Topic: Diverse lucrari pe M200 (exclusiv coridorul IV)
20 posts, 10998 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Diverse lucrari pe M200 (exclusiv coridorul IV)
Costin
Spuneam in alt topic de situatia destul de grava de pe M200 in zona statiilor Valea Homorod - Bradet - Persani, unde ar trebui stabilizate doua rambleuri si coasta unui deal, in apropiere de Bradet. Pe dealul respectiv situatia este, in prezent, penibila... solul a fost stabilizat cu nuiele impletite, restrictia este de 5km/h si exista si un paznic (care pazeste dealul sa nu plece, probabil). In zona a fost consolidat recent tunelul de la Bradet, iar linia se prezinta intr'o stare destul de buna, acestea fiind singurele probleme.
Ei bine, au fost contractate lucrari de consolidare a terasamentului in zona inca din 2012, lucrarile au inceput in aprilie 2013 si vor dura 2 ani, conform imaginii de mai jos (poz. 5, extrasa din lisa de investitii a RCF Brasov: ).
Tot acolo vedem ca se vor executa lucrari aditionale la consolidarea podului din Arpas (poz. 3 in document), precum si consolidarea terasamentului inspre Vintu de Jos, intre Tilisca si Apold (poz. 4).
Cateva observatii: Podul din Arpas este cel luat de viitura acum vreo 3 ani, reparat relativ prompt si corect (trenul trece lejer cu 80km/h pe pod). Un articol din primavara aparut intr'un ziar local din Sibiu spunea ca "o hidrocentrala de pe Olt" nu poate functiona la capacitate maxima din cauza unui pod CFR subdimensionat (ideea era ca podul se afla peste un canal de protectie / overflow al barajului, canalul trebuie largit, deci trebuie modificat si podul). Pot banui ca este vorba de acelasi pod ghinionist... E doar o presupunere.
De asemenea, "linia 205" se refera la linia Brasov-Sibiu, nicidecum la Babeni-Alunu (nu inteleg notatia).
Spuneam in alt topic de situatia destul de grava de pe M200 in zona statiilor Valea Homorod - Bradet - Persani, unde ar trebui stabilizate doua rambleuri si coasta unui deal, in apropiere de Bradet. Pe dealul respectiv situatia este, in prezent, penibila... solul a fost stabilizat cu nuiele impletite, restrictia este de 5km/h si exista si un paznic (care pazeste dealul sa nu plece, probabil). In zona a fost consolidat recent tunelul de la Bradet, iar linia se prezinta intr'o stare destul de buna, acestea fiind singurele probleme.
Ei bine, au fost contractate lucrari de consolidare a terasamentului in zona inca din 2012, lucrarile au inceput in aprilie 2013 si vor dura 2 ani, conform imaginii de mai jos (poz. 5, extrasa din lisa de investitii a RCF Brasov: ).
Tot acolo vedem ca se vor executa lucrari aditionale la consolidarea podului din Arpas (poz. 3 in document), precum si consolidarea terasamentului inspre Vintu de Jos, intre Tilisca si Apold (poz. 4).
Cateva observatii: Podul din Arpas este cel luat de viitura acum vreo 3 ani, reparat relativ prompt si corect (trenul trece lejer cu 80km/h pe pod). Un articol din primavara aparut intr'un ziar local din Sibiu spunea ca "o hidrocentrala de pe Olt" nu poate functiona la capacitate maxima din cauza unui pod CFR subdimensionat (ideea era ca podul se afla peste un canal de protectie / overflow al barajului, canalul trebuie largit, deci trebuie modificat si podul). Pot banui ca este vorba de acelasi pod ghinionist... E doar o presupunere.
De asemenea, "linia 205" se refera la linia Brasov-Sibiu, nicidecum la Babeni-Alunu (nu inteleg notatia).
Capture.JPG (126.59 KB; downloaded 7807 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
George
Din tabel ar rezulta ca portiunea afectata are o lungime de doar 25 m?! si atunci de dureaza 2 ani?...
Credeam ca e o problema mai ampla in zona Persani...
Din tabel ar rezulta ca portiunea afectata are o lungime de doar 25 m?! si atunci de dureaza 2 ani?...
Credeam ca e o problema mai ampla in zona Persani...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
Costin
Pai sunt 3 probleme in zona... dealul si doua rambleuri. Ce se rezolva acum pare a fi dealul (am masurat pe Google Earth si asa da, cu aproximatie). Nu stiu solutia tehnica adoptata, dar cred ca e nevoie de mai mult decat niste terase cu maluri din beton...
Pai sunt 3 probleme in zona... dealul si doua rambleuri. Ce se rezolva acum pare a fi dealul (am masurat pe Google Earth si asa da, cu aproximatie). Nu stiu solutia tehnica adoptata, dar cred ca e nevoie de mai mult decat niste terase cu maluri din beton...
bradet.jpg (505.24 KB; downloaded 9106 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
George
Multumesc pentru precizari!
Si rambleurile?...
Ar fi interesant sa ajungem macar la un 2 h 15 min intre Brasov - Sibiu...asa ar incepe sa devina interesanta M 200...
Multumesc pentru precizari!
Si rambleurile?...
Ar fi interesant sa ajungem macar la un 2 h 15 min intre Brasov - Sibiu...asa ar incepe sa devina interesanta M 200...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
Costin
Nu apar in document lucrari la rambleuri...
Timpul e nerealist, in majoritatea curbelor e restrictie la 40-50 km/h, la fel si peste macazuri... Adica tot ce inseamna traverse din lemn (foarte uzate).
Nu apar in document lucrari la rambleuri...
Timpul e nerealist, in majoritatea curbelor e restrictie la 40-50 km/h, la fel si peste macazuri... Adica tot ce inseamna traverse din lemn (foarte uzate).
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
SPA29
M 200 este extrem de interesantă, dar nu ştiu de ce nu fac o minimă investiţie ca să devină o opţiune viabilă, în dauna mizeriilor de dube. De când au introdus 372/373 nu au făcut nciodată 2:34 sau 2:26. Cu 372 am avut întârziere de 35 minute, iar 373 avea întârziere, până să ajungă la Sibiu, de aproape o oră. A recuperat în jur de jumătate de oră pe drum.
George wrote:
Multumesc pentru precizari!
Si rambleurile?...
Ar fi interesant sa ajungem macar la un 2 h 15 min intre Brasov - Sibiu...asa ar incepe sa devina interesanta M 200...
M 200 este extrem de interesantă, dar nu ştiu de ce nu fac o minimă investiţie ca să devină o opţiune viabilă, în dauna mizeriilor de dube. De când au introdus 372/373 nu au făcut nciodată 2:34 sau 2:26. Cu 372 am avut întârziere de 35 minute, iar 373 avea întârziere, până să ajungă la Sibiu, de aproape o oră. A recuperat în jur de jumătate de oră pe drum.
- George
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
George
La viabil ma gandeam si eu. Traversele acelea uzate mentionate de cos ar trebui inlocuite, pentru a garanta o viteza rezonabila.
Mai important, cel putin in sezonul de vara (macar iunie - septembrie) ar trebui introduse trenuri regio suplimentare, pentru a permite turistilor numerosi sa ajunga spre muntii Fagaras fara a depinde de dubele alea mizerabile. A fost foarte nasol cand podul de la Carta era prabusit, atunci s-a vazut ce rau e fara tren!
Dar cred ca tot ce sare de 2 h 30 min e cam nerezonabil pentru aceasta linie si face ca optiunea tren pentru Bucuresti - Sibiu sa devina cam neatractiva. Citisem in Dilema Veche ca prin anii 80 se faceau pana in 5 ore. Sunt sigur ca se poate si acum, cu putina bunavointa si ceva investitii.
La viabil ma gandeam si eu. Traversele acelea uzate mentionate de cos ar trebui inlocuite, pentru a garanta o viteza rezonabila.
Mai important, cel putin in sezonul de vara (macar iunie - septembrie) ar trebui introduse trenuri regio suplimentare, pentru a permite turistilor numerosi sa ajunga spre muntii Fagaras fara a depinde de dubele alea mizerabile. A fost foarte nasol cand podul de la Carta era prabusit, atunci s-a vazut ce rau e fara tren!
Dar cred ca tot ce sare de 2 h 30 min e cam nerezonabil pentru aceasta linie si face ca optiunea tren pentru Bucuresti - Sibiu sa devina cam neatractiva. Citisem in Dilema Veche ca prin anii 80 se faceau pana in 5 ore. Sunt sigur ca se poate si acum, cu putina bunavointa si ceva investitii.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
SPA29
Se lucrează "în forţă" în acest moment în zona dealului care stă să o ia la goană. Săptămâna viitoare voi trece din nou prin zonă şi voi încerca să fac nişte poze, dacă or fi geamurile mai curate.
Ce este stresant şi ruşinos de-a dreptul: IR 1527 este ţinut în gara din Tălmaciu aproape 20 minute, din cauză că IR 373 are întârziere de minim 40 minute, iar asta înseamnă că 1527 are întârzieri zilnice de minim 20 mimute. Ieri seară pentru IR 373 nu se vindeau bilete decât pentru mers în picioare. Nu merci!
Se lucrează "în forţă" în acest moment în zona dealului care stă să o ia la goană. Săptămâna viitoare voi trece din nou prin zonă şi voi încerca să fac nişte poze, dacă or fi geamurile mai curate.
Ce este stresant şi ruşinos de-a dreptul: IR 1527 este ţinut în gara din Tălmaciu aproape 20 minute, din cauză că IR 373 are întârziere de minim 40 minute, iar asta înseamnă că 1527 are întârzieri zilnice de minim 20 mimute. Ieri seară pentru IR 373 nu se vindeau bilete decât pentru mers în picioare. Nu merci!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
Costin
Vesti bune cu dealul... Dar la tunel mai fac ceva?
Vesti bune cu dealul... Dar la tunel mai fac ceva?
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
SPA29
Vineri, becurile erau aprinse, dar niciun muncitor nu era la interior. Am crezut ca se apuca de finisare, dar pauza.
cos wrote:
Vesti bune cu dealul... Dar la tunel mai fac ceva?
Vineri, becurile erau aprinse, dar niciun muncitor nu era la interior. Am crezut ca se apuca de finisare, dar pauza.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
Costin
Situatia la 23 decembrie 2013:
Lucrari finalizate la Tunelul Bradet, trenurile circula cu 40-45 km/h in tunel (nu mai mult deoarece dupa tunel urmeaza o limitare la 20). Totusi, peretii laterali de la intrarile in tunel nu au fost renovati in nici un fel. Multe placi de piatra sunt umflate, altele sunt lipsa...
La dealul care o ia la vale au inceput o lucrare foarte desteapta (am ramas surprins): se consolideaza de la baza dealului in sus. In prima faza au amenajat doua terase late (aprox. 8m) cu maluri de beton si multe scurgeri (poate apa era o problema?), urmand sa urce spre terasamentul CF cu mai multe astfel de terase. Fata de asta-vara, au avansat destul de mult.
La rambleurile cu probleme, nici o miscare (pana si trenurile abia se misca cu ~20km/h )
Situatia la 23 decembrie 2013:
Lucrari finalizate la Tunelul Bradet, trenurile circula cu 40-45 km/h in tunel (nu mai mult deoarece dupa tunel urmeaza o limitare la 20). Totusi, peretii laterali de la intrarile in tunel nu au fost renovati in nici un fel. Multe placi de piatra sunt umflate, altele sunt lipsa...
La dealul care o ia la vale au inceput o lucrare foarte desteapta (am ramas surprins): se consolideaza de la baza dealului in sus. In prima faza au amenajat doua terase late (aprox. 8m) cu maluri de beton si multe scurgeri (poate apa era o problema?), urmand sa urce spre terasamentul CF cu mai multe astfel de terase. Fata de asta-vara, au avansat destul de mult.
La rambleurile cu probleme, nici o miscare (pana si trenurile abia se misca cu ~20km/h )
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
SPA29
Cateva imagini din 30.09.2013. Intre timp lucrarile au mai avansat, dar nu cine stie ce.
Cateva imagini din 30.09.2013. Intre timp lucrarile au mai avansat, dar nu cine stie ce.
WP_001096.jpg (1.31 MB; downloaded 8350 times)
WP_001097.jpg (1.38 MB; downloaded 8349 times)
WP_001099.jpg (1.48 MB; downloaded 8348 times)
WP_001102.jpg (1.39 MB; downloaded 8359 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare
Costin
Update la zona Bradet - Persani: Intre timp au fost finalizate malurile dealului cu probleme, inclusiv scurgerile de apa. Nu imi dau seama daca mai e ceva de facut sau nu, oricum ieri dupa-amiaza nu era nici o miscare pe santier.
Ambele rambleuri cu probleme au restrictie de 30 km/h dar nu se misca absolut nimic in zona, nici nu cred ca au fost contractate lucrari pentru ele.
Tunelul de la Bradet este finalizat si se circula fara restrictii. Totusi ma mir ca nu reabiliteaza si peretii de sprijin de la accesele in tunel, ar fi cazul... Sunt multe infiltratii de apa, placarile cu piatra slefuita sunt in stare proasta (multe placi umflate sau lipsa) etc.
Ca fapt divers, abaterile din Avrig Hm. se abordeaza cu 5 km/h, a durat cam 15 minute intrarea, stationarea (3-4 min.) si iesirea din statie. IR 1527 intra pe abatuta ca sa il lase pe IR 373 pe directa.
Update la zona Bradet - Persani: Intre timp au fost finalizate malurile dealului cu probleme, inclusiv scurgerile de apa. Nu imi dau seama daca mai e ceva de facut sau nu, oricum ieri dupa-amiaza nu era nici o miscare pe santier.
Ambele rambleuri cu probleme au restrictie de 30 km/h dar nu se misca absolut nimic in zona, nici nu cred ca au fost contractate lucrari pentru ele.
Tunelul de la Bradet este finalizat si se circula fara restrictii. Totusi ma mir ca nu reabiliteaza si peretii de sprijin de la accesele in tunel, ar fi cazul... Sunt multe infiltratii de apa, placarile cu piatra slefuita sunt in stare proasta (multe placi umflate sau lipsa) etc.
Ca fapt divers, abaterile din Avrig Hm. se abordeaza cu 5 km/h, a durat cam 15 minute intrarea, stationarea (3-4 min.) si iesirea din statie. IR 1527 intra pe abatuta ca sa il lase pe IR 373 pe directa.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Diverse lucrari pe M200 (exclusiv coridorul IV)
Costin
Atentie, acest topic este dedicat diverselor investitii de pe M200 EXCLUSIV CORIDORUL IV (dupa cum spune si titlul topicului). Utimele mesaje, despre coridorul IV, au fost mutate in sectiunea corespunzatoare.
Atentie, acest topic este dedicat diverselor investitii de pe M200 EXCLUSIV CORIDORUL IV (dupa cum spune si titlul topicului). Utimele mesaje, despre coridorul IV, au fost mutate in sectiunea corespunzatoare.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România
•
Choose destination