Topic: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
16 posts, 10974 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Utilizator anonim
Cu ocazia unor filmari pe data de 21 iunie 2009 vagonul Thomson al RATB a fost inchiriat cateva ore. Locatia filmarilor a fost Piata Sf. Gheorghe.
Cu ocazia unor filmari pe data de 21 iunie 2009 vagonul Thomson al RATB a fost inchiriat cateva ore. Locatia filmarilor a fost Piata Sf. Gheorghe.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Utilizator anonim
Tramvaiul a fost insotit de utilitarul #2513.
Tramvaiul a fost insotit de utilitarul #2513.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
rosetti61
Ma intreb cum au evitat in film toate "acareturile" noi care nu aveau ce cauta in poveste (se stiu cazuri in care au scapat involuntar detalii). Inainte schimbau total strazile din centrul vechi la vreo productie marca CF5 Nicolaescu. Acum se lovesc de toate cele, trebuie sa fie atenti ce prind in cadru. Filmui respectiv va apare pe ecranele noastre?
Ma intreb cum au evitat in film toate "acareturile" noi care nu aveau ce cauta in poveste (se stiu cazuri in care au scapat involuntar detalii). Inainte schimbau total strazile din centrul vechi la vreo productie marca CF5 Nicolaescu. Acum se lovesc de toate cele, trebuie sa fie atenti ce prind in cadru. Filmui respectiv va apare pe ecranele noastre?
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
3mil
Pai am impresia ca se filma o telenovela romaneasca, si episodul care cuprindea aceste imagini a fost difuzat la scurt timp atunci.
Pai am impresia ca se filma o telenovela romaneasca, si episodul care cuprindea aceste imagini a fost difuzat la scurt timp atunci.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
rosetti61
Cum aratau vagoanele V09 in 1973, unul la Cornisor si doua la Sfanta Vineri. Originalul avea usi din lemn, vad ca cele din poza au usa de tabla, modificare executata destul de "timpuriu" (anii 30-40); tot asa, a disparut lanterna de pe acoperis inlocuita cu o caseta de linie (asta a aparut dupa 1950). Initial trageau dupa ele vagoane "gondola", inlocuite in anii 40 cu vagoane remorca normale. Gondolele aveau usi pe ambele parti. Au existat la inceput vagoane Thomson cu usi pe ambele parti?
Cum aratau vagoanele V09 in 1973, unul la Cornisor si doua la Sfanta Vineri. Originalul avea usi din lemn, vad ca cele din poza au usa de tabla, modificare executata destul de "timpuriu" (anii 30-40); tot asa, a disparut lanterna de pe acoperis inlocuita cu o caseta de linie (asta a aparut dupa 1950). Initial trageau dupa ele vagoane "gondola", inlocuite in anii 40 cu vagoane remorca normale. Gondolele aveau usi pe ambele parti. Au existat la inceput vagoane Thomson cu usi pe ambele parti?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Dominatrix
@Dr2005: Nu stiu la ce baza de date se face referire, si sincer nici nu mai intereseaza. Fiecare le stie pe ale lui. De aia exista mai multe forumuri. Fiecare alege ce vrea. Mai bine sa ne concentram pe subiect.
rosetti61 wrote:Cel mai probabil, "gondolele" erau foste tramvaie cu cai (chiar in monografia RATB se indica transformarea multor vagoane cu cai in vagoane remorca in anii '20), deci e normal ca aveau usi pe ambele parti fiindca nu erau necesare bucle de intoarcere pe vremea tractiunii animale. In pozele interbelice ale lui Willy Pragher am vazut si unele vagoane motor cu usi pe ambele parti, dar nu stiu daca erau propriu-zis bidirectionale. Inclin sa cred ca totusi e vorba de vagoane mai vechi decat Thomson, fiindca cel putin la sfarsitul anilor '40, dupa asimilarea productiei la URAC si uniformizarea modelelor Thomson/Simmering in ceea ce numim astazi "vagon V09" nu mai existau decat vagoane unidirectionale.
Initial trageau dupa ele vagoane "gondola", inlocuite in anii 40 cu vagoane remorca normale. Gondolele aveau usi pe ambele parti. Au existat la inceput vagoane Thomson cu usi pe ambele parti?
@Dr2005: Nu stiu la ce baza de date se face referire, si sincer nici nu mai intereseaza. Fiecare le stie pe ale lui. De aia exista mai multe forumuri. Fiecare alege ce vrea. Mai bine sa ne concentram pe subiect.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Tom
Ar putea fi vorba de vagoane Simmering. Cred ca vagoanele "gondola" erau remorcile din imaginea de mai jos. Autorii acestor fotografii nu sunt cunosctuti.
Nu stiu daca vagoanele erau ca la Budapesta, cu 2 sensuri si doar o cabina de conducere sau aveau 2 capete.
Ar putea fi vorba de vagoane Simmering. Cred ca vagoanele "gondola" erau remorcile din imaginea de mai jos. Autorii acestor fotografii nu sunt cunosctuti.
Nu stiu daca vagoanele erau ca la Budapesta, cu 2 sensuri si doar o cabina de conducere sau aveau 2 capete.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Dominatrix
Traducerea in engleza: Tram 352 which was rebuilt before the Second World War for one-directional working. It is seen here in the town centre of Bucharest on line 14 going out to Cotroceni (Photo 1942). Si o poza interbelica (autor necunoscut) cu acelasi tip de vagon, dar cu usi pe ambele parti
Vagoane Simmering pe Stefan cel Mare cu usi pe ambele parti.
In cele 2 poze de mai jos se observa destul de clar cele 2 controlere separate, cate unul la fiecare capat al vagonului, deci tramvaiul era bidirectional.
Totusi, au existat si vagoane Simmering unidirectionale, dar nu stiu daca asa au fost de la inceput sau e vorba de o modificare ulterioara (poza de mai jos este datata 1929)
rosetti61 wrote:Se pare ca da. Dar asa cum spus in mesajul anterior, au fost modificate pentru circulatie unidirectionala inainte de anii '50. Mai jos o poza cu explicatie din lucrarea "Strassenbahn-Betriebe in Osteuropa II" (1977) de Hans Lehnhart si Claude Jeanmarie.
Au existat la inceput vagoane Thomson cu usi pe ambele parti?
Thomson_Rosetti_1941.jpg (91.99 KB; downloaded 6983 times)
Traducerea in engleza: Tram 352 which was rebuilt before the Second World War for one-directional working. It is seen here in the town centre of Bucharest on line 14 going out to Cotroceni (Photo 1942). Si o poza interbelica (autor necunoscut) cu acelasi tip de vagon, dar cu usi pe ambele parti
Thomson_interbeliic.jpg (37.61 KB; downloaded 6979 times)
rosetti61 wrote:Confirm. Remorca din poza pusa de Trix este descrisa ca "remorca noua STB, 1929" si intr-adevar avea usi pe ambele parti, ba era chiar partial "low-floor". Poza de interior din arhiva RATB:
Gondolele aveau usi pe ambele parti
Remorca_STB.jpg (52.51 KB; downloaded 6982 times)
Trix wrote:Cred ca au existat vagoane Simmering bidirectionale, cu usi pe ambele parti si 2 posturi de conducere (deci nu ca cele de la Budapesta care pot circula numai in regim "suvieca"). Iata mai jos niste poze din arhiva RATB:
Ar putea fi vorba de vagoane Simmering. Nu stiu daca vagoanele erau ca la Budapesta, cu 2 sensuri si doar o cabina de conducere sau aveau 2 capete.
Vagoane Simmering pe Stefan cel Mare cu usi pe ambele parti.
Simmering_Stefan_cel_Mare.jpg (45.82 KB; downloaded 6984 times)
In cele 2 poze de mai jos se observa destul de clar cele 2 controlere separate, cate unul la fiecare capat al vagonului, deci tramvaiul era bidirectional.
Simmering_URAC.jpg (56.98 KB; downloaded 6983 times)
Simmering.jpg (54.49 KB; downloaded 6977 times)
Simmering_scoala.jpg (61.85 KB; downloaded 6980 times)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Tom
Dupa cum se observa, in partea opusa usilor sunt niste masti care acopera scarile, probabil pentru ca unii se urcau pe scara in partea ceea si calatoreau pe dinafara in modul acesta, expunandu-se la pericole.
Daca aveau scari si pe partea cealalta, inseamna ca e o modificare si nu s'au mai obosit sa scoata scarile.
Dupa cum se observa, in partea opusa usilor sunt niste masti care acopera scarile, probabil pentru ca unii se urcau pe scara in partea ceea si calatoreau pe dinafara in modul acesta, expunandu-se la pericole.
Daca aveau scari si pe partea cealalta, inseamna ca e o modificare si nu s'au mai obosit sa scoata scarile.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Goldmund
Eu nu am prins aceste tramvaie Thomson decat cu scaune din lemn-din poze vad ca au avut si scaune mai comode...Ce mai mult imi placeau cele de la "calsa intai",pentru ca aveau vara un geam scos (partea dreapta in fata,sensul de mers)si daca prindeam un loc la geam,eram cel mai fericit copil din lume...Ce au trecut anii.
Ce poze minunate!Bravo celor care m-au alintat cu astfel de fotografii
Eu nu am prins aceste tramvaie Thomson decat cu scaune din lemn-din poze vad ca au avut si scaune mai comode...Ce mai mult imi placeau cele de la "calsa intai",pentru ca aveau vara un geam scos (partea dreapta in fata,sensul de mers)si daca prindeam un loc la geam,eram cel mai fericit copil din lume...Ce au trecut anii.
Ce poze minunate!Bravo celor care m-au alintat cu astfel de fotografii
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
andrei11
Stiu ca este usor off topic, dar eu am prins la Sibiu vagoane bidirectionale. Deci nu la Rasinari, la Sibiu. Poate va ajuta cu ceva informatia asta. Ce-mi placea mie ( copil fiind ) era ca la cap de linie vatmanul "isi lua jucariile" ( maneta cu care controla viteza si cea de frana ) si se muta in cealalta parte a vagonului. Figura asta am urmarit-o de foarte multe ori, deci nu este o inchipuire de-a mea.
Mai stiu ca in interior vagoanele semanau cu Thomson si evident aveau scara rabatabila. Ecartamentul la Sibiu era pe 1000 mm.
Depoul era in zona garii. ( De Sibiu vorbesc, evident )
Stiu ca este usor off topic, dar eu am prins la Sibiu vagoane bidirectionale. Deci nu la Rasinari, la Sibiu. Poate va ajuta cu ceva informatia asta. Ce-mi placea mie ( copil fiind ) era ca la cap de linie vatmanul "isi lua jucariile" ( maneta cu care controla viteza si cea de frana ) si se muta in cealalta parte a vagonului. Figura asta am urmarit-o de foarte multe ori, deci nu este o inchipuire de-a mea.
Mai stiu ca in interior vagoanele semanau cu Thomson si evident aveau scara rabatabila. Ecartamentul la Sibiu era pe 1000 mm.
Depoul era in zona garii. ( De Sibiu vorbesc, evident )
- Tom
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
Tom
Am pus aici o imagine cu tramvaie vechi la Sibiu. La fel era la Iasi cu tramvaiele AEG, la capat vatmanul lua manetele si le punea in partea cealalta.
Intre 1950 si 1983, tot ce a fost fabricat sau modernizat de ITB nu a mai fost cu doua capete, exceptand poate unele vagoane utilitare (cum sunt magarusii din URAC).
Am pus aici o imagine cu tramvaie vechi la Sibiu. La fel era la Iasi cu tramvaiele AEG, la capat vatmanul lua manetele si le punea in partea cealalta.
Intre 1950 si 1983, tot ce a fost fabricat sau modernizat de ITB nu a mai fost cu doua capete, exceptand poate unele vagoane utilitare (cum sunt magarusii din URAC).
- marian
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
marian
Vagonul este parcat acum in fata muzeului Taranului Roman ia intersectia soselei Kiseleff cu strada Monetariei.
Vagonul este parcat acum in fata muzeului Taranului Roman ia intersectia soselei Kiseleff cu strada Monetariei.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Vagonul Thomson (V09) la Piata Sf. Gheorghe (2009)
IK4
ce??? l-au facut exponat static?
sper ca e vorba despre alt vagon...
marian wrote:
Vagonul este parcat acum in fata muzeului Taranului Roman ia intersectia soselei Kiseleff cu strada Monetariei.
ce??? l-au facut exponat static?
sper ca e vorba despre alt vagon...
📖 Pagination options