MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1389906 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate shoppy

Mda, probabil ca de aia M4 e constuit de ACM4 care pe timpul comunistilor construia/asambla blocuri de locuinte.
Si nu poti sa dai comunicat dupa cum te taie capul, trebuie respectata legea, care se vede din articol cat de gaurita e, ca doar cine-mparte parte-si face.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate mindmasster

Da mai bine sa nu accepte firme romanesti care fac lucrari de proasta calitate si umplu conturuile tuturor mafiotilor de la Euroconstruct si celelalte. Sa vina strainii sa contruiasca ca noi nu suntem in stare. japonezi ,chinezi ,coreeni, astia care lucreaza bine si repede sa vina . Hai cu M5!

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

Am observat ca mai nou se scrie in versuri pe forum. Sa incerc si eu?

Semne bune anul are ,
De sub brazda de tractoare ,
Dar si semne de mirare !
Cine oare , cine oare,
Va fi cel cu ranga mare ?  :lol:

Oare cine va castiga licitatia :?:  :?: Raspuns: Elenaaaaa Udreaaaaa! Ce scuturi (sau "cartite", in limbj popular)? Ce japonezi, ce chinezi? Vine Nutzi cu vibratoarele si face tunelele in Drumul Taberei in 2 timpi si 3 miscari.  :lol: Pe urma vine Capsuneanul si o rezolva pe Nutzi unde n-a putut sa faca ea. Asa ca, sa-i anunte cineva pe chinezi si japonezi sa iasa din tunel, ca vin romanii cu artileria grea. :twisted:

Serios vorbind, in ritmul in care se construieste metrou in Romania, pana termina ei de sapat, sigur mai toti  bucurestenii o sa foloseasca teleportarea iar parcul national de farfuri zburatoare o sa fie egal cu numarul de metri de cartabosi ( fostii ministri "stie" ce "ie" aia) care se tranzactioneaza in anul de gratie 2010.

Luam de exemplu extensia 1 Mai-Bazilescu deci, avem:
2 statii de extins ............. 5 ani
14 statii pe noua linie ..... X ani.
Calculam... X=14*5/2
X=35 de ani.

Vreti calculul si pentru miile de km de autostrada promisi? Na va mai stric ziua.

Metroul din Drumul Taberei e un fel de Fata Morgana, desi din cate stiam eu, tanti Morgana e gratis. Asta a costat deja vreo 7 milioane de euro. Pe ce, nu stiu. Poate pe studii de fezbilitate. Poate ma lamuriti voi....

Asa ca mai bine spus, acest proiect e ca porcul mort in batatura. Oricum, va mai curge multa apa pe Dambovita pana va fi gata metroul, si multi bani din buzunarele platitorilor de taxe odata cu apa aia, din cauza timpului pierdut in trafic.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate DeSimon

Nu stiu daca se poate face comparatie intre M5 si prelungirea 1 Mai - Bazilescu.
Cred ca lucrarile merg extrem de incet la M4 pentru ca Metrorex stie foarte bine ca acolo nu vor fi calatori, trenurile vor circula aproape goale. Deja sunt destule transporturi in comun in zona (20, 97...) si deja troleibuzele si tramvaiele rar sunt full in zona Bazilescu. Aici in Drumul Taberei nu se compara. Cartier imens, numai nu blocuri, si transporturile RATB stim noi in ce hal de pline sunt acolo (TOATE, autobuze, troleibuze si tramvaie).

Poate ca beneficiile mari care ar putea scoate Metrorex de viitorul M5 o sa ii convinga sa faca lucrarile mai repede. Dar nu se stie nimic, se poate intampla orice, aici, in Romania...

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rails

evident ca legislatia nu iti da voie sa dai comunicate dupa cum iti vine dimineata pe wc inainte de servici, dar totusi vorbim de metrou, nu de pus borduri sau montat indicatoare pe stalpi. oricum o sa asteptam noi mult si bine pana o sa avem o magistrala noua de metrou. ei nu au reusit sa termine in 20 de ani m4...

 


  • baubau
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate baubau

adica nu ii pot impiedica sa participe la licitatie pentru criterii gen lipsa de experienta, insa dupa ce castiga licitatia o pot anula pentru aceeasi lipsa de experienta? cum e legea asta?

din cate am vazut eu, la licitatiile publice se pot specifica diverse cerinte de genul "cifra de afaceri minim x in ultimii ani", "sa ofere certificat de calitate", "sa aiba experienta in domeniul x (certificarea y, z)", deci nu era asa greu sa specifice in anunt ca pentru a participa trebuie sa stii sa sapi o groapa si sa dovedesti ca ai mai sapat in ultimii 10 ani, sa ai x utilaje de tipul cutare (ca nu e voie sa spui exact modelul sau trebuie sa adaugi "sau echivalent" pentru ca au libertatea de a alege producatorul)

dupa licitatie, daca o castiga nu prea vad cum ar putea anula (decat daca nu-si indeplineste obligatiile - nu sapa nimic, sapa si se prabuseste, la noroc)

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rosetti61

Dar o incepe odata? Rusii au bifat de pe lista inca doua statii si inca mai au in constructie (au vreo 16 statii date in functiune dupa 1990), noi mergem deja cu metrou prin 19 statii de la cap la cap... dar pe hartie. (sa nu fiu rau - ne putem mandri doar cu 9 terminate dupa 1990, mai bine zis finisarea unora incepute in 1989, nici una de la zero)
La Universitate sper ca se gandesc si la statia de metrou (aia viitoare, cand o fi). Spre Pantelimon, cine stie cand si daca se trage metrou. M4 la Progresu, nu-i prea vad rostul (au deja pe acolo 7, 25, 102 si 116 destul de pline).
Vad ca se tot gandesc si la Otopeni, si de la atata gandit poate iese ceva gen Dr Taberei - Otopeni pana la urma.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate mindmasster

Doamne frate . Dominatrix asa iti spun eu daca iti convine bine daca nu iarasi bine. CINE CONSTRUIESTE PRELUGIREA DE LA M4? De proiectul ala nu s-a mai vorbit de foarte mult timp si nu e mare necesitate . Credea-ma stau in zona si e ok fara metrou ,chiar nu e aglomerat (foarte putin la orele de varf FOARTE) . Da in drumul taberei e foarte necesar acest metrou si dupa cum ai vazut in comentariile de mai sus BANII SUNT DEJA ALOCATI (395 de milioane de euro) exact cat trebuie  Sunt si eu constient ca nu se va termina in 2 ani da macar in 3 ani sa-l termine si va costa mai mult da macar sa ve apuca de el .

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

mindmasster wrote:
Doamne frate . Dominatrix asa iti spun eu daca iti convine bine daca nu iarasi bine. CINE CONSTRUIESTE PRELUGIREA DE LA M4? De proiectul ala nu s-a mai vorbit de foarte mult timp si nu e mare necesitate . Credea-ma stau in zona si e ok fara metrou ,chiar nu e aglomerat (foarte putin la orele de varf FOARTE) . Da in drumul taberei e foarte necesar acest metrou si dupa cum ai vazut in comentariile de mai sus BANII SUNT DEJA ALOCATI (395 de milioane de euro) exact cat trebuie Sunt si eu constient ca nu se va termina in 2 ani da macar in 3 ani sa-l termine si va costa mai mult da macar sa ve apuca de el .
In primul rand, cei 395 de milioane de euro sunt contractati numai pentru DEMARAREA lucrarilor, nu pentru finalizarea lor. Citeste cu atentie, costul estimativ este de 700 de milionae, daca adaugi si inflatia + alte cheltuieli neprevazute, care sunt inevitabile la acest gen de proiecte, ajungi lejer la 800-900 de milione de euro. Restul banilor, CANCI! Cel putin deocamdata!
Plus, costurile trenurilor de metrou; astea intra in aia 700 de milioane sau nu? Dar depoul de la Valea Ialomitei?  Dar constructiile speciale pentru interconectarea retelei la Eroilor?
Eu nu spun ca metroul din Drumul Taberei nu e necesar, insa e ABSURD sa incepi lucrari noi cand nici nu stii bine cand le vei termina pe cele incepute acum 20 de ani si daca ai bani pentru ele. Si in Pajura s-au bagat destui bani.
Daca tu crezi ca va fi gata in 3 ani te inseli. Ei se chinuie de vreo 10 ani sa asfalteze strazile si sa puna canalizare in cartierul Mizeria, cum sa fie gata 9 km de metrou in trei ani? Poate numai daca vine Nutzi cu vibratoarele, sa-i invete pe Dorei "meserie" si sa le arate ea cum se "sfredeleste" pamantul eficient si rapid.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dr2005

,,Recordul" metroului bucureştean a fost de vreo 5 km de tunel (nu vorbesc de finisaje, linie, instalaţii etc.) pe an, în timp ce media altor ţări care deja lucaru aproape 100% mecanizat era de vreo 3 km/an. Eu zic să ne aşteptăm la maxim 2,5 km/an, iar după aia minim 3 ani pentru şine şi echipamente + 1 an pentru finisajele staţiilor, escalatoare, turnicheţi şi ce mai e. Şi asta e varianta optimistă, varianta pesimistă sunând cam aşa: peste 10 ani ne vom uita la nişte gropi pline cu apă cum mai vedem şi pe Bd. Bucureştii-Noi. Cândva, cineva a dorit să facă metrou, dar s-au terminat banii şi a venit alt partid la conducere, deci lucrarea nu mai e de actualitate, plus că tunelul s-a surpat, ajutat de solul nisipos (până şi la linia lui 41 au plonjat cu excavatoarele în pânza freatică pe la Tricodava) şi a fost inundat de pânza freatică aflată foarte jos, de care nu s-a ţinut cont în dorinţa începerii cât mai rapide a lucrărilor cu ocazia campaniei electorale din 2012.€

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate George

Doua chestiuni:
1) una foarte punctuala, legea achizitiilor publice este formulata, ca orice lege, intr-o maniera generala si nu impiedica o solutie cum ar fi ca in caietul de sarcini sa se impuna o experienta anterioara in acelasi domeniu al firmelor respective (cum se face la autostrazi, de exemplu).
Asta ar fi insemnat insa sa zboare toti clientii politici care n-au facut metrouri in viata lor, iar foamea de bani e mare pe toate fronturile.
Acum nu mai pot modifica criteriile din mers, dar sper ca la selectie sa tina cont de experienta. Personal as prefera niste chinezi cu subcontractori romani, decat asa-zisii regi ai asfaltului, niste boi care nu sunt in stare sa faca o lucrare ca lumea si la timp.

2) Cred ca nu trebuie sa fim asa de pesimisti in legatura cu M5. Daca s-a putut pe vremea lui Ceausescu, cu tehnologii mult mai putin bune, cred ca se poate si acum, cand suntem in UE. Poate mai incet, nu asa hei-rupist, dar - daca sunt bani si organizarea de santier e corespunzatoare - un termen de 4 ani pentru o lucrare buna nu mi se pare nerealist.
Presiunea publica va fi foarte mare ca lucrarea sa se termine la timp, nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie cand se va lucra pe Bd. Drumul Taberei...Ma rog, eu oricum am trecut pe bicicleta, dar asta nu e o optiune pentru iarna.
Ca fapt divers, cu bicicleta fac 30 minute de la Valea Argesului pana la Unirii, timp care cu autobuzul nu mi-a iesit niciodata (cel mai rapid 35 minute, in medie 50 - 55 minute).
Mai degraba decat sa fim pesimisti, ar trebui ca presiunea publica sa fie mare pentru inceperea si finalizarea corespunzatoare a lucrarii.
Pana la urma, ce se face la Basarab - foarte fain, de altfel - ne arata ca se poate. Cu intarzieri, poticneli dar se poate.
Mie si M4 pana la Progresu mi se pare necesar, trebuie sa vedem lucrurile in perspectiva.
Pana orasul nu o sa aiba M4 complet, M5 Dr. Taberei - Pantelimon, M 6 pana la aeroport si o solutie clara pentru axa Rahova - Colentina, ca si ceva extensii suburbane, suntem foarte departe de un transport civilizat si adecvat pentru un oras asa mare.
In ce priveste Rahova-Colentina, poate ne uitam un pic cum se construieste pe afara - am vazut asta in multe orase din Germania, si in Olanda la Haga - daca nu ar fi o solutie o linie de tramvai rapida, care sa intre in subteran doar in zona centrala - de ex. de unde incepe Calea Mosilor Vechi, pana pe G. Cosbuc, la Piata Regina Maria. Oricum ar fi mult mai ieftin decat un metrou in intregime subteran, pe care nu cred ca il vedem inainte de 20 de ani.
Dar nici solutia cu green track prin Piata Unirii nu este rea. Solutii sunt, dar trebuie renuntat la povestea de adormit copii ca transportul cu masina rezolva totul.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

George wrote:
Presiunea publica va fi foarte mare ca lucrarea sa se termine la timp, nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie cand se va lucra pe Bd. Drumul Taberei...Ma rog, eu oricum am trecut pe bicicleta, dar asta nu e o optiune pentru iarna.
Ca fapt divers, cu bicicleta fac 30 minute de la Valea Argesului pana la Unirii, timp care cu autobuzul nu mi-a iesit niciodata (cel mai rapid 35 minute, in medie 50 - 55 minute).
Mai degraba decat sa fim pesimisti, ar trebui ca presiunea publica sa fie mare pentru inceperea si finalizarea corespunzatoare a lucrarii..
Care presiune publica? Exista asa ceva in Romania? Daca nu au iesit in strada cand s-au anuntat taieri de pensii si salarii, cine crezi ca o sa protesteze pentru ca firma X nu termina lucrarile la nu-stiu-ce linie de metrou la timp? Cei care stau in casa cu generatorul pornit cand Macaronarii Enelisti le taie curentul in fiecare zi? Sau cei din mizeria comunala numita Chiajna, despre care s-a discutat destul de mult pe forum, care au ramas fara gaze ca urmare a lucrarilor mizerabile a nu stiu caror  ga°zari? Ca sa nu ies din topic, vreau sa va reamintesc ca Bd. Camil Ressu intre Ramnicu Sarat si Piata Salajan a fost lasat fara transport in comun aproape 3 ani in anii '90 cand s-au inceput lucrarile la metroul spre Catelu, pana cand s-au gandit cei de la RATB sa puna un californian la Ilioara pentru tramvaie. Si pe urma s-a mai stat inca vreo 2 ani si jumatate cu un tramvai cam la 15 minute la ora de varf, si totusi nu a protestat nimeni.
George wrote:
In ce priveste Rahova-Colentina, poate ne uitam un pic cum se construieste pe afara - am vazut asta in multe orase din Germania, si in Olanda la Haga - daca nu ar fi o solutie o linie de tramvai rapida, care sa intre in subteran doar in zona centrala - de ex. de unde incepe Calea Mosilor Vechi, pana pe G. Cosbuc, la Piata Regina Maria. Oricum ar fi mult mai ieftin decat un metrou in intregime subteran, pe care nu cred ca il vedem inainte de 20 de ani.
Asta vroiam sa spun si eu. O linie de tramvai 32 + 21, subterana intre Piata Chirigiu si intersectia Mosilor/Republicii (pardon, Carol, sper ca primul), si construita in stilul metroului usuratic in rest, ar fi perfecta si mult mai ieftina decat un metrou Alexandria - Colentina.
George wrote:
Dar nici solutia cu green track prin Piata Unirii nu este rea. Solutii sunt, dar trebuie renuntat la povestea de adormit copii ca transportul cu masina rezolva totul.
Din pacate, in Romania asta nu e poveste de adormit copiii, ci politica in toata regula. Parvenitii zilei fac regulile, si doar nu vrei sa incurajeze transportul in comun, ca doar n-au luptat la Revolutie ca sa mearga acum "cu un picior pe scara, cu o mana pe bara, si cu c***l afara", ca pe vremea Tovarasului.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate MetrouFan

Ceva vesti despre licitatie :?:

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate andrei11

Ruleta Ruseasca
M 5 - Cea mai arzatoare magistrala a metroului bucurestean poate fi o adevarata bomba a transportului in comun si a circulatiei in Vestul Capitalei
Nod intermodal Razoare
Probabil ca sunteti la curent cu PUZ - ul in cadrul Nodului Intermodal Razoare.
Lucrarea este extem de complexa, costisitoare si face parte din planul "Autostrazii Suspendate" - care autostrada nu va fi (acolo) suspendata, ci la minus 5 metri sub pamant.
La "NOD" vom avea - tineti-va bine, dar probabil ca sunteti la curent, 2 pasaje rutiere subterane si perpendiculare unul fata de celalalt si o statie de metrou (Academia Militara / Razoare)(E o singura statie, nu doua, dar inca nu stiu denumirea)
In mare lurarea va fi pe 3 nivele ( cele 2 pasaje si statia de metrou).
Cel putin un pasaj este legat intim de metroul din dr Taberei, cel care va avea dedesubt statia de metrou. Celalalt pasaj (Autostrada Suspendata...) poate sa mai astepte. Eu as vrea sa fie gata, dar cred ca nu se poate.
Precizare
Ca sa nu mi se faca observatie, precizez ca Pasajul Intermodal Razoare NU face parte din Autostrada, ci din centura interna a Bucurestiului. Din aceasta centura fac parte urmatoarele pasaje rutiere (desi aici sunt putin off topic sper sa nu supar admin-ul)
1) Pasajul Berceni - proiectat de regimul comunist, neexecutat
2) Pasajele Muncii, Obor, Victoriei - executate de regimul comunist
3) Pasajul si statia de metrou Dorobanti - proiectate de regimul comunist dar neexecutate
4) Pasajul Basarab proiectat de regimul comunist, preluat proiectul si dezvoltat de Romania contemporana
5) Leu ( neexecutat)
6) Razoare (neexecutat)
.... Mai sunt si alte pasaje, dar deja sunt prea multe pentru timpul nostru istoric
De ce am denumit titlul interventiei mele Ruleta Ruseasca ?
Pentru ca lucrarea costa foarte scump, este subterana si mult mai lunga ca o statie de metrou.
Acest proiect M 5 ori se va termina in circa 4 ani ( primul tronson) ori se va "dilua" la nivelul a 25 - 30 ani sau mai grav va fi abandonat dupa ce va fi fost inceput. Atentie ! Surse de finantare nu exista decat partial pentru el.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433202 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use