - Faurei - Urziceni - Bucuresti Nord (21.40)

2. Bucuresti Nord-Craiova-Baile Herculane-Timisoara Nord:
- IC75 Bucuresti Nord (5.30) - Craiova - Timisoara Nord (13.10)
- IR1691 Bucuresti Nord (12.00) - Craiova - Timisoara Nord (20.25)
- IR1693 Bucuresti Nord (20.50) - Craiova - Timisoara Nord (5.15)
Returul ar fi:
- IR1692 Timisoara Nord (6.00) - Craiova - Bucuresti Nord (14.35)
- IC76 Timisoara Nord (14.50) - Craiova - Bucuresti Nord (21.45)
- IR1694 Timisoara Nord (22.00) - Craiova - Bucuresti Nord (6.30)

Motivele propunerilor sunt: in cazul Galatiului, 4 trenuri / zi / sens sunt suficiente, cu circulatie permanenta, orele alese sunt ca sa satisfaca un numar mare de calatori, in functie de nevoile fiecaruia (plecare dimineata la prima ora, mai spre pranz, dupa-amiaza sau seara). Trenurile trebuie sa aiba in compunere minimum 3-4 vagoane. In cazul Timisoara, avand in vedere si distanta foarte mare de parcurs, un numar de 3 trenuri vad suficiente. Eventual, pe perioada estivala, trenul de noapte poate circula spre / de la Mangalia iar in compunere propun sa aiba grupa de vagoane pentru Resita Sud, Targu Jiu sau chiar vagoane care sa se limiteze doar la Craiova.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Vlad0012

Fara suparare dar ideile tale pentru trenurile Bucuresti - Timisoara si retur sunt cam nefolositoare avand in vedere faputul ca:
IC 75/76 exista deja ca 72-1/73-2 si sunt la aproximativ aceleasi ore.
IR 1691 are sosirea in Timisoara Nord la o ora perfecta pentru legaturile spre satele de pe M900 , Jimbolia si Arad. Acest tren are nevoie de minim 5 vagoane fiind supraaglomerat mereu.
IR 1693 nu se justifica pentru ca exista deja 1695.


IR 1692 exista deja si pleaca la 06:00 si ajunge la destinatie la 14:30. Aici as putea spune ca ar fi ideal sa plece la 07:00 pentru ca in weekend nu exista tramvai ce ajunge la gara inainte de ora 06:00.
IR 1694 nu se justifica pentru ca exista 1696 ce pleaca la aceasi ora dar ajunge la 07:15.

O idee ideala ar fi reintroducerea fostului Accelerat 1694 care pleca in jurul orei 20 din Timisoara si ajungea in jurul orei 04:30 in Bucuresti astfel ca se puteau lua legaturile spre Moldova si alte zone foarte usor.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 iliutu

Pentru Bucuresti - Brasov:

1. Navetistii sa aibe luni - vineri mai multe perechi R Bucuresti - Ploiesti si Ploiesti - Predeal, iar sambata si duminica doar 1 - 2.
2. Vineri, sambata si duminica trenuri RE pentru turisti Bucuresti - Predeal, apoi dupa ce Predeal - Brasov este reabilitata, RE sa circule Bucuresti - Brasov.
3. Trenuri de rang superior cadentate.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Elful

Ma bag si eu in seama ca observ ca nu spune nimeni nimic de trenurile IC. Trebuiesc reintroduse trenurile IC de altadata cu opriri doar in orase (nu sate, comune) si pe anumite rute opriri tehnice (schimb mecanici etc.)
Ex: IC591/592 - Bucuresti - Timisoara si retur cu opriri in Craiova (schimb mecanici) si Drobeta Tr. Severin;
     IC551/552 - Bucuresti - Suceava cu opriri in Buzau si Bacau (schimbul se poate face si la Buzau si la Bacau, depinde cine face trenul Suceava sau Bucurestiul ori se face fara schimb de mecanici);
     IC531/532 - Bucuresti - Cluj cu opriri in Sinaia (facultativ - fiind oras turistic) Predeal (oprire tehnica - nasu' sa vina in cabina mecanicului), Brasov (schimb mecanici);
     IC581/582 - Bucuresti - Constanta fara opriri;
    IC346/347; 472/473 - Bucuresti - Budapesta/ Viena - cu opriri in Predeal (tehnica), Brasov(schimb mecanici), Alba Iulia, Simeria (schimb mecanic, desi s-a putea face si la Deva) Deva, Arad si Curtici (schimbare personal);
     IC75/74 - Bucuresti - Budapesta cu opriri in Craiova (schimb mecanici) Drobeta Tr Severin, Timisoara (schimb mecanici, schimbul se poate face si la Curtici, depinde de returul lui), Arad, Curtici (schimb personal);
     IC373/374 - Sibiu - Budapesta cu opriri in Simeria (schimb mecanici, locomotiva, s-ar putea face si la Deva, scutind o oprire), Deva, Arad, Curtici (schimb personal);
    IC406/407 - Brasov - Budapesta cu opriri in Miercurea Ciuc, Dej Calatori, Cluj Napoca (schimb mecanici, locomotiva), Oradea si Episcopia Bihor (schimb personal);
Oprind in mai putine statii si doar cele importante se pot reduce timpii (nu cu mult pana se reabiliteaza liniile), dar sa-si merite denumirea de IC, opriri doar in orase si in asta mari. Pentru celelalte rute de pe traseu exista trenurile InterRegio care opresc unde este normal.
Pe langa astea, trenurile de noapte InterRegio sa nu mai opreasca in toate haltele si garile unde nu sunt calatori. Doar in garile mari sau hm care au calatori. Spre exemplu anul asta 531 circula cuplat cu 346 pana la Teius, o mare prostie. La Brasov spargeam trenurile astfel 346 nu mai era nevoit sa rebruseze in Teius, ci o lua pe ramificatie la Coslariu si oprea direct la Alba Iulia, iar 531 mergea spre Cluj fara oprirea din Teius. Trenurile sa aiba intre ele 10-15 minute dupa separarea din Brasov.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Celestin Draganescu

Elful wrote:
Trenurile sa aiba intre ele 10-15 minute dupa separarea din Brasov.


Si sa mearga 2 locomotive, cu 2 trenuri, la 10-15 minute, unul in spatele celuilalt, pe o distanta de 225km?

Asta chiar ar putea fi singura propunere acceptata de CFR Calatori, le stau in fire astfel de masuri :))

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Andi782

Corona fara oprire in Sfantu Gheorghe? Pai si de unde mai iei calatori?  :)

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Elful

Celestin Draganescu wrote:
Elful wrote:
Trenurile sa aiba intre ele 10-15 minute dupa separarea din Brasov.


Si sa mearga 2 locomotive, cu 2 trenuri, la 10-15 minute, unul in spatele celuilalt, pe o distanta de 225km?

Asta chiar ar putea fi singura propunere acceptata de CFR Calatori, le stau in fire astfel de masuri :))


Trenul oricum de la Brasov merge in dubla cu locomotiva de Brasov si cea de Cluj la roata. Asa ca nu e nici o pierdere.


Andi782 wrote:
Corona fara oprire in Sfantu Gheorghe? Pai si de unde mai iei calatori?  :)


Da, adevarat de aia am uitat ;)) Eventual incetineste si ii ia din mers :))

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Celestin Draganescu

Elful wrote:
Trenul oricum de la Brasov merge in dubla cu locomotiva de Brasov si cea de Cluj la roata. Asa ca nu e nici o pierdere.


Bineinteles ca este o pierdere...dar nu mai comentez.

Fie vorba intre noi, sunt 2 trenuri Bucuresti - Budapesta la interval foarte scurt (Dacia si Ister) care nu isi au rostul. Daca e sa o luam logic, la IC531 trebuie revenita grupa de Arad, sau 1697 prelungit pana la Arad.

 


Re: Propuneri pertinente pentru MT 2013-2014 Robert24

Robert24 wrote:
In primul rand pe Bucuresti - Ploiesti Vest - Brasov - .... si pe Bucuresti - Ploiesti Sud - Buzau - .... cadentare la o ora dupa modelul:

Pe M300
- 05:30 - Buc - Bv - Sibiu - ...
- 06:30 - Buc - Bv - Sighisoara - ...
- 07:30 - Buc - Bv - Sf. Gheorghe - ...
si asa mai departe, astfel incat la fiecare 3 ore sa existe un tren spre Sibiu (M200), Sighisoara (M300) si Sf. Gheorghe (M400)

Anumite trenuri pot fi limitate la orele pranzului doar pana la Brasov, respectiv Buzau.

O sa revin cu date mai concrete.


Am revenit cu o propunere clara pe M300:
Cadentare Brasov.PNG (27.9 KB; downloaded 6029 times)


Trenurile IC vor opri in statiile Ploiesti Vest, Sinaia si Predeal. Mai departe de Brasov doar in Sighisoara pana la ramificatie.
Trenurile IR vor opri in statiile Ploiesti Vest, Campina, Sinaia, Busteni si Predeal
Trenurile RE vor opri in statiile Buftea, Peris, Crivina, Ploiesti Vest, Campina, Breaza, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga si Predeal. Atat!

Pentru deservirea statiilor intermediare vor exista trenuri Regio intre Bucuresti Basarab si Ploiesti Sud, respectiv Ploiesti Sud si Brasov.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Mersul trenurilor de călători  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433431 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use