Topic: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
24 posts, 11381 views
📖 Pagination options
- falizwim
-
Posted:
-
Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
falizwim
Istoria nu se sterge (chiar si demolata) - numai se uita ...
Istoria nu se sterge (chiar si demolata) - numai se uita ...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii - ati uitat sa il mentionati ?
rosetti61
Era la Abator, un amplasament al lui ar fi fost pe locul unde se inalta turnurile de la Asmita, dar pe hartile ITB linia care intorcea acolo era figurata pe malul celalalt. Pana la desfiintare a servit ca loc de intoarcere pentru tramvaiele de pe 1, 26 (o scurta perioada de timp), 7 si 34.
Era la Abator, un amplasament al lui ar fi fost pe locul unde se inalta turnurile de la Asmita, dar pe hartile ITB linia care intorcea acolo era figurata pe malul celalalt. Pana la desfiintare a servit ca loc de intoarcere pentru tramvaiele de pe 1, 26 (o scurta perioada de timp), 7 si 34.
- falizwim
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii - ati uitat sa il mentionati ?
falizwim
Multam' Doamne, da' si poze 'or fi binevenite ...
falizwim wrote:
Istoria nu se sterge (chiar si demolata) - numai se uita ...
Multam' Doamne, da' si poze 'or fi binevenite ...
- 1689
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii - ati uitat sa il mentionati ?
1689
Intr-adevar, bucla de intoarcere a lui 1 era initial pe malul opus depoului. In ultima perioada inaintea demolarii, cind lucrarile de modernizare a Dimbovitei avansasera spre faza finala, bucla s-a desfiintat si tramvaiele traversau pe podul de lemn ca sa intoarca in curtea depoului - dar asta, din cite imi amintesc, a durat foarte putin.
rosetti61 wrote:
Era la Abator, un amplasament al lui ar fi fost pe locul unde se inalta turnurile de la Asmita, dar pe hartile ITB linia care intorcea acolo era figurata pe malul celalalt. Pana la desfiintare a servit ca loc de intoarcere pentru tramvaiele de pe 1, 26 (o scurta perioada de timp), 7 si 34.
Intr-adevar, bucla de intoarcere a lui 1 era initial pe malul opus depoului. In ultima perioada inaintea demolarii, cind lucrarile de modernizare a Dimbovitei avansasera spre faza finala, bucla s-a desfiintat si tramvaiele traversau pe podul de lemn ca sa intoarca in curtea depoului - dar asta, din cite imi amintesc, a durat foarte putin.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii - ati uitat sa il mentionati ?
Dominatrix
Depoul Splaiul Unirii a fost infiintat dupa unele surse in 1938 si s-a demolat in 1987. Spre depou, era linie dubla pe malul nordic, in continuarea celei care venea pe Splai dinspre Timpuri Noi. A fost primul capat al liniei inelare 26, pana la amenajarea zonei de stationare la Piata Leul, la sfarsitul anilor '60. Inainte de demolare mai avea numai EP-uri cu numere mici. Toate vagoanele de acolo au fost mutate la Victoria cand s-a desfiintat depoul. De altfel, destul de multi manipulanti care lucrau la Victoria in anii '90 se transferasera de la Splaiul Unirii la Victoria cu tot cu vagoane.
Depoul Splaiul Unirii a fost infiintat dupa unele surse in 1938 si s-a demolat in 1987. Spre depou, era linie dubla pe malul nordic, in continuarea celei care venea pe Splai dinspre Timpuri Noi. A fost primul capat al liniei inelare 26, pana la amenajarea zonei de stationare la Piata Leul, la sfarsitul anilor '60. Inainte de demolare mai avea numai EP-uri cu numere mici. Toate vagoanele de acolo au fost mutate la Victoria cand s-a desfiintat depoul. De altfel, destul de multi manipulanti care lucrau la Victoria in anii '90 se transferasera de la Splaiul Unirii la Victoria cu tot cu vagoane.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (dezafectat in anul 1987)
rosetti61
Poza nu are cum sa fie din 1938 - atunci era garaj de autobuze, transformat in depou de tramvaie in 1945. Datarea pozei, undeva dupa 1954, cand se inlocuieste vechiul pod de cale simpla peste Dambovita cu unul adus de pe Valea Prahovei, cale dubla. La inceputul anilor 50 (1949-1950) se prelungeste si capatul tramvaiului de la Abator pana in dreptul depoului. In prima parte a anului 1987 se desfiinteaza liniile care intorceau aici - 7 si 42 si infrastructura de pe splai odata cu avansarea lucrarilor de amenajare a raului Dambovita.
Poza nu are cum sa fie din 1938 - atunci era garaj de autobuze, transformat in depou de tramvaie in 1945. Datarea pozei, undeva dupa 1954, cand se inlocuieste vechiul pod de cale simpla peste Dambovita cu unul adus de pe Valea Prahovei, cale dubla. La inceputul anilor 50 (1949-1950) se prelungeste si capatul tramvaiului de la Abator pana in dreptul depoului. In prima parte a anului 1987 se desfiinteaza liniile care intorceau aici - 7 si 42 si infrastructura de pe splai odata cu avansarea lucrarilor de amenajare a raului Dambovita.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (dezafectat in anul 1987)
rosetti61
Este depoul Splai.
Este depoul Splai.
splaiul unirii.JPG (76.45 KB; downloaded 5325 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
ADK
Tot nu pot să-mi dau seama, unde era mai exact? am făcut un pic comparația curentă cu cea veche, dar spre rușinea mea tot nu reușesc să identific locul fix, poate și din cauza a prea multor schimbări de-a lungul anilor. Ar fi de folos dacă s-ar știe exact că probabil se mai pot găsi detalii și prin street view, fiindcă cele mai vechi capturi sunt din 2008, ar fi un pic șanse să mai fi existat ceva rămășițe (clădiri, linii abandonate etc), deși mi-e greu să cred.
Comparația făcută:
(Link Google Maps).
(Link harta veche).
Tot nu pot să-mi dau seama, unde era mai exact? am făcut un pic comparația curentă cu cea veche, dar spre rușinea mea tot nu reușesc să identific locul fix, poate și din cauza a prea multor schimbări de-a lungul anilor. Ar fi de folos dacă s-ar știe exact că probabil se mai pot găsi detalii și prin street view, fiindcă cele mai vechi capturi sunt din 2008, ar fi un pic șanse să mai fi existat ceva rămășițe (clădiri, linii abandonate etc), deși mi-e greu să cred.
Comparația făcută:
(Link Google Maps).
(Link harta veche).
ScrapeeNet.jpg (134.05 KB; downloaded 3985 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
GPS
Depoul era fix unde este astăzi Asmita Gardens. Terminalul era pe malul opus.
Depoul era fix unde este astăzi Asmita Gardens. Terminalul era pe malul opus.
- andrei11
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
1689
Intr-adevar, capatul lui 1 (o vreme si 22) era pe malul sting, de unde pleca un pod peste Dimbovita spre Depoul Splai.
Localizarea e - 90% - peste primele 4 blocuri din Asmita linga Splai, iar podul era - aproximativ - in dreptul spatiului dintre Asmita si reprezentanta Mercedes.
Nu exista linie pe malul drept (in aval) de la podul Mihai Bravu spre depou (de altfel, nu exista nici o strada care sa ajunga direct din Calea Vacaresti pina la depou).
Intr-adevar, capatul lui 1 (o vreme si 22) era pe malul sting, de unde pleca un pod peste Dimbovita spre Depoul Splai.
Localizarea e - 90% - peste primele 4 blocuri din Asmita linga Splai, iar podul era - aproximativ - in dreptul spatiului dintre Asmita si reprezentanta Mercedes.
Nu exista linie pe malul drept (in aval) de la podul Mihai Bravu spre depou (de altfel, nu exista nici o strada care sa ajunga direct din Calea Vacaresti pina la depou).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
ADK
Să fie Splaiul Unirii în '38? văd totuși vagoane V56...
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Să fie Splaiul Unirii în '38? văd totuși vagoane V56...
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
2022-05-19_131224.jpg (48.98 KB; downloaded 3187 times)
unnamed (2).jpg (80.82 KB; downloaded 3187 times)
- GPS
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
rosetti61
Garajul a fost convertit in depou in 1945, deoarece numarul autobuzelor s-a micsorat in asa fel incat puteau fi garate intr-un singur loc, foarte putine fiind in stare de functionare restul cu defecte sau piese lipsa (execeptandu-le pe cele rechizitionate de armata sau distruse in bombardamente). La sfarsitul anului nu mai circula nici o linie de autobuz.
Garajul a fost convertit in depou in 1945, deoarece numarul autobuzelor s-a micsorat in asa fel incat puteau fi garate intr-un singur loc, foarte putine fiind in stare de functionare restul cu defecte sau piese lipsa (execeptandu-le pe cele rechizitionate de armata sau distruse in bombardamente). La sfarsitul anului nu mai circula nici o linie de autobuz.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination