Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4065 posts, 1006837 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 291
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

La câte linii preorăşeneşti s-au desfiinţat şi la cum se casează acum (în URAC au ajuns să taie în spatele halei)... am avea autobuze suficiente dacă secţia de casări a URACului ar fi în concediu vreo 2 zile.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Chev Celios wrote:
Mai trebuiesc si ele intretinute.Nu va da-ti seama cum ar arata si ce uzura ar avea daca ar circula 24 de ore din 24 /7 zile din 7,plus ca nu cred ca noaptea se justifica circulatia unui Citaro la fluxul de calatori.

Aducerea unor vehicule de capacitate mica, care din pacate in Romania inseamna in cele mai multe cazuri dube, nu midibuze cum mai vezi prin alte tari, aparent doar pentru anumite trasee, ar insemna inceputul dubizarii RATB-ului. Am citit mai de mult un articol, in care cineva din PMB sau RATB zicea ca o posibilitate avuta in vedere pentru transportul de noapte este concesionarea acestor trasee firmelor private de transport, in cazul in care RATB nu poate achizitiona midibuze/microbuze proprii. Cred ca aici e cheia problemei, fiindca foamea e mare, n-ati vazut cum se intrec dubele intre ele pe "periferii"? De ce sa nu faca la fel si in oras?

Si sa lasam teoria cu "nerentabilitatea" autobuzelor RATB (Citaro, DAF, Rocar) pe traseele de noapte. In primul rand, e ciudat sa pretinzi rentabilitate, tocmai la cele cateva curse de noapte necesare, fata de zecile sau chiar sutele de curse nerentabile care circula ziua. Asta da spirit gospodaresc. Transportul in comun intr-un oras ca Bucurestiul, fie ca e vorba de curse la 1 la pranz sau la 3 dimineata nu poate fi rentabil decat in imaginatia lui dr. Oetker si altora ca el. Parca am mai spus asta pe forum.

In al doilea rand, ganditi-va la costurile suplimentare de intretinere pentru un parc separat de midibuze pentru traseele de noapte. Plus cresterea cheltuiellilor zilnice de operare: adica ai o linie de autobuz pana la 11 noaptea, de exemplu, dupa care duci autobuzul la garaj (cu cheltuielile aferente cu motorina + salariul soferului), dupa care aduci de la acelasi garaj sau altul (posibil chiarr mai departat de traseu) un microbuz care sa circule cateva ore, dupa care se repeta mecanismul "in sens invers". Cheltuieli si motorina arsa aiurea. Ce ar trebui facut este crearea unui orar astfel incat unele autobuze sa circule pe traseele urbane pana la o anumita ora, dupa care sa continue in traseu pe liniile de noapte. Oricum autobuzele nu vor circula "24/7" fiindca trebuie sa ajunga la garaj cel putin pentru realimentare, daca nu si o minima curatenie.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

O solutie pentru noapte ar fi utilizarea masinilor si conducatorilor foarte vechi, in prag de retragere, sau a conducatorilor sanctionati (evident, daca nu e vorba de suspendarea dreptului de a conduce).
In primul caz, al conducatorilor in pragul pensionarii, nu stiu daca le-ar conveni prea tare, dar pana la urma pentru un an de lucru nu cred ca ar fi mare problema, mai ales ca noaptea sunt curse mai putine. In rest, a intarziat, a venit beat, a ascultat manele &c, o luna pe curse de noapte.
Masinile utilizate nu ar merge ziua decat in mod exceptional, ca in situatia unor blocari de troleibuze sau tramvaie unde este necesara inlocuirea cu autobuze, altfel ar ramane doar pe linii de noapte.

Aceeasi masura ar putea fi aplicabila si pentru vatmani sau soferi de troleibuze, in masura in care ar exista linii de troleibuz sau tramvai de noapte. Daca nu, in masura in care acestia ar detine si permis de autobuz, ar fi o alternativa la alte sanctiuni administrative. Daca s'ar institui si calificarea vatmanilor si soferilor de troleibuz (daca nu sunt deja) ca soferi de autobuz, acest lucru ar fi in avantajul lor in cazul unei pierderi a locului de munca, deoarece soferii de autobuz isi pot gasi de lucru si in alta parte.

 


Re: Discutii diverse florin

Să fim serioşi, RATB-ul nu circulă noaptea pentru că firmele de taximetrie cotizează unde trebuie, n-are nicio legătură cu ce autobuze are sau nu are RATB. La fel şi în Ilfov, Consiliul Judeţean nu-şi plăteşte subvenţia pentru că e interesat să le meargă bine dubarilor.

 


Re: Discutii diverse Tavi

Regia Autonoma de Transport Bucuresti anunta miercuri ca in noaptea de vineri spre sambata, 25/26.06.2010, va infiinta o linie speciala de autobuze cu ocazia desfasurarii evenimentului cultural "Noaptea Institutelor Culturale", care va face legatura intre toate punctele care organizeaza actiuni culturale.

Autobuzele vor circula in intervalul orar 23.00-4.00, pe urmatorul traseu: Piata Presei Libere, Sos. Kiseleff, Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Bd. Lascar Catargiu, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascar, Str. Armand Calinescu, cu intoarcere prin Bd. Carol I, Bd. Nicolae Balcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascar Catargiu, Bd. Aviatorilor, Bd. Constantin Prezan, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Marasti, Bd. Expozitiei, Piata Presei Libere, informeaza un comunicat al RATB remis Ziare.com.

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri la Piata Presei Libere in statia Piata Presei comun cu autobuzele liniilor 148, 149, 304, 261, pe Bd. Lascar Catargiu in statia 'Orlando' comun cu 122, 300, 381, pe Bd. Dacia in statiile 'Liceul Economic Virgil Madgearu' comun cu 79, 86, 133, respectiv 'Piata Spaniei' comun cu troleibuzele liniilor 79 si 86, pe Str. Vasile Lascar in statia 'Batistei'(fosta statie a liniei 5), pe Bd. Carol I in statia 'Teatrul National' comun cu 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 92, 336, 601, la Piata Romana in statia 'Piata Romana' (linii 79, 86, 133), pe Bd. Aviatorilor in statia nou infiintata dupa Piata Charles de Gaulle.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Avem, în sfârşit, suplimentări la ore de vârf şi cu autbuze mai vechi pe unele rute, vom avea mai multe navete sau se pregăteşte reintroducerea preorăşeneştilor? Sau, pur şi simplu, nu mai are de lucru secţia auto de la URAC (adică o să facă RK şi peste 1 an casare, ca la Ikarusuri)?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Se va extinde aria de deservire cu linii periferice, nu preorasenesti.
Pe liniile actuale vor circula in continuare Citaro, nu visati la jafuri pe linii centrale  :twisted:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Nu ştiu ce să zic, oraşele europene cu adevărat, nu doar pe hârtie, nu fac distincţii din astea... câtă vreme un autobuz corespunde unor norme, poae circula pe orice traseu. În plus, directivele UE cer 1 din 4 vehicule de pe fiecare traseu să fie low-floor. 1/4 nu înseamnă tot parcul.

Măcar ,,noile" trasee vor avea intervale decente şi vor deservi ceva? Sau ne trezim cu 181 la 5 minute şi 223 la 2 minute?

Sunt multe zone ne-deservite, mai ales cele de case... îmi vine în minte zona de case de pe Prel. Ghencea, cu cimit. Ghencea 3, de unde este drum bun până la noile case... de fapt, drumul ţine până în centură. Problema e că acel drum + casele ţin de Bragadiru, deşi nici nu se poate ajunge direct la Bragadiru (decât pe jos, pe câmp) fără a trece prin Bucureşti.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Dr2005 wrote:
Sunt multe zone ne-deservite, mai ales cele de case...
Nu mai stiti una de blocuri, si inca destul de mare ? Vitan - Ramnicu Sarat - Ramnicu Valcea! Cunosc pe cineva care locuieste pe Ramnicu Valcea de ani de zile si a aflat de pe site-ul RATB ca are linie de autobuz pe strada. La cat de des circula 181 nici nu e de mirare.

Nu prea inteleg cum vine cu treaba asta cu linii periferice, care nu sunt preorasenesti. "Periferii" este denumirea liniilor preorasenesti in limbajul soferilor. Deci vor lega comunele invecinate de Bucuresti (adica vor fi o alta Marie, dar cu acceasi palarie) sau se vor infiinta linii noi in interiorul orasului? Oricum, mai mult ca sigur ca singurul scop al acestor linii este sa dea de munca la fostii soferi de pe liniile preorasenesti.

 


Re: Discutii diverse Alexx84

Salutare!

Cam cate autobuze DAF mai exista in parcul RATB? De ce nu se insista pe mentinerea lor in circulatie astfel incat cele destinate casarii sa fie doar Rocar, nu si DAF?

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Salut Alexx84

In prezent mai exista aproximativ 120 de DAF Castrosua, Hispano si Elvo, din care nu circula zilnic cam 40 in special pe liniile de la Ferentari. Problema nu e "au fost mai bune decat Rocar". Atat DAF cat si Rocar au prins o capitala cu drumuri tandari, dar si cu multi calatori nesimtiti care le-au distrus. Ambele tipuri de autobuze daca erau intretinute corespunzator mai puteau sa circule inca ani buni. Unele inca circula pentru ca au fost intretinute de soferi care bagau masiv bani in ele. Altele s-a vazut ca dupa ce au trecut soferii pe Mercedes, s-a ales praful si au trebuit sa ajunga spre casare etc.
Daca e sa o luam dupa numarul de ani de exploatare:
DAF Hispano 1994-2010 >>> 16 ani (Multe arata ca naiba, dar mai merg cat de cat)  
DAF Elvo 1995-2010 >>> 15 ani (Nu inteleg de ce nu le-au casat mai repede, pentru ca le-au mancat zilele mecanicilor de la URAC, Pipera dar si soferilor)
DAF Castrosua 1995-2010 >>> 15 ani (Castrosua ca aspect exterior arata mult mai elegant si meritau pastrate in traseu, evenual facut un RK serios si puteau sa mai circule cativa ani, din pacate s-au taiat deja multe din ele)
Rocar de Simon 1997(anul in care este fabricat 150, cel mai vechi in acest moment)-2001 (anul in care sunt fabricate 1283-1285) >>> 13 ani (foarte multe din ele inca o mai duc desi au fost chinuite in toate felurile, si daca mai pica si azi le vezi tractate cel mai probabil peste 2-3 zile il vezi din nou in traseu). Mai auzeam comentarii de genu': vai ca Rocarul 12xx e mai nou decat 10xx. Nu mai e nici o diferenta ca toate sunt cam la fel ca aspect exterior dar si tehnic. Singura chestie ca unele au km putin mai multi acumulati.

In momentul de fata, atat DAF cat si Rocar sunt cam acelasi lucru: autobuze vechi, piese putine, probleme multe. Ultima problema asa de vara e faptul ca nu mai sunt anvelope si se refolosesc ce se mai apuca asa ca sa nu va mitati daca vedeti in traseu Rocar si DAF cu anvelope pe care scrie cu vopsea 1146, 1049, 867 etc. Se refolosesc de la casari.

 


Re: Discutii diverse Alexx84

Iti multumesc pentru lamuriri Gabi.
M-ai facut curios vis-a-vis si de alte aspecte ale procesului de casare:
1) In urma casarii, care sunt partile/piesele/bunurile care pot fi salvate pentru a putea fi refolosite la alte autobuze in ideea prelungirii vietii acestora?
2) Ce se intampla cu materialele rezultate in urma casarii? Ma refer la caroserie, motor, punti, diverse parti metalice, sticla provenita din suprafetele vitrate (ferestre, etc...), plastic, samd.

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Alexx84 wrote:
1) In urma casarii, care sunt partile/piesele/bunurile care pot fi salvate pentru a putea fi refolosite la alte autobuze in ideea prelungirii vietii acestora?
2) Ce se intampla cu materialele rezultate in urma casarii? Ma refer la caroserie, motor, punti, diverse parti metalice, sticla provenita din suprafetele vitrate (ferestre, etc...), plastic, samd.

1) S-ar putea recupera foarte multe chestii: geamuri, scaune, bare, lampi, elemente de bord, parti componente ale motorului etc.
2) La anumite perioade de timp, materiale rezultate in urma casarii sunt incarcate in camioane si duse la topire (fierul rezultat din structura metalica a autobuzelor).

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

2) Adică TOATE materialele, că totul se taie cu autogenul, inclusiv afişajele. Numai geamurile nu se taie, se sparg cu barosul înainte.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433206 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use