Topic: Locomotivele de patrimoniu din colecția Muzeului din Resita
15 posts, 11773 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Locomotivele de patrimoniu din colecția Muzeului din Resita
Robert24
In total, in muzeul in aer liber din Resita sunt 15 locomotive.
Locomotiva 1 (ecartament 948mm; vit. max. 11km/h, destinata pentru cai ferate uzinale).
Aceasta locomotiva s-a numit initial... Resicz 2.
In total, in muzeul in aer liber din Resita sunt 15 locomotive.
Locomotiva 1 (ecartament 948mm; vit. max. 11km/h, destinata pentru cai ferate uzinale).
Aceasta locomotiva s-a numit initial... Resicz 2.
resita_1.jpg (412.99 KB; downloaded 8582 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva C.F.U. 14, fabricata in 1954.
Locomotiva C.F.U. 14, fabricata in 1954.
resita_14.jpg (443.65 KB; downloaded 8540 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva C.F.U. 28, fabricata in 1960.
Locomotiva C.F.U. 28, fabricata in 1960.
resita_28_a.jpg (393.67 KB; downloaded 8600 times)
resita_28_b.jpg (454.08 KB; downloaded 8566 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva C.F.U.29, fabricata in 1952.
Aceste locomotive de manevra pentru CFU apartinand otelariilor au fost fabricate in anii 1950, si unele dintre ele s-au mentinut in circulatie pana la inceputul anilor 90.
Locomotiva C.F.U.29, fabricata in 1952.
Aceste locomotive de manevra pentru CFU apartinand otelariilor au fost fabricate in anii 1950, si unele dintre ele s-au mentinut in circulatie pana la inceputul anilor 90.
resita_29.jpg (513.19 KB; downloaded 8529 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 50 025, fabricata in 1921, ecartament normal, vit. max. 50km/h, folosita pentru transport de marfa.
Locomotiva 50 025, fabricata in 1921, ecartament normal, vit. max. 50km/h, folosita pentru transport de marfa.
resita_50_025_a.jpg (497.54 KB; downloaded 8552 times)
resita_50_025_b.jpg (454.18 KB; downloaded 8522 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 50.115, ecartament normal, folosita pentru trenuri grele de marfa.
Seria 50 a fost construita dupa proiectul locomotivei germane G10, fiind prima serie de locomotive de ecartament normal fabricata la Uzinele Resita pentru CFR începand din 1926.
A fost seria cea mai numeroasa din parcul CFR (805 bucati - 285 importate).
Prima locomotiva din seria romanească a fost 50.234, denumită Regele Ferdinand (fabricata in 1926).
Locomotiva 50.115, ecartament normal, folosita pentru trenuri grele de marfa.
Seria 50 a fost construita dupa proiectul locomotivei germane G10, fiind prima serie de locomotive de ecartament normal fabricata la Uzinele Resita pentru CFR începand din 1926.
A fost seria cea mai numeroasa din parcul CFR (805 bucati - 285 importate).
Prima locomotiva din seria romanească a fost 50.234, denumită Regele Ferdinand (fabricata in 1926).
resita_50_115_a.jpg (498.67 KB; downloaded 8530 times)
resita_50_115_b.jpg (448.88 KB; downloaded 8524 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 131 003 pentru trenuri de calatori regionale, fabricata in 1949.
Viteza maxima: 65km/h
Locomotiva 131 003 pentru trenuri de calatori regionale, fabricata in 1949.
Viteza maxima: 65km/h
resita_131_003_a.jpg (490.15 KB; downloaded 8527 times)
resita_131_003_b.jpg (439.83 KB; downloaded 8529 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 142 072 pentru trenuri grele de calatori de lung parcurs, fabricata in 1939 la Uzinele Resita.
Seria 142-tip Berkshire pentru ecartament normal, a fost fabricata în România dupa proiectul locomotivei austriece seria 214.
S-au construit 79 de bucati intre anii 1937-1940 (36 la Uzinele Malaxa - 142.001 - 142.036 si restul de 43 la Uzinele Resita).
Este locomotiva cea mai rapida din acest muzeu, pe placuta indicatoare scrie: “Iuteala maxima 110 km/h” (in realitate putea atinge chiar si 140 km/h).
Aceasta serie a fost folosta si pe sectiile Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea si Bucuresti-Craiova-Timisoara, pana la inceputul anilor 70.
Locomotiva 142 072 pentru trenuri grele de calatori de lung parcurs, fabricata in 1939 la Uzinele Resita.
Seria 142-tip Berkshire pentru ecartament normal, a fost fabricata în România dupa proiectul locomotivei austriece seria 214.
S-au construit 79 de bucati intre anii 1937-1940 (36 la Uzinele Malaxa - 142.001 - 142.036 si restul de 43 la Uzinele Resita).
Este locomotiva cea mai rapida din acest muzeu, pe placuta indicatoare scrie: “Iuteala maxima 110 km/h” (in realitate putea atinge chiar si 140 km/h).
Aceasta serie a fost folosta si pe sectiile Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea si Bucuresti-Craiova-Timisoara, pana la inceputul anilor 70.
resita_142_072_a.jpg (466.09 KB; downloaded 8529 times)
resita_142_072_b.jpg (472.62 KB; downloaded 8527 times)
resita_142_072_c.jpg (453.88 KB; downloaded 8523 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 150 038 pentru trenuri grele de marfa, fabricata in 1955.
Seria 150 cu ecartament normal si tender separat a fost ultimul tip de locomotiva cu abur fabricată în România si a constituit tipul de baza cel mai modern utilizat de CFR pentru remorcarea trenurilor de marfă.
Aceste locomotive s-au construit intre anii 1946-1960 in numar de 282 de bucati (Uzinele Resita: 1946-1960 si Uzinele Malaxa - 23 August: 1946-1949) si au circulat la CFR pana la sfarsitul anilor 70.
Locomotiva 150 038 pentru trenuri grele de marfa, fabricata in 1955.
Seria 150 cu ecartament normal si tender separat a fost ultimul tip de locomotiva cu abur fabricată în România si a constituit tipul de baza cel mai modern utilizat de CFR pentru remorcarea trenurilor de marfă.
Aceste locomotive s-au construit intre anii 1946-1960 in numar de 282 de bucati (Uzinele Resita: 1946-1960 si Uzinele Malaxa - 23 August: 1946-1949) si au circulat la CFR pana la sfarsitul anilor 70.
resita_150_038_a.jpg (465.25 KB; downloaded 8539 times)
resita_150_038_b.jpg (447.58 KB; downloaded 8524 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 230 128 pentru trenuri de calatori.
Locomotiva 230 128 pentru trenuri de calatori.
resita_230_128_b.jpg (506.09 KB; downloaded 8529 times)
resita_230_128_a.jpg (477.38 KB; downloaded 8529 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva forestiera CFF 704 209 fabricata in 1909 la Uzinele "StEG Viena", ecartament ingust
Locomotiva forestiera CFF 704 209 fabricata in 1909 la Uzinele "StEG Viena", ecartament ingust
resita_704_209_a.jpg (411.77 KB; downloaded 8547 times)
resita_704_209_b.jpg (338.55 KB; downloaded 8525 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 704 402 cu ecartament îngust 700mm, fabricata in anul 1925
Locomotiva 704 402 cu ecartament îngust 700mm, fabricata in anul 1925
resita_704_402_b.jpg (389.62 KB; downloaded 8520 times)
resita_704_402_a.jpg (424.24 KB; downloaded 8519 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 764-001, fabricata in 1958, ecartament ingust, vit. max. 30km/h
Locomotiva 764-001, fabricata in 1958, ecartament ingust, vit. max. 30km/h
resita_764_001.jpg (524.93 KB; downloaded 8544 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Locomotivele cu abur ale Muzeului din Resita
Robert24
Locomotiva 764-103, fabricata in 1952, vit. max. 30km/h
Locomotiva 764-103, fabricata in 1952, vit. max. 30km/h
resita_764_103.jpg (512.56 KB; downloaded 8525 times)
📖 Pagination options