Topic: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
1208 posts, 381373 views
📖 Pagination options
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
Adrian Rosca
Nu e euroi ci e lei
Nightwolf wrote:
Nu pot sa cred ca tu arvunesti 100 mil eur in doua zile. Nu ai furnizori sa-ti vanda atata beton in RO pentru 2 zile ... bine, asta daca nu cumva cumparati CIFA la un scor de 1 mil euro bucata
Nu e euroi ci e lei
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
URANUS
http://www.b365.ro/metroul-din-drumul-t ... 91675.html
Scuzati greselile penibile gen M6 Eroilor - Dr. Taberei
http://www.b365.ro/metroul-din-drumul-t ... 91675.html
Scuzati greselile penibile gen M6 Eroilor - Dr. Taberei
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
andrei11
In depoul acela incap fix 5 trenuri + 2 in linie curenta = 7 trenuri in total.
In depoul acela incap fix 5 trenuri + 2 in linie curenta = 7 trenuri in total.
- URANUS
-
Posted:
-
- Dr.Taberei
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
Dr.Taberei
Sa ma lamuriti va rog, ca nu inteleg daca planul initial se va respecta.
Undeva la inceputul acestor discutii apare o fotografie dupa planul depoului/statie.
Din cate se poate observa acolo sunt 5 linii alocate depoului si 2 statiei cu peron central.
Avand in vedere ultima fotografie postata se poate afirma ca la nivelul actual al lucrarilor toate cele 7 linii de garare vor incapea in structura actuala, sau urmeaza sa se sape in continuare in malurile laterale?
In plus in planul initial langa latura stanga (asa cum este privit planul) a depoului apare simbolul unui autovehicul.
Mai exista loc in situatia actuala sa se faca o panta de coborare pentru accesul in subteran?
In acest moment se excaveaza si se extrage pamantul imediat sub placa principala, cea de "suprafata".
Se va continuna prin aceasta metoda de exacavare pana cand se ajunge la nivelul depoului. Vorbesc despre partea de dincolo de strada circulabila de deasupra viitorului tunel (Dealul Macinului)?
Tot acest tip (madalitate) de excavatie se va face pe toata lungimea pana la intersectie cu bulevardul Dr. Taberei?
Pentru toata aceasta portiune se sapa pana la nivelul liniei, sau doar in aceasta portiune intre depou si inceputul acestui segment si apoi se vine cu "cartita".?
Se va turna un planseu la nivelul la care s-a ajuns acum? Intreb pentru ca la un moment dat se vorbeste despre nivelul "#1", nu mai tin minte daca chiar pe aceasta sectiune sau la Favorit.
Hai sa vedem daca lamurim ceva din toata aceasta poveste.
Sa ma lamuriti va rog, ca nu inteleg daca planul initial se va respecta.
Undeva la inceputul acestor discutii apare o fotografie dupa planul depoului/statie.
Din cate se poate observa acolo sunt 5 linii alocate depoului si 2 statiei cu peron central.
Avand in vedere ultima fotografie postata se poate afirma ca la nivelul actual al lucrarilor toate cele 7 linii de garare vor incapea in structura actuala, sau urmeaza sa se sape in continuare in malurile laterale?
In plus in planul initial langa latura stanga (asa cum este privit planul) a depoului apare simbolul unui autovehicul.
Mai exista loc in situatia actuala sa se faca o panta de coborare pentru accesul in subteran?
In acest moment se excaveaza si se extrage pamantul imediat sub placa principala, cea de "suprafata".
Se va continuna prin aceasta metoda de exacavare pana cand se ajunge la nivelul depoului. Vorbesc despre partea de dincolo de strada circulabila de deasupra viitorului tunel (Dealul Macinului)?
Tot acest tip (madalitate) de excavatie se va face pe toata lungimea pana la intersectie cu bulevardul Dr. Taberei?
Pentru toata aceasta portiune se sapa pana la nivelul liniei, sau doar in aceasta portiune intre depou si inceputul acestui segment si apoi se vine cu "cartita".?
Se va turna un planseu la nivelul la care s-a ajuns acum? Intreb pentru ca la un moment dat se vorbeste despre nivelul "#1", nu mai tin minte daca chiar pe aceasta sectiune sau la Favorit.
Hai sa vedem daca lamurim ceva din toata aceasta poveste.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
andrei11
In cazul depoului "Valea Ialomitei" - si evident a statiei aferente s-a optat pentru sapatul gropii in 2 etape, pentru simplul motiv ca daca s-ar fi sapat o groapa mare de la inceput 99,99% blocurile perimetrale s-ar fi prabusit in groapa prin cedarea peretilor laterali ale gropii.
Asadar s-a sapat "mijlocul gropii", se va executa structura de rezistenta a depoului / statiei aferente acestei primei gropi, se va lega structura astfel realizata de marginile gropii "mari" ( acolo unde sunt peretii mulati ), apoi se va sapa groapa "mare", apoi se va realiza intreaga structura de rezistenta si gata, uite depoul si statia aferenta.
Din pacate nu am gasit o poza cu santierul vazut tot "din spate'', asa incat cele 2 poze puse de mine sunt de pe partile opuse santierului, sper sa nu te incurci in axe.
Se va face si panta pentru autovehicul dar ea va apare in "groapa mare'' si nu in "groapa mica'' care este la ora actuala.
Oricum acolo nu va fi parcare publica, ci un drum privat Metrorex pentru servirea necesitatilor curente ale depoului.
Nu exista nivelul 1 si nivelul 2, depoul va avea un singur nivel, conform schitei. Numai statia va avea 2 nivele "scurte" - respectiv nivelul vestibulului si a spatiilor tehnnice / respectiv un nivel in statia propriuzisa ( adica ''la peron" ).
Nu se vine cu nici o cartita, de la depou la statia "Romancierilor" va fi sapatura deschisa.
In cazul depoului "Valea Ialomitei" - si evident a statiei aferente s-a optat pentru sapatul gropii in 2 etape, pentru simplul motiv ca daca s-ar fi sapat o groapa mare de la inceput 99,99% blocurile perimetrale s-ar fi prabusit in groapa prin cedarea peretilor laterali ale gropii.
Asadar s-a sapat "mijlocul gropii", se va executa structura de rezistenta a depoului / statiei aferente acestei primei gropi, se va lega structura astfel realizata de marginile gropii "mari" ( acolo unde sunt peretii mulati ), apoi se va sapa groapa "mare", apoi se va realiza intreaga structura de rezistenta si gata, uite depoul si statia aferenta.
Din pacate nu am gasit o poza cu santierul vazut tot "din spate'', asa incat cele 2 poze puse de mine sunt de pe partile opuse santierului, sper sa nu te incurci in axe.
Se va face si panta pentru autovehicul dar ea va apare in "groapa mare'' si nu in "groapa mica'' care este la ora actuala.
Oricum acolo nu va fi parcare publica, ci un drum privat Metrorex pentru servirea necesitatilor curente ale depoului.
Nu exista nivelul 1 si nivelul 2, depoul va avea un singur nivel, conform schitei. Numai statia va avea 2 nivele "scurte" - respectiv nivelul vestibulului si a spatiilor tehnnice / respectiv un nivel in statia propriuzisa ( adica ''la peron" ).
Nu se vine cu nici o cartita, de la depou la statia "Romancierilor" va fi sapatura deschisa.
103.jpg (90.78 KB; downloaded 2906 times)
102.jpg (141.71 KB; downloaded 2906 times)
- Dr.Taberei
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
Dr.Taberei
Foarte buna explicatia!
Asa mi-am imaginat si eu ca ar trebuie sa se intample, insa avand in vedere lipsa fondurilor am crezut ca s-a renuntat la cateva linii din depoul propriu-zis.
Acum, intebarea este legata despre ce se intelege prin "sapatura deschisa"?
Cum adica este "deschisa", cand se sapa (scoate pamantul) de sub plafonul deja turnat.
Prin "sapatura deschisa" eu inteleg ceea ce s-a executat deja (si se va continua cu restul) la depoul-statie.
Asadar? Exprimare gresita? Temeni specifici pentru santier?
Foarte buna explicatia!
Asa mi-am imaginat si eu ca ar trebuie sa se intample, insa avand in vedere lipsa fondurilor am crezut ca s-a renuntat la cateva linii din depoul propriu-zis.
Acum, intebarea este legata despre ce se intelege prin "sapatura deschisa"?
Cum adica este "deschisa", cand se sapa (scoate pamantul) de sub plafonul deja turnat.
Prin "sapatura deschisa" eu inteleg ceea ce s-a executat deja (si se va continua cu restul) la depoul-statie.
Asadar? Exprimare gresita? Temeni specifici pentru santier?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
andrei11
O interstatie de metrou / o statie de metrou se poate realiza numai in 2 moduri :
1) Folosind TBM - urile specifice pentru interstatii / folosind TBM - uri cu diverse diametre in cadrul statiei.
2) Prin sapatura deschisa, atat pentru interstatii cat si pentru statii.
Combinatii intre ele.
Sapaturile deschise sunt de doua feluri :
a) Clasice, adica intai faci peretii mulati ( perimetrali ) si sapi de sus in jos, pe masura ce gaura se adanceste montezispraituri metalice pentru ca peretii gropii sa nu se surpe in groapa datorita fortelor laterale ( presiunea pamantului, a panzei freatice, etc ). Apoi pur si simplu ridici constructia de la subsolul 3, 2, 1, pana la parter,adica de jos in sus.
b) Neclasice, adica dupa ce faci peretii mulati si lansezi stalpii de rezistenta - cei notati de mine de pe axele C, D si E torni planseul superior ( deci cum ar veni podeaua parterului / tavanul subsolului 1) dupa care sapi sub el pana la cota planseului subsolului 1 / tavanul subsolului 2, torni planseul subsolului 1 apoi sapi sub el pana la cota planseului subsolului 2 / tavanul subsolului 3 si asa mai departe.
Precum ai observat constructia se realizeaza in acest caz de sus in jos.
Ambele proceduri sunt sapaturi deschise.
In cazul variantei b) nu-ti mai trebuie spraituri de sustinere pentru ca acest rol este preluat de primul planseu, cel de la cota 0.
Este posibil in acest caz ca pe timpul constructiei sa apara si niste stalpi ( de obicei metalici ) provizorii ( se vad si in poze ) care au rolul de a sustine planseul pana la definitivarea stalpilor "adevarati".
Sper ca am fost destul de limpede.
O problema la asemenea gauri mari este panza freatica care este tinuta sub control cu ajutorul unor puturi / pompe aferente, daca vizualizezi pozele le vei vedea.
Dupa terminarea constructiei trebuie reechilibrate fortele datorita deplasarilor panzei freatice dupa care se poate renunta la pompe / puturi.
E mai complicat decat pare sa sapi o groapa de asemenea dimensiuni in pamant, trebuie sa ai o oarecare pregatire de specialitate, nu merge pur si simplu sa sapi groapa cu exacavatoarele pana la cota respectiva pentru ca pe de o parte ti s-ar prabusi peretii gropii pe de alta parte ti s-ar inunda groapa datorita panzei freatice.
O interstatie de metrou / o statie de metrou se poate realiza numai in 2 moduri :
1) Folosind TBM - urile specifice pentru interstatii / folosind TBM - uri cu diverse diametre in cadrul statiei.
2) Prin sapatura deschisa, atat pentru interstatii cat si pentru statii.
Combinatii intre ele.
Sapaturile deschise sunt de doua feluri :
a) Clasice, adica intai faci peretii mulati ( perimetrali ) si sapi de sus in jos, pe masura ce gaura se adanceste montezispraituri metalice pentru ca peretii gropii sa nu se surpe in groapa datorita fortelor laterale ( presiunea pamantului, a panzei freatice, etc ). Apoi pur si simplu ridici constructia de la subsolul 3, 2, 1, pana la parter,adica de jos in sus.
b) Neclasice, adica dupa ce faci peretii mulati si lansezi stalpii de rezistenta - cei notati de mine de pe axele C, D si E torni planseul superior ( deci cum ar veni podeaua parterului / tavanul subsolului 1) dupa care sapi sub el pana la cota planseului subsolului 1 / tavanul subsolului 2, torni planseul subsolului 1 apoi sapi sub el pana la cota planseului subsolului 2 / tavanul subsolului 3 si asa mai departe.
Precum ai observat constructia se realizeaza in acest caz de sus in jos.
Ambele proceduri sunt sapaturi deschise.
In cazul variantei b) nu-ti mai trebuie spraituri de sustinere pentru ca acest rol este preluat de primul planseu, cel de la cota 0.
Este posibil in acest caz ca pe timpul constructiei sa apara si niste stalpi ( de obicei metalici ) provizorii ( se vad si in poze ) care au rolul de a sustine planseul pana la definitivarea stalpilor "adevarati".
Sper ca am fost destul de limpede.
O problema la asemenea gauri mari este panza freatica care este tinuta sub control cu ajutorul unor puturi / pompe aferente, daca vizualizezi pozele le vei vedea.
Dupa terminarea constructiei trebuie reechilibrate fortele datorita deplasarilor panzei freatice dupa care se poate renunta la pompe / puturi.
E mai complicat decat pare sa sapi o groapa de asemenea dimensiuni in pamant, trebuie sa ai o oarecare pregatire de specialitate, nu merge pur si simplu sa sapi groapa cu exacavatoarele pana la cota respectiva pentru ca pe de o parte ti s-ar prabusi peretii gropii pe de alta parte ti s-ar inunda groapa datorita panzei freatice.
101.jpg (86.62 KB; downloaded 2794 times)
102.jpg (192.18 KB; downloaded 2786 times)
- Dr.Taberei
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
Dr.Taberei
Foarte clar!
Ma gandeam eu ca este vorba despre termeni specifici, care auziti in afara santierului, cu precadere in aceasta situatie, ar putea avea alta semnificatie si intelegere.
Foarte clar!
Ma gandeam eu ca este vorba despre termeni specifici, care auziti in afara santierului, cu precadere in aceasta situatie, ar putea avea alta semnificatie si intelegere.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
andrei11
Dă si tu o cautare la metroul din Moscova, daca tavanul statiei este boltit / traseul liniei de asemenea este boltit este posibil ca statia sa fie facuta numai cu ajutorul TBM - urilor de diverse diametre.
Daca si accesele in statie sunt sub forma unor tuneluri ( boltite ), atunci probabilitatea ca toata statia ( inclusiv accesele ) sa fie facute cu TBM - uri este extrem de mare.
Dă si tu o cautare la metroul din Moscova, daca tavanul statiei este boltit / traseul liniei de asemenea este boltit este posibil ca statia sa fie facuta numai cu ajutorul TBM - urilor de diverse diametre.
Daca si accesele in statie sunt sub forma unor tuneluri ( boltite ), atunci probabilitatea ca toata statia ( inclusiv accesele ) sa fie facute cu TBM - uri este extrem de mare.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
misterr
andrei11 wrote:Mă tot întrebam pe ce se sprijină acești stîlpi metalici provizorii, că deocamdată nu avem radier...
Este posibil in acest caz ca pe timpul constructiei sa apara si niste stalpi ( de obicei metalici ) provizorii ( se vad si in poze ) care au rolul de a sustine planseul pana la definitivarea stalpilor "adevarati".
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
subway guru
Acei stalpi metalici se numesc 'stalpi lansati' si au ca fundatie o bareta (si nu cum gresit se mai ortografiaza pe aici 'bereta', aia e o basca de bashcalie)...
Bareta e un panou izolat de perete mulat cu rol de fundatie (adica de preluare in principal de sarcini verticale si nu de sarcini orizontale ca la peretii mulati).
Toate cele bune!
Acei stalpi metalici se numesc 'stalpi lansati' si au ca fundatie o bareta (si nu cum gresit se mai ortografiaza pe aici 'bereta', aia e o basca de bashcalie)...
Bareta e un panou izolat de perete mulat cu rol de fundatie (adica de preluare in principal de sarcini verticale si nu de sarcini orizontale ca la peretii mulati).
Toate cele bune!
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
URANUS
Azi la ora 21 inca se excava sub PS al galeriei de legatura intre VI si bulevard DT, precum si la iesirea din depou/statie. De asemenea, a aparut si o instalatie de sapat pt PM.
Azi la ora 21 inca se excava sub PS al galeriei de legatura intre VI si bulevard DT, precum si la iesirea din depou/statie. De asemenea, a aparut si o instalatie de sapat pt PM.
- laur_visan
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia si depou Valea Ialomitei
laur_visan
Astazi la Valea Ialomitei in zona depoului a inceput montarea grinzilor planseului superior si de asemenea au inceput sapaturile pt planseul superior pe bd.Dr Taberei inspre Romancierilor.
Astazi la Valea Ialomitei in zona depoului a inceput montarea grinzilor planseului superior si de asemenea au inceput sapaturile pt planseul superior pe bd.Dr Taberei inspre Romancierilor.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination