Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din București

363 posts, 173889 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Zona Garii de Nord - Calea Grivitei in 1974 (volganeagra)
Calea Grivitei 1974 1.jpg (306.23 KB; downloaded 7975 times)
Calea Grivitei 1974 2.jpg (292.48 KB; downloaded 8069 times)
Pta Garii de Nord 1974.jpg (276.65 KB; downloaded 8058 times)
Buc 1974 full.rar
Buc 1974 full.rar (1.49 MB; downloaded 341 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Bucuresti, 1980 si nu 1986 cum e indicat pe volganeagra.
ar1 bd 1 Mai.jpg (99.5 KB; downloaded 7831 times)
ar11 Str Turda.jpg (121.23 KB; downloaded 7837 times)
ar6 bd 1 Mai.jpg (87.16 KB; downloaded 7829 times)
ar7 Chibrit.jpg (109.43 KB; downloaded 7830 times)
ar8 Clabucet Grivitei.jpg (127.49 KB; downloaded 7827 times)
ar9 Clabucet.jpg (102.64 KB; downloaded 7827 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti shoppy

Poza 3 e tot Grivita, probabil imediat dupa str. Lainici spre Clabucet.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Bucuresti 1984-86
http://www.muzeuldefotografie.ro/2013/0 ... sada-sua/#
Pe bulevardul Elisabeta, spre Universitate. Troleibuz pe linia 65 (Valea Ialomitei - Bulevardul Lacul Tei), poate fi si 69 sau 89. Maxi Taxi pe linia 504 Piata Operei - Granitul.
bd gheorghiu dej.jpg (222.1 KB; downloaded 7697 times)
Bucur Obor
bucur obor.jpg (188.14 KB; downloaded 7698 times)
Pe restul de strada Avram Goldfaden spre Piata Cauzasi.
cauzasi.jpg (176.39 KB; downloaded 7687 times)
Bulevardul Magheru in statia de la Patria (73,74,82,83,87,94,95,131,134,135,231,235,300,313,331)
magheru.jpg (220.31 KB; downloaded 7688 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Troleibuzul ce urca de la Cişmigiu la Univeristate e 65 sau 69. Prima cifră e 6.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti andrei11

Si a doua cifranu e 9.
Mister rezolvat  8-)  :lol:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din Bucuresti Tom

Imi amintesc ca pe linia 65 mergeau troleibuze Roman. Nu am vazut niciodata alte troleibuze, dar asta nu inseamna ca nu au fost. Linia 69 a fost infiintata in 1986, dar in poza nu pare a fi 9. Interesant este ca in datele lui Andrzej Brzozowski nu apare data desfiintarii liniei 65.
Nu-mi amintesc cand au aparut microbuzele TV-35, undeva dupa jumatatea anilor '80. Primul a avut numarul 119 si avea o schema de culoare cu verde, iar urmatorul avea o schema de culoare cu portocaliu (posibil sa fi fost invers, a trecut mult timp de atunci). Urmatoarele pana la ultimul au avut schema de culoare din imagine. Ultimul a avut numarul 175 sau 176. Pe urma au aparut niste microbuze mai mari, cred ca Rocar 107 sau 207. Unul era putin diferit si avea usa automata, celelalte aveau usa manuala si aveau schema de culoare crem cu fusta albastra.

In imaginea de la capatul de la Clabucet se vede un autobuz care pare un 112 UDM din seria 18xx, ceea ce inseamna ca poza e facuta dupa 1988.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Linia 65 a fost scurtata la Piata Rosetti in martie 1987, luna in care este si suspendata (15 martie); tot atunci 88 circula din strada Tacerii la Stadionul 23 August, 90 circula pana la Baicului (cred ca peste un an se face rocada intre 88 si 90). Linia 98 se desfiinteaza (Carol DAvila - Lacul Tei/Verdi). Celelalte linii care circulau in Tei/Verdi se redirectioneaza/suspenda temporar - 61 Stadionul 23 August, 63 desfiintat, 62 (Frigocom-Verdi) reinfiintat in 1988 intre Gara de Nord si Fundeni.
Si transportul cu maxi taxi este destul de interesant insa vad ca lumea se fereste galant sa discute despre el - la inceput, dupa 1974 au fost niste microbuze prototip produse in colaborare URAC-Autobuzul, apoi au venit Irannationalele inlocuite apoi de microbuze TV standard cu plafon jos; in 1984 au aparut TV35 - microbuzele Rocar despre care se vorbeste au avut usa pneumatica, plianta - un exemplar circula odata pe liniile private de maxi taxi spre Afumati.
Foto de la Clabucet sunt facute in 1982 - in 1988 alta era schema de culoare pe autobuze.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din Bucuresti Tom

Ai dreptate in privinta ultimei fotografii de la Clabucet. Am observat mai bine autobuzele din dreapta si nu se vede nici sigla noua a ITB si nici numerele de parc inscriptionate in stilul anilor '80. Ce este insa extrem de ciudat este autobuzul din stanga, care are o schema de culoare asemanatoare celor din 1988 (seria 1817-197x), cu fusta alba (crem) si restul rosu pana sub ferestre. In afara de asta, placuta de inmatriculare pare a fi montata mai sus, pe capacul de deasupra farurilor, in stilul in care au fost montate la autobuzele de dupa 1987. Cred ca motivul principal a fost frecventa mare a incidentelor ce necesitau remorcarea, iar carligul pentru remorcare era acoperit de un capac pe care se monta numarul de inmatriculare. Oricum schema aceea de culoare e ciudata pentru 1982, cand standardul era cel de la autobuzele din dreapta din acea imagine.

Despre maxi-taxi stiam ca primele au fost Mercedes-Irannational, urmate de TV14U, TV35U si Rocar 106U. Cel putin nu am vazut fotografii cu altceva dinainte, iar din diverse documentatii am vazut serviciul de maxi-taxi inaugurat cu Mercedesuri. Nu-mi amintesc sa fi vazut TV35 (cum este cel din fotografia de dupa cea discutata mai sus) cu usa pneumatica plianta, insa un microbuz 106U avea astfel de usa. In 1988 microbuzele Irannational nu mai circulau, iar dintre microbuzele TV14 mai circulau cateva, avand numere intre 05x?? si 118. Primul TV35 a avut numarul 119. Mai tarziu, undeva spre sfarsitul anului 1987 (posibil sa gresesc totusi anul), au aparut microbuzele Rocar 106U. Au fost maximum 60, cu numere intre 177 (sau 176?) si 235? (sau poate 236). Ele au fost privatizate dupa 1990, insa au fost situatii cand garajele erau impartite cu ITB/RATB si existau situatii conflictuale.
In orice caz, dupa 1988, soferii de maxi-taxi mi s'au parut in mare parte foarte scarbosi. Faptul ca serviciul a decazut de la nivelul de transport "de lux" la cel de "marşrutka" sau "dolmuş" nu este o scuza pentru asta.
Transportul cu maxi-taxi a avut insa o perioada de glorie odata cu microbuzele Iveco ale companiei Allegro, insa asta a marcat inceputul "dolmulşizării" totale a serviciului, care a devenit ce este acum.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Rocar 106U erau cele patratoase, crem si cu caseta de linie laterala in caroserie? Primul microbuz Rocar cu usa plianta pe care l-am vazut era parcat, cred ca afisa Cursa Speciala sau cam asa ceva iar schema de culoare era fie in tonuri de albastru sau de verde; dupa aia cum am mai zis, am vazut un specimen in serviciu pe la Obor la particularii cu maxi taxi.
In epoca Iveco, la capatul de la Piata Resita a lui 502 era alb de vehicule. Dupa ce RATB a externalizat Exploatarea de taximetre a inceput dezmatul. Nu stiu, dar 502 era inca omniprezent, era destul de des, pe cand 505 in Militari era cam rara avis, chiar si cu Iveco.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din Bucuresti Tom

Da .ele erau. Cu verde cred ca era doar cel cu usa plianta. De restul imi amintesc ca erau albastre.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Lohengrin

rosetti61 wrote:
... 63 desfiintat...


 Din câte îmi amintesc, 63 nu a mers nicicând spre Lacul Tei sau Verdi. Exista un 63 între Drumul Taberei 34 şi Balta Albă (Barajul Dunării sau Bd. Muncii, nu mai sunt sigur, pentru că exista şi un 67 pe un traseu asemănător). Apoi 63 de pe Calea Moşilor din anii 90, care e altă poveste.

 63-ul din Balta Albă era o prezenţă rară, l-am luat o dată în decembrie 1986 de la staţia Matei Voievod (în capătul străzii Popa Nan, sens Universitate) până în centru. Ce ţin minte cu grad mare de încredere este că 61 spre Verdi şi acest 63 s-au înfiinţat simultan şi ambele întorceau la Drumul Taberei 34.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din Bucuresti Tom

O descriere detaliata a acestor trasee a fost postata aici, dar din pacate nu o mai gasesc nici eu in acest moment.
Conform datelor pe care le detin, liniile 61 si 63 ar fi aparut in septembrie 1985, cu capat la Drumul Taberei 34. 61 mergea la Lacul Tei si a fost modificat la Verdi in ianuarie 1986. Tot atunci a aparut 67 (V. Ialomitei-Universitate-Dianei) si 69 (V. Oltului-Compozitorilor-Dianei), 70 si 71 (cele de astazi, facand abstractie de modificarile legate de metrou in Drumul Taberei). Despre 63 nu am alte informatii.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

LIniile 61, 63 si 67 aveau program normal sau erau numai pentru ore de varf? Pe nici una din ele nu am vazut-o in traseu ci numai pe tablitele statiilor. La un moment dat aveam impresia ca 67 circula de la Vasile Parvan pana la Barajul Dunarii. La cat de rar putea fi 63 nu stiu cata lume il folosea ca sa ajunga din Drumul Taberei in Balta Alba, doar in momentul in care il prindeau, altfel existau alternative. Iar de 62 Frigocom  - Verdi nu mai stiu unde am vazut, dar probabil a fost destul de putin in peisaj, a fost mai evident cand circula de la Gara spre Fundeni. 63 pe Mosilor a fost o ramasita a buchetului de linii cu capat la Rosetti infiintat in toamna lui 1989 pentru deservirea zonei de est ca urmare a desfiintarii retelei in zona Eroilor - erau liniile 63, 64, 65, 67, 68, ultimele 4 au disparut subit odata ce a fost refacuta reteaua de la Eroilor, ramanand pentru mult timp doar 63 dublaj pentru 66.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435088 posts in 5422 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use