Topic: Metrou File de Poveste
777 posts, 292261 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
A fost o legenda urbana intretinuta inclusiv de tablele alea neobisnuite..
A fost o legenda urbana intretinuta inclusiv de tablele alea neobisnuite..
- subway guru
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
1.Legat de tasari, mie nu imi este foarte clar cum este cu ele. Exista o adancime "optima" astfel incat tasarile sa fie minime ?
- La Republica-Pantelimon, unde s-a sapat cu scutul, s-a optat pentru un tunel "de suprafata".
- La Academia Militara, unde se va trece tot pe sub case, dar se sapa cu TBM-ul (si se presupune ca tasarile vor fi mai mici) s-a optat petru -18m...
- In Militari s-a subtraversat cantina Turbomecanica undeva la adancimea de -15m (?)
2. Repet intrebarea pusa mai sus de cateva ori, nu exista varianta de traseu pe sub Dudesti-Pantelimon care sa elimine inconvenientele subtraversarii cartierului de case ?
3. De ce, daca exista pericolul tasarilor, nu s-a mers in sapatura deschisa cu PM sub Magnetului. Nu era mai "safe" decat un tunel la mica adancime, care pana la urma n-a daramat casele, dar nici bine nu le-a facut si nu le face nici acum, dupa diverse solutii aplicate in vederea reducerii zgomotului si vibratiilor ?
Departe de mine sa contest competentele proiectantilor, nu sunt de formatie tehnica, vreau doar sa inteleg ce considerente s-au avut in vedere la adoptarea solutiei.
1.Legat de tasari, mie nu imi este foarte clar cum este cu ele. Exista o adancime "optima" astfel incat tasarile sa fie minime ?
- La Republica-Pantelimon, unde s-a sapat cu scutul, s-a optat pentru un tunel "de suprafata".
- La Academia Militara, unde se va trece tot pe sub case, dar se sapa cu TBM-ul (si se presupune ca tasarile vor fi mai mici) s-a optat petru -18m...
- In Militari s-a subtraversat cantina Turbomecanica undeva la adancimea de -15m (?)
2. Repet intrebarea pusa mai sus de cateva ori, nu exista varianta de traseu pe sub Dudesti-Pantelimon care sa elimine inconvenientele subtraversarii cartierului de case ?
3. De ce, daca exista pericolul tasarilor, nu s-a mers in sapatura deschisa cu PM sub Magnetului. Nu era mai "safe" decat un tunel la mica adancime, care pana la urma n-a daramat casele, dar nici bine nu le-a facut si nu le face nici acum, dupa diverse solutii aplicate in vederea reducerii zgomotului si vibratiilor ?
Departe de mine sa contest competentele proiectantilor, nu sunt de formatie tehnica, vreau doar sa inteleg ce considerente s-au avut in vedere la adoptarea solutiei.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
2. Repet intrebarea pusa mai sus de cateva ori, nu exista varianta de traseu pe sub Dudesti-Pantelimon care sa elimine inconvenientele subtraversarii cartierului de case ?.
Pentru cel putin un an de zile trebuia sa se mearga intre Republica si Leontin Salajan ( ca sa folosim denumirea veche ), NG pe cea actuala, in sistem "naveta", lucru cred de neacceptat in acea perioada. Mai simplu a fost pe sub Magnetului.
Oricum proprietatea particulara era a cincea roata de la caruta, nu prea conta.
2. Repet intrebarea pusa mai sus de cateva ori, nu exista varianta de traseu pe sub Dudesti-Pantelimon care sa elimine inconvenientele subtraversarii cartierului de case ?.
Pentru cel putin un an de zile trebuia sa se mearga intre Republica si Leontin Salajan ( ca sa folosim denumirea veche ), NG pe cea actuala, in sistem "naveta", lucru cred de neacceptat in acea perioada. Mai simplu a fost pe sub Magnetului.
Oricum proprietatea particulara era a cincea roata de la caruta, nu prea conta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Nu cred ca era "de acceptat in acea perioada". Sa nu uitam ca tocmai se aprobase constructia racordului spre Policolor pentru care nu exista alta solutie la racordarea in M1 decat oprirea circulatiei pe cate un fir,alternativ, asa cum s-a si facut.
Totul era sa nu dureze foarte mult la Republica si sunt convins ca s-ar fi dat un termen rezonabil de o luna-doua pentru racordare la statia Republica, daca interstatia la Romana-Universitate au fost vreo 3 luni. . Nu ar fi durat sub nicio forma un an in acele vremuri, nici macar cat a durat la NG pentru una dintre racordari, care vrei tu.
Iar cu naveta, ar fi fost o situatie privilegiata, s-ar fi putut circula cu naveta dubla, pe ambele fire (un fel de M4 actual, doar ca nu avem macaz in X), statia Republica si tunelul pana in statie nu ar fi fost afectate.
Nu stiu cum pica macazul in X de acolo, daca pica inainte sau dupa sos Dudesti-Pantelimon. In cazul in care macazul pica inainte de intersectie chiar se putea circula normal si s-ar fi sacrificat linia de remiza cel mai aproape de depou.
In acest timp, pentru a nu se aglomera M1 (NG neputand face fata unui rebrusment pentru cele doua ramuri diferite ale M1 de atunci), Militariul putea fi limitat la Eroilor cum s-a si practicat de mai multe ori, inclusiv in acele vremuri.
Bineinteles conditia esentiala era ca racordarea liniei spre depou nu trebuia sa se suprapuna cu racordarea liniei spre Policolor, altfel iesea un dezastru.
Nu cred ca era "de acceptat in acea perioada". Sa nu uitam ca tocmai se aprobase constructia racordului spre Policolor pentru care nu exista alta solutie la racordarea in M1 decat oprirea circulatiei pe cate un fir,alternativ, asa cum s-a si facut.
Totul era sa nu dureze foarte mult la Republica si sunt convins ca s-ar fi dat un termen rezonabil de o luna-doua pentru racordare la statia Republica, daca interstatia la Romana-Universitate au fost vreo 3 luni. . Nu ar fi durat sub nicio forma un an in acele vremuri, nici macar cat a durat la NG pentru una dintre racordari, care vrei tu.
Iar cu naveta, ar fi fost o situatie privilegiata, s-ar fi putut circula cu naveta dubla, pe ambele fire (un fel de M4 actual, doar ca nu avem macaz in X), statia Republica si tunelul pana in statie nu ar fi fost afectate.
Nu stiu cum pica macazul in X de acolo, daca pica inainte sau dupa sos Dudesti-Pantelimon. In cazul in care macazul pica inainte de intersectie chiar se putea circula normal si s-ar fi sacrificat linia de remiza cel mai aproape de depou.
In acest timp, pentru a nu se aglomera M1 (NG neputand face fata unui rebrusment pentru cele doua ramuri diferite ale M1 de atunci), Militariul putea fi limitat la Eroilor cum s-a si practicat de mai multe ori, inclusiv in acele vremuri.
Bineinteles conditia esentiala era ca racordarea liniei spre depou nu trebuia sa se suprapuna cu racordarea liniei spre Policolor, altfel iesea un dezastru.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Astazi am fost 'ghid voluntar' pentru o vizita 'particulara' la Academia Militara pentru Dl ing Stefan Ciurel (pentru cine nu 'cunoaste', e dintre ultimii directori de la Intreprinderea Metroul Bucuresti pre-revolutionari in viata, sef de 'santier' ... sau in termenii actuali...managerul de proiect...la Casa Poporului...primul primar post-revolutionar al Bucurestilor...ce mai deal-vale... 'un monument in viata'...in fata caruia ma inclin cu 'reverentza'...)
Am stat la taclale despre trecut, prezent si viitor...Extraordinar cate lucruri stiute/nestiute am discutat...si o sa va zic cateva din parerile Domniei Sale...dar nu asta seara...ca m-a pus nevasta-mea la treaba...si vreau sa mananc mancare calda si...maine!
Seara buna!
P.S.
A ramas profund impresionat de actualele lucrari de metrou si mi-a 'marturisit' cu sinceritate deplina:
Bravo mai baieti! ca buna treaba ati facut voi aici!!!
No comment!
Hai sa mai ascultam si de 'batranii intzelepti'...ca de 'atoatestiutori' sunt satul...
Astazi am fost 'ghid voluntar' pentru o vizita 'particulara' la Academia Militara pentru Dl ing Stefan Ciurel (pentru cine nu 'cunoaste', e dintre ultimii directori de la Intreprinderea Metroul Bucuresti pre-revolutionari in viata, sef de 'santier' ... sau in termenii actuali...managerul de proiect...la Casa Poporului...primul primar post-revolutionar al Bucurestilor...ce mai deal-vale... 'un monument in viata'...in fata caruia ma inclin cu 'reverentza'...)
Am stat la taclale despre trecut, prezent si viitor...Extraordinar cate lucruri stiute/nestiute am discutat...si o sa va zic cateva din parerile Domniei Sale...dar nu asta seara...ca m-a pus nevasta-mea la treaba...si vreau sa mananc mancare calda si...maine!
Seara buna!
P.S.
A ramas profund impresionat de actualele lucrari de metrou si mi-a 'marturisit' cu sinceritate deplina:
Bravo mai baieti! ca buna treaba ati facut voi aici!!!
No comment!
Hai sa mai ascultam si de 'batranii intzelepti'...ca de 'atoatestiutori' sunt satul...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
SERIAL FOTOGALERIE Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 3: Inaugurare experimentală, cu public
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18819.html
21 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
La doi ani de la înfiinţarea Întreprinderii de Exploatare a Metroului Bucureşti, presiunea asupra celor cinci temerari era tot mai mare. Tovarăşul voia să-şi vadă visul pe şine. După mai multe încercări ratate, metroul este dat în exploatare „experimental cu public" la 16 noiembrie 1979. Abia după o lună, după ce dictatorul s-a convins că metroul este sigur, a avut loc şi inaugurarea oficială.
SERIAL FOTOGALERIE Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 3: Inaugurare experimentală, cu public
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18819.html
21 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
La doi ani de la înfiinţarea Întreprinderii de Exploatare a Metroului Bucureşti, presiunea asupra celor cinci temerari era tot mai mare. Tovarăşul voia să-şi vadă visul pe şine. După mai multe încercări ratate, metroul este dat în exploatare „experimental cu public" la 16 noiembrie 1979. Abia după o lună, după ce dictatorul s-a convins că metroul este sigur, a avut loc şi inaugurarea oficială.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
Prima si singura inaugurare experimentala - la 16.11 s-a inaugurat experimental cu public iar in 19.12 s-a dat drumul oficial; al doilea tronson a fost deschis la sfarsitul anului 1981, dupa aceea. "traditia" nu a mai fost respectata - tronsonul din Militari in august 1983, M2 spre Berceni in ianuarie 1986, tronsonul M2 spre Pipera in vara lui 1987, M3 Gara de Nord - Dristor 2 in august 1989, statiile Crangasi si Gara de Nord imi scapa exact cand, in 1984 si 1987. In istoria postdecembrista - M4 cu Gara de Nord-1 Mai la 1 martie 2000, prelungita pana la Parc Bazilescu in 2010, Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny in noiembrie 2008.
Au mai fost deschiderile punctuale de statii - Tineretului in 1986, Romana si Brancoveanu in 1988 (la o luna distanta, una in noiembrie si alta in decembrie), Basarab si Pantelimon in 1990.
Prima si singura inaugurare experimentala - la 16.11 s-a inaugurat experimental cu public iar in 19.12 s-a dat drumul oficial; al doilea tronson a fost deschis la sfarsitul anului 1981, dupa aceea. "traditia" nu a mai fost respectata - tronsonul din Militari in august 1983, M2 spre Berceni in ianuarie 1986, tronsonul M2 spre Pipera in vara lui 1987, M3 Gara de Nord - Dristor 2 in august 1989, statiile Crangasi si Gara de Nord imi scapa exact cand, in 1984 si 1987. In istoria postdecembrista - M4 cu Gara de Nord-1 Mai la 1 martie 2000, prelungita pana la Parc Bazilescu in 2010, Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny in noiembrie 2008.
Au mai fost deschiderile punctuale de statii - Tineretului in 1986, Romana si Brancoveanu in 1988 (la o luna distanta, una in noiembrie si alta in decembrie), Basarab si Pantelimon in 1990.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
SERIAL Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 4: Explozie în vagonul prezidenţial
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18772.html
22 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
După ce primele şase staţii de metrou au fost date în exploatare, inginerii şi muncitorii au continuat să scurme Bucureştiul pentru a construi şi celelalte tronsoane de metrou. La fiecare inaugurare, venea şi tovarăşul şi crescuse încrederea în trenul subteran. Înainte de inaugurarea tronsonului Timpuri Noi- Republica, atât tunelul, cât şi vagoanele erau păzite cu stricteţe de Securitate.
P.S.
Pacat ca nu exista un astfel de interviu si cu Dl ing Stefan Ciurel...am fi avut si 'audiatur et altera pars'...
SERIAL Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 4: Explozie în vagonul prezidenţial
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18772.html
22 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
După ce primele şase staţii de metrou au fost date în exploatare, inginerii şi muncitorii au continuat să scurme Bucureştiul pentru a construi şi celelalte tronsoane de metrou. La fiecare inaugurare, venea şi tovarăşul şi crescuse încrederea în trenul subteran. Înainte de inaugurarea tronsonului Timpuri Noi- Republica, atât tunelul, cât şi vagoanele erau păzite cu stricteţe de Securitate.
P.S.
Pacat ca nu exista un astfel de interviu si cu Dl ing Stefan Ciurel...am fi avut si 'audiatur et altera pars'...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
SERIAL FOTOGALERIE Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 5: De ce este Piaţa Romană o staţie unică
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18703.html
23 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
Staţiile de metrou din Capitală nu seamănă una cu alta pentru că au fost concepute de mai mulţi arhitecţi. Dar staţia Piaţa Romană nu arată aşa pentru că a fost schilodită de vreun arhitect, ci chiar de tovarăşa Elena Ceauşescu.
SERIAL FOTOGALERIE Metroul împlineşte 33 de ani. Episodul 5: De ce este Piaţa Romană o staţie unică
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 18703.html
23 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
Staţiile de metrou din Capitală nu seamănă una cu alta pentru că au fost concepute de mai mulţi arhitecţi. Dar staţia Piaţa Romană nu arată aşa pentru că a fost schilodită de vreun arhitect, ci chiar de tovarăşa Elena Ceauşescu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
SERIAL Metroul împlinește 33 de ani. Episodul 6: „Eu am fost şi pe jos, şi cu maşina şi se poate!”
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 8713.html#
24 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
Amestecul permanent al cuplului Elena și Nicolae Ceaușescu în planurile inginerilor era constant. După fiecare vizită de lucru sau şedinţă la „săliţă" proiectele erau date peste cap. Atunci când era o decizie de luat, ori se amesteca „cotoroanţa", ori altă dată venea tovarăşul cu idei.
SERIAL Metroul împlinește 33 de ani. Episodul 6: „Eu am fost şi pe jos, şi cu maşina şi se poate!”
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 8713.html#
24 noiembrie 2012, 07:00 | Autor: Oana Balan
Amestecul permanent al cuplului Elena și Nicolae Ceaușescu în planurile inginerilor era constant. După fiecare vizită de lucru sau şedinţă la „săliţă" proiectele erau date peste cap. Atunci când era o decizie de luat, ori se amesteca „cotoroanţa", ori altă dată venea tovarăşul cu idei.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Exista o adancime sa zicem uzuala de un diametru peste tunel, pentru metrou de mica adancime, daca acoperirea e mai mica de atat creste riscul de surpari la executie.
Fasia afectata de tasari creste ca latime odata cu adancimea dar daca tunelul se baga la o adancime medie cu acoperire de peste 3 diametre, incepe sa se manifeste efectul de bolta in teren si scade 'amplitudinea' tasarii...
Daca vrei sa te 'joci' un pic pe hartie, deseneaza o sectiune transversala, pune 'cercul' de 6,40m si traseaza doua tangente la cerc ce fac aprox. 30 de grade cu verticala pana la suprafata...si afli tot!
Nu exista 'tunel se suprafata', tunelul e doar 'in subteran'!
Adancimea la AM e data de coordonarea cu viitoarele pasaje rutiere.
2. Cartierul de case din Magnetului era prevazut la demolare...dar a 'expirat' demolatorul inainte de vreme...
3. pentru ca trebuia facut foarte repede ca sa folosim depoul si inca nu iesise decretul de demolare...
P.S.
sper ca acum nu mai esti asa de suparat pe mine...fara motiv...
Si la urma urmei, ce e mai important...sa stam cu fata spre trecut si sa descifram 'misterele' acelei epoci 'ciudate' sau sa stam cu fata spre viitor???
Zi si tu!
P.P.S.
pune si tu o harta cu traseul 'agreat' de tine, ca n-am de unde sa-l ghicesc...
sab wrote:
1.Legat de tasari, mie nu imi este foarte clar cum este cu ele. Exista o adancime "optima" astfel incat tasarile sa fie minime ?
- La Republica-Pantelimon, unde s-a sapat cu scutul, s-a optat pentru un tunel "de suprafata".
- La Academia Militara, unde se va trece tot pe sub case, dar se sapa cu TBM-ul (si se presupune ca tasarile vor fi mai mici) s-a optat petru -18m...
- In Militari s-a subtraversat cantina Turbomecanica undeva la adancimea de -15m (?)
2. Repet intrebarea pusa mai sus de cateva ori, nu exista varianta de traseu pe sub Dudesti-Pantelimon care sa elimine inconvenientele subtraversarii cartierului de case ?
3. De ce, daca exista pericolul tasarilor, nu s-a mers in sapatura deschisa cu PM sub Magnetului. Nu era mai "safe" decat un tunel la mica adancime, care pana la urma n-a daramat casele, dar nici bine nu le-a facut si nu le face nici acum, dupa diverse solutii aplicate in vederea reducerii zgomotului si vibratiilor ?
Departe de mine sa contest competentele proiectantilor, nu sunt de formatie tehnica, vreau doar sa inteleg ce considerente s-au avut in vedere la adoptarea solutiei.
Exista o adancime sa zicem uzuala de un diametru peste tunel, pentru metrou de mica adancime, daca acoperirea e mai mica de atat creste riscul de surpari la executie.
Fasia afectata de tasari creste ca latime odata cu adancimea dar daca tunelul se baga la o adancime medie cu acoperire de peste 3 diametre, incepe sa se manifeste efectul de bolta in teren si scade 'amplitudinea' tasarii...
Daca vrei sa te 'joci' un pic pe hartie, deseneaza o sectiune transversala, pune 'cercul' de 6,40m si traseaza doua tangente la cerc ce fac aprox. 30 de grade cu verticala pana la suprafata...si afli tot!
Nu exista 'tunel se suprafata', tunelul e doar 'in subteran'!
Adancimea la AM e data de coordonarea cu viitoarele pasaje rutiere.
2. Cartierul de case din Magnetului era prevazut la demolare...dar a 'expirat' demolatorul inainte de vreme...
3. pentru ca trebuia facut foarte repede ca sa folosim depoul si inca nu iesise decretul de demolare...
P.S.
sper ca acum nu mai esti asa de suparat pe mine...fara motiv...
Si la urma urmei, ce e mai important...sa stam cu fata spre trecut si sa descifram 'misterele' acelei epoci 'ciudate' sau sa stam cu fata spre viitor???
Zi si tu!
P.P.S.
pune si tu o harta cu traseul 'agreat' de tine, ca n-am de unde sa-l ghicesc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Imi pare nespus de rău, dar deja se repeta reportajele, cuvant cu cuvant. Incepe sa sune a "maculatura"
Staţia de sub staţia Gara de Nord
Aşa se face că la Gara de Nord există o staţie înfundată acum cu pământ, dar zidită, sub actuala construcție.
Se mai scriu si aberatii, a lamurit #guru ca nu mai e nici o statie sub actuala statie.
Caz inchis.
Imi pare nespus de rău, dar deja se repeta reportajele, cuvant cu cuvant. Incepe sa sune a "maculatura"
Staţia de sub staţia Gara de Nord
Aşa se face că la Gara de Nord există o staţie înfundată acum cu pământ, dar zidită, sub actuala construcție.
Se mai scriu si aberatii, a lamurit #guru ca nu mai e nici o statie sub actuala statie.
Caz inchis.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Nu se repeta, se confirma si din alte surse 'demne de incredere' ceea ce v-am povestit deja...
La GdN1 ceea ce spune Dl Octavian Udriste e ca trebuiau sa fie doua statii suprapuse, ca peretii mulati si stalpii lansati erau mult mai adanci si ca o parte din statie era excavata pt statia de dedesubt asa ca la modificarea proiectului a trebuit umpluta cu pamant...
Subiectul pe care ne-am 'ciondanit' indelung si la care cu greu v-am convins e ca nu exista nici-o 'catacomba' sub statia actuala, exact ceea ce confirma Dl Octavian Udriste, indiferent cat de anapoda reda ziarista spusele Domniei sale...
Si ma bucur ca aveti confirmarea dintr-o sursa de prima mana, mai ales pe subiectele la care eu eram doar o sursa 'la mana a doua'...pe probleme de material rulant, de probe tehnologice si de exploatare...
pe probleme de constructii, e invers, Dl Octavian Udriste e mai degraba o sursa 'la mana a doua' pentru ca IEMB-ul nu raspundea direct de asta...
Acolo ar trebui intervievat Dl ing Stefan Ciurel!!!...si am avea imaginea completa din cele doua unghiuri de vedere...
Nu se repeta, se confirma si din alte surse 'demne de incredere' ceea ce v-am povestit deja...
La GdN1 ceea ce spune Dl Octavian Udriste e ca trebuiau sa fie doua statii suprapuse, ca peretii mulati si stalpii lansati erau mult mai adanci si ca o parte din statie era excavata pt statia de dedesubt asa ca la modificarea proiectului a trebuit umpluta cu pamant...
Subiectul pe care ne-am 'ciondanit' indelung si la care cu greu v-am convins e ca nu exista nici-o 'catacomba' sub statia actuala, exact ceea ce confirma Dl Octavian Udriste, indiferent cat de anapoda reda ziarista spusele Domniei sale...
Si ma bucur ca aveti confirmarea dintr-o sursa de prima mana, mai ales pe subiectele la care eu eram doar o sursa 'la mana a doua'...pe probleme de material rulant, de probe tehnologice si de exploatare...
pe probleme de constructii, e invers, Dl Octavian Udriste e mai degraba o sursa 'la mana a doua' pentru ca IEMB-ul nu raspundea direct de asta...
Acolo ar trebui intervievat Dl ing Stefan Ciurel!!!...si am avea imaginea completa din cele doua unghiuri de vedere...
📖 Pagination options