Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2192 posts, 600688 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
S-o vedem si pe doamna Elena cu unul dintre vagoanele pe care l-a condus in acesti ani la RATB.
S-o vedem si pe doamna Elena cu unul dintre vagoanele pe care l-a condus in acesti ani la RATB.
238 - 8 - 11.09.2010 (15).JPG (173.13 KB; downloaded 6144 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Şmen imobiliar PDL, la autobaza RATB
Fostul director general al RATB, Viorel Popescu, a închiriat unei firme, pe o perioadă de cinci ani, parcarea de la autobaza Floreasca destinată angajaţilor • Contractul de închiriere a fost parafat de către Viorel Popescu într-un moment în care acesta era suspendat din funcţie şi fără aprobarea Consiliului de Administraţie
http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investi ... ratb-85727
Şmen imobiliar PDL, la autobaza RATB
Fostul director general al RATB, Viorel Popescu, a închiriat unei firme, pe o perioadă de cinci ani, parcarea de la autobaza Floreasca destinată angajaţilor • Contractul de închiriere a fost parafat de către Viorel Popescu într-un moment în care acesta era suspendat din funcţie şi fără aprobarea Consiliului de Administraţie
http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investi ... ratb-85727
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
bercenicity
http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=432273
Se cumpara 20 macazuri tramvai
Spicuiri din caietul de sarcini:
-Cantintate: 20 buc
-R=50m
-termen garantie: 3 ani
-durata utilizare normata: 5 ani
-durata normala de viata: 6 ani
-pentru tramvaie cu sarcina maxima osie: 9000 daN (aprox 8.8t)
-sarcina maxima osie: 12t
-intensitate maxima trafic: 350 osii pe ora si sens
-interval temperatura: -33C -> 80C
-cuplu necesar pentru manevrare manuala: 100-150 Nm
-prevazute cu rezistente incalzire: 750Vcc, 900-1200W
-caracteristici ale incalzitorului de macaz: Un=750Vcc; putere incalzire comandata: 5kW
http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=432273
Se cumpara 20 macazuri tramvai
Spicuiri din caietul de sarcini:
-Cantintate: 20 buc
-R=50m
-termen garantie: 3 ani
-durata utilizare normata: 5 ani
-durata normala de viata: 6 ani
-pentru tramvaie cu sarcina maxima osie: 9000 daN (aprox 8.8t)
-sarcina maxima osie: 12t
-intensitate maxima trafic: 350 osii pe ora si sens
-interval temperatura: -33C -> 80C
-cuplu necesar pentru manevrare manuala: 100-150 Nm
-prevazute cu rezistente incalzire: 750Vcc, 900-1200W
-caracteristici ale incalzitorului de macaz: Un=750Vcc; putere incalzire comandata: 5kW
- Aron
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Aron
Ma scuzati daac e locul nepotrivit ce urmeaza sa scriu :
iata ce petitie avem parte: http://www.petitieonline.com/reinfintar ... alea_vitan
De precizat ca poza folosita este cea al lui M.A, dar daca deschizi poza intr-un nou tab apare si sursa pozei....
Ma scuzati daac e locul nepotrivit ce urmeaza sa scriu :
iata ce petitie avem parte: http://www.petitieonline.com/reinfintar ... alea_vitan
De precizat ca poza folosita este cea al lui M.A, dar daca deschizi poza intr-un nou tab apare si sursa pozei....
- Axel
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Axel
Şoferii RATB se disculpă: Oprim căldura în autobuze pentru că ne taie din salariu
În sezonul rece, bucureştenii sunt obligaţi să îndure temperaturile extrem de scăzute din mijloacele de transport în comun. În ciuda faptului că mii de călători tremură zilnic de frig, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) spun că instalaţia de încălzire funcţionează în toate vehiculele. Însă, şoferii RATB spun că nu pot porni căldura în autobuze de teamă să nu se ardă la buzunare.
http://b365.ro/soferii-ratb ... 86147.html
Şoferii RATB se disculpă: Oprim căldura în autobuze pentru că ne taie din salariu
În sezonul rece, bucureştenii sunt obligaţi să îndure temperaturile extrem de scăzute din mijloacele de transport în comun. În ciuda faptului că mii de călători tremură zilnic de frig, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) spun că instalaţia de încălzire funcţionează în toate vehiculele. Însă, şoferii RATB spun că nu pot porni căldura în autobuze de teamă să nu se ardă la buzunare.
http://b365.ro/soferii-ratb ... 86147.html
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
andrei11
Un reportaj cretin, nici nu am avut rabdare sa-l citesc.
Circul mult cu RATB - ul, nu mi se pare ca sunt probleme cu caldura.
Un reportaj cretin, nici nu am avut rabdare sa-l citesc.
Circul mult cu RATB - ul, nu mi se pare ca sunt probleme cu caldura.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert24
Campioni la oprit caldura sunt de departe cei de la Ferentari.
Va invit sa luati la rand masinile din 139 sau 141 si o sa vedeti ca mai mult de jumate dau caldura doar daca au chef...
Campioni la oprit caldura sunt de departe cei de la Ferentari.
Va invit sa luati la rand masinile din 139 sau 141 si o sa vedeti ca mai mult de jumate dau caldura doar daca au chef...
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ikarus13
Pe 141 se mai inchide caldura in zona Eroii Revolutiei spre Zetarilor pentru ca autobuzul sa nu devina casa boschetarilor din acea zona. Am vazut de multe ori cand autobuzul mergea spre Vulcan iar caldura a pornit imediat dupa ce a plecat din statia de la revolutiei.
Robert24 wrote:
Va invit sa luati la rand masinile din 139 sau 141 si o sa vedeti ca mai mult de jumate dau caldura doar daca au chef...
Pe 141 se mai inchide caldura in zona Eroii Revolutiei spre Zetarilor pentru ca autobuzul sa nu devina casa boschetarilor din acea zona. Am vazut de multe ori cand autobuzul mergea spre Vulcan iar caldura a pornit imediat dupa ce a plecat din statia de la revolutiei.
- lecter
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
lecter
Asta mi se pare un motiv mai mult decat imbecil, de parca numai boschetari ar trai in acea zona...daca nu s-ar vrea persoane care sa calatoreasca fraudulos, s-ar putea pune controale. Asta pe langa aspectul antisocial ca oamenii aia poate chiar mor de frig afara si nu vor decat sa se incalzeasca putin, asta se intampla si in marile orase ale lumii "civilizate" si nimeni nu le inchide caldura din cauza asta!
ikarus13 wrote:Robert24 wrote:
Va invit sa luati la rand masinile din 139 sau 141 si o sa vedeti ca mai mult de jumate dau caldura doar daca au chef...
Pe 141 se mai inchide caldura in zona Eroii Revolutiei spre Zetarilor pentru ca autobuzul sa nu devina casa boschetarilor din acea zona. Am vazut de multe ori cand autobuzul mergea spre Vulcan iar caldura a pornit imediat dupa ce a plecat din statia de la revolutiei.
Asta mi se pare un motiv mai mult decat imbecil, de parca numai boschetari ar trai in acea zona...daca nu s-ar vrea persoane care sa calatoreasca fraudulos, s-ar putea pune controale. Asta pe langa aspectul antisocial ca oamenii aia poate chiar mor de frig afara si nu vor decat sa se incalzeasca putin, asta se intampla si in marile orase ale lumii "civilizate" si nimeni nu le inchide caldura din cauza asta!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
AMINTIRI DIN EPOCA DE AUR. Transportul în comun (ITB): „Iarna mergeam mai mult pe jos”
Citiţi mai mult: AMINTIRI DIN EPOCA DE AUR. Transportul în comun (ITB) - EVZ Special > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/amintir ... z2IA1UPYhG
EVZ.ro
AMINTIRI DIN EPOCA DE AUR. Transportul în comun (ITB): „Iarna mergeam mai mult pe jos”
Citiţi mai mult: AMINTIRI DIN EPOCA DE AUR. Transportul în comun (ITB) - EVZ Special > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/amintir ... z2IA1UPYhG
EVZ.ro
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Un articol foarte frumos, ma unge pe suflet ca om satul de hodorogii care se cred mari smecheri ai transportului public desi nu platesc nimic si mai trec si cu nenorocitele de carucioare de piata peste picioarele tuturor, ar trebui pus bilet suplimentar pentru nenorocirile alea.
http://gascaprinapa.wordpress.com/2012/ ... ghid-ratb/
Un articol foarte frumos, ma unge pe suflet ca om satul de hodorogii care se cred mari smecheri ai transportului public desi nu platesc nimic si mai trec si cu nenorocitele de carucioare de piata peste picioarele tuturor, ar trebui pus bilet suplimentar pentru nenorocirile alea.
http://gascaprinapa.wordpress.com/2012/ ... ghid-ratb/
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Rathgeber2523
Simulare de LUARE DE OSTATICI într-un autobuz RATB
Câţiva oameni au fost ţinuţi ostatici într-un autobuz RATB. Este scenariul unui exerciţiu derulat sâmbătă într-una din parcările regiei autonome de transport a Capitalei. În cadrul operaţiunii fictive, au participat atât agenţi din cadrul structurii de intervenţie rapidă a Poliţiei Capitalei, dar şi o echipă specializată în tactica negocierii. În cele din urmă, ostaticii au fost eliberaţi, iar atacatorii, doi la număr, au fost prinşi de oamenii legii.
Agenţii din cadrul structurii de intervenţie rapidă a Poliţiei Capitalei au intervenit în forţă pentru eliberarea a 6 oameni ţinuţi ostatici de două persoane înarmate. Incidentul a avut loc într-un autobuz aflat în trafic.
Simularea a avut loc într-unul dintre garajele RATB. Poliţiştii antrenaţi pentru intervenţia rapidă împreună cu experţii Centrului operaţional de negociere au lucrat împreună la un scenariu cu care s-au putea confrunta în viaţa reală. Doi indivizi înarmaţi iau ostatici 6 călători aflaţi într-un mijloc de transport în comun.
În urma negocierilor, răpitorii au fost convinşi să elibereze un ostatic. Ulterior însă situaţia degenerează. Răpitorii trag mai multe focuri de armă, la întâmplare, către călători.
A fost primul exerciţiu comun de acest fel organizat de Poliţia Capitalei.
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/simula ... 51014.html
Simulare de LUARE DE OSTATICI într-un autobuz RATB
Câţiva oameni au fost ţinuţi ostatici într-un autobuz RATB. Este scenariul unui exerciţiu derulat sâmbătă într-una din parcările regiei autonome de transport a Capitalei. În cadrul operaţiunii fictive, au participat atât agenţi din cadrul structurii de intervenţie rapidă a Poliţiei Capitalei, dar şi o echipă specializată în tactica negocierii. În cele din urmă, ostaticii au fost eliberaţi, iar atacatorii, doi la număr, au fost prinşi de oamenii legii.
Agenţii din cadrul structurii de intervenţie rapidă a Poliţiei Capitalei au intervenit în forţă pentru eliberarea a 6 oameni ţinuţi ostatici de două persoane înarmate. Incidentul a avut loc într-un autobuz aflat în trafic.
Simularea a avut loc într-unul dintre garajele RATB. Poliţiştii antrenaţi pentru intervenţia rapidă împreună cu experţii Centrului operaţional de negociere au lucrat împreună la un scenariu cu care s-au putea confrunta în viaţa reală. Doi indivizi înarmaţi iau ostatici 6 călători aflaţi într-un mijloc de transport în comun.
În urma negocierilor, răpitorii au fost convinşi să elibereze un ostatic. Ulterior însă situaţia degenerează. Răpitorii trag mai multe focuri de armă, la întâmplare, către călători.
A fost primul exerciţiu comun de acest fel organizat de Poliţia Capitalei.
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/simula ... 51014.html
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Daca mai continuam cu sustinerea "necesara si legitima" a interventiilor americane, ar trebui sa ne gandim la scenarii mult mai realiste, de tipul: "Atentie, se inchid usile, urmeaza Raiul. Nu mergeti spre usi, oricum nu mai ramane nimic din ele."
Daca vedem pe unul mai brunet ca lasa un bagaj in autobuz, in loc sa plece cu tot cu el asa cum ne-am astepta, atunci e clar ca nu e de-al nostru si ca "we need a pray". Doamne fereste.
De curiozitate: au tras intr'un autobuz Mercedes? Nu de alta, dar par'ca-mi imaginez un teroragiu cu automatul in mana plangand ca nu gaseste niciun DAF sa-l deturneze.
Daca mai continuam cu sustinerea "necesara si legitima" a interventiilor americane, ar trebui sa ne gandim la scenarii mult mai realiste, de tipul: "Atentie, se inchid usile, urmeaza Raiul. Nu mergeti spre usi, oricum nu mai ramane nimic din ele."
Daca vedem pe unul mai brunet ca lasa un bagaj in autobuz, in loc sa plece cu tot cu el asa cum ne-am astepta, atunci e clar ca nu e de-al nostru si ca "we need a pray". Doamne fereste.
De curiozitate: au tras intr'un autobuz Mercedes? Nu de alta, dar par'ca-mi imaginez un teroragiu cu automatul in mana plangand ca nu gaseste niciun DAF sa-l deturneze.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Victor92
Un articol bunicel din partea celor de Hotnews.ro . Sunt curios cate dintre investitiile vizate vor deveni realitate:
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente. Vezi ce vrea sa faca Regia cu banii in 2013
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013 obtinut de HotNews.ro. Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.
Potrivit documentului, in 2013 RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie. Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.
"Regia propune municipalitatii pentru anul 2013, actualizarea etapizata a ofertei tarifare pentru serviciul de transport public de persoane, cu majorari succesive ale tarifelor titlurilor de calatorie, incepand cu luna ianuarie pentru prima faza, respectiv luna iulie, pentru definitivarea implementarii unei noi politici tarifare, care include un numar limita de calatorii atasate abonamentelor si obligativitatea validarii acestora", se arata in proiectul de buget al RATB obtinut de HotNews.ro.
Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008. "Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.
Lista de investitii propusa de RATB pentru anul 2013:
- modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu intre Depoul Titan si bucla de intoarcere. In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB. Valoarea investitiei este de circa 8 milioane de lei si se va finaliza in 2013.
- modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu de la str. Dristorului pana la bd. Fizicienilor (2,8 km). In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB.Valoarea investitiei este de 16,8 milioane lei/3,9 milioane euro.
- modernizarea depoului Titan. Lucrarea are in vedere atat reabilitarea termica a cladirilor vechi si marirea depoului de la 48 la 79 de tramvaie si inlocuirea sinelor. Valoarea investitiei este de 121 milioane lei, lucrarea urmand sa se desfasoare de-a lungul a trei ani. Pentru 2013 cheltuielile sunt estimate la 31,7 milioane de lei/7,3 milioane euro.
- refacerea sistemului de alimentare cu apa potabila si de incendiu in statia de hidrofor de la Centrul de Sanatate al RATB. Valoarea investitiei este de 254.000 lei, lucrare ce se va realiza integral in 2013.
- modernizare centrale termice - 2,8 milioane lei;
- modernizare retea de troleibuze pe str. Vatra Luminoasa, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia, str. Lascar Catargiu, str. Gh. manu, str. Polizu, Calea grivitei, bd. IG Duca, bd. A I Cuza, str. Varnali (14,5 km). Valoarea investitiei este de 34,4 milioane lei cu o durata de executie de 18 luni. In bugetul pe 2013 sunt prevazuti 12,4 milioane lei/ circa 3 milioane euro.
- inlocuire piese sina tramvai. Valoarea proiectului este de 94 milioane lei, termenul de implementare fiind de 21 luni. In bugetul pe anul 2013 sunt prevazuti 38 milioane lei.
- inlocuire cabluri curent substatia Pipera. Valoare proiect: 6,5 milioane lei.
- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a 12 tramvaie Bucur cu podea partial coborata, dintre care 3 au costuri angajate din 2012. Valoare proiect: 51 milioane lei.
- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a unui prototip de tramvai Bucur cu podea total coborata. Valoarea acestuia este de 6,4 milioane lei si ar urma sa fie fabricat in 2013.
- achizitionarea a 20 de troleibuze - 39,6 milioane lei/9,3 milioane euro.
- achizitionarea a 50 de minibusuri - 28,5 milioane lei. Acestea vor fi folosite "pentru optimizarea ofertei de transport pe intervale orare in diferite perioade din zi si in programul liniilor de noapte in functie de fluxul redus de calatori, se impune utilizarea unor vehicule cu capacitate si implicit costuri de exploatare mai reduse. Totodata, in cazul realizarii unor lucrari edilitare cu devierea circulatiei pe strazi secundare, a organizarii de evenimente cultural - sportive de amploare cu impunerea restrictiilor de circulatie, utilizarea unor vehicule cu gabarit redus permite organizarea serviciului de transport pentru deservirea calatorilor in consitiile restrictionate", se arata in proiectul de buget pe 2013.
- achizitionarea de utilaje pentru intretinere si interventii - 20,8 milioane lei.
- achizitionarea a 20 de automate de taxare si reincarcare carduri - 4,8 milioane lei.
- modernizare sistem automat de taxare implementat in 2006 - 13 milioane lei.
- achizitionare 30 de echipamente de infiormare calatori cu touch screen pentru centrele de vanzare RATB - 713.000 lei.
- achizitionare sistem de semnalizare a tramvaielor in pasajele Lujerului, Marasesti si Victoriei - 1,2 milioane lei.
- achizitionare sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB (1.600 masini): 685.000 lei.
- achizitionare 40 de cabine RATB - 1,7 milioane lei (circa 10.000 de euro cabina)
- dotari Uzina de Reparatii subansmble tramvai: 1,5 milioane lei.
- achizitionare echipamente medicale - 2,5 milioane lei.
- echipamente electronice reincarcare carduri - 150 de bucati - 1,3 milioane lei.
"Una dintre prioritatile pe anul 2013 este producerea de tramvaie - patru tramvaie au fost realizate anul trecut, dar nu au fost platite din lipsa de bani, ceea ce a dus la o gaura foarte mare in bugetul nostru. Aceasta operatiune ar aduce o stabilitate si pentru personalul de la uzina, si in cazul in care am vinde aceste tramvaie si nu le-am folosi doar pentru noi, am face si bani din asta. Oricum, un tramvai produs de noi este cu 50% mai ieftin decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. Daca le-am vinde, adaugand partea de profit, un tramvai ar fi mai ieftin cu 15% decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. O alta prioritate ar fi achizitionarea celor 50 de minibuse pentru a le folosi pe liniile de noapte, unde autobuzele mari nu sunt rentabile, si in zonele cu lucrari edilitare, pentru a putea intra pe stradute. O alta prioritate este refacerea cablurilor de la liniile de troleibuze si racordurile dintre depouri si liniile de tramvai. In zona Mihai Bravu stam cu troleibuzele in depou fiindca linia este foarte degradata", spune directorul general RATB, Adrian Campurean.
Parcul auto RATB este alcatuit din 1000 de autobuze, 340 tramvaie si 250 troleibuze.
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... i-2013.htm
Linia nu este degrada, ci NU se lucreaza la acel pasaj SF!
Un articol bunicel din partea celor de Hotnews.ro . Sunt curios cate dintre investitiile vizate vor deveni realitate:
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente. Vezi ce vrea sa faca Regia cu banii in 2013
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013 obtinut de HotNews.ro. Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.
Potrivit documentului, in 2013 RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie. Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.
"Regia propune municipalitatii pentru anul 2013, actualizarea etapizata a ofertei tarifare pentru serviciul de transport public de persoane, cu majorari succesive ale tarifelor titlurilor de calatorie, incepand cu luna ianuarie pentru prima faza, respectiv luna iulie, pentru definitivarea implementarii unei noi politici tarifare, care include un numar limita de calatorii atasate abonamentelor si obligativitatea validarii acestora", se arata in proiectul de buget al RATB obtinut de HotNews.ro.
Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008. "Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.
Lista de investitii propusa de RATB pentru anul 2013:
- modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu intre Depoul Titan si bucla de intoarcere. In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB. Valoarea investitiei este de circa 8 milioane de lei si se va finaliza in 2013.
- modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu de la str. Dristorului pana la bd. Fizicienilor (2,8 km). In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB.Valoarea investitiei este de 16,8 milioane lei/3,9 milioane euro.
- modernizarea depoului Titan. Lucrarea are in vedere atat reabilitarea termica a cladirilor vechi si marirea depoului de la 48 la 79 de tramvaie si inlocuirea sinelor. Valoarea investitiei este de 121 milioane lei, lucrarea urmand sa se desfasoare de-a lungul a trei ani. Pentru 2013 cheltuielile sunt estimate la 31,7 milioane de lei/7,3 milioane euro.
- refacerea sistemului de alimentare cu apa potabila si de incendiu in statia de hidrofor de la Centrul de Sanatate al RATB. Valoarea investitiei este de 254.000 lei, lucrare ce se va realiza integral in 2013.
- modernizare centrale termice - 2,8 milioane lei;
- modernizare retea de troleibuze pe str. Vatra Luminoasa, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia, str. Lascar Catargiu, str. Gh. manu, str. Polizu, Calea grivitei, bd. IG Duca, bd. A I Cuza, str. Varnali (14,5 km). Valoarea investitiei este de 34,4 milioane lei cu o durata de executie de 18 luni. In bugetul pe 2013 sunt prevazuti 12,4 milioane lei/ circa 3 milioane euro.
- inlocuire piese sina tramvai. Valoarea proiectului este de 94 milioane lei, termenul de implementare fiind de 21 luni. In bugetul pe anul 2013 sunt prevazuti 38 milioane lei.
- inlocuire cabluri curent substatia Pipera. Valoare proiect: 6,5 milioane lei.
- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a 12 tramvaie Bucur cu podea partial coborata, dintre care 3 au costuri angajate din 2012. Valoare proiect: 51 milioane lei.
- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a unui prototip de tramvai Bucur cu podea total coborata. Valoarea acestuia este de 6,4 milioane lei si ar urma sa fie fabricat in 2013.
- achizitionarea a 20 de troleibuze - 39,6 milioane lei/9,3 milioane euro.
- achizitionarea a 50 de minibusuri - 28,5 milioane lei. Acestea vor fi folosite "pentru optimizarea ofertei de transport pe intervale orare in diferite perioade din zi si in programul liniilor de noapte in functie de fluxul redus de calatori, se impune utilizarea unor vehicule cu capacitate si implicit costuri de exploatare mai reduse. Totodata, in cazul realizarii unor lucrari edilitare cu devierea circulatiei pe strazi secundare, a organizarii de evenimente cultural - sportive de amploare cu impunerea restrictiilor de circulatie, utilizarea unor vehicule cu gabarit redus permite organizarea serviciului de transport pentru deservirea calatorilor in consitiile restrictionate", se arata in proiectul de buget pe 2013.
- achizitionarea de utilaje pentru intretinere si interventii - 20,8 milioane lei.
- achizitionarea a 20 de automate de taxare si reincarcare carduri - 4,8 milioane lei.
- modernizare sistem automat de taxare implementat in 2006 - 13 milioane lei.
- achizitionare 30 de echipamente de infiormare calatori cu touch screen pentru centrele de vanzare RATB - 713.000 lei.
- achizitionare sistem de semnalizare a tramvaielor in pasajele Lujerului, Marasesti si Victoriei - 1,2 milioane lei.
- achizitionare sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB (1.600 masini): 685.000 lei.
- achizitionare 40 de cabine RATB - 1,7 milioane lei (circa 10.000 de euro cabina)
- dotari Uzina de Reparatii subansmble tramvai: 1,5 milioane lei.
- achizitionare echipamente medicale - 2,5 milioane lei.
- echipamente electronice reincarcare carduri - 150 de bucati - 1,3 milioane lei.
"Una dintre prioritatile pe anul 2013 este producerea de tramvaie - patru tramvaie au fost realizate anul trecut, dar nu au fost platite din lipsa de bani, ceea ce a dus la o gaura foarte mare in bugetul nostru. Aceasta operatiune ar aduce o stabilitate si pentru personalul de la uzina, si in cazul in care am vinde aceste tramvaie si nu le-am folosi doar pentru noi, am face si bani din asta. Oricum, un tramvai produs de noi este cu 50% mai ieftin decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. Daca le-am vinde, adaugand partea de profit, un tramvai ar fi mai ieftin cu 15% decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. O alta prioritate ar fi achizitionarea celor 50 de minibuse pentru a le folosi pe liniile de noapte, unde autobuzele mari nu sunt rentabile, si in zonele cu lucrari edilitare, pentru a putea intra pe stradute. O alta prioritate este refacerea cablurilor de la liniile de troleibuze si racordurile dintre depouri si liniile de tramvai. In zona Mihai Bravu stam cu troleibuzele in depou fiindca linia este foarte degradata", spune directorul general RATB, Adrian Campurean.
Parcul auto RATB este alcatuit din 1000 de autobuze, 340 tramvaie si 250 troleibuze.
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... i-2013.htm
Linia nu este degrada, ci NU se lucreaza la acel pasaj SF!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination