Topic: Gara Centrală din București - un vis neîmplinit
97 posts, 64242 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
133 313
Gara in groapa Operei?
Cate minute face metroul de la Piata Unirii la Piata Victoriei si apoi la Gara de Nord? Mai bine am vedea de liniile de tramvai din Bucuresti care dispar pe capete sau care mai au putin si crapa. Acum vedem tramvaie cocotate pe refugiu peste calatori la Timpuri Noi. Mai bine am vedea de metroul de la Unirii care te arunca in cap si arata+miroase precum caseta colectoare.
Gara in groapa Operei?
Cate minute face metroul de la Piata Unirii la Piata Victoriei si apoi la Gara de Nord? Mai bine am vedea de liniile de tramvai din Bucuresti care dispar pe capete sau care mai au putin si crapa. Acum vedem tramvaie cocotate pe refugiu peste calatori la Timpuri Noi. Mai bine am vedea de metroul de la Unirii care te arunca in cap si arata+miroase precum caseta colectoare.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Asta trebuia facut sau atunci(cand se planifica in locul facultaii de drept), cand orasul era mai flexibil si se putea face accesul fara tuneluri, dar perioada sa irosit, Bucurestiul a ramas un sat mare cu 3 ulite ce seamana a strazi orasanesti.
Deacord, acum prioritatea ar fi in oras, transportul public, sa se faca benzi/culuare unice RATB + semaforizare preferntiala, insa acum din cauza populismului primrilor, nici aceast masura nu se ia, ba chiar apar proiecte populiste de pasaje inutile(ba chiar cretine) pe la PPL,PCG,.... metrouri pe sub campuri goale(M6), statii din 10 in 10 m la M5(ai spune ca e un troleu subteran mai lung pe sine).
Sigur ca la un moment dat si noi vom ajunge ca mentalitate, dar si ca dezvoltare economica, sa avem nevoie de o gara in centru, insa pana atunci majoritatea din pacate face planuri cum sa scoata Gara de Nord mai spre centura, iar in loc sa faca vreo autostrada suspendata, ca ei in bemeve-urile sale la mana a doua, cu sunculoasele sale langa, sa ajunga mai repde acasa.
133 313 wrote:
Gara in groapa Operei?
Cate minute face metroul de la Piata Unirii la Piata Victoriei si apoi la Gara de Nord? Mai bine am vedea de liniile de tramvai din Bucuresti care dispar pe capete sau care mai au putin si crapa. Acum vedem tramvaie cocotate pe refugiu peste calatori la Timpuri Noi. Mai bine am vedea de metroul de la Unirii care te arunca in cap si arata+miroase precum caseta colectoare.
Asta trebuia facut sau atunci(cand se planifica in locul facultaii de drept), cand orasul era mai flexibil si se putea face accesul fara tuneluri, dar perioada sa irosit, Bucurestiul a ramas un sat mare cu 3 ulite ce seamana a strazi orasanesti.
Deacord, acum prioritatea ar fi in oras, transportul public, sa se faca benzi/culuare unice RATB + semaforizare preferntiala, insa acum din cauza populismului primrilor, nici aceast masura nu se ia, ba chiar apar proiecte populiste de pasaje inutile(ba chiar cretine) pe la PPL,PCG,.... metrouri pe sub campuri goale(M6), statii din 10 in 10 m la M5(ai spune ca e un troleu subteran mai lung pe sine).
Sigur ca la un moment dat si noi vom ajunge ca mentalitate, dar si ca dezvoltare economica, sa avem nevoie de o gara in centru, insa pana atunci majoritatea din pacate face planuri cum sa scoata Gara de Nord mai spre centura, iar in loc sa faca vreo autostrada suspendata, ca ei in bemeve-urile sale la mana a doua, cu sunculoasele sale langa, sa ajunga mai repde acasa.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
1) Daca raspunzi la postul de dinainte nu-l mai cita, ca e suparator sa citim de 2 ori acelasi lucru. Si daca raspunzi la un post din trecut, nu-l mai cita in totalitate, ca ne pui sa citim de 2 ori acelasi lucru. ( Am repetat special "de 2 ori acelasi lucru" ).
2) Discutam ca sa discutam ca <<"asta trebuia facut atunci">>, gata, nu s-a facut, trecem la alt subiect, parca am fi o femeie care isi aduce aminte cand a fost fata mare.
3) Pasajele PPL si PCG nu sunt chiar asa cretine, totusi eu vreau sa ajung de pe Dorobanti la Arcul de Triumf in mod decent si nu sa stau o jumatate de ora la semafor la CDG. Daca se poate, si daca îmi dai voie.
4) Treaba cu M 6 e mai subtila.
5) M 5 are statiile la fix in Dr. Taberei, nu sunt din 10 in 10 metri. Am sa-ti explic de ce cu alta ocazie, si nu aici ci pe topicul dedicat.
6) GdN actuala e destul de in centru, iar prin noua diametralal Uranus chiar va fi legata cat de cat decent de centru.
7) Pe fond, suspendata chiar e benefica, dar nu e mălai.
8) Restul afirmatiilor nu le discut.
1) Daca raspunzi la postul de dinainte nu-l mai cita, ca e suparator sa citim de 2 ori acelasi lucru. Si daca raspunzi la un post din trecut, nu-l mai cita in totalitate, ca ne pui sa citim de 2 ori acelasi lucru. ( Am repetat special "de 2 ori acelasi lucru" ).
2) Discutam ca sa discutam ca <<"asta trebuia facut atunci">>, gata, nu s-a facut, trecem la alt subiect, parca am fi o femeie care isi aduce aminte cand a fost fata mare.
3) Pasajele PPL si PCG nu sunt chiar asa cretine, totusi eu vreau sa ajung de pe Dorobanti la Arcul de Triumf in mod decent si nu sa stau o jumatate de ora la semafor la CDG. Daca se poate, si daca îmi dai voie.
4) Treaba cu M 6 e mai subtila.
5) M 5 are statiile la fix in Dr. Taberei, nu sunt din 10 in 10 metri. Am sa-ti explic de ce cu alta ocazie, si nu aici ci pe topicul dedicat.
6) GdN actuala e destul de in centru, iar prin noua diametralal Uranus chiar va fi legata cat de cat decent de centru.
7) Pe fond, suspendata chiar e benefica, dar nu e mălai.
8) Restul afirmatiilor nu le discut.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Aici sunt partial deacord cu tine, pasajul de la PCG e doar pe jumate cretin deorece are partea ce ajuta traficul sa "fuga" din centru, insa dpvd estetic ramane mizerie. Ala de la PPL e chiar o mare mizerie si cretinatate, din cauza ca in lumea civilizata, nu s-au facut niciodata pasaje rutiere, in zone istorice, care sa ajute traficul sa vina in centru (aici posibil ca unii mi-ar fi replicat, ca a fost construit un pasaj rutier pe Champs Elysee, ce e asa, insa acel pasaj a fost construit in sec 20, in anii cand politicenii francezi erau la nivelul politicienilor nostri de azi , si l-au facut pe axa E-V, adica au ajutat traficul sa iasa din centru, insa posibil ca in 10 ani il vor desfiinta).
Oi fi eu agent de paza, insa eu inca nu ma ocup cu "regularea" traficului . Acum e bine sa stiu de ce insisti sa circuli prin zone in care stii ca e aglomerat, ar putea sa fie:
a)iti place zona, si vrei sa vezi din masina parcul, arcul .......
b) locuiesti in zona
Ambele cazuri nu motiveaza stricarea unor bulevarde unicate, imi dau seama ca e nevoie de un link intre inelul principal si zona de N, insa hai sa dezvoltam alte artere, cu mai putina istorie imprimata pe ele, fara cel mai tare parc din oras in preajma. Dupa constructia pasajelor, din o zona relativ linistita dpvd fonic, va deveni o zona foarte poluata, din cauza ca pasajele vor motiva motociclistii pe sportbaikuri si alti Sumaheri pe diferite ferarri, sa mearga foarte repede prin zona => sa produca MULT ZGOMOT (exemplul pasajului Baneasa).
P.S. Cum crezi daca ar fi intrebati oamenii ce se plimba in Herstrau (printre care m numar si eu), "cum e mai bine, o minoritate(deoarece majoritatea transportului ce trece pe acolo gazduieste 1 persoana /masina) sa treaca rapid de intersectiile PPL si PCG sau linistea voastra, in timp ce va plimbati in parc?"
ghici ce raspuns va fi?
Ai vrut sa spui ca M6 pana in Aeroportul Baneasa, are sens?
Aici eu cu tine, ne-am contrat si in alte locuri, eu am ramas la parerea mea - jumate din statii trebuie lasate pe hartie si sa dezvoltam transportul de suprafata in locul acelor statii excedentare, altfel vom obtine un metrou aglomerat si un TP de suprafata desfiintat.
Urnusul nu va uni GdeN de Centru, ea doar va aglomera zona garii si mai mult, cum spunea un domn din blogul Idei Urbane, Au plicat o solutie din secolul trecut la problema mobilitatii.
Eu sunt deacord ca sunt necesare artere inelare, insa nicicum in regim de autostrada, cand faci autostrazi in orase, nu obtii nimic in afara de o hemoragie de trafic in zona, iar in cativa ani autostrzile se fac parcari enorme in orele de varf si asta tot se poate vedea in istoria tarilor cu apa calda, ce au trecut deja de febra automobilizmului fanatic, etapa care acum la noi e. Iar concluzia la care au ajuns ei e simpla "in oras unicul mod de circulatie rapid e transportul public".
andrei11 wrote:
3) Pasajele PPL si PCG nu sunt chiar asa cretine,
Aici sunt partial deacord cu tine, pasajul de la PCG e doar pe jumate cretin deorece are partea ce ajuta traficul sa "fuga" din centru, insa dpvd estetic ramane mizerie. Ala de la PPL e chiar o mare mizerie si cretinatate, din cauza ca in lumea civilizata, nu s-au facut niciodata pasaje rutiere, in zone istorice, care sa ajute traficul sa vina in centru (aici posibil ca unii mi-ar fi replicat, ca a fost construit un pasaj rutier pe Champs Elysee, ce e asa, insa acel pasaj a fost construit in sec 20, in anii cand politicenii francezi erau la nivelul politicienilor nostri de azi , si l-au facut pe axa E-V, adica au ajutat traficul sa iasa din centru, insa posibil ca in 10 ani il vor desfiinta).
andrei11 wrote:
totusi eu vreau sa ajung de pe Dorobanti la Arcul de Triumf in mod decent si nu sa stau o jumatate de ora la semafor la CDG. Daca se poate, si daca îmi dai voie.
Oi fi eu agent de paza, insa eu inca nu ma ocup cu "regularea" traficului . Acum e bine sa stiu de ce insisti sa circuli prin zone in care stii ca e aglomerat, ar putea sa fie:
a)iti place zona, si vrei sa vezi din masina parcul, arcul .......
b) locuiesti in zona
Ambele cazuri nu motiveaza stricarea unor bulevarde unicate, imi dau seama ca e nevoie de un link intre inelul principal si zona de N, insa hai sa dezvoltam alte artere, cu mai putina istorie imprimata pe ele, fara cel mai tare parc din oras in preajma. Dupa constructia pasajelor, din o zona relativ linistita dpvd fonic, va deveni o zona foarte poluata, din cauza ca pasajele vor motiva motociclistii pe sportbaikuri si alti Sumaheri pe diferite ferarri, sa mearga foarte repede prin zona => sa produca MULT ZGOMOT (exemplul pasajului Baneasa).
P.S. Cum crezi daca ar fi intrebati oamenii ce se plimba in Herstrau (printre care m numar si eu), "cum e mai bine, o minoritate(deoarece majoritatea transportului ce trece pe acolo gazduieste 1 persoana /masina) sa treaca rapid de intersectiile PPL si PCG sau linistea voastra, in timp ce va plimbati in parc?"
ghici ce raspuns va fi?
andrei11 wrote:
4) Treaba cu M 6 e mai subtila.
Ai vrut sa spui ca M6 pana in Aeroportul Baneasa, are sens?
andrei11 wrote:
5) M 5 are statiile la fix in Dr. Taberei, nu sunt din 10 in 10 metri.
Aici eu cu tine, ne-am contrat si in alte locuri, eu am ramas la parerea mea - jumate din statii trebuie lasate pe hartie si sa dezvoltam transportul de suprafata in locul acelor statii excedentare, altfel vom obtine un metrou aglomerat si un TP de suprafata desfiintat.
andrei11 wrote:
6) GdN actuala e destul de in centru, iar prin noua diametralal Uranus chiar va fi legata cat de cat decent de centru.
Urnusul nu va uni GdeN de Centru, ea doar va aglomera zona garii si mai mult, cum spunea un domn din blogul Idei Urbane, Au plicat o solutie din secolul trecut la problema mobilitatii.
andrei11 wrote:
7) Pe fond, suspendata chiar e benefica, dar nu e mălai.
Eu sunt deacord ca sunt necesare artere inelare, insa nicicum in regim de autostrada, cand faci autostrazi in orase, nu obtii nimic in afara de o hemoragie de trafic in zona, iar in cativa ani autostrzile se fac parcari enorme in orele de varf si asta tot se poate vedea in istoria tarilor cu apa calda, ce au trecut deja de febra automobilizmului fanatic, etapa care acum la noi e. Iar concluzia la care au ajuns ei e simpla "in oras unicul mod de circulatie rapid e transportul public".
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
133 313
Subiectul asta este fatat mort. Numai cand vezi cate diesel-uri intra in GDN sub catenara te apuca amocul. Af fi culmea sa ajunga si pe la Unirii.
Subiectul asta este fatat mort. Numai cand vezi cate diesel-uri intra in GDN sub catenara te apuca amocul. Af fi culmea sa ajunga si pe la Unirii.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Costin
Oricum, Gara de Nord e suficient de centrala, si pe masura ce se dezvolta orasul, va fi din ce in ce mai centrala. Povestea cu mutatul la periferie s'a nascut in capul unuia care probabil merge cu masina si la toaleta... dar nu se va intampla. Pur economic vorbind, cum mai amortizezi, vreodata, investitia in Pasajul Basarab daca muti gara? Si e doar un motiv... Mai bine ar face ceva incat Gara de Nord sa arate ca o gara centrala...
Oricum, Gara de Nord e suficient de centrala, si pe masura ce se dezvolta orasul, va fi din ce in ce mai centrala. Povestea cu mutatul la periferie s'a nascut in capul unuia care probabil merge cu masina si la toaleta... dar nu se va intampla. Pur economic vorbind, cum mai amortizezi, vreodata, investitia in Pasajul Basarab daca muti gara? Si e doar un motiv... Mai bine ar face ceva incat Gara de Nord sa arate ca o gara centrala...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
1) Ce treaba are gara cu pasajul Basarab ? Gara este victima colaterala, se afla intamplator acolo.
2 ) Nu inteleg cum poti amortiza Pasajul Basarab, poate numai indirect prin micsorarea consumului de combustibil, a poluarii - reduci poluarea reduci riscul de imbolnavire, nu mai cumperi medicamente, blablabla.
3) Poti amortiza direct pasajul Basarab numai daca-i pui bariere.
1) Ce treaba are gara cu pasajul Basarab ? Gara este victima colaterala, se afla intamplator acolo.
2 ) Nu inteleg cum poti amortiza Pasajul Basarab, poate numai indirect prin micsorarea consumului de combustibil, a poluarii - reduci poluarea reduci riscul de imbolnavire, nu mai cumperi medicamente, blablabla.
3) Poti amortiza direct pasajul Basarab numai daca-i pui bariere.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
1)Dar ce au automotoarele diesel-electrice, multe tari au multe linii neelectrificate, si nu se "jeneaza" sa intre cu acele rame in gari, de cand trenurile ce folosesc CA COmbustibil motorina nu mai sunt in "trand"?
2) Aici pornesti de la premiza ca odata cu relizarea proiectului (adica costuri mari de constructie pentru tunele si gara centrala), noi si atunci am fi avut un ministru al transporturilor la fel de "destept" ca in ultimii 23 de ani, ce s-ar fi tiganit si nu ar fi cumparat si rame noi electrice pentru liniile TER . Crezi ca CFR-ul nu are linii neelectrificate in tara unde sa foloseasca automotoarele Siemens(se fac curse Bucuresti-Tulcea cu ele spre ex.), si CFR-ul le va ceda primariei, ca ea sa le foloseasca pe liniile TER din Bucuresti? (cam ce au facut si in Bucuresti cu ramele BM si primele 500 autobuze Citaro dar si troleele Irisbus, au cumparat vehicule noi dar AER CONDITIONAT nu au pus jegosii).
Pasajul Basarab, nu a fost facut pentru gara, el fost facut din urmatorele motive:
a) sa inchida inelul principal
b) din a) => oferirea unei alternative viabile la traversarea centrului (pe axa N-S)
c) din b) in viitor va => pietonizarea zonei centrale (ingustarea sau chiar desfiintarea a majoritatii strazilor din centru, taxa de intrare in centru(exceptie riverani), parcare scumpa in centru)
d) inchiderea liniei 1
e) crearea statiei intermodale pe pod(tramvai , metrou, troleu, autobuz, tren)
f) oferirea unei alternative pentru locuitorii din DT si Militari la podul Grant
Deci doar din aceste motive, pasajul se va rascumpara si fara gara
Deacord, direct putin ce se amrtizeaza din infrastructura, e se amortizeaz in timp, spre ex daca am fi avut si noi niste autostrazi, cai ferate si utilitati acum am fi avut o fabrica Mercedes in tara . In realitate in domeniul transportului de pasageri, deobicei nu prea exista profit, si daca e,este foarte mic. Spre ex majoritatea firmelor ce se ocupa cu trnsportul pe CF a pasagerilor fara bani de la stat ar falimenta. Si atunci ajungem la intrebarea "de ce statele civilizate tot insista cu transportul de pasageri pe CF,( mentin reteaua existenta, o extind, ba chiar construiesc HSR) nu e mai simplu sa nu mai dea subsidii la transportul pe CF, sa renunte cum a facut SUA in anii 60, si sa se bazeze pe autostrazi?". NU, si politica de acum din SUA, asta ne demonstreaza, ca daca promovezi doar constructia de autostrazi esti un stat bananier. Chiar daca si exist o opozitiei puternica a partidului COWboylor(Republican), oricum administrtia Obama, a reusit sa porneasca proiectele de HSR din California, Florida si credca in Texas(unde e capitala COWboylor), multe retele de tramvai in multe orase printre care sin capitala Washington.
Si deci se primeste ca Obama e prost, daca sustine niste proiecte ce nu vor aduce profit in urmtorii ani? NU, din urmatoarele motive, valbile nu doar pt SUA, dar si pentru noi:
a) o retea de CF pusa la punct (cu viteze maxime cel putin 160km/h)deci atractiva, preia o parte din oamenii ce in mod obisnuit(ca la noi) merg pe masini, aglomernd soselele => beneficul direct scade numarul de masini pe utostrazi(sau pe ce exista in tara )
b) siguranta sporita pe tren => scaderea numarului de victime pe sosele
c) viteza normala de 160(nu mai vobesc de trenuri rapide 250>>> km/h) duce la economisirea timpului in calatorii => 1)marirea atractivitatii tarii in ochii turistilor si investitorilor deci BANI; 2)timpul economisit in drum spre casa, a unui om simplu duce la marirea timpului liber=> marirea gradului de "buna stare" a populatiei ce va aduce la randul sau, la cresterea capacitatii de munca => mai mare profit.
Acum sa va explic de ce e important ca gara centrala sa se mute de la Gara de Nord in zona Unirii:
a) acolo e un hub a liniilor de metrou ce te duc in cele mai importante zone a orasului (M1,M2 ,M3) , iar in viitor va veni si M7, tot pe viitor presupun ca primarii vor avea co@ie sa separe RATB-ul de trafic, si la acele linii de metrou se vor adauga linii normale(deci rapide) de RATB, si aceste linkuri nu trebuie subestimate. Insa ce avem acum:
a)acces direct la M1, M4 se poate ignora deoarece acum pe traseul ei nu exista nimic important;
b)acces direct la M2 nu exsita
c)acces direct la M3 nu exsita
d)acces la linia 1 RATB
f) acces la niste linii RATB
In concluzie consider ca locatia propusa de mine e mai avantjoasa dpvd a accesiilitatii orasului(prin metrou)
133 313 wrote:
Numai cand vezi cate diesel-uri intra in GDN sub catenara te apuca amocul. Af fi culmea sa ajunga si pe la Unirii.
1)Dar ce au automotoarele diesel-electrice, multe tari au multe linii neelectrificate, si nu se "jeneaza" sa intre cu acele rame in gari, de cand trenurile ce folosesc CA COmbustibil motorina nu mai sunt in "trand"?
2) Aici pornesti de la premiza ca odata cu relizarea proiectului (adica costuri mari de constructie pentru tunele si gara centrala), noi si atunci am fi avut un ministru al transporturilor la fel de "destept" ca in ultimii 23 de ani, ce s-ar fi tiganit si nu ar fi cumparat si rame noi electrice pentru liniile TER . Crezi ca CFR-ul nu are linii neelectrificate in tara unde sa foloseasca automotoarele Siemens(se fac curse Bucuresti-Tulcea cu ele spre ex.), si CFR-ul le va ceda primariei, ca ea sa le foloseasca pe liniile TER din Bucuresti? (cam ce au facut si in Bucuresti cu ramele BM si primele 500 autobuze Citaro dar si troleele Irisbus, au cumparat vehicule noi dar AER CONDITIONAT nu au pus jegosii).
cos wrote:
Pur economic vorbind, cum mai amortizezi, vreodata, investitia in Pasajul Basarab daca muti gara?
Pasajul Basarab, nu a fost facut pentru gara, el fost facut din urmatorele motive:
a) sa inchida inelul principal
b) din a) => oferirea unei alternative viabile la traversarea centrului (pe axa N-S)
c) din b) in viitor va => pietonizarea zonei centrale (ingustarea sau chiar desfiintarea a majoritatii strazilor din centru, taxa de intrare in centru(exceptie riverani), parcare scumpa in centru)
d) inchiderea liniei 1
e) crearea statiei intermodale pe pod(tramvai , metrou, troleu, autobuz, tren)
f) oferirea unei alternative pentru locuitorii din DT si Militari la podul Grant
Deci doar din aceste motive, pasajul se va rascumpara si fara gara
andrei11 wrote:
2 ) Nu inteleg cum poti amortiza Pasajul Basarab, poate numai indirect prin micsorarea consumului de combustibil, a poluarii - reduci poluarea reduci riscul de imbolnavire, nu mai cumperi medicamente, blablabla.
Deacord, direct putin ce se amrtizeaza din infrastructura, e se amortizeaz in timp, spre ex daca am fi avut si noi niste autostrazi, cai ferate si utilitati acum am fi avut o fabrica Mercedes in tara . In realitate in domeniul transportului de pasageri, deobicei nu prea exista profit, si daca e,este foarte mic. Spre ex majoritatea firmelor ce se ocupa cu trnsportul pe CF a pasagerilor fara bani de la stat ar falimenta. Si atunci ajungem la intrebarea "de ce statele civilizate tot insista cu transportul de pasageri pe CF,( mentin reteaua existenta, o extind, ba chiar construiesc HSR) nu e mai simplu sa nu mai dea subsidii la transportul pe CF, sa renunte cum a facut SUA in anii 60, si sa se bazeze pe autostrazi?". NU, si politica de acum din SUA, asta ne demonstreaza, ca daca promovezi doar constructia de autostrazi esti un stat bananier. Chiar daca si exist o opozitiei puternica a partidului COWboylor(Republican), oricum administrtia Obama, a reusit sa porneasca proiectele de HSR din California, Florida si credca in Texas(unde e capitala COWboylor), multe retele de tramvai in multe orase printre care sin capitala Washington.
Si deci se primeste ca Obama e prost, daca sustine niste proiecte ce nu vor aduce profit in urmtorii ani? NU, din urmatoarele motive, valbile nu doar pt SUA, dar si pentru noi:
a) o retea de CF pusa la punct (cu viteze maxime cel putin 160km/h)deci atractiva, preia o parte din oamenii ce in mod obisnuit(ca la noi) merg pe masini, aglomernd soselele => beneficul direct scade numarul de masini pe utostrazi(sau pe ce exista in tara )
b) siguranta sporita pe tren => scaderea numarului de victime pe sosele
c) viteza normala de 160(nu mai vobesc de trenuri rapide 250>>> km/h) duce la economisirea timpului in calatorii => 1)marirea atractivitatii tarii in ochii turistilor si investitorilor deci BANI; 2)timpul economisit in drum spre casa, a unui om simplu duce la marirea timpului liber=> marirea gradului de "buna stare" a populatiei ce va aduce la randul sau, la cresterea capacitatii de munca => mai mare profit.
Acum sa va explic de ce e important ca gara centrala sa se mute de la Gara de Nord in zona Unirii:
a) acolo e un hub a liniilor de metrou ce te duc in cele mai importante zone a orasului (M1,M2 ,M3) , iar in viitor va veni si M7, tot pe viitor presupun ca primarii vor avea co@ie sa separe RATB-ul de trafic, si la acele linii de metrou se vor adauga linii normale(deci rapide) de RATB, si aceste linkuri nu trebuie subestimate. Insa ce avem acum:
a)acces direct la M1, M4 se poate ignora deoarece acum pe traseul ei nu exista nimic important;
b)acces direct la M2 nu exsita
c)acces direct la M3 nu exsita
d)acces la linia 1 RATB
f) acces la niste linii RATB
In concluzie consider ca locatia propusa de mine e mai avantjoasa dpvd a accesiilitatii orasului(prin metrou)
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Mircea G
Pentru a calma discutia , va reamintesc ca noi nu avem calatori , trafic , care sa justifice investia in asa ceva .....cum nu avem nici trenuri , nici cale ferata .....
Din pacate starea tehnica a cailor ferate si a trenurilor , mers mai incet ca acum 50 de ani si trenuri vai de ele , a scos transportul " cfr" din optiunea calatorilor . Desfintarea haltelor de unde se suia taranul cu papornita sa vina la oras , alt motiv de scadere a traficului ....
Prea multe cauze . Transportul feroviar este cazut la pamint , investitia in gari monumentale , fara rost , Gara centrala ...vis !
Pentru a calma discutia , va reamintesc ca noi nu avem calatori , trafic , care sa justifice investia in asa ceva .....cum nu avem nici trenuri , nici cale ferata .....
Din pacate starea tehnica a cailor ferate si a trenurilor , mers mai incet ca acum 50 de ani si trenuri vai de ele , a scos transportul " cfr" din optiunea calatorilor . Desfintarea haltelor de unde se suia taranul cu papornita sa vina la oras , alt motiv de scadere a traficului ....
Prea multe cauze . Transportul feroviar este cazut la pamint , investitia in gari monumentale , fara rost , Gara centrala ...vis !
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Deacord acum e un pur vis, insa pe viitor (50 - 100 ani), asta ar trebui sa fie in lista to do al Min. Transporturilor. In rest cum au mentionat userii anteriori, acum e necesar sa aducem la standarte omenesti ceea ce avem, cum ar fi GdN, nu inteleg de ce pana acum peroanele sunt joase, e atat de greu sa torni niste galeti cu beton, sa faci vagoanele mai accesebile?
Mircea G wrote:
Transportul feroviar este cazut la pamint , investitia in gari monumentale , fara rost , Gara centrala ...vis !
Deacord acum e un pur vis, insa pe viitor (50 - 100 ani), asta ar trebui sa fie in lista to do al Min. Transporturilor. In rest cum au mentionat userii anteriori, acum e necesar sa aducem la standarte omenesti ceea ce avem, cum ar fi GdN, nu inteleg de ce pana acum peroanele sunt joase, e atat de greu sa torni niste galeti cu beton, sa faci vagoanele mai accesebile?
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Interesantă ideea unei gări centrale. Nu ştiu dacă avantajele ar fi mai mari decât costurile. Gara de Nord este poziţionată relativ aproape de centru.
Dacă am face o gară în zona Izvor, Palatul Parlamentului, ar costa enorm tunelurile.
Singurul loc cât de cât central şi unde nu ar fi nevoie de investiţii imense, ar fi în zona Gării Filaret. Există acolo un maidan imens lângă autogară, cred că suficient pentru construirea unor terminale de pasageri.
Trenurile ar putea circula pe o linie suspendată pe piloni pe traseul fostei căi ferate industriale care venea de la Gara Progresu spre Şoseaua Progresului/Gara Filaret. Aici ar fi puţin de discutat, pe traseul acela nu ştiu dacă e loc de mai mult de o linie dublă, iar o linie dublă e posibil să nu fie de ajuns.
Interesantă ideea unei gări centrale. Nu ştiu dacă avantajele ar fi mai mari decât costurile. Gara de Nord este poziţionată relativ aproape de centru.
Dacă am face o gară în zona Izvor, Palatul Parlamentului, ar costa enorm tunelurile.
Singurul loc cât de cât central şi unde nu ar fi nevoie de investiţii imense, ar fi în zona Gării Filaret. Există acolo un maidan imens lângă autogară, cred că suficient pentru construirea unor terminale de pasageri.
Trenurile ar putea circula pe o linie suspendată pe piloni pe traseul fostei căi ferate industriale care venea de la Gara Progresu spre Şoseaua Progresului/Gara Filaret. Aici ar fi puţin de discutat, pe traseul acela nu ştiu dacă e loc de mai mult de o linie dublă, iar o linie dublă e posibil să nu fie de ajuns.
- andrei11
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
aztec
Salutare. Chiar daca nu s-a mai discutat, intre timp vor sa scoata Gara de Nord in afara orasului si linia CF intre centura si Cotroceni desfiintata...
Asta e progresul in mintea celor ce ne conduc.
Vrei o statuie o panseluta, se rezolva. Vrei un proiect util....esti paralel(statul paralel)
Salutare. Chiar daca nu s-a mai discutat, intre timp vor sa scoata Gara de Nord in afara orasului si linia CF intre centura si Cotroceni desfiintata...
Asta e progresul in mintea celor ce ne conduc.
Vrei o statuie o panseluta, se rezolva. Vrei un proiect util....esti paralel(statul paralel)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
punmeister
Dar gara poate avea si ea niste panselute si niste statui
Dar gara poate avea si ea niste panselute si niste statui
📖 Pagination options