Topic: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
10 posts, 5731 views- George
-
Posted:
-
Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
George
Dupa cum se spunea aici acum cateva zile, este momentul propice sa ne gandim ce proiecte vrem sa realizam din fonduri europene.
Din capul locului spun ca, dupa mine, proiectele pentru autostrazi si cele pentru cai ferate trebuie sa fie 50 % - 50 % ca finantare. Sectorul feroviar trebuie sa primeasca aceeasi atentie ca si cel rutier, indeosebi pentru reparatii si modernizari pe magistralele principale.
Finantarea ar trebui sa priveasca doua categorii de lucrari:
1. Reabilitari totale cu corectii de traseu si proiectare de linii pentru max. 160 km/h, cum a inceput in 2011 - 2012 pentru coridorul IV.
In acest sens, trebuie intai terminat coridorul IV, cu lucrari pe Predeal - Brasov, Brasov - Sighisoara, Simeria - Radna.
In ce priveste Predealul, as alege o varianta de reparatii cu rectificari minime de traseu si fara tuneluri noi. Sumele ramase le-as investi in alte proiecte. Voi reveni in alt topic despre linia de mare viteza cu precizari.
Este important sa inceapa si lucrarile pe M 900 din bani europeni si cel putin Timisoara - Lugoj - Caransebes, daca nu chiar pana la Calafat toata linia, sa fie bugetat in acest exercitiu financiar, pentru ca macar din 2020 sa ne preocupam de celelalte magistrale (300 - Cluj/Oradea, 400, 500).
2. Pe cat posibil, ar trebui obtinute in continuare fonduri pentru reabilitari de gari, semnalizari, reparatii de poduri si chiar terasamente/linii de pe magistralele "clasice", pentru a inlatura punctele periculoase si restrictiile de viteza. Interesant ar fi si un punct pentru lucrari de electrificare, precum Cluj - Oradea si nu numai.
Pe de alta parte, CFR Calatori ar trebui sa poata depune proiecte pentru achizitionarea a catorva zeci de automotoare electrice si diesel, fara de care rentabilizarea companiei nu prea poate avea loc.
Dupa cum se spunea aici acum cateva zile, este momentul propice sa ne gandim ce proiecte vrem sa realizam din fonduri europene.
Din capul locului spun ca, dupa mine, proiectele pentru autostrazi si cele pentru cai ferate trebuie sa fie 50 % - 50 % ca finantare. Sectorul feroviar trebuie sa primeasca aceeasi atentie ca si cel rutier, indeosebi pentru reparatii si modernizari pe magistralele principale.
Finantarea ar trebui sa priveasca doua categorii de lucrari:
1. Reabilitari totale cu corectii de traseu si proiectare de linii pentru max. 160 km/h, cum a inceput in 2011 - 2012 pentru coridorul IV.
In acest sens, trebuie intai terminat coridorul IV, cu lucrari pe Predeal - Brasov, Brasov - Sighisoara, Simeria - Radna.
In ce priveste Predealul, as alege o varianta de reparatii cu rectificari minime de traseu si fara tuneluri noi. Sumele ramase le-as investi in alte proiecte. Voi reveni in alt topic despre linia de mare viteza cu precizari.
Este important sa inceapa si lucrarile pe M 900 din bani europeni si cel putin Timisoara - Lugoj - Caransebes, daca nu chiar pana la Calafat toata linia, sa fie bugetat in acest exercitiu financiar, pentru ca macar din 2020 sa ne preocupam de celelalte magistrale (300 - Cluj/Oradea, 400, 500).
2. Pe cat posibil, ar trebui obtinute in continuare fonduri pentru reabilitari de gari, semnalizari, reparatii de poduri si chiar terasamente/linii de pe magistralele "clasice", pentru a inlatura punctele periculoase si restrictiile de viteza. Interesant ar fi si un punct pentru lucrari de electrificare, precum Cluj - Oradea si nu numai.
Pe de alta parte, CFR Calatori ar trebui sa poata depune proiecte pentru achizitionarea a catorva zeci de automotoare electrice si diesel, fara de care rentabilizarea companiei nu prea poate avea loc.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
Utilizator anonim
Predeal - Brasov cu siguranta va ramane la sfarsit, fiind cea mai complicata portiune, desi are doar 26 km, din acesti 26 km, 18 sunt in zona de munte cu declivitate mare. Ca informatie, la podul de la iesirea din gara spre Brasov altitudinea este de 1036 m, la capatul urmatoarei curbe este 1020 m, in vreo 800 m distanta. Daca ar fi sa se elimine bucla cu cele doua tunele ar fi o panta de la 1036 m la 880-900 m cat este in zona Timisul de Sus.
Predeal - Brasov cu siguranta va ramane la sfarsit, fiind cea mai complicata portiune, desi are doar 26 km, din acesti 26 km, 18 sunt in zona de munte cu declivitate mare. Ca informatie, la podul de la iesirea din gara spre Brasov altitudinea este de 1036 m, la capatul urmatoarei curbe este 1020 m, in vreo 800 m distanta. Daca ar fi sa se elimine bucla cu cele doua tunele ar fi o panta de la 1036 m la 880-900 m cat este in zona Timisul de Sus.
- andrei11
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
Utilizator anonim
Nu noi, cei care pregatesc modernizarea au spus ca se are in calcul eliminarea buclei pentru scurtarea cu vreo 10 minute a drumului...
Nu noi, cei care pregatesc modernizarea au spus ca se are in calcul eliminarea buclei pentru scurtarea cu vreo 10 minute a drumului...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
andrei11
Atunci trebuie sa coboare ( urce ) vreo 100 - 120 metri intr-un kilometru si jumatate ? Adica ceva de genul 7 % ? ( Am calculat aproximativ, rog corectati-ma ).
Ar mai fi o solutie, de la Azuga sa bage linia in pamant si la Predeal ori sa anuleze gara ori s-o faca in subteran.
Cred ca visam.
Ca o remarca particulara, mie imi place bucla, poate sa fie si la nivel sentimental ceva, am parcurs-o de zeci de mii de ori ( exagerez, evident ).
Atunci trebuie sa coboare ( urce ) vreo 100 - 120 metri intr-un kilometru si jumatate ? Adica ceva de genul 7 % ? ( Am calculat aproximativ, rog corectati-ma ).
Ar mai fi o solutie, de la Azuga sa bage linia in pamant si la Predeal ori sa anuleze gara ori s-o faca in subteran.
Cred ca visam.
Ca o remarca particulara, mie imi place bucla, poate sa fie si la nivel sentimental ceva, am parcurs-o de zeci de mii de ori ( exagerez, evident ).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
shoppy
Era o discutie ca imediat dupa Predeal sa intre in tunel pe dreapta si sa mai iasa la Sacele, mentinand o panta constanta si raze de curbura de generoase pe tot traseul.
Era o discutie ca imediat dupa Predeal sa intre in tunel pe dreapta si sa mai iasa la Sacele, mentinand o panta constanta si raze de curbura de generoase pe tot traseul.
- George
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
George
Aceasta e probabil varianta cea mai buna, dar pentru 10 minute castig nu as baga 500 milioane euro sau chiar un miliard!
Deficientele intregii retele sunt mult prea mari.
Mai bine incep in exercitiul asta si M 900!
Prefer ca Predeal - Brasov sa ramana asa, cale ferata "panoramica", sa schimbe liniile si sa faca 25 minute in loc de 35 ca acum, e suficient, s-a mai putut, se va putea din nou.
Ma interesant ar fi un 160 km/h pe Brasov - Sighisoara - Coslariu, recupereaza si alea 10 minute care, chipurile, s-ar pierde!
Nu mai zic de o intretinere decenta pe Bucuresti - Ploiesti...acolo se pot scoate 10 - 15 minute!
Aceasta e probabil varianta cea mai buna, dar pentru 10 minute castig nu as baga 500 milioane euro sau chiar un miliard!
Deficientele intregii retele sunt mult prea mari.
Mai bine incep in exercitiul asta si M 900!
Prefer ca Predeal - Brasov sa ramana asa, cale ferata "panoramica", sa schimbe liniile si sa faca 25 minute in loc de 35 ca acum, e suficient, s-a mai putut, se va putea din nou.
Ma interesant ar fi un 160 km/h pe Brasov - Sighisoara - Coslariu, recupereaza si alea 10 minute care, chipurile, s-ar pierde!
Nu mai zic de o intretinere decenta pe Bucuresti - Ploiesti...acolo se pot scoate 10 - 15 minute!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
andrei11
Pai daca intra in pamant po'a s-o ia si drept inainte pana la Sacele, ce-i mai trebuie curbe ?
shoppy wrote:
Era o discutie ca imediat dupa Predeal sa intre in tunel pe dreapta si sa mai iasa la Sacele, mentinand o panta constanta si raze de curbura de generoase pe tot traseul.
Pai daca intra in pamant po'a s-o ia si drept inainte pana la Sacele, ce-i mai trebuie curbe ?
- George
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
George
Parerea mea e ca e atat de frumoasa calea aia ferata supraterana, pe traseul actual, incat chiar daca ar face un tunel de 20 km si de probabil 1 mld. euro ca sa castige 10 minute (!!) tot s-ar mentine si linia actuala, in scopuri turistice (sigur, daca nu o vand baietii la fier vechi sa-si ia teren la munte), asa incat investitia asta ar trebui lasata dupa 2030, cand vom avea, sper, cale ferata de mare viteza si 100 km/h minim pe toate cele 9 magistrale feroviare.
Chiar nu mi se pare prioritara solutia asta.
Nu cand Brasov - Sighisoara e praf, dupa cum zicea si Utilizator anonim, si se mai pot adauga atatea exemple...
Parerea mea e ca e atat de frumoasa calea aia ferata supraterana, pe traseul actual, incat chiar daca ar face un tunel de 20 km si de probabil 1 mld. euro ca sa castige 10 minute (!!) tot s-ar mentine si linia actuala, in scopuri turistice (sigur, daca nu o vand baietii la fier vechi sa-si ia teren la munte), asa incat investitia asta ar trebui lasata dupa 2030, cand vom avea, sper, cale ferata de mare viteza si 100 km/h minim pe toate cele 9 magistrale feroviare.
Chiar nu mi se pare prioritara solutia asta.
Nu cand Brasov - Sighisoara e praf, dupa cum zicea si Utilizator anonim, si se mai pot adauga atatea exemple...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Investitii cai ferate POS-T 2014 - 2020
shoppy
Problema cu curbele e mai grea sus ca nu prea ai cum sa intrii in tunel, ca daca intrii de la mijlocul buclei nu e mare lucru, ca partea cea mai nasoala tot pe vechiul treaseu o faci.
Asa au facut nemtii sistemul de linii rapide pentru ICE, facand tuneluri de miliarde pentru suntarea zonelor lente si castiguri de 5-10min la fiecare, dar daca castigi 10 min in 5 locuri deja ai taiat o ora din timpul de calatorie. Si apoi peisajele pitoresti le plac doar la cativa, doar atunci cand au dispozitia sa se bucure de ele, doar atunci cand stau pe partea cu peisajul si nu pe cea cu peretele perpetu, doar cand e vreme frumoasa afara si doar ziua. Pentru pasionati au ramas trenurile regionale si trenurile speciale, care au ramas impreuna cu ele de marfa pe segmentele suntate.
Problema cu curbele e mai grea sus ca nu prea ai cum sa intrii in tunel, ca daca intrii de la mijlocul buclei nu e mare lucru, ca partea cea mai nasoala tot pe vechiul treaseu o faci.
Asa au facut nemtii sistemul de linii rapide pentru ICE, facand tuneluri de miliarde pentru suntarea zonelor lente si castiguri de 5-10min la fiecare, dar daca castigi 10 min in 5 locuri deja ai taiat o ora din timpul de calatorie. Si apoi peisajele pitoresti le plac doar la cativa, doar atunci cand au dispozitia sa se bucure de ele, doar atunci cand stau pe partea cu peisajul si nu pe cea cu peretele perpetu, doar cand e vreme frumoasa afara si doar ziua. Pentru pasionati au ramas trenurile regionale si trenurile speciale, care au ramas impreuna cu ele de marfa pe segmentele suntate.
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România
•
Choose destination