Topic: Gara FILARET (București)
32 posts, 22015 views
📖 Pagination options
- falizwim
-
Posted:
-
Gara FILARET (București)
falizwim
Inc-un nume "fost" cochet
Este GARA FILARET ,
Care in anul '60
A demis trenul pe veci,
Iar in următoarea vară
Figura ca autogară
Inc-un nume "fost" cochet
Este GARA FILARET ,
Care in anul '60
A demis trenul pe veci,
Iar in următoarea vară
Figura ca autogară
- falizwim
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
falizwim
Constructia a fost terminata pe data de 26 August 1869.
Linia ferata Bucuresti-Giurgiu a fost inaugurata pe data de 19 Octombrie 1869 si racordata la gara Targovistei in luna Septembrie 1873.
Prima garnitura plecata in directia sud (pentru cei care nu cunosc Romania ) a constat in trenul de onoare Mihai Viteazu' condus de Sir Trevor Barklay.
A doua garnitura plecata dupa ea a constat in trenul de onoare Dunarea ajuns la Giurgiu (prin Comana) la ora 12:30.
Partea a 3-a (apropo de versuri):
... cu exceptia celor legate direct de subiect
Cel mai mare poet roman a fost internat pe motive de ... pe str.Plantelor.
Gheorghiu-Dej a trebuit sa-l inghita pe Arghezi (cu tot cu epigrame), chiar daca pe altii a reusit sa-i trimita la "canal".
N-oi fi eu nici M.E. si nici T.A., dar o societate care nu sufera versuri, nu are drept nici macar la proza.
Si de fapt, de ce ar interzice administratorii acestui sait exprimarea prin versuri
Constructia a fost terminata pe data de 26 August 1869.
Linia ferata Bucuresti-Giurgiu a fost inaugurata pe data de 19 Octombrie 1869 si racordata la gara Targovistei in luna Septembrie 1873.
Prima garnitura plecata in directia sud (pentru cei care nu cunosc Romania ) a constat in trenul de onoare Mihai Viteazu' condus de Sir Trevor Barklay.
A doua garnitura plecata dupa ea a constat in trenul de onoare Dunarea ajuns la Giurgiu (prin Comana) la ora 12:30.
Partea a 3-a (apropo de versuri):
Dr2005 wrote:
Anunţ: Deschideţi topice când aveţi ce scrie în ele, la subiect. În niciun caz pentru poezii!
... cu exceptia celor legate direct de subiect
Cel mai mare poet roman a fost internat pe motive de ... pe str.Plantelor.
Gheorghiu-Dej a trebuit sa-l inghita pe Arghezi (cu tot cu epigrame), chiar daca pe altii a reusit sa-i trimita la "canal".
N-oi fi eu nici M.E. si nici T.A., dar o societate care nu sufera versuri, nu are drept nici macar la proza.
Si de fapt, de ce ar interzice administratorii acestui sait exprimarea prin versuri
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
shoppy
Este prima gara din Bucuresti pe prima cf construita de administratia romana pe teritoriul Romaniei de atunci.
Vorba marinarului: "Un pic de cultura nu v-ar strica domnilor".
Este prima gara din Bucuresti pe prima cf construita de administratia romana pe teritoriul Romaniei de atunci.
Vorba marinarului: "Un pic de cultura nu v-ar strica domnilor".
- Tom
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Tom
Am pornit dela o gara
Ce-i acum autogara
Si facem cu ea gargara
Excelent subiect de vara!
Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
Am pornit dela o gara
Ce-i acum autogara
Si facem cu ea gargara
Excelent subiect de vara!
Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
- falizwim
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
falizwim
Am stiut ca-i molipsitoare;
Primeste-o felicitare
Prin Comana (cum spuneam);
Alte documente n-am
Nu a fost gara pe veci,
Ci doar pana in '60.
Trix wrote:
Am pornit dela o gara
Ce-i acuma autogara,
Si facem cu ea gargara
Excelent subiect de vara!
Am stiut ca-i molipsitoare;
Primeste-o felicitare
Trix wrote:
Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Prin Comana (cum spuneam);
Alte documente n-am
Trix wrote:
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
Nu a fost gara pe veci,
Ci doar pana in '60.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
De la Gara Filaret, se desprindeau 2 linii ferate uzinale: una dintre ele traversa linia de tramvai si intra in curte la Intrep. metalurgica "Wolff" (apoi "Steaua Rosie", si din 1990 "Hesper"); o alta ramura cobora pe linga Parcul Carol, cotea la Fantana Zodiacului, apoi intra pe Str. Candiano Popescu - exista o ramificatie si spre fabrica de gaz (aici se producea gazul pentru iluminarea orasului; fabrica de gaz exista inca, probabil cu alta utilitate), apoi cotea stanga pe Str. Lanariei, traversa Dambovita pe Podul Timpuri Noi si intra in Uz. "Lemaitre" (din 1948 "Timpuri Noi").
Eu ma intreb cum naiba urca trenul Dealul de la Filaret, ca panta e foarte abrupta si cum putea un tren sa ia curbe asa de stranse pe strazi inguste, cum sunt Candiano Popescu si Lanariei?
Trix wrote:Mai precis, de la 19 nov. 1960 nu am mai circulat trenuri inspre Gara Filaret. De la Gara, linia principala mergea paralel cu str. Inclinata, apoi cotea stanga in dreptul Soselei Trafic Greu de azi si urma aliniamentul existent si azi pana la Gara Progresu, si mai departe spre Giurgiu. Filaret si-a pierdut statutul de gara principala la numai cativa ani de la inaugurare, cand s-a deschis gara de nord, plus ca manevrele se faceau destul de greoi acolo, datorita rebrusmentului.
Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
De la Gara Filaret, se desprindeau 2 linii ferate uzinale: una dintre ele traversa linia de tramvai si intra in curte la Intrep. metalurgica "Wolff" (apoi "Steaua Rosie", si din 1990 "Hesper"); o alta ramura cobora pe linga Parcul Carol, cotea la Fantana Zodiacului, apoi intra pe Str. Candiano Popescu - exista o ramificatie si spre fabrica de gaz (aici se producea gazul pentru iluminarea orasului; fabrica de gaz exista inca, probabil cu alta utilitate), apoi cotea stanga pe Str. Lanariei, traversa Dambovita pe Podul Timpuri Noi si intra in Uz. "Lemaitre" (din 1948 "Timpuri Noi").
Eu ma intreb cum naiba urca trenul Dealul de la Filaret, ca panta e foarte abrupta si cum putea un tren sa ia curbe asa de stranse pe strazi inguste, cum sunt Candiano Popescu si Lanariei?
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
telvanni
Ce inseamna rebrusment?
Langa stalpul acela imens e o cladire de 4 etaje care a apartinut (din cate am auzit) garii. Stie cineva de cand e facuta?
OFF: falizwim esti delicios cu versurile tale. Ai fost on-topic si asta e OK. Aici esti acceptat mai greu pentru ca te afli intre oameni de profil "real".
Ce inseamna rebrusment?
Langa stalpul acela imens e o cladire de 4 etaje care a apartinut (din cate am auzit) garii. Stie cineva de cand e facuta?
OFF: falizwim esti delicios cu versurile tale. Ai fost on-topic si asta e OK. Aici esti acceptat mai greu pentru ca te afli intre oameni de profil "real".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
A rebrusa inseamna inversarea sensului de miscare a unui tren sau vehicul feroviar. Prin extensie, se aplica si la tramvaie, inclusiv la piesele de cale aferente (ex. rebrusmentul de la Orhideelor pentru linia 44). Gara Filaret era infundata, de aceea toate trenurile trebuiau sa rebruseze acolo.
A rebrusa inseamna inversarea sensului de miscare a unui tren sau vehicul feroviar. Prin extensie, se aplica si la tramvaie, inclusiv la piesele de cale aferente (ex. rebrusmentul de la Orhideelor pentru linia 44). Gara Filaret era infundata, de aceea toate trenurile trebuiau sa rebruseze acolo.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
nokia2110
Eu ştiam că de pe 10 noembrie 1960 nu au mai circulat trenuri pe acolo. Linia aia de mergea în jos, spre Fântâna Zodiac a fost instalată în 1917 pentru transportul pieselor către C.D.E. (Centrala Diesel-Electrică) Filaret (care funcţiona în clădirea mare, de cărămidă roşie de vis-a-vis de Parcul Carol I (Libertăţii)). Până atunci le transportau cu care cu boi şi piese alea nu erau deloc mici. Nu ştiu când au extins linia către "Lemaître/Timpuri Noi" (care la un momendat repara şi locomotive). Oricum, pe linia care cobora dealul nu intrau probabil decât vagoane mici.
Eu mă întreb cum de circulau în paralel pe Str. Dr. Constantin Istrati şi trenurile, şi tramvaiele.
Eu ştiam că de pe 10 noembrie 1960 nu au mai circulat trenuri pe acolo. Linia aia de mergea în jos, spre Fântâna Zodiac a fost instalată în 1917 pentru transportul pieselor către C.D.E. (Centrala Diesel-Electrică) Filaret (care funcţiona în clădirea mare, de cărămidă roşie de vis-a-vis de Parcul Carol I (Libertăţii)). Până atunci le transportau cu care cu boi şi piese alea nu erau deloc mici. Nu ştiu când au extins linia către "Lemaître/Timpuri Noi" (care la un momendat repara şi locomotive). Oricum, pe linia care cobora dealul nu intrau probabil decât vagoane mici.
Eu mă întreb cum de circulau în paralel pe Str. Dr. Constantin Istrati şi trenurile, şi tramvaiele.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
Data de 19 noiembrie 1960 pentru desfiintarea Garii Filaret (pe care am mentionat-o in pagina anterioara) am preluat-o din cartea "Constructii pentru transporturi în Romania", scrisa de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu si editata de CCCF Bucuresti (1986).
Data de 19 noiembrie 1960 pentru desfiintarea Garii Filaret (pe care am mentionat-o in pagina anterioara) am preluat-o din cartea "Constructii pentru transporturi în Romania", scrisa de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu si editata de CCCF Bucuresti (1986).
filaret.jpg (224.86 KB; downloaded 8441 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
nokia2110
Mă mir ce trafic era între Bucureşti şi Giurgiu de gâtuia traficu auto...
Mă mir ce trafic era între Bucureşti şi Giurgiu de gâtuia traficu auto...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
Odata cu deschiderea tronsonului vestic al "inelului mare" de centura, prin Chiajna - Varteju - Jilava, si indrumarea trenurilor spre Giurgiu pe acolo, inelul mic a devenit strict o linie de interes industrial, dovada ca a fost pastrata cateva decenii dupa aceea. Dar Filaret nu mai avea nici o utilitate ca gara de calatori, cu atat mai mult cu cat era infundata. Traficul rutier era gatuit in principal pe partea de nord a inelului (Aviatiei - Reinvierii - Colentina - Pantelimon) unde conform marturiilor din epoca, timpul cumulat de asteptare la bariera era de cateva ore pe zi.
Odata cu deschiderea tronsonului vestic al "inelului mare" de centura, prin Chiajna - Varteju - Jilava, si indrumarea trenurilor spre Giurgiu pe acolo, inelul mic a devenit strict o linie de interes industrial, dovada ca a fost pastrata cateva decenii dupa aceea. Dar Filaret nu mai avea nici o utilitate ca gara de calatori, cu atat mai mult cu cat era infundata. Traficul rutier era gatuit in principal pe partea de nord a inelului (Aviatiei - Reinvierii - Colentina - Pantelimon) unde conform marturiilor din epoca, timpul cumulat de asteptare la bariera era de cateva ore pe zi.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
nokia2110
Pentru trenurile de navetişti era mai o.k. o gară în Oraşul Interior.
În anii '50 nu existau barierea automate. Dacă ar fi existat, nu s-ar mai fi aşteptat atâta la trecere la nivel.
Pentru trenurile de navetişti era mai o.k. o gară în Oraşul Interior.
În anii '50 nu existau barierea automate. Dacă ar fi existat, nu s-ar mai fi aşteptat atâta la trecere la nivel.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dr2005
Barierele automate sunt conectate la instalaţia BLA (unde nu e BLA nu poţi să le instalezi). Practic, când trenul este pe blocul de linie dinaintea celui cu bariera, se lasă bariera (sau când se face ieşirea din staţie, dacă bariera e lângă staţie... practic, când se dă verde trenului se lasă bariera). Dacă viteza de circulaţie a trenului e de 15 km/h din diverse motive (infrastructură muci, material rulant la fel), tot mult o să stai până se târâie trenul pe acolo.
Barierele automate sunt conectate la instalaţia BLA (unde nu e BLA nu poţi să le instalezi). Practic, când trenul este pe blocul de linie dinaintea celui cu bariera, se lasă bariera (sau când se face ieşirea din staţie, dacă bariera e lângă staţie... practic, când se dă verde trenului se lasă bariera). Dacă viteza de circulaţie a trenului e de 15 km/h din diverse motive (infrastructură muci, material rulant la fel), tot mult o să stai până se târâie trenul pe acolo.
📖 Pagination options